malttamaton Minusta on tosi hienoa, että uskallat soittaa neuvolaan ja pyytää päästä käynnille. Aivan turhaa stressata itseään viimeiseen asti, kun ihan oikeasti neuvolapalvelut on meitä odottavia äitejä ja vauvoja varten. Itse todellakin kuulun siihen kärvistelijöiden joukkoon, joka viimeiseen asti pyörittelee asioita mielessään, eikä kehtaa "vaivata" neuvolaa "turhissa" asioissa. Nyt olen päättänyt, että tässä raskaudessa otan kyllä herkemmin yhteyttä, jos mikään vaan mieltä vaivaa. Muistan tosiaan esikoista odottaessa olleeni ainakin kymmeniä kertoja varma, että vauva on kuollut, kun en ollut liikkeitä tuntenut jne, mutta en siltikään kehdannut soittaa. Miksi rääkätä itseään turhaan? Jos ei terkkarilta heru myötätuntoa historiasi perusteella (ja muutenkin), niin olkoon se hänen ongelmansa! Hienoa, että kaikki vaikutti olevan kunnossa.
Dopplerista eli minulla on semmoinen näytöllinen laite. Ainakin vielä tässä vaiheessa (rv 15) sykenäyttö ei kyllä mielestäni toimi ihan niin kuin pitäisi, eli jumputus kyllä kuuluu, mutta sykkeet tuntuvat vaihtelevan todella hitaasti ja välillä katoavat näytöltä kokonaan. Vaikka ääni kuuluu siis ihan selkeästi ja on epätasaista, kuten asiaan kuuluukin. En siis kyllä sanoisi, että tuo näytöllinenkään mitään satavarmaa mielenrauhaa tuo, mutta onhan se ihan hienoa tosiaan nähdä niitä lukemia.
scarletille haluaisn vielä sanoa tuosta katkeruudesta ja kaipuusta "onnellista" ja "normaalia" raskautta kohtaan. Jaan täysin tunteesi tuosta epäoikeudenmukaisuudesta. Miksi minulta on viety oikeus nauttia ja elää huoletonta raskausaikaa? Jos jotain positiivista näistä kokemuksista täytyy löytää, niin sanoisin arvostavani nykyään elämää, omaa esikoistani ja nyt alkanutta raskauttani aivan eri tavalla. Vaikka meille ei enää syntyisi toista lasta, koen saaneeni jo enemmän kuin voisin ikinä toivoa. En väitä, että olisin parempi äiti kuin muut tai että en koskaan tuskastuisi tai menettäisi hermojani oman lapseni kanssa. Mutta kyllä ihan oikeasti väitän, että osaan ehkä arvostaa ihan tavallisia asioita eri tavalla kuin osaisin ilman näitä keskenmenoja. Onnellisia ajatuksia sinulle, scarlet. Ihania tuloksia näytti digitesti, nyt vaan odottelemaan ultraa :heart: