*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

Koitanpa minäkin jaksaa jotain kirjoitella....

Luminialle ihan mielettömät onnittelu :hug: tytöstä. Mukavaa oli myös lukea miten synnytys meni :heart:

Mihis se
Orchid on kadonnut? Jokohan on silläkin pikkainen viekussa......

Tänne ei uutta...eli edelleenkin sairastetaan. Tytöllä todettiin keuhkokuume ja oltiin sit sairaalassa pari päivää tiputuksessa. Itsellä on sitkeistäkin sitkein flunssa mikä on nyt sit vaivannut reilu pari viikkoa. Tänään en sit enää kestäny vaan samalla kun äippäpolilla kävin ultrassa niin pyysin antibioottikuurin, koska todennäköisesti on myös poskiontelotulehdus. Ultrassa kaikki oli hyvin, vauvan painoksi arvioitiin 2,2 kg ja kasvaa kuulemma samoilla käyrillä kuin aiemmatkin masuasukit. Vielä olis sit ainakin yksi ultra edessä ennen synnytystä. Siellä se vauva jökötti pääalaspäin ja on kuulemma jo laskeutunut melko alas lantioon. Sisätutkimuksessakin kaikki oli ok, paitsi että hiivatulehduskin on taas kiusana ja sanokin lääkäri et raskaana ollessa on aika sitkeä vaiva mut antibioottikuurin jälkeen yriämme taas hoitaa sitäkin pois.

Kleo:
Oothan sie aika aikasin aloittanut vauvan tavaroiden haalimisen, mutta eipähän pääse sit vauvan syntymä yllättämään :) . Ite täällä vasta pikkuhiljaa olen ruvennu haalimaan kasaan edes jotain, mut vieläkin on paljon mitä puuttuu.

Mistäs ootte muuten pinnasängyn reunasuojia ostellu? Ite olen jo pidempään yrittänyt löytää jostain jotain nättejä, mutta eipä ole osunut kohdalle. Kodin ykkösestä kyllä mietin niitä nalle puh reunasuojia, mutta mutta.... Imetysliivejäkin pitäis ruveta metsästämään, mutta voipi ola et sitä varten täytyy lähteä pääkaupunkiseudulle, koska olishan niitä ihan kiva sovittaakin. Tulipahan muuten vielä mieleen, et onkohan täällä kukaan tehny semmosta mahakipsiä vatsastaan? Itse ajattelin tilata tarvikkeet ja kokeilla et miten onnistuu. Olishan se ihan kiva et jäis jokin muisto siitä miltä on raskaana ollessaan näyttänyt, itse kun en meinaa enää enempää lapsia tehdä.

Tauski ja Nuppu 32+5
 
Tauski tulin ostaneeksi Ikeasta sen Fabler (tms.) -sarjan reunapehmusteen, mutta mutta... Ajattelin, että seuraavan kerran, kun pääsen Eurokankaan lähelle, käyn kattomassa pätkän vanua ja jotain kivaa kangasta. Toi ei istu meidän pinnikseen sitten alkuunkaan. Ensinnäkin se on semmoinen rimpula pimpula, joka lötköttää reunoista ja ne kiinnitysnarut on meidän sänkyyn nähden ihan väärissä paikoissa.

Valmiina en ole löytänyt kivoja, paitsi lastenturvassa tais olla jotain Mama&Papas-juttuja, joita oisin voinu harkita. Mutta niillä oli hintaa hulppeat 60 erkkiä, joten meillä pyörähtää kohta taas ompelukone käyntiin. B) (En tiiä, minkä tyyppistä haet, mut kurkkaa esim. babystyle.fi, siellä on kohtuu iso valikoima..)


En ole tehnyt itse tuota mahakipsiä, mut joku mustana paljon kirjoitteleva on semmoisen tehny ja esitelly joskus tuolla palstalla... ootas, oisko ollu Jonsered?

T. Kärppä ja papunen teehetkellä 36+4
 
AAM
mahakipsi ? juuust äsken kävin Espoon Niittykummun Lastentarvikkeessa ja siellä oli alennuksessa niitä :D

ja oli muuten alekorissa siinä lasten/pinnasänkyjen puolella reunapehmusteitakin ja niitä sängynyläpuolelle tulevia "rättikappojakin" en muista niitten nimeä alessa.. taisivat olla jopa jotkut diisentinhintaisia, siis reunapehmuste ja verhosysteemi yhteishintaa tyyliin 40 eur? soita sinne :) keltaisia ja sinisiä taisi olla.. ihan kivoja molemmille.

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Allusmamma: uudinverho. B) :D
nice päde sitten siinä :D mokomaki... :hug: kiitos muistelin et se liittyi jotenkin lampaisiin ? :xmas: vai onko se uuhi ?

täällä muuten kans kahvihetki.. kohta pitänee esikko repiä ylös sängystä.. :( toinen oli nin liikuttava ko tultiin kotia tarhasta niin mamau sanoi että kissa pitää saada sylkkyyn ja heti.. :heart:

hahaa ja pitää hehkuttaa ko muistan vielä, neronleimauksena ilmoitin tuolla ostospuolella että tarttis saada seisomalauta ostettua noiin aataminaikaisiin Emmaljungan kärtsyihin (2001) :whistle: kauhia pihtari oon, no kärryt on onneks käyttökelpoiset vielä kerran.. ja enkös saanutkin postia siitäkin heti miten sieltä joltai mammalta, tahtoi omastaan eroon ko ei ollut enää käyttöä !! :D jee !! eli nyt sekin on hoidettu pois alta. niin no esikoiselle pitää ajatus seisoskelusta kärryn eessä vielä myyä.. :| |O
 
Onnea Heinämassulle!! :heart: :hug: :flower:

Oon laiska ja kopsailen toisesta pinosta :ashamed:


Neuvolakuulumisia (siel oli myös opiskelija, joka mittas verenpaineen, tunnusteli miten päin vauva on ja kuunteli sydänäänet. Se oikee neukkutäti sit kahto vierestä ja tunnusteli viel vauvan asennon uudestaan varmuuden vuoks):

Rv 30+5

Pissa puhdas
Turvotus -
Paino 70,6kg (500g/vko) eli yht. alkupainoon tullu +4kg!!
RR 131/86 , oma syke 86
Vaavin syke 165
tarjonta: RT
hb: 117 (hieman laskusuuntainen)
Sf: 27cm (mittaaja vaihtunu ni heitto voi olla siitäkin johtuvaa, sillä kaks vkoa sitten mitta oli sama)

Eli kaikki hyvin :) Tuo pieni painonnousu tuntuu kyl kivalta ku ei sillai älyttömiä oo humpsahtanu. Mut eihä se ny nii just ois vaiks tuliski kauhee määrä. Mut kivempi näin päin :) Voiha se olla, et ny ku pieni alkaa enempi kasvamaan ni painoaki alkaa tulla iha eri lailla. Mut sen näkee sit myöhemmi :heart:
 
Varovasti tulen minäkin kurkistelemaan tälle puolelle...
Vielä en taida uskaltaa irtautua tuolta kuumeilijoista,
mutta tulin katsastamaan mitä vanhoille pinolaisille
kuuluu nykyään...
Ja hyvää näyttää kuuluvan.. :D
Kamalan pitkällä olette jo, vaikka tuntuu että vasta
plussasitte ja poistuitte tälle puolelle..vaikka olenhan
minäkin elokuusta asti siellä pinossa roikkunut...
Silloin siis leikattiin KU ja poistettiin vasen johdin.

Nyt olisi sitten alkuraskaus meneillään, viikkoja menkoista
laskettuna 5+5. Ja pelottaa niin vietävästi!
Ihan kuten nöttiäinenkin pelkäsi, niin minulla myös
päällimmäisenä pelko tuosta tuulimunasta!
Ensi viikon perjantaina olisi ultra, jossa katotaan onko
siellä yksiössä elämää laisinkaan..
(perjantai 13.pv , apua?! )

Onneksi tuo 2,5v. uhmakas tyttö pitää päivät
kiireisinä, niin ei kerkiä ihan kamalasti asioita
pohtimaan... :)

tinttamaaria
 
Kaa
Käväisin taas lukaisemassa tämänkin pinon juttuja. Seurailen, mutta taustalla. Täällä äippäloma on alkanut ja loman alku on kämppää rempattu yhdessä miehen kanssa. Vielä on paljon tekemättä, mutta paljon on myös tehty. Kyllä tässä pikkuhiljaa valmista tulee... toivottavasti on reilusti vielä aikaa ennen synnytystä.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Taustaileva Kaa rv 34+jotain.
 
Kaa
Vilkaisin muuten tuota syntyneiden listaa ja tämä vuosi on jyrätty pikkuisilla neitokaisilla! Hauskan näköistä kun on vain tyttöjä syntynyt... muuttaakohan seuraava syntynyt rivin toisenlaiseksi?

=)
 
AAM
tinttamaria :wave: onneksi olkoon :hug: :flower:

neukkukuulumiset, tylysti huhtikotipinosta kopsattuna :D

pissa: puhdas
verenpaineet: 126/71
paino: +867/viikko (kolmenviikon takaisesta)
turvotusta : noup
hemppa: 123 (laskenut parilla)
sf-mitta: 29 cm
tarjonta: rt
syke: 145
liikkeet: ++
kaveria sai oikein muotoilla normiasentoon jottei ois saanut käyrää ihan hurjille lukemille oli niin peppu pystyssä pää alaspäin ettei tosikaan.. katteli terkkakin oikein silmät mulkoille ensin että onpas omituisen muotoinen ko peffa oli tosiaan siinä mun kylkiluiden alla mut äkkiä likka katosi sinne selkärangan tienoille kun alkoi käsittelemään vatsaa ja asettelemaan vaavaa...

Tyttövauvoista sanoi mun oma terkkakin (espoossa siis olen) että hänelle on tullut tänä vuonna meillä päin pelkkiä tyttövauvoja kans.. ? tyttöbuumi :D

nyt syömään pojat tuli suihkusta :wave:

am & hippunen 30+2 :heart:
 
Laiskana kopsasin lokaikuisten pinosta..

Tuntuu tosi oudolle olla taas odotuspuolen pinossa :snotty: Jotenki ei nyt pääse fiilikseen mukaan, kun tän alun kävi jo loka-joulukuussa läpi..Tuntuu vaan että taasko tää alko tää oireiden kyttääminen ja päivien ja viikkojen laskeminen :LOL: Ja pelottaa tietty että pysyykö pieni matkassa. Ei oikein uskalla ajatella työnimiä ym, tai hankkia pienelle mitään. Viimeks ehdin hommata jo äitiysvaatteita, sain esikoisen vaatteet takaisin lainasta, ja ostin vauvalle pehmolelun..Ja sit kaikki päättyikin kyyneliin :'(

Jospa mä tästä vielä vauhtiin pääsen..

Heinis+ nökönen 3+6
 
moikat

Tinttamaarialle
tervetuloa ja onnea!

AM: no meikä ei jakaudu vielä piiitkään aikaan.. ihan semmonen tunne on ;) sinäki varmaan kerkeet ensin ;) :LOL: mut TOIVOTAAN oikeesti että ei nyt kovin paljo huhtikuun puolelle mee..
Tuohon teidän uudinverho keskusteluun pitää sanoa sen verran että mulle tulee kans joku uuhi, lammas mieleen :LOL:

sitten neuvola kuulumiset.. kopsailen neukka kuulumiset maalismasuista kun ei jaksa näpytellä :whistle:

"viikot 32+4
verenpaine 115/73
paino -1kg
sf 29.5cm
sydänäänet 150
liikkeet +
rt

siinä kai ne tärkeimmät.. Ihmetteli vähän kun paino pudonnut vaikka mulla tasaseen, normaali tahtiin koko ajan noussut.. Ja omasta mielestäni oon syönyt kun hevonen enkä ole edes yrittänyt iltasyöntiä vähentää :whistle: :ashamed:

tuosta sanoin kun oikea jalka tuntuu puutuneelta koko ajan ja tekee tosi kipeää tuonne oikean lonkan seutuun kun vauva liikkuu.. no vauva tosiaan rt mutta ei ole vielä laskeutunut kunnolla ja mahtuu heilumaan.. pää painaa tuonne oikealle puolelle.. on kuulemma vähän vinossa mutta onneksi kuitenkin oikein päin tulossa.
varmaan helpottaa kun alkaa laskeutua paremmin. "

Ja mitä tuohon tyttöjen syntymään tulee niin niin kuin Kärppiskin sanoi niin jospa en katkaisisi minäkään tyttö ketjua kun on tullut sen verran lilaa ja vaaleanpunaista osteltua :D vaikka on tuolla vintillä pojan pienen pieniä vaatteita ensi alkuun niin ei rinssin tartte vaaleanpunaisissa olla jos lääkäri kattonutin väärin ;)

nyt alakertaan ja koirat ulos vielä.. ja jos söis vähän iltapalaa :p harmi kun se kinkkupannari meni päivällä kaikki :whistle:

danjuska ja vilma 32+4
 
Tavaroiden hankinnasta mä en varmaan ollenkaan hommaa imetysliivejä.. kuljen kotona tissit paljaana pari ensimmäistä viikkoa :LOL: en muista miten esikoisen kanssa.. eikun niin, en pitäny mitään rintaliivejä sillonkaan.. aina kun alkoi yli valumaan niin pumppasin sillon kun se imetys oli karvoja nostattavan tuntuista.. hmm.. :| nuista ajatuksista taas ensi yöksi painajaisia imetyksestä kiitos..

Synnytyspelko on kadonnut tässä 8 vuoden aikana.. silloin suurin pelko oli että ei mahu tulemaan ja tulee sisäelimetkin ulos.. nyt vaivaa eniten että muuttuuko se alapään ulkonäkö pysyvästi?!?!? :eek: missään ei siitä lue ja harvat puhuvat sellaisista asioista ääneen.. että voiko revetä niin että virtsaaminen vaikeutuu loppuelämäksi?!? :eek:

huh huh no jo on mullaki mietteet näin iltaisin.. :LOL: Ja juu mulla kans vaaleenpunaista vaatetta sen verran ettei passais sukupuoliveikkauksen muuttua :LOL:

kleo ja nutu 21+0
 
Uusille onnea ja tervetulo :hug: , ainakin Heinämassu ja Tinttamaaria tais olla :D

Hienoja ultrakuulumisia teillä =) :flower: Ja kiitos kaikille ultran jälkeen onnitelleille :heart:

Luminialle kiitos kertomuksesta =)

Kleo en tuosta noin pahasta repeämästä tiedä, mutta mulla ainakin värkki on ihan erinäköinen kuin ennen kolmea alatiesynnytystä (ja neljättä keskenmennyttä, kun ei halunnut tulla omis aikojaan pois) :whistle:

Meillä ei ole hommattuna muuta kuin pinnasänky (saatiin se viime keväänä kaverilta) ja rattaat on jemmassa, muutama vaate. Vajaa pari vuotta sitten myin kaikki vauvavermeet pois kun olin muka varma että meidän jälkikasvu on tässä... No, nyt en paljoa hommaile, sukulaisilta tulee vähän käytetty turvakaukalo (serkkupojalla ollut eikä mahtunut siihen kuin muutaman kuukauden) ja varmasti vaatteita kun pieni syntyy. Jotain pikkujuttuja täytyy katella, mutta en uskalla vielä. Imetysliivejä (ja muita äippävaatteita) on jäljellä, mutta esim imetyspaidat jne myin :xmas: Kesällä ois heti monet juhlat niin ois kateltava joku juhlavampi juttukin, millä pystyy imettämään ettei kaikille vilauttele :LOL:

HP ja Pikkuinen 21+0 POKSISTA!
 
Torstaita! Ja tervetuloa kaikille uusille!

Mulla on vaivannut niin kosminen väsymys paketoituna 24/7 pahoinvointiin, että on koneella istuskelu ollut aika vähäistä. Ja jos olen itseni koneelle saanut, homma on jäänyt lueskelun asteelle. Ja teidän juttujannehan on ihana lukea!

Omanapa kävi eilen ekassa neuvolassa, kaikki päällisin puolin kunnossa ja ihanaakin ihanampi terkka sai kuin saikin sykkeen kuuluviin. Itku pääsi! Olen tässä viime viikot roikkunut kiinni Kärpän sanoissa, että saattavat ne äänet kuulua! Toivonut ja pelännyt. Ja nyt ollaan viikoissakin yli edellisen km kriittisten päivien. Voin siis ainakin hetken hengittää rauhallisemmin.

NT-ultra on varattuna viikon päähän 13. ja perjantai, Tinttamaaria tsempataan toinen toisiamme! Onkos teistä muuten kukaan teettänyt veriseulaa nt-ultran "parina"? Meillä on nyt harkinnassa tuo mahdollisuus.

Luminialle täältäkin kiitos ihanasta synnäristä!

Kerttu ja rakas pieni terkan mukaan tänään 9+5
 
Täällä vielä ollaan :wave: =) on pikkunen ymmärtänyt pysyä yksiössään kun äitee on niin kipee ollu.

Tosiaan se influenssa veti kyllä kaikki voimat pois, ja kun kuumeesta päästiin niin on hakkaava yskä ollu riesana :snotty: ihan kauhee ku 20tuntii vuorokaudesta meni yskimiseen. Ei tullu yöllä eikä päivällä nukuttua. Tän alkuviikon oon sitten hoitanu 3-vuotiasta toipilasta kotona ja toivonut, ettei synnytys ala kun oli hoitoukki kipeenä. Eilen oli ensimmäinen terve päivä ja kyllähän ne supistukset illalla ja yöllä tuli taas niin AAH ihanan tuntuvina takasin. Jospa tässä nyt pääsis viikon sisällä sitten tositoimiin. Ihmeen rauhallinen olo eikä vieläkään mikään kiire synnyttämään, mä oon oikeesti kuulema outo :LOL:

Neuvolassa tulee ravattua niin tiuhaan, että laitetaan nyt vaan:
paino oli laskenut, yhteensä kuitenkin tullu 19kg :whistle:
turvotusta ei oo ollu misään vaiheessa
pissa, hb, paineet: kaikki ok
vauva liikkuu hyvin ja on edelleen kiinni, ei oo päässy irti :D
sf-mitta oli noussu edellesestä notkahduksesta ollen taas 34cm

Mä oon nyt vähän tipahtanut kärryiltä... mutta tervetuloa uudet mukaan ja onnittelut plussista :heart:

Mä päivittelen uutisia kun on jotain mitä kertoa :D

Orchid ja pikkunen h+1 :heart:
 
Moikka kaikille,

Ja heinämassulle onnea plussasta. Ja ai niin tinttamaria kanssa, ihanaa!! Kun muistelee kuinka maassa olit hetki sitten ja nyt pukkaa koulua ja vauvaa!!

Pikasesti tulin kertomaan, että taitaa aika kellontarkka olla mun elimistö. Neuvolaan soitin, täti oli sitä mieltä, että viikkoja ois nyt 8. Ite kun mietin, että koska se vuoto oikein alko kunnolla ni olis 7+2. Ja kas, just ku kävin vessassa ni oli sellanen rusehtava jojo vessapaperissa. Edelliset kaksi on vuoto alkanut 7+3, eli nyt ois 7+2 ja jos se taas tästä alkaa ni ei voi ku ihmetellä, että mikä tässä 7+ viikossa on, että siihen tyssää.

Eli taustana mulla kaks onnistunutta raskautta joissa ei lainkaan vuotoa, ja kaks keskenmennyttä joissa vuoto alkanut 7+3.

No, katotaan miten etenee, enpä voi suuresti sanoa ainakaan vielä pettyneeni tai järkyttyneeni, on tätä odotettu tapahtuvaksi. Mutta jos ja kun menee niin, että kolmatta kertaa alkaa tasan samalla viikolla ni toivottavasti se tulevissa tutkimuksissa antais jotain osviittaa mistä aletaan tutkimaan.

Näin täällä ei auta ku kattoa mitä tuo huominen tullessaan..

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Woodoo ymmärrän, että sulla pelottaa tuo 7+ aikaisimpien kokemusten vuoksi. Mutta jos yhtään helpottaa, se tuntuu olevan se yleisin vuotoajankohta muutenkin. Johtunee siitä, et keskiverto kierrolla (about sen 28 päivää ) tuolla 7+ viikolla on just ekojen menkkojen alkamisaika. Eli siis jos ei raskaana ois, silloin tulis menkat.

Mä itse aloin tuhertamaan ruskeeta 7+1 ja vuosin +2 ja +3. Samoin teki ainakin yksi muu tuossa alkuraskauden hermoilijoiden pinkassa mun kanssa yhtä aikaa... Ok, molemmat meistä vuoti sitten vielä myöhemminkin (itsellä alkoi uudestaan 11+), joten ihan kokonaan ei tarttee tulla perässä ;) Mut sillä kerroin, et kaikki voi silti mennä hyvin. :) Pidetään peukkuja sen puolesta ainakin.

(.) Mulla on tänään neuvola kolmelta. Ihme aika... ensinnäkin nyt on onkelmana pissin pidättäminen (kuka tähän aikaan päivästä pystyy pidättämään??? :xmas: ) ja toisekseen, nyt ois lounasaika eli mulla se aika päivästä, kun syön suurimman ateriani. Nään jo etukäteen painajaisia siitä vaakaluvusta, kun muutenkin on paino ollut noususuhdanteessa ja sit kun kapuan sille kammottavalle kapistukselle vielä vatsa täynnä sapuskaa... Oujee. |O

Noh, ei auta. Parempi se iso luku vaa'assa kuin jumalaton nälkä. Ihan vain ympäristönkin kannalta (mä en ole ystävällisimmilläni nälkäisenä..). :saint:

Ja joo. Huomaatteko. Suuret on munkin ongelmani. :LOL:

T. Kärppä ja papunen 36+5
 
AAM
voi woodis täällä peukut ja kaikki ulokkeet pystyssä :xmas:.. sun puolesta MUTTA kuten Oraakkeli Kärpätär tässä mainitsi niin kirvestä ei heitetä mihinkään mutaojaan ennenkö ollaan satavarmoja. Raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Vaikkakin useatta kertaa !!! Periksi emmehän anna ?! :hug:
 
Väsymys laiskimus ilmottautuu!

Woodoo
, toivotaan parasta ja pelätään pahinta, niinhän se vaan menee. Mutta minäkin olen vuotanut tässä raskaudessa viimeeksi pari yötä sitten, on kyllä aika rasittavaa, mulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut lainkaan vuotoja.

Ja onnea uusille, liisteriä matkaan kovasti =)

Orchid koetahan toipua ja kerätä voimat syynnytystä varten, olikohan se niin, että joku viisas joskus sanoi, että synnytys vastaa 4 maratoonia!

Tänään oli sitten neuvola ja valtakunnassa kaikki hyvin! Paino tippunut pari kiloa, hb 143, verenpaine ok. Samalla oli siis sokerirasituskoe, ah yhtä aina ihana! Nyt vain sormet ristiin, että sokerit on ok. Meidän esihistoriallinen doppleri ei saanut sydänääniä kuuluviin mutta terkkari kysyi jo kun mä olin ovella, että kurkataanko ultralla... No arvatkaa? Kurkattiin :heart: Siellä Taimi kellutteli ja kiersi napansa ympäri ja taputti käsillä tahtia, äitikin taas ehkä hetken luottaa tulevaisuuteen.

No, nyt on lähdettävä läävään moikkaamaan mammoja ja nyhtämään maitoa!

Palaillen taas
Unicco & Taimi 14+1
 

Yhteistyössä