*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

JJ-t "mölinää" :LOL: :LOL: :LOL:
Joo on tuskin siellä mitään erikoista on meneillään... :LOL: Pakko olla jotain siihen vauvaan liittyvää.
Eli se viuh viuh on aina se vauva. Mulla ei sitä doppleria oo ollu, mut neuvolassa jne viuh viuh on vaavi.
Sit muut mölinät??? Juu vaihtoehtoja on varmasti useita: istukka, napanuora, kuriseva maha, suoli mutkalla, naapurin lehmät......? :LOL: Mulla ei oo hajuakaan..... :ashamed:
Mä olisin varmasti ollu paniikissa ton koneen kans, joten en sitä sit koskaan hommannu...

Onnea Miraclelle ja samalla suuren suuri :hug: Nirtsulle.

JJ-t tuo kotidoppler on laite, josta ei saa hermostua. Tai siis, jos sillä ei saakaan sykettä kuuluviin, ei saa huolestua. Ihan siitä syystä, että sen sykkeen metsästys on hemmetin hankalaa toisinaan... :xmas: Mulla on sellainen kanssa ja joskus saa mennä mahaa ristiin ja rastiin siksakilla, ennen kuin kuuluu. Ja sittenkin voi olla, et se lähetin (vai mikä se on...) pitää olla pikkasen kallellaan, että just saa sen kiinni kohdun reunaan. :saint: Mulla kuului ekalla kerralla vähän navan alapuolelta, mutta seuraavalla kerralla tuolta ihan ihan ihan alhaalta. Eilen neuvolassa terkka sai ne kuulumaan juuri päinvastaiselta vatsankannikalta kuin mitä mä olen ikinä saanut. :xmas: Eli siksakoimaan vain. Se viuh viuh on istukan virtausääniä, sydämen syke kuuluu semmoisena hepan laukkaa muistuttavana äänenä. Se on niin nopea, et sit kun sen löytää, siitä ei voi erehtyä.

Mutta korjatkaapa muut: voisko tota istukan ääntäkään kuulua enää, jos vauva ei ois elossa? Mun järkeilyni mukaan istukka toimii edelleen, koska vauvakin siellä takana on ihan kunnossa. :) Joten no worries. Ja tosiaan siitä kotidopplerista ei kannata huolestua. :hug: (muuten mulla ainakin se syke löytyy yleensä hyvin läheltä tuota viuh viuh -ääntä. Joten tesmaa siitä sen lähettyviltä ja kääntele vähän sitä vastaanotinta. :D )

JJ-t:Ei ollut ennen tuota viimesintä ultraa mitään kovaa vuotoa, vaan tosi pientä ruskeaa tuhrua. Niin ja sitähän en tiedä missä vaiheessa oikeesti se kaiken kehittyminen siellä kohdussa on lakannut (siis ilmeisesti kaiken muun paitsi sikiön). Eli jos on ollut tosi aikaisessa vaiheessa, niin ei niillä "aataminaikaisilla" varmaan siellä mitään kovin ihmeellistä oo voinu näkyäkään, mistä olis voinu varmasti mitään sanoa. Joo, ja yhdet menkat on kyllä tarkoitus nyt tosiaankin odottaa.

Mies vaan on hieman masentunut, kun epäilee kovasti että hänessä on vikaa. Siis kun mulla on kuitenkin jo kaksi lasta ja hänellä ei ole lapsia ja sitten hänen kanssaan tulee näitä km:ja. Mutta silti on kovasti tukena ja toisaalta uskoo, että vielä se onnistuu.

Hei kaikki muruset, pitkän tauon jälkeen palailen seuraanne! Olen toki lueskellut kuulumisianne silloin tällöin, mutta jotenkaan ei ole ollut energiaa kirjoittaa. Voisin vaikka huomenissa palailla kertomaan enemmän kuulumisiani, kaikki ei todellakaan ole mennyt ihan putkeen tässä raskaudessa, mutta onneksi voiton puolella ollaan ja vauvalla pitäisi kaikki olla hyvin.

MyAngels jännäilen minäkin tilannettasi, ja olen onnellinen puolestasi, kun h-hetki häämöttää!

Vielä pitäisi itse jaksaa muutamia viikkoja... plääh.

Pikkutiikuri (joka oli ennen Pikkutiikeri, mutta kirjautuminen ei enää sillä nimellä onnistunut) ja superrakas ei enää kovin pieni Toivo 31+2 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

JJ-j, Kärppä ja Miracle Mä vissiin olisin onnellisena kuunnellu dopplerilla omia napanuoran/istukan ääniä. :LOL: Mun mielestä normaalilla neuvolan koneella tulee sellaisia viuh, viuh ääniä. Ehkä jos ne ovat vierestä kuunnelleet koppoti koppotia, minä oonkin vaan kuunnellu viuh viuhta? :eek:
Pikkutiikuri ja Luce :wave: :wave: :wave: Kiva kuulla et ootte siellä vielä!
(.) Eipä huvita työn teko. :(

Nirtsu...voima :hug: Itellä tässä easkaudessa ollu mutkasa...ensin mulla epäiltiin kaksosia ja sit ei enää asiasta mainittu..ja sit vkolla 12 alkoi ihan yllättäen kaamee vuoto kera istukan ja pienen ihmisen alun..ja olin ihan 100% varma siitä et kesken men.Kävin sit neuvolassa antamassa verinäytteen ja otettiin hcg(mitenköhän se nyt olikaan??)siis raskaushormoonipitosuus....oli korkeet tosi korkeet...ja sitten sovittiin että vkon päästä otetaan uus ja katotaan et se lähtee laskemaan hyvin.No vkon päästä menin ja olin ihan varma et ei ne oo paljookaan laskenu...eihä ne ollu ku muutamalla tuhannella laskenu.sit neuvolantäti soitteli mua sinne heti käymään et ultrataan.Ja yllätys oli niiiiiiin suuri että HUH siellä oli sittenkin se toinen kaksosista.Ja nyt toista kaksosta kasvatellaan jo hyvillä vkoilla perjantaina poksuu 26 vko...Mulla sama tilanne itellä kaks lasta miehellä ei oo ku tää joka masussa myllää(+kolme enkeli lasta).Mä raskaudun kyllä aika helposti...mutta nyt tän miehen kohalla ne pienet ei oo jaksanu pitkälle.Paitsi nyt :heart: tämä toinen kaksonen(niin me ollaan nyt sitten oletettu että siellä ne kaksi alkujaan oli,oli ne niin selkeet istukka ja sikiö.).Mietin vaikka mitä...jos vika onki mussa enkä pysty miehelle antamaan lasta ni mitä siitä sitten seuraa...jne jne...kaikki maholliset.
Kyllä mä uskon että tekin saatte vielä pienen uuden alun... :heart:

JJ-t...mulla on kanssa tuo laite...ihan mukava laite jos ei rupee helposti hermoilemaan...siin pitää olla aikaa kuunnella ja rauhottua...syö tai juo jotain mageeta enne ku köllähät kuuntelemaan.Jos se pikkunen siel ois virkeempänä ja tulsi helpommin esiin...sillä kun on siellä nii paljon vielä tilaa et päsee karkuun.Siitä mä en tosin uskalla sanoo mitään kuuluuko silti istukan ääni jos pie ei enää oo jaksanu..Tuskin.

MyAngels...ihanaa sä oot nii pitkällä jo.Huih jännät o paikat sulla...ei oo montaa hetkee kun saat sen kauan odottaman pienen söpöläisen syliin.Voi että mäki ootan sitä hetkee innolla et ite pääsen siihen pisteeseen.ONNEA nyt sitten synnytykseen :heart: :heart: :heart:
Kaikki menee varmasti ihan hyvin.Sä oot sen ansainnu.Tsemityksii...Innolla odotellaan uutisia...

Niin ja tais hmmh miikkis...olla lähössä...Voi vide..tai sitten jo lähtenyt!! :heart:
Ihanaa vauvoja syntyy...Tsemityksiä sinnekkin kauheesti. :heart: :heart: :heart:

On.Huomenna ois se kauhistuttava äippäpoli käynti....mua pelottaa ihan kauheesti kuinka ne paasaa tuosta mun syömisestä...hmmph.Vaikka syön hillitysti ja monipuolisesti.Innolla kummiski odotan et isännän kanssa päästään näkee miten iso möllykkä siel o kasvanu(olihan tuossa välissä se hesareissu melkein vkon ja söin huonommin kaikkee sontaa...ja sit oli vielä pari vkoa sitte pojan synttärit.)Et saan nähä kui o vaikuttanu.Mut välissä ja nyt oon sit panostanu tuoho syömispuoleen nii hyvin ku vaa oon pystyny.

Onko kellään semmosta menkkamaista juilintaa melkein jatkuvasti tuolla...vehkeissä..röörissä?Mulla on nyt ollu jtn...hmmh...2 vkoa...enkä muista aikasemmista et ois ollu.Ettei vaan tuolla kohdunsuulla tapahtus jtn...Tekeeköhän ne sisätutkimuksen polilla...ei voi tietää...täytyy muistaa sanoo asiasta.
Mut hiton sokerit...pelottaa kui ne mesoo siellä...Mä ku oon viel semmonen et en kestä jos joku tulee "määräilemään" mun elämää.Hermostun heti...Saa nähä kui ens yönä nukutaan...ressaa vaan nii kauheesti millasii akkoi sinne osuu...hmmmph... :( :ashamed:
ja kui määräileviä ne on...vaikka omilla ehoillahan sitä mennään...ja ite saan päättää tietenki varmasti.Mut silti mä ku kuuntelen sen motkotuksen ni rupeen sit ressaa ihan kauheesti jos vähänkää menee piipilleen.Hm hm...hoh hoijaa...
Kai tuostaki reissusta pitää jotenki selevitä. :headwall: :headwall: :headwall: Insulii´nit ne työntää mukaan sen jo tiiän noije arvojen perusteella...ei siinä mitää..mut se mussutus hajottaa mut...
No sen näkee huomenna...kui iso köllikkä tuol pötseilee.Sairaan ihana kummiski päästä kahtoo ihanaa pientä..meijä yhteistä pientä.

Muute onko muilla raskausaikana mieli tehny tepposia ja ootte ruennu epäilee miehenne tunteita itteenne kohtaan???
Mä oon iha sekasi...Vaikka mulla on maaliman luotettavin ihminen miehenä ni sit mä rupeen sortaa sitä sillä et epäilen sen tunteita mua kohtaan.Mä en oo yhtään reilu.Nyt se on ihan maassa siitä syystä...hmmhp...Ukkeli on MAALIMAN ihanin mies.Parempaa ei vois olla. :heart: On nii ihanna mahtava rakastettava persoona et mä oon ihan hulluna siihen.Mut sit mä rupeen epäilee sen tunteita...pRkl...En tiiä mite hyvittää kaikki toiselle...toinen muutenki on varmaa aika peloissaan tästä peipistä...ku on sille eka.Ja mä rääkkään sitä.Raukka toinen.Oon mä vaan nii kauhee ämmä. :ashamed:

Mutta mä taijan mennä vähän haravoimaan...Vaikka ei kaikki lehet oo viel puonnukkaa...mut ottaa raitista ilmaa ja liikkumaan...

Palataan sisaret asiaan..TSEMII synnyttäville....teil on pien odotus ohi...voi hui kauhistus...
Nyt on jo lokakuu...enää kolme kk...hu hu...Nopeesti menee aika...

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen 25+5

kiitos kaikille jotka jaksoi mun kanssa tätä pohtia :heart: kyllä se viuh, viuh taas kuului samasta paikasta elikkä molemmin puolin melkein nivusista. yleensä oon sitten mennyt sen kohdan "nopeasti ohi" nyt sitten menin ajan kanssa ja siellähän se oli :heart: ainakin luulen niin!yli puolet nópeampi kun oma pulssi ja tosiaan ei uulunu helposti :eek:

null points siis se mölinä joka siellä kuuluu on kuulemma jotain vauvan liikkeitä. ja kyllä munkin mielestä neuvolan laitteilla se suulostaa viuh, voiuh ääneltä :/ noi mitkä äsken kuulin oli selvästä kop,kop,kop :D

joo tosiaan nyt alan jo katumaan koko laitteen ostoa :ashamed: siis stressinhän se aiheuttaa. vaikka ihanaa ne äänet on kuulla :heart: toivottavasti jatkossa kuuluu paremmin.

miracle kiitti linkistä, kävin siellä mutta meidän media player ei anna toistaa sitä ääntä jostain syystä :/

nyt kattoon salkkarit boxilta ja nukkuun, hyvää yötä kaikille |O

JJ-t ja mussu 13+5

Heipparallaa kaikille!
Tulin teidän pinoa vaklaamaan ja toivottelemaan onnea :heart: .

MyAngels sulla alkaa totisesti oleen jännät paikat. :heart: :heart: onnea kovasti toivottelen.

(.) En tiedä muistaako kukaan enää, mutta meidän kuulumiset on seuraavanlaisia. Edelleenkään mitään syytä ei ole selvinnyt Toivon ja kahteen muun km:eek:n. Musta on otettu reilut 30 erilaista näytettä. Kahdesta näytteestä on vastaukset vielä saamatta. Tässä kuussa on aika lapsettomuusklinikalle vähän kartoittamaan tilannetta. Eli kaikki auki tulevaisuudesta. Vaihdoin työpaikkaakin tossa joku aika sitten, kun tuntui siltä, että nyt muutosta tarvitaan, koska elävän vauvan saaminen on tällähetkellä aika heikoissa kantimissa. Nyt olen paljon tyytyväisempi elämääni ylipäänsä. Että silleen.
Voikaa hyvin ja paksusti ;) . Pitäkää huoli masuistanne!

JJ-t mullakin kävi silloin alkuun mielessä, et näinköhän tämä on ollenkaan hyvä juttu mun hermoille, kun se etsiminen oli niin hankalaa. Mut kyllä siinäkin oppii... ja kun vauva kasvaa, syke kuuluu helpommin. Mut se, miks se on mun mielestä ollu hyvä, on, että tuo ukko pääsee hommaan kanssa paremmin mukaan. ...se meillä tuon hankkikin ja ehdottelee, että mennäänkö kuuntelemaan papusta... :)

Luminia Ei oo kuulunu äiteestä. En tiedä onkos se tuolla kerhon puolellakaan... :/
Mulla tekis mieli kans ultraan, mut kai joutuu odottelemaan sen 6vkoa nyt. :(
Danjuska Mulla oli ennen Opel Corsa, 2 ovee ja vm94. Ei siinä oo mitään vikaa, mut tosiaankin pieni. :x
Nyt on siis Mitsibishi Lancer glx: 4 ovee ja isommat tilat muutenkin. Peräluukkuun tulee mahtumaan rattaat hyvin ja ostokset. Vm on 1997, eli ei oo uusi todellakaan, mut on hyvässä kunnossa. Käytettiin se tarkastuksessa ja hintaa tuli sille tarkastukselle n 70 euroo, eli pyyhkimien vaihto vaan ja pientä hienosääntöä. Pää asia on et mahdutaan siihen sit kivasti ja et se ei tuu jättää mua tienpäälle. ;)
Mymmyryy Kyllä mä ainakin sut muistan! :heart: Kurjaa et ei oo tietoo mikä Toivolle tapahtui. Kyllä se oli sydäntä särkevä tilanne. Toivotaan et todellakin parempaa on tiedossa. Kyllä nuo työhommat kans auttavat et iloisempi/tyytyväisempi elämään muuten on. Jospa ehkä joskus saisitte sen pienokaisen, jos se on vielä haaveissa. Pidä huolta itsestäsi! :heart: :heart: :heart:
JJ-t minä luulin et taidan olla blondimpi kuin luulin... :LOL: Vissiin se kone antaakin toisenlaiset äänet kuin normi vehje neuvolassa. Sun sanavalinta oli aivan loistava muuten, sait mut nauramaan... :kieh:
(.) Oon tainnu istuu koneella liikaakin tänään. Melkoinen päivä oli: surullisia uutisia, hyviä uutisia, uusia pinolaisia, vanhoja moikkaamassa ja pinossamme on joku, joka on vissiin nyytin haku reissussa just... Eli huh!
Hyvää illan jatkoa. Nyt menen loikoilemaan... :heart:

NullPoints ja Tirri 26+6

Nirtsu: Tosi paljon jaksamista teille ja syvä osanotto!

daizz: Äippäpolille tuli mullekin aika sokerien takia.Ei siis yhtään jaksaisi mennä kuuntelemaan kaikenlaisia ruokaohjeita. Ja sitten varmaan joutuu mittailemaan itse niitä sokereita ja piikkikammoisena ei ole helppoa. Pelkkä hemoglobinin otto sormenpäästä saa huimauksen aikaa.

Nauratti kovasti kun neuvolantäti kyseli että joko liikkeet on tuntunut, ja kun kerroin että on, niin sanoi eikö ole ihanaa kun ne on sellaisia ilmakuplan tuntuisia hipaisuja. En viitsinyt siihen sanoa, että tämä veijari potkiskelee ihan kunnolla, ettei niistä liikkeistä ole epäselvää, eikä tosiaan ole mitään hipaisuja:)

Itsekin huomasin että tässähän on pian puoliväli menossa raskautta. Alkuraskaus meni tosi hitaasti kun pelkäsi keskenmenoa ja nyt aika menee siivillä:)

Lotta + veijari 17+2

Nirtsulle lämmin :hug: ja paljon voimia!

miraclelle paljon onnea hyvien ultrakuulumisten vuoksi! Ja ElinaMarialle hyvää ultrausreissua! Odottelemme kuulumisia :)

Minäkin muistan vielä mymmyryyn. Oli mukava kuulla kuulumisiasi, mutta tosi inhottavaa, ettei vielä oikein mitään ole selvinnyt. Onnittelut kuitenkin uudesta työpaikasta!

MyAngelsilla ja Miikkiksellä on tosi jännät ajat meneillään. Innolla odotellaan teidän nyytti-kuulumisia :)

Tänään on taas vuorossa reissu päivystykseen, sillä eilen työpäivän päätteeksi alkoi jälleen lorottamaan tuoretta verta ihan runsaasti. NP-ultra kutsukin on ilmeisesti jo matkalla ja sen pitäisi olla ensi viikolla, mutta emme kyllä sinne asti malta odottaa. Kyllä tämä hermoja syö aikalailla.
Viime viikolla lorotti kolmen työpäivän jälkeen ja nyt sitten eilen. Pakostakin tulee mieleen, että työ käy kuitenkin tällä hetkellä jotenkin liikaa raskauden päälle (jonkin verran on stressiä), vaikkei fyysistä olekaan. Onneksi kuitenkin esimies "määräsi" minut suoralta kädeltä loppuviikoksi sairaslomalle, vaikkei lääkärit saikkua antaisikaan.

*muoks* lisätään vielä allekirjoitus

Tinkatar ja Pikkiriikki 10+5

Nirtsu, paljon voimia myös minulta! Muistakaa miehesi kanssa tukea toisianne ja antakaa arjen keskellä aikaa surullekin. :hug:

Kyllä jännittää MyAngelsin ja Miikkiksen puolesta. Sähkötän täältä positiivista energiaa ja tsemppiä molemmille >¤#¤¤/¤#"#¤ :heart:

EM tule sitten pikapikaa kertomaan kuulumisia!!

tinkatar Nyt kroppa ja aivot lepoon, mars mars :heart: Tein itse ekalla kerralla sen virheen, etten hidastanut yhtään. Työ oli stressaavaa ja matkustin paljon. Tuskin km siitä johtui, mutta nyt olen rohkeemmin ottanut itselleni aikaa ja sallinut itselleni päikkäreitä ja pitkiä yöunia. Sulla tuntuisi olevan aika mukava pomo, ota siitä kaikki irti :) Toivottavasti kaikki on hyvin!

niinuska ja pikkuinen 7+6

ElinaMarialle onnea matkaan ultrareissulle!!! :heart:
Lotta Toivottavasti pääsisit helpolla noiden sokrujen kanssa. Se on kurjaa kun ne alkaa mennä sekaisin. Mulla siis oli esikoisen kans tosi sekaisin. Ennen edes tän kaverin yritystä aloin huomioo kiinnittää mitä suuhuni pistän. Eli raskaana olevan autuutta: saa syödä kuin hullu ei oo täällä saatu tehtyä. Mut sokrut ovat vieläkin just ja just hallinnassa. Eli on vissiin ollut hyväksi tuo "pihtailu".
Tinkatar Toivotaan et loppuu tuo lorotus... Sanoivatko ne et mistä se johtuu??? Onks esim istukka kohdunsuulla tai jotain? Varmasti ottaa pois raskauden iloitsemisen kun pelossa joutuu elää. Rauhallisesti vaan siis päivä kerrallaan. ;)
Täälläkin jännäilen muiden puolesta. Niiden jotka ovat (tai ehkä ovat) synnärillä ja muidenkin joilla tapahtuu. Itsellä ei sen kummempaa, mikä kai on ihan hyvä.

NullPoints ja Tirri 27+0 (POKS)

Apea ilma ja mielikin... Tästä tulee tilitysviesti :( Mutta ensin syvimmät pahoitteluni Nirtsulle :'( :hug: Sanat ei riitä :( Paljon voimia!!! Ja Tinkatar koittaa ottaa nyt rauhassa! Onneksi sait sairaslomaa, nyt vain lepoa, lepoa ja lepoa! mymmyryy n muistan minäkin, kiva kuulla susta ja paljon tsemppiä tulevaan ja täällä uskotaan, että kyllä teillekin se nyytti vielä tulee, usko pois! :hug: ElinaMarialle :hug: hyvistä ultra-uutisista!Siellä se vauveli kasvaa ja voi hyvin =)

Ja niin...oli tänään sitten se neuvolalääkäri. Mähän olen ollut huolissani (ja tuntuu että kaikki muutkin) kun masu ei kasva ja sf-mitta haahuilee hieman alakäyrän yläpuolella. No, sf-mitta ei ole kasvanut kuten on toivottu vaan oli nyt vain 20,5cm kun olisi pitänyt olla vähintään 21cm. Nyt jäätiin sitten ihan alakäyrälle :( Terkkari oli sitä mieltä, että masu on juuri sen kokoinen kun mulla on odotettukin, lääkäri ei kommentoinut vatsaa mitenkään. Lisäksi mullahan on ollu niitä harjoitussupistuksia välillä vähemmän ja varsinkin rankan työpäivän jälkeen vähän enempikin, muttei ole olleet (ONNEKSI) säännöllisiä tai kivuliaita. Lääkäri oli sitä mieltä, että liikaa ollut kuitenkin ja aina huono merkki jos "iskevät" enemmän levossa jos takana kiire päivä. Multa otettiin nyt onneksi se streptokokki näytekin. Silloin kun keho yrittää (ja vauva) viestittää, että nyt rauhallisemmin. Kohdunkaula on onneksi kiinteä ja kiinni ja 3cm joten siihen ei ole vaikuttaneet. Tuli kuitenkin aika puskista kun nyt sain sairaslomaa koko ensi viikonkin ja mahdollisimman paljon lepoa. Koiran lenkittämistäkään ei katsonut hyvällä niin anoppi lupas ottaa nyt ainakin viikonlopun yli hoitoon. Kaupassa saan käydä, mutta mitään raskasta en saa nostaa ja muutenkin yrittää ottaa iisisti.

Mutta ei tämä vielä tässä....Mä olen tässä nyt pari päivää ihmetelly (ja varmaan jo kauemminkin) kun Minin potkut ja liikkeet tuntuu välillä tosi hassusti. Eilenkin samanaikaisesti vasemmassa nivusessa ja oikeassa kyljessä. Nyt kävi ilmi, että Mini on poikkitilassa :| Eli jos ei itsekseen käänny oikeaan asentoon, voi myöhemmin olla kääntöyritys edessä (kiva, ulkomailla sitten). Tämäkin voi kuulemma osin selittää pientä sf-mittaa. Mulla on se 4D ultra ensi viikolla niin täytyy siellä sitten pyytää tsekkaamaan asento. Minin syke oli yllättävän korkea,160, kun yleensä ollut melkein vakiosti 145, mutta lääkäri piti hyvänä ja vahvana sitä niin kait Mini kuitenkin kunnossa. Kovasti ainakin mua muistaa tuolla masussa. Mutta mulla on mieli nyt tosi maassa ja huoli todella suuri ja itku silmässä. Tää kaikki tuli niin yllätyksenä! Nyt se kaikki epävarmuus koko odotusajan onnistumisesta iski vasten kasvoja ja pelottaa ihan hemmetisti. Vaikka kaikki nyt periaatteessa kunnossa, niin pelko siitä ettei mun pieni rakas kasva miten pitää on ja pysyy mun mielessä. Voin vain rukoilla, että johtuu nyt tuosta asennosta... :( Ja eikä tää yksin olo auta mitenkään. Mies tuhansien kilometrien päässä musta eikä vielä ole saanut edes viestiä varmaan luettua Minin kuulumisista. Mutta näin täällä.

Surullinen Toive81 ja rakkainta mitä on, Mini 26+4

Älähän nyt hätäile siellä, jos neuvolassa olivat sitä mieltä että masu on ihan ok ja vauva liikkuu hyvin, hyvät sykkeetkin löytyy ja varmaan oli liikeessä ku sillon ne sykkeet pompahtaa. En nyt tiedä minkäkokonen ite olet, mutta ei se maha kaikilla ihan käyrien mukaan kasva. Ite taas kuulun niihin joilla maha kasvaa yläkäyrillä ja jopa sen yli, mutta kuulema ihan normaalia ja niin oli esikoisenkin aikana.
Harkkasuppareitahan on koko raskauden ajan, pääasia vaan ettei oo saanu mitään aikaan kohdunkaulalla =) ihmettelen kyllä kovasti tuota lääkärin kommenttia että on jotenkin liikaa jos iskevät reippaan päivän jälkeen. Mulla kun tuossa rakenneultrassa sanottiin nimenomaan, ettei mitään hätää jos supparit iskee kiireisen päivän päälle :/ , että nimenomaan jos suppareita tulee "ilman syytä" ts. ei oo tehnyt mitään erikoisen rankaa. Erilaisia on kommentit tosiaan...
Tuosta asennosta... mä olen aikasemminkin kirjottanut tän meiän esikoisen liikkumisesta, mutta vauvallas on tosiaan vielä aikaa kääntyä vaikka mitenkä päin siellä masussa. Meiän jätkä oli rv26 rt, rv30 pt, rv32 rt, rv33 poikkitila, rv35 pt, rv36 rt... joten en kyllä vielä huolehtis tuosta Minin asennosta =)

Jäi vaan mietityttämään antaako neuvolalääkäri sulle luvan lentää, jos kerta on jo nyt huolissaan noista harkkasuppareista? Koskas sä olitkaan lähdössä?

Nyt vaan pää pystyyn ja nauttimaan raskaudesta, Minikin voi hyvin ku äiti ei turhista huolehdi :hug:

Hienoa ElinaMaria Onnea!!! :flower:

Toive, jätän kokeneemmille neuvojen annot, kun en ole ollut ikinä sinun viikoilla. Mutta sun yksinäisyyteen ja alakuloisuuteen pystyn samaistua. Olet kyllä todella urhea kun jaksat juosta neuvolat ominpäin ja tehdä työt ja valmistella matkaakin. Nyt hae kaupasta illaksi edes cadburyn liila kaakaojauhepurkki ja kääriydy vilttiin, anna aikaa itsellesi :heart:

elina marialle onnittelut hienoista ultrakuulumisista :heart: nyt vain odotteleen masun kasvua :D

nullpoints :LOL: joo kukin täällä kyllä hauskasti kirjottelee. mä naureskelin sun "pusikon reunassa"-termille :LOL:

kärppis juu onhan se ihana kun mies pääsee kuunteleen. meillä mies kanssa tosi innoissaan kun se hommattiin (kuunteli mm. omaa sydäntään ja mahan ääniä :LOL: ) ehkä uskallan taas kuunnella yhdessä miehen kanssa sitten kun olen itse ne kuullut moneen otteeseen.

ja takaisin työn touhuun :wave:

huomenna poksuu viikot, JJ-t ja mussu 13+6

Ihan näin pikaisesti EM onnea ultrakuulumisista :flower: ja toiveelle halit. :hug: Ehtiihän se Mini vielä kääntyä monet kerrat ja jos vatsa vain kasvaa johonkin sisäänpäin.. :)

Tinkatar otahan iisisti. :) Mulla vuosi punaista silloin 11+ ja 12+ viikoilla, mutta ei onneksi ollut merkki mistään sen pahemmasta. Iiisisti kantsii kuitenkiin ottaa, ja mut lekuri määräsikin vuodelepoon. En tiedä, oliko se se lepo vai mikä, mutta onneksi joku auttoi. Mut joo, hermoja tuo syö, joten IIISO :hug: sullekin.

Meillä ei sen kummempaa. Aina välillä tulee harjoitussuppareita ja toisista tuntemuksista en ole varma, mitä ne on. Siis saattavat nekin olla harjoitussuppareita (toivottavasti ei, sillä sit niitä tulis liian tiheeseen), mutta terkka meinas, että johtuvat ennemminkin suoliston liikkeistä. Siis että käy tila tuolla liian ahtaaksi ja sitten siksi, kun mahassa tapahtuu jotain, tulee semmoinen hassu "ahdistava" olo hetkeksi. No juu, en nyt joka tapauksessa vielä ole huolissani. Vaikka täytyy sanoa, et eihän tämä raskausaika mitään maailman stressittömintä (ja sitä kautta kivintä ) aikaa ole.. :whistle:

T. Kärppä ja papuvauveli 18+5

Yhteistyössä