**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Quu
Zapata, tsemppiä kovasti:hug:. Tuo pitkittyminen on kyllä aivan kypsää ja raastavaa:(

Muminan viivaselle kovasti vahvistumistoivotuksia:)

Miramei, voi kun ikävä kuulla, että vuoto alkoi:hug:. Hyvä että pääset jo ensi viikolla gynelle, että selviää tilanne! Tsemppiä!

En jotenkin uskaltanut kertoa tätä aikaisemmin, mutta viikoloppuna tikkuun tuli plussa, tänään (dpo 15) digi oli juuri sitä mieltä kun kuuluukin: raskaana 2-3. Vaikka pelottaa jo nyt aivan järjettömästi, niin olen todella onnellinen ja kiitollinen tästä uudesta mahdollisuudesta:heart:. Päivä kerrallaan eteenpäin, plussanneisiin en vielä uskaltaudu, suunnitelmana on seurata tilannetta tämä viikko ja jos kaikki menee hyvin, soittaa ma varhaisultra-aikaa lapsettomuuspolille, sinne olisi lupa mennä rv6.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81 ja zapata
Quu Onnea tuhannesti! :heart: Toivon mukaan pikkuinen pysyy tälllä kertaa mukana loppuun asti! Ja varmasti pysyykin! :)

Miramei tsemppiä ja voimia sinulle kovasti! :hug: Inhottavaa kun testi antaa toivoa ja sitten ykskaks täti ryntää paikalle! :mad:

mumina Toivon niin, että saisit vahvan plussaviivasen parin päivän kuluttua! :)
 
Huoh, saa nähä joudunko pian siirtymään taas tänne, maha tullut vaan enemmän kipeemmäksi ja vuotoa tullut aina pikkasen, ja oireita on lähtenyt esim. rinnat ei oo enää yhtään kipeet ja kuvottava olokaan ei enää vaivaa..


Anteeks jos kysyn liian henkilökohtasen kysymyksen teiltä joilla on enemmän km takana, kun 3 keskenmenon jälkeen pääsee jo tarkastuksiin, että mistä nää voisi johtua niin onko teiltä saatu selville, että mistä se on johtunut? Mua rupes vaa enemmän mietityttämään tää, että varmaankin pian 2 km tai tuulimunaa tai vastaavaa takana niin missä voisi olla vika.. Pelkään sitä, että en voi mieheni kanssa saada lapsia ja että me ei sovita yhteen tekemään lapsia.. Joten tää on ensimmäisenä tullu mieleen ja on masentanut mun mielen ihan täysin vaikka tää onkin vasta toinen..
 
Viimeksi muokattu:
MIWWI, mulla on tutkimukset tehty, ja vikaa ei kunnallinen löytänyt. Kilpirauhasarvot olivat juuri ja juuri rajoissa, yksityinen määräsi välittömästi lääkityksen siihen, ja sanoi että varmasti ollut syynä keskenmenoihin
 
Neiti-81 Minkälainen tilanne sulla nyt on? Ootko siis raskaana, kun en löytänyt suo tuolta listalta? :) montako km tai muuta sulla on takana?


Voiko neuvolaan soittaa muuna aikana kun silloin puhelinaikana joka on se puoli tuntia?
 
miwwi mullahan on ollut 4 keskenmenoa. Kunnallinen ei löytänyt mitään syytä, yksityisellä todettiin, että veren vasta-aineet on just ja just marginaalisesti koholla. Tätä on hoidettu kortisonilla eli Prednisol aloitettu oviksesta/plussauksesta rv 8-9 asti, tämä siis 3:ssa onnistuneessa raskaudessa, 4:ssä missä ei lääkettä ole ollut, ovat menneet kesken. Minulle on siis tehty kaikki mahdolliset tutkimukset, kun aikoinaan oli lapsettomuusongelmaa entisen miehen kanssa, silloin en vaan tullut raskaaksi vaikka mitään syytä ei löytynyt. Uuden miehen kanssa tulin heti raskaaksi, mut sitten tuli ongelmaksi se raskauden kestäminen. Mutta noista vasta-aineiden koholla olemisesta kertoo myös se, että 4:ssä raskaudessa on ollut myös hematooma ongelmana eli lääkärin mukaan keho alkaa heti hylkimään alkiota. Viimeisessä eli tässä meneillä olevassa raskaudessa lääkitykseksi otettiin ihan vaan varmuuden vuoksi vielä Klexane vaikka tukoskokeissa ei ole näkynyt mitään.
 
Hanne luulen että mekin mennään ensimmäisiin menkkoihin asti ehkäisyllä. Tai en tiedä. Jotenkin nyt on sellainen olo ettei pää kestä jos tämä tapahtuu heti uudestaan. Toisaalta kuten sanoin, nyt kohtu sentään tyhjenee, aikaisemmin sinne on jäänyt aina jotain.

Quu Suuret onnittelut, kuinka ihana uutinen! Toivon todella että pikkuinen tarraa nyt kaikin voimin ja pysyy matkassa kevääseen asti. :heart:

miramei toivottavasti yksityiseltä löytyy vastauksia teille. :hug:

Miwwi toivottavasti olisi vain vaaratonta kipuilua. Voimia lähetän sinne halauksien kera. :hug:

Cattibrie itseä pelottaa nukutus myös paljon, koska aikaisemmissa leikkauksissa kivut (ei tietenkään johdu millään tavalla nukutuksesta) ovat olleet herätessä todella kovat. Jotenkin herääminen koviin kipuihin ei tunnu kovin turvalliselta. :( Sen lisäksi pelkään että jotain peruuttamatonta ja pahaa tapahtuu kohdulleni. Järkeilen itselleni että lääkärit ovat ammattilaisia ja tekevät näitä operaatioita joka päivä, mutta silti pelottaa että juuri minä olen se, jolle käy huono tuuri.

malttamaton Minusta on hienoa että lääkärit ovat ottaneet vakavasti noi keskenmenot ja määräävät varmuuden vuoksi lääkkeitä. Tuskin tuosta haittaakaan on, mutta pikkuinen pääsisi turvallisesti syliin asti. :)
 
MIWWI, mun historia Lyhykäisyydessään:
-04 syntyi esikoinen /tyttö),
-05 kakkonen (tyttö), kera huuli-ien-suulakihalkion.
-08 syksyllä raskaana, np seulassa kärähdys 6mm turvotuksella ja 1:5 riskiluvulla. Geneettinen keskeytys 12/08 sikiön vakavan poikkeavuuden vuoksi (turnerin syndrooma+lapsiveden puuttuminen) rv 19.
-TM 06/09 (nämä entisen miehen kanssa).

Uudessa parisuhteessa
-KM 06/10, 10/10 ja 11/10 (rv 6-8), tämän jälkeen tutkimukset 01/11,
tulokset saatiin 02/11, jolloin myös plussasin samana päivänä. Yksityisellä kävin myös plussan jälkeen ja aloitettiin myös kilpirauhaslääkitys Rajalla olevien arvojen vuoksi (sanoi että merkittävä tekijä ollut jo mun keskenmenoissa).
Tuloksena terve tyttö 10/11:heart:
-03/12 TM (rv 8),
-05/12 KM (kemiallinen, alkoi vuotaa heti plussan jälkeen).
-06/12 PLUSSA, ja rv 7+5 todettiin kaksosraskaudeksi:heart: ja nyt viikkoja 16+6:heart:

No siinä oli tiivistettynä...Näyttääpä aika karmivalta näin kirjoitettuna... mutta tosiaan, raskautuminen ei ole koskaan selkeästikään ollut ongelma.
Mutta melkoinen tilastoihme siis olen näillä raskauksillani:O

Kyllä sinne Neuvolaan voi muutenkin soitella kuin puhelinajalla, uskoisin.
 
Viimeksi muokattu:
Neiti-81: Saanko kysyä, mitkä nuo sun kilpirauhasarvot sitten oli silloin (TSH ja T4V?)? Tuntuu, että eri lääkärit katsoo eri viitearvoja..ihan mielenkiinnosta kyselen kun tässä pitää itsekkin miettiä, mistä omat keskenmenot mahdollisesti johtuvat. Muutkin voi kommentoida, millä arvoilla kilpparilääkitys on aloitettu? :)
 
Pippari, mulla TSH oli 4,2 (suositus raskautta yrittävälle 1-2, viitearvon yläraja 4,5) T4V 10 (viitearvo 11-21, mielellään yli 16). Yksityinen kilpirauhaslääkäri sanoi heti että T4V on jo tosi huono ja vajaatoimintaan viittaa. Parhaimmillaan arvot olleet nyt TSH 1, T4V 15, vieläkin vähän turhan matala tuo T4V, viimeks oli taas TSH 2,2, T4V 15 mutta lääkitystä ei lisätty neuvolassa vaikka olo huonontunut merkittävästi... lisäsin lääkitystä itse ihan vähän, ja olo parempi heti. Ens vkolla taas uudet kokeet, saa vähän osviittaa paljonko oma lisäys on auttanut...
 
Zapatan, mulla ei ainakaan herätessä ollu mitään kipuja, muuten kyllä varsin hölmö tunne. Aloin vaistomaisesti repiin happimaskii naamalta enkä oikein alkuun tajunnu missä oon. Heti toivat gramman Buranan. Mä hölmö kuvittelin vielä meneväni töihin seuraavana päivänä, onneks kaavinnan tehny lääkäri totesi että et muuten ole menossa. Illalla mä vasta sit kotiuduinkin. Ja yön yli olis olisi pitänyt siinä tapauksessa että ei olis saanu pissalla käytyä tai syötyä. Mulla oli alaselkä kipuillu ennen toimenpidettä, mutta sen jälkeen ei ollu mitään kipuja.

Muakin pelotti kyllä kamalasti, että jotain tapahtuu, mutta mulla ei ollu onneks liikaa aikaa miettiä sitä. Aamulla menin ja sillon ne totesi että tehään kiireellisenä, kun oli niin kovasti kuumetta ollu edellisyönä ja ne alaselkäkivut, vaikkei tulehdusarvot ollu vielä pilviin noussutkaan. Mutta parempi se kaavinta, kun esimerkiks joku paha tulehdus, mikä voi myös omat arpensa jättää kohtuun. Lääkäriltä itekkin kysyin että onko sitä pakko tehdä, totesi että voidaanhan sitä lääkkeellistä vielä osastolla yrittää, mutta lopputulos voi olla silti se että joudun kaavintaan. Se lääkkeellinen oli kyllä yhtä helvettiä, siinä kivut oli melkoset. Mutta hyvin kaikki varmasti menee sulla! Voimia kovasti! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsemppailuista! Ajatukset menee vuoristorataa, välillä olen ihan varma että jotain tapahtuu ja välillä taas epätoivo iskee, en jaksa uskoa että siitä huonosti ajoitetusta peittojen heiluttelusta olisi mitään saatu aikaan... Kk pitäisi alkaa viikon sisään, mutten tiedä mitä kierto on nyt km jälkeen. Tänään olin huomaavinani jotain rusehtavia tahroja (verta?) mikä sinänsä voisi luvata hyvääkin ns valemenkkoina, tuollainen kun ei yleensä ole tapana. Väsyttää ja ällöttää olo on kuumeinen, mutta saattaapa nuokin olla seurausta jännittämisestä tai jostain. Huh kumpa testiin ilmestyisi kuitenkin viiva ja pian! :)


Zapata Jaksamista paljon sinne, toivottaan että kaikki menee huomenna hyvin :hug:

Quu Hurjasti onnea!! Niin ihanaa <3

Meillä on suvussa paljon tuota kilpirauhasongelmaa, itse olen onneksi toistaiseksi säästynyt siltä, mutta varmaan pitää välillä aina seurata tilannetta. Äitini ja isoäitini molemmat saivat useita keskenmenoja ja raskaudet alkoivat hankalasti, liikatoiminnan takia. Näitä ei silloin aikoinaan kai osattu tutkia niin tarkkaan, kun tuohan on suht helposti lääkkeillä hoidettavissa tasapainoon.
 
Vaikuttaisi tänään olevan eka vuodoton päivä cytotecien jälkeen. Olispa tämä fyysisesti nyt tässä. Henkinen puoli ei hyväksy millään. Onko muita joille keskeytynyt km on tullut yllätyksenä? Mä en edes tiennyt, että semmosta voi tapahtua. Mulla oli melko oireeton raskaus, joten kun olin huolissani kuulin paljon näitä "mikäli ei ole vuotoa, niin kaikki on hyvin" "olisit onnellinen, että sulla on noin helppo raskaus". Kiukuttaa.
 
QUUlle onnea!

SIMPUlle voimia.:hug: Mulla aina alkanu tuhru, ja moni sano et on ihan tavallista, älä huolestu, ja joka tuhru on tienny huonoa, valitettavasti. parin km:n jälkeen ajatteli ettei voi olla niin huonoa tuuria, mut kyllä sit vaan oli.
Ihmiset koittaa lohduttaa ja rauhoittaa, se tuntuu sillä hetkellä typerälle (oot nuori vielä, km:t on yleisiä, eihän teillä ole kiire, tulee kun on aika..) mut täytyy ymmärtää niitä kun ei ihminen jolla ei ole KM:a ollut voi tietää sitä tuskaa : /, eikä aina osaa lohduttaa.
Suret niin kauan kuin susta tuntuu että täytyy, sitten se helpottaa.
Itellä se oikeastaan vei muutaman vaiheen : epäusko, viha, hyväksyminen.
Sitkeys palkitaan:heart:
Jaksuja vielä kerran:heart:
jaksuja kaikille keskenmenon läpikäyneille:hug:

sitä niin toivois et tää pino vähenisi ja siirtyisi tuonne odotuspuolelle pysyvästi.
 
Hienoa Quu!

Kävinpähän eilen tk-päivystyksessä vuotohäiriön vuoksi. Vaihdettuani seitsemännen likomärän siteen tai tamponin alle kolmessa tunnissa, alkoi olla sellainen olo, ettei tämä ole ihan normaalia. Nyt pitäisi hakeutua gynelle, että selviää, miksi vuoto on noin infernaalista. Noissa kemiallisissakin vuoto on ollut voimakasta, mutta jotenkin olen ajatellut sen kuuluvan asiaan, mutta nyt hiukan asiaa muisteltuani, ei kemiallisetkaan näin runsaita olleet tyttöjen välissä. Polyyppia tai myoomaa kandi epäili ja jos sellainen löytyy, löytynee syy kemiallisiinkin. Mutta jos löytyy, pelkään, että mies pistää vauvahaaveet poikki, kun menee liikaa aikaa :(
 
EVO
Voimia Zapatalle!!!

Simpu, mulle ainakin keskenmeno oli ihan täysi yllätys ja shokki. Oireet jatkuivat vaikka sikiö oli lopettanut jo kolmisen viikkoa ennen np-ultraa jossa asia sitten vasta selvisi. Alku-ultrassa kaikki oli hyvin, sydän sykki jne. Menin oikeasti shokkiin ja toipuminen on kyllä vieläkin vähän vaiheessa.
Mutta aikalailla tuossa järjestyksessä kuin neiti81 sanoi että ensin ei meinaa uskoa todeksi - aamulla herätessä ei muista että vauvaa ei enää ole. Tai välttää vahingossa tiettyjä ruokia vaikkei tarvitse. Sitten suututtaa - tuntui että oma keho petti minut. Sitten vähitellen, vaikka kaverin vastasyntynyttä ihmetellessä tajuaa että oikeasti, muiden onni ei ole minulta pois. Ja nyt on eka kierto keskenmenon jälkeen ja ovulaatio aika lailla käsillä... Silti, vaikka uusi raskaus alkaisi, en voi olla ajattelematta sitä pientä jonka oli määrä syntyä minun syntymäpäiväni aikoihin, helmikuun helmenä.

tillukas, toivoittavasti tuo vuotoasia selviää, kuulostaa aivan kamalalta! Mieheltä ymmärrystä, eiköhän sitä löydy?

Täällä kp 13, ovulaatio oli ehkä eilen. En oikein osaa ihan varmaksi tuota testiä tulkita enkä myöskään omia vatsanjuilimisia... Pitää vielä tänään vaikka varmuudeks jotain hommailla jos onkin vasta tulossa :)
 
Tillukas, hurjan kuuloista tuo vuotosi, mullakin runsaat kuukautiset, ja isoin tamponi kesti ehkä tunnin ja sekin oli ihan syvältä :O vaihdoin 2v sitten kuukautiskuppiin mikä on ollu pelastaja kuukautisten aikaan ja maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin.
Mutta tosiaan, toivottavasti vuotelu helpottaa ja pääsette vauvapuuhiin:heart:
 
Mää hipsin takaisin tänne. :ashamed: Eli vuotoa on tullu sen verran paljon ja kipukin sen mukainen, että kyl tää oli tässä. :'( mulla olis ollut 24.9 yksityiselle ultrakin, mutta rahatilanne ei kyllä yhtään salli, että olis voinu käydä vielä katsomassa, että onko tää keskenmeno, tuulimunta tai vastaava neuvolaankin soitin ja sanoi vaan sielä, että kun niin aikasessa ollaan niin, että kyllä kaikki sieltä pois tulee, eli en saanu sitä kautta lähetettä mihinkään tarkistettavaksi.. : / mä toivon tosiaan, että kivut ei oo samanlaiset kun viimeksi kun melkein pyörryin. :ashamed: Mä olisin halunnut kyllä tietää mikä tää tällä kertaa on, että vois sit jos tälläsiä tulee enemmän niin osata sanoa mistä johtuu. : /
 
Heips pitkästä aikaa.. Tässä välissä on käyty vähän reissussa ja sen jälkeen riidelty :mad: ja nyt vielä koko porukka ollaan infernaalisessa flunssassa. HOh hoijakkaa..

Miwwi Suuret pahoitteluni tapahtuneesta ja paljon :hug:

EVO tsemppiä petipuuhiin!

SIMPUlle paljon jaksamisia! Täällä me samassa veneessä yritetään toisiamme tsempata eteenpäin.

tillukas, kuulostaa kyllä tosi hurjalta nuo sun vuodot. Mulla itsellä kun sekä menkkojen, että km vuoto on ollut ehkä ennemminkin niukanlaista.. Mutta ensimmäisen sektio-synnytykseni yhteydessä kohtuni ei supistunut ja menetin 3,5l verta -> hb 31!!!
Että on sitä runsasta verenvuotoakin koettu. Mutta toivottavasti tilanteesi selviää mahd. pian.

Mosmos pahoitteluni uudesta kierrosta.

Quulle supersuuret onnittelut!! :heart: JA paljon tarrasukkia mukaan..

JA vähän ON: viime viikolla ollutta ovulaatiota tuskin saatiin kunnolla hyödynnettyä. En tikuttanut, joten tarkka päivä jäi ? kun ovulaatiokivut kuitenkin mulla kestää 5 päivää. Ja sitten mulla oli jostain syystä hermot niiiiiiin kireällä, ettei senkään takia oikein mistään tullut mitää. JOten tää kierto on menetetty ja odotukset jo seuraavassa.
 
Quu: Ihanaa, paaaljon tarrasukkia matkaan :heart:

Miwwi: Multa otettiin ekan (kkm rv18) jälkeen jotain ja kolmannen jälkeen kaikki testit julkisella puolella. Myös mieheltä katsottiin kromosomit. Mitään ei löytynyt. Nyt lapsettomuuspolin lääkäri kirjoitti mulle Klexane reseptin seuraavaa raskautta varten, vaikka tukostekijöitä ei löydetty. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että kannattaa kokeilla vaikka arvot onkin normaalit. Mulla kun on joka kerta nähty sykkeet ja sitten mennyt kesken. Ja nyt kolmannen km:n jälkeen mulle kerrottiin, että siinä ekan jälkeen tehdyssä patologisessa tutkimuksessa on todettu, että istukan verisuonet oli huonosti kehittyneet. Sekin viittaisi tukostekijään, vaikka todella ne arvot olikin normaalit.
Oletko muuten käynyt lääkärillä / neuvolassa tämän raskauden aikana? Tuli vaan mieleen, kun joku (en enää muista kuka) poti jonkun km:n kotona, niin sitten kolmannen km:n jälkeen ei päässyt tutkimuksiin, kun häntä ei oltu hoidettu kuin kahdesta km:sta. Joutui siis kärsimään vielä neljännenkin km:n ennen tutkimuksia. Sellainen ei ole reilua.

Huomasin juuri, että enpä ollut laittanut punaisella omia tietojani, niin enpä vielä ollutkaan listalla. Tässä nyt nämä, en muista mitä kaikkia siellä pitikään olla:

27v, ensimmäistä kuumeillaan, kkm rv18 11/2011, kkm rv8 1/2012, kkm rv10 5/2012, kp8/?

Plussatuulia kaikille! :)
 
iitu85 En ollut vielä ehtinyt käydä missään, yksityiselle ultraan olis ollut 24.9, mutta en viitti sinne mennä niin myöhään enää ja maksaa siitä 90e. Neuvolaan olen tänään soittanut ja kerroin sitten, että vuoto on ollut runsasta ja kipuja on myös ollut, yritin sitten sanoa, että jos pääsisin johonkin tarkistuttavaksi, että sinne ei jää sitten mitään hän vaan sitten sanoi, että ei sinne jää jos on näin alussa, sanoin kyllä että on yksi km takana.. En oikeen tiedä mihinkä soittaa :ashamed:
 

Yhteistyössä