sandemar
Reilusti hakemaan sairaslomaa vaan. Ei kenenkään tarvitse mielimaassa olla työpaikalla jos tuntuu ettei pysty siihen. Olen monesti miettinyt että jo km on ihan kamala asia, sitten vielä toimenpide jolla pikkuinen saadaan ulos ja sekään ei kaikille "riitä" vaan joutuu uudestaan ja uudestaan tilanteen eteen eikä pääse surutyötä tekemään loppuun asti. En siis voi kuvitellakaan miltä sinusta tuntuu
Itselläni meni ainakin 2 viikkoa kaavinnasta ennen kuin voin sanoa että ajattelin jotain muuta. Nyt kaavinnasta tulee pian 4 viikkoa ja edelleen se on mielessä mutta uskon että olen surutyöni tehnyt ainakin puoliksi.
Itse kanssa kirjoitin työsopimuksen äitiyslomaani asti jota ei sitten tulekaan. Koko loppu kesä vielä ihan avoinna enkä tiedä mitä syksyllä teen, tarkoitus kun oli kotiin jäädä uuden vauvan kanssa..
Iso :hug: ja päivä kerrallaan, eihän tässä muutakaan voi!
Neiti-81 Johon on työkavereilla sinua siunattu :O Mä en ymmärrä miten jotkut voi vaan olla niin ymmärtämättömiä ja töykeitä. Välillä itseänikin vitut*aa työpaikalla se että jourutaan ja mietitään miksi joku sairaslomalla. Mitä se oikeastaan kenellekään kuuluu olenko kuukauden lääkärin pakosta sairiksella vai mielenterveyden. Aina pitää päästä jostakin sanomaan.
"Paras" ehkä kuitenkin oli juuri ennen aivoinfarktia: tytär tuli oksennustautiin ja jäin hänen kanssa 2 päiväksi kotiin koska mies tekee yöllä lumihommia jne. Soiti esimiehelleni (4 lapsen äidille) että olen poissa. Sanoi että ok ja pikaista paranemista.
Meni pari tuntia ja puhelin soi. Pomo soittaa. Työkaverini oli etsinyt työehtosopimuksesta kohdan jossa lukee että työssäkäyvät vanhemmat ovat tasavertaisi hoitamaan sairasta lasta kotona ja tämä esimies luki sen puhelimessa minulle |O
Kuuntelin sen kiltisti loppuun asti ja sanoi että pitäisikö mun miehen tulla nyt kotiin hoitamaan oksentavaa lasta kun se on mennyt yöllä klo 02 töihin ja on edelleen siellä.
No, juttu jatkui sitten ja oli että no sitten hän ymmärtää.
Oman vitutuskäyrän sai nousemaan se että työkaverini (lapseton) puuttui asiaan ja esimies soittaa asiasta minulle kotiin? Eikö asiaa olisi voinut hoitaa 2 päivän päästä naamatusten työpaikalla???
Joten onhan noita.
Tuntuu että edellisessä paikassani oli paljon perheellisiä (olen hoitoalalla) joten kaikki ymmärsivät perheellisten tilanteen+ pomo oli lapseton mies.
Nykyisessä valtaosa on lapsettomia tai aikuisten lasten vanhempia ja pomo 4 lapsen äiti ja homma ei vaan toimi..
Juu, anteeksi että avauduin. Vi*uttaa vaan vieläkin enkä ole sitä päässyt sanomaan koska sain aivoinfarktin heti tytön poissaolon jälkeen.
Ehkäpä tänään pääsen avautumaan kun palaan kk jälkeen töihin ja kiinnostus nolla!!!!!!
Toiseen asiaan:
minkälainen/kuinka pitkä kierto teillä on ollut kaavinnan/lääkkeellisen jälkeen?
Itselläni parin päivän päästä kk mennyt kaavinnasta ja en yhtään tiedä milloin menkkoja voisi odottaa. Pari päivää sitten tuntui että oli vasta ovis (en tiedä) joten sen mukaan kierto olisi toooosi pitkä. Ei kai se auta kun odottaa, odottavan aika vaan on pitkä
Lähettäkää teidän puolesta täti tämän kerran tänne, kiitos
Ihanaa pakkasviikon jatkoa kaikille.