*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

Heipsis!
Ensi alkuun Nirtsulle kovasti halauksia! Olen tosi pahoillani, mitä joudutte nyt kokemaan!


Mymmyryylle toivottelen voimia tulevaisuuteen. Harmi ettei mitään ole vielä selvinnyt. Toivottavasti tekin vielä saatte oman nyytin kainaloonne, onnea uuteen yritykseen sitten kuin aika on.

Tinkatarella oli hurjan kuuloinen tilanne.
Onneksi pikkuisella oli kaikki kuitenkin hyvin! Mitenkäs olet jaksellut?

ElinaMarialle ja Oxfordille onnea hienoista ultrakuulumisista! Daizzkin oli niin iloisella mielellä, hienoa että käynti meni nappiin.


Danjuskalle toivottelen rentouttavaa kylpyläreissua!!
Meilläkin on kylpyläreissu suunnitteilla vielä ennen vauvan syntymää, ihan kaksistaan. Saas nähdä, millä viikoilla kylpylään vielä uskaltaa lähteä. Kun sitä omaa kuntoaan ei voi ennustaa.

Miikkistä minäkin kaipailen.. Jokohan tosiaan lienee muuta tekemistä kuin meidän jorinat..?


MyAngels, voi harmitus että sectioaika siirtyi!
Olin ihan varma, että sinua ei täällä enää tänään näy kun osasi jo odottaa että h-hetki on viimeistään tänään. Höh! Mutta muutama päivä enää! Toivottavasti osuu sellainen lääkäri, joka ottaa miekkosenkin matkaan, jos pikkujätti päättää haluta jo viikonloppuna äidin ja isän syliin.


Toive oli niin apeilla mielin, jaksuja sinne suunnalle! Ihan hyvähän se toisaalta on, että ovat tarkkoina, vaikkakin tuntuu välillä, etteivät ole mihinkään tyytyväisiä. Kyllä sitä on niin herkkä, että tarttuu jokaiseen pieneenkin asiaan tässä raskaudessa ja alkaa sitä murehtia, ymmärrän tuon hyvin. Jälkikäteen oma panikointi siitä vauvan mahan suuresta koosta ja kauhea itkukohtaus äitipolilla vähän jo nolottikin, mutta oli kauhea isku että kaikki ei ollutkaan ihan miten piti. Kyllä ne kaikki huolet tähän raskauteen liittyen tulivat saman tein pintaan. Mutta yritä levätä, vaikkei helppoa olisikaan.. :hug:

Nimra, oletko oikeasti työkykyinen maanantaina, huolestuttaa..
Tuo uni on niin kauhean tärkeää että jaksaa.. Ja kestääkö sinulla selkä työntekoa? Hae vaan reilusti saikkua jos vielä siltä tuntuu. Minä vilkaisin myös tuota ruokaketjua taannoin ja jätin suosiolla lukematta loput. Totesin jo silloin, että olen syönyt vaikka mitä kiellettyä tämän raskauden aikana ihan ajattelematta. En tietty mitään sellaista, mitä noilla neuvolan ym.yleisesti tiedossa olevilla listoilla on, mutta kai sitä kaikkea saisi välttää. Onhan kaikki tällaiset niin herkkiä asioita kuitenkin, että tulisi miettiä, miten itseään ilmaisee.

Tuo doppleri on tosiaan hyvä laite. Aiemmin oli niistä äänistäkin puhetta, joten siihen vielä kommentoin. Neuvolan laitteellakin aiemmin kuului se viuh-viuh ääni, mutta nyt viimeisimmällä kerralla semmoinen kavion kopse. Vauvan äänet olen kotidopplerilla kuullut kopseena jo silloin, kun neuvolan laite antoi sitä viuh viuh- ääntä.

(.) Viikot poksui taas tänään, 23 -jippii. Eilen oli neuvola ja kaikki oli suht ookoo. Kuten arvelinkin, sain noottia painosta, jota oli tullut n.700g/vko!!! Hups.. Kuukaudessa siis mukavasti.. On vaan ne herkut maistuneet..
Noh, täytynee ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa syömään vähän terveellisemmin..
Hemppakin oli laskenut rajusti, 130 oli edellisellä kerralla, nyt vain 106! Taatusti syynä myös tuo vähemmän terveellinen ravinto.. Vaikka olen popsinut rautaa parin kuukauden ajan. Ekan kuun aikana rautalääkitys nosti arvoja 114:sta 130:een, mutta nyt sitten romahti. Nyt popsin sitten tupla-annosta. Sydänääniä ei vikkelä epeli meinannut antaa kuunnella ollenkaan, terveydenhoitaja metsästi niitä melkein kymmenen minuuttia (hatunnosto hänelle sitkeästä yrittämisestä), kun koko ajan pujahti pakoon. Aivan mieletön melskaus kävi mahassa. Ja jatkui illalla, isosiskot pääsivät tuntemaan liikkeitä ja olivat aivan innoissaan ja ekaa kertaa näkyi liikkeet mahan päältäkin, istukka kun on vaimentanut hyvin aiemmin. Nytkin käy vilske.. :heart: Kohta viikonlopun kunniaksi kampaajalle rentoutumaan, ihanaa.

Mukavaa viikonloppua itse kullekin.

Miikkikseltä ja MyAngelsilta jännätään kovasti kuulumisia!

Luminia
 
Heippa pitkästaä aikaa!

Olen käynyt täällä kyllä lueskelemass teidän kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella mitään. Kaikki on sujunut ihan hyvin, ei satu mihinkään. Ainut on tuo närästys, joka on alkanut pikkuisen vaivata. Mutta Rennie auttaa siihen hyvin. Vähän kömpelöltä tuntuu elon tämän mahan kanssa, mutta ei liikaa vielä kumminkaan.

Nimra oli huolestunut vauvan liiikkeistä. Mullakin on vissiin aika rauhallisnen kaveri tuolla mashassa. Kyllä noita liikkeitä pitkin päivää tuntuu ja iltaisin varsinkin, mutta jos vertaan siihen mitä monet täällä on kirjoitelleet, että mahassa melskataan jatkuvasti ja potkut ihan sattuu, niin välillä alkaa huolestuttaa... Mutta muihinhan ei tietenkään pitäisi verrata. Uskon, että sullakin on kaikki hyvin, kun liikkeitä kuitenkin on.

Toive kirjoitti tuosta lääkärikäynnistä ja pienestä sf-mitasta. Mullakin oli lääkäri tuossa muutama viikko sitten. Mulla on myös tuo sf-mitta mennyt koko ajan alakäyrää pitkin. 22+0 se oli 16 cm ja nyt 26+1 21,5 cm. Lääkäri ei ottanut mitään kantaa tuohon. Eikä kyllä paljon mihinkään muuhunkaan. Mitenkään ei mun mahaa kokeiltu tai vauvan kokoa tai asentoa tai lapsiveden määrää arvioitu :eek: Välillä kyllä tulee, mullekin mieleen, että kasvaakohan se vauva ihan normaalisti ja kun nuo liikkeetkin on välillä aika heiveröisen tuntuisia... Sitä kun on niin vaikea tietää, mikä on normaalia, kun ensimmäistä odottaa... Koita nyt lepäillä mahdollisimman paljon ja voimia muutenkin!

Täälä oli tosi monella hyviä ultrakuulumisia. Suuret onnentoivotukset ElinaMarialle, Tinkattarelle, Oxfordille ja olikohan vielä muitakin... Onnea kumminkin kaikille :flower:

Ja Whisnefkalle onnea plussasta :flower: Tuo alku oli kyllä niin hermoja raastavaa aikaa... mutta kyllä siitä näköjään selvittiin. Yritä vaan ottaa päivä kerrallaan.

Nirtsulle :hug: ja osan otto!

Miikkiskelle ja My Angelsille ja Juuliaille voimia loppurutistukseen! Ihan pian teidän osotus palkitaan! :heart:

Tuttiritari taisi kysellä pyöräilystä. Itse kanssa ole aktiivinen pyöräilijä. Työmatkoja (n. 12 km suuntaansa) en ole enää elokuun alun jälkeen pyöräillyt, mutta muuten kyllä. Kyllähän toi vauhti on aika lailla hidastunut, mutta ihan hyvältä tuntuu vielä. Semmosia maksimissaan 20 km pyörälenkkejä ollaan miehen kanssa nyt viikonloppuisin tehty.

Olikohan vielä jotain muuta, mitä piti kommentoida... Ai niin, siitä on joa ikaa kun täällä puhuttiin kestovaipoista, mutta niistä pitää vielä sanoa, että aivan mahtavaa, että tosi moni aikoo niitä ainakin kokeilla. =) Mä oon kanssa vakaasti päättänyt kastoja käyttää ja jotain jo ostellutkin ja neulonut parit hahtuvahousut. Toi villahousujen teko on muuten tosi mukavaa, munkin olemattomalla kärsivällisyydellä ne onnistuu, kun valmistuvat suurin piirtein yhdessä illassa.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Aili 29+1
 
Morro Leidit =)

NullPoints:Musta on tuntunu jo pitkään itessäni siltä ettää tää syntyy aikasemmin,kun nuo mun edelliset hulivilit.Jostain semmonen haiku tullut..eikä vielä ainakaan oo pois mennyt.Juu ei tuolla aina tuo palvelu oo ollu mukavaa tais vaan käydä tuuri.Sieltäkin on joskus tullu tosissaa saatua huonompaa palvelua.Esim esikoisen synnytyksen tsartti ei ollu mitenkää mukava..ku pitivät pientä ilman vesiä yli vuorokauden...josta todennäkösesti meille puhkesi molemmille tulehus sitten.
Mäki synnyttäsin mielummin Tammikuun puolella...mutta sille kun ei mitään voi jos päätetään syntyä aikasemmin...

ElinaMaria:Juu kyllä joskus on saatava palkintoa..muuten ei pää kestäis niin hyvin. :p

Nimra:OOn pienen ikäni asunu jyväskylässä siihen asti kun viime syksynä sitten muutin tuon mun rakkaan juntturani luokse tänne 90km päähän...Siel tosin säilyi äpoli ja synnäri.Tuttu paikka on onneks..mut paskin homma siin o ku siel ei saa enää sitä ilokaasua...Viimeses normaalissa synnytyksessä pärjäsin pelkällä sillä...ja nytkin tahtoisin mahollisimman vähällä selvitä.
Ei tosissaan oo kivaa ku eksät ahistelee...EI!!Voisvat tajuta et ovat tosissaa eksiä.

On...No tänää on vähän mietteliäämpi päivä...Jos kaikki nyt menee niin että sitten 35-36 vkolla otetaan lähtö...ni meillä on aikaa saaha remontti valmiiks ja kaikki vauvan kamppeet pestyä VAIN 2kk...täytys järkkää niille paikka säilöä siihen asti kun saadaan tää kämppä remontin jäljiltä ojennukseen.Jos tonne muksujen kaapin ylähyllylle tekis tilaa..ja kävis niien vaatteita läpi ja laittas niien pienet vaatteet säilöön.
Siis miettikää kaksi kuukautta....9-10 viikkoa. :eek:
Mä oon iha shokissa...Niin pian meillä oisi pieni sylissä... :eek:
Hullua...eikä meillä oo vielä ostettu istuinta eikä itkuhälytintä eikä mitään..paitsi vaunut ja sitteri on jo jemmassa...ja kehto..ja pinnasänky...Vaatteita mul on jemmassa noijen kahen aikasemman jäliltä..mut ne pitäs viel pestä...ja lakanat on sieltä kans...
Veljen vaimon kanssa tuossa kun juttelin ni sillä on takana yksi niillä vkoilla käunnistetty...raskausmyrkytyksen takia.Kertoi siit kaikkee...toivottavasti meillä menis ihan hyvin...Mä niin rukoilen...menis menis.Please.Noh siihen on vielä aikaa ja tuossa välissä päästää kahtomaan miten mötkyn pötkylä siellä on kasvanut et onko meil sitten mikä se tilanne onkaan.Huh...nää hormoonit saa mut ihan sekasin...mä itken ja iloitsen vuorotellen. :kieh: Hullua...Isäntä parka on onneks ollu tällä vkolla illassa..ei oo joutunu kahtomaan mun hmmph...mielen ailahtelua..tosin on se viestein saanu tietoosa...et mammaa viiään... :LOL: ei mulla vielä oo ollukkaa kauheita mielentilavaihteluja johan näitä on kaipailtukki.Paitsi toi raivoominen on ollu koko ajan aina hetkittäin.
Joo...hmmh...
mä taidan ihan oikeesti ottaa asiaks rueta laittaa moita vauva pyykkiä tänää pyörimää ja kuivumaa ja katella niille valmiiks jo tila tuonne kaappiin.

Joops palaan illemmalla...jos kerkiin...

Daizz ja ihmelapsi sydänkäpynen mötkyn pötkylä....POKS 26+0
 
aili: Ah, et uskokaan kuinka helpottuneeksi sait mut! On joku muukin kellä pieni sf-mitta! :whistle: Ihanan ja kadehdittavan rauhalliselta kuitenkin vaikutat, hyvä niin! Mä olen aina ollut liian murehtija-luonne ja nuo keskenmenot eivät tietenkään ole asiaa mitenkään edesauttaneet. Oon välillä sellanen kun joku asia ei menekään niin kuin sitä kuvittelis niin tuntuu ettei mistään tulee enää yhtään mitään :ashamed: Mutta aina sitä kummasti on jaksanut nostaa päätänsä ja koitankin nyt vain malttaa sinne 4D-ultraan niin olen taas paljon viisaampi. Yritän tuudittautua siihen, että kaikki on Minillä ok kun kerran rakenneultrassakin vauveli voi oikein hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Se hyvä puoli tässä saikussa on ettei tarvitse töissä kuunnella tiettyjen ihmisten "kauhistuneita" kommentteja "onpa pieni maha", "miksi vauva ei kasva" JNE. Musta aika tahditonta heiltä varsinkin kun he tietävät noista aiemmista vastoinkäymisistä ja miten ne on muhun vaikuttaneet. Olisivat ennemmin hiljaa kun eivät kerran pysty mitään rohkaisevaa sanoa! :kieh: Kirjoittelit noista vauvan liikkeistä ja siitä, että taitaa olla rauhallinen yksilö. Niinhän se on, että ei joka vauveli melskaa samalla tarmolla kuin toinen =) Mä en oikein osaa sanoa, onko Mini villi vai rauhallinen. Se vaihtelee ihan hirmusti päivästä toiseen! Välillä Mini on todella aktiivinen potkimaan ja melskaamaan niin päivin kuin öin. Toisena päivänä liikkeet ovat sellasta rauhallista möyryämistä ja välillä öisin en tunne yhtään mitään. Siis kovin vaihtelevaa, mutta aina itsekin välillä huolestun kun toisinaan hyvin rauhallinen tuolla masussa :| Silloin koitan lohduttautua, että kaveri joko nukkuu tai on kääntynyt niin etten vain pysty liikkeitä tuntemaan =) Se auttaa aina hetken sillä hetkellä =)

Toive81 ja Mini 26+5
 
Nimra
Moiks :wave:

DaizzMukava, että olet löytänyt kultasi ja lähtenyt hänen matkaan :heart: Siis synnytät kuitenkin Jkl:ssä ? Missä päin nykyään asustelette ? (Anteeksi, jos utelen liikaa :( )

Luminia Käyn ainakin kokeilemassa maanantaina, että millälailla tuolla työmaalla asiat etenee, että kestääkö siellä päivää pidempään :D Kun mä kuitenkin nautin täysin siemauksin mun työstä, vaikka onkin vaan "raksaduuni", mutta minulle se rakkain paikka (kun työstä puhutaan) Ja haluaisin kyllä, että pystyisin vielä siitä ilosta nauttimaan ja jakamaan tietenkin tätä raskauden iloa (ja ehkä huoltakin) toisten läheisten työkaveeiden kanssa ;) Ja olenhan mä taas täällä kotona istunut..seisonut..ollut..ihan tarpeeksi :) Kaipaa jottain loppu hetkien "tsemppiä" :LOL: Kiitos kun huolehdit ja siitä sinulle ISO :hug:

Aili Joo, mä nyt en ole "hysteerinen" ihan ehkä pahimmasta päästä, kun mies osaa rauhoitta, ONNEKSI, mutta ainahan tuntuu, että vauva ei liiku ja jos liikkuu niin oliko se nyt sitten varmasti vauva... ?? ja onkohan se nyt jo menehtynyt, kun viimeisestä potkusta aikaa 1-2 h... Niin, stressikin jo varmasti vaikuttaa vauvaan, kun koko ajan vaan "kyttää" toisen tekemisiä... :LOL: Vaikka onkin kyse ihanimmasta asiasta mitä maa päällään kantaa ja kaikkensa tekee, että toisen on hyvä olla...niin aina sitä kuitenkin huolettaa! |O Kun on jo kauan kaivannut, yrittänyt lasta niin se on kovin vaikeaa vielä ymmärtää, että vielä se meillekin tulee... Sitä ei vaan jotenkin vielä "tajua" :ashamed: Ymmärtääköhän edes lähteä laitokselle ?? :LOL: Jotenkin olettaa, että no siellä äitin massussahan ollaan siihen asti kun ollaan ja sit ollaan "poissa"... siis jotenkin ei näe vielä sitä totuudellista elämänkaarta :| Ei osaa ajatella, että sehän tulee tänne kotiin asumaan :eek: :heart: Kaveri tuumaskin, että ei hekään osaa vielä ajatella, että se vauva tulee kotiin asti, vaikka LA on jo 20.10 :LOL: Se on niin vaikeaa menetysten jälkeen.. :ashamed:

Mun on nyt "pakko" tulla kestomaan, että kaveri sai 3.9 iltapäivällä esikoisen (poika) ja siis mä olen niin ONNELLINEN heidän puolesta ihan sydämeni kyllyydestä!!!!!!!!!! :heart: :heart: He ovat kokeneet 4 keskenmenoa ja tämä oli siis niin IHANAA, kun heillä kaikki nyt hyvin, että voi tätä ILOA ja ONNEA B) Ihana olla iloinen tällaisesta asiasta =)

Täällä tuo selkäsärky vielä jatkuu, mutta eiköhän se siitä.. Se johtuu mun jumissa olevista lihaksista ja aamulla niitä jo maanataita varten jumppasin ja tilasin illaksi mieheltä niska-hartia-selkä hieronnan :D Uskon, että se sieltä tulee :heart: (siis hieronta :LOL: )

Muuten mennään ihan samallalailla kuin aiemmin.. päänsärky on valitettavasti tullut takaisin ja harmikseni vielä sellaisena vihlovana :( mutta eipä onneksi vihlo koko aikaa.. liian rajujen pään liikkeiden aikana kylläkin..

Liikkeitä tulee edelleen vähemmän, mutta tulee kuitenkin, joten en nyt sit ole enää soitellut tuonne polille vaan "tyydyn" siihen, että ne ovat nyt muuttuneet sen tilan "puutteen" vuoksi :) enkä jaksaisi muutenkaan enää niistä niin stressata, kun tuntuu, että kaikkia alkaa ahdistaa....kun puhuukin jostain vauvan liikkeistä :| ... toivon, että kaikki on siis kunnossa ja kyllä pikkuinen aina muistuttelee olostaan, välillä.

Tänään menemme käymään varmaan tuolla minun vanhempien luona, kun ne tekee remppaa omassa talossaan...mutsiin iskenyt joku remppavimma, kun kuuli, että pienokaista odotellaan... :LOL: Se on myrskynnyt kaiken muun jo paitsi eteinen, keittiö - ja huh huh mitä kaikkea se onkaan niille huoneille keksinyt :eek: On siinä isällä tekemistä :snotty: ei vaan... Äiti on suurimmaksi osaksi itse tehnyt ja se onkin ihana asia, että meillä on opetettu nuo kodin remontit ja kodinhoito muutenkin myös lapsille ihan omaa elämää varten ja minusta se on iso LAHJA näin aikuisena, kun asiaa miettii..tuntuu monen kohdalla näkyvän tuota ns "uusavuttomuutta" :( kun ei kovin moni osaa edes ruokaa laittaa... mutta enhän mä voi taas tietää, että miksi ei.. ja onko se sit niiden ihmisten "vika" ? En osaa sanoa.

Mäkin olen mietiskellyt, kun äiti tuumas, että "sullahan alkaa äitiysloma tän kuun lopussa.." Arvatkaas vaan iskikö PANIIKKIA :LOL: ??? Siis Täh ? Tän kuun lopussa ?? :whistle: Hui, sanoin minä.. Nytkö jo ? :D Tässä se nähdään, että yhtään ei ole tajunnut ajan kulua :ashamed: ja tässä nyt yrittää "sisäistää", että mä jään OIKEASTI äitiyslomalle tän kuun lopussa =) Luinkin yhdestä neuvola-vihosta, että oletkohan sinäkin äiti jolle iskee yhtäkkiä aikapula.. ? :LOL: eipä tarvii paljoa vastausta miettiä.. :D

Saan samalla tuolla kotosalla käydessä katsastaa, että minkälaisia vaippoja (kestoja) äiti on touhunnut.. ja antaa kuulemma samalla rahaa, että käyn hakemassa päälivaippakangasta ja muita tarvikkeita ;) Siis huomio: Mä otan rahaa vastaan B) Jotenkin tuntuu uskomattomalta ottaa, mutta rohkaisin mieleni!!

Mulla on muuten alkanut myös olla tuota menkkajuilintaa.. :snotty: Kuhan ei saa mitään aikaan tuolla alakerrassa :whistle: Ei ne onneksi kauaa kestä, mutta yleensä aamulla herään siihen... tai tuohon selkäsärkyyn :x

Maanataina on neuvola illalla, sellainen ryhmätapaaminen.. siellä katsellaan juurikin noita kestoja (esittelijän) kanssa ja on siellä sit muistaakseni ihan valmennustakin ... ja tiistaina on sitten aamulla neuvola ja siellä sitä sitten taas saa stressata.. :| tai ainahan sitä "stressaa" juurikin jotain sydänääniä ym, MIKÄ IHME SIINÄ ON ??

Mutta nyt viikonlopun viettoon ja muksaa oloa ja masunkasvua kaikille!!!!!

Nimra + Piipero 30+6 (ultra 31+2)
 
Huomenta!
Luminia Onko sulla tullut painoo paljonkin raskauden aikana? Mä luulen et joinakin viikkoina tulee enemmän ja toisina ei ollenkaan. Sellaisia kasvupyrähdyksiä on ainakin täällä. Mulla on tullut varmaankin sen 8kg. Kotona kun ei oo puntaria, niin en tiedä tarkalleen. Tuo kaikki riippuu miten laiha oli ennen ja miten pitkä on. Mua ainakin ahdistaa et pitäis "vain" nousta paino sen ja sen verran. Jos nyt vaan ei nouse aivan kauheena, niin mun mielestä kaikki on ok. Kauheena on mun mielestä jotain esim 25kg, kuten mulla nousi esikoisen aikana alusta loppumetreille. Muuten jos ihminen voi hyvin ja jaksaa kantaa kilonsa, niin mikäs siinä.

Ihanaa tuollaiset potkut et muutkin tuntee/ näkee. Mulla vaan satelee tonne alas... Tuolla Joulukuun pinossa on tosi monta joilla vaavelit ovat vielä perätilassa. Taitaa olla joulutonttujen juttu.
:xmas:
Ihanaa aili et raskaus on sujunut ongelmitta.
Juu, oli keskustelua kestoista. En voi itse odottaa et rupeen ostelemaan niitä, aivan odotan innolla....

daizz Menikö mulla nyt ohi, vai sanoiko ne sulle jotain paino arviota vauvalle jos se menee sf käyrän mukaan? Mulla ei koskaan sanottu neidin kans vaan et se on normaali. Sit lopussa olivat et se on isohko ja olihan se sit 4250g. Onhan se tosiaankin hurjaa jos vaavi kasvaa liikaa. Riippuu tietty lantion leveydestä jne miten iso mahtuu, mut hurjaa alkaa olee jos vaavi on isompi kuin 4500g mun mielestä.... :eek:
On se jännä miten usein omat tuntemukset itseasiassa käy toteen. Se on hurjaa!

Toiveelle haleja sinne.
Ihan varmasti Minillä on kaikki hyvin siellä. Omaa tahtiaan kasvaa ja porskuttelee. :heart:
(.) Minä olin eilen niin innoissani, kun sain laatikollisen kirjoja töihin!
Sit tajusin et ne mun täytyy itse asiassa lukea ja tietää kokeissa ens keväänä ja kesällä.
Niitä onkin MONTA: 16 kirjaa yhteensä ja jotkut tosi paksuja.................
Ei auta muu kuin aloittaa ens viikonloppuna helpommasta päästä, et sen saa tehtyä. Koskaan en oo kokeissa jääny läpäisemättä, joten toivottavasti menis hyvin nytkin. Kivaa on tietää et läpäisy % on 50%, eli ei oo helppoo............
|O
Nyt kun saisin itsestäni kiinni, niin täytyy ruveta laittaa miehen kans hyllystöjä kaappeihin. Sit saadaan lisää tilaa muualle vauvan vaatteille. Maalaamistakin olisi... :whistle: Ja kaikki muut hommat... Hoh, hoijjaa.......

Kysymys: Miten paljon teidän mies aikoo auttaa vauvan kanssa tai on auttanut lasten kanssa?

NullPoints ja Tirri 27+2
 
G:Meille ensimmäinen tulossa, joten toki varmaksi en voi tietää, mutta on sen oloinen mies, että auttaa ja paljon! Se on nii lapsirakaskin ja varsinkii sit ku saa ihka oman lapsen ni oon aika varma, et on paljon menossa mukana ja auttaa aina kun vain voi! Työt ovat erittäin epäsäännöllisiä, mutta kyllä sillä aikaa suht ok:sti jää aina niiltäkin =)
 
Nimra
NullPointsVastailen tuohon sun kysymykseen, kun huomasin samalla, että sä kirjoitit samaan aikaan kuin mä :)

Eli siis meillä on sellainen "tehtävä jako", että yhdessä mennään mahdollisimman pitkälle eli kummatkin auttaa toisiaan ja tietenkin ehkä isä joutuu enemmän auttamaan, kun esim imetys on kuitenkin sellainen "äidillinen" tehtävä, joten siihen varmasti itse panostaa enemmän, mutta ollaan tosiaan puhuttu siitä ja päätetty, että kummankin "rajojen" ja jaksamisen kanssa mennään ja apua pyydetään, jos tarvii =) Ollaan niin ootettu ja ootettu ja yritetty, että kyllä varmasti molemmat halutaan olla tekemisissä muutenkin tasapuolisesti :D
 
G: meilläkin kun eka tulossa niin ei voi tietää, mutta uskon että hoitaa siinä missä minäkin. :) En usko että tarvitsee kovasti komentaa vaippaa vaihtamaan tms. :heart: Tietysti jos vain imetys onnistuu niin sehän jää pitkälti minun kontolleni. :D Jossain vaiheessa haluaisin totuttaa myös pulloon, niin että joskus pääsen lähtemään kylään ilman vauvaa tai että joskus saisi nukkua vähän... ;) Noh, sen näkee sitten. Aika paljonhan se ilmeisesti riippuu vauvasta.

(.) täällä olo jatkuu myös samanlaisena: jos ei syö koko ajan alkaa oksettaa. Vieläkään en ole kertaakaan 'huutanut isoon luuriin' mutta murun keittämä aamukahvi haisee NIIN pahalle etten voi mennä aamulla keittiöön lainkaan. :D Tissit on kipeet ja finnejä on ihan sikana... :) Maitotuotteita menee ihan hurjasti!!!

EM ja Dodo 8+4
 
^Ihanaa et teil on kans miehet sellaisia et niistä tulee olemaan apua. Riippuu tietty monesta asiasta, mut esim. monet vanhemmat sukupolven miehet eivät koskaan naisia auttaneet. :/
Meillä mies oli tosi aktiivinen esikoisen kanssa. Alussa monet jutut olivat mun harteilla kun imetin ja olin kotona. Vaipan vaihto oli sellainen et mies auttoi heti. Sit kun mun oli pakko mennä takas yliopistoon mies oli kotona vauvan kanssa. Hyvin sillä meni. Aina jouduin tietty varmistamaan et on päiväksi selvät sävelet ennen kuin menin ovesta ulos.
Hommat mitkä olivat aina mun juttuja ovat: yö nousemiset ja syötöt: mies nukkuu niin sikeesti et ei se ois heränny :LOL: , pullojen sterilisointi ja vaatteiden pesu. Muuten tehtiin yhdessä juttuja miten kerettiin ja jaksettiin.
Nyt siis mulla tulee olemaan normaali äitiysloma, joten kerkeen tekee paljon juttui itse. Varmasti miehestä on apua kun se on kotona. Se kun tekee normaalia työtä ja viikonloppu iltatyötä. Nyt se alkoi puhumaan et se jäis kotiin sit kun mun äitiysloma on ohi ja jatkais niitä viikonloppu iltatöitä vaan sit. Onhan meillä aina ollut puhe et mulla tulee olee ura ja hän olis enemmän koti-isä, mut on jännää et noi suunnitelmat pian ehkä toteutuu... :eek:
Katsotaan miten se sit menee. Suunnitelmia on kiva aina olla. :heart:
 
Tervehdys kaikille! :D
Täällä on ollut aika hiljaista tänään. Paraskin puhumaan (Ihmettelee, kun jotku jaksaa kirjoitella kamalan pitkiä kuulumisia) :)
Itse olen vielä kamalan pökerryksissä tästä kaikesta, pelottaa, mutta toisaalta ollaan jo onneksi menty edellisen keskenmenon ohi viikoissa ja päivissä. :whistle: "henkäisee syvään" ;)
Onko kenelläkään ollut selkäkipuja? (ei menkkamaisia) Ylä ja alaselkä kipeä, en tiedä johtuuko raskaudesta tai sitten vain selkä jumissa. Ei vain yölläkään saa kovin hyvin nukuttua. :( Mutta jos nyytti pysyy kyydissä, en varmasti valita. :D Otan vastaan vaikka täytyisi kärsiä. :LOL:
tulkaahan kertoon kuulumisia.
Meillä mies meni pelaamaan sählyä ja minä jäin tänne mein karvavauvojen kans kotiin. Otettiin muuten tossa pariviikkoa sitten koiranpentu. Pikkuinen saksanpaimenkoira. Siinä on myös syy, että ei pysty murehtimaan niin kovin. :)
 
Toive! En usko, että tuosta pienestä sf-mitasta kannattaa huolestua, kun kerran ammattilaisetkaan eivät siitä ole huolestuneet. Tietysti helpommin sanottu kuin tehty... Kyllähän se mietityttää, mutta kaiketikin se alakäyrällä olo on ihan yhtä normaalia kuin sijoittuminen minne tahansa muualle tuossa taulukossa. Mä olen kanssa aika pienikokoinen, pituutta saman verran kuin sulla... Lähtöpainoa tosin 10 kg enemmän :ashamed:, että en tiedä voisko johtua siitä. Ja tuosta raukallilsesta suhtautumisesta... enpä tiedä, kyllä sitä välillä tulee kaikenlaista pelättyä. Mä oon välillä ihan hullu kyllä, kun tulee osteltua vauvalle jotain tai puhuttua tulevasta synnytyksestä tai vauvasta, niin aina hiippii mieleen, että entäs jos tämä liiallinen varmuus nyt kostautuu. En kamalasti uskalla tulevaa suunnitella, kun eihän sitä koskaan tiedä. Mutta toisaalta pakko kai se on vauvalle ruveta tarvikkeita hankkimaan pikkuhiljaa. Vaatteita alkaakin olla aika reilusti, kun olen kierrellyt kirpputoreja ja tehnyt ihania löytöjä :heart:

Nimra hyvä, että olet rauhallisemmalla mielellä. Eihän sille mitään voi, että välillä mietityttää, että mikä noiden liikkeiden suhteen on normaalia. Nyt just, kun kirjoitin, että mahassa on rauhallista, niin eikös siellä olla viimeiset pari päivää potkiskeltu tosi aktiivisesti. Ja jos nyt tarkemmin mietin, niin kyllä tälläkin otuksella on välillä vilkkaita päiviä ja sitten taas ollaan rauhallisesti. Mutta just semmoisina rauhallisina päivinä sitä hiipii mieleen kaikenlaisia epäilyksiä, että ollaanko siellä kunnossa...

Null Pointsin gallupiin: Meillekin on eka tulossa, joten vähän vaikea sanoa. Mutta eiköhän tuo mies vauvaa hoida siinä missä minäkin. innoissaan on kyllä vauvan tulosta.

whisnefka eiköhän nuo selkäkivut ole ihan vaarattomia. Kurjia tietenkinkin. Voi ei, muistan kyllä niin hyvin tuon ihan alun, kun jokaista tuntemusta tuli tarkkailtua ja vatvottua... :hug:

ElinaMarialle tsemppiä pahaan oloon. Onneksi sille on nyt hyvä syy! :heart:
 
Kiitos humu kysymästä, miulle kuuluu oikei hyvää =) Eli vaihdoin nikkiä myös :heart: Ultrassa siis kaikki hyvin pienellä ja oireettomasti mennään. Onnea sulle plussauksesta kovasti!! Upea juttu! Vaaviliimaa kohtuun mukkaan!! :heart: :flower: :hug:
 
Heips!
Niin on aina hiljaisempaa viikonloppuisin.

whisnefka hienoo et yksi etappi on ohitettu! Millon sulla tuli viimeks KM? Kyllä noita joka paikan kolotuksia ja outoja tuntemuksia oli alkuraskaudessa. Kai se on et kun niitä seuraa, niin ne huomaa? Nyt on eriasia kun SATTUU selkään kun lähtee kävelee. Tuo on nyt todellista...

Tuttua on tuo tunteiden myrsky. Ilo, pelko ja kaikki mahdollinen. Mulla kun oli kaksi KM:a toinen toisensa jälkeen ja sit alkoi heti tää raskaus. Mielessä oli aika raakana ne tapahtumat. Mulla meni varmaankin sinne ekaan ultraan rv12 ennen kuin aloin innoitsemaan. Kaikilla on erilaista tosin. En usko että on oikeaa tapaa. Me olimme päättäneet et tää olis ollu meidän vika yritys. Tietty tutkimukset olisin varmaankin mennyt läpi, mutta mielessä ajattelin adoptiotakin. Eli se on normaalia et kaikki mahdollinen pyörii päässä. Jotenkin oli lohduttavaa tällä palstalla et oli monen ikäisiä joille KM oli tapahtunut ja et raskaudet onnistuu KM:sta huolimatta.
Siitä tulikin mieleen onko uutisia juuliaista tai Siilurasta??? Minä luulen et Miikkiis on vihdoinkin "räjähtäny" (hänen omat sanansa...) ja MyAngels odottelee maanantaita???

aili :wave: ihanaa et mieskin on mukana asiassa. Meille kun tää on toinen, niin mies välistä unohtaa et oon raskaana.
Miten voi unohtaa kun maha alkaa olee korkeella???

Tiedän et se sit tulee olemaan aivan innoissaan kun vaavi saapuu... Niin. Eikö me kaikki?

Tervetuloa humu82!!! Ja onnea plussasta! Toivotaan et raskaus sujuisi loistavasti ja et lopussa olisi teitäkin odottamassa ihana nyytti! :heart:
Teitä alkaa kehittymään ens keväälle jo aikamoinen ryhmä. Loistavaa!


NP
 
Nirtsu Hmmm... Mulla ei oo hajuakaan...
Ainut joka VARMASTI on synnärillä tai just kotiin päässy on Miikkis. Sit taitaa olla muutama joka menee yliajalla jo... Voihan olla tietty joku joka on mennyt etuajalla... En tiedä. Jos jollain on tietoo ja mulla on menny ohi, niin voi kertoo et saan päivitykset sit ajan tasalle...

Mikä sulla on olo?
 
|O johan on ollut kiireiset pari päivää. viimein pääsee levähtämään =) eilen meni koko päivä isän 50-v juhlissa ja siellä sitten viimeisetkin sukulaiset, perhetutut ja työkaverit saivat tietää raskaudesta ja onnitteluja oikeen sateli! loppujenlopuksi aika rasittavaa kuunnella niitä humalaisia ihmisiä ja niiden päivittelyä, kuinka ihanaa on :kieh: lähdin sitten kotiin puolen yön aikaan ja otin itselleni ja vauvelille aikaa ja sain oikein mainiot sundänääneet kuulumaan :heart: välissä kuului kunnon liikkeitäkin, oli se ihanaa. en olisi millään halunnut lopettaa kuuntelemista :heart:


galluppiin: meilläkin esikoinen tulossa. paljon ollaan miehen kanssa puhuttu tulevan lapsen hoidosta ja siitä kuinka molemmat ollaan läsnä ja myös omia juttuja pitää olla. meillä on yksi kaveripariskunta, jossa mies ei ole osallistunut lapsen hoitoon lähes yhtään ja vain makaa sohvalla ja huutaa kuinka likaista ja sekaista on. että tämän naisen pitäisi siivota kun on kerran kaikki päivät kotona
:eek: tää on saanut mulla kyllä kiehumaan :kieh: ja miehelleni oon moneen kertaan painottanut etten hetkeäkään tuollaista peliä katso!!

ai että on miikkis jo synnärille lahtenyt..?? hui, kyllä sitä tapahtuu kun on pari päivää poissa :D tietääkö kukaan kumpi tuli ja onko kaikki mennyt hyvin?

JJ-t ja mussu 14+2
 
Sunnuntaita kaikille...

Nimra: Juu mä oon todella tyytyväinen elämääni täällä niinku yleensä ottaen vaikka jkl:llään jäikin työ ja kaikki kamut.Mut kaikki on onneks aikuisia ja omistaa omia autoja jne...nähään kummiskin tärkeimpien kanssa usein.Ja soitellaan ja mesetetään.Asun 90km Jkl:lästä pohjoseen sen tarkemmin en halua kertoa...synnytän kyllä juu Jkl:ssä...jos ei kerkii kotia syntyy... :whistle: Sitä ei koskaan tiiä...se vähän kyllä mietityttää miten meijän käy...Jos isäntä joutuu tai pääsee kätilöks ni se kyllä siitä selviää...On nii kova hermonen yleensä.Mut onha oman lapsen syntymä niin eriasia.Saas nähä...nauroinki tuos äskön ku lapset rupes puhumaan syntymästä ja isäntä sit niille vastas kaikkia juttuja...et mistä tää pikkune nyt sitten syntyy vai leikataanko se...Ni sit isäntä tuumas et toivottavasti syntyy...Sit tuumasin et kai se tietää mistä reijästä... :LOL: :LOL: :LOL: Isäntä tuumas et onneks ne kaik o nii lähekkäin... :LOL: :LOL: :LOL:

NullPoints:juu kyllä ne korttiinki oli merkanneet painoarvion ja se on 940g, et kilonen pötkylä.Mittas vielä tosi tarkkaan.Ja moneen kertaan.No jos oon äitini lantion perinyt ni 5 kilonen pitäs mahtua.Poikaahan ne ei mun antanu synnyttää kun painoarvio oli 5100g ja oli sokeri lapsi vielä joilla yleensä leveet hartiat.
Galluppiin.Meillä tuo mun ihana mies on tosi reipas ja aktiivinen kaiken suhteen.Se kuorii mulle yleensä perunat ku teen ruokaa,se hoitaa+ laittaa ruuan naaman eteen ja pistää pihalle jne jne..noita mun edellsii lapsia.Tuusaa aina jotakin...mut siivoomiseen ei muuten oikeestaan osallistu muutaku laittaa tiskit aina aika-ajoin.Ja hoitaa tuon roskapuolen.Jne jne...joskus siivotaan yhdessä joskus erikseen.Ruokaa laittaa harvoin.Mä oon se joka kokkaa...ja pesee pyykit ja pääasiassa kummiskin siivoon.Mut ne ehkä kuuluki mulle..
mut täytyy tuosta ehkä keskustella kun vauva syntyy et en kaikkee koti hommia voi ite hoitaa...aina...Varmasti tule vastaan.Meillä ei oo mitään semosia ns.sopimuksia...meil vaan homma toimii sanattomilla sopimuksilla.Se yleensä huomaa millon kaipaan sen helppiä ja mä huomaan millon se kaipaa jtn...
Tulee siis varmasti hoitamaan vauvaa jos vaan uskaltaa sitä kannella ja pyöritellä...se on semmonen mitä ehkä hieman arastelee...ei ole aikasemmin vauvoja hoitanut.Mut oonki sanonu et kyl se siit ku pääsee kotona omassa rauhassa käsittelemään ni oppii luottamaan itteesä...vaikka tiedän kyllä miehiä jotka ei ikinä oo uskaltanu hoitaa ihan pientä vauvaa mut sitten isommat menee heleposti.Saas nähä...mutta kyllä varmasti kaikkesa tekee.Kuhan nyt vaan syntys et hän on kuulemma aivan valmis ottamaan vauvan vastaan. :heart: :heart: Rakastan ja paljon siis...Uskomaton paketti tuo on.

On.Tänne mahaan ei ihmeellisiä...Mötkylä jytkää aikaajoin.Ja nyt kun ollaan taas vkolopun ajan tuusattu kaikkee ni oon käyttänyt tukivyötä...on kyllä aika hyvä olo selässä ja mahassakin kun se kannattelee mahaakin.sokerit hmmh..vaihtelevalla menestyksellä kurissa.Nyt taas just ku mittasin...ni oli korkeella.Ja sekös masentaa ku koko päivän tehny mieli kaikkee hyvää ja oon saanu itteni tooooosi hyvin piettyä kurissa et en napsi mitään ylimmäärästä.On semmone tunne et kohta meen ja kaksin itelleni jotain hmmh...ihanaa möässättävää...Pannaria ja hilloo tekis mieli...mut ku en sais syyä mitää semmosii juurikaan.Ja tähä tilaan ei ihan pie pala riittäs.Eikä pie nökäre hilloo...Vaa semmone sopivan kokonen pala ja siihen kunnolla hillo.hmmph... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: On tää päätä seinään olotila niin ihana...Ku vaikka kui yrittää pitää huolen ja pitääkin et ei syö ylimmäärästä ni ei..Prkl...Tulee semmonen heitän hanskat tiskiin olo.Ja tätä pitäs vielä jaksaa kaks kolme kk kestää...hmmhph....turhauttava olo!!!Voin sanoo.Nytkin mittasin jauhelihakeiton ihan mitalla ja söin vaan yhen leivät lisäksi ja join vettä ni ei...sokerit silti tosi kohollaan.Kohta meen ja teen pannarin ja veän sieluni kyllyydestä...mut ei...sais niin tehä... :kieh: :kieh: Mä e kestä.Tekee viel ihan sikana mieli...ja on tehny koko päivän...
Sais vaan ittesä piettyä kurissa mut eei...ku nuo sokeri tulokset ei yhtää lohduta tai anna tsemppiä nyt...
hoh hoijaa..
mä poistun nyt...unille sit vaiks jos menis ohi...

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen mötkynpötkylä 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Nirtsu Hmmm... Mulla ei oo hajuakaan...
Ainut joka VARMASTI on synnärillä tai just kotiin päässy on Miikkis. Sit taitaa olla muutama joka menee yliajalla jo... Voihan olla tietty joku joka on mennyt etuajalla... En tiedä. Jos jollain on tietoo ja mulla on menny ohi, niin voi kertoo et saan päivitykset sit ajan tasalle...

Mikä sulla on olo?
No fyysisesti ihan ok. Vuotaa jonkun verran, mut koko ajan vähenemään päin. Mitään erityisiä kipuja ei tällä hetkellä ole. Mut silloin keskussairaalareissun jälkeen oli kyllä kauhea vuoto ja aika kovat kiput. Henkisestihän tää on aika raskasta, niinkuin varmaan sanomattakin tiedät.
Siis Miikkiskö on saanu vauvan?
 
Mulla ei oo tietoo Miikkiksestä, mutta viimeks oli täällä keskiviikkona ja suppareita sille sateli ihan kunnolla. Ei Miikkis näin montaa päivää oo koskaan pois linjoilta, joten pistin 1 ja 1 yhden yhteen ja sain 3. Mitä mä nyt merkeistä tiedän mitään, niin uskon et lähtö sille tuli... Mut siis voin olla aivan väärässäkin... :ashamed:
Nirtsu Mä olin fyysisestikin aivan heikkona. Jopa ulkopuoliset tulivat ihmettelemään miten "harmaa" olin. Kai sitä on. Veren menetys oli valtaisaa. Hulluna vedin vaan rautatabuja ja vieläkin joudun ottaa niitä, en pitäny ollenkaan taukoa, ku oli niin huonona veret....
Henkisesti. En tiedä tuunko koskaan yli pääsemään. Sen verran kyllä oli karmeeta. En tiedä olisiko karmeempaa jos en olisi raskaaksi tullut nopeasti uudelleen....
Kyllä se on sellaista ettei sitä kenellekään tosiaan toivo.
Voimia sinne! Ja haleja! :hug:
 
meillä ollut vieraita koko viikonlopun ja muutenkin mennyt aika vauhdilla tämä mennyt viikko!

nyt siis vaan tulin lähettämään LOPPUmetreille, huomiselle tsemppi läjäpäjäin MyAngelsille miehineen, kohta te olette PERHE :heart: !
Usko ja luottoa nyt vaan, kyllä kaikki hyvin menee. :hug:
ajattelin itsekin ettei tuota hänelle jo sovittua leikkausaikaa olis kovin hepposesti muutettu, jollain oli hätä.
Miikkikselle kans peukutukset, mitä lieneekään juuri NYT puuhamassa!

palataan....
 

Yhteistyössä