*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Voi Leinikki, eikä, ei ei ei! :'( Murtunut olet kyllä syystäkin! Miksi ihmeessä nämä asiat kasaantuu yksille ihmisille ja toiset sikiää suurinpiirtein vilkaisemalla toisiaan, aina uudestaan! Ei voi pieni ihmismieli ymmärtää... Olisiko mitään toivoa että sikiö olisikin pienempi eikä siksi näkynyt ultrassa? Millaisessa ultrassa kävit, tehtiinkö vatsan päältä vai alakautta? Niitäkin laitteita on niin monenlaisia, kaikkiin ei noin alussa voi luottaa. Nyt hirveästi lähettelen voimia sulle Leinikki, yritä jaksaa siihen kontrolliin ja keksiä jotain kivaa tekemistä siksi aikaa ettet murehtisi koko ajan. :hug: Tulethan sitten kertomaan mikä on tilanne ensi viikolla.

Toive kyseli tulehdusoireista: runsastunut verinen vuoto, johon tuli muutaman päivän päästä paha haju. Tuoksun huomasi kyllä selvästi miten sen muuttui tulehduksen hajuiseksi. Sen takia hakeuduin vielä lääkärille, neuvolassa eivät osanneet sanoa asiaan juuta eikä jaata. Onneksi olin itse aktiivinen enkä jäänyt epäröimään asiassa. Ei ollut kuumetta eikä ensimmäisessä labrakokeessakaan tulehdusarvot koholla, mutta vaisto kertoi että kaikki ei ole niinkuin pitää. Bakteerista en tiedä, mikä se oli, streptokokki vai mikä, mutta tulehdus ärsytti kohdunsuuta ja aiheutti supistuksia.

:heart: Tuuliska ja Pieni 9+3 edelleen. :heart:
 
Tuuliskalle. Toivoa ei kyllä enää ole koska pupuilutkin ajoittu siihen oletettuun ovulaatioon ja sen jälkeen ei touhuttu mitään. Se ei ole mahdollista että se olisi saanut alkunsa myöhemmin. Mutta aina ne kuitenkin tekee sen tarkastus ultrauksen varmuuden vuoksi. Lääkärikin oli sitä mieltä ettei toivoa enää ole, koska sikiöpussikin oli niin suuri että siellä olisi jonkun pitänyt jo olla jos olisi ollakseen. Ultraus tehtiin naistentautienpolilla alakautta, ja luulisin että he kyllä osaavat asiansa. Täytyy vain niellä tämä tämmöisenä...
 
moikka!

Kismetin lomasta täältä moikkailen.... ai että on hyvää!! ja ei oo eka herkku tänään.. :ashamed: no kun (no kun no kun) töissä oli taas kahvipöydässä piirakkaa ja laivatuliaisia niin tulihan niitä (kin) napsittua... :ashamed: ennen pystyin helpostikin vastustaan kiusauksia, nyt on rennompi meno..toivottavasti en kuitenkaan ihan vapaalle heitä. En haluaisi että muut arvuuttelee raskaana vai lihonnut... :snotty:

leinikille osanottoni. sanat, lohduksikin tarkoitetut, tuntuvat nyt tyhjiltä. Toivon sinulle toipumisaikaa ja hyviä asioita ympärillesi, että jaksat. Hoida vaan itseäsi nyt. :hug:

tuuliska hienoa!!!!! upea uutinen!!! voi juku, otahan vaan iisisti ja anna levon ja ajan tehdä tehtävänsä. Upeaa!!!!!!! :heart: :hug:

nullpoints onnea!! nyt raskaudesta nauttiminen voi alkaa... :heart:

hmm.. itsellä hyvä fiilis, huomenna vika työpäivä ja sitten kesäloma!!!!!!!!!!!! B) =) :)
oon niin innoissani, saa vaan olla löllötellä, katella leffoja, käydä rannalla, kavereiden luona (nyt jaksaakin kun ei tarvi töihin eka mennä) nähdä ihanaa kummityttöä, käydä miehen kanssa eväsretkellä... niin paljon mahtuu kesään kultaiseen :)
Kotimaan matkailua luvassa tänä kesänä "vaan" ja se sopii hyvin mulle =)

Kohdun kasvua olen tuntevinani lähes päivittäin, mutta ei sitä kivuksi voi sanoa, toinen juttu taas on että selkää vihloo välillä inhottavasti, ihan kovaa, onko muilla näillä viikoilla ollut tuota vaivaa? en oo vielä panadolia ottanut, mutta aion kyllä jos se äityy pahaksi.

:attn: huom! kysymys alkoholista! näköjään tykkään kysellä teiltä usein kaikkea... ;) se painokysymyskin on vielä voimassa!? eli paljon tullu painoa viikkoon 13-14 mennessä?

Niin tuo alkomahooli... täällä on monella varmaan TIUKKA EI-linja?? niin minullakin alkuun oli..mutta olen miettinyt, että lasi siideriä (4.7%) ei pullollista, niin ei haittaa kerran pari kuussa...olen muutaman lasin juonut koko rask.aikana ja nyt ostin huomisen loman kunniaks yhen pullon. mikäs teidän linja on??!!!
Mies suhtautuu aika negatiivisesti, ja ymmärrän toki, mutta lasi silloin tällöin?! saa tuomita, jos haluaa :whistle: en tiedä, mutta kuiva omenasiideri vaan himottaa..vaikka tätä en kyllä neuvolassa sano :LOL:

mä täällä koneella lusmuan ja mies kylpyhuonetta pesee...ehkä meen auttamaan vähän..
mukavaa juhannuksen odotusta kaikille ja ihmeellistä odotusaikaa myös!(edelleen herään joka päivä ja aattelen ekana..voiko tää onni olla totta...)

katherine ja kultanen (mies kyllä nimesi toukaksi) 13+2
 
ai niin vielä.. leinikki hei luin et vauvamahasi pullahti jo esiin, ihana kuulla et muillakin... mullakin jo varmaan viikola 6-7 turvonnut ja pyöreä kuin pallo olo! ja nyt viikolla 14 oon jo "tosi iso"... :saint:
ehkä se toisilla oikeasti tulee "heti" ?!! mulla esikkoa odotetaan, mutta aiemmin jo raskaana kyllä ollut..että vaikuttaisko sekin vähän siihen.
Kaikkea hyvää odotukseesi!! p.s vastaa mun gallupeihin! ;)
 
Leinikki, mulla ei meinaa lohdutuksen sanat riittää tässä vaiheessa. Tuo oli mullakin pahin pelko, että taas on jotain vialla... Nyt pidät huolen, että pääsette tutkimuksiin ennen uutta yritystä! Vaikka teillä on yksi lapsi, on kolme keskenmenoa jo liian paljon siihen, että voisi vain luottaa parempaan tuuriin seuraavalla kerralla.
Pidä palstataukoa jos tuntuu siltä, mutta käy kuitenkin kertomassa kuulumisia välillä. Olisi ihanaa saada sut takaisin tänne puolelle pian!
Ja vielä täytyy sanoa, että kyllä näköjään niihin omiin tuntemuksiin voi luottaa. Sun puheista kuulsi heti alusta asti epäusko tämän raskauden suhteen, ja näköjään paikkansa piti.

katherine, mä join esikoista odottaessa muistaakseni kolmessa eri tilaisuudessa puoli lasia punaviiniä. Olin ajatellut, että voin lasillisen juoda jos tekee mieli, mutta loppujen lopuksi ei vaan tehnyt mieli. Sen sijaan alkoholittomaan olueen tuli melkein himo. Nyt ajatuskin siitä kuvottaa.
Kyllä mäkin puoli pulloa siideriä joisin, mutten ehkä kokonaista. On muutenkin toleranssi niin alhainen, kun tässä on oltu raskaana/imetetty viimeiset kaksi vuotta...

Tuuliska, ihania uutisia sulta! Onpas kiva kuulla hyvin päättyneitä tarinoitakin välillä :heart:

Kävin tänään esikoisen neuvolassa, siinä sivussa yritettiin kuunnella sydänääniä. Ei taaskaan saatu kuuluviin, tosin doppler vilautti lukua 134 jossain välissä. Taitaa olla istukka edessä, koska esikoisesta kuului jo näillä viikoilla ihan hienosti. En silti ole kovin huolissani, kun se viime viikon pikaultra rauhoitti kummasti. Viikon päästä sitten se nt-ultra, toivottavasti kaikki on hyvin! Mummit jo kauheasti kyselee onko meillä "mitään uutisia", mutten ole vielä viitsinyt kertoa :) Toinen tietää myös keskenmenosta, toiselle en ole viitsinyt kertoa. No, viikon päästä kerron, jos saan ultrasta hyviä uutisia...

Tuttiritari 11+0
 
Toive Olin just muutama päivä sit katsellut tilastoja et milloin km yleisyys vähenee. Oli mielessä et on niin kriittiset hetket vielä et huh. Sit meninkin melkein kolmella viikolla eteen päin, joten se on melkein et ei voi olla totta. Huomenna siis tasan 12 viikkoa. Ajattelin et kohta rupean kertoo. Ensin läheisimmät varovasti ja sit muut ja esikoinen. Esikoinen kun tulee kertomaan kaikille, joten odotan sen kans vielä.
Tuuliska Noi oli tosi hienoja uutisia. Varmasti rankkaa kun oli noin lohduton tilanne. Onneksi kääntyi hyväksi. Tosi hienoa!!! :flower:
Leinikki Voi et on ikävää. Mulla oli täynnä ainakin kiintiö 2 km jälkeen. Ei henkisesti montaa jaksa. Ota aikaa palautumiseen ja sit mene tutkimuksiin. Toivon vielä kuitenkin et siellä joku rupeasi kurkistelemaan. Muistelen jonkun jutun Suomi Keskustelu palstalta (kauan aikaa sitten) et oli tarjottu tyhjennystä, nainen oli sanonut et ei. Parin viikon päästä oli sit löytynytkin elämää. Tuo voi olla harvinaista, mutta mahdollista. Pidä huoli et ovat 100% varmoja et ei oo toivoo. Varmuuden vuoksi. :hug:
katherine Minua ei huvita raskaana juominen. Tutullani oli hienoa viiniä, jota maistelin puoli lasia viime viikolla. Muuten en oo koskenut, enkä esikoista odottaessakaan paljoo läträilly. Ehkä 3 pulloa kaljaa yhteensä. Normaalisti en silleen lasiin sylje, nautin kohtuudella. Mun mielestä jos jollain tekee mieli, niin jos lasin ottaa harvoin ei kai siinä mitään. En suosittelisi ketään juomaan enemmän kuin yhden kerralla.
Äitee Sulla on tosi lähellä siis lähtö. Onko tehty painoarvioita pojille? Hienosti olet jaksanut, onhan se varmasti kahden kantaminen eri juttu kuin yhden. Onnea nyt vaan jo etukäteen :flower: .
Nullpoints
 


Leinikki , surullisia uutisia sieltä suunnalta... :'( voimia, muuten en osaa sanoa...itellä kaksi km takana....

MyAngels, missä oot? :wave: laitoin sulle tossa yvtäkin...
keräile voimia, mutta älä jää liikaa surumaailmaan kun asukki tarvitsee myös sitä iloista äippää joka lukee hänelle kivjoja juttja ääneen! :hug:

katherine, Galluppiin noille viikoille 13/14 mulle oli tullu pari kiloa muistaakseni, ja nyt rv 17+ vissiin n +4kg. molemmissa edellisissä mulle tuli se "normaali" määrä, eli +12 kg joista ONNEKS jo parissa viikossa lähti -10 kg ja loput kaksi sitten siinä pikkuhiljaa. katoin tossa muistiinpanojani niin aikas samoissa taas mennään painonnousun yms asioiden suhteen.

alkoholia en ole juurikaan juonut, jotain saattanut just maistaa.
mutta minä- kin olen suuri alkoholittoman oluen ystävä.
voin oikein mainostaa NIKOLAI merkistä löytyy tumma ja lager versiot! Nam, se on esim grillimakkaran kanssa just passeli! ja alkoholia 0 kun taas jopa ykkösoluessa on 2,7.

jees, hienoja ultrakuulumisia muutamalla jippii!!!
Nauttikaa.
nim. kyllä maalla on mukavaa rv 17+2
 
Leinikki :'( :hug: Olen todella pahoillani jos nyt tosiaan on kyse pahimmasta. Kuten muutkin ovat kehottaneet niin tarkistus on kultaa. Pidän vielä peukkuja!!!

NullPoints Mulla ei ole lasta entuudestaan ja olen saanut vuoden sisällä 2 perättäistä keskenmenoa, 6+5 ja 6+3. Siksi tuntuukin välillä niin uskomattomalta että nyt ollaan jo näin "pitkällä", mutta mulle tää on todellinen ennätys ja ihmetys =) Mitä katherine kirjoittikin, että joka aamu ihmettelee voiko tämä onni tosiaan olla totta =) Jos jotain pitää sanoa noista kesken menneistä niin ainakin nyt viimein iskostui päähän etten ikinä tule pitämään mitään asiaa itsestään selvänä. Tämä vauvanalku on niin rakas jo nyt ettei meinata oikein tajutakaan. Rukoilen joka päivä, että tällä kertaa me onnistuttais, ois nyt meidän vuoro. Varsinkin kun alkuraskaus on ollut aika rankka vuotojen takia niin nyt toivois että loppu menisi hyvin. Odotin ilmeisesti aluksi kahta, mutta toinen ei jaksanut kiinnittyä ja alkoi heti plussattuani vuodella ulos. Mutta tällä hetkellä kaikki on ihanasti ja yritän nauttia jokaisesta päivästä ja luottaa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin! =)

Alkoholista, itse elin aivan normi elämää siihen asti kunnes testi näytti plussaa. Sen jälkeen tyydyin alkoholittomaan olueeseen, mikä jostain syystä ei enää maistu. Nyt tekee vähän pahaa "oikean" oluen haju kun mies välillä nauttii moisen =) Mutta jokaisen oma valinta miten käyttää, yksi ei mielestäni ole liikaa.

Toive81 ja mini 11+3
 
Voi Leinikki, olen tosi pahoillani. Toivon sulle voimia ja jaksamista. :hug: Anna itsellesi aikaa toipua.

Tuuliska: Onnea, ihana kuulla!! Hyvä että osasit kuunnella kroppaasi ja vaatia tutkimuksia!

katherine: Mulla on tullut kiloja nyt rv 20 mennessä vaan yksi ja masukin on tosi pieni, johtuu varmaan lähinnä tuosta diabetesruokavaliosta. Esikoisen aikana tuli keskikolmanneksella puoli kiloa viikossa, eli näihin viikkoihin mennessä jotain +4kg.

Alkoholista: Kyllä musta lasillinen on ok, esikoisen kohdalla otin joskus puoli lasia viiniä tms. Nyt en ota kun on toi raskausdiabetes, silloin harvoin kun herkuttelen, herkuttelen sit jollain muulla.

Jään tänään viikon lomalle ja nettipimentoon, hyvää juhannusta kaikille! Tulen sitten kertomaan loman jälkeiset rakenneultrakuulumiset, se on ensi keskiviikkona.

Luce 19+2
 
Onne uusille plussanneille :flower: ja jaksamisia toisille keskenmenon saaneille, plussa onnee jatkossa kaikille :hug:
Itse täällä jännittelen, olen menossa sinne varhaisultraan tuossa päivällä. Oikeastaan pelottaa jos siel ei kumminkaan ole kaikki hyvin. . mutta sydämessäni toivon,että se pieni papu olisi siellä matkassa mukana ja loppuun saakka.. mut katsellaan myöhemmin kun oon palaillut ultrasta.
 
:wave:

tulin toivottamaan teille kaikille ihanaa keskikesän juhlaa!

leinikki :hug: voi itku :( olen niin pahoillani puolestanne.

katherine olen pitänyt ja pidän nollalinjan alkoholin suhteen. varmuuden vuoksi.
alkosta saa muuten tosi hyvää täysin alkoholitonta kuohuviiniä, en muista merkkiä, mutta oli namia! työpaikan (mammaloma) läksiäisissä oli mulle varattu sellaista herkkua.

tuuliska aivan mahtavaa teidän kuulumiset! superia! juhannuksen paras uutinen, on, on =)

ja kaikki ennenaikailevat - jalat ristiin!! ;) ja ihan kaikille hyviä juhannuskokemuksia ja nam, ruokia!!
täs viel vähän juhannuskukkia *askartelee* :flower: :flower: :flower: :flower:

irtis ja reipas 32+1
 
Heips!

Nää päivät kotona vierähtää niin nopeasti etten muuta kuin kotiaskareita ehdi hoitaa...

leinikki: ei voi olla... Olen todella pahoillani puolestanne :'( Suuren suuri voimahali lohduttomaan suruunne :hug: ei näitä voi pieni ihminen ymmärtää, että miksi joitain koetellaan kovallakin kädellä. Pakko vain uskoa siihen että kaikella on tarkoituksensa vaikka helppoa se ei ole. Pidetään sut vielä listalla, että jospa ihme tapahtuisi, niin on ennenkin täällä käynyt :heart: Tulehan kertomaan mitä seurannassa tapahtui sit :hug:

Tuuliska: ou jee miten ihana uutinen B) Onneksi ette luovuttaneet :heart: Onnea :flower:

katherine: painosta mulle on kertynyt rv 20 neuvolaan mennessä vain 300g painoa, mutta nyt viime neuvolassa painoa oli tullut 660g/vko vauhtia lisää eli yhteensä nyt 3,3kg. nopeasti se sitten lähti nousuun kun lähti :/ Alkoholista En mitenkään ole tarkoituksella pitänyt tiukkaa linjaa. Pullo siideriä menee joskus saunan jälkeen ja ostinkin jo yhden juhannusta varten jääkaappiin oottelemaan. Pääasiassa juon alkoholittomia oluita ja situkoita mutta oikean makua ei voita mikään :D Neuvolassa mulle sanottiin että lasin viiniä/pullon situkkaa jne.. voi huoletta juoda silloin tällöin, koska meidän elimistö ehtii polttamaan sen alkoholimäärän ennenkuin vaikutus ehtisi vauvaan asti. Joten don't worry, kuuntele omaa kroppaasi ja mieltäsi. Löydät kyllä nopeasti omat "rajasi". Ja miehellä ei musta ole mitään nokankoputtamista asiassa jos itse ottaa yhdenkin!!!! Näin meillä on tehty pelisäännöt!!

MyAngelia miekin kaipailen... taitaa kirmata jossain kesälaitumella mun ei täällä näy ;)

rimpulille tsemiä ultraan, bd ollaan täällä että pikkuisen sydän siellä jumpsuttaa :heart:

Lucelle hyvää lomaa :wave: Otatte relax, ja nautitte raskaudesta ja kesästä B) Ultrakuulumisia odotellessa...

tuulen sydän no heips!! Ja tervetuloa!! Ja onnea plussasta :heart: sitten kun haluat että lisään siut listalle niin ilmoita hieman tietojasi ;)

( . ) Juhannussiivot odottaisi, ei vaan MILLÄÄN jaksaisi :/ Pakko kun mieskin on töissö, ei siis apua odotettavissa :LOL: Iltapäivästä lääkärineuvola, toivotaan että paikat olisivat edelleen kiinni, sen verta kovia kipuja ihan musta häpyluun tienoilla on että :| Alaselkääkin särkee ihan simona, mitähän se on sitten kun tästä pari viikkoa eteenpäin mennään :kieh: :eek:

palataan :wave:
 
Tervehdys!

Tämäpä taitaa olla mullekin oikea paikka, eli tässä tiedot

jonniina..........28.......PKKS.....05/08.............1.

Täällä on ollut paljon iloisia uutisia :heart:, mutta myös huonojakin :hug: Tsemppiä kaikille!

Itse tosiaan koin keskenmenon toukokuussa ja nyt plussasin viime perjantaina (eli heti km:n jälkeen). Hyvin alussa ollaan ja yritänkin kovin rauhallisesti suhtauta tähän, en varaa neuvolaakaan ennen kuin olen käynyt varhaisultrassa. Oireita ei ole oikeastaan muuta kuin alavatsan nippailu ja väsymys. Vähän arveluttaa myös tuo plussaaminen heti km:n jälkeen.. tosin mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja kaikki meni tosi hyvin. Voi kun vaan aika menisi nopsasti ja pääsisin siihen ultraan. Eihän se tietysti sitä vahvista että kaikki menee hyvin loppuun asti, mutta on sitten edes yksi etappi saavutettu.

Kaikille hyvää juhannusta!!
 
Heippa vaan, nyt uskallan tännekin kunnolla kirjottaa :D

Tänään käytiin alkuraskauden ultrassa ja kyllähän sieltä pienen etsimisen jälkeen (kun rakko oli vähän edessä :LOL: ) löytyi yksi täysin viikkoja vastaava vauvan alku ja
on se kyllä vaan joka kerta yhtä mahtava tunne
. Pikkasen pelkäsin sinne menoa, sen takia en oo täälläkään käyny kirjottelemassa tuskin mitään.

Nyt vaan odottelemaan np-ultraa, johan pitäis ihan kohta varata aika. Sehän tässä sitten eniten pelottaa kun viimeks aivovika huomattiin siellä :ashamed: mutta täytyy ottaa positiivinen ote ja uskoa että kaikki on hyvin tämän salamatkustajan kanssa


tuulen sydän kyllä vain muistan, tervetuloa myös tänne puolelle


Mä oon nyt ihan seittämännessä taivaassa enkä osaa oikein mitään kommentoida, joten palailen kun olen maan tasalle taas laskeutunut


Kaikille oikein mukavaa juhannusta ja ottakahaa rennosti
meillä nyt ainakin on sitten kunnon juhannusjuhlat kun huomenna voin kaverille kertoa salamatkustajasta :heart:

Orchid ja rakas nuudelimme rv7+1
 
myö taidetaan tänään lähteä äipän luokse joten jos musta ei kuulu ni tuskin olen jakautunut olen vain poissa koneelta...helpompi olla äitin luona jos lähtö tulee niin ei tarvii esikkoa kuskata mihinkään.

neuvolassa kävin tänä aamuna
paino 88,3 tullu yli kilo viikossa lisää mut viimeks olikin laskenu kilon yht. 3,1kiloo
RR 117/76
pissa ok
SF 35cm (ollu jo viimeset 3 kertaa )
syke 136

eipä tässä mitään muuta ihmeempää...oma neukka jää lomalle ja ens viikon aika siaiselle ja sit jos vielkään ei oo syntyny niin siirryn äippäpolin asiakkaaks 41+5

vaavin pää on lantiossa mutta ei tarpeeks alhaal viel eikä kiinnittyny

hyviä juhannuksia!!!

wiivi84 & pittuveitta 40+1
 
tervetuloa jonniina Pahoitteluni keskenmenostasi, hienoa kuitenin ettei uutta plussa tarvinnut odotella kauan ;) ilmoitatko vielä lasketun aikasi. Onnea koko perheelle ja nyt ei muuta kuin masun kasvatukseen :heart:

tuulen sydän: palsta tauko teki sitten hyvää :D Useasti siinä käy niin että kun näitä asioita ei mieti niin se vaavi saa alkunsa :heart:

orchid: OU JEE!!! :D Onnea onnea onnea hienosta ultrakuulumisesta :flower: Täällä ainakin tippui kivi sydämeltä :) Me ainakin uskotaan että tällä kaverilla on kaikki hyvin, eiköhän teidänkin koettelemukset ala olla jo takanapäin :hug:

wiiville toivotetaan mukavaa juhannusta!! Toivotaan että ihan juhannuksena syntyisi, vaikka toisaalta varmasti ihana jussilahja olisikin :D Toooosi vähän oot painoa saanut kerättyä, ihan hävettää kun itsellä jo tässä vaiheessa (rv 25) tullut tuon 3,3kg :ashamed:

( . ) Neukkalääkäristä terveisiä :wave:
Eli kohdun suun tilanne ennallaan, kiinni ja pituutta 3 cm, eli nou hätä :saint: kohdunsuu jotenkin ärtynyt joten s-kieltoa pukkaa :LOL: Eipä sinäänsä siinä mitään koska sillä rintamalla ollut muutenkin hilljaista :saint:
Pissa puhas muuten, paitsi sokeria löytyi :ashamed: :ashamed: :ashamed: Eli rasituskokeeseen sitä suuremmalla syyllä, aika on varattu eli 9.7 Suvussa sokeritautia ja kun mulla bmi ollut 25 ennen raskautta, ni sanoivat vaan että voi olla viittausta raskausajan sokeritautiin :/
Vaavi kääntynyt perätilaan, ja koska tila muutenkin alkaa mussa loppumaan, seuraava ultra joskus 3-4 viikon päästä että voidaan ennakoida tulevaa.
Muuten kaikki ok :/

Niille jotka lähtevät tänään juhannuksen viettoon, toivotan rentouttavaa ja ihanaa juhannusta (säästä huolimatta :D )!!!
 
Miikkis

kiitos kun kehuit ettei painoa oo tullu mutta mun lähtöpaino oli 85,2 joten jo silloin liian suuri ja paino käskettiin pitää kurissa ja varsinkin kun en suostunut sokerirasitus kokeisiin menemään.

ja tuo viikon paino on kertyny ihan vaan siitä kun oon nyt herkutellu ja syöny suklaata kun on ollu hirvee himo ja tietty ne lukusat määrät makkaraa :ashamed:

tänään vois viel syntyy ni saattais päästä juhlii juhannusta perheen kesken mutta aikas epätodennäköstä.
 
Juhannusta kaikille! Mahtaako täällä ketään nyt pyöriäkään? Me ollaan ihan kotosalla, pari miehen kaveria tuli rellestämään.

Pakko purkaa...Tänään siis vasta 11+4 meneillään ja ollut jo muutaman viikon vatsa turvoksissa. Olen aika hoikka (lähtöpaino 48kg) ja nyt painan 49kg. Mieheni on jo silotellut vatsaani ja sanoin hälle ettei se todellakaan ole vielä mikään vauvavatsa (vaikka sitä jo kovasti odotan). Olenkin ollut varma, että vain me nähdään mun turvotus. Eikä mitään, tänään olin ystäväni kanssa shoppailemassa kun hän yht äkkiä taputti vatsaani ja sanoi, että onpas sulle jo söpö maha muodostunut. Häkeltysin ihan täysin ja sanoin ettei voi millään vielä näin varhain olla, että turvottaa vaan. Samoin kävi kun pääsin kotiin ja mieheni kaveri saapui. Ekaksi kommentoi, että sulle on kasvanut jo vatsaa. Taas hämmennyin ja sanoin että turvotusta ja syömällä sen saa. Nyt sitten selittyi sukulaisten harhailevat katseet vatsan seudulla, joita luulin vain mun vainoharhaisuudeksi...
Tuskin kilo näkyy ihan näin herkästi, mutta kauan on turvottanut. Lääkäri mulle meinas, että mulla voi vatsa alkaa näkyä aikaisin, mutta en jaksa millään uskoa että ihan näin aikaisin kun sikiö on vielä vain vaivaset 6,5cm. Mutta kohtuhan siellä myös paisuu sikiön edellä eikö?

Enivei, koskas teillä rakkaat siskot on vatsa ihan oikeasti alkanut olemaan vauvamaha???

Turvonnut toive81 ja erittäin mini 11+4
 
leinikki olen niin pahoillani :hug: voimia, hyvä kuitenkin että tarkistavat vielä ensviikolla tilanteen :hug:

tuuliska ja orchid onnea ihanista ultranäkymistä :heart: :heart:

tuulen sydän :wave: juu minäkin muistan, onnea kovasti plussasta ja tervetuloa joukkoon =)
samoin kuin jonniina tervetuloa ja onnea =)

katherine ihan nollalinjalla minäkin oon ollu, eipä oo juuri tehny mielikään mitään sellasta juotavaa, mutta en usko että puolikkaasta pullosta haittaakaan olis =)

miikkis hyvä että kaikki oli kunnossa alapäässä :D äläkä huoli painosta, tossa vaiheessa sitä yleensä eniten kertyykin

neuvolakäynti oli tänään ja kaikki kunnossa, supistuksista sano että levätä pitää paljon ja jos jatkuu niin lääkäriin, kahden viikon päästä on muutenkin lääkärintarkastus
vaavi oli pää alaspäin ja hyvin jo alhaalla, sydänäänet 150 molemmin puolin vaihteli, sf mitta 27,5, painoo oli tullu noin 400 g/ viikossa, vähän ehkä tullu herkuteltua =) mutta sis kaikki kunnossa muuten kunhan muistan levätä
lähdettiin suoraan neuvolan jälkeen käymään siellä särkänniemessä ja nyt oon ihan puhki vaikka istuin vaan penkeillä ja kattelin muitten menoa =) mutta nyt lepäämään ja kattoon tehistä, palaillaan taas :wave:

eliisa ja pikkuruinen 33 tasan
 
Hei! Hyvää juhannusta kaikille!
Leinikki osanotot sulle suureen suruusi! :'( Oliko se siis tuulimuna? Mä koin saman helmikuussa, olin jo rv 11+4 kun huomattiin. Pitää vaan yrittää ajatella, ettei sille itse voi tehdä yhtään mitään.. Jospa sieltä kuitenkin jotain vielä löytyy tarkistuksessa! Mulla ei edes tarkistettu uudelleen, kun oli jo niin paljon viikkoja, että ois pitänyt näkyä jotain jos ois ollut vauvaa.. :(
toive81: mulla ei ollut tullut neuvolassa 14 viikolla yhtään painoa lisää, mutta masu pömpöttää jo ihan järkyttävästi! Ihmettelen itsekkin kun tuntuu ettei sen ihan vielä pitäisi näkyä.. Hitsi kun esikoisen raskausajasta on just kolme vuotta ni en yhtään muista miten sillon masu näkyi.. Tosin lähtöpaino oli sillon 6kg enemmän ku nyt ni saatto jotenkin vaikuttaa.
katherine, mä menin esikoisen kanssa ehdottomalla nollalinjalla, mutta nyt oon saattanut maistaa miehen viinilasista vähän tai ottaa pari senttiä viiniä lasin pohjalle ruuan kanssa. Kaljasta en tykkää yhtään, enkä oo muutenkaan kova juomaan siidereitä tms. Olen siis samoilla linjoilla muiden kanssa, ettei puoli tölkkiä tai tai tölkki välttämättä haittaa mitään. Mä jopa luin jostain että ranskassa Ranskassa suositellaan myös odottajille lasi viiniä silloin tällöin rentoutumiseen!?

Mä oon vähän flunssassa ja huonovointinen ollut koko päivän.. Toivottavasti juhannus sujuu kivasti, meillä on mökkireissu tiedossa!=)
Pompsahdan tänne taas lukemaan teidän juttuja maanantaina tai tiistaina!

Findy 15+0
 
Tervehdys ja hienoa Juhannusta kaikille. Minä tulen täällä ihmettelemään normaalisti. Töitä vaan ja kotona olemista siis mulla tiedossa.
Toive Olen ihan samaa mieltä ettei mitään kyllä enää ota itsestään selvyytenä. Kovasti on koeteltu, joskus sitä ajattelee et mikähän siihen on syy. Olen kyllä asioita eri kantilta ruvennut katsomaan. Esikoinen sai alkunsa kun ehkäisy petti :LOL: , oli vissiin liian hurja meno :LOL: . Oltiinhan me miehen kans oltu vuosia ja asiaa jo ajateltu, mutta mulla oli yliopisto tutkinto pahasti kesken. Alku järkytyksestä kun selvittiin oltiin tosi innostuneita. Odotus meni hyvin, paitsi et olin stressaantunu kokeiden kanssa, puhkesi raskausdiabeettes ja lopussa tuli raskausmyrkytyskin. Painoa tuli 25kg kokonaisuudessaan ja sit synnytys meni sektioon. Eli oli aika hurjaa menoa. :headwall:
No. Sit aloimme miettimään et kaveria neidille ruvetaan hommaamaan. Meillä oli niin hienot suunnitelmat ajoituksen jne kanssa. Kaikki meni kivasti siis rv11+5, jolloin alkoi verenvuoto. Ultrassa paljastui tuulimuna. Harmitti miten mun vartalo oli mua huijannut, koska kohtu oli vaan kasvanu rv8+, eli jotain oli menny vikaan ennen sitä. Lohduttelin vaan itseäni et onneksi ei ollut sikiötä olemassa.... Sit seuraavalla kerralla sit näin senkin! Eli oli kuin rankaisu meneillään. Potku, potkun jälkeen...
Siksi olin aivan shokissa nyt kun ultrassa olikin se pieni vilkutteleva otus. En voinut uskoa todeksi. Olin ajatellut et se on nyt vaan mun karmaa, vittuuntunut kohtu tuhoaa kaiken.
En nyt usko aivan et tulisi olee helppoa tää raskaus. Olen ollut jo "dieetillä" viikkoja, eli noita pahoja diabeettekselle olen vältellyt. Nyt on onneksi opiskelut ohi, joten ei oo sitä stressiä. Haluan vaan nauttia nyt tästä olosta.
Esikoista odottaessa nousi paino nopeaan. Turvotusta jne ja vatsa kasvoi. Olin rv14 kun äiti tuumasi et hän oli ollut sen kokoinen kun oli synnyttämään mennyt :( .
Nyt on pieni kumpu. Mitä minä kirjasta katselin niin rv12 vauveli olisi n9cm ja kohtu greipin kokoinen. Mä en pysty toisella kyljellä nukkumaan kun ahdistaa (kohtu on sinne päin kallellaan). Olen pitänyt vähä väljempiä vaatteita, niin ei tarte ihmisten ruveta ihmettelemään. Paljastan sit kun kaikki tietää... Tosi asia on tietty et osa siitä on varmasti turvotusta tai läskiä :ashamed: .
Toisaalta sit se kohtu työntää kans edeltään muualle sisäelimiä jne, joten kai se sit jossain näkyy.
Tuo oli aika inhottavaa Toive toi sun verenvuoto. Onneksi yksi selvisi siinä kyydissä. Hienot on sillä tarrasukat =)
Nullpoints rv12 (jee!!!)
 
Meillä odotellaan nyt sitten soittoa synnytystapa-arvioon tuon perätilan takia, kaikki oli muuten hianosti ultrassa..jäppis on vaa löytäny niin hyvän asennon että mitä sitä turhia pääalaspäin kellumaan ja tuolla alakerrassa oli paikat niin kiinni kun vaan voi olla :whistle:

Onnittelut myös muille ultrissa hyviä uutisia saaneille tuuliska ja orchid :flower:

Jonniina ja tuulen sydän onnea plussista ja tervetuloa huippuun porukkaan :heart:

Leinikki :hug: voimia ja tule pian takaisin porukkaan :heart:

Eliisa jännäks menee, voi olla että sittenkin ollaan yhtäaikaa synnärillä jos teidän vauveli meinaa olla aikataulusta edellä, supistuksiin viitaten ;)

Miikkiksen murukin on siis todennut tuon istumisen hyväksi vaihtoehdoksi, meidän baby ei siis olekkaan tällä hetkellä ainoo tässä pinossa...jännä nähdä miten menee :)

Katherine kyseli juomingeista, mä ostin 1,5l pullon semmosta alkoholitonta mansikkasiideriä, olisko merkki ollu hellefors..namnam..muutkin oli sen kaupoissa hoksannu kun sai ajella naapurikaupunkiin että sain mitä halusin :D . Semmosella rennolla nollalinjalla ollaan myös täällä, miehen lasista voin illalla maistaa itse tehtyä laimeeta sangriaa, punkkua ruuan kans tai mansikkakuoharia (favorite nro1.) mut omaa lasillista ei vaan omatunto anna ottaa.

Nyt mökkeileen mars!

Gatsu ja Elvis rv37
 
Hauskaa juhannusta kaikille!

Multa tosiaan yritettiin jo kolmannen kerran kuunella sydänääniä keskiviikkona, muttei vieläkään saatu kuuluviin. Saattoi olla vikaa myös dopplerissa ja sen käyttäjässä, meillä kun on tosi tumpelon oloinen kesäsijainen...

Jokohan sitä uskaltaisi vähän rentoutua, kun viikkoja on kohta se 12, ja ultrassa on (pikaisesti) nähty sykkivä sydän? Pelottaa ihan mielettömästi, että nt-ultrassa onkin vain kuollut sikiö. Täytyy harkita, josko ensi viikolla soittelisin neuvolaan, et jos vielä kerran kokeiltaisiin niitä sydänääniä... On vaan tosiaan niin tympeä sijainen, ettei varmaan suhtaudu suopeasti ajatukseen.

Mutta nyt pitää viedä lähes raivotautinen esikoinen ulkoilemaan, ettei seinät kaadu päälle ;)

Tuttiritari 11+2
 

Yhteistyössä