*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Hei!

Täällä uusi joko on ollut tuolla keskenmenon haaveilupuolella, ja nyt uskaltaudun siirtyä myös tänne plussaa 5.6 ja tarkkaa laskettua aikaa en osaa vielä sanoa. Siis kaksi keskenmenoa takana ja nyt hyvällä mielellä koitetaan viedä tämä vavi loppuun asti =) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, pelko on suuri vielä..torstaina kans ultraan.
Ja kans tervehdin uusia ja vanhoja ja on kivaa kun saa teidänkin kanssa vaihtaa tunteita jne..
 
huomenta!

ensiksi Rimpuli, tervetuloa, pahoittelut kmjesi johdosta ja tervetuloa tänne meidän mahtavaan joukkoon!! Onnea Ja tarrasukkia kovasti matkaan :heart:

Äitee: otahan rauhallisesti nyt...ja ajatella ens viikolla tähän aikaan saatat olla jo kaksospoikien(ehkä tyttöjen ;) ;) ) äiti...ihanaa... :heart: sulla on varmasti jo kiitettävän kokoinen massu... :heart:

Nullpoints: joo on varmasti kohdun kasvukipuja..mulla oli paljon jo tuossa vaiheessa ja säikäyttivät todella paljon alussa että tässäkö tää nyt oli, mutta edelleen onnellisesti raskaana...tsemppauksia sulle sinne :heart: :heart:

Omanapa: Todella RASKAS yö takana....väsyttää ihan sikana |O , alaselkää särkee aivan hulluna...en tiedä onko kyse lihaksista, luista vaiko suppareista, pitkin yötä olen heräillyt ja yrittänyt vaihtaa asentoa, käydä kävelemässä pitkin huusollia ja venytellä..mikään auttanut...
eilen kävin pikkulenkillä, mutten oikeen jaksa uskoa että sillä olis ollu jotain tekemistä tän kanssa...täytyy nyt katsoa päivän mittaan helpottaako yhtään, vai pitääkö tässä synnärille lähteä...
Vaikka kaksi mukeloo maailmaan jo saattanut, unohtuu nämä jutut, milloin olis aihetta huolestua??!! :eek:

Tosi väsynyt AE ja ukkeli(joka ei tunnu väsyneeltä) 32+5
 
hip :wave:

eihän täältä voi taustailla, kun omaa rv:tä lähellä olevat mahatyypit on jo ihan lähtövalmiuksissa :D jännittää ihan simona äiteen puolesta ja himputti kans, ae, nyte rauhallisesti siellä :LOL: onneksi teillä molemmilla on jo kokemusta näistä hommista, mutta kaipa kokemus on aina uus, kun jokainen raskaus ja synnytys on erilainen. molemmille on peukut pystyssä, että kaikki menee riittävällä maltilla ja hyvin!
arskan kyl kannattaa ehkä unohtaa ne pikkulenkitkin vähäksi aikaa, kunnes tilanne rauhottuu? sää oot kans aika ahkera mimmi puuhastelemaan kotihommia ja muita, mitä oon seurannu, niin pitää vähän toppuutella rakkauvella :)

kaikille hyvää vointia ja kivaa päivää!

irtis ja super-ahkera jumppaaja 31+6
 
Täälläkin ollaan yhdes koos =) tällä viikolla on viimenen ultra ja sitten jatketaan ihmettelyä mikäli jätkä vielä istuksii väärinpäin,jota se kyllä taitaa edelleen tehdä.
Lämmin kiitos kaikille jotka toivottelitte jaksamisia kun rakkaan koiran jouduin saattelemaan taivaaseen menomatkalle :heart: koville ottaa välillä vieläkin...ja viime vuonna samaan aikaan mulla todettiin se keskeytynyt km :'( inhottavia kesänavauksia..

Miikkis voimia myös sun koiraystävän poismenon myötä tulleeseen suruun :hug: mulla oli aivan samat ajatukset että ei pystyny iloitseen edes näistä vauvajutuista, mutta nyt odotellaan jo kovasti että pääsis katsekontaktiin masukin kanssa =)

AElle leppoisia hetkiä että supistelut rauhottuis, mä voisin vaikka ottaa niitä muutaman kokeeks ;) Niin ja tsemppiä sen miehen kanssa, ei niiden aivotuksia kyllä aina oikeen tuu ymmärrettyä :whistle:

Kovasti ootte jutelleet noista alkuraskauden hirviövessakäynneistä ja oireiden loppumisestakin tais mymmyryy kysellä. Kaikista paras olis mullekkin ollu että ois saanu kanavoitua noi vessassakäynti tarpeet vaikka isännälle, joka kerta hirvitti mennä laskeen housuja mutta valkkaria siellä vaan aina virtas,huh. Ja pahoinvointi mulla loppu jo rv10 paikkeilla, ainut oire tais olla et nännit oli vähän arat ja niitä sitten tulikin aina kokeiltua uskonpuutteessa :p . Kyllä tää koko odotus on menny aina jotain huolehtiessa ja kovasti odotan että masukin sais terveenä ja hyvinvoivana syliin :heart:

Äiteekin vielä yhtenä kappaleena :) hyville viikoille oot kyllä päässy, mehän mennäänkin samassa veneessä kun LA on samana päivänä...veikkaan kuitenkin että sä taidat ottaa varaslähdön ;) :heart:

Paljon on tullu uusia linjoille, kaikille suuret onnittelut plussasta :flower: ja onnellista odotusta! Mukava huomata että Viuhtiskin teki paluun =) nyt me ei päästetä sua pois ennen lapsiveden menoo :D

Tää alkaa ny suunnitteleen jotai juhannuskakkua...

Gatsu ja Elvis rv36
 
Mukava kun tuntee itsensä niin tervetulleeksi tänne! :) Ja mukavaa lukea (taas kerran... ), että muilla on ihan samanmoisia pelkoja kuin itellä... Yhdyn kovasti tuohon pelkoon vessakäyntien yhteydessä! :| Vaikka jos juoksisin joka kerta vessaan, kun jotain tuntuu housuihin tulevan, saisin ravata siellä koko ajan, kun se mun käyttämä keltarauhashormoni otetaan alakautta, ja se vähän tuppaa tulemaan samaa kautta ulos... Toivottavasti sitä ehtii kuitenkin tarpeeksi imeytyä... :whistle:

Neuvolantädeistä puhuitte... Mun täti on sellanen vähän rauhallisemman puoleinen tapaus. Kovasti siellä aina istutaan, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Puolet ajasta menee siihen, kun se huokailee että "niiiin" ja "juuuuu". Ja sinne tässä kait pitäisi se ensimmäinen aika taas pikkuhiljaa varata. :kieh:

Taidan tästä siirtyä tuonne pakastimen suuntaan, jos vaikka löytäisin sieltä jäätelöä! :p

Viuhtis 5+1
 
Pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan kuulumisia :)
Tännepäs on tullut paljon uusia plussanneita =) Tervetuloa kaikille uusille ja paljon tarrasukkia pikkuisille mukaan.
Tänään taas oli äitipolikäynti ja kyllä taitaa meidän pikkuinen ennen heinäkuuta nähdä päivänvalon. Paikat on sen verran kypsät ja supistelee välillä tosi paljon. Pari viikkoa sitten sain supistustenestopiikin ja nyt sit oon käyttänyt kotona niitä supistustenestolaastareita, mut niistä tulee mulle niin hirveinä sivuoireina vapina ja sydämen tykytys etten kovin mielelläni niitä käytä :/
Nyt jotenkin viime viikon aikana tuli kauhea kiire laittaa kaikki valmiiksi jos aivan oikeasti syntyykin tässä lähiviikkoina. Se kätilö ei enää antanut mulle uutta aikaa äitipolille vaan sanoi et seuraavan kerran tulet sitten synnyttämään. Vauva on ihan hyvänkokoinen jo viikkoihin nähden. Painoarvio oli n. 3200g. Toivottavasti nyt juhannuksen yli menisi etten juhannusta joutuisi laitoksella olemaan. Nyt pitää ottaa vähän rauhallisesti, mut on niin vaikea olla tekemättä mitään. :whistle:
Mut nyt tekemään ruokaa :p

Minda ja Masukki 34+6
 
Ompa tosi jännää, kun toiset on jo noin lähellä saada pienen nyytin(nyytit) kainaloon!

Tavallaan toivoisin itsekkin olevani jo noin pitkällä, mutta toisaalta kaikista km-peloista huolimatta nautin raskaudesta nyt, kun aamuäklötyskin jo alkaa helpottamaan ja masu pikkuhiljaa näkymään! :heart: :heart: :heart:

Findy 14+5
 
Heips!
On ollut sellainen päivä et huh, huh. Mun silmät ovat ihan turvoksissa itkemisestä.
Kaikki alkoi kun kerroin pomolle et oon raskaana ja et oon sika peloissani et menee kesken. Mulla tuli itku jne (hermoheikko) ja pomo sanoi et ehkä on paras mennä kotiin relaa. Kotiin kun pääsin alkoi toi selkäkipu ja vatsan kipuilu ärsyttämään. Soitin neuvolaan itku kurkussa et km on vissiin taas tulossa... Sain ajan heti sit ultraan. Sinne sit menin kintut vapisten, entinen siellä käyminen oli niin mielessä.
Ultraaja muisti mut ja kerroin sille et toinenkin km on tullut sen jälkeen. Heti kun se alkoi ultraamaan huomasin et ei hitto siellä joku vipeltää!!!!!!!!!!!!! Kädet ja jalat heilu!!!!!!!!!!
Ultraaja sanoi et sydän sykkii hienosti , ihana vauva on siellä. Taas tuli itku. Sit se ilmoitti et sähän oot 11+5, johon minä eikä kun 9+1. Eli olin ja olen vieläkin aivan pihalla et häh? Mulla kun tuli menkat silloin välissä jne. Tarkkaa kalenteria olen pitänyt jne. Toisaalta aivan sama. On kivempi olla enemmän raskaana kun pitäis!
Sieltä kun pääsin sit ulos olin shokissa. Lääkäri kyseli et miten sä oot rupesin poraamaan aivan täysiä. Hämillään hän oli et mikä nyt oikein on, sain sen sit jotenkin selitettyä.
Otettiin sit kaikki näytteet jos olisi tulehdusta jne. Eli toi kipujen aiheuttaja täytyy tietysti nyt löytää kans.
Mutta olipa päivä. On aivan hölmö olo. Mun vauva on elossa!!!! Ja mä näin sen !!!!!
:heart: :heart: :heart:
 
Heips taas! Uusille tervetuloa mukavaan rinkiin! Hui täällä taitaakin olla jo monella jännät paikat lähellä =) Itsellä vielä hirmu pitkä matka edessä.

Tänään oli sitten se kauan odotettu nt-ultra. Sikiö vastasi täysin odotettua 11+2 ja turvotusta oli 0,8mm mikä normaali. Syke tasainen ja päällisin puolin kaikki kunnossa. Ainoa mikä sai mut murehtumaan oli vaavin laiska liikkuminen. Hoitaja meinas, että on nukkuma-aika meneillään. Saatiin kaveri kyllä heiluttamaan kättä ja hieman molskahtelemaan kun tökittiin ja minä käänsin kylkeä ja yskäsin. Liikkeiksi laitettiin vain+ :/ Mieheni vielä kysyi pitääkö huolestua, mutta hoitaja sanoi ettei missään nimessä, mutta kuten arvaatte, huolissani jo olen...Ensi viikolla menen taas neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet ja silloin ois jo 12+ meneillään niin ehkä sitten uskaltaisi jo kertoa sukulaisille varovasti jotain...

NullPoints Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kyllä se siitä!!! =)

Toive81 ja mini 11+2
 
nullpoints ja toive :heart: :heart: ihanaa ja onnea paljon =) nyt vaan masua kasvattelemaan ja toive pienellä oli varmaa vaan lepohetki

rimpula tervetuloa meidän mahtavaan porukkaan =) ja onnea plussasta

AE IIIk, kiva juttu, toivottavasti ei oo mikään tulehdus, eilen säikähdin kanssa kun koko illan tuli kipeähköjä supistuksia, yöks kyllä rauhottu, mutta niitä on tullu tääkin ilta :eek: pitäskö tässä nyt tosissaan huolestua, tänään en oo ees tehny mitään rasittavaa, kyl nää kuitenkin sais vielä jokusen viikon masussa pysyä, no täytyy nyt vaan yrittää molempien ottaa hyvin rauhallisesti, saa koirat nyt tyytyä vähän pienempiin lenkkeihin...

irtis juu älä nyt loppusuoralla mihinkää katoo :D no ei vaiskaan, ihan oman jaksamisen mukaan..

äitee tteillähän on jännät ajat =) tosiaan loppumetrit käsillä

myangels :hug: :hug: suuret lohturutistukset täältä :hug: kerää vaan voimia ja sure ja muistele rauhassa

minda rauhallisesti kans siellä, lepoa vaan, vaikka ei enää onneks oo pitkää matkaa täysaikasekskaan =)

sain tän koneen sekoon jotenkin, tekstit on ihan kummallisen näköset, oon aivan onneton näitten vempeleitten kanssa, no mies saa kattoo mitä mä tälle tein kunhan kotiutuu...
oma olo on siis sellanen että tuikkii kohdunsuulle ja supistelee hyvin epämukavasti tosi paljon..... ei mulla aiemmista ollu tällasia kipeitä ennenkun tosi oli kysessä, vallan rupee jänskättään ja tosiaan levätä yritän nyt paljon, toivotaan että rauhottuu ja kyselen tarkempia toimintaohjeita torstaina neuvolassa...

voikaahan hyvin

eliisa ja pikkuruinen 32+5
 
heippa!

Pakko tulla tänne kertomaan päiväkuulumiset, sen verran sekaisin itsekin olen vielä..

eli soittelin tänään ihan vaan tuolle diabetes-hoitajalle noista verensokeriarvoista, ja samallla kerroin sitte viikonlopun suppailuista ja viime yöstä, niin sepä sanoi että konsultoi heti lääkäriä, kun oli siinä vieressä, ja lääkäri oli sitä mieltä että pitää tulla tämän päivän sisään näytille. No kun sain lapset hoitoon menin synnärille ja laittoivat mut heti käyrään. sanoin että en ollut varma niistä viime yön selkäkivuista(tullu myös pitkin päivää) niin lääkäri sanoi että hyvin kuitenkin niitä "särkyjä" piirsi supparikäyrälle, eli tuli suppareita yllättävän monta. konekin "viestitti" vielä siitä että vauvalla liian matala pulssi, huiteli 96-130 väliä...mutta siitä sen enempää..
Sen käyrän jälkeen menin lääkärin tutkittavaksi, joka totesi että supparit lyhentäny kanavaa taas 0,5cm, ja nyt kuulemma pitää ottaa TOSI rauhallisesti, pitäis pikkuisen(n.2,3kg) pysytellä sisätiloissa vielä 2-3vkoa, sitten ei enää estellä jos päättää syntyä.
Sanoi myös että levossa täytyy olla ja pieniä, rauhallisia kävelylenkkejä mahdollisuus tehdä, mutta kotihommat ja siivoukset saa mies hoitaa :LOL: , meinasin pyytää kirjallisena, jotta mieskin sitten uskoo, että lääkärin määräyksestä joutuu siivoamaan!! :LOL:
Viikon päästä on kontrolli jossa selviää että onko supparit jatkaneet tihutöitään...vauvan(tai 99% varmuudella POJAN
) pää on jo hyvin tuolla alhaalla, että ei oo ihmekään jos vähän painetta tuntuu...


Mutta tällaisissa tunnelmissa tätä iltaa jatketaan..

AE ja ukkeli 32+5
 
Moroo! Ilmoittelen tännekin puolelle itsestäni eli äitiysloma on vihdoin alkanut. Nyt on enemmän aikaa lueskella ja kommentoida teidän juttuja. =)
Uusille tervetuloa ja lisää juttua täältä myöhemmin.

Jemima 34+3
 
Moi!

Toive81: Älä suotta huolestu, mun pikkuinen ei suostunu nt-ultrassa edes kääntymään niin että lääkäri olis saanu niskaturvotuksen mitattua, jouduttiin tulemaan seuraavana päivänä uudestaan, ja silloin sama meno mutta lopulta saatiin tökittyä mahaa sen verran että mittaus onnistui. Nyt kun tunnen potkut, tiedän, että on vilkas kaveri kyseessä :)

NullPoints: Onnea hyvän ultrakäynnin johdosta!!

AE: Lepäile nyt kunnolla, onneks sulla on viikkoja jo noin paljon, mutta toivotaan että pikkuinen pysyy mahassa vielä ainakin pari viikkoa!

Luce 19+1
 
Kiitos Luce, Toive, Aurinkoenergiaa ja muut. Olen nyt rauhoittunut tuon eilisen jälkeen. Oli se kyllä kokemus.
ToiveToivottavasti sun vauveli sätkyäisi seuraavalla kerralla enemmän. Itse join kamalasti kylmää vettä, joten siitä vissiin se pieni innostui.
Toive milloin sulla on laskettu aika? Katsoin tossa et sä ootkin tosi samoissa lukemissa. Itse laskeskelin et olisikin nyt 01.01.09. En tajunnu kysellä sitä eilen ihmetykseltäni. Mun täytyy sit kai tarkastaa se kun menen 21.07 seuraavan kerran.
Montako täällä on kaksosia odottavia? On varmasti tukalat paikat. Tuttuni sai viime syksynä kaksostytöt ja on ne kamalan kiireisiä olleet. Ne eivät ole identtisiä. Aivan ihania kappaleita ovat =) .
 
moi taas :wave:

nullpoints onnea ihanista ultranäkymistä!

toive samat sanat, onnea ultrasta! ja ehdottomasti nyt rauha, rauha! meidän vauva nimittäin oli aivan samanlainen ekassa ultrassa. hänellä oli just univaihe päällä ja sitten saatiin tökkiä ja pukkia, että pienestä saatiin jotain liikettä rekisteröityä ja tarvittavat asiat katsottua. sen jälkeen pikkuinen on todistettavasti ollut valtavan energinen, niin toisessa ultrassa kuin tuntemissani liikkeissä, joten ei mitään huolta tuosta yhden ultran rauhallisuudesta! mutta ymmärrän kyllä, aivan samalla lailla minä silloin olin huolissani, kun en vielä asiasta paremmin tiennyt. ei se kätilön vakuuttelu ihan riittänyt ;)

findgirl nyte ota kaikki irti raskaudesta :) olo muuttuu myöhemmin, voi tulla pientä vaivaa ja muuta, joten hehkuta ja hemmottele just nyt itseäsi.

gatsu & minda syön kynsiä teidän takia, miten voi jänskättää muiden puolesta näin :D eli mitä mahtavinta loppuodotusta nyt teille! minda, vauvasi tosiaan vaikuttaa pontevan kokoiselta, joten eikun vaan hyvällä mielellä synnärille :)

eliisa & ae ja voi herttinen, teidän kanssa :D levolle vaan nyte, mammat, niin tilanne voi hyvinkin vielä rauhottua ja saatte vähän jatkoaikaa :) eipä teilläkään mitään hätiä ole, mutta saishan pikkuiset vielä hetken köllötellä kohdussa.

alkuaikojen jännäilijöille iso tsemppihalaus: oottakaas vaan, kohta päivät alkaa suorastaa juosta!

kuin seinäkukkanen eli eipä juuri taustaileva irtis ja ponteva 32+0
 
Anteeksi kun en ole käynyt pitkään aikaan kirjottelemassa mutta ollaan oltu niin paljon liikenteessä etten oo kerenny ja nytkin oon äitini luona.

Ja siis synnyttämään en oo vieläkään päässy eikä mitään merkkiäkään siitä että pian edes jotain tapahtuisi ja tänään kuitenkin se maaginen laskettuaika.

eilen illalla käytiin äipän kanssa oikein reippaalla 2km lenkillä mutta siitäkään ei ollut yhtään mitään apua.mutta ajattelin tässä kokeilla vielä ennen kuin lähdemme kotia kohti niin käydään uudestaan kävelyllä.

suoliston tyhjeneminen ois ainut merkki synnytyksestä mutta kun sitäkin on tapahtunut nyt jo kaksi viikkoa niin en siihenkään usko.

wiivi84 & pittuveitta rv 40

tulen paremmalla ajalla uudestaan.
 
Kiitos kaikille JÄLLEEN =) rauhoitteluista! Tietenkin eilen googletin ihan hirmusti aiheesta ja todellakin en taida olla ainoa kelle näin on käynyt =)

NullPoints mulla on la 4.1. kuukautisten mukaan. Ultrissa kaveri on ollut päivän vanhempi, mutta kuukautisten mukaan mennään kun heitto noin olematon. Sulla kyllä meni rutkasti eteenpäin, mikä on tietysti vain hyvä asia!!! Ei tarvitse jännitellen odottaa "maagista" rajaa =) Mulla vielä muutama päivä rv12, mutta pian se koittaa!

AE Hui, sulla siis tosiaan jännät paikat! Otahan nyt rauhallisesti ja NAUTI kun saat lääkärin määräyksestä ihan vain olla B) Ehdit vielä monet kotihommat tehdä joten nyt on miehen vuoro =) ja Eliisa80 myös ettei vauvelit putkahda liian pian maailmaan :)

Soitan tänään vielä neuvolaan ja pyydän "lupaa" tulla ensi viikolla kuunteluttamaan sydänäänet kun seuraavaan kertaan on vielä NIIIIN pitkä aika, vasta 10.7. Eihän meikäläinen kestä millään niin kauan odotella vain paikoillaan :LOL: Huoh, enää ensi viikko lomaa ja takaisin sorvin ääreen...ei millään huvittais! Voisin jäädä jollekin superpidennetylle aikais äippä(hermo)lomalle B)

Toive81 ja mini 11+3
 
Heipsan ja kiitos kaikille tsempeistä ja lohdutuksista!

Kuulkaas mammat, ihmeitä tosiaan tapahtuu. Minullahan oli perjantaina sellainen tilanne, että lääkäri sanoi keskenmenon käynnistyneen ja kohdunkaulan olevan jo vähän auki. No, tänään oli kontrolli ja yllätys yllätys, kohdunsuu mennyt uudestaan kiinni ja vauva kasvaa ja voi hyvin. Labrakokeiden mukaan tulehdusta oli itämässä perjantaina, ja vahvalla antibioottikuurilla se on saatu kitkettyä pois. Eli mitä tästä opimme, jos epäilette tulehdusta niin ottakaa se epäily tosissaan ja menkää lääkäriin, ajoissa hoidettuna se voi estää keskenmenon. Itse olen varma, että jos tulehdusta ei olisi hoidettu, vauva olisi jo tullut pois.

Vaara ei toki ole ohi vieläkään, mutta toivoa on jo rutkasti enemmän kuin mitä viime viikolla annettiin. Aika hissukseen täytyy elellä vieläkin, mutta suht normaalia elämää voin jo elää. Pieni oli kasvanut, mutta kuten koko ajan on ollut, edelleen viikkoihin nähden pienempi, ja laskettu aika todennäköisesti siirtyy 18.1.

Anteeksi omanapaisuus, nyt täytyi vain purkaa vähän mieltä ja kertoa teille kuulumisia.

Ihanaa juhannusta kaikille!

:heart: Tuuliska ja Pieni 9+3 :heart:
 
Tuuliska Ihanaa!!! Olin siis ONNEKSI väärässä! Miten sulla ilmeni nuo tulehdusoireet? Epäiltiinkö sulla streptokokkia vai jotain muuta? Pääasia että kaikki on hyvin ja vauveli kasvaa. Oon tosi helpotuunut ja onneliinen sun puolesta!!! :hug:
 
Joo, minä tipahdan taas pois. Tänään ultrassa näkyi vain sikiöpussi joka vastasi kokoa rv 7+3. Ensi viikolla vielä tarkastus ultraus ja sitten lääkkeellinen tyhjennys.
Kuinka monta kertaa sydämen pitää vielä särkyä... en enää montaa kertaa tätä jaksa, enkä ymmärrä mistä vielä saisin ammennettua voimaa tähän tulevaan. Tyhjennykseen ja uudelleen yrittämiseen. Pelkoon että taas kaikki menee pieleen..

Tuuliskalle hirmuiset onnittelut että kaikki menee taas hyvin, tai ainakin paremmin ja toivoa vielä on. Toivon kyllä niin sydämeni pohjasta että kaikki päätty sulla hyvin.

Murtunut Leinikki
 

Yhteistyössä