Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Äitiyspolilla käyty taas 33+3 viikkoja nyt... kohdunsuu kiinni mutta pehmeä ja sitä on jäljellä varmaan se 3 cm. Vauva on RT:ssä ja aika alhaalla jo ja mikä parasta vauva on kirinyt about keskikäyrälle painon suhteen ja painaa nyt 2274g, eli kaikki hienosti. Seuraava kontrolli 4 viikon päästä....

Muutoin tämä raskaus eroaakin sitten esikoisen raskaudesta. Mulla on nyt jo kipeitä suppareita ja lääkäri siihen sanoikin että jos vauva lähtee syntymään niin sitä ei enää estellä mutta tietty toivotaan että vauva pidempään masussa kasvaa. Viime yönä kärvistelin tunnin verran noiden suppareiden kanssa... no onneksi muutoin niitä tulee ihan satunnaisesti. En kyllä haluaisi joka yö heräillä noiden suppareiden takia. Töitä enää ensiviikko ja sitten ollaankin äityslomalla.

ipna 33+3

scarleth: ei mulla esikoista odottaessa maha kauhean aikaisin pullahtanut esiin, muissa sen jälkeen on sitten tullut jo aikaisemmin esiin eli varmasti "salailu" onnistuu. Mulla on kanssa aina aika tyköistuvia yläosia ja normaalisti aika flätti masu, joten tässä raskaudessa ei kyllä salailu olisi onnistunut kovin pitkään. Ja kuopushan paljasti kerhossa kaikille rv 9. Toi krapula olo on juuri se mikä mua on kaikissa raskauksissa on vaivannut, se on tylsää. Paino vaan nousee, kun tekee kaikkea mieli mikä muka parantaa oloa ja tekeekin sitten vaan hetkeksi.

(.) joudun kyllä ensi viikon neuvolassa pyytää äitipolille lähetteen, mua stressaa tällä hetkellä miljoona asiaa, jotka sitten luultavasti ovat syynä tosi tiukoille harkkasupistuksille. Eilen tulivat ihan 10 min välein vaikka kuinka yritin olla vaan rentona sohvalla kyljellään, että rauhoittuisivat. Inhottava vaan, kun tuntuivat alaselässä asti eilen eikä ennen harkkasupistukset kyllä siellä ole tuntuneet...Maanantaina alkaisi työt 3 vuoden tauon jälkeen, vähän jännittää! Sisko joka on lääkäri oli kyllä sitä mieltä etten saa kauaa olla töissä, kun tuo alapää on täynnä niitä suonkohjuja eli katsellaan kauan selviän.

sanniz niin mäkin olen aina kuullut, että ne nesterakkulat yleensä lähtee pois :hug:

Kopsaan tarinaani vähän joka ketjuun, sorry vaan...

Viime yönä heräsin klo 3.00, ja siitä asti olen ollut hereillä. Nyt alkaa pikkaisen painaa..

Tänään oli np-ultra. Siellä pieni touhusi, jouduttiin myös tökkimään ja yskimään, jotta saatiin asentoa sellaiseksi, että saatiin turvotus mitattua. Turvotus oli 1,49mm, oli kuulemma hyvä, kätilö sanoi yli 12 vkoisella olevan yli 1mm joka tapauksessa. Pää-peppumitta oli 6,04 cm. Menkkojen mukaan 12+0, vastasi ultran mukaan 12+3, pään koko vastasi vkoa 12+0. Taitaa tulla pitkäjalkainen, niin kuin äiteestäänkin :)

Iän mukainen down-riskiluku on 1:250, henkilökohtainen riskiluku (ikä, niskaturvotus ja verikokeet) on 1:1900.

Kieltämättä olo on helpottonut, kävin ostamassa muutamia mammavaatteitakin ultran jälkeen. Mies-ressukka oli jo huolestunut, kun laittoi viestin että miten ultrassa meni. Vastasin siihen, mutta viesti ei ollutkaan mennyt perille :O Luuli tulleen taas huonoja uutisia kun ei kuulunut mitään. Jostain syystä tänään ei lähettämäni viestit ole menneet perille.

Quu
Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista Whisky Peat:heart:!

Mitä Hanne sulle kuuluu, toivottavasti kivut loppuneet ja kaikki hyvin?

Tänään kävin varhaisultrassa, kaikki hyvin eli syke näkyi ja vastasi viikkoja. Ekasta etapista siis suoriuduttu. Kyllä pelotti ihan järjettömästi ja jotenkin kauhea kammo jäänyt tuota sairaalan polia kohtaan, kun niin monta kertaa oon siellä ikävillä asioilla ollut. Olen niin onnellinen, että alku on ainakin nyt mennyt hyvin, päivä kerrallaan sitten vaan eteenpäin stressaillen;). Seuraavaksi sitten ultra 2 vk kuluttua. Ja korttiin merkattiin nyt menkkojen mukaan rv:t, eli päivä tuli lisää:)

Quu 6+3

Mahtavia ultrakuulumisia Whisky Peat ja Quu, onnea!! Scarleth sitten jatkaa samassa aallossa maanantaina ;)

Kiitokset Idylli ja malttamaton tsemppauksesta. Yritän pitää ultraajan sanat ”jos olisi jostain poikkeavasta löydöksestä kyse, niin teidät lähetettäisiin suorilta TAYSiin lisätutkimuksiin eikä annettaisi kontrolliaikaa 2kkn päähän”, mutta kuten ymmärtänette, ei ole helppoa. Pelkästään sana löydös itsessään ei kuulostanut ultran aikana mukavalta..

Sanniz & sälli 20+6

Quu, onnea ultrakuulumisista! Ihan mahtavaa, olisipa mullakin tuo koitos jo ohi. Vielä maanantaihin asti on sinniteltävä ja yritettävä pysyä järjissään ;)

Sanniz, ihan varmaan tuollaiset "löydökset" saa tosi levottomalle mielelle. Todennäköisintähän kuitenkin kaikesta (lääkärin sanoista, itse tutkimastanne yms.) päätellen on, että kyseessä tosiaan on harmiton juttu. Yritä ajatella (juu, helpommin sanottu kuin tehty), että ehkä elämä sittenkin kantaa, ja hyviä asioita tapahtuu myös meille joilla historia on vähän kivikkoisempi. Näillä sanoilla minäkin tässä nyt tsemppaan itseäni kohti maanantain ultraa :)

Scarleth 7+0 jee, POKS! :)

WP ja Quu Onnittelut hyvistä uutisista!

Mä kävin tiistaina neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä... ja eihän sieltä mitään kuulunut, vaikka vähillä kävin syömässäkin ja yritti sitten uudestaan. Mä olin jo ihan varma, että huonosti kävi taas. Pääsin kuitenkin samana päivänä sairaalalle ultraan ja siellä pienen sydän löi. Liikuskeli kyllä tosi laiskasti mikä jäi vähän mietityttämään. Oon ollut niin väsyksissä tuosta tiistain tunnemylläkästä, et en oo jaksanut tännekään kirjoitella. Nyt sitten odotellaan vaan np-ultraa, johon on viel 1 1/2 viikkoa aikaa.

Noniin, liitympä nyt varovasti tänne odottajien puolelle, kirjoittelin aiemmin tuolla kuumeilijoissa. Keskenmenon sain 7/12 viikolla 7+jotain, vuoto alkoi ihan yllättäin ja seuraavana päivänä ultrassa todettiin kesken menneen, jotain epäilyjä kohdunulkoisesta oli, mutta eivät sen enempää osanneet sanoa, melkein kaikki oli jo silloin tullut ulos. Kokemus oli onneksi fyysisesti melko helppo ja saatiin lupa jatkaa yrittämistä heti. Yhdet menkat kerkesin saamaan ja viime viikon maanantaina tein testin jossa häämötti viiva, viikon päästä jo vahvempi.
Paljon oireita ei ole ja pelottaakin että mitä tästä nyt sitten tulee, mutta yritän tsempata itseäni uskomaan hyvään ja siinä yksi askel on siirtyä reippaasti tänne odottajiin :)

Vielä en ole paljoa kerennyt selailemaan aiempaa keskustelua, mutta teen sitä varmaan tässä pikkuhiljaa.. :)

Ja tosiaan tietoihin voi laittaa mumina 22v Kät/H(? esikoisen kanssa oltiin siellä ja yritetään päästä uudestaan) km 7/12 2.lapsi

Ja niin tosiaan la ois laskurin mukaan 26.5. mutta tuohan saattaa siirtyä, ainakin esikoisesta meni kokonaista 2 viikkoa eteenpäin. Ultraan pääsen onneksi jo vähän aiemmin, n viikolla 9 pitäisi olla, kun edellisen keskenmenon jälktitarkastus sattui mukavasti tuohon lokakuulle. Hurjaa, näkyyköhän siellä mitään! Eka neuvola on jo ensi tiistaina, ehkä tiedustelen sieltä jo jotain ultrajuttuja, kun siitä kohdunulkoisestakin viimeksi oli epäilyjä.. Ihan vaan varmuuden vuoksi ;)

Täällä on varmaan paljonkin puhuttu oireista, selailen niitä vähän ajan kanssa, mutta jos jollain on jakaa kokemusta vähäoireisuudesta niin mielelläni kuulisin! Eli onko teillä ollut epäilyttävän normaali olo? Ja alkoiko esim pahoinvointi milloin?

Tähän mennessä ei ole kuin väsymystä ja palelua, maha on turvonnut mutta rinnat ei yhtään arat (voikohan vaikuttaa kun vasta joku aika sitten lopetin esikoisen imetyksen.. jos tissit ei pysy perässä tässä kaikessa :D)

muminalle tervetuloa! :wave: Tulin tänne plussanneisiin itsekin reilut pari viikkoa sitten samalla asenteella, eli erittäin epävarma olen koko jutusta mutta yritän kuitenkin antaa myös jonkin mahdollisuuden sille ajatukselle, että kaikki saattaa mennä hyvinkin. Olen myös ollut kovin vähäoireinen, mikä on osaltaan lisännyt epäuskoa ja aiheuttanut pientä panikointiakin. Maanantaina on edessä varhaisultra, jolloin toivottavasti saan vahvistusta asialle - tosin olen kyllä asennoitunut mahdollisimman pessimistisesti ja pedannut jo ennalta pettymystä. Silti ajattelen, että ei mahdollinen pettymys ole yhtään sen pienempi, vaikka olisi siihen asti estänyt itseään iloitsemasta :)

Hanne, huojentavaa että ne sydänäänet sieltä kuitenkin löytyi!! Sanoiko ultraaja mitään siitä liikuskelun hitaudesta, että onko ihan normaalia? Jotenkin tuntuisi, että eikai sillä naperollakaan voi aina olla virkeä hetki, eli jospa ultra osui vaan johonkin sellaiseen ajankohtaan, että oli vähän uneliaampana siellä. No onneksi seuraava ultra on noinkin pian. Eiköhän siellä ole kaikki ihan hyvin :heart:

Se on sitten edessä viimeiset päivät ennen "tuomiopäivää" eli maanantain varhaisultraa... tähän asti olen onnistunut olemaan ajattelematta koko juttua, oon keskittynyt töihin ja sitten toisaalta ollut muun aikaa niin väsynyt, etten ole jaksanut oikein edes murehtia :) Mutta luulen, että viikonloppuna on varsinaiset piinapäivät, pitää yrittää keksiä mahdollisimman paljon jotain tekemistä joka pitäisi ajatukset muualla. Jos vaan maltan, niin pysyttelen pois täältäkin - tulen toki sitten kertomaan kuulumiset maanantaina!!

hanne no hui, varmasti säikytti! Hyvä, että ultrassa kuitenkin oli kaikki hyvin, nyt vaan seuraavaa odotellessa. Ei sulla ole itsellä/kaverilla dopleria, että saisit tässä välissä kuunnella sydänääniä?

mumina tervetuloa! Niin kuin olen täällä monta krt toitottanut, niin mulla on 3 ensimmäistä raskautta olleet tosi vähäoireisia, joista kuitenkin keskimmäisestä esikoinen syntyi ja oireettomuudesta ei kannata huolehtia. Nyt on menossa 7. raskaus ja kyllä runsasoireisin kaikista!

scarleth maanantaita jännätessä, iloisin mielin, ei pelokkain :)

).( mua jännittää kyllä kanssa maanantai, menen töihin 3 vuoden paussin jälkeen. Vaikka edessä on vain 1,5kk töitä ennen äitiyslomaa, mua raastaa ajatus laittaa tytöt hoitoon :( Vaikka ensi viikolla ovatkin vain 3 päivää ja kotona tuosta 1,5kk:sta muutenkin 2 viikkoa, mutta silti, ikävä tulee olemaan kamala!

Whisky Peat ja Quu Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

mumina Tervetuloa joukkoon! :wave: Ei mulla alussa oikein oireita ollut.. sit mulla alko kauhee pahoinvointi kyllä, mut muuten ei se kummempia oireita oo ollu..ja tiedän monia, joilla ei oo ollu oireen oiretta..et se on ihan yksilöllistä! Koita olla stressaamatta! :) Vaikka tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty! :)

Hanne Hienoa, että ne sydänäänet sieltä kuitenkin löytyi!!! Ja ei oo enää onneks kauaa sulla np-ultraan! Tsemppiä! :heart:

Itellä selkä ollu sen verran vaivana, etten kauaa pysty koneella istuskeleen.. : / koitan pikaiseen käydä kuitenkin aina lukemassa ja sit kommentoimassakin selän voinnin mukaan..nyt on taas vähän parempi, niin jaksaa kommentoidakin.. :)

Nellielli ja pötkö 34+5

Onnea whisky Peat hyvistä ultrauutisista! :heart:

Hannelle myös onnea ultran sydänäänistä! :heart:

Scarlethille tsemppiä huomiseen ultraan! :)

On. Hirmuisen vähän jaksanut viime aikoina viettää aikaa koneella, ja kännykällä ei jaksa pahemmin kirjoitella mitään. Pahoinvointi on lisääntynyt runsaasti ja väsymys on rajua. Ensi viikolla olisi eka neuvola, ar-ultra meiltä jäi väliin, niin nt-ultraa odotellaan jo innokkaasti. Samaan aikaan pelottaa ihan hirmusti, mutta silti on niin onnellinen olo jokaisesta saavutetusta etapista.

Evya ja muru 8+0

Törkeästi nyt vaan omaa napaa: ultrassa käyty. Huh! Siellä näkyi oikein vahva ja nopea syke :heart: Voi että, olo on melko pöllämystynyt. Alkion koko jäi mulle vähän epäselväksi, olin näkevinäni näytön reunassa mm-lukeman joka näytti musta vähän pieneltä, mutta kysyessäni lääkäri sanoi, että kyllä se ihan riittävällä tarkkuudella viikkoja vastaa, ja että "meidän laite on niin epätarkka" (olin siis naistentautien polilla jossa hoidotkin on tehty) eli oikealla äitiyspolilla sitten kuulemma seuraavassa ultrassa saadaan tarkempia mittoja. Äitiyskorttiin lääkäri kirjoitti vain, että "koko vastaa raskausviikkoja". Joten yritän nyt olla tuosta kokoasiasta panikoimatta tässä vaiheessa, tärkeintä kai että se sydän siellä pompotteli kiivaasti :heart:
Aika hassu fiilis. Jokohan vihdoinkin uskaltaisin uskoa tämän todeksi? Voisinko edes muutaman päivän olla panikoimatta ja oikeasti uskoa, että mullakin on lupa nyt nauttia tästä, edes hetki?

SCARLETH, ihanaa:heart:

MALTTAMATTOMALLE tsemppiä töihin :)

NELLIELLILLE jaksuja selän kans

MUMINALLE tervetuloa! Mulla alkoi oireet vast vkolla 7-8, siihen asti oli ihan normi olo :)

HANNElle tsemppiä ultraan :)

(.)

Mun mahassa pidetään bileitä.. jännä miten tavallaa on vaimeat liikkeet vielä, mut ne pyörii siel jotenkin niin et tuntuu et kaikki sisuskalut muljaa... hmm..
Olo on toooosi muhku jo:heart::heart:

viikko ultraan :heart:

T:Neiti ja mussuset 19+3

mumina Tervetuloa joukkoon! Mäkin tulin tänne aluksi kovin varovaisesti. Ei sitä vaan voinut, uskoa, että tämä voisi kestää.

Evya Tsemppiä ultran odotukseen ja pahoinvoinnin ja väsyn sietämiseen.

Scarleth Ihania ultrakuulumisia :heart: Siitä viime viikon ultrasta: Aluksi ilmeisesti nukkui, kun ei liikkunut lainkaan... En tiedä oisko vähäinen liikehdintä sitten johtunut siitä, että oli just heräilemässä. En tajunnut siinä heti lääkäriltä kysyä. Usein tuntuu, että huolestuttavat asiat tulee mieleen just kun on lähtenyt vastaanotolta.

malttamaton Toivottavasti eka työpäivä sujui hyvin! Varmasti melkoinen muutos kyllä poissaolon jälkeen mennä takaisin.

nellielli Toivottavasti selän kanssa helpottaa!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Quu
Oikein paljon onnea ultrakuulumisista Scarleht, ihan mahtavaa:heart:!

Tervetuloa ja onnittelut plussasta Mumina! Alun vähäoireisuudesta ollaan taidettu enemmän tai vähemmän kaikki täällä panikoida. Tällä kertaa mulla alkoi pahoinvointi rv 6+. Tsemppiä kovasti!

Hanne, tosi kiva kuulla, että ultrassa kaikki oli hyvin. Jos tosiaan oli unihetki juuri ollut, varmasti vaikuttaa liikkumiseen. Toivottavasti seuraavassa ultrassa sitten liikuskelee oikein vilkkaasti!

Tsemppiä Evya ultran odotteluun, oireet ainakin kuulostaa tosi "hyvältä", vaikka pahoinvoinnin kanssa raskasta onkin.

Tsemppiä Malttamaton töiden aloitukseen!

Nyt on sitten pahoinvointia ja oksentelua kunnolla:). Töitä sain onneksi vähän järjesteltyä, pidän ylityötunteja pois tekemällä lyhyttä päivää. Kirjoittelut taitaa jäädä vähemmälle, kun koneella olo (kuten myös kaikki liikunta, lukeminen, tv:n katselu) tekee pahaa. Mutta toistaiseksi kaikki siis hyvin, sillä mennään seuraavaa etappia eli ensi viikon ultraa kohti ;)

*muoks, viikot vielä, Quu 7+0

• Tykkää
Mahtavia uutisia Scarleth, onnea, onnea!! Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty, mutta nauti ja usko tulevaan :)

Tervetuloa mukaan mumina, joukossa odotus helpottuu!

Varasin tänään 4d-ultran parin viikon päähän, ahdistus rakenneultrasta on jo helpottanut, mutta haluan käydä kuitenkin vielä erikoislääkärin vastaanotolla. Hinta aikamoinen, mutta sovittiin miehen kanssa, että se on mun yhdistetty synttäri- ja joululahja. Katsotaan sitten marraskuun puolivälissä josko kontrolliultra vielä tarpeen.

Sanniz & sälli 21+3

• Tykkää
Kiitos tsemppailuista <3 Alku on ehkä kaikista pahinta epävarmuuden aikaa.

Hanne Ihanaa että ultrassa näky pieni. Ehkä hän oli uninen, kukapa silloin kauhesti vispaa ja temppuilee :) Meillä ainakin esikoistyttöä piti tökkiä kunnolla hereille ennen kun alkoi vähän vilkuttelemaan.

scarleth Onnea ultrakuulumisista! Varmaan lääkäri on tottunut tuolla ultralla katsomaan ja kokemuksesta osaa sanoa että vastaako viikkoja vai ei :)

Quu Onnea oksentelusta :D Siellä varmaan ollaan tuokevasti kiinni!

on. Täälläkin vihdoin eilen alkoi paha olo ja yököttikin sitten koko päivän, tänään sama juttu.. Nautin tästä nyt sitten täysin rinnoin :D Toivottavasti tämä lupaa sitten hyvää..
Välillä on kaikenlaisia masu nippailuja, mutta ne kuulunevat asiaan, muistelen että esikoisestakin oli menkkamaista kipua ja mitä oudoimpia kurinoita. Vähän sitä kuitenkin on säpsynä, km kun alkoi mulla juuri tuollaisella selän jomottelulla. Nyt kokoajan ryntäilen vessaan kaikista vähän oudommista tuntemuksista.. :ashamed:

Eli onko teillä ollut epäilyttävän normaali olo? Ja alkoiko esim pahoinvointi milloin?
Ensinnäkin onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Jep, oli/on epäilyttävän normaali olo. Pahoinvointi ei ole alkanut vielä tähän päivään eli rv 35+2 mennessä =) Älä siis huoli, kaikki voi sujua aivan hyvin, vaikkei olisikaan raskausoireita. Tsemppiä jatkoon!

Yhteistyössä