~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Nyt pippuri soitat gynelle! Mulla kun ei alkanut kierto teroluteilla niin lääkäri ultrasi ja sanoi että mulla on niin ohuet limakalvot että siellä yksinkertaisesti ei ole mitään mitä voisi vuotaa. Sanoi että en ilmeisesti tuota tarpeeksi estrogeeniä. Sain siis viikon estrogeenit ja kahden viikon primolutit. En tietysti tiedä miten tää jälkimmäinen setti toimii kun menkat ei ole vielä(kään) alkanu. Ainakin jomottaa ja kramppaa että josko ne nyt vaan pian alkaisi (viimeiset tabut meni maanantaina)!
 
MiNalo Voi ei! Olen niin pahoillani! Tuntuu tosi pahalta sun puolesta. :( Ikävää kun oot joutunu kokemaan niin monta keskenmenoa. Itsekkin jo aloin vähän pelkäämään tota kemiallista. Se on varmasti aika yleistä.

Tuuuli Ei ole mun mielestä yhtään kahelia sytyttää kynttilää pikkuselle, itse tein samoin ja varmasti moni muukin on niin tehnyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Ku kävin sillon kp12 siinä seuranta ultrassa niin sillon kohdun limakalvo näytti olevan jo hyvä, että oli paksuuntunu mutta jostaki syystä mun ruho ei vaan halua vuotaa :( paitsi sillon se km:n vuoto oli sen 7-8 viikkoa niin siinä oli vissiin vuoto koko vuoden eestä! Mutta joo, ens viikolla soitan gynelle jos ei kuulu ku se aika oli se 14 vrk.
 
MiNalo, vielä sen verran jankkaan samasta asiasta, että jos vain joskus pystyt pyytämään labratulokset tai katsomaan ne itse jostain, niin tarkista. Sillä aina ei sisätautilääkäritkään kiinnitä huomiota ns. raja-arvoihin vaan monesti vain tuijotetaan, että ne ovat "viitteissä" (jotka Suomessa tosi laajat)..vaikka luultavasti ne onkin ihan asiantuntemuksella katsottu, jos sinua säännöllisesti syynätäänkin :)
Jaksamista kuitenkin kovasti!
 
Olipas paljon täällä rupateltu! Joo aattelinkin että varmaan moni on sytytellyt kynttilää.. :) Itse ollaan päätetty ottaa tatuointia vauvalle (vauvoille :D??) kun syntyy.. Mielessä kävi myös joku ihan pienen pienen pieni kuva tälle menetetylle.. Ollaan siis tällänen melekosen tatuoitu pari, tai no, mies on vasta alotellut tatuoinnit, mutta itellä on jo ihan tarpeeks.. Mutta tärkeistä asioista voi aina kuvaa ottaa lisää, eh! :D

Lisää omaa napaa.. Tänään oli jo paljon vähentynyt vuoto, käveltiin kaupungilla ja kotiin päästiin niin verta alkoi tuleen kun hanan olis avannut, niinkun olis pissalla käyny?! Ja veri oli ihan verta verta, ei mitään hyytynyttä, vaan niinku ois nenästä vuotanu verta.. Ärsyttää, loppuis jo, mistä tollanen yhtäkkinen hyökyaalto tuli, kun kohdusta enään tiputteli gynen mukaan. P*rkele.
 
Tuuuli+, mulla tuli ekat menkat runsaina, sitte loppu. no kahden päivän päästä alko uudestaan ja ku töistä lähin niin oli housut aivan veressä.. kiva. sit ne hiipu ja seuravaana päivänä loppu. ja kaavinnan jälkeen oli kans sillai et luulin et ne loppu mut sit alko taas uudestaan seuraavana päivänä, sitä kesti jonku vajaan viikon. mut se ei ollu ku vähäistä vuotoa, mut ihan verta kylläki.
 
Mulla on miedän molempien lasten nimet ja syntymäajat olkapäässä sydänten kera, seuraavan lapsen nimi ja syntymäaika tulee myös sinne :)

On: Mua on koko päivän huimannut ja alamahalla nippailee. Limailua on myös, olen koko ajan rampannut vessassa ettei vain se ole verta.. Hölmö minä, :D
 
millamaria14 Joo.. Tää on sitä KM:a.. Et ei oo viä menkat, niin tai menkat ja keskenmeno samaan aikaan? Häääh, mut tosiaan ns samaa vuotoa kun keskenmenon aikana eli nyt on vuotopäivä 9.. :O Siks ihmettelen, toisaalta ehkä se KM ei tykännyt kun koko päivän yhtäkkiä kaupungilla ravasin niin päätti pullauttaa vähä lisää verta myllyyn! Vai oisko tää ny vaihtunu menkkoihin, kun kohtu tyhjänä ollu maanantaista? Who knows, se kyllä rauhottu se vuoto, että kerran tuli, just niinkun ois nopeesti käyny pissalla.. Sit rauhottu. Sorry nyt on sitten muuten sekavaa tekstiä!! :D

Ihana Sanna-M mikä idea! :)
 
Kiitos kaikille sympatioista! Ootte ihania ja niin niin tärkeitä! :heart: Kyllä tää taas tästä jahka menkat alkaa ja uusi kierros pyörähtää käyntiin...Vaikka tällä hetkellä mielessä ei ole muuta kuin se et miksei se viiva voinut vahveta..tuijottelen jatkuvasti toissapäiväistä ja eilistä testiä epäuskoisena siitä et tänään sitä viivaa ei juurikaan enää erottanut. :'(

eltsu81 Mulla ei nyt enää ole niitä viimeisimpiä arvoja paperilla...mutta muistaakseni TSH oli 1.6 luokkaa ja T4V taisi olla noin 14. Noiden testitulosten jälkeen luin paljon kirjoituksia aiheesta ja olenkin tietoinen, kuinka viitearvoissa olevat arvot voi silti tarkoittaa vajaatoimintaa..etenkin vauvaa yrittäville. Ymmärsin kuitenki et noi arvot ois siltiihan ok?? Toki TSH voisi olla hiukka alhaisempi ja T4V puolestaan korkeempi, mutta noi ei ois pahat..

Ai niin ja Sanna-M onnea sinulle plussasta! :heart: Sano vain sitten kun haluat siirtyä viralliselle plussanneiden listalle! ;)
 
Joo kyllä noi arvot äkkiseltään ihan ok vaikuttais :) Tsh pitäis olla raskautta yrittävillä alle 2 ja t4v vois toki olla korkeampi (yläkolmanneksella) mutta riippuu ihan omasta olosta ja oireista. Mulla oli tsh 2.42 ja t4v 10.29 kun aloitettiin lääkitys, lisäks vasta-aineet oli koholla.
 
Viimeksi muokattu:
millamaria14 kiitos tosta ovulaatiolinkistä!=)
Pippuri85 ymmärrän että tuskastuttaa jos kierto epäsäännöllinen ja menkkoja ei tuu yms. En tiiä lohduttaako yhtään mut mulla kävi viime keväänä niin ku lopetin pillerit et ekat kuukautiset oli ihan vaan jotain ruskeaa tuhrua. Menin sit gynelle joka sano että liian ohut limakalvo. Sit sain terot ja kierrot oli pari seuraavaa kuukautta vaan 17 päivää. Sit soitin taas lekurille ja se sano että lopeta ne (oli kyl tuskaa ku tuntu ettei sitä kiinnostanu yhtään, että kokeillaan nyt vähän sitä ja tota, vaikka itellä hirveä vauvakuume ja hätä :( ) no, sit lopetin terot ja tuli seuraavat kierrot sellasta 17-22 päivää. Sit yhtäkkiä noin neljän kuukauden jälkeen ku olin jo ihan epätoivoinen noiden kiertojen kanssa nii tulikin ihan täydellinen kierto, mojova ovis 2 vk kuukautisista ja pian jo plussa testiin. Voin kertoa että olin tosi yllättynyt. Mut halusin vaan kertoa tän jos se antaisi ees jotain toivoa, että voi ne kierrot yhtäkkiä lähtee toimimaankin vaikka ei siltä tuntuisi:)

Itse täällä pähkäilen että mitäköhän tää kroppa touhuaa. Menkkamaiset säryt jatkuu edelleen (n.viikon jo ollu) ja eilen tuli ihan pikkasen valkkaria jonka mukana pikkuruinen tippa vaalenpunaista vuotoa ja verta. siis ihan minimaalinen. Meinasin jo innostua ihan hirmuisesti kun viimeks mulla tuli just tollanen tippa kiinnittymisen aikoihin. Sit muistin että kaavinnasta on vasta n. 2,5 viikkoo että ehkä ei oo ihan mahdollista. :DMutta oli se hetkellinen innostus kyllä aikamoinen ennen kun palasi takaisin maanpinnalle:ashamed:
 
Tein aamulla uuden testin joka selkeesti vahvempi, ja pakko oli illalla vielä testailla pc:n liuska testillä, se oli myös selkeä plussa. :) Alavatsa nippailut jatkuu, alaselkä särky myös, ja koko aikainen pelko että menkat alkaa. Yritän ottaa rennosti, mutta vaikeaa se on.

Toivon teille kaikille myös plussaa :heart:

Sanna-M rv 4
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+ ja Joosukka
Musta tuntuu, että ollaan alettu miehen kanssa erkaantumaan toisistamme viime viikkojen aikana. Ostettiin talo kesällä ja mies tietysti stressaa remonttia ja minä murehdin edelleen keskenmenoa ja siihen liittyviä juttuja. Ei olla keskusteltu mistään asioista hetkeen kunnolla. Tuntuu, että toinen on pystynyt unohtamaan melkein kokonaa tapahtuneen ja itse mietin sitä edelleen joka päivä. :( Tänään ihan itku tuli kun tajusin miten ahdistunut olen ja pelottaa oma mielenterveys. Töissä olen pystynyt olemaan kun mitään ei olis tapahtunutkaan, mutta kotona kaikki tulee mieleen ja masentaa. Muutamille ystäville olen asiasta jonkin verran puhunut, mutta tuntuu että se ei auta. Tuntuu typerältä mennä juttelemaan ammattilaisille. Psykologin käyntiä kyllä tarjottiin neuvolassa, mutta en kokenut sitä silloin tarpeelliseksi ja ihan ok olo tulikin tosi äkkiä, nyt vaan tulee jälkikäteen tosi paha olo. Ruokahalukin on vähän ollut poissa pari viikkoa. Ristiriitaisia fiiliksiä on uuden raskauden suhteen myös. Tavallaan se varmaan piristäis, mutta voi olla että ahdistuisin siitä myös. On tämä elämä hankalaa ja näin viime yönä unta viikatemiehestä...
 
Syssy^^ :hug: Mä ymmärrän miltä susta tuntuu.. Mulla on samoja ahdistuksia. Me ei olla tosin miehen kanssa erkaannuttu toisista, mutta mä mietin oman pääni sisällä asioita ja mietin monesti että pitäiskö vaan oikeasti mennä jonnekin ammattilaiselle puhumaan... Tuntuu että mulle ei oo annettu aikaa surra! Töis on kokoajan ihan hirvee kiire jne... :( Eilen masensi taas niin että menin koiran kanssa pimeän tultua lenkille että pääsen samalla salaa itkemään... :( En halua vaan aina jauhaa näitä ajatuksiani mun miehelle ja masentaa häntä. Kyllä hän kysyi kun ruvettiin nukkumaan että oonko mä hänelle vihainen. Vastasin että en ja sitten hän kysyi että no mikä sulla sitten on. Sanoin että mua vaan masentaa taas ihan kaikki. Ei sitten puhuttu asiasta sen enempää.
 
Syssy^^, täällä kans tuntuu et miehellä ei ollu mitään ongelmaa keskenmenon kans ja nyt ku ekaa kiertoa saadaan yrittää niin hän ei ymmärrä ollenkaan kuinka rankkaa tämä on minulle.
sain eilen kirjotettua hänelle pitkän viestin ku töissä oli ja hän ehdotti sit illalla hommia. mut en sit tiedä muuten, ku mitään varsinaista vastausta ei tullut viestiin.

voisinkohan mä syödä kaapissa olevan terolut paketin nyt tähän syssyyn heti. kaapissa siis vanha semmonen yks liuska(pitäis olla päiväystä kyllä vielä), ku viimeks meni hermo yrittämiseen ja semmosia määräs lääkäri ja ne kyl autto mulla, heti ekasta tulin raskaaks. joten toivo niihin korkeella. mun luteelivaihe siis tosiaan liian lyhyt. tein tossa taas uuden ovistestin ja nyt tuli haaleeta viivaa eli ovis olis tulossa tässä lähiaikoina? ku eilen ei näkyny vielä mitään? vai oonko ymmärtäny väärin? siis ei vielä positiivinen ollu mut jotain tuli kuitenki. ku ne pitää oviksen jälkeen vasta syödä et oikeesti auttavat. pitää kyllä kaivaa aamulla kaapista missä ne on. meinasin vasta ens kierrossa kokeilla, mut nyt tekee mieli kokeilla jo nyt :) saahan niitä lääkäristä sitte lisää. uusiikohan neuvolaläääri tommosta reseptiä vai pitääköhän varatayksityiselle taas aika sitä varten?
 
Syssy :hug:

Mariah33 mulla tulee kanssa välillä toi mieleen että äh, kehtaako tuolle miehelle taas valittaa/avautua... Ja mies on sanonut että koska vaan saa ja pitää puhua ja tiedän sen mutta.. silti. Ärsyttää itteensä kun vatvoo kokoajan joitakin asioita.. Meillä miehestä tuntui kyllä pahalta KM, mutta niinkun hänkin sanoi, että mulle se varmasti oli rankempaa, kun mun kehossa se kaikki tapahtui..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Moikka, mä en vaan uskalla vielä poistua täältä, menkkoja ei näy ja hyvä niin. :) Mutta silti en vielä uskalla iloita, en ennen kuin ultrassa on nähty sydämmen syke. Tiedättekö muuten millä viikoilla sinne alkuraskauden ultraan kannattaa mennä, vaikka yksityiselle?

Isot tsemppi halaukset täältä kaikille ja toivon että pian seuraatte perässä :heart:

Sanna-M rv 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Tuuuli+
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Perjantai 11.10.2013



Mariah33____33v____KM 5/13________________________KP 8/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 3/28
Emeli-____22v_____KM 6/13__________________________KP 53/29
Sunflower86_____KM 5/13____________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13________________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13____________________________KP 31/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13______________________KP 31/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13________________________KP ?/?
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_________________KP 17/28
eemiliah____22v____KKM 8/13_________________________KP 18/?
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP ?/28-30?



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12,KEM 10/13__KP 1/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_______________________KP 30/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_________________________KP 30/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13______________________KP 46/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13__________________KP 39/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13_____________________________KP 8/?
Tyntti___22v____KKM 9/13___________________________KP ?/?



Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 33/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 37/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 21/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 15/27



sydäntähti dpo 4




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81
millamaria14
Hipsunpöpsy




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Kataja82, Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Ja niin se vuoto alkoi tänään..Fiilis vielä aika maassa. :( En osaa olla ajattelematta sitä seikkaa et voisin olla raskaana jos se hemmetin alkio vaan voisi olla tarpeeksi hyväkuntoinen jaksaakaan pysyä matkassa! Merkkasin itselleni kemiallisen raskauden tälle kuulle..Oli ne viivat hetken sen verran selkeitä..
 

Yhteistyössä