*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Heippa. Haluaisin laittaa sellaisen gallup-kysymyksen teille alkuraskauden ohittaneille tai jo aiemmin lapsia saaneille: millä viikoilla teillä on pahoinvointi/kuvotus loppunut/helpottanut onnistuneissa raskauksissa, jos siis olette siitä kärsineet?
Yritän täällä tsempata itseäni jaksamaan... Nyt on viikkoja 9+2 ja tätä oloa kestänyt 4 viikkoa. Sosiaalinen elämä on aivan onnetonta, kämppä hirveässä sotkussa kun mitään ei jaksa tehdä ja tuntuu että tulee mahahaava kaikesta sohvalla makaamisesta.

Toive, täällä kanssa yksi joka pelkää joka vessareissua ja housuun hulahtamista. Sinänsä tyhmää, koska se mun km ei tosiaan alkanut millään hulahduksella vaan ihan mitättömän haaleanvaaleanruskealla valkovuodolla, jonka juuri huomasi jos oli valkoista vessapaperia...

NullPoints, tervetuloa mukaan ja pahoittelut rankoista kokemuksistasi. :hug:

Tuuliskalle kanssa tsemppihalit :hug: . Voi miten inhottava tilanne. :'( Toivotaan että kaikki kuitenkin kääntyy hyväksi!
 
Tuuliskalle. Jaksuja hirveästi epäselvään tilanteeseen. Toivottavasti se lääkäri olisikin väärässä ja kaikki päättyisi vielä hyvin. Mua niin surettaa sun puolesta :hug:

Toive. Täällä kanssa vessareissuihin kuuluu sydämmentykytyksiä ja pelkoa vaikka eihän mulla veristä sen yhden kerran jälkeen ole yhtään tullut. Jotenkin sitä vaan odottaa että koska se taas alkaa. Kauhulla...

ON.Ei tää ihan mielikuvituksen tuotetta voi olla mutta eilen illalla alkoi farkut pahasti ahdistamaan ja puristamaan. Tänä aamuna ne ei sitten enää mennyt kiinni ja jostakin ilmestynyt vauvamaha, ihan soma ja pyöreä :LOL: Joko olen tullut vähän hulluksi tai sitten se vain on se vauvamaha oikeasti. Esikostakin masu pullahti tosi aikaisin, mutta se oli joskus viikolla 12. No toivottavasti nyt vain saisin tän vauvamasuni sitten edes pitää....

Hulluksi tullut Leinikki ja Toivonpilkahdus rv 6+5
 
viuhtis ihanaa :heart: onnea plussasta ja tervetuloa takaisin, nyt me ei päästetä sua täältä mihinkään =) hyvä että saat kunnon seurannan nyt

frizzante aiemmissa raskauksissa pahoinvointi alko viikolla 7 ja loppu noin 12-15 viikolla, vaihdellen vähän ja tässä raskaudessa huono olo alko vasta viikolla 12 ja loppu joskus viikolla 16, kyllä se sullakin jossain vaiheessa helpottaa =) ja meillä on kans aina tossa olotilassa ollessa ollu koti ihan kaaoksessa ja muutenkin kaikki rempallaan kun ei vaan jaksa, mutta kyllä sitä sitten ehtii siivota ym, lepäile vaan rauhassa =)

no niinhän se poika simahti sohvalle seittemältä kun olin laittamassa sänkyä :heart: vähän oli väsy, nyt ehtii hetken vielä oleen koneella ennenkun mies ja tyttö tulee mummilasta :wave:
 
Hei kaikille! Liittyisin mukaan.. Minulla oli keskenmeno tossa helmikuun alussa. Tuhrulla se alkoi ja kun huolestuneena soitin neuvolaan, täti kehotti sieltä menemään äitiyspolille tarkistamaan tilanteen. Viikkoja oli 11+4 ja eka ultra ois ollut seuraavalla viikolla. Polilla sitten todettiin ultrassa tuulimuna ja sain ajan lääkkeillä keskeytykseen parin päivän päästä. Sinne ei onneksi tarvinnut lähteä, vaan keskenmeno alkoi itsekseen samana iltana. Aika shokkis se oli silti vaikkei vauvaa ollutkaan, olinhan kuitenkin ollut vauva-huumassa jo 11 viikkoa ja me oltiin jo kerrottu siis ihan kaikille vauvauutisesta.. Oli ihan hirveetä sitten kun kaikki kyseli kuulumisia ja joutui uudelleen ja uudelleen kertomaan ettei meille tulekkaan vauvaa..
MUTTA nyt olen siis onnellisesti raskaana 14+3 viikoilla ja eka ultra ohi ja sydänäänet kuului viimeksi perjantaina neuvolassa! Tämä on meille toinen lapsi, tyttö syntyi 01/06.
:heart:
Vaan eipä nytkään olla ihan helpolla selvitty. Mulla on ollut kans hirvee "vessapelko", aluksi aina pelotti että mitä siihen paperiin jää ja jos tuntu että ois runsaampaa valkovuotoa ni heti piti hyökätä vessaan tarkistaan minkä väristä se on.. Ja sitte rv6 tuli kunnon loraus ihan veristä vuotoa ja olin ihan varma että kesken meni! Vuoto jatkui pari päivää mutta mä olin luovuttanu enkä tilannu lääkäriä tai soittanu nevolaan, ajattelin vain että tulkoon pois sitte itekseen. Sit se vuoto väheni ja pahoinvointi alkoi ja olin ihan ihmeissäni! Me ei miehen kanssa uskallettu puhua vauvasta mitään.. Sit vähän uskaltauduin toivomaan että jos siellä vielä joku ois matkassa mukana ja soitin neuvolaan. Sain ajan rv9+1 ja sieltä sitte ultran 11+4 viikolle. Aivan hirveetä epätietosuudessa odottamista.
Kaikille teille vuodosta kärsiville: Onneksi se ei aina tarkoita mitään ja mulle sanottiin sairaalasta että muka kaikillahan sitä on-tiedä siitä sitten-mut meillä se ei tarkottanut mitään vakavaa eikä syytäkään löytynyt.
Mut kun nyt tulee tilitettyä ni pakko vielä kertoa tää: Sitten kun meillä vihdoin oli se eka ultra ja olin ihan paniikissa, kun pelotti niin paljon ettei siellä olekkaan mitään, ni se kätilö joka teki sen ultran, sanoi mulle että: Ennen oltiin vain tyytyväisiä kun tuli tuulimuna, eikä oltukaan raskaana kun saattoi olla jo 12 lasta.
Siis TYYTYVÄISIÄ! juu että semmosta..
Ja NullPoints: Mekään ei siis uskallettu miehen kanssa puhua vauvasta ennenkuin se oli ihan oikeesti todistetusti totta. Se oli semmosta itsesuojelua ettei toivois liikaa ja pettyis sitten pahasti, yritettiin vaan olla ajattelematta koko asiaa vaikka vaikeetahan se oli! Ja kenellekkään ulkopuoliselle ei uskallettu kertoa ennen ultraa..

No mutta oikein mukavaa tulevaa viikkoa kaikille, toivotaan että tää sadekausi loppuu ja saadaan upea juhannus!

Findy jee jee jo rv14+3
 
AE juu kolmashan se tuolla masussa hikkailee parhaillaan =) juu jospa tosiaan johtuis tästä ajasta, luulisin ettei mitään vakavaa oo, lepäillään vaan =)

tervetuloa findgirl joukkoon mukaan =) ja onnea, meidän poika on syntynyt kanssa 1/06 =)

taas kuuluttelen näitä loppupäässä olevia :wave: onko lähtö tullu?? äiteestäkään ei oo pariin päivään kuulunu mitään =) kyl huomaa että on ollu ilmat huonommat kun on taas ehtiny koneella homehtua =)
 
Heips!

Tervetuloa mukaan uudet NullPoint, Viuhtis ja Findgirl
Pahoitteluni menetyksistänne ja toivottavasti tällä kertaa onni on myötä :hug:

Viuhtis: tietosi päivitinkin jo listalle, tuo teitin huono-onni saisi olla jo historiaa, itse kolme km kokeneena tiedän miten paljon menneisyys koskee. Uskotaan että tällä kertaa tulit jäädäksesi ;)

NullPoints ja Findgirl: Kovia olette tekin joutuneet kokemaan :'( Jos tahdotte, lisäisin teidät mielelläni listalemme. Ilmoittaisitteko itsestänne lasketun aikanne, keskenmenot, monesko tuloillaan sekä mahdollisesti ikänne ja synnärinne :)

Muihin asioihin palaan huomenna :D
 
ae ja eliisa, määhän siis ootan esikoista, joten ei omakohtaista kokemusta, mutta jostain muistan lukeneeni, että "oikeisiin" supistuksiin yhdistyy menkkamaista kipua (tai tuon sanoi neuvolahoitajakin) ja se kipu voi säteillä sääriinkin. eli, eli? ottakaa ainakin iisisti :D

tervetuloo viuhtis! nyte kovasti bd bd, sinnittelet täällä, kuule, tiukasti! =) ja onnea plussasta :flower:

(.) itsellä tänään oli kävelyreissun aikana tosi kovia harjoitussupistuksia taas, ei yhtään saisi kävellä reippaammin :ashamed: ja päikkäreiltä noustessa tuli ihan karsea liitäntäkipupiikki, jaiks, en päässy ylös ees ukkelin avulla. piti vain jäädä pötköttämään ja odottamaan, että lihakset rauhoittuu.
valitettavasti en nyt jaksa kommentoida enempää, mammat, ja veikkaan, että alkaa virtuaalipulina muutenkin vähän hidastua. oon jotenkin tosi väsynyt ollut viime aikoina, mutta poikkeilen kyllä ja huikkailen väliin jotain hömppää :)
voikaa ihanasti ja positiivisia ajatuksia jännääjille!
 
Miikkis. Täältä tietoja sinne: LA 19/01/09: km 02/08 ja 04/08. Toinen lapsi tulossa. Ikä 32v. Synnäri ulkomailla.


Kaikille. Kiitos kauheasti viesteistänne! :hug: Todellakin huippu menoa! Asiaa. Siis täällä on sellainen asenne noilla et ku on "vaan kaksi" keskenmenoa ja yksi lapsi jo olemassa eivät ota aioita vakavasti. Vasta kolmannen keskenmenon jälkeen alkaisivat paremmin seuraamaan asiaa. Tunnen yhden naisen jolla oli kaksi km, eikä lasta, ja häntä seurattiin sit tosi tarkkaan. Eli valitettavasti kuulun tällaiseen välistä putoavaan ryhmään.
Soitin jo viikko sit et todellakinko mun täytyy odottaa sinne 12 viikkoon ja vastaus oli et joo. Alkoi pännii sit enemmän. Sen takia aion yksityiselle mennä. Rahalla saa ja hevosella pääsee, niin sitä sanotaan. :x
Se vaan tosiaan on et tuo viimeinen "kokemus" vei uskon kaikkeen. Tässä on jotenkin ladattava itseeni voimia ja ryhtiä.
Ulkona olen jo ollut niin paljon et pihamaa on täynnä kukkia, vitutukseen olen kaikki rikkaruohot ruohikostanikin polttanut...
Sit mun miehestä sen verran, et ollaan monen kokemuksen kans läpi menty. Ette tiedä miten surulliseksi se hänet veti. Hän oli nimikirjat jo ulos kaivanut ja rupenut suunnittelemaan. Itse katselin sivusta hymyillen. Asiaa sit puhuttiin ja puitiin kun meni miten meni. En vaan haluis ruveta hehkuttamaan asiaa, kun hänkin sit innostuu jne... Meillä kun on aina puhuttu kaikkee, tää on sit kurja tilanne.
Noh, tulipa taas vuodatus :eek: . Sorge!!!
 
helou

Tervetuloa mukaan parhaaseen pinoon, kaikki uudet; NullPoint, Viuhtis ja Findgirl ! :wave:

Tuuliska, voimia :hug: muuta en osaa sanoa...toivotaan!!!

frizzante, sinä kysyit tuosta pahoinvoinnista... :x todellakin se voipi olla jotain aika järkkyä, että saat kyllä mun kaiken sympatian! koita vaan jaksaa, päivä kerrallaan. Mulla on ollut joka raskaudessa tuo alkuaika aikas kamalaa, vaikkakin koitin muistuttaa itteeni ett on hyvä kun on kunnon oireet, niin ei se aina kyll auttanut ja huumori oli aikas hukassa. Eli kaikissa odotuksissa pahoinvointikaameekrapulaolo24/7 jatkui sinne viikolle 12, noin suunnilleen joka kerta (odotan nyt kolmatta) oksentelin välillä, syönti ja tai juonti ei vaikuttanut mitään, mikään ei auttanut. No ulkoilma ehkä ainut. Katoin omia muistiinpanojani niin 5 viikkoa oli karmeinta aikaa, (n rv 7-11)
en tehnyt mitään ylimäärästä liikettä.
Mutta mutta, onnekseni se sit vaan yhtäkkiä loppuu! Kuin veitsellä leikaten, pahaolo on poissa!!
Nyt elellään sitä odotuksen parasta aikaa kun energiaa on ja maha ei vielä paina eikä estä juuri mitään tekemistä. Koita jaksaa!!! Kyllä se siitä, siivoat sit ku taas jaksat yms.
ja tänne pinoon vaan purkamaan oloa. Niin mäkin tein. :D

 
Maanantaita!
Mihin se viikonloppu taas oikein hävisi? Olisi saanut kestää vielä muutaman päivän.. :p Onneksi on vajaa viikko, joten juhannusta odotellessa.

Tervetuloa Nullpoints, Viuhtis ja Findgirl ja iiiiisoooot onnittelut plussasta. :flower:

Tuuliskalle lähtee täältäkin rutkasti lämpimiä ajatuksia, todella surullista jos näin on mitä lääkäri povasi
Toivotaan kovasti että pikkuinen pysyy kyydissä. Tulethan kertomaan, mikä on tilanne.

Kovasti on samansuuntaisia ajatuksia täälläkin vessakäyntien yhteydessä. Helmikuinen keskenmeno kun alkoi juuri viattoman näköisestä veriviirusta veskipaperissa. Sitten alkoikin vuotamaan jo samana iltana ihan kunnolla. Kyllä on tullut tämänkin raskauden aikana monta kertaa vessaan kiire tarkistamaan, tuliko jotain ja jos niin mitä. Ja vessareissuihin liittyy joka kerta pelkoa. Tuntuu, että nämä alkuviikot ovat niin turkasen pitkiä!!! Päivät oikein matelevat eteenpäin.

Perjantaina oli eka neuvola. Täytyy kyllä sanoa, että oli täydellinen pettymys. Edellisistä neuvolakäynneistä kun on jo useampi vuosi aikaa, enkä muistanut yhtään mitä siellä tehdään ja olin varautunut että saisin siellä ainakin runsaan tunnin istua, niin ei. Vajaa puoli tuntia ja ulos, vessan kautta kiitos. Neuloilla täti tökki tosi kivuliaasti verinäytteet ja oli muutenkin sen oloinen, ettei paljoakaan kiinnosta tämä odottaja! Huh huh mikä aloitus. Toivottavasti tätillä oli huono päivä tai jotain, ettei sama jatku tulevilla käynneillä.. Olipahan käynti. Jotenkin aikaisemmat kokemukset neuvolasta on olleet, että henkilökunta on ollut tosi ystävällistä. Keskenmenonkin tämä tätsä sivuutti tosi nopeasti, eikä paljon kiinnostanut sitten itseäkään siitä turista (tai muustakaan..). Täällä on ultria ainoastaan yksi kunnan puolesta, eli alkuraskauden ultra, ellei halua seulontoihin. Menen sitten niihin, että pääsen niskaturvotusultraankin :) Ihan siis tuosta ultraan menemisen halusta osallistun seulontoihin, niin kotona juteltiin.

Mutta se tästä omasta navasta tänään
. Kai tässä pitäisi töihin ryhtyä :whistle:

Aurinkoista viikon alkua!
 
Suuret tervetulotoivotukset teille kaikille uusille, eli NullPoint, Viuhtis ja Findgirl

Pahoittelut menetyksistänne


Ja onnittelut plussista!

Toivon todellakin että kaikki menisi nyt hyvin
ja saisitte nyytit kainaloon



Voi ei Tuuliska!

Toivon että sulla ei ole nyt km!! Ei saa....!

Mulla alkoi kivut ja vuoto tässä raskaudessa rv 5+1 ja ultrassa lääkäri sanoi että todennäköisesti on keskenmeno. Uusi ultra-aika annettiin rv 6+5 naistenosastolle (tyhjennystä varten) mutta ultrassa näkyikin hyvinvoiva pikkujätti sykkeen kera

Kumpa tekin saisitte vielä hyviä uutisia...



Oma surullinen napa: Näin lyhyesti tällä kertaa. Ei ole voimia mihinkään... Tänään on esikoisemme, ihanan enkelipoikamme vuosipäivä

Mä oon itkenyt koko eilisen päivän...

En olisi uskonut tätä näin vaikeaksi ajaksi


On niin kamala ikävä...


Siirryn tästä nyt taka-alalle josko
saisin itseni jotenkin kasaan - joskus...



:MyAngels ja pikkujätti josta olen niin onnellinen ja kiitollinen rv 23+3
 
Tervetuloa uudet =)

Tuuliska nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että tällä kertaa olisi kyse harmittomasta vuodosta :hug:

MyAngels mulla oli eilen tuo synkkäpäivä, tasan vuosi meidän Onnin syntymästä :'( mutta ihmettelen itsekin kuinka pääsin sen päivän yli ilman yhtään kyyneltä :/ Illalla katsoin ensimmäisen kerran koko vuoden aikana pikkuisesta otetut valokuvat ja kyllä oli aivan sen näköinen kuin muistelinkin :heart: ja yllättävän paljon isoveljensä näköinen. Se tavallaan säpsäytti kun otin esikoisen kuvan joka on otettu 1 min syntymän jälkeen ja katsoin pikku-Onnin kuvaa niin yhdennäköisyys on valtava, vaikka ei siinä vaiheessa vielä mukamas ole omia piirteitä pahemmin kehittynyt :eek:
Voimia tähän päivään :hug:

ON Pikkasen jännittää kun eka ultra on torstaina :ashamed: ei yhtään tiedä mikä siellä odottaa... entäs jos siellä ei olekaan mitään elämää :'( Ihan tässä muutaman päivän sisällä ruvennut nämä pelkokuvat vahvistumaan... pitää varmaan jo keskiviikkona olla kotona kun ei hermot kestä mennä töihin :ashamed:

Orchid ja rakas nuudelimme 6+5 :heart:
 
Helou :wave:

Meikä on töissä, siis ihan oikeesti :D Kerkeshän tossa jo kuukauden olla taas kotona, pari päivää aattelin jaksaa ja sit katotaan uudelleen kun 30.6. loppuu sit soppari :D

Olin aamulla neuvolassa, sijainen oli siellä ja virkaintoinen olikin, meikä sai vähän sapiskaa :/
Eli:
RR 104/76
HB 120
Paino: nyt 66 (Kasvua 600g viikko :eek: :eek: :eek: )
SF-mitta: 25 :eek: :eek: eli kasvanut 4:ssä viikossa 8 cm B)
Syke:150-156, liikkeet ++
Pissa katsotaan torstaina kun on lääkäri.
Kohtu supisteli aika "rajusti" koko tutkimuksen ajan ja kun kerroin että alaselkä ollut tulessa monta päivää niin six lääkäri että tutkii taas tilanteen ja varmaan jään taaaaaaas saikulle :p
Lisäx: Kun olen lyhyt, 159cm, niin sanoi että kohtu on jo kasvanut niin isoksi että ylettyy rintalastaan ja kylkiluihin, joten mulle tulee kuumella aika tukalat oltavat tässä parin viikon päästä jo loppuraskauden ajaksi, tsiisus sanoin vain :LOL: :LOL: :LOL: Että mitään rimpulaa on turha odottaa syntyväksi siis :LOL:

MyAngel: VOIMIA MURUNEN :hug: :hug: :hug: Rankka päivä teillä, onneksi teillä on masussa pikku lohdutus joka tuo uskoa tulevaan :heart:

Orchid: Varmasti on tuleva ultra mielessä ja vetää mielen matalax, täällä uskotaan täysin että kyllä siellä pieni papu on ja voi hyvin. Noilla viikoilla näkyy jo syke ja kaikki joten uskoa vaan kehiin :heart: :heart:

Luminia: no jo oli kokemus :eek: Toivotaan todellakin että oli vain huono päivä, koska siellä tullaan aikaa viettämään, aikas montakin tuntia koko raskauden aikana, joten six kiva täti ois tosi tärkeä.

Tuuliska: EI EI EI!!! Ei vielä menetetä toivoa, toivotaan että ois jotain ihan muuta kuin keskenmeno :'( Onhan noita uskomattomia pelastustarinoita kuullut, joten uskotaan että nytkin Luoja tulee tueksi ja avuksi :hug:

Toive: Ei ne vessareissut oo täällä ainakaan vieläkään helpottanut ja rv 25 lähti tänään käyntiin, se mitä olemme kaikki joutuneet kokemaan kummittelee mielessä ja takaraivossa, voimia :hug:

irtis: "taustaile" ihan rauhassa, pääasia että saat itsesi ja jaksamuksesi kuntoon eikä tuollaisia lenkkejä enää ;) Sie alat olla jo loppusuoralla joten siksi keskity nyt vaan itseesi, olet ajatuksissamme :heart:
 
maanataita!

Kylläpäs oli Rankka ilta...
se menkkajuilinta toi ihan karmeet supistukset taas...olin ihan että ou mai kaad!


Mutta kun lääkäri sanoi että ei huolta tuollaisten suppareiden kanssa niin, varmaan kohta kotiin syntyy kun en kanna huolta... :LOL:

Tänään on se päivä, kun vuosi sitten pikkuinen ei jaksanut pysyä matkassa

kyllähän se tuntuu vaikka uus on masussa, ei sille voi mitää...


MyAngels: Voima :hug: sinulle! Sulla vielä surullisempi vuosipäivä, olihan se jo ihan oikea vauva...
.
Itsellenikin vaikeeta aikaa, mutta sulle varmaan vielä vaikeempaa...


Täytyy nyt näistä pikkuisista nauttia, jotka myllertävät masussa ja ajatuksissa. ja uskoa että kaikki menee parhain päin...


Mutta nyt täytyy rientää neuvolaan, aika on 14.15
jospa se neuvolatäti osaa sanoa jotain tuosta menkkajuilinnasta...

Maanantaisin tunnelmin AE ja ukkeli 32+4
 
Tuuliska! Valtavasti voimia ja toivottavasti kaikki vielä kääntyisi hyväksi!

My Angelsille myös hirmusti voimia vaikeaan päivään :heart: Sulla tuo raskaus oli jo niin pitkällä, että on vaikea edes kuvitella, minkälaista tuskaa ja ikävää olet joutunut kokemaan :hug:

Samoin Aurinkoenergiaa voimia vuosipäivään ja toivottvasti kivut helpottavat!

Findgirl olipa kamala kätilö sulla! Joillakin ei sitten ole yhtään minkäänlaista kykyä empatiaan. Huh! Onneksi mulle sattui np-ultraa tekemään aivan ihana kätilö, joka oli tosi ymmärtäväinen ja kertoi lukeneensa mun papereista aikaisemmasta keskenmenosta ja suhtautui kaikinpuolin niin ihanasti ja kannustavasti :heart: Siitä jäi tosi hyvä mieli. On tosi kurjaa, että tommosissa tilanteissa, jotka on muutenkin vaikeita ja pelottavia, joutuu vielä kestämään tylyä kohtelua.

Luminialla oli kanssa ikävä neuvolakokemus. Se on kyllä inhottavaa. Toivottavasti ois vaan sattunut tädille huono päivä... Mun terkkari on periaatteessa ihan mukava, mutta ei kuitenkaan sellainen, että sille viitsisi/uskaltaisi mitään syvimpiä tuntojaan kertoilla. Toisaalta eipä tuolla neuvolassa tosiaan näytä paljoa tarvitsevan edes käydä :/ Katsoin muuten Helsingin kaupungin sivuilta noista neuvolakäyntien lukumäärästä ja siellä oli tosiaan, että eka käynti on viikoilla 7-10 ja 2. neuvolakäynti olisi vasta molempien ultrien jälkeen eli viikoilla 20-24, siis ensimmäisen ja toisen käynnin välissä voisi olla melkein 4 kuukautta?!?! Ja lääkäriähän täällä ei ole alussa ollenkaan.

Miikkis kuulostaa tukalalta ja vähän pelottavalta, olen meinaan tasan saman mittainen kuin sinäkin...

Orchid valtavasti onnea ultraan!

Toive mulla on kanssa tässä raskaudessa ollut tuo vessassa käynti välillä täyttä tuskaa, kun oon niin pelännyt mahdollisia vuotoja. Viimeksi keskenmenon ainoa oire oli pikkuinen veriviiru vessapaperissa... Kai sen pelon kanssa vaan pitää yrittää sinnitellä päivästä toiseen :hug:

Mitäs vielä... uusille lämpimät tervetulotoivotukset ja onnittelut! :flower:

Aili ja Otus 13+4
 
Aili, onko Helsingissä tosiaan noin supistetusti neuvoloita? Mulla oli esikoista odottaessa eka neuvola rv7+2, lääkärineuvola 10+1, np-ultra 12+5, ja sitten tuli kesän mittainen tauko. Seuraavaksi olikin rakenneultra, ja ihan pian sen jälkeen neuvolakäynti. Näin siis Töölön alueella.
Nyt olen muuttanut toiselle paikkakunnalle, ja täällä onkin eka lääkärineuvola vasta ekan ultran jälkeen. Mulla on tosiaan noita ultria kolme tiedossa, kun pääsen rv18 sydänultraan. Ja sitten meinataan toki mennä 4d-ultraan joskus rv24-26 paikkeilla, kun oli viimeksikin niin ihana kokemus :)

Voimia kaikille surullisia vuosipäiviä viettäville! Onneksi jatkossa on tiedossa myös vähän ihanampia päiviä, kun pääsette juhlimaan synttäreitä... Mulla on sikäli ihana tilanne, että jos kaikki menee hyvin, on km:n vuosipäivänä jo uusi nyytti sylissä. Tuskin tuntuu ihan niin pahalta... Mutta elokuinen lasketun ajan päivä voi olla tukala, varsinkin kun useammalla tuttavalla on niillä main lasketut ajat.

Tuttiritari 10+5
 
MyAngels :hug: :hug: :hug: . Voimia teille!!!
Uudet tervetuloa ja tarriksia matkaan :heart:
Tuuliska :hug: . Voimia sinnekin.
Aili tuntuu uskomattomalta, että noin pitkä väli noiden käyntien välillä.

(.) Mahakipua ei juuri nyt ole (aina aika ajoin juilii kyllä) ja olo on muutenkin suht hyvä .(pelottavan hyvä :ashamed: ). Juttelin neuvolan tädin kanssa vielä tänään noista kivuista ja sain seuraavan ultran ensi vkon maanantaiksi. Ehkä mä viikon kestän :headwall: .
Te pidemmällä olijat: Koska teillä oireet väheni ja olo muuttui paremmaksi esim. väsymyksen ja kuvotuksen suhteen?
Kyllä ihmismieli on kamala, koskaan ei oo hyvin. Pitää hakemalla hakea jotain, mikä vois olla vialla!
 
heips...
neuvolasta ja päivästä selvitty.
niiinhän se oli kuten irtosora mainihti, että suppareitahan ne menkkajuilinnat oli, neuvolatäti olis mut sinne meidän hirviölääkärille laittanu, mutta sanoin etten sinne halua mennä, jotenka otti sitten itse multa sellaisen jonkinmoisen näytteen tuolta emättimestä. sanoi että tarkistetaan ettei oo mikään tulehdus, joka suppareita aiheuttais. eli jos on, pitää kuulemma käydä synnärillä tarkistuttaan kohdunsuun tilanne kun sitten todennäköisesti ovat jotain tehny kohdunsuulla kun olivat niin pitkään.
Eli, ELIISA, otahan siekin siellä rauhallisesti, ettei meidän tarvi vielä mennä synnyttämään!!! Onko sulle sanottu painoarviota?
mulle sanottiin että n. 4kg jos menee laskettuun aikaan asti <--aika iso :eek:

Ja ai niin, ukkeli oli kääntyny pää alaspäin, jee... :D tänään se sitten tunki vissiin hartioitaankin tuonne lantioluiden väliin :LOL: kun sattui niin kovasti.
kohdunpohjan korkeus oli 30,5cm..että ihan hyvä... :D

Mutta nyt lähen laittaan miehelle väriä päähän...
huomenna soitan synnärille ja varaan kätilön kanssa keskustelu-ajan, jonne RAAHAAN VÄKISIN UKONKIN MUKAAN :LOL: joutuupahan juttelemaan... :kieh:

Kauniita unia toivottelee AE ja Ukkeli 32+4
 
Iltaa arvon leidit!

Lueskelin tuossa muutamia juttuja. Hienoa et olette monet menneet jo tosi pitkälle!!! Onnea!
Itse olen siis rv9. Onko muita suunnilleen samoilla lukemilla?
Mulla on kans tuollainen vainoharha meneillään vessassa käynnin kans. Joka kerta pelottaa et olis muutakin kuin valkovuotoa. Sit oli pari päivää vihlomisia. Ajattelin jo et ei hitto. Tänään ei ole ollut =) !!!!!!!
Eli mitäs luulette? Oliko esim kasvukipuja??? Olen unohtanut täydellisesti nää kaikki vaiheet, joten mua voi opastaa...
Esikoinen oli iso 4,250g, joten jos samalla tavalla mennään täällä on sit iso mamma. Lisäksi mulla oli paljon vettä, joten vatsa oli mahtava B) . Olin jo 14viikon kohdalla aika iso. Eli voihan se olla et oon alkanut jo kasvaa. Toisaalta on tässä tullut läskiäkin noiden kahden km takia. Söin herkkuja suruuni :saint: .
Nyt nukkumaan, voimia uuteen päivää keräämään :wave: .
 

Yhteistyössä