KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET~~<3 ~~ Kesäkuussa~~<3~~

Edelleen Kleo kasassa :D

Neukussa tuli joo käytyä ton sokerirasitus tulosten takia.Sieltä sain joo niitä "neuloja" ja sit sen masiinan, mikä mittaa niitä arvoja. Mun ei tarvinnu ku nähä ne "neulat", niin aloin itkemään ja itkusta ei tullut loppua, ennenku pääsin lähteen sieltä. Kukaan ei usko sitä, miten paha mun neula kammoni on. Ja mä en ymmärrä miks ihmeessä mun pitäis satuttaa itseäni (neulalla), kun se on vaan vauvan parhaaksi. Pitäskö tää nyt sit tulkita niin että kun mua sattuu, niin vauva voi hyvin?
Ja ei tuo pistäminen vielä mitään ole siihen verrattuna, etten sais enää syödä jätskiä tai edes hedelmiä, niinkuin haluan.
MITÄ ON KESÄ ILMAN JÄÄTELÖÄ? Ja varsinkin nyt kun on koko viikko luvattu lämmintä keliä.
Eka kiellettiin maustekurkku ja nyt kaikki makeakin vielä :kieh: Koko ajan pitäis taas miettiä, missä on mitäkin ja kuinkapaljon ja onko tämä sokeria vai onko makeutusainetta ja jos on niin mitä ja saakohan sitä käyttää raskaana.
:kieh: :kieh: Mun pää räjähtää kohta tästä kiukusta!!! :kieh: :kieh:


pinkkimieli ja pallopää 21+3
 
heissan pitkästä aikaa!
kyllä se vaan niin menee että kun vauva syntyy niin aika alkaa juoksemaan :D
ihmeellistä mutta totta. ei tässä ole oikein koneelle kerinnyt.
Rasmus alkaa olemaan 2 kuukautinen "äijä", kokoakin alkaa olemaan ihan kiitettävästi ( huomenna neuvola niin kuulee tarkemmin kuinka paljon, 5,5kg kuukausi sitten ). kaiken kaikkiaan Rasmus on todella helppo ja ihana tuhiseva "kasa" ( joka nukkuu vieressäni ;) )

onnea kaikille uusille plussille & vauvoille! :heart:
uskoa peliin niille joilla alkaraskaus menossa, teidät palkitaan maailman parhaalla lahjalla :heart:
tsemppiä synnärille lähtijöille :hug:

voikaa paksusti & nauttikaa kesästä ( joka vihdoin alkoi... )
Iltsu & Rasmus
 
Pinkkimieli tsemppiä! On sitä pahemmastakin selvitty odotusaikana. Itse pistän tänään viimeisen piikin vatsanahkaani tänä iltana ja olin myös alunperin tosi piikkikammoinen, mutta usko tai älä kaikeen tottuu. Tällä hetkellä olen tottunut piikittämiseen niin hyvin että voisin hyvinkin piikittää koko loppuraskauden eikä haittaisi yhtään. Ja se että kaikki tuo on vain vauvan parhaaksi antaa voimaa kestää ihan mitä vain. Tärkeinhän on se vauva. Jäätelöä ym. muuta kerkiää syömään vaikka millä mitalla raskauden jälkeenkin :D

Iltsulle ja Rasmukselle ihanaa kesää!! Ihanalta vaavilta Rasmus kuulostaa :heart:

Omanapa. Jee!! Tänään viimeinen piikki!! Ei siinä muuten mitään mutta en on aika kalliita ja on ihana saada yksi rahareikä pois.
Olen melkein varma että tunnen jo jotakin liikkeitä masusta. Varsinkin kun kuunetelee dopplerilla niin silloin kuuluu sellainen moukaisu dopplerista ja hipaisu samalla masusta :D
Ihana ilma ja nyt painun pojan kanssa ulos :D

Vernis ja Baby-J rv 13+5 :heart:
 
Verta, verta, verta Tähänköhän tämäkin taas päättyy. Kuinka kauan voin odottaa tämän vuodon kanssa? Sunnuntaina ensiavussa näkyi sydänäänet, mut oikeesti en enää jaksa uskoa, että tää päättyis onnellisesti. :'(

omenaruusu+toivo 7+2
 
Rv 18+3

Paino: 58,4 (57) + 377g/viikko
RR 114/69 (110/68)
Hb 101 (119) Rauta-annosta pitää taas nostaa..
Syke 145-150 (150)
liikket +


Suluissa edelliset..Eli hb olikin yllättäen laskenu todella paljon, reilu viikko sitten se oli 121 kun kävin mittauttamassa..Nyt pitää tuplata annos ja syödä joka päivä..Täti siellä pelotteli, että jos hb laskee liikaa, vauva ei saa kunnolla happea. Painoa mulla on nyt sen verran kuin Artusta ekalla neuvolakäynnillä!

Tyttösykkeillä mennään edelleen saas nähdä onko näihin uskomista..

omenaruusu::hug: kamala tilanne! Voimia odotteluun...tuskaisia hetkiä elät :'( toivotaan kuitenkin että pienellä on enkelit matkassa, ja sisua kuin siperian sissillä.. :heart: mä vuodin myös yli kaksi viikkoa tässä raskaudessa, tosin viikkoja oli sillon enemmän. Mutta älä menetä vielä toivoasi kokonaan :hug:

Kleo: voi ei, sä se vaan joudut sinnittelemään vieläkin |O koitahan kestää, hullu helleviikko vielä luvassa :|

Vernis: ihania nuo ekat liikkeet :heart:

Iltsulle kiitos kuulumisten jakamisesta :heart:

Pinkkimielelle jaksuja ruokarajoitusten kanssa :hug:

Tulikohan kaikkia nyt muistettua :ashamed: laiska olo..

Heipat :wave: ja hyvää viikonjatkoa kaikille!
 
Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin :D ! Tosin vatsa asukas edelleen niin kovin vilkas että menee ihan miten sattuu mahassa kun kuunnellaan :D , lapset oli tänään mukana kuuntelemassa. Poika 3 v onnellisena halailee ja silittelee ja esittelee äitiä ja äitin mahaa =) , tyttö 5 v on sitten hieman hillitympi, mutta kyselee kovasti. Verenpaineet jälleen laskeneet, kahvia ja salmiakkia vaan sitten.
Mulla on alusta asti ollut ihan poika olo, eikä se siitä mihinkään ole muuttunut.

Mun täytyis itse kutoa haalari ja vaippahousuja vauvalle, sekä ommella vaippoja ja liivin suojia, mutta kun ei uskalla :ashamed:

Omenaruusu :hug:
 
Heipparallaa,

Ultrassa käyty ja kaikki oli hienosti :heart: Istukka oli jo siirtynyt hiukka paremmalle paikalle ja oli nyt noin kahden sentin päässä kohdun suulta. Ja etuseinässä tietenkin jottei vain liikkeitä tuntuisi ;) Lekuri ainakin sanoi että jos pysyy siinä niin voi helposti mennä ylikin puolivälin ennen kuin mitään alkaa tuntumaan. Hematoomakin oli hävinnyt eli kaikki on vuotanut pois.
On se Pömppis muuten jo aika jötikkä, painoakin jo 149 grammaa :D Ihanaa olisi taas nähdä pienen siellä liikkuvan, erotti jo niin selvästi käsien ja jalkojen asennot ja liikkeet ja vähän kasvonpiirteitäkin. Ihania kuviakin saatiin :heart:

No nyt tulee pian vieraita, pikaisesti tsempit Omenaruusulle että selviäisit säikähdyksellä. Soita vaan päivystykseen, ei sen kanssa tarvitse kärvistellä. :hug:

Kleolle tsemppiä, kyllä sie pian...

Pinkkimieli voi sua...tietkö mä olen ihan varma että narahdan kanssa, mulla kanssa sokerirasitus automaattisesti edessä ylipainon takia ja mun säkällä en mitenkään voi selvitä siitä puhtain paperein :headwall: Mutta tietkö kyllä se siitä, ei hätä ole tämän näköinen kun palkinto on niin ihana!

Vernis onnea piikittelyn loppumisesta ja liikkeistä! :flower:

Ääk...nyt tulee kiirus jo. Tänään upeet poksut, seuraavalle kuulle!

Meritähti :heart: Pömppis 16+0
 
:wave: työt ja "iltaelämä" vie niin ajan ettei koneelle meinaa keretä..
ihana kun se raaastava väsymys alkaa pikkusen hellittään! Isäntä lähti hakeen meille vaunua, ku pitäs alkaa pakkaan ja lähteä sille ihka ihanalle kesälomareissulle :D
Masu jakselee kivasti, eipä tuota ole juuri kerenny ajatteleen koko masua.. illasta ku mahallaan makkaa, ni oon tuntevinani pieniä hipaisuja, mut voivat olla vielä luulotautia :| :heart:

 
pääsen yksityiselle ylihuomena torstaina, toisaalta pelottaa ihan kauheasti, mutta toisaalta on ihana ajatella, että joku sanoisi oikeasti ääneen, että täällä on ihmisen alku :)

Omenaruusu: mikä tilanne? Tutullani oli tuossa aiemmin sama tilanne, verta tuli ihan yhtäkkiä ja oikein urakalla.Kaikki oli kuitenkin hyvin ja raskaus on jatkunut täysin normaalisti.

Kuinka nopeasti teillä ladyt on alkanut mahassa näkyä? Mulla on tällä hetkellä niin tajuton turvotus mahassa, että jos laittaisin istuvan paidan päälle, arvaisi varmasti kaikki tutut, että on pullat uunissa. Mulla kun normaalisti on todella litteä maha. Nyt näyttää siltä, että olisin jo pidemmälläkin :) Itsestä on kiva ajatella, että masu kasvaa, vaikkaki tiedän toki, ettei se vielä oikeasti vaikuta, turvottaa vain :)

nimbe ja 6 plus 2
 
Mua ei varsinaisesti haitannut toi sokerirasitustesti, vaan nyt tää seuranta haittaa enemmän ( ja tietenkin noi ruokarajoitukset). Oikeestaan mua ei siis haittaa kun otetaan kyynärtaipeesta verta, mut noi sormeen pistettävät ei oo kivoja.
Toivottavasti kukaan muu ei narahtais sokruista =)

Tänään jo aamu sokerit heitti rajan yli :( Maanantainakin oli yks luku rajan yli. Tätä rataa jatkaa noi sokrut, niin ei mulle kunniankukko laula.
Jostain luin, et seurannassa jos kaks arvoa rajan yli, niin seuraa jatkotoimenpiteitä, mitä ne sit ikinä onkaan :'( Pelottaa jo valmiiks!!!

Nyt lähen viemään ukkoa hammaslääkäriin hampaan poistoon. :LOL: Sillä onneks on hampulääkärikammo, joten sen vuoro pelätä tänään.


pinkkimieli ja pallopää 21+5
 
omenaruusu :hug: :hug: jaksuja.

mamizuukkeli aamulla kävin niin pikaseen koneella, et ihan unohtu kysäistä, et miten teet liivinsuojia? Ite harkinnut tekeväni niitä kans kun en raaskisi noita kertakäyttöisiä vielä käyttää, kun ei kerta maitoakaan vielä tihku. Mua vaan häiritsee kun liiveissä ei ole toppauksia ja nännit nöpöttää paidan läpi ilkeästi.


pinkkimieli ja pallopää
 
Sairaalasta kotiuduttu. Ei löytynyt tulehduksia ainakaan pikatesteillä, viljelyiden vastaukset menee loppuviikkoon. Toivo siellä polskutteli ja sydän sykki nätisti. Rv täsmentyi eli nyt olis 7+2. Rauhallisesti pitää ottaa nyt ainakin pari viikkoa. Ei ilmeisesti vuoda kohdusta vaan kohdunsuulta. Nyt jos sais ensi yönä vaikka nukuttuakin pitkästä aikaa.

omenaruusu+toivo 7+2
 
SusSoo
Omenaruusu :wave: hienoa, että Toivon sydän sykki :heart: Mulla oli veristä vuotoa rv 14 (tai jotain). Silloin ei löytynyt syytä tuohon muutaman päivän vuotoon. Kuukauden kuluttua kontrollissa toinen lääkäri löysi heti syyn eli vuoto tuli kohdunnipukasta. Ei mitenkään vaarallista, mutta nosteiluita ja muuta rasitusta käski välttää. Ja sen jälkeen ei vuotoa tullutkaan. Mutta kyllä se oli pelottavaa. Tsemppiä ja koitahan tosiaan saada välillä nukuttuakin :hug:

Mahtavaa jos Kleo on päässyt vihdoin ja viimein tositoimiin. Nyt sitten jännitetään koska ehtii kertomaan uutisia :)

Sussoo ja S 36+5 :heart:
 
Siis ihan samanlailla kun imuja ajattelin tehdä, pyöreeseen muotoon (ajattelin ryöstää joltain imettävältä kaverilta yhden tällaisen kertiksen ja ottaa muotoon ja kokoon mallia) . Näitä ajattelin ihan siksi että saa pienetkin palat käytettyä sitten noihin =) ja talvella ne saa sitten toimia rinnanlämmittiminä, mä kammoon rintatulehdusta, :| .

Mutta noi ei paljon maksa kaupasta, esim.
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=603

että ei se nyt paha ole noita ostaa kaupasta :D
 
Huh! Omenaruusu, onpa sulla ollut tiukat paikat!! Mutta pääasia että pikkuinen on hengissä. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug:

Hih, onnea Kleolle sinne synnärille!! Toivottavasti kaikki menee hyvin :D

Meritähti. Ihanaa kuulla että kaikki oli ultrassa taas hyvin!! Ihan mahtavaa!! Mä vähän ihmettelen sitä kun se terkka sanoi että mullakin olisi istukka edessä, mutta kotidopplerilla kuuluu sykkeetkin tosi vahvasti, enkä tällain tois odottajana oikein usko että niitä liikeitä olisin kuvitellutkaan kun ne vahvistuu jatkuvasti. Kun siinä yhdessä ultrassa ennen np-ultraa lääkäri sanoi että istukka on takaseinässä, mutta sitten np-ultrassa se olikin muka etuseinässä :eek: Niin ja sykket kuului neuvolassakin tosi hyvin jo silloin rv 11+ :/

Omanapa. Rakenneultra on nyt sitten varattu ja se on 6.8. Silloin on tasan rv 20+0. jännittää jo nyt vaikka siihen on yli kuukausi vielä aikaa :D

Vernis & Baby-J rv 13+6 :heart:
 
omenaruusu onneksi kaikki oli sit hyvin masussa kuitenkin =)

mamizuukkeli lähinnä oli tarkoitukseni kysyä, et mitä laitat sinne väliin. Tarviiko sinne laittaa pumpulia tai jotain vastaavaa, vai riittäiskö jos laittaa paripalaa kangasta, esim. vanhasta froteepyyhkeestä?
Kestovaippoja en kuitenkaan ole ajatellut alkaa vääntämään itse, sillä ompelussa minulla on peukalo hyvin lähellä keskellä kämmentä. En saanut reunapehmusteeseenkaan uutta päällistä ommeltua, kun leikkasin jo kankaan heti vinoon :ashamed:

pinkkimieli ja pallopää
 

Yhteistyössä