Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Quu
Olipa tänne tullut paljon tekstiä sitten viime käynnin, täytyy selailla taaksepäin ja koittaa päästä ajantasalle..

Ensimmäiseksi pahoittelut Dyra ja Too-Ticki keskenmenoistanne ja tervetuloa tänne muiden saman kokeineiden joukkoon, ainakin itse olen kokenut tätä kautta saavani vertaistukea, jota ei live-elämässä aina samalla lailla saa, kun ei ole ympärillä (onneksi) juuri muita samaa läpikäyneitä.

Morebabies, onpa sulla tosi erikoinen tilanne! Hurjasti tsemppiä, HCG:n perusteella kuulostaa hyvältä ja toivotaan kovasti, että ensi viikolla noususuunta jatkuu!

Ja sitten omaa napaa.. äsken testattu päiväpissasta plussa. Huh. DPO 11, eli ihan liian aikaisin lähdin testaamaan, oli vaan sellainen tunne että saattais tällainen tulos tulla, vaikka mitään oireitakaan ei ole. Nyt sitten vaan päivä kerrallaan, aattelin seurailla viikon verran vahvistuuko viiva, ja jos niin käy, sit soitan varhaisultra-aikaa, joka luvattu sairaalaan rv 6+, eli se olis seuraava etappi tällä tiellä.
 
Mä vähän luulen että mä joudun pikapalautuksella takas tänne kuumeilijoihin. Töistä tulin niin rupes vuoteleen verta, mitään kipuja ei oo ollu koko päivänä. Mut katotaas miten tässä illan myötä käy rupeeko tyhjenemään.
 
morebabies Ei vitsi mikä tilanne!!! HUH! NIIIIIIIN kovasti toivon täällä, että nyt kaiken tän kivikkoisen alun jälkeen kuitenkin siellä sinnittelisi pikkuinen!!!:heart: Ihan hirmuisesti tsemppiä piinaaviin odottelupäiviin!!! Toivottavasti sinulla olisi mahdollisuus keksiä ooooooikein paljon tekemistä, että päivät menis "nopeesti"... Haleja ja täällä ollaan hengessä mukana!:hug:

Sanle Tällekin puolelle vielä haluan sinulle voimia toivottaa!!! Kunpa nyt kerrankin olisi vain normaalia ja harmitonta vuotoa!!!:heart:

Quu: Onnea plussasta ja toivotaan, että viiva lähtee vahvistumaan!!!:)
 
Kaavinta takana. Kohtu tosin tyhjentyi melkein täysin jo eilisillä esilääkkeillä (2 Cytotecia), mutta oli siellä vielä jotain raskausmateriaalia jäljellä. Kohtutulehdus vissiin tulossa, kun eilisestä asti nostanut lämpöä. Eilen en suosituksen vastaisesti saanut antibioottiprofylaksia, kun ei aamulla ollut infektio-oireita (niin mikä se profylaksin määritelmä olikaan... ennaltaehkäisy?!), mutta nyt siis on. Lapsettomuusgynelle kun soitin, niin kehotti ottamaan yhteyttä Kättäriin, että saan antibiootit. Oli aika tyrmistynyt, kun sanoin, että parhaillaan siellä olen, ja oireista huolimatta eivät lääkkeitä kirjoittaneet. No, ei siellä myös noudatettu aiempia suosituksia säästävästä täsmäkaavinnasta, vaikka oli moneen kertaan kirjoissa ja kansissa, että tarkoitus ei olisi mun Ashermanin syndroomaa enää hankaloittaa. Lääkäri vain totesi, että HÄN on ERIKOISLÄÄKÄRI, eikä tarvitse mitään neuvoja. Pitää kai sitten valitusta tehdä taas tästäkin. Aika toivoton olo kaiken tän taistelun keskellä.
 
morebabies Voi kun teidän tilanne kääntyis parhain päin ja olisi normaali raskaus aikaisilla viikoilla. Kovasti tsemppiä piinaavaan odotukseen!

Whisky Peat Pahoittelut menkoista. :(

Quu ISOT onnittelut! :) Sovitaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin!

Sanle Voi ei! Toivottavasti kyseessä on harmiton vuoto. Onko nyt illan mittaan runsastunut?

Too-ticki :hug: Muistelenko oikein, että tuo Ashermanin syndrooma on kaavinnan jälkiseuraus? Todella ikävää, että olet saanut noin inhottavan lääkärin! Muutenkin outoa, ettei tulehdusepäilyä oteta vakavasti. Toivottavasti ei kuitenkaan kyse olisi tulehduksesta! Voikohan nuo Cytotecit nostaa lämpöä? Mulla oli tyhjennyksen aikaan koko ajan 37,2-37,5 lämpöä (ja sain siis Cytot 4 kertaa ennen kuin tyhjeni). Paljonpaljon jaksamisia sinne!

Millaisissa fiiliksissä DingleLiDong on? Toivottavasti alkaa jo helpottamaan siellä!

ON: Luulen ovuloineeni toissa päivänä... Lääkärihän viime viikolla arvioi, että ovuloisin noin 5 päivän päästä ja tiistaina olisi juurikin se 5 päivää ollut täynnä. Illalla iski yhtäkkiä kova kipu kohtuun. Ei ole ikinä ollut samanlaista tunnetta! Koko kohtua särki ja kuumotti. Lopulti paikallistin kivun alkuperän vasemman munasarjan paikkeille (lääkärin mukaan ovuloisin vasemmalta). Kipua kesti noin 30 min. Mulla on ennenkin kipuillut vasemman puolen ovulaatio, mutta ainoastaan munasarjassa.

Onko muilla ovulaatiot ollet kipeempiä keskenmenon jälkeen?
 
morebabies Voi kun teidän tilanne kääntyis parhain päin ja olisi normaali raskaus aikaisilla viikoilla. Kovasti tsemppiä piinaavaan odotukseen!

Whisky Peat Pahoittelut menkoista. :(

Quu ISOT onnittelut! :) Sovitaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin!

Sanle Voi ei! Toivottavasti kyseessä on harmiton vuoto. Onko nyt illan mittaan runsastunut?

Too-ticki :hug: Muistelenko oikein, että tuo Ashermanin syndrooma on kaavinnan jälkiseuraus? Todella ikävää, että olet saanut noin inhottavan lääkärin! Muutenkin outoa, ettei tulehdusepäilyä oteta vakavasti. Toivottavasti ei kuitenkaan kyse olisi tulehduksesta! Voikohan nuo Cytotecit nostaa lämpöä? Mulla oli tyhjennyksen aikaan koko ajan 37,2-37,5 lämpöä (ja sain siis Cytot 4 kertaa ennen kuin tyhjeni). Paljonpaljon jaksamisia sinne!

Millaisissa fiiliksissä DingleLiDong on? Toivottavasti alkaa jo helpottamaan siellä!

ON: Luulen ovuloineeni toissa päivänä... Lääkärihän viime viikolla arvioi, että ovuloisin noin 5 päivän päästä ja tiistaina olisi juurikin se 5 päivää ollut täynnä. Illalla iski yhtäkkiä kova kipu kohtuun. Ei ole ikinä ollut samanlaista tunnetta! Koko kohtua särki ja kuumotti. Lopulti paikallistin kivun alkuperän vasemman munasarjan paikkeille (lääkärin mukaan ovuloisin vasemmalta). Kipua kesti noin 30 min. Mulla on ennenkin kipuillut vasemman puolen ovulaatio, mutta ainoastaan munasarjassa.

Onko muilla ovulaatiot ollet kipeempiä keskenmenon jälkeen?
Mä tunnen aina ovulaationi ja mulla ne on jostain syystä tosi kipeitä. En pysty hetkeen suoristamaan selkääni kun tekee kipeää ja saattaa särkeä parikin päivää, tunnen kuitenkin tismalleen kun se munasolu lähtee. Meillä oli samaan aikaan ovulaatio näköjään :D tiistaina? :) Tuo oli kyllä himpun verran kipeämpi kuin aikaisemmin, mutta ei paljoa..
 
mulla on ovulaatiot olleet kipeämpiä keskenmenojen jälkeen ja niistä tosi voimakkaista on sitten aina tärpännytkin uudestaan, joten tsemppiä tytöt b:)
Oviksen aikaan on pari päivää vatsa kuralla, ovuloiva munasarja ihan järkyttävän kipeä ja kohtuun sattuu, alaselkä liekeissä. Ja ovistestissä todella tumma testiviiva. Ikävin homma siinä on vaan se että seksi sattuu alakertaan siinä määrin että hammasta purren saa suoriutua hommasta, mutta mitäpä sitä ei vauvakuumeessa tekisi... kumma kyllä O herkkyys on huipussaan oviksen aikaan eli useampi putkeen.. vaikka tekee kipeää niin ei haittaa :D
 
Se vuoto loppui yhtä nopeasti ku alkoikin. Ihan pikkasen tuli siteeseen asti verta ja sitten paperiin pyykiessä jäi muutamalla kerralla rusehtavaa ja siihen loppu. Ei mitään tuntemuksia ollu koko yönä. Joten katotaan nyt miten jatkuu.
 
Dura ja Too-ticki: Pahoittelut keskenmenoista ja tervetuloa joukkoon! :flower: Tämä on ollut minullekin suuri "henkireikä" km:sta toipuessa.

Sanlelle kovasti tsemppiä ja tarrasukkia pienelle!! Toivottavasti vuoto oli vain jtn harmitonta, vaikka äidille niiiiiin piinaavaa. :hug:

morebabies: Lämmin :hug: ja paljon jaksuja piinaavaan tilanteeseen. Toivon todella, että pieni vain pitää teitä jännityksessä ja todettaisiin normaali raskaus. Tsemppiä!

Quu: ONNEA plussasta ja tarraa pienelle! :heart:

taraolivialle onnittelut kuukautisista! Mä pidän varmasti kanssa jotkut kuukautisjuhlat, kunhan ne joskus alkavat!!! :LOL:

Mulla oli silloin maanantaina se Hcg kuitenkin lähes puolittunut ja ylilääkäri oli ollut sitä mieltä, että kun tavaraa kohdussa niin vähän(max 1cm) ja tulkitsevat sen hyytymäksi, niin ei lähdetä kaavintaan. Kuukautisten oletetaan alkavan kuukauden sisällä ja silloin viim. kohtu tyhjenee kunnolla. Kontrollit polille lopetettiin, mut herkästi pitää olla yhteydessä, jos voinnissa jtn on. Mä tyydyn tähän ja yritän antaa kropalle aikaa toipua ja mielen samalla. En siihen kaavintaan itsekään millään olisi halunnut, vaikka fyysinen toipuminen ehkä nopeampaa olisikin kuin nyt minulla tässä vuodellessa. Mä koen, että parempi ettei kohtua "ronkita" millään ylimääräsellä, jos ei ole pakko. Vähän taas enää tiputtelee, joten kk:a odotellessa täälläkin.
 
chamon: onneksi nuo 2 ja 3 v. prinsessat pitävät äidin kiireisenä niin aika kuluu nopeasti, ainakin verrattuna lapsettomiin aikoihin. Eilen tehtiin piparkakkutalo, tänään torttuja ja haetaan kuusi sulamaan, huomenna lasten jumpan pikkujoulut ja sitten kuusen koristelu, sunnuntai vietetään perinteisesti anopilla, joten kohta onkin jo maanantai.

).( laskeskelin taaksepäin noiden hcg-arvojen perusteella eli jos kaksinkertaistuu joka toinen päivä, niin kyllä tämä sittenkin voisi olla mahdollinen raskaus, sillä varauksella, että ovis tapahtui plussatestin jälkeen vasta max ajan päästä ja kulkeutuminen kohtuun kesti muutaman päivän ja kaivautuiminenkin kesti hetken. Oikeaa matematiikkaa :LOL: Maanantaina hcg:n pitäisi olla 5000-6000 väliin. Puhdasta verta ei ole tullut ma-su yön jälkeen ja sekin seksin jälkeen, vähän tuhrua vaan. Nyt vaan toivon, että mahdollinen hematooma lopettaisi vuotamisen ja imeytyisi pois, ja ÄKKIÄ kiitos!! Olisi kyllä ihan paras joululahja nähdä to siellä ultrassa, jokin alku...

diiselikissa: kannattaisi vaatia hcg-mittauksia ihan varmuuden vuoksi. Sitten ainakin näkisit varmuudella, että kroppa lähtee toimimaan normaalisti ja pääsisi uuteen yritykseen. Mulla kesti 10 viikkoa tässä edellisessä km:ssa, että hcg laski neutraaliksi ja kyllä otti päähän, koska en lähtenyt ovuloimaan ennen. Tsemppiä!

Sanle: Voi, toivottavasti sielläkin vuoto loppuisi. Noi "valemenkat" mitkä mullakin tuli vielä jaksaa ja ymmärtää, kun netin mukaan joka 4:llä sellaiset on, mutta muut vuodot on ihan hirveitä. Mulla on 6 raskaus ja kuopuksen raskaus on ainoa missä ei ole ollut mitään vuotoja. 1. raskaus tuhrutteli vähän, kesken meni spontaanisti rv 9, esikoisen kanssa tuhrutteli ja hematooma vuoti verta, mutta loppi rv 7-8, 3. raskaus muuten taisikin olla vuodoton ja 4. eli kuopus, mutta sitten toi 5. raskaus oli ihmeellinen kun oli kanssa ne valemankat ja sitten hematooma mikä hulautteli ihan kauheita verimääriä, mutta siitä luulin selvinneeni kun sairaalassa vuodin kun seula hyytymien kera, mutta sykkeet silti näkyi ja vuoto loppui, mutta sit 36h sen jälkeen ei enää sykettä ollutkaan vaikka ei enää vuotoa. Ja nyt sitten taas valemenkat ja hulahteluja on tainnut olla 3 krt ja tuhrutteluja niiden jälkeen.

quu: onnittelut testituloksesta!!!!
 
Quu Onnea plussasta! :)

Sanle Tarrasukkia pikkuiselle!!! Toivottavasti oli vaan harmitonta vuotoa!

too-ticki :hug: Kyllä sua ny koetellaan!

Ja mä oon kans alkanu ovulaationi huomaan paremmin nyt keskenmenon jälkeen..tai sit on alkanu kroppaansa vaan kuunteleen enemmän.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuinen12 Mulla oli just tuollaiset tuntemukset muutaman päivän! Tai siis se kipu ei kestänyt kauaa, mutta just maha oli ihan sekaisin pari päivää jne. Jännä juttu, miten voikin sattua ovulaatio niin paljon!

Tiiru Samana päivänä ovuloitiin tosiaan. :) Nyt vaan plussia toivomaan!

Tosin en omalla kohdallani usko hetkeäkään, että olis tärpännyt koska on eka kierto km:n ja tyhjennyksen jälkeen. Mutta toisaalta mukava tietää, että menkkojen pitäisi nyt alkaa parin viikon päästä ja sitten varmaan raskautumismahdollisuudet on paremmat taas ensi kierrosta.
 
Pikkuinen12 Mulla oli just tuollaiset tuntemukset muutaman päivän! Tai siis se kipu ei kestänyt kauaa, mutta just maha oli ihan sekaisin pari päivää jne. Jännä juttu, miten voikin sattua ovulaatio niin paljon!

Tiiru Samana päivänä ovuloitiin tosiaan. :) Nyt vaan plussia toivomaan!

Tosin en omalla kohdallani usko hetkeäkään, että olis tärpännyt koska on eka kierto km:n ja tyhjennyksen jälkeen. Mutta toisaalta mukava tietää, että menkkojen pitäisi nyt alkaa parin viikon päästä ja sitten varmaan raskautumismahdollisuudet on paremmat taas ensi kierrosta.
Minulla kans eka kierto km:n jälkeen, tosin ei jouduttu kaavintaa tekemään...

Tänään tuli kutsu ultraääneen ja lappunen missä toivoteltiin onnea ja "vauva matkassa" jne....auts, vähän tuntui vaikka luulin että olen jo ok asian suhteen. :(
 
Dura ja Too-ticki: osanottoni keskenmenosta ja jaksamista eteenpäin.

morebabies:
Peukut ja varpaatkin pystyssä, että kaikki menee parhain päin.

Quu: Onnentoivotukset :)

Whisky Peat:
Menkkapahoittelut.

Ja kaikille muillekin tsempitystä ja jaksamista...pian on joulu, uusi vuosi ja uudet kujeet :) :)

Ja omaa napaa: täällä edelleen odotellaan ekoja menkkoja kaavinnan jälkeen...yli 8 viikkoa siitä jo on. Mutta ILOINEN YLLÄRI kävi viime viikonloppuna: alavatsa oli törkeän kipeä, alaselkä tulessa ja munasarjat vihloi, joten huvikseni tein ovistestin ja LA oli kaksi melkein samanvahvuista viivaa, SU tosi samanvahvuiset ja MA aamuna klo 11 oli ovis, jonka jälkeen illalla viiva jo haaleni hailukaksi. Mä olen niin onnellinen, että kroppa ilmeisesti osaa itse käynnistyä. En ole ikinä saanut ovis-plussaa, edes aikoinaan pahimpina lapsettomuusvuosina, vaikka testailin joka kuukausi. Huikeaa. Petipuuhat ehkä meni vähän turhan ajoissa, kun itse ovispäivänä ei ollut mahdollista, mutta olen ylipäätään onnellinen, jos/kun kiesto käynnistyy. Ja sit luinkin jostain, että pari päivää ennen sekstailu onkin parasta. No, en tosiaan usko mihinkään hedelmöittymiseen, mutta oviksesta olen iloinen :)

Ja nyt mietin, niin kävin Kättärillä 4 viikkoa kaavinnan jälkeen kontrollista kovien alavatsakipujen takia, niin sepä olikin silloin juuri kp33, josta itsekseni päättelin, että mulla ikäänkuin oli menkat, muttei limakalvoa mitä vuotaa - tämä siis kotilääkärin ja oman kropan kokemuksella, en tiedä onko mahdollista, mutta näin nyt tuntuis menevän. Eli kierto olis sitten kuitenkin nyt kp28/33, mutta ovisplussa vasta kp24 tai ehkä 23, jos lasketaan ekoista yhtä vahvoista viivoista, en tiedä.

Mutta kyllä vaan: ovis oli todella paljon kipeämpi nyt km jälkeen.

Mamiksi monelle.........KKM 10/11.......KP 28/33-36
 
  • Tykkää
Reactions: Callisto
Quu
Sanle, kunpa pysyis nyt vuodot poissa ja raskaus jatkuisi normaalisti!

Mamiksi monelle, onnittelut oviksesta! Ihanaa, että kroppa kuulostaa palautuvan km:n jäljiltä taas normaalitoimintaan, jos oviskin kerran tuli :)

Isot kiitokset kaikille onnitteluista, vaikka tuntuu ihan epätodelliselta vielä tuo plussa ja hölmöltä siitä kertominenkaan, kun otin varaslähdön testailuun.. Katsotaan, jospa se siitä vahvistuisi ja kunpa sitten viides kerta nyt menisi loppuun asti normaalisti. Ja ei kai sitä voi muutakaan tehdä, kun odottaa, mitä sitten elämä tuokin tällä kertaa tullessaan.

Paljon, paljon tsemppiä kaikille teille, sekä keskenmenon keskellä vielä kärsiville että uuteen yritykseen päässeille :hug:. Toivotaan oikein kunnon plussapuhuria ja nimen omaan kestäviä plussia tänne! Mä roikun ainakin taustalla täällä seurailemassa, kun en uskalla mihinkään plussanneisiinkaan mennä..
 
Eilen tuli päivällä vaan vähän rusehtavaa vuotoa valkovuodon seassa paperiin eikä koko päivänä muuten mitään. Äsken sitten tuli taas verestävää vuotoa vessakäynnin yhteydessä paperiin. Pitää varmaan sittenkin maanantaina soittaa taas terkalle että voisko sitä lääkäriaikaa saada aikastettua, että jos tuolla ei oikeesti kukaan enää kasva niin turhaan tässä jahkailee. Eilen piti vielä uus testi tehdä ja vahvat viivat siihen tuli että ainakaan hormonitaso ei oo vielä laskenut, tosin eihän se ihan heti laskekaan vaikka kasvu ois loppunutkin.

Pitäs vielä lähteä miehen siskon valmistujaisjuhliin kohta puolin, toivottavasti ei ala vuotaan ja kipuilemaan siellä.
 
MAANANTAI 12.12.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli...................KM 08/11......................................KP 9/28-32
Tillu79...................KM 01/09, 08/09, 01/10.................KP 21/26-30
maikkuliini.............KM 10/10
Padmerine............KM 11/10, 04/11
Coco-85................TM 07/11.......................................KP 29/28-31
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 4/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 28/30-32
celinee..................KM 12/11......................................KP 16/28


HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 4/30-35
Chamon..............KM 07/11, TM 09/11
Quu.....................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11..........KP 29/28-32
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 25/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 33/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 37/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 23/
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 7/28-31



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 15/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 3/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 33/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 40/38



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 29/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 38/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 29/33-36


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 34/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, tiiru




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel, Callisto

Joulukuu: Sanle, ElinaMaria, taaperotx5



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Noniin, päivittelin vähän tota listaa. Saattaa olla virheitä kun ekaa kertaa tota tein. Mutta saatinpas ainakin vähän lähemmäksi ja saa korjata jos ei oo omat tiedot oikein.

Hirveästi taas tullut uusia asioita tänne kun itsellä vähän harventunu nää käynnit täällä. Ehkä ihan hyväkin ku mies sanoo mua palstaholistiksi. :stick: Saapa nähä tuleeko se täti kohta kylään, oireita kyllä löytyy vaikka mitä. :LOL:

Quu En vielä laittanut sua tonne plussanneisiin ku en uskaltanut mennä sekoittaan tuota ketjua enempää kuin varmaan jo sekoitin. Onnea kuitenkin hirmuisesti. Ja saattaa olla, että siinä vilisi joitakin muitakin ohi huomaamatta.

Sanle Toivottavasti saat selkeyden tilanteeseesi ja pikkuinen pysyis mukana :hug:
 

Yhteistyössä