**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

tillukas Hyvin on ajoitettu kyllä tuo sinun gyneaika, loistavaa! :) Toivottavasti nuo sinun kemialliset otetaan vakavasti, kyllä minun mielestä tuollaiset toistuvat ovat oire jostakin, ei vaan huonoa tuuria.

Simpu83 Hieno kirjoitus. :hug: Kuvasit kyllä hyvin tunteita, joita varmasti moni meistä on käynyt läpi. Itsellä myös tuo kapinointi näkyi hyvin, päivä Cytotecien jälkeen söin pussillisen salmiakkia ja pari päivää myöhemmin sushia. :)

Miehen suremisesta: meillä mies oli tietenkin todella surullinen alussa (kesäkuisen keskenmenon jälkeen) mutta sen jälkeen ei lähes ollenkaan. Nyt tuon kemiallisen jälkeen on suru selkeästi tullut uudestaan. Luulen että hänen on sitä vaikea näyttää kun hänen perheessään ei tunteiden näyttämistä ole oikein katsottu hyvällä koskaan. Minä taas olen surrut molempia aika paljon ja meidän perheessä taas nämä surut ja ilot on aina jaettu näkyvästi. Siksi ehkä minun tekee todella pahaa katsoa hänen "taisteluaan" surua vastaan.

miwwi Todella kurja tuo tilanne jos joudutte pitkäänkin odottamaan noiden astmatutkimusten takia. Mutta sekin on toisaalta hyvä hoitaa aikaisessa vaiheessa.

SUREMISESTA: mun täytyy rehellisesti tunnustaa, että kun keskenmenoja kertyi ja kertyi, niin yhden km diagnoosin jälkeen kun lapset oli isällään, mä sanoin lääkärille että vedän kunnon kännit. Lääkäri katsoi papereita ja totesi ettei saa suositella sitä mutta antaa mennä jos siltä tuntuu.
Vedin potun (!) kossua kun pääsin kotiin, itkin itseni sammuksiin ja oksensin lattialle.
:ashamed: Mä olin niin loppu et tarvitsin jonkun totaalinollauksen päästäkseni yli, vaikkei viina siihen auta. Mutta sen illan sain surra itseni sammuksiin ja oksentaa pahanoloni pois, ja jotenkin kyllä se helpottikin.
Mutta olipa mulla tosi kypsä tapa surra:ashamed::ashamed:
Ehkä se oli sitä kapinaa?

Meillä mies 3 KM:n jälkeen itki avoimesti että mitä jos ei koskaan saadakkaan yhteistä lasta :( ja huomasi että sitten kun taas oli raskaana, ei mies antanut enää lupaa ns. nauttia siitä kuin vasta 12 vkon jälkeen.

Neiti-81 ei tuo nyt varmaan mikään kaikkein kypsin tapa ole asiaa käsitellä, mutta kuitenkin käsittelit asiaa. Minusta pahin on varmaan se, ettei asiaa käsittelisi ollenkaan.

Itsellä kaksi kaveria (joista toinen oli raskaana) seurana juhannuksena join viiniä, pillitin ja hoilattiin kolmistaan kaikkia ihania kappaleita. Se teki hyvää! :)

Välillä sitä vain tarttee nollausta, vaikka sitten kossulla. :D Niinhän ne miehetkin taitaa enimmäkseen tässä maassa surujaan käsitellä, miksei sitten naiset saisi tehdä samoin?

suhveli Olet oikeassa, että ei ne aiemmat lapset helpota tuskaa, tavallaan jopa päinvastoin; todellakin tietää, mistä jää paitsi. Mutta ne aiemmat lapset auttavat kestämään ja pitävät järjissään; heidän vuokseen ei voi jäädä rypemään itsesäälissä. Minä toivoin, että meidän perhe olisi tehty valmiiksi ns. yksillä silmillä, mutta toisin kävi. Toinen vaati viisi km, kolmanteen saldo on nyt kolme. Eli kaipa tähän nytkin tulee se kolme vuotta lasten väliin. Eroa kyllä on edelliseen yrityskierrokseen se, että viimeksi toivottiin ainokaiselle sisarusta, nyt tiedämme, että tytöillä on sentään jo toisensa.

Ja täysin asian vierestä. Simpun listasta tuli mieleen, että kun te joskus synnärille saakka pääsette, niin ottakaa lakupussi mukaan ja syökää koko pussillinen heti synnytyksen jälkeen (ennen ei kannata, ettai sitä puklaa ulos). Pikkusiskon kohdalla söin vuorokautta ennen ja vuorokauden jälkeen synnytyksen lakua oikein kunnolla ja ei ollut ongelmia suolentoiminnan kanssa, seitsemän tuntia synnytyksestä aamupalan jälkeen piti mennä vessaan, eikä tarvinnut miettiä, että mistä kolosesta sen ulos pusaan ;) Ei tullut microlaxia ikävä.

Zapata, oli eka gyneaika, joka lähitienoolta löytyi :)

Nollaaminen:Itse aloin täyttämään kalenteriani ahkeraan menoilla keskenmenojen jälkeen, kaipa se oli sitä nollaamista. Aloin myös heti ajatella asioita, joita voisin nyt tehdä, kun en olekkaan raskaana. Yksi niistä on tatuoinnin ottaminen..tosin en ole sitä vieläkään saanut aikaiseksi ottaa :D

Miehen sureminen:Eipä tuo paljoa näytä tunteitaan, siksi onkin välillä niin yksinäinen olo tämän asian kanssa.

Itsellä kun on tuo yksi lapsi, on tällä hetkellä ainoana murheena, ettei hän koskaan saa sisarusta. Koitan psyykata itseäni ajattelemaan, ettei ainokaisena nyt niin kamalaa ole..mutta aika turhaa on, en ole siis vielä onnistunut ajattelemaan tätä positiivisesti. Jos toinen penska vielä tähän perheeseen saataisiin, en muuta vaatisi :ashamed:

En tiedä kiinnostaako ketään tällä puolella, mutta meillä kromosomit, hyytymistekijät ja kilpparit nyt tutkittu, ei löydetty niistä selittävää syytä. Niinkuin arvelinkin. Ei syytä--> ei hoitoa. Näillä mennään, leuka rintaan kohti uusia pettymyksiä :p

-Pippari

En tiedä kiinnostaako ketään tällä puolella, mutta meillä kromosomit, hyytymistekijät ja kilpparit nyt tutkittu, ei löydetty niistä selittävää syytä. Niinkuin arvelinkin. Ei syytä--> ei hoitoa. Näillä mennään, leuka rintaan kohti uusia pettymyksiä :p

-Pippari
Toisaalta niin helpottavaa kun vikaa ei ole, mutta ahdistavaa kun ei saa syytä keskenmenoille: minulle myös tutkimukset toivat ei vikaa tuloksen. Mut tosiaan yksityinen sitten sano et kilpparissa itseasiassa ON vikaa

Mua kiinnostaa nää tulokset kun mullekin sanottiin että harvoin näissä KM tutkimuksissa mitään vikaa löytyy.... täälläkin kun muutamalle pinossa noita tutkimuksia tehty , niin harvalta on mitään löytyny?

Anteeks jo etukäteen, mutta tuun tänne nyt valittaan ja murehtiin. Oon mää käyny aina pikasesti kurkkiin että mitä tänne kuuluu :)

Nyt siis kp 29/28, eikä menkkoja näy. Yleensä mulla alkaa aamulla aina. Su ja eilen testattu nega, joten en usko että raskaana olisin. Nyt dpo 13. Mua vaan ihmetyttää kun mulla on viime viikosta asti ollu tissit huomattavasti isommat, ja jopa mies on sen huomannu :LOL: Ennen menkkoja ei oo koskaan ollu mitään turvotuksia. Niin sehän sitten saa mielen viliseen, että entä jos. Ootan nyt kuitenkin la asti ennen ku testaan, koska mulla joskus on kierto ollu 32 päivää. Ja oon ihan varma että kyllä ne viimestään huomen illalla alkaa, oishan se eilinen testi jo jotain näyttäny jos joku ois kyydissä. Tuntuu vaan niin epäreilulta että miksi toukokuussa kun oviksen tikutin ekan kerran elämässä, tärppäs, mutta nyt sitten kun oon kahtena kiertona km:n jälkeen tikuttanu oviksen, raskaus ei ala. Kokeilen tässä kierrossa jopa sen greippimehukuurinkin että jos se auttas ku niin moni sen puolesta tuntuu liputtavan. Joo, vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon, mutta meidän tuuri on mitä on, joten voin sanoa lähes varmasti että menkat alkaa tällä viikolla.
Oompa myös huomannu sen että en oo päässy km:n yli, vaikka niin luulin. Ehkä tämä tilanne kun raskaus ei ala vaikka olosuhteet on samat ku toukokuussa, vaikuttaa asiaan. Ja sitten se, että kun ei oo ketään kenen kans asiasta vois puhua. Tai kyllä ois, aika moni mun kaveri on myös kokenut km:n, joten "kohtalo"tovereita löytyy, mutta jotenkin vaan tuntuu etten halua vaivata ketään tällä asialla, ja mulla vielä sattuu olemaan semmonen periaate että pärjään kyllä yksin, vaikka tässä tilanteessa se ei ehkä oo fiksua. No, meillä alkaa kolmen viikon päästä työharjottelu, niin jospa se veis ajatukset seittemäksi viikoksi muualle.

Niin ja mulle saa päivittää iäksi 29v

MUMINA: ihanaa ja jännää!=) nyt peukutetaan että hyvin sujuu ja tarroja kyytiläiselle paljon!!

ja CATTIBRE: toivottavasti tosiaan tietää hyvää toi pöntön halailu;)

MIWWI: ikävät noi astmatutkimukset tähän saumaan, mutta pakkohan ne on hoitaa pois. tiedän tunteen kun jotain haluais niin kovasti mutta sitä ei voi toteuttaa silloin kun ite hust haluaisi, tuntuu että aika ei kulu ollenkaan eteenpäin että päästäi taas sinne mitä haluais toteuttaa..mutta tsemppiä ja :hug:
niin ja mäkin kävin siellä yksityisellä oman mielenrauhani takia ultrassa että näkis onko kaikki varmasti hyvin. mitään kipuja ja ylimääräisiä vuotoja mulla ei ole ollut mutta jotain siellä pientä vielä näkyi..kuitenkin gyne sanoi että kaikki ok ja kun menkat tulee viimeisetkin rippeet poistuvat varmasti ja estettä ei nähnyt etteikö voitais jo yrittää..sanoi vain että jos menkkojen jälkeen vuoto pitkittyy tai menkat ei ala viimeistään kuukauden sisällä niin sit uudelleen lekuriin..

QUU: tervemenoa vain sinne toiselle puolelle pysykkin poissa :) toivotaan että kaikki seurataan esimerkkiä ja tullaan nopsaan perässä!

TILLUKAS: tosi hyvä ajoitus sulla tulossa gyne käynnille.

SIMPU83 niin osuva ja koskettava kirjoitus! paljon tuttuja ajatuksia..kapinointia mullakin kai oli tuo kun rupesin heti ajattelemaan kaikkea mitä saan nyt taas syödä ja tehdä hyvillä mielin ilman että sitä ajattelee koko ajan masuasukin kannalta että onko sallittua.. esim..söin heti hyvillä mielen eri juustoja, join siiderin ja muutaman lisää..sit mietin että pääsen taas vapaasti kunnon hiki jumppiin, voin maalata rauhassa ilman että koko ajan ajattelen onko tää varmasti turvallista, voin tonkia mielin määrin pihaa ja puutarhaa vaikka suu täynnä multaa jos siltä tuntuu!

SUHVELI: paljon olen tosiaan ny miettinyt sitä miten onnellinen olen noista kahdesta rakkaasta lapsesta jo nyt.. mutta sitten kun sen tietää miten ihania ne tosiaan on ja rakkaita, ainutlaatuisia , suloisia niin jotenkin pelkää sitä että jos ei enää saisikaan kokea sitä kaikkea ihanaa mikä raskauteen, synnytykseen, vauvaaikaan ja siihen omaan lapseen ym. liittyy.

mies oli kyllä silloin aluksi pahoillaan asiasta ja pettynyt mutta en usko että kovin nyt enää asiaa miettii..ei ainakaan puhu siitä...sanoi silloin että voidaanhan me yrittää uudelleen joka keroi mulle että haluaa tosissaan vielä lapsia..

TILLUKAS: hyvä toi sun lakuvinkki :LOL: pitääpä laittaa korvan taakse jos ja kun siellä saakka joskus taas ollaan :)

MARLIN: tuohan se just on kun itellä kaks ekaa tullut nopsaa ja kaikki mennyt ok niin sitä nyt miettii että nytkö ne vaikeudet alkoi kun 30 rajapyykki ylitettiin ja miten kauan tässä nyt pitää tärppiä odotella..sitä kuitenkin toivoo että nopeasti raskautuisi uudelleen niin pääsisi tästä asiasta jotenkin eteenpäin ja voisi tavallaan unohtaa vaikka koskaan eu unohdakkaan..voisi vaan olla onnellinen uudesta masuasukista!

ON: ite soittelin tänään terkalle ja kyselin noista km asioista ja uudelleen yrittämisestä..sai mut vähän sekavaksi taas..kuulemma periaatteessa mitään estettä ei ole etteikö saa heti yrittää uudelleen sen mielestä , siksi kuulemma suositellaan että uutta raskautta ei sitten sekoiteta edellisiin hormonipitoisuuksiin..siis oletkin uudelleen raskaana ja sit luullaankin että raskaushormoni on koholla vanhan takia ja jotain hämminkiä ois vielä kohdussa... no, tein kuitenkin taas tänään raskaustestin ja nyt se oli onneksi melkein nega..hailakan ihan vähän näkyvän viivan antoi että on hormoni kuitenkin laskenut viikossa
.

Juu, ei auta vaan kun odotella ja katsoa vähän minkälaisen tuomion saan astmatutkimuksien kanssa, ja löytyykö keuhkoista jotain. : / Mua on myös mietityttänyt nää, että miks meillä ei onnistu? Miks toiset tulee niin helposti raskaaks, mutta me ei, vai onko muilla tutuilla ollu kans paljon keskenmenoja, mutta ei ole vaan ikinä puhuneet niistä.. Sit oon sitä kans miettinyt, että oon niin kauhee stressaaja, niin töissä kun kotona ihan joka asiasta, pitäis ottaa joku kunnon lomareissu aina kun on se kiinnittymisvaihe jos se jotain auttais.. :D Tai ensimmäisessä raskaudessa jossa tuli km, oltiin lomalla lapissa, joten ei se kai sitten auta, joku muu mättää. :ashamed:

Pippari Toi kyllä on aika kurja tilanne jos mitään syytä ei löydy niin sitten ei ole mitään millä asiaa hoitaakaan. Olen tuota miettinyt usein että jos itse tutkimuksiin joutuu, kumpi tuossa tilanteessa olisi parempi, se että jokin paha ongelma löytyy vai ettei ole mitään selkeää syytä. :| Voimia tilanteeseen ja yrittämisen jatkamiseen tästä tiedosta huolimatta. :hug:

Marlin kyllä tänne saa tulla avautumaan, eiköhän tämä osittain sitä varten ole olemassa. :) Varsinkin jos koet ettet näitä asioita voi muualle jakaa. Ehkä nuo sinun kasvaneet tissit kuitenkin olisi oire jostain.

heisu81 Kiva kuulla että hormoni on jo laskenut hyvin. Kannattaa tosiaan tarkastella nyt sitten seuraavat menkat millaiset ovat. Toivottavasti kaikki loppukin sieltä pois tulisi. :)

Miwwi Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, tuo keskenmeno on voinut olla vain huono mäihä. Ei sinussa automaattisesti ole mitään vikaa. Jos olet tosi paha stressaaja, kannattaisi varmaan joku pikkuloma järjestää. Itse yleensä myös stressailen aika tavalla, mutta nyt olen päättänyt jättää sen muille. :)

En muista nyt oletko aikaisemmin kertonut, enkä löytänyt sinua tuolta pinosta, että oliko tämä ensimmäinen keskenmeno? Tuo tosiaan voi olla vain huonoa tuuria tai ajoitusta eikä se vielä merkkaa mitään.

ON: Vuoto on todella vähäistä, mikä on hyvä. Pientä kivistelyä on ollut parina päivänä. Voiskohan tuo olla oviskipu, eli menkat olisi odotettavissa parin viikon päästä? Se olisi ihan loistavaa jos tulisi niin nopeasti, ei tarttisi odotella niitäkään pitkään.

EVO
Moi,
Onpa tullut hurjat määrät tekstiä!
Vähän hoppu niin en kaikille erikseen kommentoi :)
Onnea paljon plussanneille, jaksamista sekä kierron alkuun että niille jotka piinailevat oviksen jälkimainingeissa.

Tuo "kapinahomma" on aika jännä, en sitä siinä tilanteessa tajunnut mutta tosiaan viikko keskenmenosta lähdin reissuun yksin ystävän luo (oli siis jo sovittu aikoja ennen kuin selvisi kkm) ja reissussa tuli tosiaan syötyä mediumpihviä ja juotua pari lasia viiniä sekä maisteltua brie-juustoa :)

Käsittämättömän hitaasti aika kuluu kun jotain odottaa. Nyt kp19 ja musta kyllä tuntuu ettei tässä kierrossa tärppää, petihommat jäi sit lopulta kahteen kertaan :/ enkä siitä ajoituksestakaan oikein ole varma. Niin paljon on kiinni siitä miten kauan ne siittiöt sinnittelee ja vaikka mistä muusta asiasta.

Plääh.

Tänään on tasan kaksi viikkoa tyhjennyksestä. Aamulla tein raskaustestin, minkä ekaa kertaa toivoin olevan nega. 3min testiajalla tuli vain haalea viivanpaikka. Kävin suihkussa ja sitten huomaasinkin viivanpaikan muuttuneen lähes kontrolliviivaa vastaavaksi. Päätettiin kuitenkin miehen kanssa, että kumeja meille ei osteta, kun inhotaan niitä kummatkin. Enää ei siis voi/kannata testailla. Eiköhän se kroppa menkoillaan aikanaan kerro missä mennään. Täytyy vaan koittaa muistaa, että mulle pitkäkin kierto on normaali. Aloitetaan siis toivomaan toista tärppiä. =)

Viimeksi muokattu:
zapata En heitä. :) mutta ei voi olla vaan miettimättä kaikkee, tuntuu, että pian se masennus iskee, on niin paljon masentavia ajatuksia, vaikka pitäis vaan osata elää tätä elämää täysillä ja nauttia siitä, mut ei vaan voi, kun ei saa sitä mitä haluaa. : / kävin tänään lääkärillä ja sain taas jonku astmalääkkeen ja jonku puhallus jutun mitä pitää nyt 2 viikkoo käyttää, eli ei ainakaan tässä kierrossa yritetä, tai varmaan parempikin katsoo kunnolla, seuraavassa kierrossa.. :) ja mikään ei oo ärsyttävämpää kuin odottaa ja odottaa, että löydettäis sopiva kämppä!! kiva asua tuola homekämpässä.. :kieh: ihme, että tulee kaikkee oireita..

tillukas Kirjotushärö näköjään tullut, eli siis kokeilin :)

zapata Niin no minä nyt sillä kun en muuten oo tänne käyny kommentoimassa pitkään aikaan, ja sitten ku tuun kommentoimaan, niin heti vaan valitan ;)

**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Keskiviikkona 19.9.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Starhope___37v__KKM 3/12__________________________KP 88/34-37
Miramei___24v___KKM 4/12__________________________KP 9/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 7/30-32
zapata______KKM 6/12, KEM 8/12_____________________KP ?
Emppuli83___29v____KM 8/12________________________KP 17/28
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 27/28-30
hanja___KM 4/12, KM 8/12___________________________KP ?
iitu85__27v___KKM(rv18)11/11,KKM 1/12,KKM 5/12_______KP 13/?
Simpu83___29v___KMM 9/12_________________________KP 14/26-42

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12____________KP 12/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP 15/30-32
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 43/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 25
mumina___22v___KM 7/12____________________________KP 34/30-34
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 19/28-30

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 12/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 8/28-33
Marlin__29v___KM 7/12______________________________KP 30/28
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 25/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 6/28-30

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 23/28-32

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 53/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 38/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 14/28

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, miwwi, Mimmiel
Syyskuu: Quu

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!

Viimeksi muokattu:
Mut voi ottaa tuolta plussanneista pois ja siirtää kans tuonne taustailijoihin.

Huhuu, mihin vuoto katosi, hui, kun oli vähäinen vuoto ja kivut oli vähäiset, johtuu varmaan siitä, että tää tapahtu näin aikasin.. Tai ei se edellinenkään ollut kuin 5 viikkoinen, vaikka tulikin ulos vasta rv 9 ulos.

Onko täälä monilla mennyt kesken tai ollut tm ja vuoto tullut varhaisessa vaiheessa? millä viikoilla? Oliko vuoto ja kipu vähäistä?

Viimeksi muokattu:
Miwwi tsemppiä jaksamaan odottelut! Mulla on täällä päinvastoin vuodon kanssa. Tänään alkoi jo 7.vuotopäivä, kun normimenkat yleensä loppu jo viidentenä. Noh, tuskin se ovulaatiokaan sitten vielä on, että mikä kiire tässä.

Testejä tosiaan odottelen minäkin ja sain jo laittaa viestiä perään, että koska ne tulee. Pe iltana tilasin ja eilen ei vielä tulleet.

Tuulista loppuviikkoa! Ja PLUSSIA!!!

TILLUKAS juotko sä sitä grapemehua vain ovikseen saakka vai koko kierron? onkohan haittaa jotain raskautumiselle jos juo koko ajan?

MIWWI itekkin oon miettinyt paljon mahdollisia syitä keskenmenolleni ja yksi suurimmista on stressi. mun isä sairastaa parantumatonta syöpää ja juuri kun sain tietää raskaudestani hänen tila heikkeni paljon ja joutui sairaalaan pidemmäksi aikaa , leikkaukseenkin ja se oli tosi stressaavaa aikaa. tällähetkellä tilanne kuitenkin paremmin isälläni onneksi...en tiedä eräs gyne kuitenkin mulle joskus on sanonut että et voi omalla stressaamisellasi aiheuttaa mitään masuasukille, että jos se on mennäkseen kesken se menee stressasit tai et. myös sitä oon aatellut että mun mielestä silloin kun ovis oli niin yhdyntä oli silloin tapahtunut jo neljä päivää sitten niin olen ajatellut että oliko niin pitkä aika että siittiöt eivät olleet enää priimatavaraa jotka siellä vielä sattuivat odottelemaan..en tiedä tämä syiden miettiminen on aivan turhaa ei se siitä enää muuksi muutu..mutta ei tosiaan kannata ajatella että nyt jotain pahasti ois vialla jos tämä ensimmäinen km ..

SIMPU mullakin oli silloin kun ekaa kertaa testasin että vieläkö plussaa näyttää niin eka näytti ihan et on nega mutta sitte kun meninkin jonkin ajan kuluttua katsomaan niin viiva olikin piirtynyt ihan selvästi esiin..

ja sit omaa napaa: IHANAA IHANAA MENKAT ALKOI!!! en kyllä ole varmaan ikinä ollut näin iloinen menkkojen alkamisesta =) kierto oli just normaali mulle kekenmeno vuodosta laskettuna 27 päivää. ei näköjään ne gynetkään kaikkia tiedä kun mulla oli silloin just ennen kuin menin gynelle niin ovis oireita ollut parin päivän ajan ja se ovistestikin näytti plussaa..jostain syystä...ja sit kun se näki siellä munasarjassa sen jonkin rakkulankin mikä lie olikin niin uskon että se on liittynyt mun kiertoon ja jotenkin ovikseen..voihan olla että ovis ei ole kuitenkaan ollut täydellinen ja siksi gynekään sitä ei ole tunnistanut mutta uskon että jotain on kuiten kin tapahtunut! ja nyt ihana kun nää ekat menkat tuli ja saan ne pois alta niin ei tarvi miettiä että olisko nyt pitänyt kuitenkin varmuuden vuoksi odotella ne ekat menkat ennen kuin aloitetaan yritys.no, nyt ne tuli yrityksestä huolimatta ja ihan ajallaan ja hyvä niin niin ainakin nyt viimeistään loputkin poistuu jos siellä jotain rippeitä ois ollut ja kohtu sit puhdas ja voi aloitella puhtaalta pöydältä!

ON: täällä käyty kontrolliultrassa ja diagnoosi seuraavanlainen: ei kehittyvää munarakkulaa, miehen simpoissa vähän vasta-ainetta, lähete keskussairaalaan ja tiedossa todennäköisesti clomifen ja inseminaatio.. Jos jotain hyvää pitäs keksiä niin ainaki papa oli puhdas.

Niin ja sanoi, ettei se hänen ovuloimattomuusdiagnoosi viime kuulta ollut varma. Eli sanoi, että kyllä minä raskauduin viime kuussakin -tuli vain aikainen keskenmeno. Oispa onni meidän puolella ja jonot lyhyet...

Miwwi clomit saa aikaiseksi paremman ovulaation tai ylipäätään kypsyttävät munarakkuloita. Minulla siis pitkähkö kierto ja munirakkulat eivät kypsy eivätkä ainakaan irtoa siihen aikaan kuin pitäis (myöhäinen ovis). Inseminaatiossa ruiskutetaan siemennestettä kohtuun ovulaation aikaan, mutta meidän tapauksessa siitä huuhdellaan vasta-aineet pois (tai jotain sinne päin).. että jospa sitä sitten tärppäisi.. Onneksi käännyin yksityisen puoleen. Ei oltais varmaan vuoteen päästy vielä tutkimuksiin kun kerran keskenmeno on tapahtunut ja raskaus on alkanut. Nyt sain suoraan lähetteen keskussairaalaan jatkotoimenpiteisiin.

• Tykkää
Reactions: Miwwi
Miramei Minullakin on kierto pidentynyt runsaasti, ja ovulaatiokin on pitkittynyt. : / saa nähä sit joudutaanko mekin. Senkö takia olet sitten saanut km, vai onko ne ollut sitten vaan hyvää säkää? vitsi kun en oikeen ymmärrä näitä juttuja. :/ niin paljo kaikkee ihme juttuja :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä