Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Ilmoittaudun myös tänne mukaan kun näyttääpi olevan enempikin tuttuja paikalla :)
Omat tiedot siis: ikä 32v/ Satks/ km 07/07/ esikoinen. Kaksplussan laskurilla olen vaan tuon lasketun ajan määrittänyt kun täällä mailla tuntuu eka neuvolakäynti venyvän melkoisen pitkälle(tai siltä se ainakin tuntuu ;) )... Eli laskurin mukaan 8.6.

Epsulle :hug: Vasta huomasin, että oltaisiin taas päästy samaan ketjuun, mutta... Voimia!
 
Epsu muru olen niin pahoillani :hug: Kyllä me sinut ois tänne niin kovin haluttu kaveriksi :'( Jaksuja kovasti :hug: :hug: :hug:

Heippa Dulle :wave: Kiva kun tulit tänne!

Täällä ei mitään ihmeellistä. Ei ole tullut koneella juuri käytyä, kun ollaan lomalla :) Jospa se aikakin kuluisi tässä ihan huomaamatta...
 
Viuhtis onnea ihanista ultra-kuulumisista! :heart: Varmasti hermostutti, voin vain kuvitella... Mutta onneksi uutiset olivat hyviä :hug:

hiidi :hug: voimia pahoinvointiin (olipas hassusti sanottu :LOL: ). Mutta tosiaan, niinhän sitä sanotaan, että kun on kova pahoinvointi, niin ainakin tietää että siellä joku on. Jos se nyt sitten yhtään lohduttaa... Niin tuohon mahaan sitten... Mulla oli edellisessä ihan kaamea turvotus jo heti alkuunsa ja vetelin jo suorastaan mamma-vaatteita esille ja ostin isompia vaatteita! Ja nyt on vähän samaa pömppistä varsinkin iltaisin havaittavissa :eek: Ja kolmas siis meillekin. Saisihan tuo vielä piilossa pysyä, varsinkin kun se edellinen kummittelee...

Aarre joo, kyllä menee tuo epävarmuus välillä ihan yli :headwall: Ite mietin jossain vaiheessa, että jos tulis pois sillä ja sillä viikolla, niin milloin pääsisi uudelleen yrittämään ja milloin olisi seuraava mahdollinen LA :headwall: :LOL: Ja sitten päätin että ei ole mitään järkeä ja nyt olen vakaasti päättänyt luottaa tähän raskauteen! Mitä nyt vieläkin välttelen liikaa ajattelemasta asiaa... :whistle:

Pulttis sähän alat olla jo vähän turvallisemmilla vesillä :heart:

Vimpulalla on viimeiset viikot meneillään :hug: Hui miten jännää :)

Amira :hug: Kyllä siletä varmasti ihan elävä ihmisen alku löytyy! Minä yritän itselleni vakuuttaa, että ei pitäisi olla niin skeptinen ja maalailla piruja seinille, koska ei se tuska varmasti ole yhtään sen pienempi jos huonosti käy... että pitäisi vaan luottaa ja uskaltaa nauttia, mutta pirun vaikeatahan tuo on!!!
 
Nemotin ihan varmasti säikäyttää tuollainen :hug: Mutta menkkamaiset jomotukset on monille ihan arkipäivää alkuraskaudesta, itsellänikin oli edellisessä aika koviakin menkkakipuja ja vieläpä veristäkin vuotoa eikä se meinannut keskenmenoa :hug: Ja vaaleanruskea valkkari ei tosiaan ole mikään paha merkki, vasta kirkas veri voi olla merkki keskenmenosta MUTTA ei välttämättä sekään tarkoita pahaa, jotkut vuotavat ihan kirkastakin verta ja silti on kaikki ihan hyvin! Eli koita olla hätäilemättä :hug: Tiedän että hankalaa se on, mutta tuossa tilanteessa ei muuta voi tehdä kuin odottaa ja katsoa mitä tapahtuu :hug: Positiivista voimaa lähettelen sulle :hug:
 
Moikka!!!!

Nemotin: Voi olla ihan normaalia, koita rauhoittua... Itselläni on ollut kaikissa, sekä onnistuneissa että keskenmenneessä raskaudessa vuotoa. Esikoista odottaessa tuli 3 päivää ihan alussa veristäkin vuotoa ja luulinkin, että oli mennyt kesken. ihan normaali raskaus kuitenkin oli. Eli älä menetä toivoa. kaikki voi olla ihan normaalia... :hug:

Viuhtis: Onnea mukavista ultrakuulumisista... :heart:

Moikka Dulle :wave:

Epskeps: Voi kurjuus... :hug: Ehdin jo iloita niin puolestasi... Tsemppiä sulle ja koita jaksaa... :hug:

Oma(.): Tallella on, mutta pullahtamassa ulos... :LOL: kaikki kivasti, mutta nuo liitoskivut, nuo liitoskivut... Haluisin niin paljon lähteä lenkille ja nuuhkia tuota ihanaa raitista syysilmaa, mutta täytyy tyytyä tuohon nuuhkailuun tuossa pihalla. Ei vaan pysty kävelemään... Viikonloppu todella meni maatessa . perjantaina esikoinen lähti täydessä kaupassa karkuun kesken ostosten latelun liukuhihnalle. no, minä sitten säikähdin ja juoksemaan perässä... Olisittepa nähneet, minä juoksin... Ja nyt saan maksaa sitten siitä. illalla en päässyt sohvalta ylös ja koko viikonlopun alapää ollut niin kipeä, ettei sitä voi sanoin kuvata... :'( Muuten kyllä olo on ihan kiva. Pikkuinen möyryää ja ilmoittelee itsetään ja minä jo niin kovasti odotan tämän muksuttajan näkemistä... Millainenhan hulivili sieltä syntyy... Ja kumpi? =)

Riikkuli 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Täyty tulla onnittelemaan pulttista :flower: ...nyt ollaan molemmat kuumeiluista siirrytty tälle puolen :D . Mie oon tuol kesävauvois :heart:

t:ursula vkolla 5+1
kiitos, kiitos :flower:
ja sylintäydeltä onnea myös sinne päin :hug: :flower:

täällä jo viikot 12+ ja olo on hyvä. :heart:

Epskeps voi sinua :ashamed:
ei auta kun nostaa pää pystyyn ja jatkaa yrittämistä. kyllä jokainen ansaitsee saada pikkuisen jota toivoo niin kovasti. *rutistaa* :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
[Pulttis sähän alat olla jo vähän turvallisemmilla vesillä :heart:
!!
en turvallisiin viikkoihin usko, sitten vasta kun saan vauvan terveenä syliin voi henkestä helpotuksesta ainakin hetkeksi.
viimeksi km tapahtui vasta 13+ viikoilla ja nyt menossa 12+ joten kyllä vieläkin pieni huoli on matkassa mukana.
onneksi ultrassa viime viikolla oli aktiivinen nöpönenä vauhdissa ja terveen oloinen :heart:

mä pidän rv 20 kai sellaisena rajapyykkinä vähän. en tiedä.
äivä kerrallaan nauttien :D

 
Minäkin voisin liittyä joukkoon mukaan :hug:

Eli täällä mennään menkkojen mukaan 5+2 viikoilla mutta saattaa olla että ei ehkä ihan niinkään pitkällä kun kaavinnan jälkeen tuo kierto on ollut mikä on. Olo on onnellinen mutta samalla kalvaa kamala epävarmuus. Mulla oli tosi vähän oireita viime raskaudessa ja nytkään ei ole oikeastaan mitään. Olisin niin iloinen pahoinvointikohtauksista tai jostain merkistä että voisin ajatella että jotain elämää tuolla mahassa on. Varasin tänään neuvola-ajan, sain sen vasta 10.viikolle ja ultraa ei aikaistettu enkä saanut yhtä lisäultraa vaikka kuinka yritin. Siispä varasin ajan yksityiseltä kahden viikon päähän. Nyt jo pelottaa sinne meno, mutta en haluaisi pudota tällä kertaa niin korkealta kun elokuussa (olin silloin rv 12) ja ultrassa huomattiin että sikiön kehitys oli pysähtynyt seiskaviikolla :/ Mulle annettiin lääkkeet, mutta tyhjennys epäonnistui ja sitten jouduinkin ambulanssilla kaavintaan. Olin menettänyt niin paljon verta että hb laski 153:sta 68:aan. Nyt se on pyörinyt 90 tietämissä.. ai niin eihän mun täällä enää pitänyt näitä juttuja murehtia.. mutta tosiaan pelko on ihan tosi kova. Ja minä kun niin haluaisin oman kesävauvan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tervetuloa tänne puollelle Margherita :heart:

Mulla alko pahoinvointi oikeestaan siinä 6+,et vielä kerkee =)
Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin,pelko täällä on persiissä itse kullakin,mut ei kai se auta kun toivoa et kaikki menee hyvin... Sen ultran jälkeen ainakin mulla olo helpotti kummasti. Nyt en ajattele asiaa koko ajan vaikka kaikkea voi vielä tapahtua.

Mulla eilen mahoton "kohtaus"...Söin tulista ruokaa ja ylävatsaa korvensi oikein kunnolla...meni olo tosi tuskaseks,hiki vaan valu,kunnes vessassa sitte tuli peräpäästä tulista tavaraa :ashamed: Sitten alko helpottamaan... täytyy vissiin luopua liian vahvoista mausteista...
 
margherita tervetuloa :wave:
kyllä mäkin alussa murehdin ja mietin edellistä keskenmenoa jne..
nyt kun nt-ultra takana ja kaikki siinä hyvin niin olen osannut nauttia tästä olosta.
ajan kanssa vaan eteenpäin :wave:
 
Margherita: Tervetuloa joukkoon :wave: ja paljon onnea odotukseen... Varmasti aluksi pelottaa ja sulla on aika hurja kokemus taustalla. Varmastikin kaikki hyvin, usko vaan... :heart:

Repa: Hih, taitaa tulinen ruoka tehdä tehtävänsä... =) Musta on tän raskauden aikana tullut sellainen pierukone, että mies on välillä ihan kauhuissaan. :LOL: ja täytyy myöntää, että välillä olen itsekin... :ashamed:

(.): Pikkuinen on ollut koko päivän ihan hurjana... Möyryää ja melskaa koko ajan. Alkaa varmaan pikku yksiössä olemaan ahdasta... Meillä on varmaan töissä jotain rokkoo ja tautia liikkeellä, kun kauheesti lapsia räkätaudissa ja kuumeessa ja yhdelle tuli jotain ihme näppyjä ja mä tietty heti skitsoomaan kaiken maailman rokoista... mä olen muutenkin niin vauhko luonne, että mielikuvitus alkaa heti laukkaamaan ja kunnolla... Muuten ei mitään uutta. Huomenna neuvola ja sitten se alkaakin olla kahden viikon välein... Samat vaivat kuin ennenkin, joten en erikseen niistä viitsi aina valittaa. =)

Riikkuli 32+1
 
Uskaltaisinkohan liittyä tänne?!? Elikkäs viikko sitten sain testiin haamun ja eilen kaksi vahvaa viivaa. Ensimmäistä odotellaan, 23v, ekks, km 02/07. Vauvaa on yritetty vuoden verran. Ensimmäinen raskaus meni kesken rv 5+6. Nyt olisi ollut tarkoitus aloittaa clomit seuraavassa kierrossa, mutta saatiinkin aikaseks tällanen luomutärppi. Minulla vaivoiksi todettu pco ja endometrioosi.

Koen, että tämän raskauden alku on ollut todella rasittava keskenmenopelon vuoksi, mutta onneksi tällanen keskustelupalsta on olemassa missä voi purkaa tuntojaan.

tuutikki ja masuasukki rv 4+6
 
margherita kiva nähdä tällä puolella! :wave: Ja nyt kanssa pysytään täällä, vai mitä :hug: Niin ja onnea! Tuutikki onnittelut myös sinulle plussasta =) Kyllähän ne pelot siellä takaraivossa tykyttelee, mutta ei pidä antaa niille liikaa sijaa :hug:

Riikkuli kyllä täällä on lupa valittaa :hug: Toivottavasti ei taudit tartu töistä!

Tänne ei juuri uutta, aamulla voisin nukkua vaikka kuinka pitkään... illasta kyllä valvon ihan tavalliseen tapaan, mutta aamut sitten... :ashamed: ja päikkärit on kyllä aika kivat B) Menen huomenna kampaajalle saamaan vähän piristystä (puolet hiuksista varisi keskeytyksen jälkeen ja nyt ne sitten rasvoittuu niin järkyttävällä vauhdilla ettei pestä kerkee :x ), leikkaan pitkät hiukset lyhyiksi =)
 
Tervetuloa uudet!

Kokoajan on hirvee väsymys,noi yöt ei oo nyt oikein mua varten.Tuntuu olevan perusteellinen suolentyhjennys menossa...(toisilla pahoinvointi riesana,ni meikä sit tämmösistä hupattaa,reilua)Ois hyvä ku sais pidettyä sisuksissaan ees reilun viikon.Kerkeis toi vauvan paino vähä lisiä,ei tarviis niin kauaa sairaalassa maata.Meillä tuolla marraskuisissa yks otti jo varaslähdön...Tästä se alkaa.Mulla alkaa olla jo nyt ihan tautinen ikävä tota esikoista,tippa linssissä vähän väliä.

Mullahan ei tässä raskaudessa ollu mitään pahoinvointeja tai muita.Keskenmenneissä oli tota mahan nippailua.Tää raskaus oli pitkälti samanlainen ku esikoisenki aikaan.

Vimpula ja hormoonihiiri 35+3
 
maanantaita

olo ehkä vähän helpottunut. ihan vähän, mutta kuitenkin.

vimpula muistan ku tuotiin poika kotiin, ja esikoinen oli siirretty jonkun aikaa sitten omaan sänkyyn, millainen ikävä mulla sitä oli öisin. teki mieli hakea se nukkumaan meidän viereen ihan vaan, että sais tuntea sen lähellä. Synnärilläkin ikävä oli ihan kauhea, vaikka oli sielä 1 1/2 päivää vain. :heart:

tuutikki ja margherita onnea plussasta ja tervetuloa

repa mulla on aina odotusaikana tulinen-ruoka-himo. siis syön purkista jalapenoa, chilliä tungen joka ruokaan ja toinen on valkosipuli. Mieskin sanoi, että nyt muuttui toi raskaus todeksi ku jääkaapissa on jalapenopurkki ja valkosipulitahnaa(levitän sitä leivälle, ja voitte kuvitella mille mä haisen). ja toi riikkulin mainitsena kaasutushäiriö on myös meillä. :LOL:
 
Huomenta!
Tänään se sitten (jo) selviää. Työtilanteen takia marssimme ultraan keskiviikon sijasta jo tänään puolelta päivin. Pakki ihan jännityksestä sekasin, kasa nenäliinoja laukussa ja huonosti nukuttu yö takana.

Nyt jos koskaan peukutukset ja tukiverkon virittely olis paikallaan... :/

-A- 7+0
 
Tervetuloa Marherita ja Tuutikki!
Ja onnittelut plussasta :flower: :hug: ! Kertoisitteko vielä ne teiän lasketut ajat ni saisin laitettua teiät tonne listaan?

Hiidi
ootko kokeillu niitä inkiväärikapseleita pahoinvointiin? Mulla ne ainaki auttoi.

Amiralle paljon onnea ultraan! Peukut pidetään pystyssä. Tuu sitte ultran jälkeen kertoon uutiset meille!

Ite olin eilen siellä fysioterapeutilla ton mun kipeen häntäluun takia mut siellä sanottiin etteivät ala tekeen yhtään mitään mun selälle ennen kuin oon okäyny siellä äippäpolilla selvittämässä paremmin mistä kipu johtuu ja voiko sitä fysioterapialla edes auttaa. Että oikeestaan ihan turha käynti...
Mut perjantaina oon toivottavasti viisaampi ku oon käyny TYKS:ssä.

Eipä muuta, tää oli vaan tällanen pikapikaviesti....

:heart: :Ninni ja Kirppu 18+2
 
Amira, samassa veneessä ollaan! Oon tässä lähinnä taustaillu pari viikkoa plussan jälkeen. Koittanu ottaa etäisyyttä asiaan yms. ja pysyä poissa palstalta, jotta mahdollinen putoaminen ei sitten muka ottais niin koville (ketä sitä muka yrittää huijata). Mut joo, eka ultra mullakin tänään ja pelottaa aika kovasti. Kuukautisten mukaan nyt ois viikkoja kasassa 7+6 mutta viikon verran ollaan varmasti perässä ja toivon vaan todella, että tänään se syke sieltä löytyis. Omaa napaa se ei tosin ihan hirveästi rauhottais koska viimekskin kaikki oli hyvin kunnes nt-ultrassa todettiin, että pieni sydän olikin lakannut sykkimästä aika pian ensimmäisen ultran jälkeen. Voimia Amira sulle, ja meille molemmille! Koitetaan ajatella optimistisesti ja positiivisesti vaikka se pirun vaikeeta onkin! Tsemppiä! Toivotaan ja uskotaan, että ultrasta saadaan hyviä uutisia! :hug:
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :heart: Toivottavasti saan täällä ollakkin kesään saakka :)

Ninni Itselaskema LA oli 16.6 mutta varmentuu sitten varmaan myöhemmin. Kuitenkin siinä paikkeilla. Ja synnäri on K-SKS.

Onnea ja tsemppiä ultriin Amira ja Risukasa ihan sydämeni pohjasta. Toivotaan että kaikki on hyvin.

Stoppis Täällä me pysytään :hug:

Minua huvittaa kun oon lueskellut tuolta muilta palstoilta kuinka monet esikoistaan odottavat ovat jo innoissaan ostaneet vaatteita ja jopa vaunut plussaamisen jälkeen. Minä en kyllä voisi kuvitellakkaan. Toisaalta olisi ihanaa odottaa luottavaisin mielin mutta kun on kerran pudonnut kovaa ja korkealta niin ei pysty.

Mukavaa olla kuitenkin tämmöisessä ketjussa mukana jossa ymmärretään :hug:
 
Terkkuja ultrasta :) .

Siellä oli 8,8 mm pitkä kaveri, jonka sydän jumpsutti hurjaa vauhtia :heart: .
Nyt mä oon yhtä hymyä :D ja olo on niin keveä :whistle: .
Parin viikon päästä vielä polil yks kontrolliultra jolloin pääsee taas tarkistamaan tilanteen. Toistaiseksi siis kaikki hyvin.
 
Täällä myös ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. :heart: Syke löytyi ja pituutta veijarilla oli 12 mm ja vastasi viikkoja 7+3. Tästä taas päivä kerrallaan etiä päin... Ihanaa Amira että myös teillä kaikki ok!
 

Yhteistyössä