***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

Tulin vauvauutisia kärkkymään... =)

Sukkaparille ja koko perheelle onnea pienoisen syntymän johdosta :flower: :flower: :flower:

Verniksen kuulumisia odotellessa... :xmas:

Meillä on arki lähtenyt kivasti pyörimään, tyttö on tyytyväinen ja helppo vauva ainakin toistaiseksi. Ja suloinen kuin mikä tietysti :heart: Enpä ehdi nytkään enempää satuilla...

Meritähti ja tyty 3 vkoa
 
Verniksen kuulumisia minäkin jo kaipailen! :saint:

Poika on jo 12 päivää vanha. Ja vastahan me tultiin kotiin... kohta se menee jo kouluun... :xmas: Arki pyörii hienosti, ainakin vielä kun mies on kotona. Meillä ei liiemmin itkeskellä, tyytyväisiä ollaan.. vähän olen ollut huolissani syömisistä kun on niin pieni, mutta äsken vedettiin 2h tissiä niin johan huolet haihtuivat. Huomenna tulee neuvolatäti. :D

kiva kuulla Meritähdestä!
 
Juu syntyihän se meidän tonttu :xmas: Kokoa komiat 53.5cm ja painoa 4110g, pipo huimat 37cm :D
Synnytys oli hirveä suoraan sanoen, kesti kokonaisuudessaan 9h 53min ja supistukset olivat surkeita ja tehottomia mutta järkyttävän kipeitä. Välillä junnasi paikoillaan ihan täysin :( Siksi myös jouduin ottaamaan loppuvaiheessa kohdunkaula puudutteen ja sain oksitosiinitipan. Eli en ihan luomuna siinä onnistunut toiveistani huolimatta. Ponnistusvaihe tuntui lähinnä teurastukselta koska poika syntyi kaikenlisäksi käsi poskella :eek: Luulin että repesin ihan totaalisesti, mutta yllätyksenä en revennyt yhtään eikä edes epparia tehty :D Pari nirhaumaa vaan tuli. Eli ei tikin tikkiä ja istumaan pystyin heti. Eli tavallaan olen aika ylpeä itsestäni että sain ihan itse tuon järkäleen ponnistettua ulos 22min. :D

Tänään sitten vaan tuli huonoja uutisia kun pojan tulehdusarvot oli nousussa ja joutui sitten lastenosastolla ab-tippaan :'( Itse tietenkin jouduin kotiin ja kova ikävä vaivaa ja itkettää :'(
Ruokahalua pojalla onneksi riittää ja imetys lähti hienosti heti käyntiin :)
Mutta tulen sitten vielä kertomaan synnytyskertomusta paremmalla ajalla =)

Vernis ja Alpi 1vrk
:heart: :wave:
 
MLL
Onnea Vernalis pojasta! :flower: :heart: Eihän tuo pieni puudute himmennä sun työn loistoa kun oot noin potran pojan punnannut ulos :) (eikä siis tietysti kenenkään synnytyksen saavutusta himmennä lääkkeet, huom. :D) Harmi, että jouduit yksin kotiin lähtemään toivottavasti saatte pian pojun kotiin!
 
Moi! Tulin juuri ultrasta ja...no ei mulla mitään jippii-uutisia ole! No ensinnäkin ihmettelen miten se gune sai mulle rv 6+2 kuukautisten mukaan kiekkonsa kanssa laskettua kun mun laskujen mukaan on 6+0 hädin tuskin. Niin siinä sitten kävi ettei hän mitään alkiota nähnyt eikä siis sykettäkään . Ruskuaispussi kjyllä oli ja kohdunsisäinen tapaus. Tiedän kyllä että ne laitteeet on surkeet ja hän sanoi että teoriassa alkion ja sykkeen vois nähdä rv5+3-5+4. Hän käski viikon päästä uudestaan "kontrolliin". Minä sitten rupesin lypsämään hältä tietoo kun oli niin vähäsanainen että millä todennäköisyydellä siellä vielä vois jotain elävää näkyä niin hän ei siitä tykännyt eikä sanonut puoleen ei toiseen. Ymmärsin että fifty-fifty mahdollisuudet??!!? . No 4.1 meen Tampereelle eri lääkärille ja katotaan sitten. Itkin kyllä paluumatkan kun olin niin jännittänyt sinne menoa ja en saanut kuulla/nähdä sitä mitä olin niin toivonut. Matkalla oli vielä paha kolari ja kaikenmaailman ambulansseja ja paloautoja sikin sokin ja sekin itketti kun ajattelin et kiva kohta varmaan raahataan ihmisraatoja mun silmien edessä. Tääkin vielä. Ei tässä auta muuta kuin odotella ja pelätä pahinta. Lääkäri käski mun unohtaa viikoksi koko juttu...unohtaa.. miten kysyn vaan. Sillä paikalla on jokin paha karma..nimittäin ko. paikassa olin silllloin ja samalla lääkärillä kun vastaavassa tilanteessa totesi alkion kuolleen. jotenkin vaan oli paha aavistus takaraivossa. Lisäks oli aika kovakourainen kun sai paikat sattumaan et katotaan alkaako viikon sisällä tulee ulos...tai sitten ei. Voi plääääh! Niin gyne yritti lohdutella ja sanoi et voi olla että alkio on jossain niin painuneena kohdunseinämään ettei vielä näy.
 
Vernalikselle oikein paljon onnea :flower:

Erka älä vielä menetä toivoa, aika aikaisinhan sulla tuo ultra on ollut.

Täällä odottelen ens viikkoa ja neuvolaa. Jännittää jo nyt, että kuuluukohan sykkeet enää. Toisaalta mulla on nyt parina päivänä ollut sellainen olo et ihan kuin olisin tuntenut liikkeitä. Viikkoja nyt siis 14, joten ei pitäisi vielä olla mahdollista. Ehkä mieli tekee tepposia, kun sitä niin kovasti olen tässä toivonut et tuntuis jo ne liikkeet niin vois pikkuhiljaa alkaa rauhoittumaan ja nauttimaan raskaudesta.
 
MLL
Erka :hug:

Julyforjoy kyllä mun mielestä joskus oon lueskellu, että toisilla tuntuu liikkeet jo noilla viikoilla. Itellä tuntu 15+? selkeästi.

Tämä mamma lähtee synnärille näytille, supistelut on kipeytyny ja lisääntyny entisestään ja soitin äitipolille niin käskivät lähteä livakkaan näytille. Toivotaan, ettei se pieni sieltä olisi vielä tulossa. Yksi maaliskuisten pinosta kävi joulun alla synnyttämässä pienokaisen, sielä on kaikki onneksi hyvin, että antaa vähän toivoa, mutta silti toivon kaikki raajat ristissä, ettei olisi sama edessä.

MLL :heart: potkuri poju 28+6
 
[/b]MLL Mielenkiintoista kuulla, että sullakin on noin aikasin tuntunu liikkeet, ehkä mun tuntemukset on aitoja. Toivottavasti teillä kaikki hyvin eikä vauva ala vielä syntymään. Onneks on jo hyvät mahdollisuudet et vaikka syntyykin niin vauva selviää ilman suurempia ongelmia.
 
JulyForJoy Maalaat eli valitset sen pätkän minkä haluat tummaksi (niin että tekstin pohja menee siniseksi) ja klikkaat sitten tuota B-namiskaa. En osaa paremmin/helpommin selittää. :saint: Tai sitten toinen vaihtoehto, paina B-nappia tuosta hymiöiden päältä, kirjoita teksti jonka haluat tummaksi, paina B-nappia uudestaan.

MLL Toivottavasti poju pysyy vielä masussa!
 
Heippa!

Löysin tällaisenkin ketjun :)
Kirjoittelin jonkun verran vauvakuume-puolella keskenmenon jälkeen kuumeilevien ketjuun, minulla oli keskenmeno 03/09. Lokakuussa, vähän reilun vuoden yrityksen jälkeen plussasin taas, ja nyt olen viikolla 13+6. Laskettu aika on 30.6.2010 ja meille on tulossa toinen lapsi. Esikoinen on syntynyt 02/07. Synnyttämään menen taas Kätilöopistolle ja ikää minulla on 28 vuotta.

Nt-ultrassa olimme 17.päivä ja siellä oli pikkuisella kaikki hyvin. Itseä vain vaivaa tuo keskenmeno edelleenkin ja olen siksi ollut todella huolissani koko ajan. Mutta ei tässä muu auta, kuin toivoa, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin loppuun saakka.
 
Zalmiakki Tervetuloa mukaan, ja onnittelut plussasta (tosin onhan siitä jo tovin kun olet plussannut). :heart: Muistan sut sieltä kuumeilupinosta, ainakin sun nimimerkin. :) Hienoa, että nt-ultrassa kaikki on ollut hyvin, vaikka ei se huoli siihen lopu.
 
MLL pidä nyt ne jalat kovasti ristissä :) ja tuuhan sit kertoo miten kävi..

me ollaan tänään vietetty miehen kans yöpaita päivää kun se on sairaslomalla flunssan takia.. vauvakin on tänään ollu aika hiljakseen taitaa sekin meidän kans viettää lepo päivää :) mulla oli myös aamul kurkku kipeä :( toivottavasti menis vaan ohi..

selkä on ollu tosi kipee ja viime yö meni taas valvoessa :(

rv27+2
 
Vernalis :heart: Onnittelut potrasta pojasta :heart:

erka Tsemppiä ja voimia seuraavaan ultraan

MLL Toivottavasti vauva haluaa vielä masussa kasvaa! Jaksuja!

Zalmiakki Tervetuloa :wave:

JFJ Täälläkin ollaan oltu tuntevinaan muksahduksia ja törmäilyja masussa =) Itselleni olen selittänyt/järkeillyt ne kohdunkasvusta johtuviksi; Elimet vaihtavat paikkaa vauvan tieltä :eek: Mutta niin tai näin, vauvan liikkeiltä ne enemmän tuntuvat ja tuntuvat ihanalta :heart: ON; vuoto alkaa pikku hiljaa hellittää ja toivo heräämään. Nyt olen kuikuillut netistä jo vaunujakin :ashamed:

Masunkasvatusiloja ja uutta vuotta odottaen
oliivitar ja Heppuli 15+4
 
erka Tuossa tilanteessa kun on ollut osaa kuvitella malttamattomuuden.. kyllä siellä voi hyvinkin vielä syke tulla esiin. Mulle sanoi nimittäin lääkäri, että ennen rv 8 ei saisi mennä ultraan, koska näkymät voi useinkin olal vielä epävarmaa vaikka kaikki olisikin hyvin. :hug:

JFJ Mullakin tuntui toisesta ja tästä rv 14 ekat liikkeet, voi hyvinkin olla niitä. Nyt muksii iltasin varsinkin vähän voimakkaammin jo :D

Jännään täällä jo pääsenkö aloittamaan työt jo ensi viikolla, mitä lääkäri sanoo voinko mennä kokeilemaan. Pari päivää supistellut taas ahkerasti kun vähän jotakin touhuaa. Jos ei töissä oleminen vieläkään onnistu, joudun sittne saikulle ä-loman loppuun. Ärsyttää niin, että en saa eä-lomaa ja joutuu nyt hyppimään eestaas välillä töissä ja sitten taas saikulla..

Pääasia vaan, että pienellä olisi kaikki hyvin. Ens viikolla on neuvolakin ja varmaan vaaka räjähtää joulun päälle :whistle:

J+ UP 16+5
 
Vernalis Onnittelut potrasta pojasta :flower: toivottavasti pieni pääsee pian kotiin!! Ikävä on varmasti valtava :hug:

erka Ensinnäkin ISO :hug: Onhan myös hyvin mahollista, et vaik menkat onkin olleet säännölliset et laps on hedelmöittynyt myöhemmin! Nyt piiiitkä viikko maltilla eteenpäin!! ISO JAKSU :hug:

sukkis ja tonttutyttö 13vrk
 
MLL:n kuulumisia tässä odotellaan..

tosi ärsyttävää lauantaina huomasin että tissi vuotaa ja nyt ne on sit molemmat alkanu vuotaa.. koko ajan tuntuu et valuu.. varsinkin kun on ollut tänään koko päivän vaan yöpaidassa.. pitäs sit vissiin kai alkaa käyttää niitä liivin suojuksia..

rv27+2
 

Yhteistyössä