Keskenmenon jälkeen kuumeilevat talvella

Joo, niin olisin, mut täs ois ehtinyt hommaamaan mulle sijaisen sinne reissulle. Tää kierto menee niin lähelle etten ehdi enää sijaista saamaan.
Eikä siel mikään pakko ois viinaksi ees juoda,mut vois olla tylsää tai sit tosi rentouttavaa olla selvinpäin.
Ja toi ukko on niin kahden vaiheilla tän asian kanssa ettei siit oikein ota selvää... välil vaan ilmottaa ettei tarvitakkaan ehkäsyy ja sit seuraaval kerral taas tarvitaan... aikamoist arpa peliä siis.
 
miss bamse, ok. En halua kuulostaa tylyltä, mutta kyllä miehen, kuten naisenkin täytyy olla varma asiasta ennen, kuin edes jätetään ehkäisy pois :) Hmmm, ainakin mun mielestä ja tää on tosiaan vain mun mielipide :) (Lisäys = Huomasin, että sullahan on 4 lasta jo :heart: )

mur-mur, :hug: Ens kierrosta sitten ;)
 
Viimeksi muokattu:
Oltiin sovittu viime kesänä et lykättäis vitosen tekoa niin et ehteisin välillä töihin (oon ollu koht yli 5v kotona). No syksyllä tulin raskaaksi. Ja ei siinä mitään suunnitelmat uusiks, no se meni kesken ja taas kusi suunnitelmat ja nyt ei oikein tiedetä et lykääänkö sinne mihin alunperin suunniteltin vai koitettaisko heti, siks tää miehen epävarmuus tai miks sitä kutsuis. Mies ku laskee kaiken rahassa, jouduttais vaihtaa auto (ei ihan pakollista), olis oikeest kiva välil tienata hiukan rahaakin (rupee kodinkoneet vetelee viimisii ja niit pitäis uusia)yms. säästöjä vois kasvattaa hiukan ni pystyis olee pidempään kotosalla muksujen kanssa.
Mut jos lykkäis vaan pikkasen ni ehteisin olee töissä hetken mut ei tarttis lykätä kauheen kauas.

No ehkä se tästä selvintyy....
 
Bamse, miehille lasten teko on niin erilaista kuin meille. He joutuvat tavallaan elannon hankkimaan, kun me massua kasvatellaan ja ollaan sit kotona, niille se kulminoituu mm. taloushuolina, ymmärrettävää. Kyllä täälläkin on päätetty kolmas tehdä, mutta silti miehelle on jotenkin helpotus, kun se ei noin vain onnistukaan. Hän on onnellinen näistä kahdesta ja perusteli keskenmenoakin, että ehkä niin vain oli tarkoitus tapahtua.

Täällä testasin puhtaan plussan eli raskaana ollaan. Tuhruvuotoa tulee harvakseltaan, neuloilla pistelee alavatsaan, muttei oo menkkamaisia kipuja. Raskausoireet on rytinällä lisääntyneet, mutten niitä kamalasti noteeraa, pelkään kuitenkin keskenmenoa niin paljon vielä. Huoleta juon punkkua ja nautin joulusta, jos vuoto loppuu niin sitten vasta huokaisen ja elän nätisti :)

Mitäs muille kuuluu?
 
Onnea sandemar!!

Olenkohan mä ollu melkein raskaana? Tulee niin hyytymäistä ja tummaa vuotoo ja kivutkin km-luokkaa..Huh! Vai olenkohan mä nyt sit lopullisesti rikki.. Vai vuotaakohan se turhan paksu limis pois..Kyllä masentaa taas niin v*tusti:'( Mieskin painui ryyppäämään,vaikka nimenomaan lupas olla lähtemättä joulu-viikonloppuna!!:mad:
 
Tipetsu, tota mä just odotan koko ajan vessassa käydessä et kunnon hyytymäinen vuoto alkaa ja tämäkin raskaus menee kesken. Tästä ei juuri uskalla iloita, ei kai tässä virallisesti edes raskaana olla eikä tätä keskenmenoksi varmaan edes sanottain, alkais vaan menkat myöhässä. Tässä olis vissiin vkoja 4+2 eli eipä paljo mittään....lienee sulla siellä joku pieni alku ollut, joka ei osannut vielä kiinni pitää tai sitten vuoto on vaan nyt runsaampaa. Hitto kun menis aika ja pysyis sisällä toi rusina.
 
JOULUPÄIVÄ 25.12 :xmas:


HAAVEISSA ESIKOINEN



Tipetsu....................KM 08/10, 10/10................KP 1/28
durasel....................KM 03/10, 10/10................KP 7/24-28
innoM......................KM 08/08, 08/10................KP 40/32-42
ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 42/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 43/30-75
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 52/28
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10



HAAVEISSA TOINEN



Mariel85..............KM 12/09, 08/10....................KP 8/?
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 8/26-32
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10...KP 28/?
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Kengumamma......KM 03/04, 11/09, 11/10
kultakimpale2.......KM 03/09, 12/10



HAAVEISSA KOLMAS



Danjuska..........KM 05/10...................................KP 3/32-34
Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06,10 & 11/10..KP 11/24-29
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10..........KP 43/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10.................................KP 50/28-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
Sandemar........KM 04/01, TM 11/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 3/31
Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 3/23-28
Vaavimasu..........KM 8/10....................................KP 38/25-29
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 54/31
Maximilian..........KM 06/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10............................KP 1/28
mamakone...............KM 06/10............................KP 32/27-28


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie, Muutosta, Dino80



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis



 
SANDEMAR: niinpä. Ja itselle vaikeinta tekee se,et seuraava TODELLAKIN ON SE VIIMEINEN ni toisaalt tahtoo säästää sitä viel ku sit se ois koht jo ohi. Ja ikää kuitenkin vielä ois tehdä lapsia. Ja en voi lohduttautua sillä etehkä tää viides ei saa alkua heti, ainakaan mies ei enää usko mitään teorioita eikä prosentteja. Kaikki kun on saaaneet alkunsa yhdestä kerrasta. Sen takia nytkin testailin kun olimme kerran olleet ilman kumia juur ennen ovista.
Joo mut nyt lähden sohvalle miehen seuraan.
 
Sandemar, mullaki on välillä vähän tuhrutellu ja mahaki vähän kipee, mut vielä en oo huolissani koska onnistuneessa raskaudessa tuhrutteli melkein koko alkuraskauden kun taas km-raskaudessa ei tullu tippaakaan itsestään, että näin täällä.. Ja kuitenki vuodot on oikeesti tosi yleisiä ihan normaalissa alkuraskaudessa.. Mut toki näin km-jälkeen sitä on enemmän varpaillaan.. Ja mä ainaki "oon raskaana" kunnolla vast sen jälkeen ku tää alkuraskaus turvallisesti ohi.. Sitä päivää odotellessa.....
 
Eikös se mene niin, että niin kauan (plussan jälkeen tietysti) raskaana, kunnes toisin todistetaan? :whistle:

Edellisellä kerralla intoilin, stressailin, ostelin heti plussattuani kaikkea pikkuiselle (unisex bodyja, vauvalehtiä, dopplerin ja muuta pientä), kyttäsin wc paperia pyyhkimisen jälkeen, kerroin läheisille/parille kaverille, laskin päiviä ja viikkoja ja mitä vielä. Nyt mä EN JAKSA. En stressaa, en intoile liikoja, en kyttää, en laske, en ostele, en kertoile/vihjaile. En halua taas pudota niin korkeelta ja kovaa. Nyt on hyvä näin :) Elän kyllä raskauden mukaan, mutta en muuta. Nautin jokaisesta päivästä ilman huolta ja murhetta. Jos km tulee niin se tulee. En voi vaikuttaa asiaan mitenkään! Ikävältä kuulostaa, mutta se on totuus. Kyllä varmaan tämäkin alkaa ultran jälkeen vasta tuntua todelta, mutta en senkään jälkeen intoile liikoja tms (jos siellä on edes mitään/kaikki hyvin). Päivä kerrallaan :)
 
Onnea plussasta Sandemar! Jätä punkku jo pois, ettei sitten iske kauhea katumus raskauden kestäessä pidempään... ;) Ja sehän kestää tällä kertaa! :heart:

Mulla on testiongelmia, dpot vois olla 12-13... ja testeissä haamun esiaste... tai viivanpaikka... hulluks tulee! :headwall: Laitoin kuvia tonne kuvaketjuun. "oireita" ei ois mitään muuta ku mahakipu ja housut kiristää. Ja sit mietin hulluna, että jos ovis on myöhäsillä päivillä niin onko niin, että siitä tulee todennäkösemmin keskenmeno taas? Oon nyt keksiny jostain, että myöhään ovulointi tuottais jotenki huonompia muniksia tms... :ashamed: :snotty: Ja jos oisin raskaana niin miten selviäisin päivästä toiseen km peläten... saatika varhaisultrasta ja np-ultrasta, jos niin pitkälle pääsee... Kesälläkin meinasin oksentaa jännityksestä mennessäni np-ultraan, vaikka silloin pelkäsin vain että sikiöllä todetaan iso turvotus... mutta todettiinkin elottomaksi :( mitäköhän luokkaa jännitys seuraavalla kerralla sitten tulee olemaan........ :x

Tipetsu: :hug:

Iloista Tapaninpäivää kaikille! :) Ja uudeksi vuodeksi plussia! :heart:
 
Ahkerasti keskustelua seuraan, mutta tosi nuukasti tulee itse kirjoitettua.

Paljon onnea Sandemar, InnoM ja Huikkis.

Mulla ensiviikko on piinaviikko. Yritän itselle vakuutella että tulee jos tulee mutta paskat, toiveet on korkealla ja tulee iso pettymys jos menkat alkaa. Valitettavasti menkkoja puoltaa alkavat selkäkivut, mutta toisaalta söin joulupöydästä jopa maksalaatikkoa, himo maksaruokiin on tullut joka raskaudesta joten ehkä..

Joka tapauksessa:heart: toivon kaikille pulleita massuja ja iloisia nassuja ensivuodeksi :heart:
 
Ihanaa joulua vähän näin pikkasen myöhässä mutta onhan se vielläkin. :)

Multa loppui kesken nyt o tikut ja surkea kun oli jo vahvistumassa..
Mutta enpä usko että plussaa heti tulis koska mulla on silmäleikkaus alkukuussa ja mut nukutetaan.. mutta jos nyt plussa tuliskin leikkauksen jälkeen niin en tiedä onko se niin varhaisessa vaiheessa vaarallista.
Niin kovasti haluttais pikkukakkonen niin että lapsilla olis alle 2v ikäeroa mutta jotenkin en jaksa uskoa että niin kävis.
 
Oho, tänne on jääny kiertopäivät rullaan. Nyt on jo uus kierto meneillään kp26/31...
Kirjoittelu yms jäänyt tosi vähälle, koska jotenni usko ja toivo on niin vähällä tän touhun kanssa. Liekkö meille koskaa sitä neljättä suoda.
Se vaan on niin ihailtavaa täältä lukea kun monella pitkään yrittäneellä ja monien pettymysten jälkeen silti löytyyn intoa ja uskoa sekä voimia kannustaa muita. Mulla ei :( Oonki miettinyt jo pitkään että pitäskö kokonaan lähtee listalta vaikko mitä tässä tekisi.. *huoh*
Ei kai tässä auta ku uutta vuotta odotella ja sen myötä aloitella jotain muuta projektia, heti tammikuusta jotta saisi muuta ajateltavaa. Jos vaikka sais annettua kiloille kyytiä..

Mutta hyvää joulun jatkoa kaikille kuitenkin vaikka näin ankeeta kirjoitusta saikin vaan aikaan!
 
Sandemar, ihanaa et jotain muitaki väsyttää, jotenki nyt on iskeny ihan kamala väsymys!! Aamulla en jaksanu nousta pojan kanssa, vaik menin jo kympiltä nukkumaan (onneks mies suostu herää..) ja päivällä vetäsin 1,5h kunnon päikkärit ja silti meinaa tulla uni silmään.. Onneks ei vielä oo tarvinnu oksentaa, mut vähän välillä velloo jos maha menee liian tyhjäks.. Mut toisaalta nautin joka oireesta, se jotenki tekee tästä raskaudesta edes vähän todellisempaa..
 
SUNNUNTAI 26.12


HAAVEISSA ESIKOINEN



Tipetsu....................KM 08/10, 10/10................KP 2/28
durasel....................KM 03/10, 10/10................KP 8/24-28
ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 43/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 44/30-75
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 53/28
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10



HAAVEISSA TOINEN



Mariel85..............KM 12/09, 08/10....................KP 9/?
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 9/26-32
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10...KP 29/?
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Kengumamma......KM 03/04, 11/09, 11/10
kultakimpale2.......KM 03/09, 12/10



HAAVEISSA KOLMAS



Danjuska..........KM 05/10...................................KP 4/32-34
Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06,10 & 11/10..KP 12/24-29
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10..........KP 44/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10.................................KP 51/28-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 4/31
Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 4/23-28
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 26/31
Vaavimasu..........KM 8/10....................................KP 39/25-29
Maximilian..........KM 06/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10............................KP 2/28
mamakone...............KM 06/10............................KP 33/27-28


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie, Muutosta, Dino80



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM



 
innoM, ihan omavaltaisesti laitoin sinutkin plussalistalle Sandemarin lisäksi. :saint: Lähinnä sen vuoksi, että olen viikon verran pois koneelta enkä siis päivitä listaa. Tietysti sitä voi päivittää sillä välin kuka vaan haluaa tai viitsii. :)

Toivotankin teille kaikille parempaa Uutta Vuotta, toivottavasti vuosi 2011 tuo sen pysyvän plussan meille kaikille!!

Minnäille ekstra :hug:
 
Hei vaan kaikille! Mulle voi kiertopäiviin laittaa 25/28.

Tässä kierrossa ei vielä varsinaisesti yritetty eräästä syystä mutta homma meniksin uusiksi ja just ovulaation jälkeen/aikana oli yhdyntä.. useammankin kerran. Toiveet hieman heräsi, että mitä jos se olisikin ehtinyt...? Eli kiertopäivä oli 18. Siihen asti ehkäistiin. Olisikohan ovulaatio ollut just sillon? Voikohan mulla olla valeraskaus? :xmas: Meinaan että heti tuon kiertopäivän 18 jälkeen mulla tuli TOSI kipeäksi rinnat ja nyt mulla on oikealla puolella alavatsassa vihlontaa. En edes vatsalihaksia pysty tekemään. Ei kai niitä oireita vielä voisi olla...? Jännittää! olis kyllä kiva jos olis tärpännyt, mutta ensi kierrosta sitten lähtee kunnolla homma käyntiin :D
 
Heipsan! Mun haamuviivat vahvistuu hitaasti... Mies ei vieläkään näe niitä... :O Koskakohan saisin sellasen viivan testiin että mieskin uskois...

Kertokaas viisaammat, että miten kemiallinen raskaus katotaan? Kun aina sanotaan, että ennen kuin kuukautiset on ees myöhässä, mutta mullahan on jo monta viikkoa myöhässä kun oviskin tuli noin kp 30. Eli jos huomenna alkais menkat, niin oiskos se kemiallinen vai keskenmeno? Missä se raja menee? Huomenna tasan 2 viikkoa siitä kun oviksen bongasin ja miehen kellistin... :p Jänskättää.... Viivat on vahvistunu, mutta ei kauheen reippaasti...

Mutta hormonit on kummallisia: mua pelottaa omituisen vähän. :O Oon jotenkin niin onnellinen, että en pelkää :O Kyllä se pelko sieltä sitten tulee, mutta siihen asti aion nauttia niin paljon kuin voin...

Miljoonasti teille plussia ja hyviä vointeja! :heart:
 

Yhteistyössä