*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

Onnea miikkis pienestä rinssistä!! :heart: :heart: :heart: Kyllä se siitä arki lähtee luistaa kun kotiin pääsee omaan rauhaan harjottelemaan asioita.ONnea kauheesti...ihan mielettömästi...

seuraavaksi odottelemme MyAngelssin kuulumisia sitten... =)

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower:
Vihdoinkin!!!!! Onnea koko perheelle!!!! :flower: :flower: :flower:
Voi miten ihanaa!!!!!!
Minä täällä jo olinkin aivan varma.... :ashamed: :ashamed: :ashamed: :headwall: No onneks en joudu nyt siis sanojani mutustelemaan.... :whistle:
Anna aikaa imetykselle. Ei mullakaan meinannu nousta aluksi. Se mulle aineuttikin ainoon Babybluesin... Eli anna aikaa itsellesi ja älä oo liian rankka. Maito tulee nousemaan aivan varmasti, kunhan vaan jaksat yrittää.
Toivotaan et sun paikat kans palautuu pian... En voi odottaa synnytyskertomusta kun sen sit joskus jaksat sepustella....
:flower: Onnea tuhannesti! :flower:

NP ja Tirri

VOI ONNEA MIIKKIS!!!! :heart: :heart:

Kyllä se arki varmasti alkaa rullaamaan ajan myötä! Tule ihmeessä kertomaan synnytystarina sitten! :D

(.) Neuvolassa käyty... Pissa oli puhdas, hemppa hyvä ja verenpaineet hyvät. Nyt sitten odotellaan vaan kutsua np-ultraan muutaman viikon päästä. :) Se pitäisikin olla sitten samalla lääkärikäynti... LA on neuvolan mukaan nyt 12.5. Ihana neuvolan täti! :) Maanläheinen ja mukava ja sanoi että saa soittaa jos joku asia huolettaa. Sanoi että mielummin soittaa sinne kuin itsekseen pohtii - silloin kaikista asioista paisuu iso mörkö.

Hyvä mieli tällä on! neuvolastakin sanottiin että ei sitä keskenmenoa enää kannata pelätä kun on syke ultrassa jo nähty. :) Ja sanoi vielä että jos tämäkin raskaus menee huonosti niin kannattaa ruveta lottoomaan... :LOL:

EM ja dodo 8+6 :heart:

ONNEA MIIKKIS, AIVAN IHANAA!!!!!!!!!

Kuulemme mielellämme synnytystarinaa sitten kun ehdit. Ihania onnen hetkiä pojan kanssa!

Kyllä noita uutisia odoteltiinkin. Ja kun vielä MyAngels pääsisi kotiin kertomaan uutisensa! Pitihän tuossa taas pikku itkut tirauttaa uutisen kunniaksi, sitä tämä raskaus teettää..

ElinaMaria, onnea mukavista neuvolauutisista, varmasti helpotti tuo käynti mieltä. Ihanaa että sait noin mukavan neuvolan tädin.

Kuinkas Toiveen 4D? Tulehan kertomaan uutiset. "Nimim.kauhea kuume neljädeehen" Toivottavasti kaikki oli ookoo.

Äitee2:n kuulumisia oli tosi kiva kuulla! Toivottavasti tästä vielä sinne kerhon puolelle selvitään. Jollakin aikataululla, me kaikki

Nullpoints kyseli miehen osallistumisesta vauvan hoitoon. Meillä mies on kuulema sitä mieltä, että mulle riittää helmikuu äippälomaa ja sitten on hänen vuoro jäädä kotiin
Tuumasin, että jos ehtii kasvataa tissit siihen mennessä

Kuinkas Nimran eka työpäivä sujui?

Humu82, tervetuloa!

(.) Ei ihmettä. Vauveli jytkyttää oikein tosissaan. Rankka työviikko edessä. Tänään jouduin olemaan koko työpäivän poikkeuksellisesti jaloillani ja sen kyllä huomaa, ihan rättipoikkiväsynyt olo. No, ajoissa petiin
Onneksi ensi viikko on syyslomaa! Nullpoints taisi kysellä siitä painon noususta. Olisikohan tullut joku 5kg tähän mennessä.. Suurin osa tuon viime kuun aikana
joten täytynee palata ruotuun.. Lähtöpaino oli ihan normaali, joten ei nyt kauheaa huolta, kunhan nyt ei ihan tuota rataa jatku

Täytyypä käydä täällä tiuhaan kurkkimassa, josko MyAngelsilta tulisi uutisia.. Kun ei viikonloppunakaan tainnut kuulua mitään, lähtiköhän jo ennen tätä päiväää vauvanhakureissulle?

Luminia 23+3

miikkis ONNEA!!!!!!!!!!!! Pieni poitsu on teillä..juku!!!!!!!! :hug: :flower:
niin se varmasti on, kaiken sen arvoista, kaiken kokeneen jälkeen palkinto on mahtava! Ihanaa ja rauhallista vauva-arkea teille! :heart:

en tiedä miten en saa kirjotettua mitään tänne...käyn kyllä usein lukemassa juttujanne..
sitä on "jo niin poikki" töiden jälkeen ja vatsansa kanssa ja ajatuksissansa.. että huihai, aika menee nopsaan... tänään poksahti 29 viikkoa täyteen!

Ajatella..käydäänkö tässä nyt 30...jo ..jihuuuuuu !
:saint:

Katherine ja kultanen 29+0 !!

ILTAA!
Pikaisesti uutiset 4D:stä: Minillä vaikuttaisi olevan kaikki hyvin. Kovin siro ja pieni hän on ja painoarvio vajaa 800g. Mitat vastasi viikkoja kuitenkin sen verran hyvin ettei la muutu. Niin ja meille taitaa tulla ehkä pieni tyttö =) :heart: Toki aina on olemassa mahis, että pieni pippeli on, mutta sitä ei lääkäri nähnyt missään kohtaa. Mutta en nyt todellakaan ala ostelemaan tyttötavaraa vaan pysyttelen aika neutraaleissa jos kuitenkin tulee yllätys synnytyssalissa :D Ja mikä parasta, nyt Minillä oli pää alhaalla! Asento voi muuttua vielä miljoona kertaa, mutta sen sitten aika kertoo miten saadaan kaiffa musta ulos. Kuhan hengissä syntyy =) On aika mahatavat fiilikset ja ultra oli aivan loistava kokemus eli suosittelen suuresti!!! On hintansa väärtti!!! Sain dvd:kin mukaan niin voidaan sitten isukin kanssa ihmetellä pientä rakasta ihmettä.... Ja tosiaan olin aluksi odottanut kahta. Näkyi vielä toista istukan jämää etuseinämässä, mutta siitä ei ole mitään haittaa. Nyt vaan koitan alkaa nauttia odotuksesta ja yrittää luottaa että loppuun asti menee kaikki hyvin. Ja meille kyllä kelpaa vähän köykäisempikin vauveli, kunhan vaan hänet saamme!!!

Sekaisin onnesta oleva Toive81 ja RAKAS Mini 27+1

Miikkis,miljoonasti onnea pojan syntymän johdosta!!!! :heart: :heart: :heart:

Ja imetyksen kanssa kannattaa vaan olla kärsivällinen,mullakin oli ongelmia melkoisesti aluksi,mutta nyt sujuu hyvin ja nautin siitä kovasti...poika kanssa :D

MyAngelsin uutisia odotellaan kanssa... :heart:

Ja sit kerhonpuolelle mars!!! B)

Repa ja Kasper 4kk ja viikko =)

Nimra
Aivan ensimmäiseksi ONNEA Miikkis ja muut perheessänne!!!! IHANA ASIA ja hienoa, että olette nyt perheenä kotona :) :heart:

Nauku mukava kuulla uutisia :D Kiva, että arki sujuu mukavasti :wave:

Humu82 Tervetuloa tänne ja onnea raskaudesta =)

Daizz Mukava kuulla, että olet sinne kotiutunut - Itsekin olen kotoisin noin 65-70 km päästä Jyväskylästä (Saarijärveltä) että on vähän tämä keskinen suomi tutumpi :)

Nullpoints Kertoisin kyllä siitä kestosta mielelläni, mutta meidän esittelijällä tuli tiuhaan tahtiin supistuksia joten soitti nevolaan, että synnärille menossa :whistle: Jotta se nyt jäi sit pois... Tosin hyvän syyn kera :LOL:

MyAngels Onnea jo etukäteen teille!!! :heart: Teillä jo on oma nyytti kainalossa :D

Danjuska Totta turiset, että jotkut asiat pitäisi "suodattaa" ja jättää omaan arvoonsa, mutta ärsyttää vaan joskus ihmisten tapa ilmaista mielipiteensä - Inhoittavan, hankalan asiankin voi esittää monella tavalla... ja aivan kaikkea ei kannattaisi ihan niin kärkkäästi ilmaista, mutta noh... Mä olen ollut yleensä aina herkkä siitä, että mitä muut sanoo.. :( Mä vaan olen sellainen..

Toive81 Onnea hyvästä 4-D ultrakokemuksesta - Oli varmasti hienoa ja hyvä, että kaikki on kunnossa :heart: Ei muuta kuin nauttimaan!!! :wave:

No omasta ekasta työpäivästä ja olosta muutenkin ... elikkäs, innolla heräsin aamulla ja olin täynnä tarmoa :D Lähdin pöristelemään työmaalle ja olinkin jo suunnitellut mukavasti työtä etukäteen ja kaikki tuntui loistavalta :p Aamu meni suht hyvin, mutta siitä sit ekan kahvitauon jälkeen lähti "alamäki" :( Supistuksia tuli ja meni ihan koko ajan...oksensin aamun jälkeen, en kyennyt kävelemään kunnolla (varsinkaan) rapuissa, eikä nostelu ja kumartuminen sujunut sen "paremmin", joten mestari tuumasi loppupäivänä, kun olin ollut n 5-6 h töissä, että miten sä Suvi nyt oikein pärjäät ??!?! Ja siinä sit kerroin, että onhan tämä vähän hankalaa tällaisella mahalla ja kivuilla ja toivotti hyvää vointia ja sanoi, että emme ala sijaiskätilöiksi, joten puhu neuvolassa olosta ja ota sairauslomaa jos ei muuta ratkaisua löydy, joten aamulla mennään sitten neuvolaan ja sit lääkäriin ja saikkua äitiyslomaan asti (mestarin pyynnoöstä)... joten tulikin lyhyt työssäkäynti.. :eek: Äitiysloma alkaa sitten "virallisesti" 31.10 ja loppuun 15.9.2009 :whistle: Että näin täällä...

Illalla käytiin tosiaan neuvolassa ja siellä pikkuinen sai ihan ihme liikunta hepulin ja kanssa olijatkin huomasi, että mulla oli oikeasti vaikeaa olla !!! Siis ihan joka paikkaan sattui ja istuessa suht ok ellei oteta tuota vaavin liikkeistä johtuvaa kipua huomioon.. Sit mahaa poltteli ja supisteli... :eek: ja istumasta kun nousi niin johan vihlas.. mahtoipa moni ihmetellä, että mikä ihme nyt oli ja sanoinkin, että on tässä vähän ollut "ongelmia" :whistle: Joopa, saas nähdä mitä täti huomenna aamulla sanoo ja lääkäri (sitten kun sinne pääsee).. Onneksi mun oma lääkäri on sama, kun neuvola-lääkäri niin ei tarvii selittää, että miten ja mistä sattuu .... tietää jo ennestään.

Nyt on mentävä aloilleen tuonne petiin, jotta olo helpottaa, mutta on tämä välillä niin kummallista, kun tuntuu ihan siltä, että oma keho ei tosiaan jaksa...

Nimra + KultaMuru 31+1 (ultra 31+4)

surusydän jaksamista sinne. Toivotaan ettei tuota verenvuotoa enää tulisi. Ihan tarpeeksi oot sinä saanut kärsiä kans!

Daizz Herkutellaan sit joo tammikuussa molemmat. Ansaitaan se sit kyllä! Mies suunnitteli eilen jo et juottaa mut humalaan ja sit "pidetään lystiä"
:LOL: Mulla on mielessä enemmän kyllä suklaat ja sellaiset... Ei oo ajatuksissa ihan heti tulla tänne uutta odottamaan... :LOL:
lotta Ottaisin sen pakkauksen jos saisin. Nättejä tavaroita siinä on. Täällä saa vaan pikkuisia rasva purnukoita ilon kunniaksi. Eli joo... :whistle:
toive Onnea vakipaikasta ja hienosti menneestä ultrasta!!! Sulla on ollut loistava päivä ja ansaitset kyllä sen ! :heart:
Ja ElinaMarialla oli hienosti menny neuvola visiitti. Loistavaa!

Luminia Niin kysyin painosta kun aattelin et miks ne sulle siitä antoivat palautetta... Jotenkin vaan on kauheeta jos joutuu kyttäilee painon nousua. Mullehan ne siitä sanoivat viimeks ja tietty painoo oli. Mut kyllä se poiskin lähtee. Vaikka oonkin reilusti yli 30v, niin kuitenkin sain ne karistettua ja EN ollu dieetillä.

katherine Onnea uudelle viikolle! Pian mullakin alkaa rv30, hurjalle tuntuu!

Nimra Meinasi siis mennä se visiitti live synnytysvideoksi!!!!
Jos nyt joku toinen kerta joku esittelee niitä kestoja (eikä suppareita), niin kerro sit! ;)
Parempi sun taitaa olla siis kotona makoilemassa.
Jos ei pysty, niin ei... Nyt vaan ota siis rauhallisesti, sulla tulee olemaan tosi paljon aikaa tehdä kaikki jutut, mitä pitää ennen vaavin tuloa tehdä. Mulla tulee muuten olee n 2 viikkoo vapaata ennen h-hetkeä. Eli silleen...
(.) Haikeena laitoin Miikkiksen jo "räjähtäneiden" pinoon. No onneks tulee uutta verta koko ajan, niin ei tarte yksin turista.

Huomenta.

Toive:Ihania uutisia ultrassa. :heart: Ai säkin odottanut ensiksi kahta pientä.Millon se toinen pieni tuli pois?

Nimra:Juu oikeen hyvin.Ai sä oot alkujaa saarijärveltä,no mä asun viitasaarella nyt.Et vähän pohjosemmassa.Oikeen on mukava paikka asua.Keski-suomi on tosi kaunista seutua pois en muuttas.Koetahan nyt rauhottua ettei supistelis enempää.Huilaa huilaa....

NullPoints:juu herkutellaan sitten oikeen sydäme kyllyydestä. :LOL: Ei peittoje heiluttelu kännissä oo nii mukavaa. :p No mulla on kyllä noi peti puuhat aina...vähän liikaakin mielessä isännän mielestä... :p Oonkin sanonut et jos nyt iskis kielto niihin ni hajoisin tässä kahessa kolmessa kuukaudessa. :ashamed: Ollaan me isänän kanssa puhuttu että toinen yhteinen ihana pieni saa tulla suhteellisen pienellä aikavälillä.Hänelle tähän tietoon riittäisi kaksi pientä...sit noita ois yhteesä neljä...Jos nyt vaan nii ihanasti käy et toinenki saadaan alulle ja pysymään kyydissä.

On...Eilen mulla oli kyllä koko pvän tosi outo olo..maha oli jotenki oudon arka.Ja sitten iltapäivällä mulla tuli supistuksia aaltomaisesti...pääasiassa ne tuntui selässä.Mutta maha oli arka.Enkä eilen etes tehnyt koko päivänä mitään ihmeellistä....en mitään fyysistä.Niin ja niitä menkkamaisia vihlontoja on vieläkin ollut melkein joka päivä...muutama päivä harvassa et ei oo ollu.On otettu pissa näytettä ja crbtä...eikä niis kummassakaan mitään oo ollu..nyt sit tänää ku meen neuvolaan katotaan onko siin puikossa ollunna mitään.Hmmph...Oli aika epämiellyttävä tunne nuo selkään menevät supistukset...ei nii kaameen kipeitä mut jollain asteella kyllä.Toivotaan nyt et mötkylä pysys etes sinne 35 vkolle masussa...et ei nyt ennen sitä syntys...No ne supistuksen meni ohi ku nukahin ja nukuin parisen tuntia...Sen jälkeen ei ollut niitä tuntemuksia eiliselle päivälle...tänään ei nyt vielä oo ollu mitään...Saas nähä miten päivän mittaan.Täytyy jutskaa neuvolatätin kanssa ja kahtoa mitä se keksii...Tääl on kyllä tosi mukava tuo täti.Ottaa ýleensä hyvin selville mitä ja missä...
Nooh...neuvolaa siis odotellessa...katsotaan sitten kuulumisia.

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen mötkyn pötkylä 26+4

Nimra
Heips,

Käväsinpä neuvolassa..

Pissa: Puhdas
Verenpaine: 128/70
Paino: +500 g/vko (nyt yhteensä 10 kg)
Sf-mitta: 31,5 cm ( 2 viikossa noussu 1,5 cm)
Tarjonta: Rt
Liikkeet: ++ (neuvolatäti päätti näin)
Turvotus: +/-
Syke: 150 ( kuuluuko olla noin iso ? Eikö sen pitäis laskea raskauden edetessä ? Täti ei sanonut mitään tuosta)

Lääkäri aika on sitten 13.15 joten siellä sit pohditaan sitä sairauslomaa... ja täti uskoi, että sen saan -

Muksaa päivää :wave:

Nimra + KultaMuru 31+2 (ultra 31+5)

Huomenta!

daizz: Tässä raskaudessa aloin heti vuotamaan ruskeanverensekaista vuotoa heti plussattuani (n.14 päivää ovulaatiosta). Välillä oli päiviä ettei tullut mitään ja sitten taas lorahti. Mulla huomattiin varjostuma elävän alkion alla jo 6+4 ja jo silloin lääkäri meinas, että siinä on ollut toinen mikä on luovuttanut heti alkukättelyssä. Viikko tästä 7+3 tulivat todella kovat kivut ja runsas hyytymäinen verinen vuoto ja olinkin varma että kesken meni lopullisesti. Mutta se oli edelleen se toinen ja nyt varjostuma oli levahtanut hyytymäksi. Edelleen toinen porskutti tyytyväisenä yläpuolella. Ruskeaa vuotoa tuli sitten vielä parina päivänä ja 8+4 ultrassa hyytymä oli kutistunut paljon ja loppu taisikin imeytyä kudoksiin kun ei enää rajumpia vuotoja esiintynyt. NP-ultrassa koko hyytymää ei enää nähtykään.
Nyt vain eilen sitten sekin asia sai lopullisen varmuuden kun 4D-ultraaja huomasi rippeitä vielä kohdun etuseinämässä toisesta istukasta mikä ei onneksi haittaa enää tätä jatkunutta raskautta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nirtsu:
Hyvät päivät!
Mulla olis teille yks kysymys.. Anteeksi jo etukäteen, et tällasta kysyn, mut kun tiedän et täällä on kaikki km:n kokeneita. Eli sellasta kysyisin, et ootteko te muut keskenmenossa nähneet sen sikiön? Nimittäin tänään kävin vessassa ja verta oli tullut taas hirveesti. No pyyhkiessä sit paperiin tuli sellanen pyöreähkö juttu, joka oli kova sisältä (joo tiedän olen hieman utelias, piti mennä koskemaan). Itku kurkussa sit ajattelin, et siinä se varmaan oli se "vauva", koska en oikein ymmärrä mikä muukaan se voisi olla. Onko muilla ollu tällasia kokemuksia?
Ja sit tietty tyhmänä mietin, et ei sieltä ainakaan vielä ole mitään toista sellasta tullu.. joo, kannattaa itselleen taas tällasta toivoa valaa!
Ja oikeesti anteeks vielä kerran, et tämmösiä täällä kyselen. Mut en tiennyt keiltä muilta voisin kysellä, kun saman asian kokeneilta.
Satuinpa selailemaan tätä ketjua, joten kerron oman kokemukseni. Itse koin KM:n kun viikkoja oli 12+0, alkio vastasi kooltaan 8+3, keskeytynyt KM siis. Satuin juuri pyyhkäisemään paperilla alapäätä, kun alkio tuli ulos. Se siis tuli paperiin, joten näin sen kunnolla. Kooltaan se oli alle 2cm ja kiinteä, väriltään hyvin vaalea. :( Istukka tuli myöhemmin kotona alkion tavoin supistusten ja vuodon kera.

Ai nyt Mitra on keksiny tunkeutua pinoihin kommentoimalla, aivan kuin kuuluisi pinoihin ja siten ujuttaa myynti-ilmoituksensa mainostamisen viestiinsä. Alkaa jo käydä hieman ärsyttäväks! Sulle on kummiskii sanottu niistä sun myynti-ilmoituksistas jo ties kuinka monesti, et ne ei tän puolen pinoihin kuulu!

SuukkoSuulle Totta turiset. Ompas paksua paksumpaakin nyt toi meno. Epätoivoista toimintaa. Miten voi kallo olla noin luinen et ei uppoo: EI OO MYYNTIPALSTA!!!
Ei mua haittaa kuka tulee onnittelemaan ketä tahansa tai heittää viestiä, MUTTA vilpittömät viestit ja oman asian edistämiset ovat kaksi eri asiaa............ :headwall:

Tulin ilmoittamaan, että meille syntyi maailman suloisin pikkumies 1.10 klo 6.16.

Mitään ennakko-oireita minulla ei ollut. Limatulppaa irtosi viime tiistaina ja kivuliaat supistukset alkoivat samana iltana nukkumaanmennessa ihan yllättäen klo 23.30. Supistukset olivat heti tosi kivuliaita ja niitä tuli heti 5-7 min välein. Kun tunti oli mennyt kotona, soitin synnärille, mutta sanoivat, ettei kannata tulla, kun olen ensisynnyttäjä ja niin lyhyen aikaa kestänyt ja hyvin mahdollista että menee jopa ohi. Ajattelin, että seurataan sitten. 15 min kärvistelyn jälkeen sanoin miehelle, että en kestä enää, joten lähdettiin. 3 km sairaalamatka oli rankka, kun supisti niin paljon.

Klo 1.30 oltiin synnärillä ja tuolloin 3 cm auki. Pääsin heti synnärille. Minulle ehdotettiin heti ilokaasua. Ajattelin kuitenkin, että täytyy olla reserviä, koska olin varautunut, että avautumisvaiheessa voi kestää kauan. Halusin siis kokeilla kaurapusseja, lisäksi pääsin ammeeseen, jossa lilluin hetken aikaa ja suihkussakin kävin kaksi kertaa. Lisäksi keikuin jumppapallon päällä ja yritin kävellä. Mikään ei kuitenkaan tuntunut hyvältä. Seuraavan kerran kun tutkittiin olin 6 cm auki, sen jälkeen nopeasti alle tunnissa tuli kauhea ponnistustarve. No, tutkittiin uudelleen ja olin täysin auki.

Synnytys meni nopeasti, mitään kivunlievitystä en sitten ehtinyt saada. Kalvot repesivät spontaanisti vasta ponnistaessa ja vedet räjähtivät, oli se aikamoinen pamaus. Kätilökin kastui, vaikka oli tiennyt odottaa. Ponnistusvaihe kesti vain 9 min. Maailman suloisin pikku-mies syntyi aikaisin aamulla 1.10 klo 6.16. Oli se ihmeellinen tunne saada odotettu oma "rakkauslapsi" rinnalle. Ei sitä varmaan ikinä unohda. Mitat olivat komeat 3910 g ja 50 cm.

Sunnuntaina pääsimme kotiin. Ihana olla kotona, vaikka pikkuisen kanssa onkin vielä opettelua. Yöt ovat menneet aika rikkonaisesti, ei pikkuinen suostu jäämään hetkeksikään omaan sänkyyn, joka kerta alkoi itku, joten toistaiseksi äitin ja iskän kanssa.

nyt vaavi heräsi, joten täytyy mennä.

Onnea kovasti miikkis ja koko perhe

My Angelsilla jännä paikat Olisikohan sielläkin jo oma pikkuinen kainalossa? :heart:

NP peesailen! Eli siis todellakin vilpittömät onnentoivotukset olisi enempiki ku tervetulleita, mut sit ku viesti kirjoitetaan noin, et yritetään omaa etua tavoitella ja vain "sulautua" pinoon ja samalla myynti-ilmoitustaan mainostaa ni menee jo erittäin paljon yli! Vielä ku ko. henkilö on siis SAMAN viestin (ok, ainoastaan kommentoinnin toki muuttanut pinoon sopivaksi) kirjoittanut moneen pinoon ni sitä en ymmärrä.. :headwall:

Yhteistyössä