Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

On nää keskenmenot sit kyl persiistä. Kroppa menee ihan sekasin, kun ensin elimistö valmistautuu kasvattamaan uuden elämän ja kohtukin kasvaa jo, kunnes sitten kaiken pitäis taas tasaantua normaaliin tilaan!
Tän päivän harmitukset on lähinnä tulleet siitä ett kävin omalla neuvolan terkalla tarkistuttaa asiaa ku oli sitä veristä ja ruskeeta valkovuotoa viime viikolla. Ei ollu tulehdusmerkkejä ja kohtukin kuulema normaalin kokoinen. Onneksi tietty se, mutta totesi noiden omituisten vuotojen olevan kaiketi peruja vielä keskenmenosta. Elimistö vielä kai sitten toipuu siitä eikä ole vielä kiertokaan palautunut normaaliksi :( Tätä masis fiilistä lisää vielä alaselkäjomottelut, jotka on hyvin tyypillisiä viikko ennen menkkoja. Myös viikko ennen menkkoja tulee muutamia näppyjä, jotka nekin on ilmestyneet. Tuskin siis tarvitsee odotella raskautta tässä kierrossa :(
 
Haamuili :/ Kahdesti mitattiin verestä hcg ja ultrattu internet kun hcg oli 5. Menkat alkoi 10 viikkoa keskenmenosta. Molempien synnytystenkin jälkeen alkanut menkat nopeampaa.
Voi ei... Toiv täällä ei tarvi noin pitkästi ootella.

Hitto tänään oli joku soittanut sairaalan (kännynumero). Ne numerot alkaa sairaalan numeroissa samal tapaa.
Lääkärin piti soittaa tuloksista vasta huomenna, mut liekö tänään soittanut. Mut enpä ollut just silloin kuulolla, kun soitti, vaan sen 2 min poissa puhelimen läheltä.
Huomasin liian myöhään puhelun tulleen. Eipä siihen kukaan vastannu puolen viiden maissa.
Siis toki sieltä voi joku muukin soittaa, mutta ei ainakaan sellainen tuttu numero ole mikä esim lapsen asioista olisi tuttu.
Nooh eiköhän soittaja huomenna selviä.

Tää nännikipu ihmetyttää mua. :-o
 
Heipä hei kaikille!
En ole aikasemmin tänne kirjoittanut, vaikka kesäkuun alusta lähtien olen teidän juttuja lueskellut päivittäin. Silloin mulla oli siis keskenmeno viikolla 6+. Nyt oli pakko tulla purkamaan tämä oma ihmeellinen tilanne, josko vaikka jollain olis jotain vastaavaa kokemusta. Varmasti pitkä sepustus tulossa, mutta jospa joku jaksais lukea :)

Eli mulla alkoi menkat viime viikon maanataina (22.8), ennen varsinaista menkkojen alkua tuhrua kaksi päivää, niinkun näköjään nyt on tullu keskenmenon jälkeen joka kierrossa. Mut maanantain laskin kp 1:ksi kuitenkin, jolloin kierto olisi ollut 25 päivää (normi 25-28). Torstaina (25.8) halusin varmuudeksi tehdä raskaustestin, kun olin perjantaina lähdössä rilluttelemaan ja odotettu negahan se oli. Ja siis ihan vitivalkonen, ei mitään haamun esiasteita tai viivanpaikkoja tms. Enkä testiin kyllä mitään odottanutkaan, koska menkat oli ihan normaalit ja tuollon torstainakin vuotoa vielä jonkun verran oli. No eilen kävin ostamassa kaupasta ekaa kertaa PregCheckejä, ajattelin että onpahan sitten kaapissa valmiina, jos tarvii sitten parin viikon päästä testata. En kuitenkaan oo aiemmin liuskatestejä tehny ja tuosta PCstä oon kuullu, että antaa joillekkin selvääkin viivanpaikkaa vaikkei raskaus ole alkanut, joten ajattelin testata, miten testi minun kohdalla käyttäytyy. Ettei tulisi sitten turhaan intoiltua mahdollisista hailuroista tai muista. No mutta viivahan siihen tuli! Haalea, mutta selkeä ja pakko oli uittaa digi siihen samaan syssyyn. Digi anto "raskaana 1-2". Nyt olen sitten aivan pyörällä päästäni, enkä yhtään tiedä mitä pitäisi ajatella.. Tuo digin viikko määrä ei voi paikkaansa pitää, kun seksiä meillä oli torstaina 11.8 ja seuraavan kerran vasta eilen.. alkuraskauden keskenmenokin kävi mielessä, mutta ihmetyttää, kun tuo aiemmin tehty testi oli nega ja menkathan oli sillon jo menossa. Ei kai hcg voi enää "keskenmenovuodon" loppumisen jälkeen nousta? Mutta normaalin raskauden kohdalla taas digin ois pitäny näyttää enemmän viikkoja ja sen PCnkin varmaan parempaa viivaa. Sekin tässä aiheuttaa nyt paniikin tunteita, kun tuon perjantain rilluttelun lisäksi on tullu kotona siemailtua useampana päivänä. Jos siellä jotain kasvaa, niin mitenhän paljon kerkesin aiheuttaa hallaa pienelle yksiönrakentajalle.. Mutta siis onko kellään mitään järkevää selitystä tälläselle? Täytyy varmaan huomenna soitella neuvolaan ja ihmetellä sinnekkin..
Kylläpä on erikoinen tilanne. Soititko neuvolaan? Ootko tänään tehnyt uutta testiä? Tuohon tuskin keltään löytyy seitystä, mutta tule ihmessään päivittämään tilannetta. Ja tuskin vielä tuossa vaiheessa alkoholista on ollut vaaraa...
 
Kiitoksia kaikille <3
Ja tsemppiä sniff, toivotaan että molemmat pian raskaudutaan uudestaan.

Tänään on jo hiukan parempi mieli uskalsin jo tilata ovistestejäkin.vuoto on jo hiipumaan päin toivottavasti pian loppuu kokonaan, niin pääisisi miettimään uutta yritystä :) Kohdunulkoisen jälkeen vuodin verta yli kuukauden ja se oli ihan tuskaa odotella sen loppumista..
Mäkin mietin et tilaisko ovistestejä, mut oottelen ensin et tää vuoto loppuis. Toivottavasti ei kestä montaa viikkoa. :(
 
Heipä hei kaikille!
En ole aikasemmin tänne kirjoittanut, vaikka kesäkuun alusta lähtien olen teidän juttuja lueskellut päivittäin. Silloin mulla oli siis keskenmeno viikolla 6+. Nyt oli pakko tulla purkamaan tämä oma ihmeellinen tilanne, josko vaikka jollain olis jotain vastaavaa kokemusta. Varmasti pitkä sepustus tulossa, mutta jospa joku jaksais lukea :)

Eli mulla alkoi menkat viime viikon maanataina (22.8), ennen varsinaista menkkojen alkua tuhrua kaksi päivää, niinkun näköjään nyt on tullu keskenmenon jälkeen joka kierrossa. Mut maanantain laskin kp 1:ksi kuitenkin, jolloin kierto olisi ollut 25 päivää (normi 25-28). Torstaina (25.8) halusin varmuudeksi tehdä raskaustestin, kun olin perjantaina lähdössä rilluttelemaan ja odotettu negahan se oli. Ja siis ihan vitivalkonen, ei mitään haamun esiasteita tai viivanpaikkoja tms. Enkä testiin kyllä mitään odottanutkaan, koska menkat oli ihan normaalit ja tuollon torstainakin vuotoa vielä jonkun verran oli. No eilen kävin ostamassa kaupasta ekaa kertaa PregCheckejä, ajattelin että onpahan sitten kaapissa valmiina, jos tarvii sitten parin viikon päästä testata. En kuitenkaan oo aiemmin liuskatestejä tehny ja tuosta PCstä oon kuullu, että antaa joillekkin selvääkin viivanpaikkaa vaikkei raskaus ole alkanut, joten ajattelin testata, miten testi minun kohdalla käyttäytyy. Ettei tulisi sitten turhaan intoiltua mahdollisista hailuroista tai muista. No mutta viivahan siihen tuli! Haalea, mutta selkeä ja pakko oli uittaa digi siihen samaan syssyyn. Digi anto "raskaana 1-2". Nyt olen sitten aivan pyörällä päästäni, enkä yhtään tiedä mitä pitäisi ajatella.. Tuo digin viikko määrä ei voi paikkaansa pitää, kun seksiä meillä oli torstaina 11.8 ja seuraavan kerran vasta eilen.. alkuraskauden keskenmenokin kävi mielessä, mutta ihmetyttää, kun tuo aiemmin tehty testi oli nega ja menkathan oli sillon jo menossa. Ei kai hcg voi enää "keskenmenovuodon" loppumisen jälkeen nousta? Mutta normaalin raskauden kohdalla taas digin ois pitäny näyttää enemmän viikkoja ja sen PCnkin varmaan parempaa viivaa. Sekin tässä aiheuttaa nyt paniikin tunteita, kun tuon perjantain rilluttelun lisäksi on tullu kotona siemailtua useampana päivänä. Jos siellä jotain kasvaa, niin mitenhän paljon kerkesin aiheuttaa hallaa pienelle yksiönrakentajalle.. Mutta siis onko kellään mitään järkevää selitystä tälläselle? Täytyy varmaan huomenna soitella neuvolaan ja ihmetellä sinnekkin..
En haluu pelotella mutta kuulostais vähän kohdunulkoisen oireille. Vaadi neuvolasta päästä ultraan. Tsemppiä.
 
Ällövaroitus!!! :sick::censored:Onko teillä tullut keskenmenossa istukka kokonaisena ulos? Tämmöstä en oo vielä kokenut ennen. Nyt siis kolmas päivä keskenmenon alkamisesta. Tuo istukka tai ainakin luulen niin tuli heti ekana päivänä. Pää ehkä räjähtää jos nää kivut ja vuodot jatkuu useamman viikon. :cry: Haluun olla raskaana. Kauhee vauvakuume pukkas päälle nyt tän keskenmenon myötä. En tiiä miten pystyn taas luottaa että raskaus jatkuu hyvin jos siis vielä raskaudun. Vauvan menettämisen pelko on niin kova. Ootteko muuten saanut heti keskenmenon jälkeisessä kierrossa bongattua oviksen?
 
No oli sit se eilinen puhelu pojan asioita.
Mut eipä oo lääkäri vielä soittanut tänään hcg:sta.
Kumma juttu.
1.9 piti soittaa ja mulla kalenteri näyttää 1.9.
Toki voi vielä soittaa. Mut vieläkö ne näin myöhään soittelee?

Sniff! Keskenmenon jälkeinen aika on niin pepusta.
Kun sitä haluis sen pienen kasvavan maksussa. Mut sit käykin näin.
Sit vielä kropan palautuminen kestää ja ja ääh...
Ja p****le lääkärikään ei soita.
 
Ällövaroitus!!! :sick::censored:Onko teillä tullut keskenmenossa istukka kokonaisena ulos? Tämmöstä en oo vielä kokenut ennen. Nyt siis kolmas päivä keskenmenon alkamisesta. Tuo istukka tai ainakin luulen niin tuli heti ekana päivänä. Pää ehkä räjähtää jos nää kivut ja vuodot jatkuu useamman viikon. :cry: Haluun olla raskaana. Kauhee vauvakuume pukkas päälle nyt tän keskenmenon myötä. En tiiä miten pystyn taas luottaa että raskaus jatkuu hyvin jos siis vielä raskaudun. Vauvan menettämisen pelko on niin kova. Ootteko muuten saanut heti keskenmenon jälkeisessä kierrossa bongattua oviksen?
Mulla kans iski kauhee vauvakuume keskenmenon jälkeen. On edelleen ja haluan olla heti taas raskaana ja saada vauvan syliin. Pelottaa vaan että mikäli easkaudin uudestaan niin sekin menee kesken.
Nyt odotellaan ovista ja sitä, että pääsee taas jännäämään tärppäskö :D
 
Samaa mieltä kun edeltäjä: keskenmeno on niin pepusta ja syvältä sieltä!
Ostin kans ovistestejä ens kiertoa varten. Halusin testata mitä ne näyttää mulla näin loppukierrossa et osaan sit vertailla. No se näytti samanvahvuista värillistä viivaa ku kontrolliviiva! Mitäh?! Miten vois olla.. ovis ei kyllä ole, limat puuttuu, samoin nippailut ynnä muut oireet. Alaselkäkipu on ainut oire ja se kuuluu ikävä kyllä pms oireisiin mulla. Onko kellään muulla ovistesti näyttäny tummaa viivaa loppukierrossa? Mulla nyt menossa kp 23.
 
Kylläpä on erikoinen tilanne. Soititko neuvolaan? Ootko tänään tehnyt uutta testiä? Tuohon tuskin keltään löytyy seitystä, mutta tule ihmessään päivittämään tilannetta. Ja tuskin vielä tuossa vaiheessa alkoholista on ollut vaaraa...
Tein aamulla uudestaan pc:n ja digin. Pc anto vahvempaa viivaa, muttei kuitenkaan kontrollin vahvusta ja digissä luki 2-3 viikkoa. Eilen pidättelin pari tuntia ennen testien tekoa, eli oisko sitten ollu pissi liian laimeeta.. Neuvolaan soitin myös ja ens viikolla käyn tiistaina labrassa ja keskiviikkona neuvolalääkäri ultraa. Kovasti tekisi mieli uskoa parasta, mutta kyllä tuo menkkavuoto epäilyttää.. No ensi viikolla olen sitten viisaampi :)
 
VV, mä nyt toivon että sun suoliveto tarkoittaa munkin kohdalla jotain hyvää, nimittäin iltapissasta kp24 ja ehkä dpo10 niin haamu/viivan paikka näkyvissä.. Siis viimeiset 3 vuotta en oo saanut haamua tai viivan paikkaa jos en oo ollut raskaana.. Hitsiläinen kun toiveet nousseet nyt taas korkealle että meinaan hyppiä täällä kattoon jännityksestä. Jopa mies näki siinä viivan paikkaa... Iiiiik:geek:

Sori omanapaisuus mutta se että on pieni mahdollisuus olla raskaana nostaa tunteet kattoon. Mä kun raskaudun näköjään vaan kerran vuodessa ja aina syksyisin jos tämä pitää nyt paikkansa.. Mutta maltan mieleni vielä ja testaan lähempänä ellei menkat ala mut lauantaina ystävän juhlat niin pakko testailla et uskaltaako juoda alkoholia juhlissa..
 
Ihanaa plussia, haamuja ja vahvistumisia.
Onneaaa!!

Soitin polille. Hoitajan kanssa puhuin. Hcg tiistaina otetussa kokeessa 6.
Jännä, et noin alhaiseen hcg: n vielä pissatesti reagoi haaaaaamujen haamulla.
30.päivä verikoe 31.8 vielä testissä näkyi ja kuvaankin erottui. 1.9 myös vielä testissä samis haamu, kun 31.8.
Ja eikö 5 oo negan raja.
Juu ja tosiaan mä olin unohtunut listalta kokonaan kelle pitää soittaa.
Soittaa vielä joku tänään, et tarviiko mitään nyt vielä kontrolloida.
 
Ihanaa plussia, haamuja ja vahvistumisia.
Onneaaa!!

Soitin polille. Hoitajan kanssa puhuin. Hcg tiistaina otetussa kokeessa 6.
Jännä, et noin alhaiseen hcg: n vielä pissatesti reagoi haaaaaamujen haamulla.
30.päivä verikoe 31.8 vielä testissä näkyi ja kuvaankin erottui. 1.9 myös vielä testissä samis haamu, kun 31.8.
Ja eikö 5 oo negan raja.
Juu ja tosiaan mä olin unohtunut listalta kokonaan kelle pitää soittaa.
Soittaa vielä joku tänään, et tarviiko mitään nyt vielä kontrolloida.
Mullakin näkyi noin alhaiset arvot vielä testissä, en ymmärrä miksi.. Kuitenkaan raskautuessa ei näy noin alhaiset arvot.
 
No ei tuo ainakaan viivanpaikka ole. Mun mielestä selkeän haamu, jopa plussaksi luokittelisin.
Ohhoh! Pitää nyt malttaa, tietty aamulla testaan seuraavaksi :) selkeät oireet puuttuu, mutta pari päivää oli kyllä selkeä metallinmaku suussa, tai ainakin joku ihan karsee ennenkokematon maku.

Jos vaikka raskaana olisi, miten osaisi ottaa rauhallisesti ja turhia toivomatta pari kk? Viimeksi siis varhaisultrassakin kaikki oli ok, np-ultrassa paljastui ongelmat ja päädyttiin keskeytykseen :( tuo keskeytetty raskaus oli ekaa verrattuna hyvin oireeton, "toivon" siis mahdolliseen seuraavaan paaaljon oireita :p
 
Zinnalle vahvistumista viivaselle ja kaikkea hyvää toivon, että kaikki menisi hyvin.

Mut mitähän tää. Oma napaa nyt.
Tosiaan tänään sain tietää, että tiistain hcg oli 6.
Testi vielä haamuili eilen.
No äsken vessassa käydessä huomasin et housuun oli tullut vähän ihan punaista verta ja pyyhittäessäkin sitten selvemmin.
Ei mitään runsasta, mut menkkojen alkupäivämästä. Semmonen kevyt menkkamainen turvotus maksulla ehkä. Kipuja ei ole. Ei mitään normaalista poikkeavaa ainakaan. Ainahan mun maha ja selkä on kipuileet vähän joka päivä vammaääliösuoliston takia.
 
Kaavinta ohi. Mutta vielä täällä lääkärissä. Sain vielä 2 cytotex lääkettä suuhun... huoh. Mä haluun jo kotiin.
❤Tsemppiä nainen! Josko me sovittaan, et mennään vielä odottaviin vaikka "käsikädessä". Se loppukesän vauva nyt olis ehken mahdollinen. Ei alkusyksykään paha olis.
Meil on lapsista 3 syntynyt elokuussa. Muut sitte helmi, maalis, huhtikuu, touko ja kesä. Mies heinäkuu. Mä itse elokuu. Et loppuvuosi ja tammikuu on ilman synttäreitä meidän perheessä.
Saapi nähdä saadaanko uusi synttärikuukausi tai ehkä taasen elokuu...
 
Zinna kyllä toi mun mielestä selkeä plussa on! :)
Muillakin täällä haamuillaan, tarrasukkia että pienet pysyy matkassa loppuun asti <3

Haavekesä en osaa edes kuvitella tota miten kauheeta toi kaavintaan joutuminen voi olla, toivottavasti pääset pian kotiin toipumaan :)

Mulla tulee tuhruvuotoa vielä pientä ajattelin huomenna tehdä raskaustestin toivottavasti näyttäisi jo negaa. Tänään ostettu greippimehu ja foolihappo on jo aloitettu, oon malttamaton jo uuteen yritykseen. Viimeksi kohdunulkoisen surun paransi vasta esikoisen onnistunut raskaus, uskon että tässä on sama juttu. Nyt haaveillaan kesävauvasta ihan täysillä , vauvakuume on täälläkin yltynyt keskenmenon jälkeen.
 
haavekesä tsemppiä! Nyt se on takana ja tuosta on suunta vain ylöspäin :) Sekä henkiselle että fyysiselle puolelle toipumisia.

zinna mää en ole koskaan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa viivapaikka tai haamu. Niissä liuskojen ohjeissa kun on selkeät ohjeet, mikä näyttää milloin on raskaana ja roskishaamuja etenkään en ymmärrä, kun sanotaan ohjeissa selkeästi, että ne ei ole luotettavia. Enkä näe yleensä testeissä mitään, kun ihmiset kyselee haamuja. Mutta tossa mää näen jotakin ja tää on elämäni eka kerta kun sanon jollekin haaleaan viivaan jotakin. Että voi kun olisi nyt onnittelun paikat :love:

Itseänikin ensin hirvitti kokemieni asioiden jälkeen, että miten tässä käy. Pelko on toki välillä persiissä, mutta jotenkin on silti varma ja toiveikas olo. Mää aattelin mennä nyt loppuun asti :)

Tänään 5+2.
 

Yhteistyössä