Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Kävin eilen hcg.n mittauksessa ja tulos oli yli 44000. Kävin ultrassa jossa todettiin kaksoisraskaus mutta tuulimunaa eikä sykettä löytynyt kummastakaan pussista. Maanantaina kaavintaan. Kolme vuotta ja kolme keskenmenoa plus kemiallisia. Ei jaksa enää uskoa mihinkään. Mä poistun nuolemaan haavoja. Nauttikaa raskaudesta, toivon sydämeni pohjasta että teillä on kaikki hyvin!!
 
Kävin eilen hcg.n mittauksessa ja tulos oli yli 44000. Kävin ultrassa jossa todettiin kaksoisraskaus mutta tuulimunaa eikä sykettä löytynyt kummastakaan pussista. Maanantaina kaavintaan. Kolme vuotta ja kolme keskenmenoa plus kemiallisia. Ei jaksa enää uskoa mihinkään. Mä poistun nuolemaan haavoja. Nauttikaa raskaudesta, toivon sydämeni pohjasta että teillä on kaikki hyvin!!
Apua. Kauheeta ja järkyttävää. On varmaan täysin toivoton olo. Voimia.
 
Kävin eilen hcg.n mittauksessa ja tulos oli yli 44000. Kävin ultrassa jossa todettiin kaksoisraskaus mutta tuulimunaa eikä sykettä löytynyt kummastakaan pussista. Maanantaina kaavintaan. Kolme vuotta ja kolme keskenmenoa plus kemiallisia. Ei jaksa enää uskoa mihinkään. Mä poistun nuolemaan haavoja. Nauttikaa raskaudesta, toivon sydämeni pohjasta että teillä on kaikki hyvin!!
Hiljaiseksi vetää.......mulla ei löydy sanoja.....hirmuisesti jaksamista.....olen kyllä lukenut, että viikon päästä uusittu ultra on jonkun kohdalla muuttunutkin iloksi......
 
Pahoittelut Tukutuku! :( Ei ole elämä reilua.. Paljon jaksamista ja voimia teille.
 
Kävin eilen hcg.n mittauksessa ja tulos oli yli 44000. Kävin ultrassa jossa todettiin kaksoisraskaus mutta tuulimunaa eikä sykettä löytynyt kummastakaan pussista. Maanantaina kaavintaan. Kolme vuotta ja kolme keskenmenoa plus kemiallisia. Ei jaksa enää uskoa mihinkään. Mä poistun nuolemaan haavoja. Nauttikaa raskaudesta, toivon sydämeni pohjasta että teillä on kaikki hyvin!!
Ei ole todellista. Paljon, paljon voimia ja jaksamista teille molemmille. Olen todella pahoillani. Halaus.
 
Tervetuloa mukaan uudet, kiva kun lisäännymme :)

Minttumar: apua, eikä, ihanaa!!! Mulla vasta doppler tulossa..toivottavasti saan tällä viikolla. Mäki haluun yrittää kuunnella, meillä kun samat päivät niin josko täälläkin onnistuisi!!! Mulla nimittäin samat et jopa aika normaali olo välillä...hajut ja maut etoo edelleen mut muuten en oo enää pahoinvoiva..varmaan jo viikko edellisestä huonosta olosta? Ihanaa, mutta pelottavaa. Tissit on edelleen kipeät ja hirmuturvotus mut muuten ihan jees. 3viikkoa vielä nt-ultraan..ihan liian kauan. Doppleri vois auttaa tästä yli :)
Toivotaan että kuuluu siullakin, kunhan dopplerin käsiisi saat! :D Mie en aluks meinannu löytää kuin omaa "vauh-vauh-vauh-vauh" -sykettä molemmin puolin, mutta sitten löyty kyllä pitkän etsinnän jälkeen nopeampi jumpsutus. :love: Tänään kuuntelin vielä uudelleen, niin nyt löytyi jo helpommin, kun tiesi millaista ääntä pitää etsiä. Pieni kyllä livistää niin nopeasti siitä dopplerin alta, ettei montaa hetkeä aina kerrallaan ehdi kuunnella! :D

Miulla myöskin on varmaan jo joku viikko siitä kun viimeksi oksensin.. Läheskään päivittäin ei enää edes kuvota, eikä ole niin kova tarve syödäkään enää. Oireena lähinnä tissien turvotus ja kipu tällä hetkellä, mutta kun syke kerran löytyi, niin pitää olla tyytyväinen tähän oireettomuuteen. :D Miulla myös vielä reilu 2 viikkoa nt-ultraan.. Ei millään malttaisi odottaa!!

Niin ja onnea Vv:lle huomiseen ultraan! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Toivotaan että kuuluu siullakin, kunhan dopplerin käsiisi saat! :D Mie en aluks meinannu löytää kuin omaa "vauh-vauh-vauh-vauh" -sykettä molemmin puolin, mutta sitten löyty kyllä pitkän etsinnän jälkeen nopeampi jumpsutus. :love: Tänään kuuntelin vielä uudelleen, niin nyt löytyi jo helpommin, kun tiesi millaista ääntä pitää etsiä. Pieni kyllä livistää niin nopeasti siitä dopplerin alta, ettei montaa hetkeä aina kerrallaan ehdi kuunnella! :D

Miulla myöskin on varmaan jo joku viikko siitä kun viimeksi oksensin.. Läheskään päivittäin ei enää edes kuvota, eikä ole niin kova tarve syödäkään enää. Oireena lähinnä tissien turvotus ja kipu tällä hetkellä, mutta kun syke kerran löytyi, niin pitää olla tyytyväinen tähän oireettomuuteen. :D Miulla myös vielä reilu 2 viikkoa nt-ultraan.. Ei millään malttaisi odottaa!!

Niin ja onnea Vv:lle huomiseen ultraan! :love:
Sain eilen dopplerin ja tänään kokeilin lounastauolla kun kotona kävin. Plääh, löysin vaan juurikin sen istukan viuh-viuh äänen. Se tuntu niin kovalta ja kuuluvan joka puolella! Eipä sitä, voihan olla etinen istukka... Sekunniksi muka löysin nopean jumputuksen mut se meni niin nopee ohi et aloin jo epäillä keksineeni omiani. Josko kokeilis uudestaan kun saan esikoisen nukkumaan. En myöskään kovin painanu, vois kokeilla nyt vähän enemmän :) ois niin helpottavaa kuulla jumputus!!

Täältä myös vv:lle tsempit huomiseen <3
 
Sain eilen dopplerin ja tänään kokeilin lounastauolla kun kotona kävin. Plääh, löysin vaan juurikin sen istukan viuh-viuh äänen. Se tuntu niin kovalta ja kuuluvan joka puolella! Eipä sitä, voihan olla etinen istukka... Sekunniksi muka löysin nopean jumputuksen mut se meni niin nopee ohi et aloin jo epäillä keksineeni omiani. Josko kokeilis uudestaan kun saan esikoisen nukkumaan. En myöskään kovin painanu, vois kokeilla nyt vähän enemmän :) ois niin helpottavaa kuulla jumputus!!

Täältä myös vv:lle tsempit huomiseen <3
Huomasin myös tuon että painaa saa vähän kovemminkin, että kuuluu jumpsutus paremmin! :) Miulta kuulu tuota vauh-vauh ääntä keskeltä yhestä kohin (istukka?) ja sitten molemmilta sivuilta (reisivaltimot?) ja jumpsutus näiden oletettujen reisivaltimoiden äänten välistä, enemmän oikeelta kun vasemmalta puolelta. :love:

Kertomisesta Joko olette kertoneet vauvauutisista kenellekään? Jos ette niin millon aiotte kertoa? Mie oon kertonu vasta yhelle läheisimmälle kaverille, mies ei kenellekään. Vanhemmille ja kavereille kerrotaan aikaisintaan sitten kunhan nt-ultra on ohi. :)
 
Huomasin myös tuon että painaa saa vähän kovemminkin, että kuuluu jumpsutus paremmin! :) Miulta kuulu tuota vauh-vauh ääntä keskeltä yhestä kohin (istukka?) ja sitten molemmilta sivuilta (reisivaltimot?) ja jumpsutus näiden oletettujen reisivaltimoiden äänten välistä, enemmän oikeelta kun vasemmalta puolelta. :love:

Kertomisesta Joko olette kertoneet vauvauutisista kenellekään? Jos ette niin millon aiotte kertoa? Mie oon kertonu vasta yhelle läheisimmälle kaverille, mies ei kenellekään. Vanhemmille ja kavereille kerrotaan aikaisintaan sitten kunhan nt-ultra on ohi. :)
Mulla tietää töissä 3 ja siviilissä 1. Perheille ei olla vielä kerrottu. En varmaan uskalla kertoa vielä nt-ultran jälkeen. Jos maha pysyy piilossa rakenneultraan asti niin olisi hyvä juttu.

Mulla voi tulla työvuorolistoihin muutoksia jos vuorotyö kielletään huomisessa lääkärissä. Sitten ihmiset varmaan alkavat arvailla... keksin jotain tekosyytä. Voin kyllä sanoa että migreenit ovat pahentuneet ja siksi, se ei ole edes iso valhe kun ne ovat pahentuneet.

Vielä ei jännitä huominen, huomenna varmasti jännittää tämänkin päivän edestä.
 
Tänään tehty testi uudestaan ja edelleen siinä näkyy kaks viivaa :D

Kertomisesta, lähimmille ystäville kerron varmaan sitä mukaa ku näen heitä. Töissä kerron sitten ku on pakko, teen työtä, jossa kaikkia töitä ei voi raskaana tehdä, niin kerron sitten ku tulee tilanne mitä en voi hoitaa. Viimeksi jouduin kertomaan heti raskaustestin tehtyäni ja kuinkas kävikään. Tosin töissä ei tienny ku 3 ihmistä. Omille vanhemmille kerron sitten jossain vaiheessa, varmaan aika pian.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Tänään tuli rv 10+0 täyteen! :whistle: Neljäsosa raskaudesta jo mennyt. Viimeksi km-raskaudessa vuoto alkoi rv 10+5, eli jänniä aikoja elellään, vaikka voihan se mennä kesken tuon jälkeenkin. :unsure: Itselleni kuitenkin suuri saavutus sekin, että pääsisin tuon rv 10+5 ohi. :love:

Minttumar rv 10+0
 
Tänään tuli rv 10+0 täyteen! :whistle: Neljäsosa raskaudesta jo mennyt. Viimeksi km-raskaudessa vuoto alkoi rv 10+5, eli jänniä aikoja elellään, vaikka voihan se mennä kesken tuon jälkeenkin. :unsure: Itselleni kuitenkin suuri saavutus sekin, että pääsisin tuon rv 10+5 ohi. :love:

Minttumar rv 10+0
Henkisesti tuo on tosi tärkeää päästä noiden ikävien muistojen päivien yli. Miulla eka helpotus tuli kun pääsin ohi oman kemiallisen raskauden päättymispäivän. Seuraava helpotus tuli kun kuultiin muutamaa viikkoa myöhemmin sydänäänet ja suurin rentoutuminen tuli miulla vasta rakenneultran jälkeen. Nyt tuntuu mukavan rennolta olo.

Myö lähdetään huomenna reissuun. Ollaan molemmat tosi innostuneita ja läheisempiä kuin pariin vuoteen. Tää on meidän kuherrusloma. :)

Piinamiina ja tyttö 21+2
 
Mies löysi illalla kunnon sykkeen <3 164 oli keskisyke kun mitattiin...löytyi niin hyvin tällä kertaa, että saatiin kuulumaan niin kauan kuivain jaksettiin. Tuli niin hyvämieli ja levollisen yöunet <3

Täälläkin 10+0 wuhuu! Ihanaa päivää naiset ja vv varsinkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Tsemppiä ultraan Vv!

Minttumarille
onnea ekasta kympistä!
Se on jännä miten tässä keskenmenojen jälkeen elää raskautta ihan eri laskukaavoilla kuin ennen. Ekassa raskaudessa eka mitä odotin oli np-ultra. En edes ajatellut, että joku olisi voinut mennä pieleen meillä. No tottakai meni ja kun np-ultrassa todettiin sikiö ilman sykettä niin seuraavassa raskaudessa se raja olikin siinä 8+5ssä, jota ensimmäisen raskauden vauva vastasi.
No se raskaus meni hyvin ja nyt kesäkuussa spontaani keskeytyminen alkoi rv 6. Tässä raskaudessa se raja on siis paljon alempana, eli yritetään päästä rv 6 loppuun, sen jälkeen seuraava raja on 8+5 ja sitten eletään toivossa np-ultraan saakka. Nyt ekaa etappia vielä jäljellä tosi kauan.

On: noi viivat. Ne tekee mut hulluksi. R-testi OneStep vahvistuu to-del-la hitaasti. Kaksi viivaa toki tulee ja testiviiva tulee jo heti kun virtsa siihen osuu, mutta vahvuus on hailuraa :( Ovistesti on sitten vahvistunut ihan sikana ja on siis vahvempi kuin kontrolli.. Kohta pitäis kerätä rohkeutta soittaa sinne neuvolaan ja kysyä sitä mittausta verestä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Kiitos tsempeistä! Mulla on vp ja makaan vielä sängyssä. Oksettaa, pyörryttää ja jännittää. Vedin voileipäkeksiä yöpöydältä jos helpottais.

Jos tänään on kaikki ok niin päästään ekaa kertaa näin pitkälle. Mulla on niin monta kysymystä lääkärille että laitoin lapulle ylös. Ultra on samassa paikassa missä hoidettiin tyhjennys. En ole käynyt siellä maaliskuun jälkeen. Varmaan tulee itku jo matkalla kun niin jännittää ja pelottaa. Onneksi mies tulee mukaan.

Ihmismieli on kumma. Oon jo miettinyt minne pitää ilmoittaa jos ei sykettä näy ja joudun tyhjennykseen. Huomenna olisi eka neuvola.
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Kyllä täältä noustaan ja näytetään maailmalle että me saadaan se vauva vielä joskus!

Tuntuu edelleen kurjalta halata pönttöä ja oksentaa ja kärsiä tissikivuista vaikka raskaus on jo kesken. Ehkä tämä helpottuu kun kaavinta on ohi ensi viikolla ja hcg laskee sitä mukaan..

Vv.lle onnea päivän ultraan ja kaikille iloista odotusta!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Kiitos kaikille tsempeistä! Kyllä täältä noustaan ja näytetään maailmalle että me saadaan se vauva vielä joskus!

Tuntuu edelleen kurjalta halata pönttöä ja oksentaa ja kärsiä tissikivuista vaikka raskaus on jo kesken. Ehkä tämä helpottuu kun kaavinta on ohi ensi viikolla ja hcg laskee sitä mukaan..

Vv.lle onnea päivän ultraan ja kaikille iloista odotusta!
Anteeksi kun kaivelen kipeätä ja tuoretta aihetta, mutta luulen, että täällä voidaan puhua kaikesta. Ollaan koettu sama asia tavalla tai toisella.

Kuinka sulla päädyttiin suoraan kaavintaan? Mää olen aina olettanut, että ensin kokeillaan Cytoteceillä ja jos ei onnistu, niin sitten kaavinta. Itse sain maaliskuussa ensin Mifegynen 1 kpl ja sitten parin päivän päästä 2 Cytotecia alapäähän ja kolmen tunnin päästä 2 suun kautta.

Paljon voimia. Mää olen yrittänyt asennoitua siihen, että tänään ei välttämättä tule hyviä uutisia. En tiedä millä sen kestää, mutta jotenkin kaikesta aina selviää. Vaikka se olisi kolmas keskenmeno meille niin tiedän jo nyt, että uutta yritetään heti kun mahdollista. Me halutaan ainakin yksi lapsi, kaksi olisi ihanne. Täytän ensi vuonna 38, joten aikaa ei ole hukattavaksi.
 
Anteeksi kun kaivelen kipeätä ja tuoretta aihetta, mutta luulen, että täällä voidaan puhua kaikesta. Ollaan koettu sama asia tavalla tai toisella.

Kuinka sulla päädyttiin suoraan kaavintaan? Mää olen aina olettanut, että ensin kokeillaan Cytoteceillä ja jos ei onnistu, niin sitten kaavinta. Itse sain maaliskuussa ensin Mifegynen 1 kpl ja sitten parin päivän päästä 2 Cytotecia alapäähän ja kolmen tunnin päästä 2 suun kautta.

Paljon voimia. Mää olen yrittänyt asennoitua siihen, että tänään ei välttämättä tule hyviä uutisia. En tiedä millä sen kestää, mutta jotenkin kaikesta aina selviää. Vaikka se olisi kolmas keskenmeno meille niin tiedän jo nyt, että uutta yritetään heti kun mahdollista. Me halutaan ainakin yksi lapsi, kaksi olisi ihanne. Täytän ensi vuonna 38, joten aikaa ei ole hukattavaksi.
Ei huolta VV, aina saa puhua kaikesta ja kaikesta voi kysyä :) Ja toivotaan että sulla menee tänään paremmin ultrassa kuin mulla eilen!

Multa kysyttiin eilen mitä haluan tehdä. Mulla kaksi edellisessä kerrassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä ollut komplikaatioita ja tyhjennystä joutuu monesti toistamaan. Viime km.ssä 11 viikkoa meni keskenmenon hoidossa ja lopulta päädyttiin kohdun tähystykseen ja sitä kautta otettiin loput istukan palaset pois. Joten nyt en halua joutua kokea kaikkea tuota vaan päädyin kaavintaan kun se kerran tarjottiin. Pohdin myös että kun kerran sikiöpusseja on kaksi niin lääkkellisessä tyhjennyksessä saattaa olla enemmän komplikaatioita. Ja nytkin sain kontrolliultran kuukauden päästä kaavinnasta niin sekin on hyvä juttu..
 
Okei, täällä pääsee hcg-mittaukseen vain jos suunnittelee keskeytystä..
Että sinne meni sekin ellen sitten rohkaistu yksityiselle.
Itkettää melkein, tk-puolen hoitaja (johon neuvottiin neuvolan puolelta olemaan yhteydessä) oli vielä jotenkin tosi ilkeän kuuloinen.
 
Ei huolta VV, aina saa puhua kaikesta ja kaikesta voi kysyä :) Ja toivotaan että sulla menee tänään paremmin ultrassa kuin mulla eilen!

Multa kysyttiin eilen mitä haluan tehdä. Mulla kaksi edellisessä kerrassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä ollut komplikaatioita ja tyhjennystä joutuu monesti toistamaan. Viime km.ssä 11 viikkoa meni keskenmenon hoidossa ja lopulta päädyttiin kohdun tähystykseen ja sitä kautta otettiin loput istukan palaset pois. Joten nyt en halua joutua kokea kaikkea tuota vaan päädyin kaavintaan kun se kerran tarjottiin. Pohdin myös että kun kerran sikiöpusseja on kaksi niin lääkkellisessä tyhjennyksessä saattaa olla enemmän komplikaatioita. Ja nytkin sain kontrolliultran kuukauden päästä kaavinnasta niin sekin on hyvä juttu..
Kiitos vastauksesta. Ymmärrän, että haluat kaavinnan, toipumisen kannalta on parempi ettei asia veny. Voimia!

Fujin tuo on niin väärin. Mitä täällä on ajatuksia vaihtanut, niin paikallisia eroja on paljon. En tiedä onko meillä pienen paikkakunnan edut (asukkaita vajaa 2000), mutta oon saanut hyvää palvelua. Muistaakseni hcg:n mittaus ei maksa maltaita yksityiselläkään? En ole itse käynyt yksityisellä, mutta jostain luin niistä hinnoista.
 
Täällä Helsingissä menisi kuulemma "puolet määrärahoista siihen, että ruvettais kaikille raskaustestejä verestä tekemään".
No jatkan vain kotona dippaamista ja toivotaan parasta. Henkinen juttu tää mulle enemmän olisikin ollut. Harmittaa eniten hoitohenkilökunnan suhtautuminen.
 

Yhteistyössä