*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Pikaisesti tulin kertomaan, että meille syntyi maanantaina 16.6.08 toinen pikkumies Naistenklinikalla rv 39+5 :heart: Kokoa herralla 3922g ja 52cm, kotiin tultiin jo tiistaina. Synnytys käynnistyi sunnuntaina iltapäivällä säännöllisillä supistuksilla, aluksi 5min ja sitten jo 3 minuuttia. Viikonlopun ajan oli supistellut kipeästi, mutta hyvin epäsäännöllisesti. Vähän vauhdittettiin niitä seksillä ja shoppailulla ;)

Soitettiin kaverit hakemaan esikoinen heille hoitoon, sillä aikaa olin kuumassa suihkussa kotona ja mies pakkasi meille ja pojalle kamoja ja lähdettiin sitten 19 jälkeen sunnuntaina NKL:lle. Saliin päästiin 20 ja olin auki 4cm. Ilokaasulla menin puolille öin asti, epiduraalin olisin halunnut jo aiemmin, mutta lääkäri oli kiireinen :headwall: (Arvatkaa kirosinko?) Lopulta siis sain sen ja olin tuolloin 7cm auki. Siitä reilu 1h40 minuuttia ja olin täysin auki ja sain ponnistaa. Poika tuli maailmaan 13 minuutin ponnistuksella ja säästyin repeämiltä sun muilta. Ihanaa oli sektion jälkeen kokea alatiesynnytys varsinkin kun pääsi "vahingoitta". Voihan toiset olla normisynnytyksen jälkeen jopa sektiota kipeämpiä. Ja se oli mun yksi iso pelko, että joudun tyyliin leikkaussaliin korjattavaksi kun repeän niin pahasti. :ashamed: Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ollaan kaikki täysin In Love uuteen tulokkaaseen. Tää eka viikko nyt on lähinnä syömistä ja nukkumista vauvan osalta. Aika lyhyitä hetkiä on hereillä pienokainen.

Wiivi sitten seuraavaksi!!!Tsemppiä!

Onnellinen Eeva perheineen ja pikkumies 4 vrk
 
Voi Leinikki-kulta...
Otan osaa suureen suruusi...



Nullpoints, Toive, Tuuliska ja Orchid: Onnea paljon teille kaikille ihanista uutisista!



Orchid: Mä näin unen sun ultraa edeltävänä yönä, että olin koneella ja tällä palstalla, ja olit kirjoittanut että ultrassa näkyi syke, ja kaikki on ok!

Se oli tosi mieleenpainuva uni tuon suuren sydän-hymiön kera, ja seuraavana päivänä, siis eilen kun tulin koneelle pitkästä aikaa kurkkaamaan, niin näin että uni piti paikkansa



Rimpula, Tuulen sydän ja Jonniina: Tervetuloa mahtavaan porukkaan

Ja tuhannesti onnea plussista!



Tuulen sydän: Minäkin muistan sut

Ihanaa että olet plussannut!



Katherine: Alkoholittomat oluet ja siiderit maistuisivat,
varsinkin olut

Mutta en oo pystynyt noita alkoholittomia juomaan, tai en siis mitään hiilihapollista juomaa koko raskauden aikana tuon astman + refluksitaudin takia


Painokysymykseen vastaan kans, eli mulla laskettiin painoindeksi ekassa neuvolassa ja se oli 18. Rv 13+6 mennessä oli painoa tullut 2kg. Nyt jo 7kg

Aluksi paino nousi 220g-360g viikossa, sitten rv 14-18 välisenä aikana nousi 630g viikossa ja nyt on pysynyt nousu tuossa 500g viikossa.
Hyvin oon painoa saanut kertymään, se kun laski joulukuisen km:n takia liian alas. Oon 168cm pitkä



Kiitos Pamu ja Miikkis mun huhuilusta


Hengissä ollaan, vaikka tiukille se otti

Pojan vuosipäivä sattui niin hirveesti syvälle sydämeen että kroppakin alkoi reagoida

Tuli kipeitä supistuksia ja oksensin useamman kerran

Raskasta aikaa, aivan liian raskasta...

Nyt on sitten ollut vain ihan kamala väsy, oon ollut ihan poikki

Tämä ihana rumban ja samban taitaja tuolla masussani antaa kuitenkin voimaa ja paljon. Niin mulle kuin miehellenikin


Tänään on vuosipäivä hautajaisista, sitten alkaakin "uusi" jakso elämässämme, näin toivon. Enkelimme kulkevat sydämissämme ja mielessämme aina, joka paikkaan, ihan kaikkialle



Maanantaina olisi se 4D-ultra, jota odotamme innolla



Hyvää juhannusta kaikille äideille
ja ihanille masumatkaajillenne!



:MyAngels ja pikkujätti rv 24+0
 
Onnea EevaRouva perheineen pojan pallerosta :flower: Hienosti synnytys oli sujunut ja pääsitte nopeasti kotiinkin. Nyt vaan nauttimaan vauvan tuoksuisesta arjesta :heart:

MyAngelille tsemppiä maanantaina ultraan, se 4D on aivan ihana keksintö :D

gatsu: tulehan kertomaan sitten miten siellä arviossa meni, tahtoo kanssa tietää kun kohtalotovereita ollaan :D

eliisa pääseekin viettämään juhannuksen sängyn pohjalla sitten, oikeasti lepäät kanssa että vaavi vielä muutaman viikon masussa pysyisi :hug: jaksuja :heart:

( . ) tänne ei uutta, juhannus saunaan kohta :wave:

*muoks* päivitin myös Mymmelin pojasta tiedot, olihan hän jo synnyttänyt toukokuussa, meillä laskettu aika oli kuukautta ennen eli huhtikuussa, perin konua :/
 
eevarouvalle ja perheelle suurensuuret onnittelut pienestä pojasta :heart:

miikkis juu oon yrittäny levätä mahdollisimman paljon ja olo onkin paljon parempi =)

myangels hyvä että olo on jo vähän parempi =)

gatsu juu jännityksellä odotellaan, onko sulla mitään käsitystä miten tayssissa suhtaudutaan jos vauva on perätilassa, siis suositellaanko alatiesynnytystä vai sektioo? siellähän ollaan yleensäottaen aika leikkausvastasia, mut riippuu kai se paljon siitäkin että mahtuuko tuleen peppu eellä, kumman tavan ite mieluummin valitsisit?

AE joskus kyseli et oonko saanu mitään painoarvioo, ei oo tehty kun viimeks 28 viikolla ultrassa arvio oli noin 1200 g eli luultavasti saman kokonen kun noi edelliset on ollu, vähän päälle kolmen kilon varmaankin, maha on vieläkin niin pieni että en usko siellä mitään jättiläistä olevan =)

ihanaa juhannusta kaikille, me ollaan ihan vaan kotona kun ilmat on tollaset niin kivampi täällä olla ja mies innostu laittaan leikkimökin kattoa niin on ollu sitä puuhaa koko päivän, ensviikolla pitäis maalata.. mutta vointeja kaikille

eliisa ja pikkuruinen 33+1
 
Hyvää juhannusta!

Onnea eevarouvalle ja perheelle! :flower:

Leinikki Pahoittelut :'( :hug:

Kaikille uusille onnea! :flower: :flower: :flower:

( . ) Täällä on taas noi harjoitussupparit tuleet kuvioon, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että ennen heinäkuuta mitään tapahtuu. Ja hyvä niin. Nyt saa kotihommat odottaa, kun lepäilen. ;)

Jemima 34+6
 
Mie poistun täältä palstalta kokonaan koska täällä on tullut asioita ilmi joita en ole itse kertoillut.

Mukavaa ja turvallista odotusta kaikille teille...tiettyjen ihmisten ansioista ette saa nyt tietää kuin meille käy ja kumpia tulee...

Äitee ja tuplat 36+2
 
Äitee2 . Mä en tiedä mistä on kyse, mutta ikävää on kuitenkin jos lähdet pois!!! Oli kiva lueskella muutamat kommenttisi täältä ja todellakin toivon et sun loppu odotus menisi hienosti. Ja kuten jo aikaisemmin sanoinkin onnea jo etukäteen :flower: .
Olen todellakin uusi täällä, joten mul ei oo hajuakaan miten ihmiset kyttäilee. Varmaan joillakin on aikaa ja huvia sellaiseenkin. Aina sattuu ja tapahtuu... Parempaa päivän jatkoa kaikille!
 
Nimra
Hei, Onnea EevaRouva ja muu perhe uudesta vauvasta :D Ihana asia ja hyvä, kun oli sujunut mukvasti synnytys =)

Leinikki pahoitteluni :hug:

Äitee2 - Olen aivan pihalla tuosta mitä kirjoitit, mutta toivon ettei tuollaista kukaan kokisi. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että toisten tarinoiminen toisen elämästä on todella kamalaa!! Toivon, että asiat rauhoittuu ja saatte elämän hyvään malliin :) ja ihanat lapsoset kotiin =) Onnea ja menestystä elämäänne :hug:

Itsellä oli suht rauhallinen juhannus - miehen mukana noissa myrskyjahdeissa ja sit yhdes kapakas nopsa pyrähdys kuskina...muuten lepoa :) Ollut aika ajoin ihmeellistä vihlontaa masussa ja hiivatulehdus tahtoo vaivata ihan non stoppina :( Muuten suht ok - rintoja hiukan taas vihlonut ja närästys on taas tehnyt tuloaan lähes jatkuvana vaivana... :/

Nimra + napero 16+0
 
Äitee2 pahoittelut sinulle, kun sinua on joku onnistunut täällä loukkaamaan. Minäkin olen niin uusi, että en tiedä mistä on kyse eikä se minullekuulukkan. Itse olen vain joutunut miehini kanssa kokemaan saman moista ihan miehen ex-puolison kantilta puhuu meidän asioita pitkin kyliä eikä me edes tiedetä kuka sille kertoo meidän asiat, no se siitä.

Onnea Eevarouvalle
perheen lisäyksestä :heart: :flower: .

Itselläni alkaa jotenkin tuo pelko jo helpottaa keskenmenon suhteen, kun on saatu käydä ultrassa kerran viikossa ja kaikki on ihan niin kuin pitääkin. Lääkäri on rauhoitellut minua ja miestä kovasti, että nyt riskit ovat todella pienet, mutta eihän sitä koskaan tiedä. On niin hienoa lukea täältä miten toiset ovat edenneet KM jälkeen jo niin pitkälle, että oma pikku paketti tuhisee rinnalla.

Minun mieheni on tosi hienosti tässä raskaudessa koko ajan mukana, huolehtii koko ajan, että kaikki on kunnossa ja haluaa osallistua kaikkeen mihin vain voi.

Hyvää Juhannuksen loppua kaikille.

Hemuli ja masuasukki 12+1


B)
 
Onnea Eevarouvalle uuden tulokkaan johdosta!

Mulla on taas sellainen skeptinen ajanjakso menossa, kun märehdin sitä sydänäänien kuulumattomuutta. Mies tuossa voivottelikin, että johan mä viikon verran olinkin positiivisella mielellä... Mutta kun tuo mahakin on ihan normaali vielä! Alun turvotus laski, eikä mitään vauvapömppöä ole. Esikoisesta rupesi vasta rv16 tienoilla pullottamaan ihan vähän, ja oikeastaan vasta rv20+ rupesin jäämään kiinni ulkopuolisille ihan pienen pullotuksen vuoksi... Mutta jotenkin ajattelin, että jospa tässä toisessa raskaudessa maha pullahtaisi vähän aiemmin. Ei näköjään ainakaan näin aikaisin :ashamed: En kyllä tiedä miten selviäisin, jos ultrassa olisikin jotain vialla. Ei sitä edes pysty miettimään. No, pitää vaan yrittää ajatella muita juttuja tämän viikon ajan.

Tuttiritari 11+4
 
Heips.
Juhannus tuli sitten vietettyä ja yhdessä koossa tietenkin

Kiukkunen äippä löytyy täältäkin ja nyt ruvennu tulemaan itkuherkkyyttä..rasittavaa..

eipä tässä sen kummempia...ärsyttää kun kaikki kyselee että no etkö sä vieläkään oo synnyttäny ja eikö oo nyt yhtään merkkii et syntyis jo...!!??!!

juu ei oo yhtään kipeetä supistusta eikä supistuksia tuu edes peräkkäin. limatulppaakaan ei oo näkyny eikä muutakaan. torstaina viimenen neuvola aika ja sitten 41+5 siis siirryn äippäpolin asiakkaaksi.

kirjottelen myöhemmin lisää kunhan vain päästään kotiin täältä äipän luota, kun täällä on ollu niin helppo olla et jos lähtö sattuis tulemaan ni ei tarvis murehtii et miten poika kuskataan hoitoon.

wiivi84 & pittuveitta 40+4

niin.. onnea eevarouvalle!! lähit sitte kuitenki aikasemmin :kieh:
 
Minä moikkasen tänne tuttuja, joskaan en vielä ehkä uskalla alkaa kirjoitella odotuspuolelle. Pysyn vielä vauvakuumeen puolella. Viimeisin testi tänä aamuna oli:



Mutta menkat vasta päivän myöhässä, niin katsotaan. Tosin tota kuvaa minä nyt ylpeenä esittelen vähän joka paikassa. :D KM meillä siis takana 03/08.
 
kärpälle kahden-punaviivan-iloinen-moro! :D tuuhan pian tänne rohkeesti ;)

eevarouvalle sydämellisesti onnea pikkuisen herrasmiehen johdosta! ja kukkia tässä vielä :flower:

äiteelle pistin jo yyveetä, ja muille sanottakoon, että ottaa päähän ihmisten juoruilu ja semmoinen :( että terkkuja vaan kaikille, jotka muakin vaklailee, että lällällää - ottaako päähän, etten ikuna teille kertoisi yksityisiä asioitani, mutta täällä palstalla voin kertoa niitä tuntemattomille? :kieh: uskaltakaahan vaan tulla ja yrittää puhua näistä jutuista mun kanssa kasvokkain, niin päädytte ikuiselle jäähylle samantien...

noh, mutta, yleisesti kaikille iso keskikesän tsemppihalaus ja palaillaan taas juttusille :)

irtis ja hikkaava jumppaukkeli 32+4
 
Äitee2 harmi, että noin on käynyt. On varmaan jossain toisessa ketjussa jotain tapahtunut kun en tästä ketjusta nyt huomannut mitään? Pärjäilemisiä ja toivottavasti nyt vielä tulet kertomaan kuulumisia!

Kärppänä heinälatoon Wau, onnea plussasta! Muistankin sut vauvakuume puolelta, tervetuloa mukaan rinkiin! Täällä on mahtava porukka!

Tuttiritari2 mulla kans JÄLLEEN pelko persuuksissa myös. Turvotus on täälläkin helpannut kun sai vatsan toimimaan jussina kun söi liikaa grilliruokaa! Eniten huolestuttaa mun täydellinen raivokohtaus yöllä kun humalainen mieheni otti lopullisesti aivoon. Huusin niin, että vatsaa kouri, onneksi ei vuotoja tullut. Tänään ollut vatsa todella kipeä ja pelottaa josko tolla öisellä ja "aamuisella" kiljumisella sain jotain vahinkoa aikaiseksi :( Ollaan jo asia sovittu, mutta nyt pelottaa ihan penteleesti masuasukin puolesta.

Toive81 ja viaton mini 12+0

 
äitee laitoin yyveetä! ja näille vakoilijoille voisin sanoa että kannattais keskittyä ihan vaan siihen omaan elämään, ei voi tuollasta ymmärtää.....

kärpälle suurensuuret onnittelut :heart: ihanaa ja tervetuloa mukaan kunhan uskallat =)

palaillaan taas

eliisa ja pikkuruinen 33+3
 
Pakko oli tulla kertomaan jotta ei täällä palstalla ole mitään sanomista tullut vaan mein kylän immeiset joilla ei ole omaa elämää ovat nyt innoissaan täällä lukemassa jotta mitä meillä tapahtuu joten sen takia täältä poistun mutta tavalla tai toisella teille kerron kumpia tuli.

T.Äitee

Mukavaa kesää kaikille ja ihanaa odotusta.
 
Nauku. Kiva kun selitit. Mä olin ainakin aivan ihmeissäni. Varmasti muutkin ja ne joiden kans olet jakanut asioita pitempään jäävät kaipaamaan. Tiedän itse ainakin kun olen pienestä kylästä kotoisin et meno voi välillä olla tosi ahdistavaa. Suunnitteen ainut huvi on toisten asioiden tonkiminen. Minun oli nuorempana päästävä pois. Olen sen verran mutkaista matkaa tehny, joten aikamoinen salapoliisi sais olla et mut tunnistaisi.
Muut ovat vissiin vielä juhannus juhlissaan, kun eivät ole täällä sulle viestejä kerenneet lähettelemään. Harvoin nyt Jumalaan tartun, mut sä tartet syt kyllä siunausta ja voimia et jaksat niiden kylän tollojen kanssa... Todellakin!
Toive. Toivottavasti on parempi mieli. Tuskin nyt riehastumisesta tulee keskenmenoa, mutta tietysti ei se pikkuista iloiseksikaan saa. Itse en edes muista milloin viimeks olen kunnolla vetänyt pultit. Ja ehkä hyvä niin, koska kun mä hermostun täydellisesti se ei oo kaunista katseltavaa :kieh: .
Viimeksi huomasin ainakin et en jaksanu juomaa ottavia paljoo katsella. Se oli sama kuka oli: oma mies, kaverit jne. Tietty asiahan se kans et illalla väsyttää, joten ei oo paljoo motivaatiota. Sit vaan itse limua juo kun toiset tulee huppeliin. Ei kiitos. Eli nyt kans välttelen tilanteita. Hetkeksi menen ja sit kun kyrpii, niin auto alle ja kotiin.
Kärppä Onneksi olkoon! Onpa hienot viivat!!! Toivottavasti voit olla meidän seurassa sinne viikolle 40!
Mua on vaivannu kamala väsymys ja saamattomuus koko viikonlopun. Tänään tuli kaikkee rasvaista mieli. Sit kun sitä sain, niin tuli lakritsia mieli. Nyt on ähky ja paha mieli, kun mässäsin :( . Noh, lapsi sai mitä halusi :eek: .
NullPoints ja masussa veitikka 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eliisa80:
[
gatsu juu jännityksellä odotellaan, onko sulla mitään käsitystä miten tayssissa suhtaudutaan jos vauva on perätilassa, siis suositellaanko alatiesynnytystä vai sektioo? siellähän ollaan yleensäottaen aika leikkausvastasia, mut riippuu kai se paljon siitäkin että mahtuuko tuleen peppu eellä, kumman tavan ite mieluummin valitsisit?
Taas pitää tohon vastata toisten puolesta... :snotty: Mun kaveri just synnytti (no just ja just... puolvuotta sitten) samaisessa sairaalassa perätilavauvan alakautta. :)
 
Mä oon niin väsynyt...mun selkä ja lonkka ei anna mun nukkua enää!!tätä siis ollut jo pitkän aikaa mutta nyt koko viikon nukkunu tosi huonosti ja pakko nousta väkisin ylös kun sattuu.. ja viimeviikolla sain uuden vaivan tuonne lapaluun kohalle, yöllä kun käännyn niin tuntuu kuin joku tökkäis neulalla selkään ja sitten se kohta kuumenee ja nyt viime yönä kävi jo niin että kun käännyin niin sattu kahta kauheemmin ja sitten jo napsahti selässä ja koko lapaluun alue kuumeni.

mutta toi selkä ja lonkka siis pahempi vaiva.
nytkin oon ollu jo yli tunnin hereillä ja selkään sattuu edelleen, ja oisin ollut siis aivan valmis nukkumaan pidempään mutta kun kipu niin kova ni se vie voiton.

illalla sanoin ukolle että missäköhän asennossa ne meinaa että mä synnytän kun en pystyny ees 2 min olemaan selällään kun sattui jo niin pirusti selkään ja kun käännyin kyljelteen niin tuli lonkka kipeeks ja se tulee ihan päivän askareiden lomassa, ja sillon ei pysty enää kunnolla kävelemään et joka askel sattuu niin pirusti.

Anteeksi kovasti tämä valitus mutta kun nyt oon niin kypsä tähän raskauteen ja näihin kaikkiin vaivoihin...

wiivi84 & pittuveitta 40+5
 
Hei selkä- ja lonkkavaivaiset!

En tiedä, voiko raskauden aikana (varsinkaan enää loppumetreillä ) tehdä mitään, mutta sitten, kun nyytti on ulkona suosittelen vahvasti esim. naprapaatilla käyntiä. :)

Mulla kävi itsellä niin, että pari viikkoa sitten en yhtäkkiä enää päässyt kävelemään, istumaan, makaamaan, seisomaan... Siis en yksinkertaisesti voinut olla. Selkä pisti vastaan. Sitä ennen oli ollut aina ajoittain pienempää kipua alaselässä ja outoa persauksen puutumista ja välillä lonkan vihlaisua (joskus esim. lenkillä en enää yhtäkkiä voinutkaan pistää toiselle jalalle painoa, kun aina vihlas niin ikävästi lonkkaan). Mutta nyt muutama viikko menikin kerralla enemmän. =)

Menin käväsemään naprapaatilla, joka totesin mun alaselän nikamien olevan ihan jumissa. ....olleet jo vuosikausia, mistä oireena noi pienemmät ohimenevät kiputilat. Mutta en ollut koskaan käynyt sitä näyttämässä missään, kun se meni aina ohi. :xmas: Siihen asti. Mutta kun alaselän nikamat on jumissa ja vähän väärässä asennossa, välilevykin on jumissa ja puristaa hermoa. Siitä tuo mukava kipu. Ja raskauden aikana varsinkin nuo nikamat voi hyvinkin jumiutua, kun siinä vatsan kohdalla on pikkasen normaalia suurempi pallura kannettavana.. :whistle:

Jotta sitten, kun teillä vatsa antaa myöten ja vaikka selkä jo tuntuisikin hetkellisesti ainakin paremmalta, suosittelen, että kantsii käydä hiukka venytyttämässä sitä ja kattotuttamassa, ettei ole turhaan jäänyt sinne nikamia lukkoon. Vaiva ei mene itsestään ohi, vaan tulee aina vähän väliä uudestaan ja joka kerta pahempana. Ja tuo käyntikerta jo auttaa, mutta yleensä n. kaksi kertaa tarvii käydä. Mutta parempi se kuin kärsiä selkäkivuista (ja antaa turhaan välilevyn kulua väärin jumissa ollessan). :)
 
Wiivi Tsemppiä sinne et jaksat noi loppu metrit. Muistan itsekin et nukkuminen kamalaa loppu vaiheessa, kun sattui joka paikkaan. Huono istua, huono kävellä, huono nukkua jne. Minä olin niin pahana et jouduin käsillä auttaa itseni ylös ja jalat olivat kuin kaksi tukkia... Suunnilleen ämpärit olisivat vaan niihin mahtuneet :LOL: .
Synnytykseen kun pääset, niin ei haittaa missä asennossa on. Puudutteet vievät kaiken tuskan. Olisin varmaan itsekin seisonut päälläni et olisin saanu vauvelin pihalle...
Tässä sulle haleja :hug: :hug: :hug: . Kyllä se siitä!!!!!!!!!!!!!
Nullpoints nyt rv12+4
 
Hei kaikki ihanat kanssasisaret pitkästä aikaa!

Onnea ihan superpaljon unelmansa toteuttaneille, vauvansa kotiin saaneille! Luo kyllä uskoa meille muillekin, hyvää kannattaa odottaa. Hienoa että kaikilla tuntuu menneen synnytykset suht hyvin, ei ainakaan mitään vakavampaa. Nauttikaa vauvan tuoksusta, se on maailman paras tuoksu (vaikka siis omaa en ole saanut koskaan nuuskutella, mutta muiden vauvat tuoksuu aina niin ihanilta!)

Tervetuloa kaikki uudet, oikein lämpimästi myös minun puolestani! En ala nyt tässä nimiltä luettelemaan, koska kuitenkin joku jäisi vahingossa pois ja tulisi paha mieli, mutta siis ihan tasapuolisesti kaikille tervetuloa. Tämä on ihan pino, ja täällä on hyvä purkaa omia mietteitä. Toivon, että teillä kaikilla menee hyvin koko raskausaika.

Leinikki olen todella, todella pahoillani puolestasi. Itseäni eivät tuntuneet silloin mitkään sanat lohduttavan, mutta telepaattisesti täältä lähettelen minäkin voimia ja jaksamista sinulle. :hug:

Äitee, voi perse. Olen vihainen puolestasi, ja minua harmittaa että joudut noin tyhmän asian takia jättämään palstan. Toivottavasti nyt olette tyytyväisiä, tyhmät stalkkaajat! Kuulumisiasi on ollut ilo lukea, ja harmittaa todella että jää loppumetrit vaille raportointia. Onnea sinulle ihan superpaljon loppukoitokseen, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pienet pääsevät turvallisesti oman äidin syliin! Voimia sinulle!

MyAngels kuten olen sinulle aiemminkin sanonut, on sinulla ihan täysi oikeus kaikkiin tunteisiisi, eikä enkelten sureminen ole uudelta elämältä millään tavalla pois. Minua surettaa itseäni ajatus siitä, että olisin nyt loppusuoralla, heinäkuun lopussa laskettu aika, joten voin vain etäisesti kuvitella miten pahalta enkelin synnyttämisen vuosipäivä on sinusta voinut tuntua. Toivottavasti samalla olet myös huojentunut, kun rajapyykki on ylitetty, ja kaikki tuntuu olevan kunnossa!

Teidän kaikkien muidenkin kuulumisia olen ahkerasti lukenut, vaikka taustalla olenkin viime viikot viihtynyt. En vain jostain syystä ole saanut aikaiseksi kirjoitettua mitään. Olen ollut aika väsynyt, ja jotenkin odottanut vain että viikot kuluisivat eteenpäin. Nyt koetan päästä uudelleen porukkaan mukaan, sitten on ehkä helpompi kommentoida muiden kirjoituksiakin.

Juhannusta ennen tuli taas muistutus siitä, ettei sovi hengähtää, eikä olla liian toiveikas. Aamulla olin siivoillut ja aamupäivällä kävin kaupungilla, jossa sitten alkoivat kovat kivut vatsanpohjassa. Tulin aika rauhalliseen tahtiin kotiin, ja päiväunien jälkeen kävin suihkussa. Siellä huomasin yhtäkkiä, että koko mun vatsa pingottui sellaiseksi isoksi ja kovaksi palloksi. Soittelin yhdelle ystävälleni, joka sai keväällä vauvan, ja kyselin muistaako enää mitään näiden viikkojen tuntemuksista. Kokemuksiaan jakoi, mutta neuvoi myös soittamaan johonkin, koska olin samana päivänä lähdössä juhannuksen viettoon saaristoon.

Soitin naistentautien polille, jossa hoitaja sanoi että kivut kuulostivat niiltä lantion löystymisestä johtuvilta, mutta suihkussa kuulemma oli tullut supistus. Viikkoja siis 16+2. Käski ottaa tosi rauhallisesti ja olla varovainen, ja herkästi lähteä näytille jos kivut yltyvät. Lähdettiin kuitenkin saaristoon, lepäilin vaan suurimmaksi osaksi. Illalla tuli vielä toinen vatsan pingottuminen eli kaiketi supistus, mutta sen jälkeen rauhottui.

Ja vielä lisää omanapaista valitusta. Olin siis juhannuksen saaristossa mieheni kanssa ystäväni mökillä. Oli tosi rentouttavaa ja ihanaa, hauskaakin, ja kaikin puolin mukava juhannus. Paitsi että. Mä olen erilaisia syömishäiriöitä läpikäynyt jojolaihduttaja. Tällä hetkellä painan enemmän kuin olen koskaan painanut, olen kolmen vuoden aikana lihonut tasaisesti melkein 30 kiloa. Koko viime vuoden koetin saada painoa putoamaan, todella aktiivisella liikunnalla ja tietoisella ruokavaliolla, tuloksetta. Mun elimistö on varmaan jo niin sekaisin, että en vaan enää laihdu. No, nyt siis olen lihava, ja lisäksi meri-ilma ja -vesi sai mun leuan täyteen kauheita finnejä (ja siis varmaan hormonitkin, mulla ei yleensä ole finnejä naamassa). Ei siis kovin hehkeä olo. Tämä mun ystävä oli juuri onnistunut laihduttamaan melkein 10 kiloa, ja puhui siitä jatkuvasti. Ymmärrän toki, että on iloinen, olisin minäkin, ja koetinkin iloita hänen kanssaan, vaikka tietenkin itsellä omista makkaroista paha mieli. Mulla oli kamera mukana, ja kun otettiin kalliolla aurinkoa bikinit päällä, hän alkoi ottaan musta kuvia. Sanoin, että älä missään tapauksessa ota kuvia joissa mun maha näkyy, etten tahdo sellaista nähdä, tulisi vaan paha mieli. Sanoi ettei ota. Kotona sunnuntaiaamuna latasin kameran akun ja katsoin kuvat, niin oli kuitenkin ottanut kokovartalokuvan, jossa siis vielä istun, eli voitte uskoa että tosi nätti oli. Mulle tuli niin paha mieli, että koko eilisen sitten itkin sitä miten ruma ja lihava olen.

Arvasin, että jossain vaiheessa raskautta mulle tulee vastaan tämä vartalon muuttuminen ja rasvaprosentin nousu entisestään ja vatsan kasvu, mutta olen koettanut tsempata itseäni että tämä raskaus on niin toivottu ja odotettu. Ei sitten riittänytkään lohdukseksi.

Vielä kun on ollut näitä sairaalareissuja ja supistuksia ja muita, niin liikunta on pitänyt jättää aika minimiin. Ja alun kuvotukseen oli pakko syödä. Mulle on nyt jo tullut 4 kg, vaikka toivoin ettei tulisi paljon yhtään. Painiiko kukaan samanlaisen ongelman ja mielipahan kanssa? Välillä tulee sellanen olo, etten halua lähteä edes ovesta ulos.

Anteeksi nyt, että pitkän taustailun jälkeen näin itsekkäästi kirjoitin pitkästi itsestäni, kuten sanottua, koetan palata rytmiin ja keskittyä myös teihin.

Hyviä vointeja alkavalle viikolle kaikille!

Pikkutiikeri ja Toivo 17+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä