***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

MLL
Alisalle onnea ekoista liikkeistä :heart:

Babyhopella on jo tosi paljon kuulosesta viikkoja :flower: :)

Sukkis eikö se niin mee, että sitte sen kerran kun lähtee/yrittää lähteä, kaikkea kivaa sovittu, niin se synnytys käynnistyy? Jos koittaisit huijata vauvaa, että äiti tästä lähteekin ostoksille kun ei sulla tunnu kiirettä olevan niin.. :D Ei mut tosissaan, voimia sinne, varmasti tuskasta ootella :hug: :hug:

Tänne ei ihmeitä. Keskiviikkona neuvolalääkäri ja vähän jännittää miltä näyttää kun on sen verta napakasti supistellu. Toisaalta en usko, että oisi mitään tehny kun ei tehny aikasemminkaan, mutta toisalta ainahan sitä on pelko persiissä pikkusen takia. Täälä on alotettu hankinnatkin! Turvaistuin saatiin hommattua lauantaina ja rattaat varasin ja tänään vielä soitan, että pitävät ne mulle varattuna edelleen, tällä viikolla haetaan Emmaljungan classic sportit. Jännnääää! Sitten alkaakin olla isoimmat hommat valmiina, vuoden vaihteen jälkeen kai voi jo alkaa hankkimaan niitä pienempiäkin juttuja, niinkun liinavaatteita ja vaippoja jne..

MLL :heart: 25+5

MLL kiitos.. mä oon itseasiassa kokeillu kaikki muut keinot paitsi ne kuuluisat 3 S:ää. :D Pitäs vissiin vielä kokeilla tuo kaupungille lähteminen.. käytiin viikolla jo mutka "viimesillä" jouluostoksilla Ylivieskassa (90km), mute ei apua.. :headwall:
Pitäs jotenki saaha koko touhu pois mielestä, ni jospa se sitte. Lauantaina sain tytölle onneks uudet haalarit ni päästään pihalle. Olin vastikää ostanu sille uudet, mut niistä meni heti vetoketjurikki, et piti lähettää tehtaalle.. onneks löysin "varahaalarit" maksohan nuoki 40?, mut ostin tarkotuksella mustat ni onpahan sit romuamishaalarit.

Heissan,

En oo jaksanut kauheesti kirjoitella. Odottavissa tunnelmissa on tietty oltu, kun viikot on mitkä on, LA on huomenna...olo on ollut ihan ok, kunnes sitten viikonloppuna ilmestyi PAISE pakaroiden väliin! Siis sellainen tulehtunut ja aivan älyttömän kokoinen patti joka sit hiertää tuolla kankkujen välissä 24/7... :headwall: Ihan kuin ei olisi ollut tarpeeksi vaivoja ennestäänkin...no tänään alkoi sit antibioottikuuri ja mulla ei kyllä olis mikään hirvee kiire synnyttään ennen kuin tuo tulehdus olisi vähän parempi, koska mä en pysty edes istuun irvistämättä...mutta pitäis kuulemma helpottaa nopeesti tolla lääkkeellä.

Ei kyllä mitään merkkejä ole ollutkaan että syntymässä vielä olisi, vaikka mistäs sitä koskaan tietää. Mutta ei siis supistele tai muutakaan vastaavaa. Toisaalta ylihuomenna onkin sitten jo kontrolli äippäpolilla korkeiden verenpaineiden ja hirveen turvotuksen takia, nesteitä kertyy kauheeta vauhtia ja painoa tulee ja tulee...katsovat mikä on vauvan vointi ja pitääkö käynnistellä jollei ala tulemaan.

Tulipas omaa napaa...sallittakoon se nyt kun on jo niin jännät paikat jo ja ajatukset suuntaunut kokolailla yhteen asiaan...

Sukkaparille puhaltelen kanssa supparituulia.

Vernikselle sekä Julietalle onnittelut täysiaikaisuuden saavuttamisesta. :flower:

Ja mitäs vielä...Empuulle onnittelut poikalupauksesta ja Tiitulle tyttölupauksesta!
Itsellenne mieluisia uutisia tunnutte kumpikin saaneet =) Vaikka eihän sen sitten lopulta väliä kait koskaan ole :heart:

buamille tsemppiä, onneksi huomattiin asia! Nyt sitten vain lepoa :hug:

Niin ja tervetuloa Huisille, onnittelut plussasta! =)

Sitten taas vaan odottelemaan. Kaikki hommat on tehty, joulusiivous plakkarissa, lahjat hommattu ja paketoitu, piparitkin leivottu, vauvan vaatteet ja kaikki odottaa puhtaana paikoillaan...joten nyt mä sitten makaan odotellen paiseen paranemista ja Pömppiksen ulostulopäätöstä. :D

Meritähti :heart: Pömppis 39+6

Meritähti: kuin myös täällä.. joulujutut on vauvaavaille valmiit :D
Tääl vain nuo vauvan vaatteet on hujan hajan.. oon parikeraa lattanu nuo siististi lipaston laatikohin, mtu tuo eikoinen (vajaa 2v) käy ne aina tarpeentullen levittään, et päätin antaa olla! Kuhan täs ite tai isäntä pääsee liikenteeseen ni pitää käydä ostaan stopparit nuihin laatikohin, samoten ku hakanen makkarinuoneen oveen.
Eivät aukasseet tuota sun paisetta? toivottavasti lähtee tuolla ab-kuurilla.. tietty voi olla se et pelkäävät, et jos synnytys nyt käynnistyy ni tulehusriski on suurempi. Mul on vain töitten kautta vähän sellanen käsitys et nuo paiseet (varsinkin jos on yhtään pidempään ollut) eivät taho parantua ilman aukaisua ja päivittäistä mekanista puristelua. Kaikkia ristejä sitä pitää vielä loppuraskaudesta saaha :hug:
Kiitos supparituulista.. toivottavasti puhuri tuo ne perille :D mä voin ne sit palauttaa muutaman päivän päästä, ni oot kerenny parantua.. :hug:

Sukkapari ei puhkaissut sitä paisetta kun sanoi että se on vielä niin kova ettei pysty...huomasin sen lauantaina ja sunnuntaina oli jo tosi kipee ja iso, mutta edelleen kuulemma "alkava"
Voi kun se nyt lähtisi tuolla lääkkeellä pois...

MLL Kiitos! :D :heart: Yölläkin, kun olin hereille, niin siellä sellaset 5 kertaa koputettiin, alan olla jo aika varma liikkeistä ;) Ostitteko uutena nuo emmaljungat? Paljonko makso, minkä väriset oli?

Meritähti Hui, sulla on siellä kyllä jännät ajat :p Toivottavasti pyllypaise parantuu ennen synnytystä :D Voimia viime hetkien odotteluun :hug:

Täällä "suurimpana" ongelmana se, että jos yöllä satun vahingossa heräämään, niin en saa millään unta pariin tuntiin, oon ihan pirtee ku peipponen. Sitten kerkeen tunnin nukkua ja kello pärähtää soimaan töiden merkiks :headwall: Todella rasittavaa ja näitä ötä kun sattuu useampi viikkoon |O

MLL
Alisa uutena joo, hintaa jäi pienen alennuksen jälkeen 400e ja värinä on sellanen metsänvihreä ja harmahtava. Mietin, että sinne sopisi tosi hienosti joku maastokuvioinen peite pojulle :) Jos sukupuoli veikkaus on menny mönkään niin ehkä jotain vaaleenpunasta.. Oon tosi tyytyväinen niihin ja se väri on just hyvä, mustaa/harmaata en halunnu kun on niin tylsä ja ihan vaaleet mitä niitä löytyy beigenä niin en tykkää ja likaantuukin helposti. Tuo taas miellytti silmää heti :)

Mä olin eilen illalla jo lähes varma et päästään lähteen.. saunan jälkeen 8lta alko poltteleen 10-15min välein ja poltteli tuonne puoleen yöhön asti. Vauvaki oli jotenki tosi levoton. Kysäsin jopa lapsenlikalta, et onhan sil auto käytössä. Mut ei.. loppuvat ennen ku kerkesivät kunnolla edes alkaa.
40+1

SipuliSiili
Hyvää alkanutta joulukuuta kaikille :xmas: Edelleen "taustalla" luen joka päivä teidän kuulumisia.
Buam, kiitos uudesta pinosta :)
Empuuu:lle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: ja muillekkin hyviä uutisia saaneille :)
MLL tsemppiä ke. lääkäriin, itselläkin tällä viikolla sama edessä...
Meritähdelle ja sukkaparille suppareita ja voimia tulevaan!

Meillä menee hyvin, piti vielä 4d ssä käydä kurkkimassa, ja kaikki oli edelleen hyvin, vaaleanpunaisia ajatuksia ;) :whistle: Tavaroitakin on jo jonkin verran hankittu. Oma olo on ihan hyvä, välillä vihloo ja kolottaa. Kovasti on liikkeet voimistunut, entisestään.
Tästä on hyvä jatkaa...

Hope10 Rv 26+1

MLL
Hope10 ihanaa varmaan oli 4d:ssä, onnea hyvistä kuulumisista ja tytöstä :heart: Oon vähän kade, me harkittiin sinne menoa, mutta kun maksaa sen 250e ja aikoja oli vasta joulun tienolle niin ei sitten mennä :(

Sukkaparille supistuksia täältä! Josko ottaisit uuden yrityksen tänään illalla paremmalla onnella :)

Meritähdelle onnittelut lasketusajan saavuttamisesta ja myöskin potku persuksille, että pääsisit synnyttelemään :D

Pari päivää oli sitten koulua tällä viikolla, on se kivaa taas vähän päästä kämpästä ulos vaikka aika nihkeeltä sielä istuskelu tuntuukin. Nipistelee ja kolottelee ja olo on hankala! Toinen melko outo asia tuli vastaan, vauva alkoi tunnilla potkia niin että maha heilui ja kiusaannuin kovasti kun huomasin, että muutama luokkakaveri tuijotti, en tiedä tajusivatko että oli vauva vai mitä ajattelivat, mutta yritin sitten peitellä toisen heilumisia :) Huominen neuvola vielä ja sitten pääsee loppu viikon vetämään taas lonkkaa :)

MLL :heart: poju 25+6

Onnea Meritähdelle ja sukkaparille la:n saavuttamisesta!! :flower: :flower: Ja supparituulia oikein roppakaupalla!! :D :D

Omanapa sai kuullä eilen suuren suru-uutisen :'( :'( Vanha hyvä ystävä kuoli auto-onnettomuudessa viikonloppuna, en oikein tahdo ymmärtää tapahtunutta ja on ihan järkyttynyt olo, sekä minulla että miehellä. Ei tahdo itkusta tulla loppua..

Vernis ja Baby-J rv 37+5 :heart:

vernaliksen perheelle paljon voimia surun keskelle :hug: :hug:

mulla hirvee paniikki vaunujen kanssa kolmeen yöhön en oo nukkunu kunnol ku ajattelen vaan vaunuja et mistä tietää mitkä on hyvät tarpeelliset ym. ja ennen kaikkea miellyttäis mun ja miehen silmää.. ajat sit löydettii jo vaunut mutta sitten yks yö päätin et mä en pidäkkään niistä :S ei kivaa..

Vernalis Pahoittelut! :hug:

nanakuu Etteköhän tekin hyvät vaunut löydä. :) Mä en ole mitään paniikkia ottanut. Kun ei tiedä vaunuista paljon mitään, niin ei ole kamalia vaatimuksia. Kunhan ne näyttää toimivilta, on suht. edulliset ja miellyttää silmää, niin se riittää. B) Ostetaan sitten seuraavalle muksulle paremmat vaunut, jos tulevat on ihan huonot.

Tänään saan taas sanoa POKS!

Empuuu ja Elmer 21+0

MLL
Vernalis :hug: :hug:

Neuvolalääkärissä käyty...Painoa +500vk, eli rauhottunut tahti, mutta vielä voisi vähän rauhottua :whistle: Hemppa 107, eli rautalääkettä pitää hakia. Paineet ja pissat ok. Syke oli tasanen ja liikkeet ++. Sf olikin sitten ihan omaa luokkaansa eli 27 ja sokerirasitus napsahti huomiselle :ashamed: Hyvähän se on tarkistaa ettei häikkää ole, mutta ei vaan tarvisi lisää murehdittavaa tähän, miksi maha kasvaa niin nopeaan?? |O No huomennahan sitä on sitten taas viisaampi. Niin joo, alakerta näytti napakalle ja kaulaa edelleen se kolmisen senttiä, jee sentäs siitä! :)

MLL :heart: Pojun pullero 26+0!!! :)

Vernalikselle Iso :hug: surun keskelle.

MLL ihanaa, että kuitenkin oli hyviä uutisia neuvolassa JA mikä parasta, paikat kiinni :D Mut :hug: sokerirasitukselle, kyl sä sen kestät, vaikkakin se litku oli aika ällöä...

Näin puolivälin kunniaksi sain pinonkin päivitetyksi...Mitenkähän noi loput marraskuiset...ovatkohan saaneet jo nyytin syliinsä? jos piakkoin poistan ne tuolta odottajista jo pois.... =)

Mutta on kyllä niin uskomatonta, että MINÄ olen jo puolessa välissä!!!Tiiän, et oon jankannu tätä asiaa aiemminkin, mutta 8 keskenmenon jälkeen, tää on vaan niin uskomatonta. Että jotenkin tuntuu siltä, et nyt tosissaan uskoo siihen, että meille se vauvakin suodaan.
Pakko laittaa vielä, et mun vieressä on melkeinpä tällä hetkellä suloisin näky mitä on. Nuo meidän 2 koiraa makasivat kerällä vierekkäin ja molempien päät oli toistensa selän päällä ja kumpikin umpiunessa :heart:
Tää toinen koira eilen kuunteli ku telkkarista kuulu vauvan itkua, pää kallellaan ja oli ihan häh ilmeellä, et saa nähä sit kun oikea vauva tulee kotiin :LOL:

Mut nyt jatkeleen hommia ja miettiin mille sitä tälle päivää alkais....

buam ja pikkuinen myy 20+0!!

Vernalis :hug:

Neuvolakuulumisia: paineet luokkaa 107-112/61-65, pissassa ei protskua ja sokerikin vain vajaa 1 + (mulle tosi hyvin, kun ei sokerit pysy kurissa edes 2 insuliinilla), Hb 146, sf-mitta 28 (laskenut käyrälle!!!), liikkeet ++. Painoa tullut vaiheeksi vähän turhan paljon, mutta edelliseen käyntiin putosikin lähes 2 kg. Saisi kyllä lakata nousemasta. Turvotustakin löytyy. 2 viikon päästä taas äitipolille seurantaan.

kanella ja verkku 28+4 (enpä olisi ikinä uskonut, että tänne asti päästään)

Täällä on hulinaa riittäny melkoisesti miehen yrityshommien valmisteluissa, eikä oo koneella ehtiny ku korkeintaan pyörähtää.

Mä kävin eilen lääkärissä iskiasvaivojen vuoksi, jotka on vaan pahentunu muutamamien viikkojen sisällä. Lääkäri laitto 2vko saikkua, jonka jälkeen ois vielä 2vkon joululoma, eli töihin palailen sitte tammikuussa, mikäli tilanne tästä vähä hölläämällä paranis.

Masu tuntuu iltaisin raskaalta ja nahkaa kiristelee. Varmaan johtuu osittain siitä ku oon ollu niin paljo jalkojen päällä pitkin päivää jo toista viikkoa. Jospa seki helpottais tässä ku pääsee lepäileen..

kanella Toivotaan että sulla pysyisi sokerit hyvissä lukemissa. :) Sinullahan on kohta 30 viikkoa täynnä. Niin se aika mene. :heart:

buamilla kans poksuu jo puoliväli. :flower:

MLL Sulla tais olla supistuksia tuossa aiemmin, ellen väärin muista? Hyvä, että paikat on kuitenkin kiinni. :)

kellopeliappelsiini Nyt sitä lepoa sitten, kerta lääkäri määrää. :)

*merkkaus*

JääKyynel ja Tuittu

P.s. Täälläki ostettiin veronpalautus rahoilla Gesslein- merkkiset yhdistelmävaunut. Kierreltiin muutama liike ja näistä muutamasta mallista meille parhaimmat oli noi. Sellaset Oranssin sävyset (ruskeaan päin) + mustaa. Harrikan sävyt :p

MLL
Empuuu joo supisteluja on ollu ja välillä aika napakankin tuntusia, mutta tosiaan onneksi oli paikat kiinni niin taidan vaan olla sitten herkkä kohtuinen että tunnen harkkarisupistukset niin voimakkaasti :)

täällä on kyllä niin sekavat mielialat ja varasin jo tosiaan sen varhaisultran ensi perjantaille, toivottavasti siellä joku nyt sitten asustaa vihdoin ja pysyisi matkassa :heart:

haluasin olla ainakin siellä 9 viikolla kun edellinen tosissan meni kesken 8+ jotain
:'(

JÄNNITTÄÄ!!!

Yhteistyössä