Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Voisiko joku kääntää tuota kalenteria vähän eteenpäin ;) Näinhän se varmaan on että keskenmenon/keskenmenojen jälkeen ei osaa kovin aikaisin nauttia raskaudesta. Itsellä ei kauheeta paniikkia ole päällä, mutta kyllä tää aika matelee. Vielä pitäis viikko oottaa että pääsee ultraan. Minä ainakin eniten odotan sitä että saa suljettua pois TM:n mahdollisuuden, vaikka ei siltikään vielä turvallisilla vesillä olla.

zoobles 6+5 La laskurin mukaan 16.1.
 
zoobles: mä olen niin toivonut tuota samaa asiaa tosi monta krt tämän raskauden aikana...

).( huomenna pelätty ja toisaalta odotettu np-ultra. Elämää mahassa on doplerin mukaan, mutta pelkoni onkin, että jotain muuta kamalaa näkyy: niskaturvotusta, aivolohkoissa vikaa, suolet ei ole mahalaukussa ym kauhukuvia vilisee silmissä jatkuvasti ja kuulen korvissani taas sen: "valitettavasti täällä nyt kyllä..." Muutenkin paha oli jatkuu edelleen, mutta ajatus ultrasta pyöräyttää mahan ympäri. Voi kun kaikki olisi kunnossa!!!
 
malttamaton tsemppiä ultraan!!

(.) Mä olen edelleen jotenkin ihan vainoharhainen tämän mun masuasukin kanssa... vielä kun ei kunnolla tunne liikkeitä niiin dopleri on ahkerassa käytössä. Kaikki vaikuttaa hyvälle ja mullakin on 3 viikkoa rakenneultraan. Jospa sen jälkeen osaisi alkaa nauttimaan... Sitten varmaan siitä rakenneultrasta 2 viikon päästä mut ehkä ultrataan uudelleen kun esikoinen syntyi viikkoihin nähden pienipainoisena niin tätä mun raskautta seurataan tarkemmin.

ipna 16+3
 
Heippa kaikille! :wave:
Olen rv 6+5 ja pelkään aivan sairaan kovaa keskenmenoa tai kkm..:'(
Välillä en pysty mitään muuta oikeen ajattelemaankaan..

Mulla on ollut tosi varhainen keskenmeno viime helmikuussa ja vuodin n. 3 kk..
Juuri silloin kun oireita ei pahemmin ole nostaa pelko päätään..
Ainoa oire mikä on 24 h on tissit :D Ne on kipeät koko ajan ja turvonneet kuin mitkä!

Painontunnetta on aina silloin tällöin, pissalla ramppaaminen on hieman rauhoittunut, vihlonnat ( mitä oli muutaman päivän ajan koko ajan päällä) on rauhoittuneet..Ei oo päivään tuntunut mitään. Edellisenä päivänä tuntui vähän..Iltaa kohden on yleensä oireet alkaneet kunnolla, mutta nyt on ollut vaan ns. menkkamaiset jomotukset.

Sitä kun niin kovaa haluaa tämän pienen masuasukin syliinsä, ei voi kuin pelätä että se lopettaa kehityksen tai tulee pois itestään..
Kauheinta olisi mennä ultraan ja tajuta ettei sielä enää elämää ole..

Kuinka tässä tosiaan saa mielenrauhan?! Pitääkö tilata yksityiseltä ultra?!:x
 
pottu78 eikö sulla ole mahollista päästä varhaisultraan muuten kun yksityisen kautta? Nuilla viikoilla siellä varmasti jotain jo näkyisi.
Joko oot soittanu neuvolaan? sieltäkin saa ihan kivasti apua ja tukea.

Se on tuo piinailu ja pelkääminen jotain ihna kauheeta sillon alussa ja kyllä näilläkin viikoilla vielä se pelko yrittää nostaa päätään,mutta on vain koitettava luottaa että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Helpommin sanottu kuin tehty!

:hug: ja koita nyt ottaa vaan ihan rennosti,ihanaa kuiteskin on että oot plussannu! jos et muusta vielä uskalla iloita,niin iloitse siitä!

kaktuspiikki ja tyyppi 25+4
 
Kiitos kaktuspiikki!
Olen menossa neuvolaan vasta ensi viikolla (aika silloin) ja en tiedä pysynkö sinne asti järjissäni..:| Sieltä varmaa saisi sitten sen lähetteen varhaisultraan, mutta voinhan soittaa sinne ja kysyä sitä lähetettä jo nyt..

Pakko kai tässä on rauhoittua, tuskin on hyvä ressata näin pahasti..Se on vaan niin vaikeeta.
Omassa kaveripiirissä ei ole ketään vastaavassa tilanteessa, eikä kukaan ole aiemmin saanut keskenmenoa joten sitä ns. vertaistukea ei saa sieltä päästä..

Onneks on tämä netti ja te :):)
 
Tänne saa kyllä huolensa purkaa,en varmaan itekkään ois järissäni pysyny jos en tänne ois voinu kirjotella!
Mullakaan ei ole saman kokeneita (myöhäinen keskeytys rv 22+3) lähipiirissä,joten täältä löytyy kyllä juttukavereita ja tsemppi apua! :)

Jos oikein rupee ahistamaan ja pelottamaan,soita sinne neuvolaan ja pyydä lähetettä,sitä vartenhan ne siellä on! Minä kävin varhaisultrassa rv 6+3,sillo näky pikkiriikkinen alkio ja syke! pääsin tosin ihan terv.keskuslääkärin lähetteellä tuhruvuodon takia.
yleensähhän ne tahtoo sanoa että mikään ultraus ei auta jos keskenmeno tulee niin se tulee,mutta oman mielenterveyden takia olisi kyllä varmaan ihan aiheellista päästä sinne!!
Jaksamisia! :)
 
Pottu78 tervetuloa joukkoon mukaan :wave: Jos haluat listoille, niin pistä tietoja monesko lapsi, la jne :) Mäkin suosittelen sitä varhaisultraa, kyllä siitä ainakin hetkeksi saa helpotuksen. Itse en päässyt neuvolan/kunnan kautta varhaisultraan, vaikka oli jo 4km takana, täällä vaan ei ole resursseja :( Mutta kannattaa toki kysyä neuvolasta, miten siellä teilläpäin on asian laita. Ja jos neuvolan kautta et pääse, niin sitten vaan yksityisen kautta.

Joo, ei keskenmenon/keskenmenojen jälkeen raskaudesta nauttiminen ja stressaamisen lopettaminen oo todellakaan helppoa. Mäkin harrastin ennen np-ultraa tuota, että luin sitä "seuloissa kiinni jääneet" ketjua ja kuvittelin ties mitä kauhutarinoita. Ja sama juttu ennen rakenneultraa...Ja edelleen ressaan, vaikka la jo huomenna ;)

malttamaton tsemppiä np-ultraan ja hyviä uutisia!!

Joku kyseli Missyn perään. Toivottavasti Missy ei suutu, jos hänen puolestaan vastaan, että ollaan samassa kesäkuisten fb-ryhmässä ja sitä kautta tiedän, että on vielä yhdessä kasassa :)

Omassa olossa ei niin mitään uutta. Nukkuminen on yhtä pyörimistä ja neiti majailee jo sen verran alhaalla, että pitkään käveleminen ei oo enää järin mukavaa, kun painaa jonnekin tuonne alas. Mutta mitään merkkejä synnytyksestä ei oo näkyny. Saa nähä ootellaanko tässä vielä seuraavat 2 viikkoakin :D Huomenna ois siis virallinen la :)

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Sanmar + superpapunen 39+6 :heart:
 
Pottu78 Toivottavasti pääset varhaisultraan kattomaan, että onko kaikki kunnossa! Tiedän ton tunteen kyllä, kun huoli keskenmenosta on kauhee.. : / Itelläkin edelleen pieni pelko perseessä koko ajan, mut ehkä se siitä sitten kun alkaa tunteen liikkeet ja rakenneultra on ohi... Voimia! :hug: Paljon tarrasukkia vauvalle, että pysyy nyt matkassa! :heart:

Nellielli ja pötkö 17+3
 
Kiitos kaktuspiikki ja Nellielli :)

Sanmar82 Onpa tuo kumma ettei pääse vaikka 4 km takana..
Soitin neuvolaan eikä sieläkään ollut resursseja, joten tilasin yksityiselle ajan.
Nyt jo jännittää niin että maha ihan kuralla..:x Aika on jo huomenna.

Toiv. nyt sitten jotakin selviäisi ja toiv. kaikki hyvin!
Hoitaja sanoi että hyvin yleistä, että menee viikolla 6-7 kesken että sekin vielä enemmän "riemastutti"!

Mutta huomisiin..Hui, kun jännittää..

Kaikille tuleville pienille alkioille voimia ja jo isoimmillekkin :)
 
Heip kaikki ja kovasti onnea matkaan odotukseen kaikille!!

Mulle plussa pärähti viime perjantaina, ja nyt sitten jännityksellä ja pelonsekaisilla onnentunteilla toivotaan että tämä pieni pysyisi kyydissä loppuun asti. Malttia yritän pitää mielessä, mutta vaikeaa se on olla ajattelematta, kun oireet alkaa heti :-/

Meillä siis takana kkm tammikuussa, todettiin viikolla 11, just ennen ekaa ultraa. Alkuraskauden ultrassa pompotteli pieni sydän, mutta jotain oli sitten mennyt vikaan viikolla 8+3. Sain lääkkeet keskeytykseen, oli aika rankka kokemus, oltiin jo niin lähellä 12 viikkoa etten osannut enää ajatella että joku menisi pieleen. No, vuosin reilummin jokusia päiviä, sitten lähestulkoon koko ajan jotain tiputtelua, kunnes 5 viikon päästä alko taas isompi vuoto, ja aattelin et ne on sit ekat menkat ja onneks kaikki alkaa normalisoitua. Parissa päivässä vuodot kuitenkin yltyi ihan eri luokkaan kun mun menkoissa, ottivat pitkin hampain tarkastukseen kättärille, vielä ultrapöydällä lääkäri sanoi että kyllä se on ihan normaalia että ekat kuukautiset on runsaammat. No, ultra sit kuitenkin paljasti, että kohdussa on kalkkeutunutta raskausainesta edelleen, ja parin päivän päästä päädyin kaavintaan. Kokonaisuudessaan meni siis lähes puolitoista kuukautta ja harmitti, etten heti pyytänyt kaavintaa, kun siihen kuitenkin jouduin :(

Asuttiin miehen kanssa eri maissa tuolloin ja muutamaan kuukauteen ei osuneet tapaamiset "oikeille" päiville, mutta nyt kun mies muutti saman katon alle huhtikuussa, tärppäs toisesta kierrosta. Kunpa nyt vaan kaikki menisi hyvin.

Alkuraskauden ultraan varmasti menemme, mutta en tiedä koska tästä ihanasta asiasta uskaltaa alkaa varauksetta iloitsemaan :confused:

Tietoja listalle:
pupu75....37.....KOS....kkm 01/2012... 2.lapsi


pupu75 ja minipupunen 4+5
 
).( no niin, np-ultrassa käyty ja mun pelot osoittautuivat ihan turhiksi. KAIKKI LOISTAVASTI :) Piti olls rv 10+5, mutta sikiö vastasi kooltaan 11+2. Laskettuaika määriteltiin nyt menkkojen mukaan eli 19.12. jonka mukaan tänään olisi sitten 11+0. Niskaturvotus oli vaan 0.7mm ja sikiö 45mm, kovasti hän nyrkkeili ym. Saimme ihania kuvia mukaan, kun oli ultrassa oli käytössä 4d:kin. Nyt lupaan relata ja kätilö käski lopettaa kotidoplerin käytön ja jäädä odottaa liikkeita. En lupaa lopettaa, mutta vähentää ;) Hematoomaa ei enää näkynyt.
 
Pupu75 on kurjasti pitkittynyt sulla toi tilanne tammikuussa, mutta onneksi nyt näyttäis aika hyvältä :) Mulla oli myös sellainen tilanne että vuodin 6vko:a ja pääsin sitten vasta lääkäriin kun tulehdusoireet tulivat. Kohdussa jotakin materiaalia, mutta eivät halunneet tehdä kaavintaa säästääkseen kohdun limakalvoa. Mulla toki vuoto ei ollut tässä vaiheessa kauhean runsasta. Sain uudet lääkkeet ja parin kontrollin jälkeen kohdussa kaikki ok. Tähän kaikkeen meni yhteensä 3kk ja kyllä jotenkin tympäs. Mutta nyt olen iloinen että olen jälleen raskaana, vaikka kovasti jännittää ja pelottaa onko tälläkin kertaa TM.
 
malttamaton hienoa ja onnea hyvistä uutisista... mulla tuo kotidoplerin käyttö on melkoista. Pitäisi vaan osata luottaaa ja lopettaa sen käyttö mutta kun en tunne vielä kunnolla liikkeitä niin rauhoittaa mun mieltä huomattavasti kun kuulen sykkeet.

ipna 16+3
 
Malttamaton: Aivan mahtiuutisia! Nyt vaan luottoa kehiin että kaikki menee hyvin loppuun asti. Itsekin käytin alkuun tosi ahkeraan doppleria. kerran pari päivässä. Varmaan joskus rv20 vasta lopetin kun alkoi liikkeet tuntua selvästi päivittäin. Itsellä aina ultran jälkeen sitä varmuutta kesti päivän ja seuraavana päivänä alkoi sama epävarmuus että ei siellä mikään enää kasva. Doppleri todellakin rauhoitti mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: ipna ja malttamaton
pottu78: tervetuloa joukkoon! Mullekin tässä raskaudessa mehiläisessä lääkäri totesi ultrauksen jälkeen (rv7+3), että "rv 8-9 ovat kaikista kriittisimmät, silloin useimmiten menee kesken". Nämä sanat sitten kaikuivat mielessä koko rv 8-9 ajan.

Tässä pikkuisen ultrakuvat. 3d kuvassa näkee kun klikkaa isommaksi kuinka pieni toisella kädellä hieroo silmiä ja toinen menee suuhun. Yhdessä kuvassa näkyy jalkojen välikin ja ihan selvä viiva keskellä, mutta ei varmasti ole vielä luotettavaa materiaalia tässä vaiheessa raskautta:



 
Viimeksi muokattu:
Sanle mulla on tällä hetkellä ihan sama meininki menossa, kerran pari käytän dopleria. Ihan muutaman sekunnin verran sen verran että löydän sykkeen ja se tosiaan sykkii =)... on näköjään muitakin "hulluja" kuin minä :), lohduttavaa tietää.

malttamaton hienoja kuvia :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton

Yhteistyössä