Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Neuvola terkkuja:)

Eka neuvola tässä raskaudessa ja en voi taas kun kiittää ihanaa neuvolatätiäni. Aivan upea ihminen. Kaikki ok ja lääkärin paperin mukaan oliskin menkoista laskettuna "jo" 9+2 eli kymppi viikko meneillään. Ultran mukaan olis 8+6.

Tunti juteltiin ja tehtiin papereita ja välillä naurettiin kippurassa. Laskettuaika olis 2.5 eli jos kaikki menee hyvin ja loppuun saakka niin meille tulee VAPPUPALLO!

Vielä ei turvalliset fiilikset ole, kun kesken meni viimeksi viikolla 12, mutta päivä kerrallaan......

ninnananna 9+2:love:
Hei kiirit päivät mun ohi! :LOL: Hyvä meno, anna palaa samaa tahtia etiäpäin! Tässä voi saada vappupallon tai sitten maailman parhaimman äitienpäivälahjan :love::love::love::barefoot:

Mulla oli kanssa neuvola tänään. Kyllä mun neuvolatäti on paras :ROFLMAO: Ihanaa kuulla, että muuallakin on hyviä tätsyjä. Multa meinasi tulla itku kun kiitin sitä kaikesta mitä on tehnyt mun eteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Voihan paska. Nyt mulla on taas ihan hermoheikko fiilis. Alavatsa kipuilee ja kalsareista löytyi jättimäinen limaklöntti. :( Oon taas ihan maani myynyt ja odotan vaan et tällä kertaa intuitio on mut pettänyt.
 
Voihan paska. Nyt mulla on taas ihan hermoheikko fiilis. Alavatsa kipuilee ja kalsareista löytyi jättimäinen limaklöntti. :( Oon taas ihan maani myynyt ja odotan vaan et tällä kertaa intuitio on mut pettänyt.
Kylläpäs sua koetellaan. Juuri tänään sanoin neuvolassa, että en voi sanoa nauttineeni alkuraskaudesta enkä silti koe, että olisin masentunut tai tarvitsisin keskusteluapua. Kun pohjalla on kokemukset mitkä on, niin ei sitä vaan osaa. Omaa mieltä ei pysty huijaamaan loputtomiin.

Nyt toivon, että sulla kuluisi äkkiä päivät eteenpäin! Koita jaksaa, odottelu on tuskaisaa.
 
Onnea ihanista ultra- ja neuvolakuulumisista! :love:

Täällä olo raskaudesta taas tänään hyvinkin epävarma, en ole sydänääniä saanut kuuluviin dopplerilla enää kahden ensimmäisen aamun jälkeen. :( olen kokeillut aamuisin sekä iltaisin, ja rauhassa etsiskyllyt, mutta en vaan löydä niitä enää... Tiedän, että vauva on vielä niin pieni, että mahtuu vaikka minne koloon piiloon, mutta eipä sekään nyt lohduta, kun huolettaa jälleen. :(
 
Kylläpäs sua koetellaan. Juuri tänään sanoin neuvolassa, että en voi sanoa nauttineeni alkuraskaudesta enkä silti koe, että olisin masentunut tai tarvitsisin keskusteluapua. Kun pohjalla on kokemukset mitkä on, niin ei sitä vaan osaa. Omaa mieltä ei pysty huijaamaan loputtomiin.

Nyt toivon, että sulla kuluisi äkkiä päivät eteenpäin! Koita jaksaa, odottelu on tuskaisaa.
Kiitos! On tää vaan kuluttavaa. Just miehen kanssa mietittiin et pääsispä takaisin siihen ekan raskauden fiilikseen kun ei vielä tiennyt mitä kaikkea voikaan tapahtua.
 
minttumar: Tsemppiä! Mulla oli esikoisen kanssa myös Doppler käytössä ja noi kerrat kun tyyppiä ei löytynytkään oli todella raastavia ja mitä vähemmän viikkoja, sitä useammin niin kävi. Lopulta kuitenkin löytyi aina se tuttu jumputus. Toivottavasti saisit vielä tälle illalle mielenrauhan sen suhteen.
 
Ajattelin vielä kokeilla tänä iltana, ja sain kun sainkin sydänäänet kuuluviin. :love: Sikiö oli varmaan jossain tosi kaukana, kun äänet ei kuulunut läheskään niin voimakkaasti kuin aiemmin.. Mutta nyt kun pääsin ensimmäisestä murheenkryynistä, niin eikös tilalle tullut jo toinen: pöksyissä oli läikkä kuivunutta verta ja pyyhkiessä tuli lisää. Ei ollut edes mitään valkovuodon sekaista, vaan ihan kirkkaanpunaista rehellistä verta. :( Toivottavasti kaikki olisi hyvin, nyt kun ne äänetkin löysin.. Jos vuoto jatkuu vielä, niin soitan huomenna neuvolaan..

Jos raskaaksi tuleminen oli stressaavaa ja hermoja raastavaa, niin tämä raskaana oleminen on kyllä sitä vielä kaksin kerroin! Hetken kaikki on ihanaa ja sitten pian joudutaankin taas murehtimaan ja hätäilemään.. :mad: Millonkahan sitä pääsisi nauttimaan tästä raskaudesta..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Minttumar: huh, hyvä juttu :) mä en oo uskaltanut ollenkaa kuunnella enää uudestaan kun olin niin tyytyväinen siihen kun kerran saatiin kunnolla kuulumaan! Mä uskon et vuoto on vaaratonta, kun todistetusti vauveli on siellä elossa. Toivotaan et pian loppuu!!

Fujin: en usko, että limaklöntit haittaa..mulla ainakin tullut niitä useasti..ei se oo mulla ainakaan johtanut mihinkää. Jotenkin ajatellut, että kun siinä ei verta oo niin on vaan jotain muita harmittomia limoja:) tsemppiä sinne!

Mä meen huomenna seulakokeisiin aamulla, ultraan 2,5 vkoa..
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
minttumar: joo ja ei ne murheet vähene kun lapsi syntyy...saati kasvaa......esikoinen kamppailee esimurrosiän:confused: tai jonkinlaisen ikuisuus-uhman kanssa.....ikää pian 10v......

Extrajarrusukat laitan sulle telepaattisesti pikalähetyksenä....toivotaan että vuoto loppuu heti ja samantien!
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Voi kiitos teille. <3

ninnananna Onneksi noihin uhma- ja murkkuikiin on vielä aikaa. :D Jos siis tämän vauvan elävänä syliin asti saan.

Toivotaan että nyt pysyisi kaikilla meillä nämä kääröt kyydissä, ollaan me ne jo kyllä ansaittu tämmösillä taustoilla! :)
 
Tänään on joku tuhrupäivä. Mulla tuli kanssa äsken tuhrua, mutta oli ihan ruskeeta ja vähän muruistakin. Varmaan eilisestä ultrasta johtuu, siellä alkoi heti vuotaa. Vuoto tulee siis kohdun ulkopuolelta, mulla on siellä tosi herkät paikat. En osannut nyt pelästyä tätä tuhrua, mutta olishan se kivempi, jos sitä ei tulisi.

Neuvolan tätsy suositteli jo nyt liukkaria, että pitääpä lähteä tutkimaan netin maailmaan mitä ihmeellisyyksiä sieltä löytyy. Onkohan ne kaikki ees sallittuja raskauden aikana? Kai niissä lukee, jos ei ole.

Tsemppiä meille kaikille, kohtahan on jo ensi kevät :LOL: Pian me tullaan valittamaan, että kohta ne jo syntyy ja on kasvanut ihan liian nopeeta :love: (oikeesti ensi kevääseen tuntuu olevan ihan ikuisuus :unsure:)
 
Huh. Eilen illalla sen liman jälkeen alkoi ihan hirveät alavatsakivut ja voimakas selkäkipu. Reisiä poltteli ja olin ihan varma, että nyt tää on tässä.

Ei ollut. Kaikki hyvin vielä toistaiseksi ainakin ja kivut loppuneet.
Esikoisesta ei ollut mitään oiretta ja tämä näköjään muistuttaa itsestään päivittäin jollain tavalla. Enää kaksi päivää ja aloitetaan vitosella. Oon seurannut nyt tätä sivustoa ja saanut siitä jotain jeesiä, vaikka eihän tämäkään lopulta kerro mitään:

http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=8&d=28&y=16
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Aamulla käväisin ultrassa varmistamassa että jälkikasvu on voimissaan kun ne raskausoireet niin vähenivät ja siellä se köllötteli hyvin kasvaneena. Huh. Nyt saa siis nauttia helpommasta olosta. Miulla äitipolin lääkäriultra on kanssa 24.10. ja samalla tehtäneen se nipt- verikoe. Mie saan siis suoraan nipt-testin ilman seuloja kun on tuo aikaisempi trisomiaraskaus. Tsemppiä kaikki, voikaa edelleen paksusti! Ninnis ja VV, työ sitten arvelitte meidät jättää nuorimmaiseksi ;) .. F ja perillinen 8+6
 
Aamulla käväisin ultrassa varmistamassa että jälkikasvu on voimissaan kun ne raskausoireet niin vähenivät ja siellä se köllötteli hyvin kasvaneena. Huh. Nyt saa siis nauttia helpommasta olosta. Miulla äitipolin lääkäriultra on kanssa 24.10. ja samalla tehtäneen se nipt- verikoe. Mie saan siis suoraan nipt-testin ilman seuloja kun on tuo aikaisempi trisomiaraskaus. Tsemppiä kaikki, voikaa edelleen paksusti! Ninnis ja VV, työ sitten arvelitte meidät jättää nuorimmaiseksi ;) .. F ja perillinen 8+6
Nuoruushan on vaan hiano juttu! Vähän niiku mekin ollaan nuoria ja silleen :LOL: Ihanaa että kaikki oli kunnossa! Eikö näyttänytkin jo kauhean isolta? Mää silloin toissapäivänä sanoin kun puikko tyrkättiin sisään että härttilääri onko se jo noin iso :ROFLMAO::love:

Fujin toivon ja haluan uskoa että siellä tuntemukset kuuluvat normaaliin raskauteen. Tsemppiä, kohta sääkin oot jo ylittänyt merkittävimmän rajapyykin!
 
Vv, kyllä mie henkäsin että onhan tuo puolentoista viikon takaisesta kasvanut. Pahoinvointikin alkaa näköjään palata ja väsytys, äsken nukuin parin tunnin päikkärit ja kohta nukahdan varmaan uudestaan. Mie oon ootellu että missäköhän vaiheessa alkaa tissit kasvamaan. Tai oikeestaan koko aikuisikäni oon sitä näitten ketunnenien kanssa ootellut..
 
Vv, kyllä mie henkäsin että onhan tuo puolentoista viikon takaisesta kasvanut. Pahoinvointikin alkaa näköjään palata ja väsytys, äsken nukuin parin tunnin päikkärit ja kohta nukahdan varmaan uudestaan. Mie oon ootellu että missäköhän vaiheessa alkaa tissit kasvamaan. Tai oikeestaan koko aikuisikäni oon sitä näitten ketunnenien kanssa ootellut..
Täällä on toinen ketunnenä! :ROFLMAO: Odotan oikein innolla, että miltä tuntuu olla Pamela :ROFLMAO: Kasvua ei ole vielä näkynyt, mutta turvotusta hieman ja nännipihat on laajentuneet. Kyllä mää niitä useamman kerran viikossa esittelen miehelle ja kysyn että eikös nää nyt ole kasvanut. Varmaan sanoo kohteliaisuussyistä joka kerta että onhan ne :LOL:

Tissikipua ei ole vielä kertaakaan ollut. Eilen yöllä kun peilin edessä katselin suuren suurta varustustani ja painelin niitä, niin vasemman rinnan yläosassa tuntui tosi kova kipu. Kokeilin kaksi kertaa ja sitten riitti kun alkoi pyörryttämään. Oikealla ei sellaista kipua tullut ja tottakai mää diagnosoin mulle kaiken rintasyövästä lähtien... kerta ei enää niin raskaus ressaa (niin varmaan) niin keksitään sitten jotain muuta ressattavaa.

Mulla on näemmä se vaihe taas että ei tule nälkä eikä ruoka maistu. Tossa oli pari viikkoa että piti syödä parin tunnin välein, mutta nyt ei tee mitään mieli. Suolaista tekee välillä mieli ja ostin kaupasta muroja varmaan toisen kerran aikuisiällä ja mietin, että voisko niihin pistää suolaa... en sitten pistänyt. Eipä ne miltään maistunut.

Mulla alkaa yövuorot muutamaan viikkoon ja kauhulla odotan mitenkä jaksan. Pelkään että tulee migreeni. Sitten ei auta muu kuin jäädä kotiin.
 
Täällä rintavarustusta on D:n verran. Ihan tyytyväinen olen:). Omasta mielestä liivit on puristaneet jo jokusen viikon.

Eilen suihkussa bongasin vasemman rinnan, kainalon puolella tosi kipeän kohdan...aivan kuin rintatulehdus. Kahden onnistuneen synnytyksen jälkeen olen tuon kivuliaan tilan kokenut.... haarukalla rei´itettyä kaalinlehteä olen aikoinaan pistänyt elmukelmulla liiveihin ja näin hoitanut tulehdusta...haju tosin on henkeä salpaava:whistle: Nyt en kaaleihin sekaantunut, mutta nyt kun tutkin niin voi olla että tuo liivin kaari osa on ikävästi painanut.....ilmeisesti liivit alkaa oikeasti olemaan pikkasen tiukat....:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin pienirintainen odotin koko esikoisen raskausajan että rinnat kasvaisivat, mutta ei. Sitten tuli imetysaika, mutta e-hei, eivät ne kasvaneet silloinkaan. Epäreilua :p On ne ehkä snadisti turvonneet mutta that's it. Mutta kipeät ne on, kaikki koskettaminen sattuu ja ai kamala kun lapsi kiipeilee päälläni ja ottaa rinnasta tukea :eek::eek:

Kamala flunssa iski ja ärsyttää kun mitään troppeja ei oikein saisi ottaa. Finnrexin maistuisi nimittäin :cautious: Kaipa sitä hyvän asian puolesta vähän voi kärsiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Minäkin pienirintainen odotin koko esikoisen raskausajan että rinnat kasvaisivat, mutta ei. Sitten tuli imetysaika, mutta e-hei, eivät ne kasvaneet silloinkaan. Epäreilua :p On ne ehkä snadisti turvonneet mutta that's it. Mutta kipeät ne on, kaikki koskettaminen sattuu ja ai kamala kun lapsi kiipeilee päälläni ja ottaa rinnasta tukea :eek::eek:

Kamala flunssa iski ja ärsyttää kun mitään troppeja ei oikein saisi ottaa. Finnrexin maistuisi nimittäin :cautious: Kaipa sitä hyvän asian puolesta vähän voi kärsiä.
No nyt on päivä pilalla. Voiko siis olla mahdollista et miun läpyskät ei kasvakaan?? Ei oo reiluu. Jos otan asian puheeksi ensi keskiviikkona neuvolassa ja kerron et miulla on huijattu olo.
 

Yhteistyössä