Keskenmenon jälkeen plussanneet ELOKUUSSA <3

Minullakin on hyviä kuulumisia. Kävin ultrassa eilen ja yksi syke löytyi oikeasta paikkaa. 4mm kokoinen ja vastasi viikkoja 6+3 :heart:

Olin niin hermona että lääkärin jälkeen lyyhistyin kotisohvalle. Ja pakko sanoa, vaikka tämä tieto helpotti niin toisaalta ei se antanut paljon uskoa tuleville viikoille. Kun edellisessä näkyi myös syke ja sitten pieni olikin kuollut np-ultraan mentäessä. Mutta tajusin että tätä se on km:n jälkeen. Ei auta kuin ottaa asiat niin kuin ne annetaan.
Sapfo ja Minni 6+4
 
Huomenet.

Koitin sitten polille soittaa, mutt ei sieltä vastattu. Jopa kahteen kertaan. Ihania nää tyyliin tunnin parin soittoajat, ku ei saa sit edes yhteyttä. Otinpa sitten puhelimen uudestaan kätöseen ja soitin yksityiselle ajan. Voin vielä polille maanantaina yrittää, mutta meen yksityiselle jos en tuonne pääse. Nyt vois sanoo, että odottavan aika on pitkä. Sain ajan vasta 24.8 ja sillon mentäs jotain 7+5. Ihmisten kiusaamista, jos siellä ei olekaan mitään!! Kai se syke nyt ois aikasemminki näkyny? Onkoha nyt pakko sittenki soittaa sinne neuvolaan, ku ei voi tietää mimmonen ruuhka siellä on.

Tänne ei edellenkää mitään. Kahvi ei kyllä uppoo taas vaihteeks, tiedä sit mistä johtuu. Saattaa olla mielikuvituksen tuottettaki, mutt nyt on aamusin olla vähä sellanen etova olo, ku on heränny. Tiedä sit onko syömisistä sun muista johtunu. Mutt edelleenkää tänne ei muuta kuulu. Ois se aika voinu olla aikasemmin!

JääKyynel 5+2
 
Ihania ultrakuulumisia täällä monella :heart:

Mulla olis tänään eka neuvola ja jotenkin niin löysä
olo ettei jaksais mennä.. :LOL:
Oon ollu tän viikon työharjottelussa, ei oikein käy yksiin
tää mun etova olo ja vuodeosasto...mutta ainakin
toistaseks ilman oksuja olen selvinny!
Nyt olis 2 vapaata ja sunnuntaina taas iltaan...

Kun siel ekas neuvolas ei juurikaan mitää tapahdu,
niin kai sinne voi ottaa tuon 3v. uhmiksen mukaan?
Eipä tartte ainaskaan niin kauaa olla.. :LOL:
 
Onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Mä en ole vielä varannut ultraa enkä neuvolaa. Mietin sen ultran kanssa, että pystynkö menemään samaan paikkaan kuin viimeksi. Ultraaja oli gynekologini, joka teki myös jälkitarkastuksen, joten olisi järkevää mennä samalle, mutta jotenkin km-kokemus oli niin ahdistava, että mietin, olisiko helpompi mennä muualle. Ja oli niin kamalaa perua se neuvola keskenmenon toteamisen jälkeen, että en ole saanut sinnekään soitettua. Ja täällä saa ensimmäisen neuvola-ajan sitten, kun on 10 viikkoa täynnä eli ei ole kiirettä. Toisaalta mietin, että pitäisikö soittaa sille neuvolantädille tämän ultrauspelkoni vuoksi, jos se puhuminen auttais.
Huolissani olen myös edelleen oireiden vähyydestä, hieman pahoinvointia aamulla, mutta en tiedä, kuvittelenko senkin.
 
Sapfo hyvä, et ultrassa kaikki nyt kunnossa :D Ja tiedän kyllä tunteen, et ei se pelko helpota. Mulla helpotti vasta 13+ viikolla kun oli nt-ultra takana ja kaikki hyvin, koskapa mulla oli silloin km-raskaudessa kaikki hyvin varhaisultrassa ja en silloin edes nt-ultraan asti ehtinyt.

JääKyynel kokemukseni mukaan yksityiset ultraavat mielellään vasta 7+ viikolla, jotta varmasti näkyisi syke, vaikka olisikin myöhemmin tapahtunut hedelmöittyminen.

Onneksi luukusta kolahti tänään ensimmäinen Vauva-lehti, niin kuluu viikonloppu rattoisasti lueskellessa kun ukko on reisussa. Kaippa sitä pitää lyllertää huomenna käymään kääntymässä luokkakokouksessakin, vanhojen arpien repimisen uhallakin.


pinkkimieli ja pallopää :heart: :heart: 28+0 :heart: :heart:

"29. raskausviikko
Jos lapsi syntyisi nyt, on sillä 90 % todennäköisyys selvitä hengissä!" :D
 
mulla kans samansuuntaisia ajatuksia ku sapfolla.. :/ edellisessä kmssä nähtiin syke 7+2 ja 9+6 olikin jo kuollut.. :( oon miettiny kovasti et haluanko ees varhaisultraan just tuon edellisen kokemuksen takia, mut sit taas haluan kyl ehdottomasti tietää jos kaikki ei tässä vaiheessa oo hyvin et päästään tyhjentään tms ku tm ehti sillon jo 12+ ennen ku todettiin.. :(

koko aamupäivän jomotellu alamahaa, nyt alkanu hellittään.. teki mieli niin kovasti jo kertoo työkaverille ku käytiin aamupäivällä kävelyllä, mut maltoin mieleni kun kerran on miehen kans sovittu ettei ennen toiselle kolmannekselle siirtymistä kerrota kenellekään..
 
Ultrasta. Me käytiin siksi myös rv 8+6 ultrassa koska eihän se takaa mitään että vaavi on rv 6+ elossa. Mutta yhden tuulimunan kokeneena halusin sen mahdollisuuden poistaa ajoissa. Sitten jaksettiin sinne rv 10+ asti kunnes vatsakipujen vuoksi jouduin käymään tarkastuttamassa päivystyksessä vauvan. 11+ olikin sitten jo np-ultra.
Joo eihän noi ultraukset normaalia raskautta ikinä takaa, mutta huojentavat mieltä kummasti. Itse mielummin ramppaan ultrassa kuin mietin monta viikkoa onko sittenkin tuulimuna.. Mies on ollut asisssa samoilla linjoilla onneksi :)
Itseäni kanssa pelottaa aina se tuulimuna mahdollisuus.. Ja mulla ei ikinä ole yksikään km alkanut spontaanisti vaan aina lääkkeillä saatu tyhentymään vasta.
Nämä ajatukset pyörivät edelleen mielessä paljon koska olemme päättäneet että kolmas lapsi saa tulla heti kun tämän mahdollinen imetys loppuu. Joten silloin on taas sama rumba käynnissä.. Ja uskon saavani vielä monta km:a elämäni aikana..

Tsemppiä ja halauksia kaikille alussa oleville ja näitä asioita pohtiville. Nämä eivät ole helppoja asioita mietittäväksi. :hug: :hug:

Ja hyvää viikonloppua kaikille!! :D

Vernis ja Baby-J rv 20+1 :heart:
 
MLL
Tökkiiköhän kaksplussa taas, kävin jo viestin kirjoittamassa ja nyt kun tulin takasin niin ei sitä ollutkaan :) Elikkäs, tänään oli ultra aamusta. Yksi pieni pallero sielä nähty sätkyttelemässä ja onnellisena sitä ihasteltiin neuvolantätin kanssa melkein puoli tuntia :) Lasketuksiajaksi tuli sillä mittauksella 17.3, eli päivä mentiin eteenpäin.

Onnea muillekkin ultrassa visiteeranneille, onneksi ei tähän ulta aaltoon mahtunut huonoja uutisia. :)

ikionnellinen MLL :heart: 8+2
 
pinkkimieli No sit ymmärrän miks ultra meni nii pitkälle.

Onneks tässä on kuitenki ohjelmaa tiedossa niin paljon, ettei toivottavasti ehdi kamalasti miettiä asiaa. Meillä kun on nyt se uusi talo, niin sen pintarempassa ja papereiden tekemisessä on kulunu aika rattosasti. Nytki lähetään viikonlopuks motskareilla yhteen ralliin (moottoripyörätapahtuma), joten ei ehdi miettiä :)

Mulle vaa tulee nyt eteen se, että tää mahdollinen raskaus paljastuu nyt, kun en ota tippaakaan alkoholia. Viime viikonloppuna oli jo kans paljastumassa. Mutt ei tässä oo vaihtoehtoja, pakko sanoo. En viitti alkaa selittelemäänkään ja onneks nää osaa pitää asian salassa.

Eiku hyvät viikonloput tää alkaa starttailemaan :wave:

JääKyynel 5+2
 
Mulle se lääkäri kyllä sanoi, että on hyvin suuri todennäköisyys, että raskaus jatkuu hyvin, jos on syke nähty. Mullakin kyllä ekassa keskenmenossa ehdittiin nähdä syke viikolla 6 ja np-ultrassa viikolla 12 ei sitten enää näkynytkään mitään. Mutta todennäköisyys, että noin kävis toisen kerran on kai aika pieni. Ja mulla hulahteli siinä keskeytyneessä keskenmenossa pari kertaa vertakin lorinalla. Halusin ennen kaikkea varmistuksen, että siellä on elämää ja oikeassa paikassa. Nyt on hiukan helpompi olo odotella seuraavaa ultraa.
 
Juuri tuota mietin kuin näköjäs happihyppykin. Viime keskenmenneessä syke nähtiin 5+6 ja lääkäri onnitteli sanoen että erittäin pieni tod.näk. että menee kesken. Ja menihän se. Kuinkas suuri se tod.näk. on että käy taas samoin |O
 
Niinhän nuo gynet väittävät, et keskenmenon riski on tosi pieni sykkeen löydyttyä "Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti." Mitenkä sit on mahdollista et se 10% löytää itsensä täältä ja kuitenkin aika moni meistä kai lukeutuu tuohon prosentti osuuteen.

Ja kuitenkin sitten kun menee kesken niin kaikki alkaa toitottaan, et " On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 %."

pinkkimieli ja pallopää
 
Mekin kuuluttiin tuohon melko pieneen 10 % ekalla kerralla. RV 6+0 näky vahva syke ja sit pieni oli kuitenkin kuollut joskus RV 10. Nyt tässä raskaudessa vahva syke näky RV 7+0 ja taas sanottiin, että nyt on jo lähes olemattoman pieni tuo keskenmenon mahdollisuus. Ihan en tuohon silloin pystynyt sattuneesta syystä uskomaan.

Pinkkimieli kyseli tosta tukivyöstä. Ostin sellaisen itse tuolta VauvaPOPista. Tarjolla oli useampaakin mallia. Itse valitsin sellaisen joka tulee myös tohon mahan päälle. Auttaa sekä selkäkipuun, että alamahan repäisyihin ja vihlontoihin, joihin itse sen alun perin ostin.

Alkaa täällä jo tämä helle uuvuttaa ja odotan jo hiukka viileämpiä kelejä.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 28+4
 
Mää sain muuten, kun odotin kaksosia yli kymmenen vuotta sitten, sairaalan apuvälinevuokraamosta tukivyön. En kyllä muista, että miten sen sain, mutta voishan sinne soittaa ja kysyä, että onko niillä ja mikä on käytäntö. En kyllä sitten kauheesti käyttänyt, kun mun maha roikkui niin alhaalla ja tukivyö alkoi aina sitten lopulta painaa nivusiin.
 
MLL
Täytyy sanoa, että itse en jaksa noita prosentti lukuja paljon tuijotella, tuntuu, että kuulutaan joka tapauksessa aina sinne vähemmistöön :( Raskauden alkamisen suhteen ja edellisen keskenmenon mahdollisuus niin pitkällä oli jotain 1% tai vähemmin ja epäilty syy miksi keskeytyi on 1:5000 lapsessa. Toivotaan että tulevaisuus toisi valoisampia prosentteja meidän elämään, josko perhe voisi kasvaa 33%? :)

MLL :heart: 8+3
 
Mulla on tullut joku ihmeellinen pelko..heti kun vauva on liikkumatta parikin tuntia, enkä heti saa sitä yrityksistä huolimatta liikkeelle ni mua pelottaa että se on kuollut :eek:
miten mä pääsen eroon tästä tunteesta? :kieh:
Varsinkin nyt kun se on kääntynyt tosiaan lähtökuoppiin, niin liikkeet on aivan eri tuntuisiakin kuin aiemmin, kun se on tosi paljon selkä ulospäin eli potkut tuolla sisuiskaluissa.
Muuten tänne kuuluu oikein hyvää, tänä aamuna jo vähän vähemmän turvonneet jalatkin, onneksi. :)

Kaikille onnellisille ultratuille onnittelut, jos en jo muistanut sanoa


:heart: Dada 32+6
 
happihyppy meilläkin saisi kyllä lainaksi apuvälineyksiköstä hakea tuon tukivyön, mut on kuulemma vaan se tavallinen malli mikä tukee selkää, mut ei mahaa ja mulla on enempi onkelmallinen just tuo maha.

pinkkimieli ja pallopää
 
meille kans sanottiin viimeks varhaisultrassa että enää n.10% mahdollisuus mennä kesken ja niinhän se meni.. ja mulla sama et ei oo mikään km alkanu itekseen vuoteleen.. :/ joten siksikin haluan tarkistuttaa tilanteen että mahdollisen sikiön kuolemisen jälkeen saataisiin kohtu tyhjennettyä tavalla tai toisella mahdollisimman pian, ettei tärveltyisi turhaan aikaa, vaivaa ja odottavaa mieltä..
tm 04/08 tyhjennettiin kaavinnassa ku haluttiin näyte ku epäilivät molaa (rypäleraskaus) ja nyt edellinen km 05/09 tyhjennettiin lääkkeellisesti kotona.. :( ei ollu mitään herkkua ei.. kaavinta oli kyl ihan iisi kokemus tuohon verrattuna, mut suosittelivat lääkkeellistä ku on hellempi elimistölle ja eteenki kohdulle, johon jokainen kaavinta kuitenkin jättää jälkensä ja voi mahdollisesti vaikeuttaa tulevaisuudessa raskautumista..
odotan torstaita mieli malttamattomana.. toivon niin kovasti että saan kunnalliselle puolelle lähetteen tarkempaan ultraan, tuo meiän neuvolan ultra on niin aataminaikainen ettei sillä ja kaiken lisäks vatsan päältä, nää vielä näillä viikoilla mitään.. :kieh:
pakko kai se sitten on varata yksityiselle puolelle aikaa, jos tuo lääkäri suostu lähetettä kirjoittamaan.. vetoan kyllä kaikenmaailman stressiin, huoleen ja epäsäännölliseen kiertoon.. :kieh: :saint: sodassa ja rakkaudessa on kaikki keinot sallittuja.. :D
 
Mulla oli ilmeisesti joulukuussa keskeytynyt keskenmeno, joka alkoi vuotamaan pois vasta reilun 3 viikon päästä. Sikiö oli silloin kuollut rv9+0 ja vuoto alkoi rv12+3. Tyhjennys suoritettiin sairaalassa lääkkeellisesti loppuun. Ei kyllä ollut mitenkään herkkua tehä tarpeitaan metalliseen punttuun ja lopulta nähdä se ihmisen alku siellä. Nyt kun aloin muistelemaan niin tulipa tosi paha olo, enkä saa sitä näkyä silmistäni :'( Onneksi minulle ei edes ehdotettu kotona tehtäväksi tuota lääkkeellistä tyhjennystä, sillä siihen kipuun tuskin mulla olisi paljoa panadoli auttanut, kun osastolla sain kankkuun pistettynä tramalinia ja suun kautta panadolia ja buranaa.

Sori synkistely.

pinkkimieli ja pallopää 28+1
 

Yhteistyössä