***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

Rauhallista jouluehtoota kaikille !

Oon syönyt ihan älyttömät määrät julia-karkkeja ja fazerin suklaakonvehteja ja tietty kaikkee muutakin... Vaaka varmaan räjähtää kohta! Esikoinen ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan ja vasta nyt nukahti (uskomaton energiapakkaus 3 vuotiaaksi joka on sentään tänään ottanut melkoiset löylytkin ja ulkoillut reippaasti ja pelännyt joulupukkia ). Kuopus oli tosi reipas kun ei pelännyt joulupukkia juuri yhtään ja vei isosiskolleen joululahjoja pöydän taakse jossa tuo piileskeli . Äitini moneen otteeseen totesi eilen ja tänään että enempää lapsia ei tarvita että kahdessa on tarpeeksi . Minähän en ole kertonut mitään kellekään vielä... sitten hän ihmetteli miksi oon näin kalpea ym. epäili että "onko sulla mensut" . Teki niin mieli pamauttaa et kolmas on jo tulon päällä mut jätän sen ens viikkoon jos vaikka ultrasta sais enemmän tietoa onko jotain kerrottavaa vai ei.

Jos kerkiitte vastaileen niin kertokaahan... mulle tuli eilen illalla kauhee huoli kun olin syönyt sitä suklaata ihan tajuttomasti et jos siitä on jotain haittaa raskaudelle. Googletin sitten raskausja suklaa ja löytyihän sieltä että koska suklaakin sisältää paljon kofeiinia niin senkin on todettu lisäävän keskenmenoja. niimpäniin! Eipä tuo tullut mieleen siinä ahmiessa. Yleensä en juo kahvia enkä syö suklaatakaan. Nyt vaan jotenkintuli kauhee himo ja söin ja söin koko illan. Että tuleeko sen takia nyt keskenmeno sitten ? :whistle: :eek: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Jos kerkiitte vastaileen niin kertokaahan... mulle tuli eilen illalla kauhee huoli kun olin syönyt sitä suklaata ihan tajuttomasti et jos siitä on jotain haittaa raskaudelle. Googletin sitten raskausja suklaa ja löytyihän sieltä että koska suklaakin sisältää paljon kofeiinia niin senkin on todettu lisäävän keskenmenoja. niimpäniin! Eipä tuo tullut mieleen siinä ahmiessa. Yleensä en juo kahvia enkä syö suklaatakaan. Nyt vaan jotenkintuli kauhee himo ja söin ja söin koko illan. Että tuleeko sen takia nyt keskenmeno sitten ? :whistle: :eek: :ashamed:
Mitään tieteellistä tietoa mulla ei tuosta suklaan syömisestä ole mutta enpä usko, että se mitään aiheuttaa. Tummassa suklaassa on eniten kofeiinia ja veikkaampa että olet syönyt maitosuklaata tai hyvin peiniä määriä tummaa suklaata esim. konvehdeissa :) Tiedän, että alussa hermoilee ihan kaikesta itsekin teen niin mutta ole ihan rauhassa vauva voi varmasti hyvin :heart:

JoJo ja Nöppis 13+4

Julietalle onnittelut pikku prinssistä! :flower: :heart:

Täällä huoli on edelleenkova noiden supistusten vuoksi. Nyt on 3 yötä supistellut, ei kipeästi. Tänään soitinkin synnärille ja kysyin, että pitääkö nyt jo mennä näytille vai voinko odottaa ensi viikon neuvolaan (joka on ti). Sieltä sanottiin, että voin käydä, jos haluan pissan tarkistuttamassa päivystyksessä ja jos supistukset muuttuvat kivuliaiksi tai vuotoa alkaa ilmenemään, sitten päivystyksen kautta synnärille.

Nyt oon 2 päivää yrittänyt olla rauhassa, eilen ei päivällä hirveästi supistellut, mutta tänään on niitä jonkun verran tullut. Nytkin tulee tässä koneella istuskellessa, ne on kuitenkin sellasia kivuttomia, alamaha vain pingottuu, ihan kuin siellä joku iso ilmakupla pyrkisi eteenpäin.. Maanantaina soittelen neuvolaan ja vaadin päästä lääkäriin näytille. :'(

Poksujille onnittelut!! :heart:

Vieläkin kasassa. Onneksi nukuin hyvin taas yöni ja aamulla otettiin "se" yksi ässä käyttöön ;) Mukavat supistelut siitä kyllä seurasi mutta lopahtivat sitten parin tunnin jälkeen.. ja kaikki tietenkin soittelee jatkuvasti että joko, joko.. :headwall: :headwall:

Mutta hyvää joulunaikaa kaikille!! :xmas: :xmas:

Vernis ja Baby-J rv 40+1 :heart:

Taitaa se lähtö tulla synnärille ihan Tapaninpäivän kunniaksi. Klo 8 aikaan tuli tosi kipeä supistus ja lorahti jotakin ja sen perään tuli limatulppa ja verensekaista vuotoa. Sen jälkeen suppaillut 15 min välein.. mutta kun matkaa on se 45km ja toinen synnytys niin täytyy varmaan lähteä aika pian kytikselle sinne :headwall: Tykkäisin niin olla vielä kotona..

Vernis ja Baby-J rv 40+2 :heart:

Hyvää Tapaninpäivää :wave:

Vernalis tsemppiä matkaan!!!! Hengessä mukana... Huih =)

Ja onnittelut oman käärön saaneille ja plussanneille :heart:

"Rentoutuneena" nämä joulupyhät ovat sujuneet, mitä nyt karjalaisilla geeneillä pystyy... ;) Pitäisi joka välissä olla touhottamassa. Tällä hetkellä olo on mainio fyysisesti, vuotokin enää minimaalista. Kuukausi viekä ultraan... Huoh. Olisi edes joku kontrolli, niin tietäisi mitä hematoomalle ja istukalle kuuluu... Doppleriakin käytän tosi harvoin (2-3x viikossa :saint: ) En nimittäin joka kerta löydä ääniä, ja paniikkihan siinä tulee... Hermot ovat välistä tosi tiukalla. Vauva vaihtaa tosi vilkkaasti paikkaa ja pääsee piiloon istukan taakse. Mutta onhan se ihanaa, kun pieni veturi sitten löytyy :heart:

Alisa 84 Yritä rentoutua, laita kaikki muut touhuamaan! Kannat sisälläsi arvokasta ja maailma ei ympärillä kaadu, vaikket joka paikkaan kerkeä. :heart: (täytyisi oppia itsekin :ashamed: ) Jaksuja Sinulle.

[/b]Erka Itse olen juonut joka raskaudessa paljon kahvia, yrittänyt olen vähentää, mutta huonolla menestyksellä. En ole kuullutkaan, että suklaalla (kofeiinilla) voisi olla sellainenkin vaikutus :eek: Enemminhän suklaa vaikuttaa mielihyväkeskukseen ja saa syöjät onnelliseksi.

Pakkas pyhiä!!! Oliivitar ja Heppuli 15+ 1

Erka/oliivitar Kahvissahan on suositus max kolme kahvikupillista päivässä. Eipä kukaan ole suklaata kieltänyt, en tiedä sitten missä suhteessa siinä on kofeiinia verrattuna kahviin. :)

Omaan napaa ei mitään uutta. Joulu mennyt rahallisesti kotona.

rv23+3

Toivottavasti Alisa84 kaikki on hyvin. Monestihan nuo supparit on onneksi harmittomia. Vernalikselle stemppiä!

Itse olen yrittänyt ottaa herkkujen kanssa varovasti, toki olen suklaata ja muita jouluruokia syönyt mutta olen yrittänyt välttää yletöntä mässäämistä. Esikoisesta painoa tuli nimittäin yli 20 kiloa ja nyt yritän painon aisoissa, jos vaikka loppuraskaudesta ei sitten olisi niin hankala olo. Olen käynyt vaa'alla joka päivä viimeiset 2 viikkoa ja paino ei ole noussut ollenkaan. Nyt sitten huolettaa, että onko vauva kasvanut ollenkaan vaan kehitys on pysähtynyt. Huoh, koskaan ei ole hyvä :/

JoJo ja Nöppis 13+6

Jokohan verniksella on nyytti sylissä? :heart: Tsemppiä sinne!

Oliivitar Eipä tässä oo pitkään aikaan enää rehkitty ja mitään raskasta ei oo tullu tehtyä, joten...

JulyForJoy Toivotaan, luulen, että pääsen tiistaina tarkistuttaan lääkäriin tilanteen. Synnäriltäkin tosiaan sanoivat, että yleensä harmittomia, mutta silti se mieltä painaa.. :ashamed: Kunpa omistaisin kristallipallon, jolla näkisin, meneekö kaikki loppuun asti hyvin, huoh! Kiitos sulle! :heart:

Täällä eilinen yö ja päivä supistusten osalta oli maltillinen, muutama suppari tais tulla koko päivän aikana. pitihän sitä käydä antamassa päivystyksessä pissanäytekin, mutta siinä ei ainakaan mitään ollut. Päivä kerrallaan.
painosta Paino kotipuntarin mukaan noussut nyt raskauden alusta 2,5kg.. Neuvolan puntari sanoo varmasti toista ;) Kovasti yritän tavoitella sitä max 12kg, mut saas nähä kuin tytön käy :D Onneks maha tulee nyt nopeemmin täyteen, joten en pysty ahtaamaan itseeni semmosia annoksia mitä ennen. Onneks nytkään ei oo tullu syötyä mitään ylenpalttisia määriä, mutta karkkia tuli aika paljon, joten eiköhän se puntari heilahda sitten jossain vaiheessa tammikuuta :x

Heipat vaan kaikille! :wave:

Uusia oli tullut mukaan, tervetuloa ja tsemppiä alun
piinallisille viikoille..kaikki täällä tiedämme tunteen..

Ja uusia prinssejä ja prinsessoita oli myös tupsahtanut.. :heart:
Onnea vaan jakautuneiden perheille!

Ja Verniksen uutisia myös innolla odottelen..

Täällä on sitten (ja varmaan muuallakin :LOL: ) joulun pyhät
ohi ja paluu arkeen koittamassa...mulla vielä lomaa, mutta isäntä
lähtenee ens yönä auraamaan taas.
Pyhät meni herkutellessa, vaaka varmaan hypähtää ison askeleen
ylöspäin vauhdilla..ei kiva..
No, edelleen ollaan alle 10kg:n ni pitää olla onnellinen, esikosta kun
pompahti melkein 30kg painoa...on tuo maltillisempaa siihen verrattuna!

Muuten ei tänne ihmeitä...maha on ruvennut kasvamaan vauhdilla,
mutta onneks ei vaivoja vielä kamalasti ole tullut!
Olo alkaa oleen vähän kankee ja nivusia vihloo/polttaa välillä
aikalailla mutta muuten ihan jees olo..
Kovasti pikkuinen potkuttelee tuonne alaspäin, mutta eiköhän se
oo viel sallittua kunhan ajoissa muistaa sit käännähtää..

Nyt taidetaan lähteä koko perheen voimin starttaamaan traktoria
ja tekemään liukumäkeä neidin uudelle kelkalle mummin pihaan..

Palaan taas jahka kerkiän.. :wave:
Tsemppihalit vielä tarvitseville :hug:

Vernalikselle onnea jo valmiiks, on varmaan nyyttinsä jo saanut...

Täällä on havaittu poksumisen kunniaksi masu asukkaalla kunnon hikka... =) Kuuntelin sitä tuossa koko aamun.. aika ihanaa...

Eli siis viikot POKSUU!! :heart:
--BabyHope ja Tigu rv 30+0--

morjens...
tääläkään ei mitään ihmeellistä, oireita tulee ja menee.. kahvi on alkanut tökkimään. join sitä viel jokunen päivä sitten mottikaupalla, mutta sain palkaksi etovan olon :x kyllä sitä pian oppi vaihtamaan pienempään kuppiin ja eipäs ole tullut keiteltyä enää ku aamukaffet :eek: oon siis kahvin suurkuluttaja yleensä :p
eka neuvola on 14.tammikuuta, että sinne asti kun jaksaa odotella ajan kulua, taisi olla 8+6 silloin, eli on mahdollista metsästellä sydänääniä ja kuvaa ultralla, jos nlatäti vaan suostuu, ku edellisellä kerralla ei mitään löytyny. ettei se vaan ole tullut säikyksi, jos joutuu pettymyksiä taas paljastamaan. minusta oli kyl hyvä että sai aavistella jo siellä että kaikki ei ole hyvin, ettei se iso järkytys iskeny vasta siellä np-ultrassa.

:wave: Sinimarja + Ipana

No niin nyt kävelin tuolin karmia päin ja satutin tuosta häpyluun paikkeilta ja vähän ylempää ja taas kerran oon kauhuissani et mitä mitä...Varon kai liikaa ja sitten jatkuvasti tulee kaikenmoista pientä josta huolestun. Miten ikinä saan kaksi päivää kulumaan et pääsen sinne ultraan.!?! Mulla siis on niitä vara-aikoja muutama muukin jo varattuna et jos ei vielä ylihuomenna näy sykettä tms. Isäntä ei ymmärrä yhtään että mikä kiire sinne ultraan oikein on .

Oikein hyvää alkanutta viikkoa tännekin! :wave:

Vernaliksen kuulumisia odotelessessa. :heart:

nanakuu & BabyHope Teillä on jo oikein komeat poksut. :flower: Perässä tullaan.

erka En mä usko, että sä noilla törmäilyilläsi ja suklaansyönneillä itsellesi keskenmenoa aiheutat. :) Mä oon ite alkanut kotona törmäilemään milloin mihinkin, kompastelen johtoihin, mattoihin jne. Onneksi olen vain meinannut kaatua, vammoitta selvitty.

tiitu87 Toivottavasti on niin, että teidän vaavi on vaan luonnostaan pikkuruinen. Onneksi selvisit liukastumisesta ilman sen kummempia ongelmia. :hug: Piti muistuttaa kaikkia muitakin, että olkaa varovaisia, voipi olla liukkaat kelit lähiaikoina. :attn: Itse olen liukastunut jo pari kertaa, mutta onneksi vauhtia ei ole ollut paljon ja polvet on osunueet eka maahan.

Sinimarja Jaksuja neuvolan odotteluun, toivottavasti viimeistään siellä saat varmuutta raskauteesi. Nopeasti tämä pari viikkoa menee. :)

Alisa84 Toivotaan, että sullakin nuo supparit vähenisi. :hug:

Ei ole enää montaa päivää tätä vuotta jäljellä. Sitten siirrytäänkin jo uudelle vuosikymmenelle. Kohta voidaan sanoa, että tänä vuonna meille tulee vauva. :heart:

Empuuu ja vauva rv23+5

Huomenta!

Nyt on lisäyksiä listaan laitettu, Onnellinen x5 sinä olet tuolla listassa ilman LA:ta, kun tekstissäsi ei sitä lukenut. Ilmoittelen, niin lisäilen sen sitten sinne.

Jokohan se piakkoin Vernalis kotiutuu nyytin kanssa ja pääsee kertoileen meille, millainen joulupaketti sieltä tupsahti. =)

erkalle piti minunkin kommentoida, että ei noista haittaa ole. Palstakaverin ominaisuudessa nyt sanon sulle, että rauhoitu nainen hyvä...Tiedän, jokainen meistä täällä tietää, että keskenmenon jälkeen ei ole helppo nauttia raskaudesta, varsinkaan alussa, mutta kyllä sillä älyttömällä ressaamisellakin voit saada sen keskenmenon ja liialla varomisella. Sille kun loppujen lopuksi itse on syytön... :hug:
Koita jaksaa muru, mutta yritä rauhoittua nauttimaan nyt olostas.

Niin se vain uus vuosi tulla kolkuttelee ovella ja eipä aikaakaan, kun jo meillä alkuvuodessa odottajilla se aika koittaa. Eli yhdyn täysin Empuuun sanoihin. =)
Täällä vauva myllää masussa tosi paljon, pitkin päivää tuntee liikkeitä ja liikkeet tuntuu jo missä asennossa vain, eli liikkuessakin tuntee, joten vahvistuttu siellä onkin. =)
Mahakin on kasvanut hirveesti tässä kuluneiden viikkojen aikana, varsinkin mies tuossa tuumasi jouluaattona, et se on viikon sisällä kasvanu tosi paljon. Huomasi jopa hänkin eron... :D
Mutta nyt lueskeleen muut jutut ja jatkan kahvittelua samalla.
Maanantaita kaikille!

buam 22+5

LA mulla olisi 10.6. ja kolmas lapsi tulossa. KM on ollut tänä vuonna 2 kpl. TAYS on synnäri.

Voimakkaiden supistusten vuoksi saikulla hamaan tulevaisuuteen ja lääkärin käskystä levossa. Päivä kerrallaan mennään ja kuulostellaan miten mennään, kovasti ainakin tyyppi mahassa jaksaa potkia jo :heart:

Yhteistyössä