*** Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa ***

Äitee: olen aivan sanaton...tympii sun puolesta tuollaiset ihmiset...
vaikka oltiin reissussa, niin onneksi pääsin aina välillä lukemaan palstaa hotellin aulassa, ja sitten sulle käyny noin.. :'(

Nyt kotona onneksi...
kauheesti on suppaillu koko viikonlopun, oltiin oulussa.
keskiviikkona olis kontrolli äippäpolilla, saa nähä onko suppailut teheny mittää...

Mitenkäs Eliisan vointi? kävitkö tarkistuttaan tilanteen?
vieläkö suppailee?
Vai joko olet poksahtanu :D ?

tuun paremmin vielä kirjoittelemaan ehtoopuolella nyt on nostettava jalat kattoon ku pakottaa niin vietävästi...

Maanantaisin tunnelmin AE ja ukkeli 33+4
 
heip :wave:

nopiasti ennen rutiinineuvolareissua huikkaan pikkutiikerille, että kuulostaa juur tyypilliseltä harjoitussupistukselta toi mahan kovistelu. ei mitenkään huolestuttavaa mun korviin tuo tahti. mut soittele vielä vaik neuvolaan ja kysele rauhassa asiasta, niin tiedät, miten asian kanssa jatkossa toimia :)

(.) mulla on harkkasupistellut viime viikkoina paljon, kun vauva on tosi alhaalla (on vaan, ei "syytä" tiedossa) ja painaa paikkoja. lyhytkin kävelymatka kovistaa mahan. tänään neuvolassa kyselen asiasta lisää ja mahdollisesti keskiviikkona käyn lääkärissä, sillä (jatkoa seuraa) :D -->

kerronpa tähän tän juhannusaaton tunnelmat, kun sopivat aiheeseen: rajun närästys-oksennus-ripuli-kohtauksen jälkeen mun maha harkkasupisteli kolmisen tuntia minuutin välein! :eek: pelästyin ihan hirveästi, oltiin tietty kaiken lisäksi mökillä vieraalla paikkakunnalla, ja soitin synnärille. sieltä kun kuultiin, että raskaudessa on kaikki ollut hyvin tähän asti, supistustenkin aikana beibi on potkinut ja hikkaillut ja että tuo harkkasupistelu sai alkunsa oksentelusta, neuvottiin ottamaan särkylääke ja lepäämään. että ei huolta, loppuu kohta ja jos ei lopu, niin sitten soittele uudelleen. no, se särkylääkehän laukasi heti sen supistelun pois! jei! voitte kuvitella, että oltiin ukkelin kanssa huojentuneita! halutaan tottakai, että vauva pysyy vielä mahassa viikkoja. oisko siellä sitten jotenkin kohtulihas krampannut tai jotain ja jäänyt supistelut päälle.
mut tosiaan, tarvittaessa kahtellaan tässä kohta kohdunsuuta, ettei oo tullut mitään pehmentymistä tai muuta tuon aaton urakan seurauksena.

no ni, kohta neuvolaan :) voikaahan hyvin, mammat ja massut!

irtis ja yhä kovaa rokkaava 32+5
 
Hip hei maanantaita!!

Juhannuksesta on selvitty, ja miten voikaan olla niin "krapulainen" olo vaikkei mitään juonutkaan :LOL: :LOL:

Rimpulan uutisia odottelen täällä, toivottavasti kaikki on hyvin mennyt :heart:

Äiteelle suuri voimahali :hug: , se on niiiiin uskomatonta, että jollain ei saisi omaa elämää ollakaan vaan kaikki pitäisi kylilläkin kertoa. Itse kanssa asustan pienessä kaupungissa ja odotan vain milloin joku mut täältä hoksaa :/ Toivon todella että loppuraskautesi sujuu hyvin ja pikkuiset jaksavat hyvin :heart:

Kärpälle onnittelut plussasta, noin vahva viiva kertoo vain yhden asian, että masukki on siellä tiukasti kiinni. Tulehan vaan reippaasti joukkoomme, täällä me olemme kaikki kokeneet ilot ja surut, joten älä pelkää kirjoitella. Kun hetki on sopiva sulle niin ilmoittele tietojasi tarkemmin niin lisätään sut joukkoon mukaan :flower:

Wiiville lähdetän kanssa vielä jaksuja loppumetreille, pari päivää ja sit viimeistään tapahtuu ;) Varmasti on hermoja raastavaa aikaa ja joka paikkaan sattuu, mutta aattele mikä ihana onnen ja hellyyden hetki se sitten on kun nyytti on yksiöstään ulos astunut :D

Pikkutiikerille :hug: Musta tuntuu että jokainen meistä täällä kamppailee tuon painon suhteen, jotkut tahtoo sitä enemmän ja jotkut vähemmän :/ Itse kanssa lihoin häiden jälkeen sellaiset 18 kg parissa vuodessa ja se masensi kanssa mua todella. Lisäksi sitten selvisi että mulla PCO. Onko kukaan lääkäri sua koskaan tutkinut ennen raskautta tuon mahdollisuuden takia?
Siun vartalo tulee muuttumaan vielä paljon ennenkuin raskaus on lopuillaan, toivon todella että löydät masukista sen onnen tunteen muutokselle, vaikeaa se on varmasti mutta koita olla ylpeä hedelmällisyydestäsi ja siitä että olet nainen isolla N:llä!!!
Painon kertymisestä sen verran että tuo 4kg on ihan normaali määrä noilla viikoilla :hug:
Jotenkin siun pitäisi tuo stressitila saada laukaistua, koska nuo supparit voivat olla oire siitä. Mutta pääasia ettei niitä tuon jälkeen ole ollut :hug: VOIMIA MURUNEN :heart:

( . ) Mä oon ihan paniikissa tän mahd. raskauden aikaisen sokeritaudin takia :eek: Luin eilen lehdestä että kun on ongelmia insuliinin kanssa niin se voi aiheittaa vauvalle hapettomuustiloja, ennen aikaisen synnytyksen tai jopa kohtukuoleman :eek: :eek: :eek: Päätin että aloitan diabeetikon dietin jo tässä vaiheessa vaikka sokerirasitukseen on vielä pari viikkoa aikaa, ei se pahaakaan voi tehdä :|
Selkä on ihan p****na, miten voikin särkeä näin paljon... Onneks olen nyt sitten saikulla tän viikon ja ensi viikosta työtön :LOL: Eli kotona olen sitten äippälomaan asti ja siitäkin siis eteenpäin :D Ensi viikosta miehelläkin alkaa loma ja suunnataan vähän kotimaahan matkalle pariksi viikoksi, tuleekin tarpeeseen B)

T. Miikkis ja mussukka 25+0 (JEEEEE :heart: )
 
Pakko vielä pikkutiikerille kommentoida tuosta painosta, mulla kuule on sama ongelma...
tän raskauden lähtötilanne painossa oli sama kuin esikoisen loppuraskaudessa ja esikoisen aikaan painoa tuli 25kg eli nyt lähtö oli paljon. nyt olen saanut jo melkein 15kg lisää vaikka oksentelin rv 22 asti melkein kaikki pois. makea ei maistu ollenkaan. Mutta sain korvien välin sillein kuntoon että sanoin itseasiassa just eilen illalla miehelle, että "älä odota liikoja tän muksun synnyttyä, mun painon laskun kanssa" . Mie olen imettäny ekaa lasta 10kk ja toista 1,5v eikä IKINÄ ole lähteny paino imetyksellä. vaan sitten aikaa myöten pikkuhiljaa, joten en turhaa ressaa. niinkuin tyttö 7v ja poika 3 v halasivat mua tässä yks ilta ja sanoivat että onpas meidän äiti ihanan pehmeä... :D
että kuule, yritä olla ressaamatta painosta( vaikka tiedän että vaikeaa se on) kyllä ne jossain vaiheessa lähtee jos on lähteekseen...nauti nyt pyöristyvästä vatsasta(koska se muuttuu pian vauvamasuksi ja se on ihana :D )
Ole ylpeä muodoistasi, niin muutkin huomaavat kukoistuksen.
arvosta itseäsi!!
tee vaikka niinkuin minä tein, mee aamulla peilin eteen ja silittele pyöristyvää vauvamasua ja ajattele että se on nyt kaikkia makkaroita tärkeämpi ja ihanampi.
ja suihkun jälkeen rasvatessa rintoja ja masua (mie oon laittanu miehen sitä nykyään tekemään) mieti ihania asioita, kuinka vauvalla on hyvä olla, ja miten ihanat muodot raskaus on sinulle antanut...raskaus on ihanaa aikaa, ihanine muotoineen...(mulla nyt tissitkin suurentuneet niin kauhiasti, mutta mieskin sanoi että ihanat ovat!)
mulla ainakin jopa seksuaalisuus on heränny uudestaan, eritavalla...tosi ihanalla tavalla...olen ylpeä ihanista muodoistani...ja niitä on...
Tosi paljon tsemppiä sulle ja paljon halauksia :hug: :hug:
 
ja pikkutiikeri vielä, :hug: raskaus on hankalaa aikaa oman kropan hyväksymisen kannalta, mutta voi, kun saisit tähän odotusaikaan sellaisen mukavan, myönteisen vireen päälle :) tiijän, että jos on historiaa totisesti synkistellä jostain asiasta, ei se nyt niin vain onnistu, mutta toivoahan saa aina? :) yritä ottaa rennosti ja anna kropan olla raskauden ajan, se on nyt toisen käytössä vielä imetysaikanakin, ja sen jälkeen voipi olla aika tsempata, jos siihen on tarvetta.
ja tosiaan, en määkään oon päässy liikkumaan raskausaikana - liikaa väsymystä, kropan oikuttelua tai muuta. se on tuntunut todella kurjalta, stressaankin siitä usein :(
mutta niin se vaan on, että raskaana ollessa ollaan valaita, finnisiä, hilseisiä, rasvatukkaisia, selluliittireisisiä, isoperseisiä ja vaikka mitä ja reilusti ja huutomerkeillä :D mulla ainakin on reidet ja takapuoli ihan uusissa mitoissa, uusia pikkupöksyjä on saanut ostella ja se on ollut henk.koht. sellainen järkky paikka ;) varsinkin, kun raukka luulin etukäteen, että kaikki kasvu olis jotenkin vaan ihanasti maha- ja tissiosastolla (juu, esikoinen tulossa) . no, yläpäässä ei oo kyl näkyny mun mielestä mitään kehitystä, muffinsikupit kävis yhä vaan näiden näppylöiden peitoksi :D ajattelin etukäteen, että nyt olis jotenkin ihanan "hedelmällinen" olo tai jotain, mutta katin kontit, tässä sitä lyllerretään ja puhkutaan, ei saada ilmaa tarpeeksi, eikä jakseta muka tarpeeksi.
eli iisisti vaan, pikkutiikeri!
 
Mä oon tässä eilen ja tänään tehnyt yhden huomion... :snotty: Kummasti mä vaan valun tänne odotuspuolelle, vaikka sanoin, että vielä odottelen... :xmas: Noo. Kun kerran tännekin kirjoittelen ja vähän joka paikkaan muualle.. B) voin sitten saman tien esitellä itseni paremmin. Tosin olin sitten laiska, joten koppasin saman esittelytekstin itsestäni, jonka kävin helmimassuihinkin rustaamassa. :xmas: Onhan se niin, että ei sitä keskenmenoa voi estää, jos on tullakseen. Ja nyt tuntuu vaan siltä, että tahdon nauttia tästä raskaudesta niin pitkään kuin voin. :) Minä oon nyt raskaana, vaikkakin sitten vain hetken, jos niin on käydäkseen. B)

Eli minun tiedot:

Olen toistaiseksi 27 vuotta, joskin päivät ennen 28:a käy vähiin (kolme päivää synttäreihin.. B) ). Asustellaan Pirkanmaalla, tarkemmin Tampereella, joten synnytyssairaalaksi, jos sinne asti joskus päästään, tulee TAYS. LA on näillä näkymin 28.2. eli hyvin, hyvin alussa vasta ollaan. Taitaa olla 4+2 menossa, piti käydä jo laskemassa. Perheessä meillä on ukko ja minä, esikoista ollaan odoteltu saapuvaksi jo jonkin aikaa. Ensimmäinen raskauteni paljastui kuitenkin viime maaliskuussa tuulimunaksi, joka kaavittiin maaliskuun lopussa pois. Itsestään se ei ollut ulos tulossa, vaikka kehitystä ei ollut ollut moneen viikkoon. Varsinaisia yrityskierroksia meillä ei tuon jälkeen vielä ollut, joskaan vahingoksikaan ei voi kutsua, jos ehkäisyä ei käytetä. :xmas: Tämä oli siis eka kierto tjottailemalla... :whistle: Mutta erittäin tervetullut olisi tulokas ja toivotaan, että tällä kertaa saataisiin nyytti syliin ja kotiin asti. :heart:
 
peeäs: oon ylpeä raskausmuodoistani ja muutoksista kehossa, mutta etukäteiskuvitelmat ei siis toteutuneet ;) miikkis ja ae kirjotti niin ihanasti pikkutiikerille, että katoin äsken omaa tekstiäni, että mitäs tää nyt noin "juroilee" :D
se on ihana ajatus, kun joku on sanonut vaikka raskausarvista, että jos niitä tulee, niin ne on kunniamerkkejä :)
ja ae:ltä varastankin heti käyttöön idean siitä, että kuka jatkossa rasvaa masua ja tissejä! :D
 
Ja sen voin sanoa, että muakin pelottaa nyt tämä paino... Jäi "muutama" ylimääräinen rengas kevään jäljiltä tuohon vyötärölle. Ensin vuoteluiden takia ei saanut liikkua, sitten kaavinnan ja koko ajan päällä raskaushormonit sekä paha mieli. Tuloksena varmaan asuin jääkaapissa, sillä painoa kertyi ihan reippaasti.

Piti ehtiä laihduttamaan ennen uutta raskautta, mutta mutta... tämä kevät on ollut niin kiireistä aikaa, että en ole oikein vieläkään ehtinyt kunnolla (normaaliin tapaan) liikkumaan (eikä niin samalla tavalla kuin ennen tee mielikään, kun on pitkään ollut liikkumatta ja kunto laskenut..). Jotta nyt mulla on sitten valmiiksi jo turhan monta kiloa ja nyt jo inhottaa tuo persuksen leveys. Hiukka hirvittää, mitä tästä raskauskilojen kanssa tulee ja myös sen kannalta, että mitä selkä tykkää...

Mutta sitten koitan sanoa itselleni, että voin vaikuttaa asiaan syömällä mahdollsimman hyvin, ei liikaa eikä herkutellen ja koittamalla liikkua niin paljon kuin mahdollista. Ja toisaalta sitten kun nyytti on maailmassa, mulla on vaikka kuinka aikaa laihdutella. Tiedän, että ukko tulee mua asiasssa tukemaan, joten pääsen sitten kyllä vaikka vauva onkin, kyllä lenkille ja salille. Eli mä olen nyt hetken aikaa possu, mutta vaikka sitten onkin enemmän tehtävä töitä, kyllä mä siihen sitten pystyn. Vauva on nyt tärkeämpi kuin mun persauksen leveys ja etenen raskauden ehdoilla. B)

...joo... jotenkin noin mä koitan itseäni muistuttaa joka kerta, kun pöksyt ahdistaa ja peilikuva ei näytä "oikeelta". Mutta juu. Aina välillä se silti unohtuu hetkoseksi.. :snotty:
 
Heippa mamuskit :wave:

EevaRouva hurjan paljon onnea pikkumiehestä!!! :flower: =) :hug: :heart:

Äitee kyllä ottaa päähän noi teidän kiusaajat :kieh: :headwall: |O On se kumma että pitää toisten asioita kytätä ja kyylätä :( Sinun kuulumisia olen seuraillut innolla, kun oot niitä harvoja tuttuja jäljellä olevia jotka oli yhtä aikaa tuolla kuumeilijoissa :heart: Toivotan sulle oikein hyvää loppurutistusta, kohta ne kullannuput on teilläkin kainalossa :heart: :heart:

Muille loppusuoralaisille kovasti tsemppiä viimeisille viikoille ja onnea matkaan kun aika koittaa! =)

Uusia tulokkaita täällä oli taas paljon, paljon onnea teille plussasta ja onnea matkaan! :flower: Ja jäitä hattuun, alku on aina raastavaa epätietoisuutta :hug:

Meidän pikkumies on huomenna jo 3 viikkoa!!! :eek: Kylläpäs aika rientää! Meillä on mennyt kivasti, ei ole masuvaivoja ollut, huutaa vaan kun pesujen jälkeen pukeminen kestää hänen mielestään ihan liian kauan!!! Muuten on lähinnä sellaista kitistämistä tuo hänen ilmoittelunsa. On se kyllä ihana :heart: Mitenkä se voikin olla niin suloinen... Maitoa riittää ja nyt on ollut joku tankkaus-jakso että on nostatettu vielä lisää :) Hyvin on kasvanut ja vaatteita on saanut jo siirtää pieniksi-jääneisiin :) Aika lailla on kotosalla oltu, jospa tästä vähitellen alettais liikkua vähän enemmän... Hirveesti en näitten ihan pienten kanssa tykkää liehua ympäriinsä alkuun, mutta ehkä vähitellen ;)

Nyt vähän kuuluu öhkettä, taitaa olla herännyt tuolla... Yritän silloin tällöin käydä moikkaamassa :wave: Kaunista kesän alkua teille kaikille!

stoppis ja pikkumies 3vkoa
 
EevaRouvalle suuren suuret onnittelut! :flower:

Ja Kärpälle onnittelut myös!

Wiiville voimia loppusuoralle! Ei sun varmastikaan tarvitse enää pitkään kärvistellä :heart:

Äitee tosi kurja juttu :( Paljon onnea loppuaraskauteen :heart:

Pikkutiikeri tiedän niin hyvin, miltä susta tuntuu, siis tuon painoasian suhteen. Itellänikin on taustalla monta vuotta syömishäiriöitä ja laihduttamista... Onneksi pahin on kuitenkin ollut takana jo pari vuotta. Eli suhtautuminen ruokaan on ollut joa aika pitkään varsin terveellä pohjalla, mutta oman kehon sietämisen kanssa on vielä paljon tekemistä. Olin ennen raskautta suurin piirtein normaalipainoinen (bmi 24), nyt en ole uskaltanut käydä vaa'alla kuukauteen, kun olo tuntuu jotenkin niin isolta ja turvonneelta. Mulla ei ole ollut pahoinvointia juurikaan, joten ruoka on maistunut vähän liiankin hyvin. On tehnyt mieli niin makeaa kuin suolaistakin :ashamed:... Tissit oli jo valmiiksi isot ja nyt ne on vaan kasvaneet lisää, maha ei näytä vielä vauvamahalta vaan levinneeltä ja turvonneelta, samoin jalat tuntuu paisuneen entisestään. Eli ei ole ollenkaan hehkeä olo ja iso osa vaatteista kiristää tai näyttää kamalilta. Mutta! Yritän asennoitua niin, että tämä kuuluu asiaan ja oma ulkonäkö on tässä vaiheessa ihan toissijainen juttu. Tärkeintä on, että vauva kasvaisi ja voisi hyvin. Mitään laihduttamiseen liittyvää ei nyt kannata ajatellakaan, ainoastaan yrittää syödä niin terveellisesti kuin mahdollista. Yritä säkin olla vaan ylpeä itsestäsi ja ajatella, että ruumiisi on kuitenkin hyvä ja toimiva, kun se on saanut aikaan niin ihanan asian kuin sisälläsi kasvavan vauvan :hug:

Katherine kyseli ennen juhannusta alkoholista. Itse olen ollut ihan nollalinjalla. Olen ollut tässä toisessa raskausdessa niin vainoharhainen noiden kaikkien mahdollisten sikiötä vahingoittavien aineiden suhteen, etten ole tosiaan juonut pisaraakaan edes kahvia tuon plussauksen jälkeen. Keskenmenneessä raskaudessa olin juonut ihan kunnon kännit ennen kuin tiesin olevani raskaana (enkä voi olla ajattelematta, että tämä oli yksi syy keskenmenonoon) ja lisäksi join kahvia koko ajan pieniä määriä. Melkein samana päivänä kun keskenmeno todettiin, uutisoitiin lehdissä uudesta tutkimuksesta, jonka mukaan kofeiini aiheuttaa luultua enemmän keskenmenoja, joten ei oo tosiaan nyt sitten kahvi maistunut. Vaikka taitaa olla kylllä hätävarjelun liioittelua, mutta olen niin hermoheikko, että parempi näin.

Mitäs vielä...Juhannus meni ihan mukavasti. Omalta osalta aika rauhallisesti luonnolliseti, mutta ihan kivaa oli. Meillä oli vieraita ja saunottiin ja grillattiin. Niistä Helsingin neuvolakäynneistä vielä, tässä on linkki sivulle, jossa ne on kerrottu:
http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/terke/fi/Terveyspalvelut/_itiysneuvonta/Neuvolak_yntien+m__r_

Mukavaa viikkoa kaikille!

Aili + Otus 14+4
 
moi vielä :wave:

neuvolassa oli kaikki hyvin, paitsi mun hemppa on vaan 111, että ei ihme, kun oon koko ajan vähän tutkalla ja jotenkin sisään päin käpertynyt. pitää vähän terästäytyä ton obsidanin ottamisessa, pitää parempi huoli ruokatauosta ennen sen ottamista, ohjeissa luki jotain tuollasta. ke juttelen viel lääkärin kanssa, lisään annoksen mahdollisesti kahteen tabuun. juhannussupistelustakin (ehkä uusi kansanperinne?? :D ) juteltiin, mutta lääkärihän tilanteen sitten mahdollisesti ke tarkistaa.

hyvää sadepäivän jatkoa!
 
maanantaita...

Niin se juhannus vierähti mukavissa mökkitunnelmissa ja rauhallisin oloin, sattui päiväksi ja sunnuntaiksi hyvä kelikin. Kyllä oli rentouttavaa, aah. Hyvät ystävät ja grillailu, mitä sitä muuta voi kaivata keskikesän juhlana.......... =)

äiteelle paljon tsemppiä loppusuoralle!! kurjaa ja kummallista, että joku/jotkut ovat täällä juttuja levitelleet sinusta...mutta minäkin mietin että kyllä tästä voi joku tunnistaa ja laittaa munkin juttuja eteenpäin vaikkei täällä sitä kävisikään sanomassa, asutaan sen verran pikkukylässä.. mutta mitään en sitten tunnusta :$ mukavaa kesänjatkoa ja odotusta sinulle!!

eevarouva onnea!!!!!! :heart: :flower: aivan mahvaa!!!!!!!!! :hug:

kiitos kaikille galluppiini vastanneille!!! :heart: painosta en enää huolehdi, päätin niin, sen verran teen sen eteen kuin jaksan ja hyvillä mielin. Liikun ja syön niin terveellisesti kuin pystyn :saint:
ja alkoholistakin en tee numeroa, nytkin juhannuksena otin puoli viinilasillista ruoan kanssa ja hyvältä tuntui. enempää en edes halunnut saati tarvinnut.
Soitin neuvolaan äsken ja sain "ylimääräsen" sydänäänten kuunteluajan ylihuomiseks, jee!! mulla olis vasta ollu heinäkuussa seuraava käynti, mutta jotenkin huoli välillä valtaa mielen vaikka ultrassa viimeks kaikki olikin hyvin. terkka ymmärsi pelkoni ja suhtautui kivasti!! :saint:
kahvista vielä...aili kommentoikin ja oon lukenut just ton jutun kofeiinista joka täälläkin palstalla pyöri...jännä ei oo tehny tähän asti yhtään mieli kahvia, vaan se on tehny pahaa, mutta nyt aamulla kun maistoin niin sehän maistu hyvältä!! ja siitäkin se huoli sitten kasvoi... :ashamed: join yhen mukin, ja luin neuvolan papereista että kolme 1,5 dl.n saa juoda kuppia per päivä... no en juo enempää, mutta aamukahvista en taida enää tinkiä! :p
ja suolikin toimii paremmin, kun tuota ummetusta ollut vaivaksi asti ja tee kuulemma lisää sitä......

no , nyt alennuksia katteleen kaverin kera!! mukavaa sadepäivää kaikille!! taitaa koko suomi kylpeä tänään?

katherine ja kultanen 14+0
 
Heippatihei piiiiitkästä aikaa :wave: . Oon taustaillut tarkoituksella.
Ensiksikin :hug: :hug: sitä tarvitseville!
Onnea ja tervetuloa kaikki uudet :flower: :heart: . Paljon liimaa matkaan.
Äitee voi kökkö, tollaset ihmiset on sitten sieltä ja syvältä... Hyvää loppuodotusta sinulle! :flower: .
pikkutiikeri Mä laihdutin viime kesänä 10kg. No sitten, kun se vauva joulukuussa kuoli, niin mä ensin lopetin syömisen kokonaan ja sen jälkeen mä rupesin mäsäämään lähinnä karkkeja sen semmosta tosi terveellistä.. Painoakin tuli takaisin. Nyt jälkikäteen ajatellen, mä olin ehkä masentunut jollain tavalla. Mä tein töitäkin kun hullu, monta sataa tuntia lisätöitä ja aina jäin töihin kun tarvittiin. Nyt oon tehnyt kaikelle stopin. Karkkeja ei edes tee mieli, ne on oksettavan hajuisiakin. Mutta surutta syön kaikkea suolasta, mä meinaan yrittää ainakin nauttia, kun tää tulee olemaan meidän viimeinen nöppönen. Maha mullakin jo pömpöttää, lähinnä kai turvotusta, mutta pötsi on kasvanut. Vaatteet kiristää, mutten viittis vielä siirtyä mammavaatteisiin, koska en mä vielä niin pitkällä oo.
stoppis ihanaa vauva-arkea teillä eletään...
Onnea kaikille loppusuoralla oleville!!!!

(.) Lääkäristä juuri kotiutuneena, viimeinen ylimääräinen ultra takana ja kaikki oli toistaiseksi ok. Toivo touhusi kovasti koko ajan. Syke oli voimakas. Lääkäri oli kesäsijainen, nuori tyttö. Ultrasi ensin ja teki sen jälkeen muut tutkimukset. Se nirhasi instrumentillä kohdunkaulaa kipeästi ja se rupesi tietenkin vuotamaan verta. Totesi, että tänään pitää ottaa rennosti, että se voi tänään vuotaa verta runsaastikin, mutta jos huomenna vuotaa, niin sitten pitää mennä näytille.. Ai kun kiva, nyt sitä koko ajan jomottaa ja on epämiellyttävä olo. Toivottavasti se kipu ja vuoto menee ohi pian.
Ensi viikolla sitten np-ultra ja sekös vasta jännittää. Tällä viikolla olisi la meidän Jussilla ja sekös mua hieman ahistaa, mutta päivä kerrallaan... :'(
Tulipa taas höpötettyä. Kaunista sadepäivää kaikille!
 
AE :D täällä ollaan, ihan koossa ja hyvissä voimin.. ensviikolla on lääkäri joka kattoo tilanteen ellei aiemmin tarvi, supistelee kyllä tosi tosi herkästi ja välillä kipeestikkin, mutta lepo kuitenkin auttaa, kyl huomas olossa tänään kun tein normaalin viikkosiivouksen niin supisteli oikein mukavasti, täytyy varmaan jaotella eri päiville noita hommia =) mutta aattele eihän näitten meiän murujen tarvi enää viihtyä masussa kun vähän päälle kolme viikkoa niin ovat täysaikasia :eek: no juu kuitenkin ollaan molemmat 42 viikolla viä kasassa, no ehkei sentään, tulevat kun ovat valmiita ja lepäillään rauhassa ja nautitaan olostamme

pikkutikru musta tuntuu että esikoisen odotusaika on vaikein kun siinä kuitenkin keho muuttuu eniten, mulla kesti varmaan vuoden verran raskauden jälkeen että oin taas sinut itseni kanssa, mutta nyt olen vaan ylpeä kaikista muutoksista mitä lapset on saanu aikaan, ne kertoo vaan eletystä elämästä ja että kehoa on käytetty siiihen tarkotukseen mihin se on luotu =) ja imetysaikana multakaan ei kauheeta vauhtia oo paino tippunu,kun kuitenkin sillon pitää syödä kunnolla että maito on tarpeeks ravitsevaa
tosiaan yritä ajatella vaan kuinka hyvän asian vuoksi kaikki muutokset tapahtuu ja kyllä laihtua ja lihoa ehtii vielä monta kertaa, nauti nyt vaan olostas ja muista että olet kaunis raskaana oleva nainen =)

vointeja kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 33+4
 
Heippa kaikille :(
Kyllä se on nyt vaan niin että minä ihan oikeasti tipun pois. En kyllä uskonut enää mitään ihmeitä tapahtuvaksikaan kun tilanne on aika epätoivoinen. Lauantaina alkoi tosi kipeästi supistelemaan ja sunnuntai aamuna vuoto. Illalla olin jo tosi kipeä ja tänä aamuna lujaa päivystykseen naistentautienpolille. Hcg oli jo laskusuunnassa ja esilääkitys annettiin. Keskiviikkona aamulla otan Cytotecit kotosalla. Ultraruudulla nökötti sama tyhjä sikiöpussi :'(

Kaikki oli muuten kunnosssa ja saamme jatkaa yritystä heti kun menkat tulee. No se ei tosin paljon nyt lohduta, mutta ehkä pian taas tulen tänne takaisin.

Hyvää odotusta kaikille ja hyvää jatkoa!

Leinikki
 
Leinikki. Voi itku. Tuo on just se kauhein uutinen mitä voi saada. Sanat eivät varmasti auta nyt, mutta muista et täällä on todellakin monta, jotka ovat saman kokeneet. Toivottavasti sulla olisi parempi onni seuraavalla kerralla. Tiedän itsekin että on vaikeaa uskoa et parempi tuuri vois tapahtua, mutta voi. Toivottavasti pian tulet takaisin!!!
 
Heipsis pitkästä aikaa..
En ole saanut kirjoitettua tänne muutamaan aikaan, ei vain ole ollut virtaa. Väsymys on ollut kova ja vielä tuo juhannushulina tuohon päälle. Nytkin ajattelin vain vilkaista, mitä juhannuksena on täällä tapahtunut ja on ihan pakko kommentoida.

Leinikille ihan mahdottoman suuret lohturutistukset
Mitkään sanat ei varmastikaan riitä lohduttamaan, mutta toivon kovasti voimia sinulle ja samaa kuin NullPoints; että olisit kohta täällä taas.

Äiteelle voimia loppumatkaan, joka ei varmaan enää kovin pitkä ole
Kurjuuksien kurjuus, että tuollaisia kyttääjiä pitää olla, ei voi kuin ihmetellä. Toivottavasti saamme kuitenkin kuulla jotenkin sinusta ja pikkumiehistä.

Iloisia uutisiakin täällä näköjään on ollut, eli Kärppänä heinälatoon on ilmestynyt tänne puolelle!
Jättisuuret onnittelut ja tervetuloa!

Itsellä hiljaiselo jatkuu. Aika tuntuu matelevan. Etova olo, väsymys ja tissikipu jatkuvat ja varhaisultra rauhoitti mieltä, joten ei auta kuin odotella. Kunnan puolesta on alkuraskauden ultra myös, mutta se on vasta 10.7. Sinne sitten seuraavaksi odottelen pääsyä.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, toivotaan että aurinko pian jo meitä hellisi!

Luminia 8+4
 
Leinikki: Otan osaa!! en tiedä edes mitä sanoa, tuntuu että kaikki lohdutuksen sanat ovat vain sanoja :ashamed: Tuulimunan itse kanssa kokeneena tiedän miten raskas paikka se on, olet koko ajan ollut siinä uskossa että masussasi kasvaa pikkuihme ja sitten kerrotaan ettei sitä koskaan ole ollutkaan, asian työstäminen vie aikaa :hug: Hienoa että saatte taas alkaa yrittämään kun ajankohta tuntuu sopivalle, toivottavasti törmäämme taas pian täällä odotus-puolella :heart:

stoppis: no heips :wave: voiko muka pikkumies olla jo 3 vko?? :eek: Vastahan hän syntyi :LOL: Kyllä nopeasti menee aika :D hienoa kuulla että arki rullaa teillä omalla painollaa jo, kiva lukea kuulumisianne joten ilmoittelehan taas itsestäsi. Pkkuiselle terkut nettitädeiltä :wave:

mymyyryy: Kiva että jaksat poiketa kertomaan kuulumisiasi. Onnea hyvästä ultrakuulumisesta!! Siellä se pikkuinen kasvaa ja kasvaa. Nuo kesäavut on kyllä välillä sellaisia tapauksia että |O Toivottavasti vuoto on jo helpottanut!! :hug: Mullahan kävi kanssa samoin neukkalääkärissä papan oton yhteydessä :x Tsemppiä loppuviikolle vaikeiden päivien kohtaamiseen, päivä kerrallaan :hug:

Mites MyAngelsin 4D-ultra meni?? innokkaana ootan uutisia täällä B)

Luminialle tsemppiä alkuraskauden pitkille metreille :hug: Tuo aika tuntuu matelevan ihan tosissaan tuossa vaiheessa, mutta kun pääset pari viikkoa pidemmälle niin johan karkaa mopo käsistä, sellaista vauhtia aika menee :LOL: Nyt ajattelet vain mukavia ja luotat pikkuiseen että matkassa pysyy mukana. Tuossa vaiheessa kun pikkuisen syke on nähty niin riskit ovat todella pienet jo :hug: Jaksamista ultraan asti :heart:

( . ) Tänne ei uutta, masukki liikkuu aika laiskasti ja sekös mieltä askaruttaa :/

T. Miikkis ja mussukka 25+1
 
heip :wave:

leinikille suuri lohtuhalaus :hug: minä uskon-toivon-tiedän, että pian sinä oot täällä ketjussa takaisin :) ottakaa rauhassa oma aikanne, elvyttäkää voimianne , ja sitten uusi yritys. peukut on puolestanne pystyssä.

luminia tsemppiä alun odotukseen! täällä loppupäässä tosiaan aika sitten taas juoksee! tänään on enää tasan 50 päivää laskettuun aikaan ja välillä tuntuu, että henkisesti oon viel siinä kohdassa, jossa henkäisin syvään, että "plussaviiva"! vaan kokeneemmat ovat valistaneet, että kohta taas aika alkaa seistä, kun odottaa h-hetkeä :D

miikkis tuohan vähän vaihtelee tuo pienen reippaus masussa :) joinakin päivinä on hidasta elämää ja joinakin, kuten mulla tänään, ei saa edes yöllä nukuttua, kun on jatkuva mahtijumppa käynnissä. itsekin olin nimittäin viikko sitten huolissani, kun tuntui, että liikkuminen on hidastunut, mutta tänään taas saan "iloita" liikkeistä :saint: *esittää reipasta*
ja riippuuhan liikehavainnot siitäkin, miten paljon itse ehdit olla paikallasi ja tarkkailla. mulla ei ainakaan kaikissa puuhissa tunnu välttämättä liikkeet mitenkään, mutta auta armias, kun asetun nukkumaan, niin mahasta kaikaa terveisiä varsinkin, jos erehdyn kyljelleni :D
vaan - jos huolesi ei hellitä, niin reippaasti luuri käteen ja neuvolan tädille soittamaan! :)

mää lähden nyt tuulettumaan täältä kotoa alennusmyynteihin kauppakeskukseen. meni viime yö niin totaalisen plörinäksi, kun piti seurailla nuoren miehen todella jytiseviä voimaharjoituksia, että oon vallan tutkalla. nilkat ja lonkatkin särki koko yön. meen tonne vilinään pyörimään, niin josko sitten ens yönä jo olis niin väsynyt itse, ettei paljoa vauvan liikkeitä tunne, ja oma taju menee autuaasti kankaalle.

voikaa hyvin!

irtis 32+6
 
Hellouta kaikille!

Paljon on taas uusia tullu,tarrasukkia vaan mukaan!

Huhuilenpa tässä samalla porukkaa tonne kerhon puolelle :whistle: eli salasanan saa multa!

Meillä ei oo enää mitään vauvaa,herra konttaa ja kävelee pikkusen tukeeki vasten ja seisomaan noustaan mitä vasten tahansa.Tissillä ollessa ja nukkuessa voi enää puhua vauvasta.Isoveljen kans päristellään autoilla ku miehet konsanaan.Ens kuussa ois seuraava neuvolaki vasta,herra on sillo jo 8kk!Päikkäritki nukutaan enää kahesti päivään,just heräs niiltä,eli ruokaa...

:wave:
 
Voi mitä kaikkea täällä on tapahtunut...



Leinikille ihan ekaks hirmu iso hali

Niin surullista...

Voimia hurjasti ystäväni!!!

Toivon hirveästi uskoa ja luottamusta tulevaan



Toive81: Näitä hymiöitä saa osoitteesta www.cosgan.de



Äitee2: Uskomatonta!!
Sanattomaksi vetää täälläkin, siis miten joillakin on energiaa tehdä tuollaista?!?

Niin, no jos ei ole sitä omaa elämää niin sitten kai...

Iso voimahali sulle ystäväni!!



Hitsiläinen, kumpa me kaikki voitais siirtyä tuonne kerhopuolelle...

Sinne ei pääsisi ulkopuoliset. Pitäis vaan kuitenkin saada aina uudet onnelliset plussanneet joukkoomme

Ehdotuksia kenellekään asian toteuttamiseksi? Kuumeilevien puolelle voisi laittaa sanaa että keltä saisi tunnukset kerhoon sitten kun sen aika on, mutta mites sitten sellaiset jotka tulevat jostain muualta suoraan tänne palstalle?


Oikeesti, voi kun se saataisiin jotenkin toteutettua

Ei ketkään kyttääjät pääsisikkään lukemaan tekstejämme

Se olisi aivan oikein heille!



Kärppänä heinälatoon: IHANAA!!
Onnea!

Oon tosi onnellinen sun puolesta,
kyllä tuollaista kuvaa kehtaakin esitellä!




Pikkutiikeri: Oliko sulla kipuja tuon supistuksen aikana? Jos ei, ne oli ihan normaaleja harjoitussuppareita. Ilkeän tuntuisia ja näköisiä muttei kivuliaita.

Voin kuvitella tunteesi tuosta painoasiasta

Kurjasti ja tosi ikävästi käyttäytyi tuo ystäväsi

Onko hänellä lapsia, tai haaveileeko hän raskaudesta? Ajattelin vain, että paljon voi olla kateuttakin ilmassa. Sinulla pieni ihminen vatsassasi, ja silleen...
Yritä vain nauttia kasvavasta vauvamasustasi. Sä oot vahva ihminen


Tuota arvostelua ja joskus itsensä inhoakin tulee varmasti jokaiselle raskaana olevalle kun muodot muuttuvat. Ite kauhistuin tänä aamuna kun kävin puntarissa ja paino alkoi ihan uudella numberilla

Mutta yritetään silti nauttia tästä ajasta täysillä,
pienistä masuasukeistamme


Mäkään en oo juuri voinut muuta liikuntaa harrastaa kuin leppoisaa kävelyä. Tuo verinen vuoto ja
hematooma on rajoittanut tosi paljon

Kumpa oppisit arvostamaan itseäsi, hedelmällisyyttäsi
ja naisellisuuttasi, niin toisetkin näkevät hehkeytesi



Hurjalta kuulosti tuo Irtosoran harkkasupistelu-sessio!



Miikkis: Toivotaan että sokerirasituksesta
tulee hyviä uutisia!



Mymmyryy: Onnittelut ultrauutisista

Kurja että lekuri sai sen nirhauman aikaan



Eliisa80: Ota vain levon kannalta että vauva viihtyisi yksiössään vielä tovin



Luminialle voimia ajantappamiseen!



Vimpula ja Stoppis: Ihana kuulla arjestanne



Oma onnellinen napa: Eilen tosiaan käytiin Bruno Cacciatorella 4D-ultrassa. Jotenkin innoissaan mutta toisaalta haikein mielin mentiin ultraan, koska tuli taas niin vuoden takaiset koettelemukset mieleen...

Esikoisen aikaista dvd:tä ei olla pystytty katsomaan...
Mutta haluttiin 4D:ssä käydä, koska esim. sydämen rakenteesta selviää siinä niin paljon enemmän kuin tavallisessa rakenneultrassa.


Bruno kyseli monesko raskaus. Tuntui niin surulliselta vastata, että kolmas, mutta yhtään vauvaa ei ole elävänä saatu syliin

Lyhyesti selitin hänelle esikoisen kohtalon



Sitten alettiinkin ultraamaan, ja voi jestas miten tämä vauva on esikoisemme kanssa saman näköinen! Niin suloinen ihana nöpönenä ja pullaposket...

Vauva esitteli nätisti kasvojaan, ja oli erittäin liikkuvainen.
Lääkärin ensimmäinen sana vauvastamme oli, että "VILKAS!"



Napanuora oli kaulan ympäri, mutta se saatiin onneksi pois kun mahaa paineltiin reippaasti että vauva sai liikkumisellaan napanuoran turvallisemmalle puolelle



Sydänkäyrää otettaessa säikähdin hirvittävästi kun kuului jotenkin aina sellainen ylimääräinen tärähdys

Minä siinä jo mietin kaiken maailman sivuääniä, yms...

Ennenkö ehdin kysyä asiasta lääkäriltä, hän ehti sanomaan meille nauravaisena, että "Vauvalla on hikka!"



Pää alaspäin pieni oli, esitteli kaikki sormensa, varpaansa, selkänsä, niskansa ja jalkovälinsä

Sukupuoli saatiin siis tietää 100% varmuudella, mutta se jääköön salaisuudeksi jos täällä näitä kyttääjiä liikkuu



Painoa 700g ja vastasi kahta päivää isompaa kuin viikot on. Syntymäpainoksi arvioitiin 3700-3800g. Syke oli 132.


Saatiin mukaan 20 minuuttia kestävä dvd
ja kuvia pikkuisesta 22kpl



Istukka on tosiaan etuseinällä, ja Bruno varoittikin ettei kannata huolestua jos joku päivä potkut eivät oikein tunnu - pikkuinen on mennyt istukan taa ja potkii istukkaa.


Oli niin ihana lähteä lääkäristä pois, mieleen jäi erityisesti Brunon sanat: "Siellä on ihka oikea elävä terve vauva!
Te saatte vauvan!"




:MyAngels ja pikkujätti rv 24+4
(ultran mukaan rv 24+6)
 
MyAngels ihanaa "kuulla" kuulumisiasi!!! Mulle tuli ihan tippa linssiin varsinkin ton viimeisen Brunon lauseen kohdalla. Paljonko maksoi ultra? Me ollaan kanssa ajateltu mennä sitten, kun sen aika koittaa. Ihanaa :flower: :flower: :flower: .
Miikkis vuoto on helpottanut, onneksi. Kipuilee hieman vielä, mutta muuten olo on ihan jees.
(.) Eka työpäivä takana saikun jälkeen. Olo on väsynyt, mutta ehkä kahden tunnin yöunien jälkeen ois joka tapauksessa väsynyt. Oli kivaa toisaalta mennä töihin, kaikki oli halaamassa ja sanovat, että kivaa kun tulit töihin, nyt saadaan taas nauraa (mä oon siis meidän osaston yksi naurattajista) :LOL: . Mutta päivä meni nopeesti. On mentävä tänään ajoissa nukkumaan, että jaksaa. Päätä särkee kovasti pitäis ottaa särkypilleri ja mennä peiton alle...
 
hei!

vihdoinkin jaksan olla vähän aikaa pystyssä
väsyttää koko ajan ihan mahdottomasti...vois vaan nukkua

En tiedä ottaako elimistö rankkaa viikonloppua takas, vai mitä mutta väsymys on tosi rankkaa...
ja kun ei saa tehä mitään, väsyttää varmasti sekin...


MyAngels: ihana kuulla ihanista ultrakuulumisistanne!!!

Paljonko maksoi 4D-ultra?

Meillä olis huomenna se äippäpoli kontrolli tuosta kohdunsuusta. olipa taas eilen kamalia suppareita, oltiin mun vanhempien luona ja äitikin oikein säikähti kun alkoi taas suppailee niin etten voinu liikkua. Lyyhistyin pihalla nurmikolle kipujen vuoksi... olin tosi kipeä


Mutta kun pääsin sisälle ja lepäilemään, olo helpottui taas...
Tuli mieleen että jos se lääkäri huomenna sanoo että supparit ei oo aiheuttanu mitään, niin mie en kyllä viikkokaupalla jaksa kärsiä näin karseita suppareita ja sitten väsyneenä yrittää synnyttää...


nyt on pakko taas mennä pitkäkseen kun väsyttää...
aamulla heräsin puol kymmenen, katsottiin lasten kanssa Röllin Sydän ja syötiin ruoka, jonka jälkeen menin pitkäkseen sängylle ja nukahdin, nukkuin kolome tuntia ja kävin keittään kahvia ja kuorin raparperit kattilaan kiehumaan ja nyt taas väsyttää...


Hyvin väsynyt AE ja ukkeli 33+5 (jospa elimistö vaan valmistautuu synnyttämään ja siksi pakottaa mut nukkumaan koko ajan...)
 
Leinikki Voi kurjuus! :hug: Voimia ja toivottavasti pian plussaat uudestaan ja sitten kaikki menisi hyvin!!!

MyAngels Ihanaa, että ultrassa kaikki jälleen hyvin. Usko pois, nyt te onnistutte!!!

Omaa napaa...Mulla on ollut nyt eilisestä asti ihan hirveät vatsakivut :( Eilen neuvolassa kuultiin sydänäänet ja mainitsin kivuista. Sanoi ellei ole polttavaa niin nou hätä. Mistä mä tiedän koska on supistus? Maatessa kipu helpottaa, mutta liikkuessa on välillä sietämätöntä ja vihloo, jomottaa, menkkamaista, KAIKENLAISTA! Onko nämä jotain kasvukipuja??? Pakko oli ottaa Panadol kun tuntuu ettei voi enää vaan olla. Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn voisko tulla näytille jos vaikka kurkkaisivat alapään tilanteen. Onhan näitä kipuja ollut koko raskauden silloin tällöin ja koviakin, mutta jotenkin luulin että helpottaisivat jo tässä kohtaa? NORMAALIA??? HELP!!! :/

Huolestunut Toive81 ja mini 12+2
 
moiii..

tulin vaan pikaseen laittaan (luen, oikeesti, juttujanne sit ajan kans myöhemmin! )kun surffasin vähän kaksplussan sivuilla...ja nauratti oikein, siis lukeeko kukaan muu (nolottaa juu myöntää että ite toisinaan selaan... ) noita päivän ns. "avauksia" ? nytkin joku juhannusjuttu-kaverit meni -tyylinen väittely naisten kesken, että jotkut viittiikin oikein kuumentaa tunteensa tuntemattomien kanssa ja provosoida... :LOL: se on niiiiiiin helppoa nimettömänä........ :x josta tulikin mieleen, että oliko se my angels joka puhu kerhosta..kannatetaan!!! mutta kai sinnekin pääsee "kuka tahansa" vai mitä?? tai jos yv.tä laittaa...mut eihän kukaan tiedä kenelle nekään oikeesti menee??

no, nyt täytyy lähtee suihkuun! palailen!!!
niin ja p.s kärppänä heinälatoon onnittelut!!!!!!!!!! kerrassaan mahtavaaaa!!! :saint: :flower: tervetuloa!!
 

Yhteistyössä