**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

miss_piggy Laitoin pahoittelut jo tuonne toiseen ryhmään! :hug: Noista kilpirauhas kokeista, multa otettiin työterveyden kautta samalla kun sielä kävin, mutta oli negatiivinen, mutta musta myös tuntuu, että voiskohan mulla olla, kun on tuota kurkun tukkoisuutta, mutta oon kuullu, että ei niitä edes ensimmäisestä huomaa? Voisit kokeilla terkkarin kautta mennä? Eikö niihin heti kyllä pääse.

verppu Onnea! :)

stellini Kurjaa tuollainen ihme vuoto. : / Ihankun muutenki ei olis vaikeeta tässä tilanteessa. : /

ON: Laitoin viestiä gynelle ja häneltä tuli sitten vastaus, että minulta on otettu kuulemma tarvittavat verikokeet ja myös osittain tukostaipumus, ja sanoi että vielä olis hyvä kontrolloida jokin eli pitäisi vielä käydä ottamassa verikoe. Ehdotti myös että voisi kokeilla pienellä annoksella aspiriiniä. Saas nähdä, edelleen pelottaa vaan edes tulla raskaaksi. :ashamed: Kokeilin myös ehdottaa, kun mulla tosiaan ovulaatio on aina tuola 22 paikkeilla, ei siitä tosiaan oo varmaan mitään vaikutusta keskenmenoihin, mutta olis ihan kiva ovuloida normaaliin aikaan..

Täälä keskenmenot edelleen vetää mielen matalaks ja tuntuu, että jaksaako tätä enää? Voi niitä jotka on yrittäny lasta tosi monta vuotta, mutta nää keskenmenotkaa ei oo mitään pieniä juttuja. :ashamed:
 
miss_piggy
Soittelinki nyt aamulla tuohon omaan päivystykseen, ja hoitaja laittoi lähetteen kilpirauhas-kokeisiin, voin siis mennä vaikka heti, mutta kun epäselväks jäi että saako mennä näin nopeasti ku eilen oli se tyhjennys, niin nyt odottelen polilta hoitajan soittavan mulle takasin jos se vähän infoais..Samalla kysyn että mitä mieltä se on, tarvinko saikkua..Kun vuotoa tulee kyllä aika paljon, mutta ei enää hulahtelemalla ja välillä sattuu mahaan.
 
miss_piggy
Ainut asia mikä lohduttaa on se, että ilmeisesti kykenen tulemaan raskaaksi, mutta surullista on taas se, että jostain syystä se meni kesken :( Vitsi mitä ajatuksia päässä pyörii.
 
Kiitokset kaikille! Onneksi mulla oli mies mukana ekassa ultrassa, jossa tuo tm todettiin, en tiedä miten olisin ite löytäny sanoja kertoakseni miehelle. Mies oli mukana myös kaikilla lääkärikäynneillä ja odotteli mun kanssa sairaalassa tuota kaavintaa (lähetin hänet kotiin odottelemaan, kun toimenpide viivästy useammalla tunnilla). Mies oli pekkasilla koko ajan ultrasta kaavintaan asti, ite olin sen aikaa sairaslomalla ja kaavinnan jälkeen jonkin aikaa. Oli kieltämättä aika pelottavaa jäädä silloin ekan kerran yksin kotiin operaation jälkeen, mutta onneksi kaikki meni hyvin. En tiedä miten olisin kestäny tuon koko homman, ellei mies olisi ollut tukena.

miss_piggylle pahoittelut, että olet joutunut tänne :( muistelisin, että teillä oli pitkä yritys takana.
 
Mun tietoihin vois päivittää, että kp29/??. Tänään avasin kalenterin ja hämmästyin ja piti laskea ihan uudelleen, että onko jo noin mones päivä. Siispä kotiin kaupan/apteekin kautta ja huomenna aamusta heti testaamaan, ennen plussaahan mulla oli kierto 25 päivää...
 
Kilpisrauhasarvoista voisin sanoa sen verran, että aina ei pidä tyytyä terkkarin vastaukseen, ne on ihan hyvät. Rajat on suuret ja jos on juuri ja juuri rajan sisällä, heidän mielestä ei oo mitään ongelmaa. Ihan vinkkinä annan, että kysyy arvot ihan suoraan, mun mielestä on hyvin epäilyttävää etteivät he edes kerro niitä koskaan. Voit sitten itsekin tutkiskella onko arvot oikeasti hyvät vai ovatko vain juuri ja juuri rajojen sisäpuolella. Jotkut syä lääkitystä vaikka onkin rajojen sisällä arvot, tämä on taas näit joissa on piidetty veteen viiva ja kaikki ei saa tarvitsemaan hoitoa. En yritä pelotella vaan koitan avartaa katsetta näille asioille :)

Muos* Niin siis muistakaa kuitenkin ettette muiden labrojen viitearvojen sisälle yrittäkö tukkia niitä tuloksia, vaan ottakaa selville ne oman labran viitearvot :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Jep, huomenaamuna menen ottamaan nuo kilpirauhas-arvot, polilta soittivat ja sanoi se hoitaja, että muuten ei mitään merkitystä, mutta pitäis ottaa aamulla klo 07-10 välillä jostain syystä.
Se hoitaja oli tosi mukava tuolla päivystyksessä joka sen lähetteen laittoi verikokeisiin. Sanoi että tuloksia voi kysellä vaikka sitten jo samana päivänä, ja että jos niissä on yhtään arvot kohollaan, niin katsotaan aloitetaanko lääkitys. Kerroin vielä puhelimessa, että tilanne on se, että keskeytynyt km takana ja lääkkeellinen tyhjennys, ja että vuonna 2009 mulla on arvot olleet vähän kohonneet, ja ois ilmeisesti pitäny sillon jotan lääkkeitäkin syödä, mutta omaa typeryyttäni jätin tuolloin asiat kesken enkä koskaan alottanu mitään lääkekuuria.

Taru:Vuosi sitten lopetin hormonaalisen ehkäisyn, ja sitten löytyikin se pco ja alkoi terolut-lääkitys jonka aikana en kuitenkaan raskaaksi tullut...
 
carolina30+ - oletko testannut tänään?
..toivon:heart:
Testasin eilen clearbluen + testillä ja ehkä se oli haamu, mutta kun noihin ei niin ole luottamista niin en nyt uskalla sanoa mitään. Tänään ajattelin ostaa pc:n jos kaupassa ei paljoa tuttuja näy :/ Olo on aivan kamala, en tiedä onko flunssa kunnolla iskemässä vai kroppa ihan sekaisin. Tätä vuoto ja vauva asiaa en ole ehtinyt miettimään paljoa, kun ollut nyt niin paljon muuta tässä ja nytkin nopeaan tulin katsomaan mitä tänne ennenkuin pitää taas mennä hakemaan lapsia, laittaa ruokaa ja siivota hiukan ja pakata lapsille huomiset tavarat koulun reissuun (uimaan ja elokuviin ainakin menevät) ja sitten lumitöitä ollut nyt par päivää (pohjoisessa sataa vieläkin lunta ;D ) ja illalla saunaan miehen kanssa. Mies ei ole enään edes kysynyt vuodosta eikä uskaltanut ehdotella, kun pelästyi itsekin sitten kun sanoin mistä vuoto alkoi... Toivotaan että kohta pääsisi yli tuosta jos vaikka uskaltaisi hiukan kokeilla taas (itsekin hiukan sillain että jos se alkaa taas) pakko se on alkaa elämään "normaalisti" tai saa aina varoa kaikkea...
 
Pahoittelut hiljaiselosta.. :/ On nyt ollu jotenki nii masis oloa liikkeellä. Tuntuu että kaikki muut tutut ympärillä sikiää..mutta en minä :( niin onnellinen ystävien puolesta,mutta silti niin surullinen omasta puolestaan, sekavaa.. ja lisäksi työkuviot ahdistavat ja ressaavat,niin on nyt olo ollut jotenkin todella väsynyt..

Lueskelemassa vähän olen käynyt,enkä nyt juuri ulkomuistista muista kelle kuuluu onnittelut ja kelle pahoittelut :ashamed: Hengessä elän mukana ! Mutta kovasti onnea plussanneille ja kovasti tarraliimaa :heart: sekä pahoittelut pinoon joutuneille uusille ja vanhoille :( :hug: Taidan nyt jäädä hetkeksi taustailemaan, samalla kun odottelemme testiemme tuloksia klinikalta..

Palailen kun mieli ja jaksaminen parempi. Joskos pian mekin hoitoja pääsisimme aloittamaan niin jos se sitte saa ainakin mielen virkeäksi ! Vointeja ja tsemppiä kaikille, ja mukavaa kevään odotusta! Ja tietenkin, hirmuisesti plussatuulia toivottelen! :heart:
 
Iltoja... nyt on niin paljon ollu töitä ettei oo kerenny muuta. Viikonlopun aikaan tuli tehtyä 24 h töitä... olo on sen mukanen eikä vielä vapaat häämötä. Mut mulla on vihlonu ja jomotellu alavatsaan eilen ja tänään ja vatsallaan olo on jännän tuntusta. Paha olokin hiipi äsken ruuan jälkeen huh... mitähän tääki taas on. No vielä menkkojen alkuun on aikaa... pitää vaan toivoo parasta ja pelätä pahinta :/ oon tässä katellu mulle ja miehelle turkin matkaa. Ois vähän irtiottoo arjesta. Aattelin vaan varata ja maksaa ne ja sanoo sit miehelle et nyt mennään :)
 
Miss_piggy: Pakko sanoa että sä oot kyllä urhea nainen :) Viesteistäsi jotenkin kuvastuu se että eteenpäin mennään vaikka elätkin tällä hetkellä inhottavia aikoja. Mutta pakko vielä sanoa, itsekään kun en kauaa tässä pinossa ole ollut, että tässä pinossa vaihtuvuus on suuri! Ja se jos mikä on hieno asia =) Ja ehkä piggy meillä molemmilla tosiaan kuitenkin on se että raskaudutaan, vaikka ne keskenmenot vasta kurjia onkin! Niin me päästään kuitenkin starttiviivalle, vielä me maaliinkin asti päästään :)

Carolina30+: Sä oot päättänyt pitää meitä ainavaan jännitysessä :).. Marketeista testin ostaminen on jotain niin ärsyttävää, useimmiten niitä sielä ei edes oo :D Mut yritän itse olla tilaamatta niitä netistä vaikka paljon halvemmaksi tulee, mut ne tulee sit tuhlattua :D

P.ö.m.p.p.i.s: Voi! Tuo turkin matka kuulostaa aivan ihanalta!! Itselle kanssa tulossa vielä keväälle pari reissua ulkomaille, ennen ku aloitan työt kesällä.. Nyt se on mentävä ku on nuori ja ei niitä lapsia vielä ole! Pienellä budjetillakin pääsee vaikka minne :)
 
miss_piggy
Alkuperäinen kirjoittaja Pölö-;28111597:
Miss_piggy: Pakko sanoa että sä oot kyllä urhea nainen :) Viesteistäsi jotenkin kuvastuu se että eteenpäin mennään vaikka elätkin tällä hetkellä inhottavia aikoja. Mutta pakko vielä sanoa, itsekään kun en kauaa tässä pinossa ole ollut, että tässä pinossa vaihtuvuus on suuri! Ja se jos mikä on hieno asia =) Ja ehkä piggy meillä molemmilla tosiaan kuitenkin on se että raskaudutaan, vaikka ne keskenmenot vasta kurjia onkin! Niin me päästään kuitenkin starttiviivalle, vielä me maaliinkin asti päästään :)
Kyllä sitä itekki välillä ihmettelee että miten sitä on näin nopsaan tuosta toipunu...kaiketi siitä syystä suurimmaks osaks, kun sai tietää että se alkio oli tosiaan ollut elottomana jo pidemmän aikaa, joten eihän se enää ois ees "vauvalta" näyttänyt, kai oli ruvennut jo hajoamaankin tuonne kohtuun... Ja saattaahan olla, että vaikka arvioivat että se olis menehtynyt rv 8, niin voi olla että oli aiemminkin kun minähän plussasin vasta kp 26.
Ja kyllähän sen elämän on jatkuttava...jos vaan jää suremaan, niin ei tuu mistään mitään :) Nyt on itkut itketty ja aika jatkaa eteenpäin. Syyskuussa voi viettää hiljaisen hetken ja sytyttää vaikka kynttilän kun olis ollut vauvelin laskettu aika.

Kyllä me varmasti vielä plussataan. Täytyy vaan uskoa, että kaikella on tarkotuksensa, ja hyviäkin asioita tapahtuu. Jatkossa kyllä hakeudun alkuraskauden ultraan yksityiselle, jotta tietää että kaikki on ok, ja varmaan ekaa ultraa julkisella ootan sitte kauhulla, jotta näkyykö sykkeet.
 
Pölö- Täällä missä asun ei ole markettia lähelläkään, mutta pari "kyläkauppaa" kyllä ja siksi sieltä sen testin ostaminen onkin hiukan kimuranttia :/ Täällä kun asukkaita niin vähän niin kaikki tietää heti ja täällä onneksi on noita pc:n testejä kaupassa jos niitä on tilattu ja ne ei ole mennyt "ulkopaikkakuntalaisille" siis tarkoitan ettei niitä ole Norjalaiset ostanut heti pois. Asun lähellä Norjan rajaa ja täällä niin paljon haetaan niitä kaupasta mitkä siellä on paljon kalliimpia. Ja lähin sairaala minulla on yli 500km:n päässä eli ei kauheasti nyt haluaisi mitään suuria ongelmia tässä vaiheessa. Ehkä nyt paljastin itsestäni enemmän kuin olisi kannattanut jos joku tuttuni täällä käy, mutta menköön...
Olo on todella sellainen ettei tätä halua kenellekään teistä jos ei ole raskaudesta johtuvaa... Kaikki mahdolliset (ainakin melkein) vaivat alkaa olemaan ja testit ei tullut postissa tänään, eli en testaa aamulla... jos ei ole haamuakaan testissä niin olen uudessa kierrossa ja kuukausi niin päsen omalle lääkärille valittamaan, mutta sitten en tiedä koska pääsen jatkotutkimuksiin (vai pääsenkö taustani takia lainkaan julkiselle)

Niin ja tänään katselin kanssa matkoja jos joskus saisi rahaa säästöön vaikka lomamatkaan perheen kanssa, eli ajatukset ollut ihan muualla kuin omassa olossa tänään. Laitoin samalla viestiä jos vaikka saisi "lomatilin" minne säästäisimme lomamatkaa varten ja kun on rahat kasassa niin varata matka. Meillä siis erityislapsi joka vaatii minun kotona oloni ja siksi jouduin jäämään töistä pois ja tulot romahti meillä yli 1000€ heti ja lapselle kuitenkin tarvitaan 3 eri lääkettä ja miehelle 2 omaa lääkettä ja sitten minun ja muiden jutu siihen päälle ja tietenkin kasvavien lasten vaatteet.. joskus vain ei ole rahaa muuhun kuin "perusmenoihin"... Olkaa onnellisia kun voitte vain mennä lomalle "nopeaan", meillä ssätötavoite on nyt 150-200€/kk ja yli vuosi :(
Olette rakkaita kaikki ja ihania tukijoita <3
 
Miss-piggy: Kyllä me vielä plussataan! Siihen tavoitteeseen me kaikki toivottavasti pääsemme! Itse kans oon päättäny et seuraavan kerran haluan käydä varhaisultras, oon katsonutkin jo valmiiksi hinnat ja kaikki ettei sitten tarvi miettiä :)

Carolina30+: Joskus on kiva kun pääsee vähän sisälle toisen tarinaan. Sitä kun ei toista täällä paremmin tunne. Itse tuota ulkomaille menosta kirjottaessa mietin et olisko paree jättää väliin, koska tiedän että kaikille se ei oo mahdollista ja kaikki on eri elämäntilanteissa. Itse oon ollut sellaisessa työpaikassa jossa ulkomaista puhuminen oli kiellettyä... Itse en ole matkustanut paljoa ja nyt on tullu jotenkin sellainen pakottava tarve vielä ennen ku lapsia on. Olen lapsesta asti halunnut mutta vastoinkäymisten vuoksi en ikinä päässyt minnekkään, hirveän pitkiä tarinoita. Mutta nyt olen pari viime vuotta säästänyt kaiken ylimääräisen että pääsee matkustamaan. Muut kaverini laittaa rahat viinaa ja tupakkaan, itse yritän päästä käymään jossain.

Carolina sulla on kyllä kestämisiä noiden oireiden kanssa! Itselläni oli kanssa nyt kierron sekoittumisen vuoksi kaikki mahdolliset oireet ennen menkkoja, jopa aamuisin heräsin ällöoloon! Olen kiitollinen että olot katosi tädin tullessa.. Mutta mikähän ihme sulla voisi olla? Voisinpa lähettää sulle pikana tuon testin tuolta kaapista mikä mulla makoilee siellä turhanpäiten :) Muuten pikkuvinkki sulle, arvonnat netissä saa ajatuksia muualle ja jos oikein hyvä onni käy niin voi osua vaikka joku kylpyläloma perheelle tai jotain vastaavaa :) Voisi teidän perheelle suodakin pienen loman sieltä Norjan rajalta eteläänpäin :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kilpirauhaskokeissa käyty. Tuo verikoekin on vaan aina yhtä epämiellyttävä. Onneks siihenki alkaa tottumaan jo pikkuhiljaa :D Tuloksia saa soitella tänään iltapäivällä. Täytynee vielä mainita ku sitte soittelee, että takana on keskenmeno, joten kattokaa nyt tarkasti ne tulokset onko kaikki niinku pitää.

Mulle on tullu vähän uniongelmia...en saa enää aamusin nukuttua, vaan herään 7-8 aikaan. Ja tää on nyt nimenomaan alkanu tuon perjantaisen keskenmeno-uutisen jälkeen.
Tänään pitäis mennä koululle klo 15, yks luokkakaveri ja opettaja tietää tilanteesta..En kyllä halua sitte mitään osanottavia katseita, kiitos vaan. Huomenna pitäis töihin klo 07-15... Tympäsee koko töissä käyminen koulun lisäks.
 
Aurinkoista aamupäivää!

Kilpirauhaskokeista, tosiaan suositukset raja-arvoista on erilaiset eri maissa ja suomen arvoja on moitittu liian laajoiksi. Itselläni oli TSH 1,6 ja T4V 15 ja googlettelujen perusteella "oikeasti" hyvät, muuten en noista mitään ymmärrä... Mutta kuulemma tosiaan verikokeissa ei aina liika- tai vajaatoiminnat välttämättä näy..?

Carolina30+ tsempit noiden oireiden kanssa! Toivottavasti olisi ihan sitä itseään...

Monella tuntuu olevan mieli maassa... Jaksamista miwwi, prinsessat ja muut! Jospa tuo kevätaurinko alkaisi pikku hiljaa piristämään mieltä...

Pömppiksellä ja pölöllä matkoja tiedossa, ihanaa, nauttikaa reissaamisesta :) Itselläkin tuntuu veri vetävän koko ajan ulkomaille, mutta talous ei nyt kyllä anna periksi lähteä lämpimään... Pääsiäislomamatka on kuitenkin tiedossa ihan täällä kotimaassa :)

miss_piggylle jaksamista! Uniongelmat on ikäviä :( Ja noista myötätuntoisista katseista on niiiin samaa mieltä, mä sanoin silloin monelle ihan suoraan että on halua mitänä myötätuntokatseita tai säälittelyjä : / Muuten, jossain aiemmassa viestissä kirjoitit että seuraavassa raskaudessa haluat käydä varhaisultrassa jotta varmistuu kaiken olevan hyvin. Itselle oli melkoinen pommi, kun kävin varhaisultrassa 7+2 (piti olla 7+6) ja sydän sykki hienosti, sitten 12+1 np-ultrassa sydän ei tosissaan sykkinyt ja sikiö vastasi viikkoja 7+4 tai jotain sinne päin. Ja itse olin ajatellut kaiken olevan koko ajan hyvin kun ultrassa kerran olin jo sykkeen nähnyt... Mahdollisessa uudessa raskaudessa ravaan varmaan viikon välein yksityisessä ultrassa ja maksan itteni kipeeksi : /

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä... Ajattelin ovista tikutella, vaikka viimeksikään en mitänä vahvoja viivoja saanut vaikka raskaaksi tulinkin. Aloitin jo kp 8, kp tuli jo tummempi mutta sitten taas alkoi haaleta, eilen ei tullut mitään viivaa enää, mutta ovislimat (?) kylläkin! :O Ota tuosta sitten selkoa :p Verinen vuoto on onneksi loppunut eikä seksikään sitä uudestaan käynnistänyt. Jospa se olikin ovikseen liittyvää (*toiveikas*)...

Muuten täällä on nyt mieliala parantunut, tuntuu olevan kevättä rinnassa :) Sain liikuntakärpäsen pureman, liikunta ollutkin tauolla monta kuukautta. Vauvan kaipuu on kova, mutta olo jostain syystä hyvä ja toiveikas että ensi vuoden alussa on jo se oma käärö sylissä :heart: Saas nähdä kolisenko korkealta ja kovaa alas näistä pilvilinnoistani jos se plussa antaa odotuttaa itseään kovinkin pitkään...

stellini kp 13/28-29
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tein aamulla PC:n liuskatestin ja negahan se oli. En mä usko, että se tuosta enää miksikään muuttuu. Mieskin vaikutti aamulla selkeesti pettyneeltä tuloksesta ja itelleki tuli paha mieli toisen puolesta. Toki siis muakin harmittaa, mutta kun näkee toisen pettymyksen ni ei se omaa oloa helpota... Alkais nyt vaan menkat, ni pääsis yrittämää uudelleen.
 
miss_piggy
Tulin koululle kun meillä on iltakoulua, ja tuli tunne että kohta tulee taas jotain ulos alapäästä..menin vessaan ja pönttöön tippui taas joku kudosmöykky! Vaikka lääkkeellinen oli jo sunnuntaina...No luulis kaiken tulevan ulos :( Aika ällön näköinen oli, mutta tuskin se alkio, koska tuo oli noin 5cm mittainen...mikä lie. Vuoto ei kuitenkaan yltynyt, eli on normaali.
 
Siis kauheeta mulla jomottaa kyllä koko ajan alavatsaan ja turvotus on ihan järkkyä alamahassa ja sit on alkanu tissitki kihelmöimään.. mitähän miun kroppa taas touhuaa.... :O EI oo normiolo ollenkaan... VOi olla että ne menkatki alkaa vaan viikon etuajassa kun on tällänen olo..ei mulla kyllä rinnat oo kipiä tai mitään ollu ennen menkkoja... hmm.... noo wait and see.... : /
 
Huiiii pömppis kun kuulostaa lupaavalta!!! Mitkäs kp:t sulla on nyt menossa...? :)

Mulla vihloo alavatsaa ihan kunnolla, onkohan ovis...? Tikkuun ei kyllä piirtynyt minkäänlaista toista viivaa ei siis edes haamu-ovis-viivaa... Ei ole kuitenkaan semmoista menkkamaista kipua, ihan hassun tuntoista vihlontaa. Eikä voi olla mitään kovin toivottuja kiinnittymiskipujakaan kun ovis ollut aikaisintaan kp 9 ja nyt menossa kp 13... Hmmm, wierd.
 

Yhteistyössä