**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Ekan keskenmenon jälkeen olin ihan että ok, menköön nyt huonon tuurin piikkiin. (Olin siis aika järkyttynyt, en voinut kuvitellakkaan ettei kohdussa olekkaan mitään elävää!) Toisen km:n jo aavistelinkin, mutta en oikein tiennyt, miten pitäisi suhtautua. Ensin tuli suru, mutta nyt sen jälkeen kiukku.. julkisella (ainakin meillä) pitää olla 3 keskenmenoa, ennenkuin mitään aletaan tutkimaan. Soitin siis yksityiselle, otetaan nyt muutamat verikokeet yms niin saanpahan ainakin mielenrauhan, että JOTAIN tässä on yritetty. En siis usko mitään selittävää syytä löytyvän ja sehän tässä kaikista pahinta onkin. Jos vikaa ei löydy, ei ole mitään mitä voisi hoitaa/ korjata :(

No, onneksi kävin yksityisellä, koska ensikäynnillä ultrassahan sitten huomattiin, ettei kohtu ole tyhjentynyt kaavinnasta huolimatta. Mitään jälkitarkastuksiahan en ole saanut julkisella. Seuraavalla kerralla osaan sitä sitten jo kyllä vaatia! :mad: Nyt taisi sitten kuukautiset vihdoin alkaa lääkkeillä, maanantaina jännään ultraa ja tuomiota, joudunko uudestaan kaavintaan vai en. Pitäkää peukkuja että tää olisi nyt ohi ja vois alkaa edes miettiä pikkuhiljaa, alkaako kolmas yritys heti vai kohta vai koska? :wave:

-Pippari

Anteeksi heti omanapaisuuteni, mutta pikaisesti tänne päivitän että uutta testiä en ole uskaltanut tehdä vaan odottelen että oireitakin olisi ja uskallan testiä ostaa ilman että pelottaa tulos. Tänään iski kamala paha olo ja jouduin jopa mennä töissä halaamaan pyttyä 2 kertaa. Ensimmäinen oli ihan yllättäin aamulla ja toisen kerran kun yhdellä naisella oli aika makea parfuumi ja minulla vatsa kääntyi ympäri ja jouduin lähtemään aika kiireellä vessaan... Valkovuoto on aika "valuvaa" ja tuntuu kuin kastuisi housut Tälläistä en ole kokenut ennen ja en tiedä miksi näin on? Lämpöjä en voi seurata kun nousi edellispäivänä kuume ja nyt en sitten tiedä mikä on "oikea" lämpöni. Olo on muutenkin sellainen ettei jaksaisi mitään ja silti olisi energiaa kun vain nukkuisi hetken, veto pois mutta silti jaksaa töissä juuri sen mitä pitää. Vaikea kuvailla tätä, tissit aristaa, mutta niin tekee välillä muutenkin ennen menkkoja...

Tämä teksti on kopiotu hätähousuista kun kirjoitan kuitenkin pariinkin keskusteluun ja en aina jaksa kirjoittaa uudestaan (jos joku ihmettelee samoja tekstejä eri paikoissa)
Todellaki pelottaa testata ja samalla pelkään että jos on plussa niin jaksaako pikkuinen olla mukana.

haini pahoittelut kokemastasi ja tervetuloa vertaistuen pariin. :hug: En tiedä onko tuo jälkitarkastuksen puute ihan vaan pääkaupunkiseudun ongelma, vai onko tätä ikävää puutetta muuallakin? Jälkitarkastus olisi minultakin paljastanut ettei kohtu ole vielä tyhjä, sen verran paljon raskausmateriaalia tuli ekoissa menkoissa, ja nämäkin olleet todella oudot. Säästöjä tehty hieman väärässä paikassa mielestäni. Missä Pippari sai yhtä kurjaa kohtelua?

carolina30+ oireet kuulostaa kyllä lupaavilta, toivottavasti tärppi olisi käynyt. Milloin testaat seuraavan kerran?

Hei vaan kaikille!

Olen lukenut tätä ketjua jo tammikuusta lähtien ja näin ollen pahoitteluni kaikille suuren menetyksen kohdanneille.

Itse sain spontaanin keskenmenon tapaninpäivänä 2011, viikkoja en tarkalleen tiedä koska ekassa neuvolassa en kerennyt käymään, mutta arvio noin viikolla 8. Tämän jälkeen en ole raskautunut. Lokakuun alussa on aika lääkärille miehen kanssa jossa aletaan selvittelemään mikä on vikana. Osaisiko joku kertoa vähän mitä kaikkea käydään läpi tuolla ensitapaamisella ja pitäköö ottaa jotain "kuukautisraportteja" mukaan?

Quu: Kiitos kysymästä, lääkärissä meni hienosti! Kerrankin mun tilanne otettiin tosissaan! Lääkäri oli sitä mieltä, että yrittämään vaan ja sitten kun raskaaksi tulen, niin pistelen klexanea, niin josko menis hyvin. Niissä testeissähän mulla ei ollut mitään vikaa.

Tai no, siitä ekasta km:sta (rv18) siellä luki patologin lausunnossa "Istukan verisuonet huonosti kehittyneet. Infarkti.". Tuo viittaisi lääkärin mukaan tukostekijään, vaikka testit mulla näyttää normaalia.. En vaan ymmärrä, että miksi mulle on tähän asti sanottu, ettei siinä lausunnossa ollut mitään poikkeavaa! Olisinko mä voinut saada jo näihin kahteen edelliseen tuon klexanen? Ilmeisesti se on vaan se kolme km:a kärsittävä ennenku saa siitä ekastakaan kaiken tiedon...

Noh, positiivisin mielin ollaan silti. Ehkä seuraava sitten menee loppuun asti ja mekin saadaan syliin se vauva :)
Miehen kanssa on vielä päätös tekemättä, että aloitetaanko yritys heti. Nyt mulla on olo, että ihan sama yritetäänkö heti vai odotellaanko 2kk. Täytyy ensteks kuunnella mitä miehellä on sanottavanaan. Nyt se tekee yötöitä ja sillä on päivisin kovin vähän fiksua sanottavaa :D

Julkisella puolella Varsinais-Suomessa tarjottiin jälkitarkastusta km 12+0, mutta ei tippaakaan vastusteltu, kun kieltäydyin. Olisi ehkä kannattanut "pakottaa", henkisesti se olisi ehkä voinut olla paikallaan. Pienemmillä viikoilla ei jälkitarkastuksesta puhuttu mitään.

Se mikä itseäni raivostuttaa, on julkisen puolen reagoimattomuus kemiallisiin raskauksiin. Kyllä silloinkin jokin on vialla, jos raskaudet päättyvät alkuunsa, vaikka on synnyttänyt samalle miehelle terveitä, täysiaikaisia lapsia. Ja todennäköisesti silloin vika on suhteellisen helppohoitoinen ja "luonnollinen", kuten keltarauhanen tai kilpirauhanen. Tai sitten ärsyttävän haastava pco. En usko, että mitään kalliita testejä tarvittaisiin, tai kalliita lääkkeitä, jotta pysyisin raskaana. En usko, että geenipuoli tai hyytymistekijät olisivat ongelma, silloin nuo kaksi kullannuppuakin olisivat olematta.

Ei minuakaan ensimmäisen keskenmenon jälkeen itkettänyt kauheasti ja muutenkin laitoin sen myös siihen piikkin että huonoa tuuria. Nyt tämä toinen olikin sitten henkisesti paljon rankempaa - etenkin ku joutui olemaan sen tiedon kanssa usean päivän ettei kohdussa enää ole mitään.
Eilen illalla helpotti se "sumu" jossa olen oleillut viime viikon perjantaista lähtien ja tänä aamuna jopa aloin odottaa ensi viikon työmatkaa. Onneksi olen saanut olla sairaslomalla tän viikon, ehkei tuosta työn teosta olisi tullut mitään =)

Seuraavassa listan päivityksessä voisi korjata että sain keskenmenon 8/12.

Kiertoni meni huhtikuun keskenmenon jälkeen sekaisin ja nyt odottelen sitten että miten nyt käy. Onko kierto vielä enemmän sekaisin eli saisi oikein toden teolla tarkkailla ovista =D

Toivoin että oltais päästy jonkinlaisiin tutkimuksiin jo nyt mutta pitää odottaa vielä yksi keskenmeno...se sitten varjostaakin seuraavaa raskautta ja oikein urakalla. En tiedä helpottaako yhtään se varhaisultraan pääsy jos menee samalla tavalla ku nyt viimeeksi.

Tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta!

Täällä ovis käsillä, hyödynnettykin, ajoituksen osuvuudesta ei varmuutta, kun en testaile. Täytynee tänään varmistella. :) Jotenkin itselläkin sellainen oletus että tässä nopeasti raskautuisi, ei siinä viimeksikään montaa kiertoa mennyt. Mutta mitään ei kyllä näissä asioissa pitäisi pitää itsestään selvänä.

Tuo jälkitarkastusten ja ultrien pihtaaminen on kyllä ihan käsittämätöntä. Itsellä oli kyllä äärimmäisen ihana se jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri. Soitti mulle vielä kun oli viimeisetkin verikokeiden tulokset tulleet. Muutenkin kyllä sain todella hyvää kohtelua sairaalassa. Tuo aikojen varaaminen jälkitarkastukseen ja tietty ihminen neuvolassa oli hiton vaikeita. Naisten polillakin sattui olemaan aina sama kätilö, kolme kertaa siellä jouduin käymään. Äärimmäisen sympaattinen ihminen. Oon kyllä sellaisia kauhukokemuksia kuullu terveydenhuoltohenkilökunnan käytöksestä näissä tilanteissa että ei voi olla kun tyytyväinen siihen kohteluun jota ite sain.

Aijaa.com - 10859846

Huonosta kuvasta ette varmaan näe mitään, mutta kyllä siellä hiukan oli vahvistunut viivanen ja nyt ei tarttenut minun edes tihrustella sitä tikkua. Huomenna "ehkä" teen aamupissasta jos uskallan. Nyt jo alkoi pelottamaan kun "plussan alkua" on havaittavissa. Vai kuvittelenko minä vaan?!

Aijaa.com - 10860538
Tämä taitaa olla parempi kuva kun otettu toisella kameralla. Haamulainen vai mikä?

Viimeksi muokattu:
EVO
carolina30+, kyllä tuo alempi kuva minun silmään haalealta plussalta näyttää, tuollaisia testailin keskenmenon jälkeen muutaman eli hcg:tä oli vielä jäljellä - viittaa siis tässä sun tapauksessa raskauden alkuun! Olihan sulla jotain yök-oireitakin jo eli hyvältä vaikuttaa :)

Quu
Carolina, hienosti näkyy haalea plussa siinä:), ihanaa! Varovaiset onnittelut ja vahvistumistoivotuksia !

Monta uutta olikin tänne päätynyt, isot pahoittelut teille kaikille kokemastanne:hug:. Hyvään seuraan olette kyllä päätyneet, ainakin mulle tämä on ollut ihan mahdottoman tärkeä paikka jakaa ajatuksia ja kokemuksia.

Iitu, tosi kiva että lääkärikäynti oli positiivinen ja että sait ihan konkreettistakin apua seuraavaan raskauteen. Ihmeellistä kyllä, että tuon myöhäisen km:n tuloksia ei kerrottu aiemmin, että olisit saattanut saada klexanen tukihoidoksi jo silloin. Kovasti tsemppiä yritykseen, milloin sitten päätättekin se aloittaa! Toivon, että sua saa pian onnitella loppuun asti kestävästi plussasta!

**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Sunnuntaina 9.9.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 115/28-30
Starhope___37v__KKM 3/12_________________________KP 78/34-37
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP 40/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12________________________KP 25/30-32
Mimmiel__29v___KKM 2/12___________________________KP 41/29
zapata______KKM 6/12, KEM 8/12_____________________KP ?
Emppuli83___29v____KM 8/12________________________KP 7/28
Cattibrie_____KKM 4/12_____________________________KP 17/28-30
hanja___KM 4/12, KM 8/12___________________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12_________KP 2/30-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12_________KP 28/28-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP 5/30-32
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11________________________KP 33/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 15
mumina___22v___KM 7/12___________________________KP 24/30-34
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 9/28-30

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 2/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12________KP 30/28-33
Marlin__28v___KM 7/12_____________________________KP 20/28
Mirrimami___TM 7/12_______________________________KP 15/28

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 13/28-32

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 43/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 28/28-30
piuu__30v__KU 3/12________________________________KP 4/28

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, miwwi

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, iitu85, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2183389-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksylla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2183389-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksylla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2183389-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksylla-2012-a/keskustelu/lapsen...-kevat-2012-a/

Viimeksi muokattu:
Tulkinnanvarainen Pahoittelut tädistä! :hug: Samassa veneessä ollaan. No, katseet kohti seuraavaa kiertoa! Olkoon se meidän tärppikierto! Ja kaikkien muidenkin tässä ketjussa olevien!

Vaikka minä oon kyllä tosi maassa..oon varma etten tule enää ikinä raskaaksi! :( Marraskuun alussa tulossa se laparoskopia ja muutenkin harmittaa aina kuukautisten alettua, kun huomaa oviksen olleen juurikin silloin kun ajatteli...ja oikein ajoitetuista peittojen heilutuksista huolimatta, ei ole onnistunut tulemaan raskaaksi! Sitä väkisinkin miettii, missä vika ja mahtaako minussa sittenkin olla jokin "isompi" vika..:'(

tulin silloin kierukan poiston jälkeen heti raskaaksi ja nyt ei sitten tärppää millään. vaikka tiedän ettei kauaa ole kkm:sta aikaa, niin silti ihmetyttää ja harmituttaa. ja mulla ei ole ikinä ollut säännöllistä kiertoa ennen kuin nyt yli 30v:nä. siitä olen kyllä nyt tyytyväinen :) . luulis että se helpottaisi tärppäämistä. taitaa olla mennyt parastaennen mun munasoluilla

Oi onnea carolina30+, toivottavasti lähtee vahvistumaan! Itse sain esikoisesta juurikin tuollaisen haikulin, vaikka kuukautiset jo 2vkoa myöhässä, hcg:n nousu on niin yksilöllistä ja raskauskohtaista, varmaa on vain että joku pieni siellä on hormooneita nostamassa ;) Voih, kumpa saataisiin muutkin olla tuijottelemassa viivoja testeissä...

Pahoittelut tätien vierailuista TULKINNANVARAINEN ja kultakimpale2
Tervetuloa myös uudet tulokkaat!

on. En meinaa malttaa odottaa testiä, vaikka melkein viikko vielä pitäisi jaksaa.. Heitin melkein jo kirveen kaivoon kun ei oikein täydellisesti saatu tähdättyä yrityskertoja oletettuun ovikseen, mutta jospa sinne joku sisukkaampi tapaus oiskin jäänyt kärkylle... Ääh katsotaan nyt! En kyllä oireita ole ihmeemmin huomannut, huimausta ja masun jomottelua mutta nuohan nyt voi olla mitä vain.. Yksi outo oire joka on nyt ja ollut myös muulloin plussatussa kierrossa, on suuhun ilmestynyt afta? Aika inhottava noin muuten, mutta oon siitäkin nyt ihan innoissani, jospa..?? :D

Sateenvarjo tervetuloa mukaan! Toivottavasti et joudu kauan seurassamme olemaan.

iitu85 todella kummaa ettei tuota diagnosia ole teille aikaisemmin kerrottu. :( Pistää todella miettimään että miten olisi muille raskauksille käynyt jos asiaa olisi jo silloin hoidettu? Onnea yritykseen, milloin sen päätättekin aloittaa! :D

hanja allekirjoitan myös tuon pelon, jonka luulen tulevan seuraavan raskautumisen kanssa. Mitä jos käykin samalla tavalla kuin viimeksi? Itsellä myös kaikki hyvin varhaisultrassa ja np-ultrassa sitten alkio kadonnutkin. Silti, yritän ajatella positiivisesti enkä missään nimessä haluaisi viettää seuraavaa raskausaikaa pelossa.

Cattibrie hienoa että olette saaneet oviksen hyödynnettyä. Peukut pystyyn ja varpaat ristiin että plussa tulee! :) Todella kiva kuulla että olet saanut hyvää kohtelua julkisella puolella. Taitaa minulla ollut vaan huono tuuri.

carolina30+ loistavaa että tuollainen haamulainen on tullut! Varovaiset onnittelut! :heart:

TULKINNANVARAINEN, MiNalo ja kultakimpale2 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. :hug: Olkoon tämä kierto teille erittäin plussarikas!

EVO tsemppiä lakanoiden mylläämiseen, toivottavasti tuottaa tulosta! :D

mumina toivottavasti maltat odottaa testauksen kanssa, negat on niin kurjia saada siihen tikkuun. Toivottavasti tuo afta merkkaa jotakin kivaa. :)

tillukas olikos sinulla viime kierto ihan normaali, ilman kemiallista? Toivottavasti tämäkin olisi jotakin muuta kuin kemiallista, vaikka jokin sinnikäs ihmisenalku?

ON: Pahoittelut hiljaiselosta, mutta viikonloppu on mennyt hieman kummallisissa merkeissä. Perjantaina aloin vuotamaan todella runsaasti polttojen kanssa ja lauantain vietinkin sitten sairaalassa. Menkat olikin kemiallinen keskenmeno. Tällä kertaa sain kuitenkin todella hyvää kohtelua sairaalassa, lääkäri oli aivan ihana. Sain Cytotecit vielä kotiin että saataisiin kohtu tyhjäksi. Paitsi, että en ole nyt oikeastaan enää vuotanut. Soittelen kohtapuolin uudestaan sairaalaan ja kyselen mitä asialle pitäisi tehdä.

Raskautuminen ei siis näytä olevan ongelma, lähinnä haluaisin nyt varmistaa että kohtu todella tyhjenee, muuten seuraavakaan ei varmasti pääse kiinnittymään.

Eli, tilanne minulla nyt siis KKM 6/12, KEM 8/12 ja kp:t hakusessa edelleen. :(

Kiitos Tsempeistä.. Se mun plussa tosiaan haalistui ja menkat alkoi yhden päivän aikaisemmin... Jokunsiellä oli yrittänyt kiinnittyä mutta noh uusi kierto.. Jospa tässä kierrossa.. 2v tuli nyt täyteen pikkukakkosen yritystä..

Tervetuloa kerhoon, zapata. Joskus olisi ihan kiva, jos ei ihan joka kierto yrittäisi kiinnittyä... Edellinen kierto oli kemiallinen (tuli ulos noin viikon myöhässä). Tämä kierto piti olla 30 päivää, oviksen perusteella. Minulla kun luteaali on tasantarkkaan 14 vrk. Ei vaan ole sellainen olo, että olisin raskaana, siksi ihmettelen kuukautisten puuttumista.

EVO
Osaako joku neuvoa:
Soitin äsken neuvolaan reilun viikontakaisen verikokeen tuloksia (4 viikkoa keskenmenon jälkeen mitattavat hcg:t) ja vastaus olikin positiivinen. Häh. Mulla alkoi menkat heti sen verikokeen jälkeisenä päivänä ja kotitestit on jo ennen verikoetta näyttäneet negaa. Onko se sitten vaan niin paljon herkempi se verikoe että siinä vielä jotain hormonia näkyisi? Neuvolan täti (joku sijainen) sanoi vaan että eiköhän kaikki ole kunnossa. Niin kai sitten. Outoa vaan kun olin ihan varma että se koevastaus on negatiivinen. Millaisia kokemuksia muilla? Pitääkö tästä nyt lähteä johonkin yksityiselle ultraan vai uskoa että kaik on hyvin kun ne menkatkin tuli ajallaan jne.
Kalenteria kun tämän asian tiimoilta selailin niin huomasin että kkm olikin elokuun puolella, 3.8. Saa korjata jos viitsii, eipä tuo niin tarkkaa ole muutaman päivän heitto...

EVO oho ompas jännä juttu.. Oletko kotitestejä tehnyt, näyttävätkö uudestaan plussaa ts uusi raskaus alkanut? Itse olen elänyt siinä uskossa, että tk:n testit olis suht "karkeita" eli laskevat esim haikulit haamut negoiksi.. Saatan toki olla väärässäkin. Kertoiko neuvolasta että mikä arvo oli? Kun eikös hcg raja-arvo ole joku alle 5 jonka jälkeen ei enää laskua seurata (itselläni km jälkeen ei kyllä 20 jälkeen katsottu enää mitään, kontrolli vasta 3kk päähän, niimpä kävin yksityisellä toteamassa että kaikki ok)

EVO
mumina, löysin kaapista r-testin jonka just tein ja se kyllä näytti negaa.. Ehkä silloin verikokeen aikoihin vielä ennen menkkoja oli jotain veressä mitä kotitestit eivät näyttäneet. Ei voi oikein olla uus raskaus kun tosiaan menkat oli just ja vielä tuo äskeinen testi selkeä nega. Jotenkin vaan hämää tuo positiivinen tulos. Terkka sanoi vain että "labratestin tulos positiivinen", ei antanut mitään numeroarvoa. Olis tietty pitänyt tajuta kysyä. Voiko jotain raskausmateriaalia jäädä kohtuun vaikka olis ihan normaalin kuukautiset? Eikö sieltä viimeistään menkkojen mukana kaiken luulis tulevan pois. Ärsyttävää kun ei tiedä mitä omassa kehossaan tapahtuu.

Yhteistyössä