Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Catharin sinulla sitten nopeasti laskenut hcg kun nyt jo negaa testit näyttää, hyvä homma! Ei kun ovista bongaamaan..

Särki eli samoissa mennään suunnilleen päivien suhteen. Minulla eilen näytti vihdoin ovistesti hieman haaleampaa, tänään tein aamupissasta ja nyt oli oikeasti jo paljon haaleampi viiva.

Iinaliisa meidän neuvolan täti sanoi samaa että menkat voi tulla ilman ovista. Itse epäilin samaa vuodon jatkuessa mutta hcg edelleen mitattavissa niin minä vielä odottelen miten tämä tästä lähtee menemään.

Vatsassa nyt nippailuja eli jotain siellä vissiin alkamassa tapahtumaan. Nyt taitaa olla kp20. Ensi perjantaina kontrollilabra.

Muitakin oli kenelle piti kommentoida, mutta nyt mentävä..
 
Kylläpä ollu oudot menkat, vaan la ja su vuosi ja sitte loppu ku seinään. (muoks. mulla siis vuoto yleensä kestäny sen 5 pvää..) Välillä vaan vessakäynneillä tullu paperiin ruskeeta :confused::eek:
Nyt siis kp 6/26 viime kierron mukaan.. On tää ihmeellistä.
Testinki uitin varmuudeks vielä maanantaina mut negaa vaan negojen perään..
Tekis mieli ostaa ovistikkuja, mut tuleeko vielä stressaantuneempi olo..? o_O
 
Palailen tänne takaisin tuolla lokakuun odottajista :(. Niinhän siinä kävi että toinenkin keskenmeno tuli viikko sitte rv 8+6:(. Eli kävin alkuraskauden ultrassa 6+4 ja sieltä löytyi syke ja sikiö. Siitä parin päivän päästä alkoi parin päivän alavatsakivut ja selkäsärky. Ja viikko eteenpäin kivut tulivat uudelleen ja raskausoireet rupesivat häviämään. Polilla sitten tarkistettiin ja kesken oli mennyt noin rv 6+6. Eli aika heti ekan ultran jälkeen. Lääkkeellinen tyhjennys ohi ja tässä sitä odotellaan että vuoto loppuisi.
Kun sain tietää että kesken oli mennyt, ajattelin että en todellakaan enää jaksa uudelleen yrittää, että tässä se oli. Olin niin väsynyt ja rikki. Mutta kummasti sitä vielä täällä taas mieli muuttuu, Josko vielä kerran? Sitten jos vielä menee kesken niin.. no sitten luulen että se saa riittää. Kaksi lasta kun jo on, niin sitten se on vaan tarkoitettu niin.
Ikäkin tekee tehtävänsä, kohta pyörähtää mittariin 38..
Nyt vedetään vähän kuitenkin happea ja katsotaan ihan rauhassa. Ihanaa kun kevät tulee niin on mieli sen puolesta muutenkin pirteämpi:). Kaksi aiempaa onnistunutta raskautta onkin alkaneet keväällä, ei kahta ilman kolmatta:D.
 
MeaMinnis: Pahoittelut keskenmenosta :( <3

Itsekin ennen kuopusta ajattelin, kun km tuli, että se oli nyt siinä. Kummasti sitä aina uudestaan jaloilleen nousi, vaikka meillä tulikin 7 km perättäin, kahdeksannesta raskaudesta syntyi sitten meidän ihana tyttö. :love: Nyt kuopuksen jälkeen on ollut kolme keskenmenoa ja vielä meinataan yrittää. :)
 
Dalmis, onko teilla tutkittu mitaan liittyen noihin toistuviin keskenmenoihin? Itsella nyt takana 3km puolen vuoden sisaan, ja kovasti olen yrittanyt surffata infoa mista toistuvat km:t voisi johtua. Olisi meinaan kivempi menna laakarin pakeille kun on jo valmiiksi jotain kasitysta asiasta.
 
No voihan vattu. Tänään taas testeissä väriä eli eilisen nega ei tainnut sittenkään olla nega. :mad: Onhan tämä testailu vielä aika aikaista varsinkin kun raskaus oli aika pitkällä että sitä hormonia varmaan riittää, mutta haluaisin kropan palaavan normaaliin pian.
 
Mä voisin varovasti ilmoittautua mukaan keskusteluun. Reilu viikko sitten todettiin kkm 6+4, kun viikkoja olisi pitänyt olla jo 9. Tiistaina lääkkeellinen keskeytys ja nyt täällä ihmettelen kun erittäin runsasta vuotoa oli ti-iltana nelisen tuntia ja sen jälkeen ei käytännössä juuri mitään. Voiko olla että tää oli tässä? Ei sillä että erityisesti vuotoa kaipaisin, mutta vaikea uskoa, että kaikki olis tullut kerralla niin tehokkaasti ulos. Mut ei kai se auta kuin odotella, niin ahdistavaa kuin se onkin.
Päätettiin tosiaan miehen kanssa heti uutisen jälkeen, että yritetään vielä uudelleen. Ihan itsestäänselvää se ei ollut, mulla on ikää 35 ja ei tunnu omalle kohdalle oikealta kovin kauan enää yrittää. Tosin nyt vasta tän keskenmenon myötä tajusin, kuinka paljon oikeastaan lasta halusinkaan. Yksi pieni on ennestään, täytyy toivoa, että hänestä vielä isosisko leivotaan :)
 
Voimia MeaMinnis ja Iinaelina ❤ mä kans tipuin lokakuisista pois, km tapahtui spontaanisti (onneks tällä kertaa niin ettei taas jouduttu keskeyttää) rv 6+4. Uuteen nousuun vaan. Mua on taas vähän alkanu masentaa tää koko touhu, kun koko ajan vaan menee kesken. Ja sit kun taas tutuille tulee plussaa niin ettei ole tarvinnut juuri yritellä. Mut kai se tästä taas. Kävin hakee vielä vahvaa omega 3 kapseleita, siin on sitä e-epaa. Otetaan nyt sit kaikki keinot käyttöön... Mä vähän mietin et stressaanko jos testailen ovista, mut en mä tiedä. Testejä olis mut katotaan nyt et käytänkö sittenkään niitä vai meenkö tuntemusten mukaan. Tänään kp 12.
 
Pahoittelut Meaminnis ja iinaelina!

Kyllä täällä lokakuisista tippuneita melko määrä onkin. Jospa meille vielä vauvat suotaisiin! Meillä enää yks mahdollisuus kun yhteen pakastesiirtoon on väestöliitossa alkiot oottamassa... Luomuplussaa toivon kovasti teille muille kenellä se suinkin on mahdollista.

Iinaelina: Mulla alkoi vuoto ittekseen rv 7 hujakoilla, tuulimuna oli todettu rv6+5 eli ei kummoisia mitä olis ulos tullu. Muutama tunti runsaampi vuoto ja sit tosi vähäistä punaista neljä päivää. Siihen loppui ja uskon että se oli siinä... Nyt ootan seuraavia menkkoja alkavaks viikon-kahden päästä.
 
Moi kaikille ja pahoittelut keskenmenn kokeneille.

Itsellä kaksi keskenmenoa takana. Tuulimuna viime keväänä ja tammikuun alussa keskeytyi raskaus viikolla 12. Tässä mietin että onko teillä kaikilla ollut jonkinlainen jälkitarkastus? Täällä meidän suunnalla sellaisesta kukaan ei ole puhunut.......Mitä siellä tehdään?

Ninnananna
 
Ei meiltäkään väestöliitosta sanottu että pitäs käydä tarkistuksessa. Sanoivat että jos vuoto loppuu ja testi näyttää negaa neljän viikon päästä vuodosta niin homma ok mut jos joku huolettaa niin toki voi varata ajan. Tuo siis Väestöliiton ohje ja niillehän toki pääsee helposti tarkastukseen kun ittehän se lysti maksetaan... :)
 
Ei ole jälkitarkastusta täälläkään. Sinänsä ymmärrän ettei resurssit kaikkeen riitä, mutta noin kokonaisuudessaan on kyllä jääny paha maku suuhun julkisen terveydenhoidon toiminnasta tässä tilanteessa. Harkinnassa on hcg:n tarkistuttaminen/ultra yksityisellä jos oma mielenrauha ei ilman palaa. On tää tällasta odottamisen odottamisen odottamista..
 
Iinaelina tervetuloa :)

Täällä nyt tasan viikko leskeytyksestä:cry:
Olo vaihtelee, tänään taas ihan kamala ikävä ja kyyneliltä ei ole vältytty...
Vuotoa ei nyt ole pariin päivään ollut, korkeintaan pientä ruskeaa tuhrua...lokakuussa kkm:ssa oli myös viikon jälkivuotoa eli varmaan nytkin loppumassa!:)
 
Mul on ollu nyt kaks tosi herkkää päivää. Kaikki masentaa ja pienetkin jutut itkettää. Oon yrittäny sit laittaa kotia vähän kevät kuntoon jos se vähän piristäis.. Mulla taitaa ovis tehdä tuloaan, eli kierto näillä näkymin on ihan normi rytmissä.
 
Kyllä meitä lokakuisesta odottajista on täällä nyt on tosiaan paljon(n). kävin kurkkimassa ryhmään, niin lisää on putoajia siellä taas tulossa, onpas nyt epäonnea paljon:(. Mä luulen että meidän ryhmässä oli niin paljon meitä yli 30+ odottajia, että kyllä ne riskit siinä vaan valitettavasti näkyy sitten..

Kävin tänään polilla tarkistuksessa kun eilen rupesi tulemaan kylmänhikinen olo ja alavatsaa nipisteli. Ajattelin että nyt se sitten kohtutulehduksen siihen vielä paukkaa:mad:. No ei onneksi ollut, mutta ultrasivat ja sanoivat että jotain roipetta siellä vielä on. Sain sitten uudet cytot kouraan:(, ja jos viikonloppuna ei tule juurikaan vuotoa niin sitten maanantaina takaisin polille ja imulla otetaan pois:confused:. Voi että, ihana viikonloppu taas tiedossa..(n).

Mutta kyllä mä luulen että tästä vielä uuteen yritykseen vielä lähdetään, tänääntuli tosi vahva tunne siitä:love:.
 
Lokakuisia oon mäkin käynyt vielä lukemassa ja huomasin saman et tosi moni on sieltä kyllä tippunut pois. :(
Mul on ollu pari pv tosi herkkää aikaa, tosi pienet asiat itkettää, mut oon yrittäny ajatella vaan jotain muuta.
 
Joyzy: Meidät tutkittiin perusteellisesti tuon keskenmenoputken jälkeen ja mitään selittävää syytähän ei löytynyt. Sitten saikin alkunsa meidän kuopus ja mitään apukeinoja ei ollut käytössä, eikä lääkityksiä mihinkään. Ainoastaan plussasta josta kuopus sai alkunsa, oli tsh normi rajoilla, keskenmenojen aikaan vähän yli viitearvojen. Tukostaipumusta ei löytynyt eikä mitään mikä olisi selittänyt keskenmenot, mutta itse epäilen hoitamatonta kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Vaan nythän mulla kyllä on siihen lääkitys, mutta siltikin jo kolme keskenmenoa taas koettu, että en sitten tiedä.
Ja onhan mulla suurempi riski nyt niihin tukoksiinkin, kun oli se laskimotukos kuopuksen syntymän jälkeen, että voihan sekin vaikuttaa.

Toivon, ettei teidän tarvitse kärsiä enää yhtäkään keskenmenoa, että syy löytyisi nyt heti.

Pahoitteluni uusille. :(
 
Moi kaikki!
Voisin liittyä nyt tänne myös, myös tuonne ivf/icsi porukkaan liityin. Eli yli kolmekymppinen pariskunta ollaan, yritystä yli 4v. Mulla pco, miehellä myös problematiikkaa siittiöissä. 1 inssi tehty josta nega 05/15 ja nyt tammikuussa icsi, jonka tuoresiirrosta plussa. 1 alkio pakkasessa. Rv 5 alko rusehtava valkovuoto ja rv6 holahti ruokalusikallinen verta, ultrassa 6+6 näkyi sikiö muttei sykettä. Lääkkeellinen tyhjennys tehty 1.3 ja edellen vuotaa ja kipuilee välillä. Ei pysty keskittymään tulevaan kun nää olot jatkuu..
 
Dalmis, Kiitos vastauksesta.

Mulla tosiaan se tilanne, etta nyt pitais yrittaa paasta tutkimuksiin et mista vois johtua ettei pienet pysy matkassa. Mut vieraassa maassa ja vieraammat jarestelyt, joten todella vaikeaa saada varsinaista gynea.
 

Yhteistyössä