Keskenmenon jälkeen kuumeilevat talvella

Kiitos.

Talvenhaave, herkät testithän näyttää kymmenen päivää oviksen jälkeen, joten jotain vois periaatteessa jo näkyäki...

Millon teillä on alkaneet menkat km:n jälkeen? Ja ootteko huomanneet heti oviksen ennen niitä menkkoja vai onko ne tulleet muuten vaan? Tuleekohan km:n jälkeen heti ovis? Vaikeita kysymyksiä, joihin vastauksen varmaan saa sitte ku oviksen bongaan...
 
Heippa hei.. sinderella mulla ainakin oli silloi 09 ku oli km niin 33päivää ja alkoi menkat. Nyt menossa 26 tai 27 päivää..vuoto siis alkoi 27päivää sitte mut oli niin vähästä että laske kai 26 päivää nyt kestänyt..

mulla on kyllä outoja oireita.. jomottaa yhä, myös menkkamaista jomotusta..ja rinnat on turvonneet sekä arat.. voiko oviksen tuleminen kestää näin kauan.. vai onko tää nyt ihan muuta... voi voi..
ei kai ne menkat ala kun o testi näytti tummempaan päin 25.12 vasta..
 
"Ja naapurit alkaa soittelee " :D Joo, sit vaan otetaan mukaan ne. Tuplataan mahikset :LOL:
No vitsi vitsinä. Lily: tiedän tunteen. Viime jouluna sain keskenmenon ja vielä mieheni syntymäpäivänä... Tämä joulu on sentään ollut iloinen ja täynnä mukavia asioita. Toivotaan, että ensi jouluna on "nyyttikestit" :D Hehe, toi oli hauskasti keksitty vaikka itse sanonkin :cool:
 
Kiitäjä: ihanaa, nyyttikestit! :D :D :heart:

Toivottavasti meille tulee sellaset kanssa... tuhru on kadonnut, tänään ekat oudot hajuoireet... mahakipu on vähentynyt, ja lämmöt jatkuvasti 36,7-37,0. Mutta vahvaa viivaa en ole saanut vieläkään :( :( Huolestuttaa! Kyllä se siis on selkeä värillinen viiva, ei mikään haamujen haamu enää, mutta eikös sen pitäisi olla jo pian kunnon vahva viiva? äh :( Haluaisin jo alkaa iloitsemaan kunnolla... ensimmäiset päivät haamun jälkeen meni hormoonihuuruissa ja onnellisena ilman mitään pelkoa, mutta nyt on alkanut kemiallinen ja keskenmeno ja kaikki pelottamaan :(

Sanmar: kiitos! kyllä mut saa varmaan merkata jo plussanneeksi, olenhan mä jo neuvolaankin soittanut :p Piti sinne soittaa heti, että saadaan sitten kirjoihin tämäkin raskaus, jos jotain sattuukin...

Kamalaa kun ei tiedä koska saa iloita... Miehen kanssa eilen keskusteltiin pitkään, ja sitä raukkaakin on jäänyt kovin pelottamaan keskenmeno. Oli se sillekin niin kova paikka kesällä :( Mä en tiedä miten päin pitäisi olla, pessimistisenä vai optimistisena? Voi kunpa voisin kelata aikaa eteenpäin!

Plussatuulia kaikille ja kiitos tuesta ja kommenteista! :hug: Minä täällä vielä hengailen jonkin aikaa jos ei haittaa.
 
Hei.
Hyppäänpä minäki sitten takas kuumeilijoiden pinoon.
Viides olis toiveissa. Keskenmenot 9/00 ja 12/10. Tää viimeisin sattui viime viikolla. Menin normaalisti rakenneultraan ja sykettä ei enää ollut, sitä pudottiin korkealta ja kovaa. Viikkoja oli kasassa jo 20+ mutta sikiö oli paria viikkoa pienempi eli kuollut edellisen neuvolakäynnin ja ultran välillä. Nyt sitten odotellaan kokeiden tuloksia josko niistä löytyis syytä tapahtuneelle ja ekoja menkkoja totta kai että saa taas alottaa mahdollisen plussauksen. Sen verran lääkäri sano ilman tuloksiakin että estettä uuteen raskauteen ei ole koska minulla on neljä tervettä lasta, toden näköisesti tämä tapaus oli vain sattumaa.
Tuo ensimmäinen keskenmeno sattui viikoilla 6-7 ja vuoti ihan itekseen pois, siinä ei tainnut olla kuin yhdet menkat välissä ja taas olin raskaana siitä nyt 9-vuotias tyttö. Sitä keskenmenoa ei edes tutkittu koska niitä sattuu kuulemma ainaki sen kerran elämässä jokaiselle ja viikot oli vasta alussa.

On se ihminen malttamaton, järki sanoo että kannattais odottaa ne yhdet menkat mutta mieli taas halajais jo yrittämään uudestaan. Kait se on sitten vaan odotettava ne menkat että ehtii kohtu palautua kunnolla.=)
Nyt kotihommien kimppuun jotta saa muuta ajateltavaa :)
 
Hei! Vieläkö mukaan mahtuisi? =) Toinen olis toiveissa, esikoinen vähän yli vuoden vanha erittäin vauhdikas kaveri..:D Melkein puolisen vuotta ollaan yritetty ja yksi tärppi käynyt joka sitten päättyi keskenmenoon 10/10 Kahdet menkat tuon jälkeen tullut ja tällä hetkellä eletään piina viikkoa kp 23/27 jännittää ihan hirveesti mutta toiveita en uskalla elätellä, korkeelta tulee sitten taas pudottua! :headwall:
plussapuhureita kaikille! :wave:
 
äitix4: Otan osaa suureen suruunne :'(

Kannattaa odottaa vielä ne kuukautiset, jotta tiedät onko kaikki kunnossa. Kävin itse läpi keskeytyksen np-ultran ikävien uutisten jälkeen. Kuukausi sen jälkeen tehtiin kaavinta, koska kohdussa oli vielä iso osa istukkaa tiukasti kiinni vaikka sen piti olla hoitajan mukaan kokonainen silloin synnytyksessä. Näitä vastaavia kokemuksia olen kuullut monelta muultakin. Sinulla kun noita viikkoja oli vieläkin enemmän, kestää aikansa palautua kaikesta - henkisestä palautumisesta puhumattakaan. "Tyhjän sylin" tunne on tosi rankka ja tarve päästä mahdollisimman nopeasti masua kasvattamaan tuntuu alkuun painostavalta. Se helpottaa hiukan ajan myötä. Oikein paljon jaksamista sinulle ja perheellesi :hug:
 
TORSTAI 29.12


HAAVEISSA ESIKOINEN



Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 2/28
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10................KP 6/28
durasel....................KM 03/10, 10/10................KP 12/24-28
ginger-lemon-honey..KM 09/10.........................KP 47/

NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10



HAAVEISSA TOINEN



Mariel85..............KM 12/09, 08/10....................KP 13/?
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 13/26-32
Omppu09.............KM 10/10.............................KP 23/27
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10...KP 33/?
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10



HAAVEISSA KOLMAS



Danjuska..........KM 05/10...................................KP 8/32-34
Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06,10 & 11/10..KP 16/24-29
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10..........KP 48/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10.................................KP 55/28-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 8/31
Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 8/23-28
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 30/31
Vaavimasu..........KM 8/10....................................KP 43/25-29
Maximilian..........KM 06/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10............................KP 6/28
mamakone...............KM 06/10............................KP 37/27-28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10
Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07, KKM 12/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie, Muutosta, Dino80



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis



 
Uudet lisätty listalle. Pahoittelut kokemastanne, mutta tervetuloa silti mukaan kuumeilemaan :hug: Äitix4 muistan sut Toukokuisten odotuspinosta, vaikken sielä(kään) kauan kerennyt olla. Varmasti hirveä kokemus, kun pääsee raskauden puoliväliin asti ja sen jälkeen joutuu luopumaan pienestä. Paljon voimia sinne :hug:

"Millon teillä on alkaneet menkat km:n jälkeen? Ja ootteko huomanneet heti oviksen ennen niitä menkkoja vai onko ne tulleet muuten vaan? Tuleekohan km:n jälkeen heti ovis?"

Ekassa km:ssa (6+1) mulla kesti vuoto enemmän ja vähemmän 6 viikkoa, jonka jälkeen meni 1,5 viikkoa menkkoihin, jotka kesti 2 viikkoa. Tokassa (6+2) vuoto kesti 5 päivää, menkat alkoi 32 päivän päästä ja oli ihan normaalit. Tästä viimesestä (5+6) en vielä tiedä...eilen testasin r-testillä ja vieläkin haalea viiva. Mietinkin, että voikohan ovis edes tapahtua ennenkun r-testi on negaa? Kohtu oli kuitenkin ultralla katsottuna tyhjä jo 2 viikkoa sitten. Ovista en oo yrittäny bongata km jälkeen ekasta kierrosta, toisessa kierrossa ovis on ollut molemmilla kerroilla normaalisti.

tömpsis jos sun viivat kuitenkin vahvenee, niin tuskin on kemiallisesta kyse! Kemiallisessahan kai r-testi näyttää haaleaa haamua, mutta muuttuu hyvin pian negaksi.Eli viiva ei vahvistu, vaan pysyy tosi haaleana ja menkatkin tulee ihan muutaman päivän myöhässä tai ajallaan. Mitä oon tota "kuvia plussatesteistä -palstaa" seurannu, niin monilla näyttää tulevan kontrolliviivaa tummempi viiva noin 5+ viikolla. Tuo "ajan pikakelaaminen eteenpäin" on kovin tuttu tunne. Siihen kun keksisi jonkin keinon, mutta sellaista ei vaan ole. Koita nauttia nyt niin paljon kun pystyt, olet raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan (eli vauva syntyy 9kk päästä :D) Se on totta, että vaikka kuinka etukäteen murehtisi, niin km tuntuu silti älyttömän pahalta, joten ei auta kuin nauttia. Ja km todennäköisyys yhden aikaisemman km jälkeen on vielä sama kuin niillä, joilla ei aikaisempia km:ja ole ollut, eli suhteellisen pieni kuitenkin! Luota siihen, että kaikki on ihan hyvin :hug: Vaikka tiedän liiankin hyvin kuinka vaikeaa se on.
 
Sanmar kyseli km:n jälkeen oviksista ja menkoista. Mulla kesti tuo jälkivuoto 5 päivää ja nyt on loppu viikosta tullut ihan oviksen olosia limoja, lisäksi oikean puolen alamahaa nipistelee just sillee niinku aikaisemmin oviksen aikoihin. Jos nyt on ovis tulossa ni parin viikon päästä pitäis alkaa menkat ja toivottavasti alkaakin, malttamaton en kai :LOL:
Sain tänään ajan siihen jälkitarkastukseenkin 27 pvä pitäis mennä kuulemaan mitä oli vialla vai oliko edes mitään.
Minulta tutkivat kyllä tarkasti että kaikki tuli ulos sen "kohdun tyhjennyksen" jälkeen. Mulla ei tullut edes veristä vuotoa ennen ku kuului semmonen poks ja kaikki tuli kerralla ulos. Aika kauheaahan tuo on noilla viikoilla tavallaan synnyttää, mutta aattelen sen niin että luoja korjaa ne pois jotka eivät kykenisi elämään kohdun ulkopuolella. Totta kai itku on vielä herkässä ja varmasti silloin se kolahtaa taas kunnolla ku laskettuaika lähenee, mutta kokemuksesta voin sanoa että kaikesta selviää. Elämässä sattuu myös ikäviä asioita ja ne on otettava myös vastaan.

Positiivisella mielellä tässä aatellaan jo uutta raskautta =) Sille ei kuitenkaan estettä ole ku olen saanut jo 4 tervettä lasta ongelmitta.
Oikeastaan sielä sairaalassa päätin että kaksi lasta vielä haluan jos vaan saan, tosin mies ei sitä vielä tiedä:LOL:

Nyt syömään ja sitten imurin varteen.
 
ÄITIx4: pahoittelut kokemastasi :hug:
Mulla 15.12.2008, syntyi rv 18+ enkelityttö, kaikki meni hyvin, mulla synnytys käynnistettiin kromosomipoikkeavuuden vuoksi, ja tilanne oli niin paha että raskaus olisi jossain vaiheessa päättynyt ikävästi joka tapauksessa. Vieläkin hetkittäin todella vaikeaa, varsinkin kun sen päätöksen joutui tekemään. Jotenkin syyllinen olo edelleen, vaikka päätös olikin oikea.

Mulla kaikki tuli myös ulos, ja kierto jatkui normaalina. samanverran oli jälkivuotoa kuin sinullakin

ihanaa kun olet noinkin hyvällä mielellä:hug: se laskettuaika tulee olemaan vaikea paikka, tiedän kokemuksesta, ja jokainen vuosi se päivä, kun on kesken mennyt. Voimia siis niihin:heart:
On totta että elämässä joutuu kohtaamaan vaikeita asioita, ja niistä on vaan selvittävä, vaikkei se helppoa olekaan. Muakin tässä vuodet nyt opettaneet että täytyy vaikeina hetkinä muistaa mitä on, ja yrittää iloita siitä. Se mitä tulee, otetaan vastaan ja joskus se onni kolahtaa jos jaksaa olla sitkeä:heart:
 
äiti x 4 :hug: ja omppu :hug:

Tänään käytiin Gigantissa. Kahvinkeitinhyllyä tutkiessani kuului kaiuttimista Jenni Vartiaisen Missä muruseni on -kappale. Mulla tuli kyyneleet. Murunen oli meidän työnimi tälle kuutoselle.

Tässä vissiin ei auta ku vaan mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Fyysisesti oon jo ihan kunnossa, mutta henkisesti en. Pitää huomenna käydä vielä tuolla odottajien puolella päivittämässä viimesen kerran heinäkuisten lista. Onneton aloitin sen joulukuussa ja en viitti jättää päivityksiä tammikuun listan aloittajan harteille. Heinäkuisissa oli monta, jotka putosivat listalta pois. Toivottavasti oma nimeni jää sen luettelon viimeiseksi.
 
VAROITUS! Nyt tulee pelkkää omaa napaa ja valitusta!

Tänään kolahti postiluukusta kirje, jossa oli aika sinne "keskenmeno tutkimuksiin" ja en todellakaan meinannu uskoa silmiäni, että aika on vasta 15.4.!!! Siis sinnehän on vielä 3,5kk!!! Itkupotkuraivarit tuli, kun tuon kirjeen avasin :'( Jos tässä onkin joku vika, joka selviää tutkimuksissa, niin sen saa selville ehkä joskus kesäkuussa ja jos sen jälkeen pääsee vihdoin yrittämään vauvaa "uusin eväin", niin sehän syntyy vasta joskus vuonna 2012 tätä menoa! Ja mäkin kerkeän täyttää 30v ennen sitä :'( Tiedän, kuulostaa varmaan naurettavalta miettiä tollasia asioita, että minkä ikäinen sitä sitten olisi jne, mutta kun tässä on jo vuosi varsinaisesti yritetty sitä vauvaa ja varsinaista vauvakuumetta oon potenu jostain vuodesta 2006, niin osaatte ehkä kuvitella, kuinka helvetin pitkältä toi 3,5kk+tulosten saaminen kuulostaa tässä vaiheessa...en jaksais enää odottaa. Mielestäni oon saanu ihan tarpeeksi harjoitella kärsivällisyyttä ja pettymyksiä näiden 3:n km:n aikana, tarviiko mun kärsivällisyyttä vielä koitella lisää? Gyne, joka kirjoitti lähetteen puhui noin 1-2kk jonosta....just joo. Ehkä jossain muualla, muttei täälä pk-seudulla! Pistää jo vähän houkuttamaan se 400 euron sijoittaminen yksityiselle, että saisi edes sen hyytymätekijäverikokeen aikaisemmin. No, ei tarvi ainakaan miettiä, että viittiikö tässä välissä ennen tutkimuksia yrittää vielä -> aikaa riittää kyllä!

Nää alla olevat sanat tuo toivoa tännekin :heart:

On totta että elämässä joutuu kohtaamaan vaikeita asioita, ja niistä on vaan selvittävä, vaikkei se helppoa olekaan. Muakin tässä vuodet nyt opettaneet että täytyy vaikeina hetkinä muistaa mitä on, ja yrittää iloita siitä. Se mitä tulee, otetaan vastaan ja joskus se onni kolahtaa jos jaksaa olla sitkeä:heart:
 
Hyvää huomenta, näin vuoden viimeisenä päivänä!:wave: Toivon ensi vuodelle meille kaikille omaa nyyttiä syliin ja muutenkin hyviä uutisia, sillä tämä vuosi tuntuu olleen jotenkin miinus voittoinen ihan kaikessa.

Onnitteluni kaikille joita en ole onnitellut :flower: ja tervetulotoivotus uusille ja pahoitteluni kokemienne menetysten johdosta :hug:, sekä voima :hug: kaikille jotka tuntuvat sitä nyt tarvitsevan.

ON:täti tuli ja meni joulun aikana, nyt on outo "paineen" tunne alavatsalla. Enpä oikein tiedä mistä tuo tunne voisi johtua mut kai se jossain vaiheessa häviää. Mieli on aika maassa kun en ole raskaaksi tullut, mut pakko tässä on vaan rämpiä eteenpäin ja toivoa että tuleva vuosi toisi pienokaisen syliin saakka. Just mietin et jos nyt tästä kierrosta raskautuisin niin vauva kerkeisi syntymään ennen kun täytän 35v.

Nyt rupean siivoamaan viimeisen kerran tän vuoden puolella ja illan nautin perheen ja veljeni seurasta, hyvää ruokaa syöden ja raketteja katsellen (täytyy muistaa ajoissa lukita eläimet sisätiloihin ja laittaa niille musiikki soimaan, etteivät säikähdä pauketta)!
 
Sanmar, hemmetti. Varmasti oot kiukkunen. Huhtikuussa vasta aika! Ettekö te nyt sitte saa yrittää ennen näitä tutkimuksia? Vaan jos yhtään lohduttaa, mulla oli 3-kymppisenä kaksi lasta ;) Kolmannen sain just ennen ku täytin 33, neljännen 36-vuotiaana ja viidennen vähän sen jälkeen kun olin täyttäny 37. Ens kesänä täytän 39. Mutta tosiaanki, säähän oot kuumeillu jo niin monta vuotta, että ymmärrän kyllä kiukkusi.

Plussarikasta vuotta 2011 jokaiselle!! Toivottavasti ei tule kenellekään enää takaiskuja.
 
Huomenia! Sanmar :hug: toi odottaminen on aivan hirveetä! jaksuja kovasti odotteluun, toivotaan kuitenkin että tärppi käy ennemmin! :heart: täällä itelläkin alkaa usko loppua koko touhuun..! tänään koko aamun tuntunut tyypillisiä menkkaoireita että eiköhän se täti sieltä tiistaina kurvaa yhtä täsmällisesti kuin aina, prkl! viime yö tuli nukuttua tooosi huonosti ja tää aamu alko heti näillä ihanilla epätoivon tunteilla, tekisi mieli luovuttaa koko homma mutta en pysty sitäkään päätöstä tekemään, tuntuu etten enää muuhun pysty keskittymään kuin tärppipäivien laskemiseen ja muuhun vauvaprojektiin liittyvään..:headwall: keskenmenosta jo kolme kuukautta ja edelleen se tuntuu kauhean pahalta, ihan kuin olisi ollut aika ennen km ja aika km jälkeen.. vähän väliä itkettää ja aika tuntuu ihan liian pitkältä kun uusi raskaus ei vaan tunnu onnistuvan, koko ajan mielessä että missä vika.. anteeksi vuodatukseni ja omaan napaan tuijottelu! :ashamed: tämä palsta on kuitenkin ihan mahtava voimanpesä, helpotti oloa kummasti kun sai vähän purkautua! ;)
:hug: kaikille!
 
Heippa hei.. kuulkaas kertokaa voiko olla ovis vaikka se ei näkyis o testeissä? Joko mun menkat alkaa jjuuuust tai sit on masussa uus matkaaja koska mä olen niin turvonnut ku ilmapallo, menkka kivut alkoi sen jälkeen kun ne ihme säryt jomotukset loppuivat nivusissa/munasarjhojen kohdalla.. +mulla on rinnat iiihan turvonneet ...
 
Kultakimpale kyllä joissain tapauksissa voi olla ovis vaikka tikku ei sitä näyttäiskään. ite pari vuotta sitten kun kävin gynellä ihan perustarkastuksessa ja ultras samalla kohdun ja munasarjat niin sanoi että näkyy hyvin irtoamaisillaan oleva munasolu ja että muutaman tunnin sisään irtoaa, olin tikkuttanut edellisenä ja myös kyseisenä päivänä mutta molemmat oli negoja.. gyne sitten sanoi että se voi johtua monestakin asiasta kuten esim siitä että joillain tuo LH piikki kestää vain muutaman tunnin ja jos ei juuri oikeaan aikaan tikuta niin testi näyttää negaa. niin ja tuosta kyseisestä oviksesta meidän esikoinen sai sitten alkunsa! :D toivottavasti vastauksestani sai edes jotain selkoa! peukut pystyyn että siellä olisi nyt matkalainen kyydissä!:)
 

Yhteistyössä