Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

iitu85 keskeytykseen meillä johti vauvan munuaisvika,molemmat munuaiset oli suuret ja rakkulaist,eivät toimineet ollenkaan. Ei ollut lapsivettä paljon yhtään. Ei olisi ollut mitään mahdollisuutta selvitä kohdun ulkopuolella.

Kyllä minä luulen että pelko kulkee aika kauan mukana,vielä lapsen syntymän jälkeenkin! varmasti pelkään kätkykuolemaan,tulen kyttäämään nukkuuko vauva ja hengittääkö se! nyt oon myös alkanu kehitellä sellasta pelkoa kun tuntuu tämä olevan tosi vilkas tapaus että entä jos se kuristuu napanuoraansa myllätessään tuolla?!
Samoten pelottaa tuleva synnytys ja laitosaika,kauanko siellä joudutaan olemaan ja joutuuko vauva tehohoitoon diabetekseni takia? toisaalta,hyvissä käsissähän siellä sairaalassa on.
Mieskin on sanonu että ei ihan heti kestäs toista 9kk jännitystä! Onnes ei nyt ihan sitä 9kk tarvii odotella,ennemminhän ne multa leikkaa tai käynnistää diabeteksen takia. että edes jokin hyvä puoli tässäkin!

Huomenna ois taas ultra,meikäläinen kun käy niissä kerran kuussa,mikä on ihan hyvä vaan. Rakenneultra on jo takana ja siellä kaikki näytti olevan ok,mutta ei sitä vieläkään osaa rentoutua,edelleen pelottaa nuo ultraan menot..

kaktuspiikki 22+4,pidemmällä kuin koskaan!
 
Kaktuspiikki: Voi ei! Teillä ei ollut mitään mahdollisuutta päättää keskeytyksestä itse, mutta silti jouduitte sen päätöksen tekemään. Todella kurjaa. Nyt teillä on onneksi kaikki hyvin ja ihana odotus menossa :)


Lueskelin muitakin palstoja ja en näemmä ole ainoa kenellä menee yli nämä toisten aikaiset hankinnat. Vauvassa sattui sopivasti olemaan samanlainen mutina-ketju.

).( Mulla on taas vaihteeksi liian normaaliolo. Tökin kokoajan mun rintoja ja mietin, että onko ne kipeät. Olen odotellut, että koska hajut alkais tuntumaan pahalle, mutta ei vielä. Ja kahvikin maistuu. Nälkä on kyllä kokoajan, mutta en tiedä tottuiko mun maha vaan tähän jatkuvaan syömiseen.
Tänään on neuvola, mutta kun näin aikaisin ei kuulu edes sydänäänet. Tekis mieli saada joku varmistus siitä, että onko kaikki hyvin. Ultra on vasta tiistaina. Phuuuuuuh. Mulla sekoaa pää!
Lykkäsin sitä dopplerin tilaamistakin vielä viikoksi, niin tietää onko kaikki edelleen hyvin.
Just nyt tuntuu siltä, että jos tämäkin menee kesken, niin en koskaan enää lähde tähän rumbaan.

-iitu 8+5
 
Tosta muiden raskauden hehkuttamisesta jo ihan alkuvaiheessa.. mulla on kans yks kaveri, jolla laskettu aika on elokuussa ja kaikki siis on hyvin..mut he alkoivat miehensä kanssa jo ihan alussa hehkuttaan asiaa kaikille..ja tää kaveri tiesi mun keskenmenosta, mutta ei tuntunut asiaa edes miettivän..me oman miehen kanssa mietittiin, ettei koskaan oltais uskallettu silleen hehkuttaa asiasta, mut jokaisen oma asia tietenkin..mut tää kaveri ei koskaan oo keskenmenoa kokenu, niin eipä se varmaan sitä osannu pelätäkään..ite en sillon ekan kerran plussatessani todellakaan aatellu, et kerrotaanpa nyt heti kaikille..kyllä mulla sillon oli pienoinen pelko perseessä heti, vaikken ollut keskenmenoa koskaan kokenut..ja keskenhän se sillon menikin sit..
 
Naive Täältä peukut sille, että perjantai on Tayssissa hiljainen :)! Sähän pääset sitten sopivasti juhlimaan heti ensimmäistä äitienpäivää oman nyytin kanssa, ihanaa :heart:

iitu mulla ei oo tehny kahvi pahaa koko aikana, pakotin vaan itteni km pelossa vähentämään sitä alussa. Ja mitkään hajut ei tuntuneet missään vaiheessa sen pahemmalta kuin ennenkään. Eli nou hätä noiden suhteen :) Mulla oli kanssa eka neuvola just rv 8+5 ja terkka halusi kokeilla JOS satttuisi sydänäänet kuulumaan. Mutta eihän sieltä muuta kuulunut kuin istukan suhinaa. Terkan mukaan on harvinaista, että noilla viikoila äänet kuuluisi, mutta halusi kuulemma kokeilla juurikin mun km-taustan takia, että jos ne ois kuuluneet, niin oisin saanut mielenrauhan. Eli voithan säkin pyytää tänään, että nlath kokeilisi kuunnella, eihän sitä tiedä vaikka kuuluisikin :) Kunhan vaan pidät mielessä, että jos ei kuulu, niin se on täysin normaalia ja enemmän todennäköinen vaihtoehto ;)
 
Huomenia.
Kirjoitanpa minäkin tuosta raskauden hehkuttamisesta alkuvaiheessa. Esikoisesta kerrottiin np-ultran jälkeen kun tuntui että ollaan "turvallisilla" viikoilla. Onneksi kaikki meni sillä kertaa hyvin.
Pikkukakkosesta kerrottiin myös np-ultran jälkeen kun sinisilmäisenä ajattelin ettei mikään voi enää mennä vikaan... Jouduin sitten rv 24 vuodelepoon supistusten takia, mutta muuten piti kaikki olla hyvin. Istukan sijainnin takia en tuntenut juurikaan liikkeitä. Menin normaalisti neuvolaan rv 38+2 eikä siellä enää löydetty sydänääniä. Samana iltana synnytin enkelityttömme. Kolmannessa raskaudessa en edes osannut pelätä mitään kun ajattelin ettei salama voi iskeä kahdesti samaan paikkaan. Noh, np-ultrassa löydettiin ettei sikiöllä ollut lainkaan aivokuoria. Jouduin keskeytykseen rv 11+5. Nyt ajattelen että kolmas kerta toden sanoo. Jos tämäkin raskaus "epäonnistuu" niin se jää viimeiseksi. Enempää vastoinkäymisiä nuppi ei kestä. Ironista on että minulla on nytkin tammikuussa la. Samoin oli meidän enkelitytöllä. Kiitos jos jaksoitte lukea ja anteeksi jos joku sai lisästressiä vuodatuksestani. Se ei ollut tarkoitus.
 
Surullisia tarinoita täällä. :'( Mulla nyt rv19+ nyt ja vähitellen alkaa jo luottaan siihen, että ehkä me se pienokainen tosiaan saadaan kotiin syksyllä. Ensi viikolla rakenneultra - toivottavasti siellä kaikki hyvin.

Oikeestaan tulin Tillulle vaan kommentoimaan, että valtavan paljon tsemppiä ja jaksamista vuodelepoon! Onko sulla jokin läppäri tms, josta voisit katsella dvd:tä? Tai lue paljon hyviä kirjoja. Toivotaan, ettei enää aukeamista tapahtuisi ja vauva viihtyisi vielä masussa hyvän tovin.

Ihanaa kun Sanmarilla alkaa olla jo h-hetki käsillä. :) Jänskättää ihan sun puolesta!

Tsemppiä kaikille epätietoisuudessa kärvisteleville. Ekat viikot on kyllä pitkiä.

Lumi & murunen 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sanmar82
Täällä alkoi eilen toispuoleiset kivut koventua hiukan, ei mitään ihan sietämätöntä mutta tunne ettei kaikki ole ok. Soitin tänään neuvolaan, ja laittoi hcg mittaukseen, odotti sen olevan 1000-2000 ja jos on korkeahko niin sit päivystykseen...noh, se oli 7800...ja sitten menin päivystykseen, muttei enää gyneä paikalla - huomenna uudelleen. Olo on aika pessimistinen ja maansa myynyt.

Kaikenlisäksi huomenna ois ollut työreissu asiakkaalle ja jouduin nyt kertomaan lähimmälle esimiehelleni miksi jouduin perumaan sen tärkeän palaverin...en vaan keksinyt muuta tai voinut olla sanomatta syytä! En tiedä onko se nyt huono vai hyvä asia että pomo tietää, jatkuupa raskaus tai ei, mutta outo olo kun kukaan muu ei mieheni ja mun lisäksi tästä tiedä, ja ollaan niin alussa. Huomenna selviää sit lisää.
 
meadow: ettei se ole vaan keltarauhanen mikä siellä kipuilee? Mulla ainakin tuntuu tosi voimakkaana kivut vasemmassa munasarjassa ja siellä keltarauhanen olikin ultrassa. Mitkäs rv:t sulla on menossa? Mulla oli hcg 6300 rv 5+0 ja 5+2 hcg 8900.
 
malttamaton, mulla on nyt 5+3, ja hcg oli tosiaan tuon 7800...se oli vaan niin huolestunut se täti kun soitin neuvolaan. mutta sun arvoihin verrattunahan suht samassa.....toivottavasti kaikki olisi vielä hyvin! perhana kun tää on tämmöstä ettei voi nauttia mistään! nyt harmittaa tuokin että työnantaja tietää jo, mutta ei kai siitä haittaakaan ole...:O päinvastoin jopa! nyt peukut ja varpaat pystyyn että huomenna siellä olis kaikki hyvin...ehdin jo miehellekin sanoa ja purkautua että jos tää on taas ku, niin mä en enää jaksa tätä hommaa, on niin pirun raskasta :'(
 
M1n1: Onpa sullakin kurja tausta! Omat murheet alkaakin tuntumaan ihan pieniltä näihin verrattuna. Kyllä sulla tällä kertaa menee kaikki hyvin! :)

Sanmar82: Terkka sanoi, ettei kannata edes yrittää kuunnella sydänääniä, kun ei ne sieltä vielä kuulu ja huolestuisin vaan turhaan. Hän oli kyllä oikeassa. Siinä samaisella pöydällä todettiin loppuneeksi ne ekatkin äänet.

).( Neuvolassa käyty. Ihmeen paljon se keksi höpinää, vaikka yritin päästä sieltä pois pelkillä verikokeilla ja paperihommilla. Pöh. Eipä onnistunut.
Nyt taas vähän etoo. Nälkäisenä tulee sellainen erikoinen olo. Muistuttakaa mua tästä olosta sitten, kun taas kitisen että olo on normaali.
Palkanlaskija oli bongannut mun sairaslomalapusta tuon "uhkaava km"-koodin. Soitti sitten tänään ja kyseli tuurailuista jne. Lähinnä jos otetaan kesäapua, niin se sama sit tuurais mut. Ymmärrän, että olishan se kätevää, mutta onhan tämä nyt vielä vähän liian aikaista. Hän tietää mun taustat ja juteltiin niistä nyt vielä lisää. Todettiin yhdessä, että he ottaa asian huomioon kesäapua palkatessa, mutta ei vielä kerro kesäavulle tästä mitään.
Noh, mun loma kestää syyskuun puoliväliin ja mammaloma alkais marraskuun puolivälissä. Siinä on niin lyhyt väli, että olishan se tyhmää olla miettimättä sitä jo nyt.

Mulle vois päivittää LA 14.12.2012, tack!

-iitu 8+5
 
meadow: toi sun arvohan kuulostaa just hyvältä!!! Mulla nuo rv:t on laskettu nyt ultrien mukaan eli täsmää siihen, että ovisplussasta (28.3.) olisi mennyt 48h, että olisi munasolu irronnut eli pe 30.3. Perjantaisin siis aina mulla pyörähtää uusi rv käyntiin.

iitu sun äitiysloma alkaisi 8.11. kun mulla 15.11. :)

).( mullahan on siinä tooosi tylsä tilanne, että kuopus täyttää 3 v. 3.12.2012, joten joudun mennä välissä töihin, että saan taas kunnon äitiyspäivärahaa enkä minimiä. Tyhmää sinäänsä, koska äitiysloma alkaisi 15.11. eli ennen kuin mun pitäisi palata töihin, mutta minimi äitiysraha on mun mielestä jotain 400-500€ -verot, kun taas palkan mukaan saisin muistaakseni noin 1600€ käteen kuussa. Öööh, kumman sitä mielummin ottaisi?! Eli siis jos tässä raskaudessa laskettuaika olisi ollut ennen 3.12. olisin saanut saman äitiysrahan kun kuopuksesta, mutta nyt kun on muutaman viikon sen jälkeen, saisin minimin. Tosi syvältä! No mutta kun kelaan jossain vaiheessa soittelin miten nämä käytännössä menee, niin sieltä sanottiin, että jos mulla on vakituinen työ odottamassa niin riittää, että käyn 1 kk:n töissä ja sen tulot kerrotaan x12, josta muodostuu mun "vuoden tulot" ja saan äitiysrahan sen mukaan eli mun on pakko käydä tekemässä tuo kuukausi töitä. Tiedän etteivät tule tykkäämään tästä mun ratkaisusta töissä, mutta ei mulla ole kauheasti vaihtoehtoja?!? Menen siis varmaan töihin tyyliin 15.10-15.11. ajaksi, onneksi kuopus on alle 3v. niin kaiken järjen mukaan miehellä pitäisi olla oikeus jäädä kotiin tuoksi kuukaudeksi hoitovapaalle eikä tarvitse lapsille hankkia hoitopaikkaa siksi aikaa. Tai sitten jos lahjon neuvolan tädin merkkaamaan mulle lasketuksi ajaksi 3.12. ja sitten raskaus vaan menee vähän yliaikaiseksi. Onnistuisikohan?! ;)
 
Viimeksi muokattu:
helou! ultrassa käyty ja kaikki ok! raskaus on kohdunsisäinen eli yksi huoli pois! tosin mitään sikiötä ja sykettä ei näkynyt, joten toivotaan että näkyy ensi kerralla...mulla on ensi viikolla eli 6+3 se varhaisraskauden ultra, toivottavasti siellä näkyis ees jotain!

onko teistä muut joutunut koskaan näin aikaisin kertomaan töissä?
 
meadow: muthan ultrattiin silloin 5+0 eikä näkynyt kun ruskuaispussi ja sikiöpussi, mutta ei alkiota. Mutta sitten rv 6+3 näkyikin jo alkio ja syke.

).( tuli eilen kotiin paperit sairaalakäynneistä ja niissä nyt sitten oli hematooman koot eli ekassa ultrassa 3cmx1,2cm, ja toisessa 2cmx1cm eli ei se nyt niin iso sitten ollutkaan ja oli ainakin kutistunut. En nyt sitten tajunnut kysyä kun maanantaina kävin yksityisellä, että minkä kokoinen se nyt oli.
 
meadow mä jouduin kertomaan aikasin pomolle raskaudesta. Olinkohan viikolla 8 tai jotain. Teen semmosta työtä jossa joutuu olemaan tekemisissä kaikenlaisten aineiden kanssa ja työntelemään tosi painavia kärryjä. Siksi piti kertoa, että ymmärtää jos en tee tiettyjä töitä. :)
 
meadow minäkin jouduin kertomaan omalle pomolle tosi aikasin kans kun alko tuhruvuoto ja sain sit sen takia saikkua. Ja pahaolon takia jäi pari koulutusta väliin.
Sit kun sen tuhruvuodon takia jouduin ultraan niin oli viikkoja just jotain 5+ ja eihän siellä mitään näkyny. sitten rv 6+3 näkykin jo alkio ja syke. :)

Tänään oli toinen rakenneultra ja kaikki vauvalla mainiosti! keskikäyrillä menee kehitys,painoa jo 530g! kikkelikin siellä näkyi,eli poika olis tulossa! :D

Kaktuspiikki ja poikanen 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli ja meadow
kaktuspiikki: Onnea poikalupauksesta! Tiesitkö jo aikaisemmin tai aavistelitko mitään? :)

Mulla on ihan plussatestistä asti ollut selkeä "tieto", että kumpi siellä masussa on. Saas nähdä pitääkö paikkansa!

Onko kukaan muu lugesteron-käyttäjä huomannut oman ominaishajun muuttuneen? Mä olen vahvasti sitä mieltä, että mun iho haisee nyt päivä päivältä enemmän sellaiselle "maksapotilaalle". Tiedättekö sen hajun? Mies ei haista mitään. Ei vaikka miten yritän, että haistas nyt tota kättä ja haistas taas ku haisee enempi. Ei se haista, ni ei sit. Mut mä haistan. Eikä siinä mitään, mutta kun se haju etoo. Minkäs sitten teet kun oma ominaishaju alkaa etomaan oikein pahasti :D Itsestä on tosi haastavaa pysyä kaukana :D

Nyt just teki aivan kamalasti teki mieli mansikkarahkajuomaa, kun se on niin raikasta ja kylmää. Onneksi mies teki :heart:

-iitu 8+6
 
iitu&kaktuspiikki: mulla on tosi vahva tunne, että masussa olisi jälleen tyttö :) Ja en ole iitu huomannut hajua itsessäni, mutta hajuvettä en pysty käyttää ja kahvi jälleen pannassa. Mä kanssa vedän mansikoita joka muodossa, parempi ehkä niin kun viime viikko ja alkuviikko mentiin kotipitsan ja Mc Donaldsin avuilla ;)
 
meadow hienoa, että ultrassa kaikki hyvin :heart: Ei mullakaan näkynyt 5+3 ultrassa kuin pelkkä pussukka, ei edes selvää ruskuaispussia, mutta 6+6 näkyikin jo alkio ja syke. Eli eiköhän siellä ensi viikolla jo näy enemmän :)

kaktuspiikki Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart: Mulla oli alussa ihan poikaolo ja näin pojasta uniakin, mutta niin vaan ultrat on tyttöä meille veikanneet. Huvittaa, kun sykkeetkin on viime aikoina neuvolassa ollu ns. "poikasykkeet", eli 120-130 luokkaa. Oiskin aika ylläri, jos neiti osoittautuisi pojaksi :D Mutta en kyllä jaksa siihen uskoa, nyt on ollut niin vahva tyttöolo pitkän aikaa ja ultraajakin 4D:ssä niin varma asiasta ;)

M1n1 :hug: Kyllä teitä on koeteltu ihan liikaa :'( Toivotttavasti nyt menisi kaikki hyvin!

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin :) Pikkunen ei kuulemma ole vielä kiinnittynyt, mutta rt:ssa onneksi majaili edelleen. Huomenna poksuu 37+0 :O

Sanmar + superpapunen 36+6 :heart:
 
kaktuspiikki Hienoa, että kaikki ultrassa hyvin! :) Ja onnea poikalupauksesta! :heart:

Itellä jotenki vahva tunne, et olis poika kans tulossa, mut en tiedä.. :) niin moni on veikannu jo tyttöä..ja yks kaveri jopa näki unta, et me saadaan tyttö..ja siis se näki sen unen ennen kun tiesi ees, että oon raskaana.. :) saa siis nähä mitä rakenneultrassa juhannusviikolla näkyy! :)

Nellielli ja pötkö 14+5
 

Yhteistyössä