**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

SusSoo
Nyt tulee pelkkää omaa napaa: Aamulla kävin verikokeissa ja huomenna sais soittaa tuloksista. Pyydän sitten uutta labrakäyntiä vaikkapa maanantaille, jotta tietää että lisääntyykö arvot. Ehkä mun pitää sitäkin vaatia, koska nätisti pyytämällä ei taida saada mitään :whistle:
Puolilta päivin alkoi vatsakivut. Epäilyttää kyllä että mitä on menossa, koska kävellessä ja seisaallaan pahiten tuntuu ja levätessä on vähän parempi. Toivottavasti vaan pelkkä vatsapöpö jyllää :| Seurailen tilannetta.

Sussoo ja Suloinen 9+5
 
NP meillä painoarvio esikoisen kohdalla oli 3300g ja neiti painoi vaan 2600g. Ja painoarvio tehtiin edellisenä päivänä. Mutta neiti oli pieni ja pippurinen. Pituutta oli painoon nähden kuitenkin hyvin, niin se hämäsi.
SusSoo jospa olis vaan kasvukipuja. Tai suolessa oleva ilma :LOL: . Mulla ainakin suoli aiheuttaa välillä hurjat kivut ja kun päästää pamauksen, niin helpottaa :LOL: . Tulihan kerrottua omankin suolen asiat ja kaikkia kiinnostaa :whistle: .

(.) Mua ottaa päähän ja rankasti. Meillä töissä eräs työntekijä puhuu p*skaa musta (ja kyllä parista muustakin), mutta se on nyt ottanut mut hampaisiinsa. En ole hänelle mitään pahaa tehnyt, eikä hän ole lähimpiä työkavereita. Mikä tekee ihmisestä niin katkeran, että pitää toisia haukkua ja kiusata? Mä otan tämän asian esille esimiehen kanssa, kun näen hänet seuraavan kerran. Minusta ei tarvi pitää ja saa haukkua, mutta silloin kun vedetään valheisiin mukaan sivullisia( eli perhe), niin silloin suutun ja kovaa. Mä valvoin puolet viime yöstä ja mietin miten voisin itseäni ja perhettä puolustaa..
Mutta iloinen asia on se ettei oksua ole tänään vielä tullut. Huono olo on, mutta ei oksua :wave: .
Tänään on vähän energisempi olo, voisin pestä vaikka koneellisen pyykkiä :D
 
SusSoo
Mymmyryy :wave: kiitos vihjeestä. Se vois kyllä olla tietään ulos etsivä pikku paukku
Toivotaan ainakin että näin olisi. Tietenkin tulee pelättyä pahinta monen menetyksen jälkeen.
Ai teilläkin Mymmyryy oli vauva ollut dieetillä viimeiset hetket ennen syntymää, niin kuin meilläkin. :D
Ota töissä puheeksi tuollaiset kakanjauhajat
Parempi ottaa puheeksi kun menettää moisten takia yöunensa.
 
SusSoo Joo, mäkin kyllä panikoin siinä viime raskaudessa ihan jokaikistä kipua, pihahdusta ja pörähdystä, ja huonosti siinä kävi.
Nyt yritän ottaa lunkimmin ja annan mennä painollaan (eli toivottavasti kohta etukenossa). Esim. Yksi päivä lorahti jotain pöksyihin, enkä mennyt tuntiin tarkistamaan kalssonkeja ja kun menin, niin se oli vaan valkkaria...
Ja sitten mulla on vähän semmonen fiilis, ettei huvittais mennä np-ultraankaan, mua ei kiinnosta tietää mitä siellä paljastuu. Tulkoon vaikka mutanttininjakilpikonna, mutta kunhan olis vaan ELÄVÄ.
Olipas taas mussutusta...
 
heip

ihanaa.. kohta pääsee nukkumaan :LOL:
jalat kauheilla kivuilla :|

Mymmyryy: Jep ota asia vaan puheeksi rohkeesti.. tuollasta tartte sietää!

NP: Itse kans sitä mieltä että nuo osastot pitäis erottaa.. siis synnyttäjien ja sitten niitten jotka menee sinne muun asian takia :'(
Itse kun sain kuulla että pikkuisemme ei eläkkään niin jouduin menemään synnyttäjien osastolle aulaan/vieraiden vastaanotto huoneeseen odottamaan että veisivät minut huoneeseen ja antaisivat lääkkeet.. ja sitten kulki äitejä vauvoineen ja kuului vauvan itkua... sain odottaa puoli tuntia ennen kuin joku henkilökunnasta tuli ja sanoi että on tainneet unohtaa :'( Onneksi mies oli mukana.. oli raskas reissu.. tuotti kamalaa tuskaa olla siellä ja muistella että täällä en istu tämän pikkuisen kanssa joka ei masussa elä, niin kuin esikoisen kanssa istuskelin.

Meritähti: En jaksa kun ihmetellä ja ihailla sinun asennettasi! :hug: on totta että suruun ei saa upota (niin kuin itse tein piiitkäksi aikaa ja vaikutti jo arkielämään.) ja niin kuin sanoitkin; välillä vituttaa, itkettää jne mutta ne kaikki on varmasti käytävä läpi. :hug: ja joka tapauksessa toivotan sinulle iloista joulua ja virkeää mieltä. Nauti ja palaa pian tänne!

Tauskille myös hyvät joulut ja uudet vuodet näin etukäteen! :wave:

nyt vielä vikat iltahommat tekemään ja sitten jalat ylös ja kirjan pariin..

danjuska ja vilma 25+4
 
SusSoo
Mymmyryy :wave: Mä yritän olla panikoimatta, mutta ei näytä oikein onnistuvan :ashamed: Joo, ja ultraan mä en liioin uskaltaisi mennä. Neuvolassa olisin päässyt johonkin riskiraskaus-ryhmään eli mulla olisi ollu ilmeisesti jotain ylimääräisiä ultrauksia ja lääkärikäyntejä. Mutta en siihen sitten halunnut. Nyt kyllä vähän kaduttaa... olisihan se ehkä omien hermojen hallintaa auttanut kun olisi ultriin päässyt. Voi olla, että jos tammikuun neuvolakäynnille asti pääsen, niin ilmoitankin että haluan sittenkin olla "riskiraskaana" :)

Ja vatsakivut on hellittäny. Jos se olikin se eilinen hernekeitto joka vasta tänään päätti melskata mun vatsassa. Toivotaan ainakin niin! :xmas:

Sussoo ja Suloinen 9+5
 
Aktiivinen taustailija ilmoittautuu... Lueskelen kyllä ketjua yhtenään, mutta en ole (taaskaan) saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Uusi pinokin on sitten viime kerran tullut - kiitos kaunis sekä vanhalle että uudelle päivittäjälle, NP ja SS. :heart: Täällä on muuten viimein päätetty, että synnytän TAYSissa. Sen VASin voi siis ottaa etusivulta pois, vaikka eipä kai tuo siellä mitään haittaakaan.

Surullisia uutisia on ollut kauhea lukea. :'( :'( Vielä kerran halauksia ja voimia täältäkin, Meritähti, Leinikki ja Epskeps. Omakin km on ollut taas mielessä aika paljon, kun nyt tulee jo toinen joulu putkeen, kun oon raskaana.

Onneksi niitä vauvojakin on syntynyt. Onnea nyyttinsä hakeneille!!! :flower: :heart: :flower: Ei se ole kaukana täälläkään, hui! :eek: Tänään nimittäin poksuu viikot, 37 täynnä! En kyllä olisi ikinä uskonut, että joskus vielä olen näin pitkällä...

Uusille plussanneille myös onnitteluja! :heart: Ihanaa kun tulee uutta porukkaa. Koko ajanhan meitä täältä poistuukin. Tsemppiä sinne alkutaipaleelle, täällä tosiaankin tiedetään millaista tuskaa ja panikointia se välillä on. Ja pahoinvoiville myös halauksia. :hug:

NP:llä se on kohta joulutonttu kainalossa - ihanaa! On kyllä varmaan aika erilaista odottaa, kun tietää päivämäärän etukäteen. Mä kun oon sellanen, että inhoan kaikkia yllätyksiä, niin haluaisin tietää tuleeko tämä ulos huomenna vai viiden viikon päästä! Mutta täytyy vaan kestää. Saapa nähdä lähteekö meistä NP:n jälkeen seuraavana minä, Toive vai daizz... vai joku muu. On kyllä sellainen tunne, että minä se en ole! Varmaan tämä neiti pysyy kiusallaankin masussa tammikuun loppupuolelle. :D On nimittäin sen verran paksu ja tukala olo jo, että vaikka jännittääkin, alkaa pikku hiljaa toivoa, että saisi tuon tyypin pois ja syliin asti.

Tuohon km:n toteamisapaikkakeskusteluun. Mullehan kävi kans niin tammikuussa, että su-iltana lähdettiin vuodon takia TAYSiin ja paineltiin tietämättöminä ensiapuun. Meidän edellä oli synnyttämään menossa oleva nainen, jolle neuvottiin tie synnärille. Kun sitten pääsin tiskille ja esitin asiani, sanottiin vaan tylysti: kuulit kai ajo-ohjeet, kun juuri selitin edelliselle. Siinä itku kurkussa selitin, että en kyllä ole synnyttämässä... Mutta sinnehän sitä sitten tosiaan jouduttiin synnytysvastaaottoon moneksi tunniksi.
:'( :( Että samaa mieltä täällä: joku voisi hiukan miettiä miten ja missä nuo hommat hoidetaan ihmisarvoisesti.

Kaikille muille, joita en nyt osannut kommentoida, terkkuja ja voikaahan paksusti!

Omaa napaa vielä sen verran, että tänään on viimeinen neuvolalääkäri. Vähän jänskättää, kun ei tuonne alas ole kurkattu sitten rv 28. Enkä oikein luota sen meidän lääkärin taitoihin - täällä kun ei mitään synnytystapa-arviota ole, niin käsikopelolla pitäis sitten arvioida mahtuuko syntymään. Kääk!

frizzante + neiti rv 37 (POKS!)
 
Nasu-85: Oliko viiva ihan selkeä? Jos hyvin hailakka niin pieni mahdollisuus on, että ovat jäänteitä KU:sta, mutta jos ihan selkeä viiva niin uskaltaisinpa varovaisesti ehkä jo onnitellakin =) Oisko sulla mahdollista päästä verikokeeseen, josta näkee HCG pitoisuuden? Jos on, niin pyydä sitten päästä toiseenkiin otteeseen parin päivän päästä niin näkee onko arvot tuplaantunet. Paljon tsemppiä täältä ja muistatkin sitten tulla kertomaan onko mieluinen joululahja tiedossa! =)

Frizzante:Kiva kuulla susta! Juu viikot alkaa käydä TOSI vähiin. Välillä olo, että tytsy tulee ulos ennen vuoden vaihdetta ja nyt taas olo (kun ei supistele yms), että viihtyy varmasti tammikuun puolelle...Täälläkin kovasti jo haluaisin vauvan viereeni, että se unelma vihdoin ois totta! :heart: Onnea poksuista!!!! =)

Toive81 ja Mini 37+4 :heart:
 
Kurjia kokemuksia teillä on ollut KM totaemisen kanssa :( . Mie taasen koin KOKSissa saaneeni hyvää ja ihmismäistä kohtelua. Mullahan todettiin np ultrassa, että sikiö oli kuollut kohtuun. Sieltä laitettiin suoraan labraan verikokeisiin ja sitten ylös. Taisi olla naistentautien ja synnyttämättömien osasto (mikä lie nyt sitten nimeltään oli) jossa ultrattiin uudelleen, sain ohjeet ja lääkkeet ja pääsin kotiin. Koko siellä olo aikana ei tarvinnut odotella missään muutamaa minuuttia kauempaa ja henkilökunta oli ainakin minusta todella ystävällistä ja asiallista. Jos nyt niin voi sanoa, niin minulle ainakin jäi "hyvä maku" tapahtumasta. Henkilökunnan ja kohtelun osalta siis. :)

Kuulin äsken ilouutisen, miusta tulee taas ensi kesänä täti :heart: . Veljen perheeseen odotetaan uutta perheenjäsentä. Sisko sai jonkin aikaan sitten neljännen lapsensa ja meille ensimmäinen. Taidetaan olla aika sikiävää sorttia kaikesta huolimatta :whistle: . Jos nyt kaikki menee hyvin meillä ja veljen vaimolla, niin laskin, että kymmeneen kuukauteen syntyy 3 vauvaa. Aika hyvin :D

Nyt taas vähän kiiru, hauskaa päivää kaikille. :wave:

-snowball ja peikko 19+3
 
SusSoo Minkälainen päivä siellä on? Oliks ne kivut hernesopan aiheuttamia? :/ Kyllä kaikenlaisia outoja tuntemuksia mullakin oli aluksi. Osa varamsti aitoja ja osa kuviteltuja. Sen verran kun kyttäilee kroppaansa, niin toteaa kaikenlaista. :kieh:
mymmyryy mä oon vedelly nyt kauheesti kaikkee hyvää et vaavi kasvas.
Kauhee ähky on nytkin, kun kävin viikon ostosreissulla ja mukaan sattui kaikenlaisia herkkuja.

Toivottavasti se kiusaaja duunissa tajuaa lopettaa. Tuollainenhan on laissakin kiellettyä ja pomolla on velvollisuus lopettaa kiusaamiset. Ei tuollaista kyllä kenenkään tarttes kokea. :headwall:
Inhottavaa kuulla et teilläkin Danjuska ja Frissante oli pikkasen väärässä paikkaa tuo km toteamiset. Tuo snowballin sairaalan toiminta kuulostaa paljon paremmalta. Toivotaan et tolleen useammissakin paikoissa hoidettais asiat.

frizzante juu pian alkaa poksumaan aivan kunnolla tässä pinossa. Tosi monta on meitä tammikuun toivoja ja pari vielä joulukuullakin. Ei tosiaankaan tiedä kenellä tulee vaavin haku reissu ja milloin. Ylläreitä aina tapahtuu! Tuosta tulikin mieleen et tuolla tammikuun pinossa on ilmoitettu et Hemuli olisi synnyttänyt, mut enempää ei oo infoo. Eli on vissiin vielä sairaalassa.
Toivottavasti sun neuvola reissu meni hyvin. :heart:
snowball onneks olkoon et sinusta tulee tätikin! :flower:
nasu täällä on kans yks jolla kaikki ajoittui perä perään. Tosin mun toinen km oli epäselkee homma (en ees tajunnu itse et olin raskaana). Mulla tuli jopa kunnon menkkoja vaikka olin raskaana... ja ovulaatio oli ties mihin aikaan. Ei ollut ainakaan normaaliin aikaan, kun meil oli tarkoitus odottaa... Eli voi tosiaankin tulla raskaaksi heti ja voi mennä hyvin. Toivottavasti sun kroppa on palautunut edellisestä kokemuksesta ja et siel kasvaisi terve pieni lapsen alku. :heart:

NP ja Tirri :xmas: 38+0 (poks!!!)
 
Nasu ja kuinka helppoa olisi käydä vain verikokeessa siellä neuvolassa (labrassa), josta voitaisiin määrittää hcg. Tosin pitäshän niitä ottaa peräti kaksi, mutta silti. Eikö se ole neuvoloiden mielestä minkään arvoista, että nainen tietää, odottaako vai ei? :xmas:

Frizzantelle onnea hienoista viikoista! :D Et sitä varmaan tiiäkään, mutta joka kerta, kun alan hermoilla jotakin, mulla tulee mieleen nuo sun antamat "ohjeet", miten raskaana kuuluu käyttäytyä. Hyvin on iskostuneet mieleen (ihan kuin en olisi itse jo niin toiminut.. :whistle: ).

Mä olen henk. koht. taas niin aurinkona, kun papuska on löytänyt taas uuden vaihteen ja mennä muljuttaa samaan tahtiin kuin ennenkin. :D Tiedä sitten, mikä univaihe sillä oli, mut onneks meni ohi. :xmas: Papu on nyt jo kahtena aamuna herännyt kuudelta möyryämään ja vähän jännään, tuleeko tästä nyt pysyvä tapa (no joo, eihän sitä vielä voi tietää ). Meinaan aikooko hän herätä kukonlaulun aikaan sitten synnyttyäänkin (tervetuloa vaan aamu-unisten perheeseen :whistle: ). Hih hah, katsotaan.

Ostin tänään taas yhden bodyn papulle. Oli niin söpö. ...alkaa tuota vaatevarastoa vaan kohta olla jo ihan reippaasti eikä vielä olla päästy niiihin joulun alennusmyynteihin... :whistle:

T. Kärppä ja papunen 29+5
 
SusSoo
Hcg-arvoista soittelin tänään neuvolaan. Ja lukema oli 112421 =) Eli yli 100 000 sen arvon pitäisikin olla kolmannella raskauskuukaudella. Nyt yritän edes vähän hengähtää tämän mun odotushysterian kanssa ja nauttia tästä hetkestä ja tulevasta joulusta! Viime vuonna joulu meni raskaana ja vuodellen. Tänä vuonna aion olla raskaana ja onnellinen :heart:

NP :wave: Ei se kyllä se hernekeitto ollu syynä mun vatsakipuihin. Töissä pitää olla kauheesti jaloillaan ja liikkeessä koko ajan. Neljän tunnin työrupeaman jälkeen vatsassa alkoi taas tänään tuntua samalta kuin eilen. Semmonen painontunne, joka helpottaa istuessa. Vähän niin kuin supistaisi. Mutta eihän nyt vielä voi tietenkään supistella :) Onneksi on tulossa pitkä joululoma ja saa vaan löhöillä ja kasvattaa masua (ja lisätä painoa :whistle: ).

Täytynee pian lähteä vielä iltatöihin. Ei millään jaksais :ashamed:

Sussoo ja Suloinen 9+6
 
SusSoo :hug: hienoa! Olet ansainnutkin sen onnellisen joulun! :)

Nasulle tsemppi :hug: toivotaan parasta!

NP onnea poksuista!!! :D :heart:

Käytiin jouluostoksilla ja nyt on kaikki ostettu! Jeah! :D Ei tarvii enää sinne ryysikseen mennä puhisemaan... :whistle: käytiin myös kattomassa edullisia Carenan yhdistelmiä. Oli tosi kevyet, kätevät ja toimivan oloiset... ja halvat: 199!! Kohtalaisen pieni tavarakori siinä oli, mutta kuinka oleellinen sen koko on jos kauppareuissut tehdään kuitenkin autolla? Jaa jaa... :x

EM ja Dodo 19+2 :heart:
 
Kuulumisia ultrasta jotka on kyllä hieman ristiriitaisia. Pienokainen siellä on ja sydänkin sykki hienosti la siirty 5.8 joka on kyllä aika myöhäinen mielestäni mutta aivan mahdollista kuitenkin kun mulla on aina kierto heitellyt. Ja sitten se mutta:
Kohdussa oli jotain vuotoa :eek: Ulos astihan ei kyllä ole vuotanut mutta siellä näkyi kohdun reunassa sellainen kuunsirpin näköinen vaalea kohta. Se voi sieltä hyvinkin hävitä ja pääsemme säikähdyksellä mutta aina on se toinen puoli se voi kasvaa se vuoto ja alkaa irrottaa istukkaa :/ Ainakin toistaiseksi kohhdunkaula oli siisti, kiinteä ja tiukasti kiinni.

Mutta itse ajattelin, että jos ei tule kovia yllättäviä kipuja tai vuotoa koitan ajatella, että kaikki on hyvin. Pääsen tarkistukseen 30. päivä joulukuuta ja kun on tuo joulukin välissä niin luulisi ajan menevän nopeasti.

Mutta sitten kysymys, onko kellään ollut samanlaista tilannetta? Miten on käynyt?

Nyt ei jaksa muuta, oli pitkä päivä kaupungissa mutta kaikki joululahjat ja muistamiset on nyt toimitettu, kyllä sitä tulikin käveltyä ja raahattua kasseja

Unicco ja taimi 7+2
 
Joku kumma heittää mun jutut johonki bitti avaruuteen kun yritän vastailla ihmisille...tää o nyt viimene kerta ku kirjotan juttuja uuestaan...siis..

Tauski82Niin ne päivät vaan matelee...ja matelee...Mut tulee onneks aatto ja kaikki ni sit ne menee nopeesti EHKÄ :whistle: ...

NullPoints En mäkään varmaan ikinä unoha sitä olo´tilaa..oli se sen verran hurja... :( ja kurja...Onneks tosin sokerit nyt rauhottunut.Ja pysyny aika tasassa.Juu koskaan ei tiedä millon lähtö tulee nyt on muutaman päivän ollu ihan monta kertaa harjotus suppareita...Juu jouluaattona mä oon huumorilla heittänyt et sit me tosissaa lähetää..Käy pia toteen koskaan ei tiiä. :whistle: :ashamed: Mut tiedänpähän että en tosiaan ole ainut.Sä siellä olet nyytin haussa sitten kanssa.Toivotaan että teillä menee kaikki hyvin ja paranet hyvin ja pikkunen syntyy terveenä.yhen sektion kokeneena...en ite siihen toista kertaa haluais...Mä haluun synnyttää... :whistle: Mutta tietenki pakon eessä siihen ois ryhdyttävä.
Mutta on se ihanaa silti...saa sen pikkuruisen ryttysen nyytin syliin vihdoin... :p
Mäkin haluun mut oikeesti vasta uuden vuoden vaihteen jälkeen...1.1 ois hieno synttäri kun mun mummolla joka on pian 90v on se synttäri pvä...ni sais komeen päivän pikkunen ku isomummoki o nii hienosti syntyny uudelle vuodelle.Jospa tääkin meijän Justiina... ;) Saas nähä...jännityksellä odotellaan...millon täältä korvesta pitää lähtee puksuttaa sairaalalle.Johon on matkaa melkein 100 km..
Noi kaksi edellsitä on kyllä syntyny molemmat 38+ vkoilla...ja se ois justiisa tuo uudenvuoden vko... :D Saas nähä...

frizzante...Nii i kukakohan meistä lähtee sitten...Sä meet päivän eellä mua...ja silleen...onhan tuossa muutama muukin..ja ottako joku startin ajoissa...
Odotellaan innolla miten meijän käy... :D Kuka poksahtaa seuraavaks...jos nullpointsia nyt ei oteta laskuun...sorry :D Vauva uutisia siis odotellessa... :heart: :heart: :heart:

Kärppä Hienoa että siellä möngerretään taas ilosesti. =) Meillä mä oon kans se eniten aamu-unisin...mut en onneks ainakaa vielä oo heräilly pikkusen liikkeisiin...Onneks..Iltasin tosin en meinaa saaha nukuttua ku isännällä ja pikkusella on omat leikit ku isäntä ottaa meijät lusikkaan ja nukahtaa käsi mahalle..ja sit niil alkaa semmonen oma leikki...isäntä unissaan tökki pientä...ja sit pikkunen jutkailee takas...ja tätä voi kestää hyvin tunninkin...Isäntä tosin ei muista tästä leikistä enää mitään ku örisee mun korvaan jo kovaa vauhtia...kyllä pistää hymyilyttämään se meininki. :D :heart: Äitin rakkaat...aarteet.

EM sullakin noin monta vkoa jo täynnä onnea...onnea.Teille se onni on kohillaan...Pikkunen kasvaa siellä hyvin luota vain siihen...Sanoo yks joka hermoili tooosi pitkään...ainakin 30 vkolle asti...

Mulla ollu niin herkkä pvä tänää...jotenki nii väsynyt...kaikki pillityttänyt...isännän ei tarvinnu ku tökkästä suunnillee ni mä jo pillitin...Meni onneks ohi ku isännän kainaloon menin rutistukseen ja kulta rapsutti ja rutisti huolella.Onneks. :heart: Kyllä noi miehet on sitten raukkoja...joutuu ne aikamoisia mielen juoksuja kestämään meiltä naisilta...ei se aina mene niin et miehiä joudutaan vaan me naiset kestämään..on meissä naisissakin nii paljo ainaki raskaus aikana kestämistä... :whistle: :p

Mä rupeen ilta puuhiin..nyt...

Kaikille mammoille hyviä vonteja ja joulun aikoja jos en jostai syystä enää kerkii jouluu enne kirjottelemaan...kyyl mä tuun ainakin sit ilimottelemaan kun pikkunen syntyy...et mitä sielt tulikaan..tuliko Justiina vai pikku isäntä... :heart: :heart: :heart:

Huomenna poksutaan täysaikasiks... jeeeeee....

daizz 36+6
 
Nimra
Muksaa iltaa kaikille tännekin pinoon... ja hui kamala, kun olette taas olleet ahkeria kirjoittajia
Meinaan taas tippua, kun en ihan päivittäin (kai ? ) kirjoittele tänne


Kärppänä heinälatoon Noi mitat voi heitellä kyllä tosiaan mittaajista riippuen niin todella paljon, meillä neuvolassa kaksi lääkäriä ja kaksi terveydenhoitajaa mittas aina kaikki ihan erilailla ja eri tuloksen..., joten en sinuna stressaisi ja varsinkin, jos ultrassa on kaikki ollut hienosti :D Siitä poikittaistunteesta en kyllä minäkään tiedä tuon enempä kuin, että se tuntui olevan ajoittain poikittain :LOL: :ashamed: Musta tuntu, et meillä oli tooosi vähän vaatteita neidille...niin nyt tuntuu, että kaikkia ei ehdi edes päällä käyttää, kun jää jo pieneksi. Kovasti on Anni saanut jo lahjojakin ja kaikki bodyja ja samankokoisia joten tiuhaan saa niitä vaihdella, että on kaikki vaatteet edes kerran päällä ollut :D

Sophia Se sydänäänien ensimmäinen kuuntelu ON IHANAA
Kyllä meillä oli mieskin melkein tippa linssissä, kun ensimmäisen kerran Annia kuunteli :whistle: Hyvä, kun olette onnellisia ja näytätte sen!! Meillä on terkka niin ihastunut meihin, että haluaa kai meidän pitävän sinne yhteyttä ihan mahdottomasti.., kun viimeksikin toisteli, että soitat vaan kun keksit jotain kysymistä ja pitäiskö mun itse sit vielä Annia katsoa, kun tulette maanantaina
Silloin tosiaan eräällä neuvola kerralla sano meille, et me ollaan niin ihana pari :LOL: :LOL: Sillä on varmaan jäänyt levy päälle... ? Ihana, kun teillä menee hyvin


ElinaMaria No, varmasti pelottaa mutta eiköhän siellä ole Dodolla kaikki kunnossa !!! Nuo etapit on kyllä ikäviä.., kun ne muistot tulvii aina mieleen, mut täältä kovasti tsemppiä ensi viikolle
Hyvä, että olis noin edulliset vaunut.. Mä en ois raaskinut ostaa kovin kalliita :ashamed: ja saatiinkin sit tutulta ilmaiseksi.., kun ei tosiaan ole vaan varaa ostella monen sadan euron vaunuja :(

Sussoo Aika jännä terkka sulla.. :eek: :eek: Siis miten voi olla mahdollista, ettei osaa tulkita hcg-arvoja ?!?! Onnea liikkeiden tuntemisesta !!Siellä se pikkuinen muksii äitiä ja kohta jo isääkin..
Hyvät on sun arvot - Hieno juttu :D

s-anttu Kiva, että siellä on raskaus missä on kaikki hyvin :wave: Se helpottaa kyllä odotusta, kun ei ole kipuja tms.

herkkupeppu Tsemppiä sinne, jos on vielä kipeitä.. ja paranemista edelleen
Oma talo, ihanaa
Toivottavasti pääsette kesällä muuttamaan! Joo, kyllähän sitä aina haluais toisen apuna olla, mut menee sitten kun pystyy :D

Nanniina Toivotaan ettei kuvotus muutu kovin rajuksi ja pääse herkuttelemaan joulupöydässä :xmas:

kleopatra Mukava juttu, että neuvolassa oli kaikki mallillaan
ja vielä parempi, että saat syödä salmiakkia ihan luvan kanssa


Daizz Todella mukava kuulla siis sinustakin !!!
Oon sua tosiaan mietiskellyt. Hyvä kuulla, että kaikki on hyvin


Snowball Kiva, että sait vahvistuksen liikkeistä :heart: Siellä se pikkuinen vipeltää. IHANAA!! Hemppa tosiaan joillakin laskee.., mut sen voipi korjata :D (mulla se pysy vähä reilus 130 koko odotuksen ) Kiva, että pääset joulun jälkeen ultraan pientä katsomaan
Ne on kyllä niin hellyyttäviä hetkiä!! Ihana juttu, että sinusta tulee vielä tätikin :D

Toive Mulla oli noilla viikoilla tosiaan tosi vaihtelevia liikkeiden kans. Joskus tuntu, et niitä oli ihan jatkuvalla syötöllä :eek: :eek: ja sit yht´äkkiä tuntu et ei oo ollenkaan.., joten varmasti ihan normia! Joo, siis tuo harmaa, sateinen ilma on ihan sieltä ja tooosi syvältä |O |O Toivotaan, että siellä alkaa tulla lunta ja saatte jouluisen ja talvisen tunnelman
Joo, mene vain ruokailuun mukaan :wave: Ei sitä tosiaan ihan kannata kotiin jämähtää ja hyvähän se on, jos on vastaukset harjoiteltu ja tiedossa :LOL:

Orchid Hienoa mahtavaa, että paprut on maaliskuussa kätösessä!! Onnea!


Meritähti Ihanasti kirjoitit. Kovasti toivon sinua tänne pian takaisin!! :heart: Hyvä, että juhlit ja nautit joulusta :hug: Kyllä tiedän tuon tunteen...vitutuksen ja ... noh, ajan kanssa se häviää. Kovasti jaksamista ja ihana kuulla, että menee kuitenkin valtaosan ajasta hyvin


Tauski Joo, ei tossa vaiheessa enää sais kovasti nostella tai oikeen kauheesti mitään muutakaan hirmu raskasta. Onneksi ei mitään pahempaa sattunut. Tosin mä olen vähän huono "torumaan", kun itse vaihdoin vielä joskus varmaan rv 30 jälkeen järjestystä :ashamed: :LOL: Mukavaa reissua !! ja Oikein Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2009

mymmyryy Kovasti jaksuja sinne sinulle ja varsinkin sinne töihin!!! :hug: Siis mistä noita pas***an jauhajia oikeen sikiää |O |O Mene vaan rohkeesti sanoon!! Ei tollasta tarvi kenenkään kuunnella ja jaksaa katsella :headwall:

frizzante Tulehan sitten kertomaan neuvolakuulumiset ja arviot :wave: Toivottavasti se lääkäri nyt ainakin jotain osaa... :eek: Se on inhottavaa, kun on sellaisia ihmisiä mihin ei oikein osaa itse luottaa.. Toivotaan, et tietää mitä tekee :hug:

Nasu Toivottavasti siellä olis masussa pikkuinen aloittelemassa elämäänsä - Kerrohan sitten asian edistymisestä :wave:

Unicco En osaa valitettavasti tuohon sinun kysymykseen vastata, mutta toivotaan sen olevan jotain ihan harmitonta !!! ja hyvä et oli paikat kiinteät ja kiinni ja pääset vielä ultraan missä asia tarkistetaan


NullPoints MAHTAVAT UUTISET olet saanut polilta, ONNEA ja nyt voi sit jo hengähtää ja huokaista piiitkään ja syvään
Tosi loisto juttu, että kaikki on mallillaan ja painoarvio on pikkuisella HYVÄ
Ei ole enää kauaa.., kun nyytti on teillä syllissä - Ihanaa, joulunlapsi :xmas:

Kaikille POKSujille hurjasti onnea :heart:

Tänne ei ihmeitä.. Siis tuo tyttö kasvaa ihan silmissä :eek: :eek: Tuntuu, että joka päivä on erinäköinen... ja muuttuu, tosin luulen sen olevan ihan normaalia
Ainahan sitä kuulee, että "Niin ne lapset vaan kasvaa" ja se ON TOTTA :D

Saa nähdä pääsemmekö jouluksi kotiin, kun siellä on porukat kovassa flunssassa ja ei viitsitä tytön kanssa mennä, jos siellä koko porukka pärskii :headwall: Kädet ja sormet ylös, että porukat kuntoutuu!!! :saint: Pääsis itse jouluna "helpommalla" :ashamed:

Tänään otettiin ensimmäiset jouluiset kuvat Annista... (vähän etukäteen ekat.. :p ) Siis, tuo tyttö on sitten kova tahtoinen!! :eek: Päivisin pitää silmiä auki, vaikka väkisin...ettei nukahda.. :LOL: ja sit yöllä vielä enemmän silmät tirrillään :LOL: :LOL: Niin..äitin pieni mussukka.. ja isänkin


Meillähän käytellään siis noita kestovaippoja ja mulle sattu sit pikkusen hassusti :LOL: Mä laitoin eilen eräällä matkalle kertakäyttövaipan ja..noh, vaihtaessa tiputin sen samaan ämpäriin kestojen kera ja tänä aamuna toooosi väsyneenä laitoin sit vaipat pyykkiin ja purkaessani pyykkiä pesun jälkeen koin yllätyksen!! Kone täynnä ihme mupua ja sitä "imuaineitta" mitä on niissä kertakäyttövaipoissa :LOL: :LOL: että jep jep.. :saint: Pesin sitten koneen tyhjänä uudelleen :whistle:

Huomenna mennään sitten isoisoäidin luokse syömään "jouluateria" ja vaihdellaan lahjat ym... ja katsellaan yhdessä hetki tuota kehittyvää tyttöä :heart: Se on kyllä tosi tarmokas :eek: Saas nähdä miten isä ja äiti on vielä myöhemmälä iällä "helisemässä" Annin kanssa.. :D

Tässä meidän oma "tonttu"



(vähän suruinen, ku oli märkä vaippa..ja just heräs :LOL:

Karviset
 
Heips! Mä taidan tulla tänne jatkossa häiriköimään, jos vaan mahtuu, kun kaksi vahvaa plussaa olen nyt testeihin saanut. Eli osa voi mut tunteakin kuumeilupuolelta, mutta kertauksen vuoksi pieni esittely on varmaan paikallaan: Olen 27-vuotias opiskelija Turusta, joka toivoo valmistujaislahjakseen vauvaa ;) Perheeseen kuuluu mies ja koiria. Keskenmenoja on takana kaksi (07/08 ja 10/08) ja nyt toivo on taas kerran nostanut päätään. Varhaisultrat on jo varattu (7.1., jolloin rv 6+6), toivottavasti siinä tällä kertaa etsitään sikiötä, eikä tarkisteta onko kohtu kunnolla tyhjentynyt. LA 27.8., joten tällä hetkellä mennään rv:lla 4+1.

Aika kiva lukea tää pinoa, kun täällä on ihmiset ihan eri vaiheissa raskautta! Toiset ovat juuri kuulleet ekan kerran sikiön sydänäänet ja toiset ovat lähdössä synnyttämään minä hetkenä hyvänsä! Tsemppiä kaikille, jotka ihan kohta synnyttävät, maali on jo tooosi lähellä ;)
 
Omaa napaa pikaisesti ennen töihin rientämistä:
Eilen eka neuvola, ja oli ihan tuttua löpinää. Kaikki ok.
Puhuttiin myös np-ultrasta ja olin aiemmin vähän miettinyt etten menis koko ultraan, koska jotensakin on vähän ahistavaa. No varasin sen eilen kuitenkin ja nyt koko viime yön näin sitten painajaisia, että taas keskeytynyt km todetaan siinä ultrassa. En sitte nukkunut kolmen jälkeen yhtään :headwall: . Että tällästä, nyt hammaspesulle ja sorvin ääreen :wave: :wave:

lymypiilo :flower: tervetuloa, täällä on aina kiva nähdä tuttuja :wave:

Päivällä luen sitten tarkemmin muiden kuulumiset :wave:
 
Anteeksi kun ängen pinoonne :whistle: viime viikolla todettiin keskeytynyt km viikolla 10+6, vauva vastasi viikkoja 8+6..Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin..Ajattelin teidän kokemuksia kysellä siitä milloin on ollut ensimmäinen ovulaatio tyhjennyksen jälkeen? Me ei aiota odotella niitä ekoja kuukautisia, vaan heti jatketaan yritystä..Jälkivuoto on loppunut, nyt olisi kp 9 / 26..Kiitos jos joku viitsisi vastata!!!
 
Lymypiilo onnea! Voi kun ihanaa!! :flower: :hug: :heart: Tervetuloa vaan joukkoon sekaiseen... :D

Nimra voi miten suloinen pieni tonttutyttö!!! IHANA! :D :heart: Mäkin tahon! :saint:

Mymmis :hug: ajattele että pääset näkemään teidän pikkuisen siellä ultrassa! :) Tällä kertaa kaikki menee hyvin! Onhan sen mentävä!!! Mut jos se oikeesti ahistaa mennä sinne niin eihän se pakollista ole. :hug:

Heinämässu ensinnäkin pahoittelut :hug: :hug: Mulla tehtiin keskeytys 1/08 ja ovis tuli mun mielestä heti seuraavassa kierrossa, joka ei myöskään venynyt lainkaan... mut varma en voi olla. Tsemppiä uuteen yritykseen. :hug:

daizz onnea poksuista! Mahtavaa!!! :D

Unicco en kyllä yhtään osaa sanoa mitä olisi tuo... yhdellä nettitutulla on kyllä löytynyt joku juoste kohdusta, mutta se havaittiin rakenneultrassa... et olisko joku sellainen? (älä kysy mikä se juoste on, ei mitään hajua. Mut ei mitään kovin vaarallista) Toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin!

KIITOS kaikille tsempityksistä! Jännitys kasvaa pikkuhiljaa mutta uskon ja luotan että kaikki on masussa hyvin. :) Ainakin Dodo liikkuu vilkkaasti... :)


EM ja Dodo 19+3 :heart:
 
Heinämassu pahoittelut kokemuksestasi. :(

Mulla ei ollu ihan vastaava tilanne: raskaus oli tm, joka kaavittiin pois, kun ei itsestään tullut (tietenkään, kun tämän raskauden ennenaikaista poistuloa on sitten pelätty kuukausitolkulla :whistle: ), mutta kehitys oli siis meilläkin päättynyt jo hyvissä ajoin ennen kuin raskausmateriaali poistettiin kropasta. Väittäisin ovuloineeni jo ekassa kierrossa, mutta en ole varma. :p Menkat tuli 28 päivää kaavinnasta eli sinänsäkin palautui heti normaali rytmi. Tokassa kierrossa ovuloin jo ihan varmasti ja kolmannesta tulin raskaaksi (joten joo siinäkin ihan varmasti :xmas: ). Me tosin päätettiin pitää tarkoituksella tuo kaksi kiertoa tehoehkäisyllä, jotta kohtu sai levätä yms. Sitten kun ehkäisy jätettiin pois, olinkin jo uudestaan raskaana ennen kuin ehdin oikeastaan edes tajuta, mitä tapahtui. :D

Onnea matkaan! Toivotaan, ettei tarvitse kauaa odotella. :)

Unicco en kyllä ole yhtään varma, voiko kyse olla samasta... Mut siis mulla (tosin) tuli vuotoja ja niiden jälkeen ultrauksessa näkyi pientä hematoomaa kohdussa (eli vuotoa, joka ei ollut tullut pois). Ei se koskaan muistaakseni oikeastaan vuotanutkaan, vaan liukeni sinne, kuten se ultraaja silloin ennustikin, että voi tapahtua. db joka tapauksessa. :)

T. Kärppä ja potkumoottori, joka ilmeisesti tahtoo ruokaa 29+6 =)
 
Huomenta!!!!!!!

Täällä oon just ja just hereillä. Neiti tuli herättelee viideltä et hän ei voi nukkua kun nenä pitää kummaa ääntä. Vissiin on pikkasen tukkoinen sen flunssan jäljiltä... Rauhoitteli et niin on mutsinkin nenä sellainen ja nyt takas nukkuu..... Sit ei mulle tullutkaan uni, joten nyt on väsynyt äippä täällä. :|
Unicco Hienoo et siellä pieni sydän sykki!
Tuosta sirpistä en osaa henk koht sanoo muuta kuin vaan et mullahan oli kunnon menkat vaikka olin muka raskaana... Ne yrittivät sanoo ä-polilla et ei oo menkkoi ollut ja oonko nyt aivan varma päivämääristä jne... Kai mä nyt itse tiesin tarkalleen kun kaikki laitoin päivyriin kun yritys oli kova. :headwall:
Niin ja monilla on täs pinossakin ollut harmitonta vuotoo ja vielä ovat mukana... Eli silleen. Mut en tosiaankaan tiedä leviikö se vai ei...

Mut hienoo on et siel on elävä sissi ja jos on kunnon sintti sissi ei se tuollaisesta säikähdä!

Daizz oli tosiaankin mukava kuulla kuulumisiasi!
Kyllä sen rankan vaiheen jälkeen todellakin ansaitset helpon lopun!
Nimralla on ihana tonttu jo joulua odottamassa. Minä saan tonttuni sit viime minuuteilla. :xmas: En voi nyt odottaa! :heart:
Lymypiilo Oikein sydämmellisesti tervetuloa pinoilemaan!!!!!!!!!! Toivon pikkuiselle tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea mahdollista pinneineen ja imukuppeineen!!!!! :heart:
Tää onkin ollut tosi mahtava pino, toiminut mun "kotina" melkeen alusta asti. :heart: Tulee varmasti ikävä ihmisii kun tästä pian jakaudun. :wave:
mymmyryy tuo on just sitä et ottaako rakenneultraa vai ei... Rupesin miettii itsekin et jos täs vielä kertaalleen yritetään vauvaa varmaan katsis mennä katsastaa... Ikää kun tulee, niin vaikka tunnen itseni nuoreksi, niin ei oo takuuta niistä munasolujen laadusta. :headwall:
Heinämassu kandee varmaankin ostaa ovulaatiotikut et saa varmimman tuloksen milloin ovis tulee. Mulla heitti nimittäin ovis aika paljon km jälkeen... Meil ei ollut tarkoitus yrittää heti mun ekan km jälkeen, mut ovis olikin aivan jossain muussa kohdassa.... Samoin kävi toisen jälkeen. Ja tuo oli siis vaikka mun vuodot oli normaaleja... Eli tosiaankin kroppa voi olla aivan ihmeellinen. Tsemppiä yritykseen aivan valtavasti! :heart:
EM
Kyllä se siitä aivan varmasti! Mä oon varma et kaikki on hyvin Dodolla! :heart:
(.) tänään on sit vika neuvola visiitti. Sen ihmeellisempää ei siellä varmasti tapahdu... Kunhan vaan ei olis proteiinia pissassa ja paineet katossa, niin oon onnellinen.
Eilen kokkailin meiän joulu aterian. Sairaalassa kun en usko et ne sapuskat on ihmeellisiä. Sit kaupasta hain kaikkee herkkuja mun sairaalakassiin et jos makeen himo yllättää. Tajusin tossa just et vaunutkin ovat vielä vajassa. :eek: On ne haettava sisälle ja ehkä pestävä. :headwall: Toivottavasti ne ovat ok.........
Sit joululahjat olis pakattava. Ne saattaa jäädä kyllä tältä päivältä...
Huomenna on sit duunin pikkujoulut. Kiva mennä ihmisten ilmoille nauttimaan jonkun muun laittamaa safkaa. Mies saa juoda viiniä minunkin puolesta, minä ajelen sit kotio.
Ainoo jännityksen paikka on et neiti menee ekaa kertaa yökylään kaverinsa luo, et tuleekohan sillä mua ikävä? Onneks me ei olla kauheen myöhä, et jos niin käy, niin voin sen hakee sit kotiinkin.... Niin ja en oo ees katsonut et onks mulla mitään vaatteita. :( Kun saa olla aika isoo kokoo se kolttu mihin nyt mahdun. :( Pakko tarkastaa vaatekaappi tänään, muuten on joltain lainattava vaatetta......
Kaikille oikein ihanaa päivän jatkoa! :heart:

NP ja Tirri :xmas: 38+1
 

Yhteistyössä