Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Onnea plussista! Täällä listapäivittäjä huhuilee edelleen kevään/kesän ketjun aloittajan perään ;)

Sen verran omasta tilanteesta, että nt-ultra oli tänään 12+2 ja siellä näkyi aktiivisesti jumppaileva, kooltaan 12+4 vastaava tyyppi. Seulat negatiiviset ja kaikki muukin ok. Kiitollisuuden määrä on mieletön <3

Plussatuulia ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ketjun kuumeilijoille!!
 
Huhhuh kun oli kiireinen päivä! En edes ehtinyt ajattelemaan mitään oireita. :D Olen nyt tosin huomannut että mullakin kuplii tossa alavatsalla, samassa kohdassa mistä se lapsivesipunktio aikoinaan otettiin. Merkkaakohan tuo mitään? Mulle alkaa tulla näitä tuttuja repäisykivun tyyppisiä tuntemuksia ja pientä painetta just tuossa alapään ja navan välissä. Jaa-a!

Nyt sitten raskauden mahdollisuus alkaakin pelottaa koska meillä saattaa olla jotain geneettistä häikkää jota tutkitaan vielä. Meille siis kerrottiin vasta viikko sitten että haluavat tutkia ja tällöin "vahinko" (siis toivottu sellainen) oli jo ehtinyt tapahtua ja oltiin siis aktiivisesti hyödynnetty ovista. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että ei ole periytyviä häiriöitä, tai jos on niin olisivat edes lieviä!
 
Täällä taitaa alkaa menkat! Oon niin onnessani! Tosin on tullut paperiin vasta ihan pientä tuhrua, mutta mää nyt vaan haluan, että ne on menkat.

Tyhjennyksestä on aikaa tasan 4 viikkoa. Kaksi viikkoa sitten hcg oli 14,7. Siitä parin päivän päästä olin niin limainen, että aattelin, että olisko se ovis. Jos nyt alkaa menkat, niin se oli ovis ja olisin normaalissa kierrossa. Tai en tiedä onko normaalikiertoa, mutta ainakin oviksesta menkkojen alkuun oli 10 päivää, mikä mulla on ollut ennen kkm:a 8-10 päivää.

Jos nyt alkaa menkat, niin pian päästään tositoimiin, ihanaa! Mulla on sopivasti seuraavan oletetun oviksen aikaan yövuorot. Saa taas kalenteri ja kello kädessä kulkea, että ehtii nähä miestä.

Jalat onkin ollut tänään ihmeen puutuneet ja raskaat. Josko se olis jotain menkkaoireita. Ei ole ennen ollut tällaista, mutta eikös ekat menkat km:n jälkeen ole runsaat ja kivuliaat. Mua pelotti jokin aika sitten, että miten kauheet ne menkat sitten ovat. Mutta nyt ei pelota ollenkaan, tulee mitä tulee, oon valmis ja ne saa nyt luvan tulla!

misu74: Jos nää tosiaan on nyt menkat, niin mulla oli ovis tyhjennyksen jälkeen 2 viikkoa ja 4 päivää. Sullakin siis voisi hyvin olla nyt ovis.

Mää tuun sitten parkumaan parin päivän päästä, kun menkat ei olekaan alkanut.

Mutta että ihminen voi olla onnellinen tällaisestakin asiasta, ihanaa! Raskauden aikana pelkäsin joka kerta kun menin vessaan, että paperiin tulee vuotoa. Kävin tosi usein vessassa. Sitten kun tuhrua alkoi tulemaan, niin itkuhan siinä tuli. Nyt taas oikein toivon, että tavaraa tulisi, kun meen vessaan. Kaikkea sitä nainen joutuu kestämään ja kokemaan.

Mää niin haluan sen vauvan ja toisenkin. Oon valmis kaikkeen. On sellainen tosi voimaantunut olotila. Mun mieliala näemmä vaihtelee kuin tuuliviiri, ei tarvi edes olla raskaana.

Tsemppiä kaikille!

Edit: Kyllä nää menkat on. Parin tunnin sisällä alkanut kunnon valskaus. Ihanaa, tulkoot niin paljon kuin on tullakseen, meikä kestää sen! Huomenna pitänee tilata lisää ovis- ja r-testejä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taitaa alkaa menkat! Oon niin onnessani! Tosin on tullut paperiin vasta ihan pientä tuhrua, mutta mää nyt vaan haluan, että ne on menkat.

Tyhjennyksestä on aikaa tasan 4 viikkoa. Kaksi viikkoa sitten hcg oli 14,7. Siitä parin päivän päästä olin niin limainen, että aattelin, että olisko se ovis. Jos nyt alkaa menkat, niin se oli ovis ja olisin normaalissa kierrossa. Tai en tiedä onko normaalikiertoa, mutta ainakin oviksesta menkkojen alkuun oli 10 päivää, mikä mulla on ollut ennen kkm:a 8-10 päivää.

Jos nyt alkaa menkat, niin pian päästään tositoimiin, ihanaa! Mulla on sopivasti seuraavan oletetun oviksen aikaan yövuorot. Saa taas kalenteri ja kello kädessä kulkea, että ehtii nähä miestä.

Jalat onkin ollut tänään ihmeen puutuneet ja raskaat. Josko se olis jotain menkkaoireita. Ei ole ennen ollut tällaista, mutta eikös ekat menkat km:n jälkeen ole runsaat ja kivuliaat. Mua pelotti jokin aika sitten, että miten kauheet ne menkat sitten ovat. Mutta nyt ei pelota ollenkaan, tulee mitä tulee, oon valmis ja ne saa nyt luvan tulla!

misu74: Jos nää tosiaan on nyt menkat, niin mulla oli ovis tyhjennyksen jälkeen 2 viikkoa ja 4 päivää. Sullakin siis voisi hyvin olla nyt ovis.

Mää tuun sitten parkumaan parin päivän päästä, kun menkat ei olekaan alkanut.

Mutta että ihminen voi olla onnellinen tällaisestakin asiasta, ihanaa! Raskauden aikana pelkäsin joka kerta kun menin vessaan, että paperiin tulee vuotoa. Kävin tosi usein vessassa. Sitten kun tuhrua alkoi tulemaan, niin itkuhan siinä tuli. Nyt taas oikein toivon, että tavaraa tulisi, kun meen vessaan. Kaikkea sitä nainen joutuu kestämään ja kokemaan.

Mää niin haluan sen vauvan ja toisenkin. Oon valmis kaikkeen. On sellainen tosi voimaantunut olotila. Mun mieliala näemmä vaihtelee kuin tuuliviiri, ei tarvi edes olla raskaana.

Tsemppiä kaikille!

Edit: Kyllä nää menkat on. Parin tunnin sisällä alkanut kunnon valskaus. Ihanaa, tulkoot niin paljon kuin on tullakseen, meikä kestää sen! Huomenna pitänee tilata lisää ovis- ja r-testejä.
Jee. Sama onni ok mulla kun ekat menkat alko kk sitte! Pian pääsette tositoimiin ja piinaileen:) Onnea matkaan!!:)
 
Dpo8
Olihan se testi pakko uittaa eilen päivällä ja tänäaamuna. Eikä kyllä mitään mainittavaa näkyny. Eilisessä ihan ku olis kuultanu aivan himmeesti joku, mut saattaa omat silmätkin valehella. Onhan tää aikasta edes testailla :LOL::rolleyes:

Olo on kyllä ollu hirvee. Eilen oli siis se krapulaolo koko päivän. Ihan nukkumiseen asti. Oksetti ja juili päätä ja panadooli piti ottaa. Sekää auttanu ku hetken ja paha olokaan ei hävinny edes syömällä!
Mahaaki vihloksi illasta sitte oikee urakalla ja sitä kevyttä poreilua tuntu. Tissit ei kyl kipuile nyt sen kummemmin.

Tuntuu vaan, että jotenki kehittelee itelleen näitä "oireita" ku eihän niitä pitäs juurikaa edes olla vielä tässä vaiheessa kiertoo kun jos on kiinnittyny, ni kiinnittyminen tapahtunu joku päivä sitten.. Outoo :confused:

Toivossa hyvä elää ja siihen asti on hyvä toivoo kunnes vuoto alkaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Särki ja Hantta! Hui kun on jännät paikat! Huomenna aamulla uutta testiä uitteleen ja tulukaa heti kertoon mitä näkyy:)


Mä kävin tänä aamuna veskissä ilman testailuja. Ei mitään vuotoja ole nyt ollut, vähä kehno olo aamuisin ja tissit turvonneet. Mutta tänä aamuna jouduin vahtaan farkut jumppapöksyihin että saatan päivän olla töissä. Huh, mikä turvotus iski aamupalan jälkeen!!!
 
Särki ja Hantta, mie en tuu kuin päivää perästä, mutten silti uskalla ruveta testaamaan. Taidan olla melkoinen jänishousu.

Miulla on turvotusta, pahoinvointia ja päänsärkyä. Eilen illalla tuli ekat kunnolliset vilukohtaukset ja tänä aamuna oli nenä tukossa. Ihan kuin olisi kipeeksi tulossa, mutta pahoinvointia lukuunottamatta kaikki vaivaa vain hetken kerrallaan, palatakseen taas hetken päästä.

Viimeksi tää paha olo ei ollut ollenkaan näin paha. Onneks tänään on töihinmeno vasta klo 12.
 
Soittelin tänään mun koetulosten perään. Kaikki muut tulokset verikokeista normaalit, paitsi anti tpo. Liittyy siis kilpparin toimintaan.

Lääkäri oli sitä mieltä, ettei kuitenkaan uskoisi sen olevan syy keskenmenoihin. Vissiin koska varsinaiset kilppariarvot olivat kuitenkin normaalit. Kellään mitään tietoa tai kokemusta aiheesta? Nopsalla googletuksella löyty kyllä että liittyy alentuneeseen fertiliteettiin ja keskenmenoihin... No joo, jos ei liittyisi, niin tuskinpa olisivat sitä testanneet.
 
Tuli tässä mieleen, kun itse en ovistestejä ole tehnyt kuin melkein 10 vuotta sitten lapsettomuushoidoissa, että kuinka usein teillä ollaan vällyjen välissä kuukaudessa?
 
Tuli tässä mieleen, kun itse en ovistestejä ole tehnyt kuin melkein 10 vuotta sitten lapsettomuushoidoissa, että kuinka usein teillä ollaan vällyjen välissä kuukaudessa?
Sillon ku haluttaa<3 Menkkojen aikaan ei malta oottaa että pääsee touhuamaan. Oviksen aikaan kauhee panetus aina ja kun ovis on ohi niin yleensä ei mulla juuri tee mieli mut joku kerta ennen menkkoja touhutaan. En siis oo laskenut kuinka usein ja meillä kun ei muutenkaan seksin harrastamisella raskaana tuu niin saa touhuta just kun huvittaa :)
 
Mää oon niin vanha, etten kehtaa vastata, kuinka usein meillä touhutaan :LOL: Ainakin silloin, kun haluaa vauvan :LOL::LOL::LOL::LOL:

Mää olen ihan pönttöpää näiden haaveideni kanssa. Lasken jo laskureilla, että jos nyt heti kävisi hyvä tuuri, niin koska laskettu aika olisi. Menisi tammikuun loppuun.

Enhän mää edes tiedä, ovuloinko heti ekasta kierrosta. Lasken jo, koska saan jäädä kotiin jne. Ja haaveilen vauvatarvikkeista.

Kyllä mää sitten tuun taas ryminällä alas, jos haaveet ei toteudu. Mää oon aina ollut tällainen ikuinen haaveilija. :rolleyes:
 
Mää oon niin vanha, etten kehtaa vastata, kuinka usein meillä touhutaan :LOL: Ainakin silloin, kun haluaa vauvan :LOL::LOL::LOL::LOL:

Mää olen ihan pönttöpää näiden haaveideni kanssa. Lasken jo laskureilla, että jos nyt heti kävisi hyvä tuuri, niin koska laskettu aika olisi. Menisi tammikuun loppuun.

Enhän mää edes tiedä, ovuloinko heti ekasta kierrosta. Lasken jo, koska saan jäädä kotiin jne. Ja haaveilen vauvatarvikkeista.

Kyllä mää sitten tuun taas ryminällä alas, jos haaveet ei toteudu. Mää oon aina ollut tällainen ikuinen haaveilija. :rolleyes:
Mä olen ihan samanlainen haaveilija:) Tammikuisen keskenmenon laskettu aika olisi ollut heinäkuun lopussa. Olin jo suunnitellut jääväni töistä juhannuksesta lomalle, mukavasti olisin voinut vaunuilla saatella kuopuksen eskariin elokuussa, vauvan sängyn paikkaa mietittiin.......ym ym. Pinnasängyn pohjaa miehen kanssa korjailtiin lauantaina kunnes vuoto alkoi sununtaina ja kesken jäi....on edelleen kesken tuolla meidän sängyn alla...
 
Mulla ei taidettu tuota anti-tpo-testiä ottaa ollenkaan. Peruskilppariarvot sen sijaan olivat huonohkot, vaikka vielä viiterajoissa. Äidilläni on kilpparin vajaatoiminta ja minullakin tiettyjä oireita sekä tietysti näitä keskenmenoja, joten yritin lääkäriltä saada koelääkitystä. Siitä kun ei mitään varsinaista haittaakaan olisi, niin minusta voisi hyvin kokeilla, auttaisiko tämä asiaa. Tiedän, että koelääkitystä on määrätty paremmillakin arvoilla, mutta minun lääkärini ei siihen suostunut :(

Valvira on ollut Suomessa ahkerasti sellaisten lääkärien kimpussa, jotka määräävät kilpparilääkityksen heppoisin perustein. Niinpä sitä ei enää kai kovin helposti uskalleta määrätä... Olisin halunnut kokeilla tuonkin oljenkorren, mutta kun ei niin ei.
No muakin kiinnostaa nyt, että mikä se mun TSH-arvo sitten on. Ja paljonko nuo vasta-aineet ovat koholla. Sain nämä vastaukset nopeasti kalliina ulkomaanpuheluna, niin lääkäri sanoi vain että "normaalit". Tarkempien arvojen pitäisi tulla postissa piakkoin. Mullakin on noita kilpirauhasen vajaatoiminnalle tyypillisiä oireita ja ensimmäisen kerran yksi lääkäri mietti sairauden mahdollisuutta joskus vuoden 2008 tietämillä. Silloin otettiinkin verikoe joka oli viitearvoissa, mutta koska en silloin ollut asiaan yhtään perehtynyt en ajatellut asiaa sen enempää. Mulla on sellainen kutina, että olisi ollut aikalailla keskellä viitearvoja (tyyliin 2,3) ja olisin ajatellut että vaikuttaa tosi hyvältä - koska jos asiasta ei tiedä mitään sitä helposti kuvittelee, että siellä viitearvojen keskimaastossa olisi hyvä olla, vaikkei se pidä paikkaansa näiden kilppariarvojen suhteen. Oireiden takia kyseinen diagnoosi olisikin lähinnä helpotus eikä mikään järkytys.

Tarkemman tutkimisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että nuo vasta-aineet yksinäänkin kertovat vahvasti keskenmenoalttiudesta, ja jos ne ovat koholla niin se jo yksinään voi olla hyvä syy lääkitykselle vaikka TSH olisikin viitearvoissa. Mun isoäidillä oli kilpirauhasen vajaatoimintaa ja kaikilla (paitsi nuorimmaisella - joten ehtii vielä sairastua ;) ) lapsuudenperheestäni on viimeistään keski-iässä puhjennut jokin autoimmuunisairaus. Joten ehkäpä nyt alkaa olla mun vuoro. Olen kuitenkin saanut olla "täysin terve" jo pari vuotta pidempään kuin vanhempi veljeni.

Tämän nykyisen kotimaan suositusten mukaan pelkkä vasta-aineiden kohollo oleminen on riittävä syy jotta kilppariarvoja on seurattava läpi koko raskauden 4-6 viikon välein. Ikävä kyllä muutetaan parin kuukauden kuluttua, saa nähdä kuinka toimivat uudessa kotimaassa...

Jos nuo mun TSH-arvot ovat turhan korkealla mulla taitaakin heti muuton jälkeen olla edessä projekti "etsi lääkäri joka määrää kilpparilääkityksen" - esim. ilman että pitää odottaa TAAS 3-4kk että voivat uusia tuon vasta-ainetestin ja katsoa ovatko pysyvästi koholla vai oliko vain hetkellistä. Projekti on sillä tavoin vähän nolo, että seudun ainoa yksityinen klinikka josta löytyy lääkäreitä joilla on yhtään enempää osaamista aiheesta, on klinikka jossa olen talvella suorittanut harjoittelun. Ei oikein huvittaisi palata sinne hankalana potilaana inttämään jonkun tietyn lääkityksen perään.

Sinänsä en kuitenkaan keskenmenojen perusteella olisi epäillyt kilppariongelmia, koska nehän aiheuttavat yleensä myös sen, ettei meinaa tulla raskaaksi. Ja sitä ongelmaa mulla ei ole ollut. Ja tuo mua hoitava lääkäri oli sitä mieltä etteivät vasta-aineet olisi syy keskenmenoille. Toisaalta kyseinen lääkäri on aikalailla uransa alkutaipaleella ja mainitsi konsultoivansa vielä endokrinologia. Ja ylilääkäriä jatkon suhteen - voi olla että tekevät vielä hysteroskopian.
 
Aamulla kun tirskuin ni tuli niin ikävä siitä nenän tukkoisuutta, ekana aattelee et on joku tauti tulossa, mut eiiiii, se on vaan niin ihanaa. kun vaan sen sais taas uudelleen :unsure:

Särki ja Hantta81, voi vitsi, teillä on jännää!

Vauveli vanhalle, aivan ihanaa et sulla alkoi menkat!

piinamiina, milloin meinaat testata?

kalabaliikki ja KevätTähti, hitsi tuota kilpirauhasta, minäkin menen viitearvoissa ja olen rittänyt saada lääkitystä kun oireita on, mutta en ole työterveydestä sitä saanut. Neuvolassa syksyllä sanoi just tuota et sitä sitten seurataan tiuhaan raskauden aikana. Äidilläni, hänen siskoilla ja heidän äidillä kaikilla on ollut lääkitys... eli oikein napakasti kuulun tähän samaan jengiin. Sitä kyllä sanoi yksi lääkäri minullekin, että kun tulen helposti raskaaksi ettei ei nämä keskenmenot voi sitten liittyä kilppariin..
noooh, viikon päästä on jälkitarkastus, otan asian puheeksi nyt tämän oman gynen kanssa.
 
Aamulla kun tirskuin ni tuli niin ikävä siitä nenän tukkoisuutta, ekana aattelee et on joku tauti tulossa, mut eiiiii, se on vaan niin ihanaa. kun vaan sen sais taas uudelleen :unsure:

Särki ja Hantta81, voi vitsi, teillä on jännää!

Vauveli vanhalle, aivan ihanaa et sulla alkoi menkat!

piinamiina, milloin meinaat testata?

kalabaliikki ja KevätTähti, hitsi tuota kilpirauhasta, minäkin menen viitearvoissa ja olen rittänyt saada lääkitystä kun oireita on, mutta en ole työterveydestä sitä saanut. Neuvolassa syksyllä sanoi just tuota et sitä sitten seurataan tiuhaan raskauden aikana. Äidilläni, hänen siskoilla ja heidän äidillä kaikilla on ollut lääkitys... eli oikein napakasti kuulun tähän samaan jengiin. Sitä kyllä sanoi yksi lääkäri minullekin, että kun tulen helposti raskaaksi ettei ei nämä keskenmenot voi sitten liittyä kilppariin..
noooh, viikon päästä on jälkitarkastus, otan asian puheeksi nyt tämän oman gynen kanssa.
No tänään mie sit kuitenkin testasin. O-testiin hailakka viiva, R-testi nega. Jospa näillä nyt menis muutaman päivän eteenpäin.
 
Mä olen ihan samanlainen haaveilija:) Tammikuisen keskenmenon laskettu aika olisi ollut heinäkuun lopussa. Olin jo suunnitellut jääväni töistä juhannuksesta lomalle, mukavasti olisin voinut vaunuilla saatella kuopuksen eskariin elokuussa, vauvan sängyn paikkaa mietittiin.......ym ym. Pinnasängyn pohjaa miehen kanssa korjailtiin lauantaina kunnes vuoto alkoi sununtaina ja kesken jäi....on edelleen kesken tuolla meidän sängyn alla...
Juu, kyllä minäkin haaveilin, ekasta suunnittelin jo työvuorotkin sopivasti ja mietin että "pidän" kesäloman vasta elo-syyskuulla...eli oisin antanut parhaat loma-ajat muille, ennenkun olisin kertonut raskaudesta. Olisin itseasiassa kohta jäänytkin mammalomalle, la olisi ollut kesäkuun alussa. Toisesta en ehkä niin paljoa haaveillut, mutta olin oikeastaan iloinen siitä, että ei tarvisi ison mahan kanssa liukastella jäisillä kaduilla, koska laskettu aika olisi ollut lokakuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Oho. Täällähän on monella jännät päivät! Mulla vihlaisut kohdun alueella jatkuu ja olen lähes satavarma että viikonlopun aikana tulee plussaa. Olen jo miettinyt että kuinka kerron miehelle (jos siis plussa tulee) kun yhtäkkiä aloin ajatella, että mitä jos tämä tuleekin liian pian edellisen huonosti menneen raskauden jälkeen ja hän on sitten ihan stressaantunut. Ollaan siis molemmat sovittu että annetaan luonnon hoitaa homma, ja että raskaudun jos raskaudun mutta jos nyt on jo tärpännyt niin shokkihan tuo olisi! Mutta katsellaan...

Mä olin myös edellisessä raskaudessa vähän haaveillut että milloin kertoisi raskaudesta töissä ja milloin jäisi äitiyslomalle. Mun isä oli vielä antanut yhden vauvalelunkin ja sitä ja ultrakuvia oli vähän vaikea pakata pois. :( Mutta eipä näille asioille mitään voi. Pitää vaan porskuttaa eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Särki, meillä ei miehen reaktiota tarttee miettiä. Plussatestiä ei oo vielä tullut, mutta pahoinvointi kyl päälle ja kovaa. Täällä sängyn pohjalla yritän googletella selviytymiskeinoja pahoinvoinnin ollessa heti aamusta kovasti päällä.
 
Mun mies varmasti iloitsee alkujärkytyksen jälkeen, mutta uskon että molemmat varmaan stressaavat ainakin sinne nt-ultraan asti kun viimeksi siellä niitä huonoja uutisia tuli. Mutta jos sitä lasta haluaa niin täytyy ottaa se riski että jossain välissä kävisikin huonommin. Särki täällä stressaa ennen kuin on edes plussannut. :LOL:

Tänään siis 9dpo ja yllättäen nega. Tissit on tosin turvonneet. Mites muilla tänä aamuna? Täällä paistaa aurinko ja meillä kootaan huonekaluja. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Dpo 9

Alkkarit täynnä valkkaria äsken kun kävin vessassa. Mahaa nippailee ja pissittää vähän väliä. Toki vettäki juon paljon.
Naama kukkinu eilisillasta..
Testaamaan en pysty ehkä ku huomenna tai maanantaina. JÄNNITTÄÄ!! :D:D
Vauvojen näkeminen pistää itkettää ja muutenki nyt ollu herkkä olo kaikkeen.. Voiku oiskin nyt tärpänny!!! :love::love:
 
Voi apua teidän piinailu on ihanaa :love: Voitteko kirjoittaa lisää, kaikkia ihan pieniäkin oireita :love: Tuun hulluksi jo teidän piinailusta, en jaksa odottaa omaa kohtaloa. Tänään on jo kp3 :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Särki

Yhteistyössä