Heipä hei kaikille!
En ole aikasemmin tänne kirjoittanut, vaikka kesäkuun alusta lähtien olen teidän juttuja lueskellut päivittäin. Silloin mulla oli siis keskenmeno viikolla 6+. Nyt oli pakko tulla purkamaan tämä oma ihmeellinen tilanne, josko vaikka jollain olis jotain vastaavaa kokemusta. Varmasti pitkä sepustus tulossa, mutta jospa joku jaksais lukea
Eli mulla alkoi menkat viime viikon maanataina (22.8), ennen varsinaista menkkojen alkua tuhrua kaksi päivää, niinkun näköjään nyt on tullu keskenmenon jälkeen joka kierrossa. Mut maanantain laskin kp 1:ksi kuitenkin, jolloin kierto olisi ollut 25 päivää (normi 25-28). Torstaina (25.8) halusin varmuudeksi tehdä raskaustestin, kun olin perjantaina lähdössä rilluttelemaan ja odotettu negahan se oli. Ja siis ihan vitivalkonen, ei mitään haamun esiasteita tai viivanpaikkoja tms. Enkä testiin kyllä mitään odottanutkaan, koska menkat oli ihan normaalit ja tuollon torstainakin vuotoa vielä jonkun verran oli. No eilen kävin ostamassa kaupasta ekaa kertaa PregCheckejä, ajattelin että onpahan sitten kaapissa valmiina, jos tarvii sitten parin viikon päästä testata. En kuitenkaan oo aiemmin liuskatestejä tehny ja tuosta PCstä oon kuullu, että antaa joillekkin selvääkin viivanpaikkaa vaikkei raskaus ole alkanut, joten ajattelin testata, miten testi minun kohdalla käyttäytyy. Ettei tulisi sitten turhaan intoiltua mahdollisista hailuroista tai muista. No mutta viivahan siihen tuli! Haalea, mutta selkeä ja pakko oli uittaa digi siihen samaan syssyyn. Digi anto "raskaana 1-2". Nyt olen sitten aivan pyörällä päästäni, enkä yhtään tiedä mitä pitäisi ajatella.. Tuo digin viikko määrä ei voi paikkaansa pitää, kun seksiä meillä oli torstaina 11.8 ja seuraavan kerran vasta eilen.. alkuraskauden keskenmenokin kävi mielessä, mutta ihmetyttää, kun tuo aiemmin tehty testi oli nega ja menkathan oli sillon jo menossa. Ei kai hcg voi enää "keskenmenovuodon" loppumisen jälkeen nousta? Mutta normaalin raskauden kohdalla taas digin ois pitäny näyttää enemmän viikkoja ja sen PCnkin varmaan parempaa viivaa. Sekin tässä aiheuttaa nyt paniikin tunteita, kun tuon perjantain rilluttelun lisäksi on tullu kotona siemailtua useampana päivänä. Jos siellä jotain kasvaa, niin mitenhän paljon kerkesin aiheuttaa hallaa pienelle yksiönrakentajalle.. Mutta siis onko kellään mitään järkevää selitystä tälläselle? Täytyy varmaan huomenna soitella neuvolaan ja ihmetellä sinnekkin..