~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Kiitos Joosukka tsemppihalista!

Minulle voisi päivittää keskiviikolle kp1/28 ,menkat yllätti keskiyöllä. toivon todella että nää hormonit sais nyt kierron tasaantuun ja ehkä ihmeitä aikaan. Hyvää yötä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kemialliseksi jäi tämäkin yritys..Viiva oli lähes kokonaan hävinnyt tän aamun testissä. :'( Mä epäilen ihan oikeesti et mun munasolut on viallisia..ensinnäkään ne ei hedelmöity kuin harvoin ja sittenkin kun hedelmöittyy, niin ei kehity alkua pidemmälle. Kyllä tässä nyt jotenkin tuntuu siltä et ollaan isompien asioiden äärellä. Tänä aamuna itkiessäni tota olematonta viivaa testissä, mieleen hiipi väkisin ajatus et jospa tää oli nyt meidän osalta tässä. En jaksa tätä enää..Meidän täytyy nyt miehen kanssa tosissaan puhua, mitä me aiotaan tehdä asialle vai tehdäänkö edes mitään. Mihinkään kalliisiin hoitoihin meillä ei ole varaa, se vaihtoehto on jo käyty läpi. Mies sanoikin mulle eilen et hän ei kestä enää kattoo mua tällaisena ku stressaan vaan puolet kuukaudesta sitä et onko tärpännyt vaiko ei..ja oon tosi kiukkunen ja masentuneen oloinen. Tää on mulle ihan hemmetin vaikeeta! Kyllä te kaikki tiedätte, miltä se kaipuun tunne ja tyhjä syli tuntuu. Luulenpa vaan et kyllä 3 vuodessa olisi jo tulosta tullut jos ois tullakseen..
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Keskiviikko 9.10.2013



Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 6/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 1/28
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 51/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 29/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13____________________KP 29/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13______________________KP ?/?
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_______________KP 15/28
eemiliah____22v____KKM 8/13_______________________KP 16/?
Tuuuli+____21v____KM 9/13_________________________KP ?/28-30?



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 28/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 28/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 28/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 44/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 37/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP 6/?
Tyntti___22v____KKM 9/13_________________________KP ?/?



Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 28/28-29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 31/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 35/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 19/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 13/27



sydäntähti dpo 2




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81
millamaria14
Hipsunpöpsy




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Kataja82, Väpä08, bumbis, Minnah88



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan kp29/28.. vatsaan koskee niin, että odotellaan vaan menkkoja TAAS saapuvaksi!

Edellisessä kierrossa plussasin kp 29/28 ja vuoto (runsas ja KIPEÄ) alkoi 30/28. Eli oliko sitten ns. kemiallinen??? On tää kyllä yhtä vuoristorataa tunteiden puolelta tää vauvelin yrittäminen.. kun vaan osaisikin unohtaa kokonaan ja antaa tulla "kun tulee" (jos edes tulee..?)!!! Huoh!
 
Mä sain plussan, vaikkakin vielä haalea mutta selvästi nähtävä. Plussa tuli first signaliin ja clearblue testeihin. Mies sanoi että odotellaan kuitenkin vaikka on iloinen, se on silti varovainen koska keskenmeno kummittelee vielä mielessä. Samoin mulla, joten ainakin tällä hetkellä olen raskaana, mutta nyt vain odottelen rauhassa ja seuraan tilannetta. :)

Sanna-M rv 3+6 (kp 28/28-29)
 
Pahoittelut MiNalo :hug: Sure nyt, mutta nouse sieltä taas kun on se aika. Kyllä kaikki vielä kääntyy parhainpäin.

Onnitelut kaikille plussanneille! Ihanaa.

ON: menkkoja oottelen jo malttamattomana. Nyt on kp 23 meneillään jos lasketaan KU:n tyhjennysvuodosta alkaen. Jos kierto on normaali niin menkat alkaa ens to. Toivon, että alkaisivat aikaisemmin, niin voisin mennä jo ekoihin tutkimuksiin.

Tällä hetkellä fiilis on vähän parempi kuin esim. viikko sitten. Kiinnitän erityishuomiota terveelliseen ruokavalioon, koska uskon, että sillä on positiivista vaikutusta raskautumiseen puhumattakaan vaikutuksista fyysiseen ja psyykkiseen olotilaan.

Otin myös yhteyttä siihen kaverin kaveriin, joka on kokenut monta keskenmenoa ennen kolmen lapsen saamista ja näen häntä tässä lähiakoina. Ihanaa, että hän itse ehdotti tapaamista. Tuntuu, että tarvitsen sellaisen juttuseuraa, joka tietää mitä käyn läpi. Vaikkakaan, mulla nyt ei periaatteessa ole kuin yksi KM takana, toki KU:n koen suurena vastoinkäymisenä.
 
Hei typsyt ja kovasti anteeksi nettihiljaisuus. On ollut niin paljon miettimistä.
Vuoto loppui ja alkoi ja loppui ja alkoi, ja eilen kävin sit lääkärissä. Ultrasivat, ja joku pieni papu näkyi miun kohdun SISÄLLÄ. Sykettä ei nähnyt vielä, mutta sanoi, että muutaman päivän päästä pitäis näkyä, tai parammalla koneella vois näkyä jo nyt.. Voin huokaista helpotuksesta, ja alkaa pelkäämään uusia asioita. Ja vuodosta sanoi, että ihan normaalilta vaikuttaa, kun kohdun suu on kiinni, ja verta ei siellä näy. Siirtäkää mut nyt hemmetin äkkiä plussanneisiin :heart:
Ihanaa että meitä lähti roiman iso joukko plussajengiin, mutta pahoillani olen kuitenkin heidän puolestaan jotka eivät tähän junaan päässeet vielä!
 
Onnea bumbis ja Sanna-M plussista! Uskon että jännittää mutta samalla myös niin ihanaa! kyllä se pelko toivottavasti siitä hiljalleen vähenee kun maha kasvaa yms :)
MiNalolle voimia :hug: tiiän ton tunteen että koko kuukauden aina odottaa eka ovulaatiota ja sitten sitä lopputulosta.:( ja ittelläni ei oo ees vielä kauheesti yritystä takana mut silti tuntuu rankalta.

millamaria14
kyselit siitä ovulaatiosta keskenmenon jälkeen. Oon miettinyt ihan samaa. Ite oon kuullu että jollain on kierto toiminut heti niin kuin ennen km ja toisilla ehkä vähän heittäny.Varmaan niin yksilöllistä. : /

Itsellä kans ensimmäinen kierto menossa kaavinnan jälkeen ja tuota ovulaatio asiaa itsekin juuri jännäilen. Luulin että mahdollinen ovis olis voinu olla viikonloppuna (kp 12-13). Sitä ennen oli menkkasärkyä ollut jo pari päivää ja vkl sitten kunnon vihlonnat vatsassa ja selässä. No tää menkkasärky jatku edelleen ja eilen rupes särkemään oikein kunnolla vasemmalta selästä ja vessassa huomasin kunnon ison limaklöntin (anteeksi kuvaus :D) ja sit tää kipuilu hieman helpotti vaikka menkkasärkyä selässä ja vatsassa edelleen. Että en sitten tiiä. O-testit ei näyttäny mulla mitään, mutta ei oo ikinä näyttänyt. Pelottaa kans tää jatkuva menkkamainen särky että onko kierto jäämässä samanlaiseksi kuin ennen kkm eli sellaset 17kp... Miten teillä muilla onko ollu heti km jälkeisessä kierrossa lähes koko ajan pientä menkkamaista jomotusta? Hööh aattelin ottaa tän kierron rennosti ja sit ekojen menkkojen jälkeen vasta kunnolla ajatella asiaa mut pyh! :D
 
Minalo perkele! (suoraan sanottuna) kyllä sulle nyt hemmetti se plussa olisi suotu jo! Epätoivo yllättää vähän väliä, ei sille mitään mahda, mutta jotenkin pitäisi myös psyykata itteensä eteenpäin, löytää elämästä niitä hyviä puolia ja koittaa pysyä niiden avulla pystyssä. Ootko ajatellut että tästä puhuminen jossain helpottaisi, esim kävisit työterveydessä/omalääkärissä kertomassa kuinka koetuksella psyyke on ja voisit saada tukea? Eihän se mitään korjaa mutta voisi helpottaa kun saa purkaa tuntojaan niin voisiko kotona ilmapiiri parantua myös? :hug:

Rosuliina hyvä että uskalsit ottaa tuttuun yhteyttä. itse ajattelin tuon niin että jos joku haluais multa tukea näissä jutuissa niin olisin valmis auttamaan, niin kuin täällä palstallakin mielelläni vastailen muille yms. Nää kokemukset kasvattaa meitä ihmisinä ja vaikka nää kamalia onkin niin silti jos jollekkin tän kokemuksen kautta osaan olla edes pieneksi tueksi niin sen teen mielelläni. :)

Minnah hyvä että kaikki kunnossa ja saisi olla jatkossakin. Tsemppiä plussanneisiin, pysykkin siellä! ;)
 
Viimeksi muokattu:
evaparadise samoin minä olen valmis tukemaan muita vastaavassa tilanteessa olevia. On se vaan tärkeää käydä näitä tapahtumia läpi samoja asioita kokeneen kanssa.

millamaria14 mulla kierto palasi heti lähes normaaliksi. Eka kierto oli kaksi päivää pidempi, mutta heti seuraavasta jo normaaliksi. Mulla oli spontaani keskenmeno eli hoitui ilman lääkkeitä ja kaavintaa.

minnah Onnittelut!
 
Viimeksi muokattu:
Eemiliah, eihän se klöntti ollu verinen?

Minalo, Jaksamista sinulle! Kuulostaa jo aika rankalta kyllä henkisesti, voisiko tosiaan olla apua käydä puhumassa jossain asiasta? voimia! :hug:

Itellä paha olo, kun ovis olis käsillä ja miestä ei kiinnosta toimet ollenkaan.. ei paljoa sit innosta väkipakollakaan olla... enkä osaa kans puhua et kuinka henkisesti asia ressaa itseä, siis sen takia ku vauvakuume on niin kova.
 
MiNalo En ees tiedä mitä sanoisin.. Oon niin pahoillani sun puolesta! Mee oikeesti juttelee jollekin ammattilaiselle noista tunteista, niin mäkin tein ja se autto. Siel saa itkee huutaa ja purkaa ja se hoitaja ymmärtää kyllä. Jaksamisia!!! :heart:

millamaria14 Nyt vaa viettelet sen miehen ja kaadat sänkyyn, kyllä se siitä lämpenee. ;) Ja koita vaan ottaa asia puheeks vaikka se vaikeeta oiski, jospa sitä miestäkin painaa jonkulainen huoli samoista aiheista.

Minnah Tervemenoa ja pysyki poissa! :heart:

Onko kukaan tullut tietoiseksi kohdustaan? :D siis tarkotan sitä että näiden keskenmenojen jälkeen oon huomannu että mä tunnen sen, tai tiedostan, tai jotakin. En tiedä mitä tää on. Sellanen painon tunne alamahalla ja kirvelyy ja poltteluu, vai onks se sitä ovulointikipua? Mutku ei ole toispuolista vaan just tosta häppärin alta. Mietin et onks siel jotain häikkää mut mitä siellä vois olla ku tyhjä se on jo kohta 5kk ollu. En tajua. Vi*tuttaa vaan ku ennen sitä ei tiedostanu ja nyt tuntee jotenki kaiken siel.... En tiedä saako tosta mitää tolkkuu mut kuitennii!
 
millamaria14 ei ollu verinen. Oli sellanen ihan läpinäkyvä, niinku ovismainen, mutta ihan vähän oli tosi vaaleanruskeaa jotakin(?) seassa. Että en tiiä..Ärsyttää ku koko ajan miettii et olikohan toi ovis vai eikö ollu vai onkohan ne menkat nyt alkamassa ku niin särkee. plööh: /
Ja ymmärrän ton että harmittaa jos ovis olisi ja mies ei innostu. Ite kokenu samanlaista kun alotettiin tää yrittäminen viime keväänä. Muuten mies innostuu melkein aina vaan ja missä vaan ja ite on se joka sanoo paljon useammin ettei nyt huvita. Mut sitten ku oon erehtyny intoilemaan et mulla on ehkä nyt ovis jee nyt vois tärpätä nii ei oo mies millään meinannu innostua. Kuulemma tuntuu ahdistavalta ku aikataulujen mukaan pitäis puuhailla. Sillai ärsyttää että se oli enemmän kuin innoissaan kun saatiin se eka plussa ja sit ku tuli tää kkm nii se on toivonu koko ajan että onnistuisi pian uudestaan. Se ei oikee millään vaan tajua että se on se yksi/muutama päivä kuukaudessa kun voi tulla raskaaksi, eikä "silloin kuin huvittaa". huoh. eli ymmärrän hyvin että harmittaa...:(
 
millamaria kierto tasottuu ilmeisesti helpommin jos keskenmeno on spontaani. lääkkeellinen tyhjennys sekottaa hormoonitoimintaa ja samalla voi laittaa kuukautiskierron ihan persiilleen. Mutta on toki yksilöllistä, niinkun täälläkin on saanut lukea osalla kierto on palannut lähes heti uomiinsa, mutta mulla esim vasta nyt hormooneilla saatiin kierto takaisin about 30päivään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
MiNalo voimia sulle ihan miljoonasti <3

Minnah88, täällä myös onnen toivotukset, pysykin sielä plussanneissa, tänne ei oo enään asiaa!! ;)

Kiitos millamaria14, kun kysyit tuota, sain tässä itse samalla vastaukset tuohon, kun miettinyt samaa!

(.) Nyt omaa napaa: Tulin juuri gyneltä, oikein mukava mieslääkäri vaikka ensin vähän jännitin.. ja ystävällinen, sanoi mulle kun katsoin uä-ruutua kaiken mitä näkyi, munasarjat, kohdun ja jopa lantion luut :)D) ja että hän ei nää yhtään raskautta että spontaani ollut ja hyvin tyhjentynyt, että nyt on kuukautisvuotoa, eli saan aloittaa suoraan yrittämisen kun tämä vuoto loppuu! :) Ja kovasti kehui että kun 4 kuukaudessa tärppäs ja saatiin syke, niin hyvät pitäisi olla mahdollisuudet tulevaisuudessa, kun ite tietty miettii väkisinkin että mitäköhän tulevaisuus tuo tullessaan! Hoitaja huoneessa varovasti kysyi että haluammeko mieheni kanssa esitteen keskenmenosta ja sanottiin heti että kyllä ja hoitaja kertoi kuinka tätä ei olisi voinut estää mitenkään.. Kyllähän me se tiedettiin, mutta kiva se oli silti kuulla.. Meinasin vähän itseäni siitä nimittäin syyttää.. KM alkoi nimittäin sen jälkeen kun olin ollut muuttoapuna kantamassa sänkyä ym..
Mulla muuten meinas tulla itku (TAAS) siinä gynellä, huoh, varmaan kun asiasta alettiin puhua ja kohtu oli tyhjä (vaikkakin hyvä että oli..!) Onneksi sai pidettyä itkut kurissa! En tosiaan oo kova itkemään, mutta tuon raskauden ajan kyllä. :| :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea ja tsemppiä plussanneille! :flower:

MiNalolle pahoittelut : / Kovasti tsemppiä :hug:

Juu, elikkä täällä sitä ollaan ja odotellaan, kp40 jotain. Elikkäs millamarialle, kierot on nyt ihan sekaisin lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Tämä siis ensimmäinen kierto KKM:n jälkeen, tyhjennyksen jälkeen meni 37pv kunnes ekat menkat alkoi.

Nyt tosin ei mitään hajua, oisko sittenkin tärpänny vaikka viime torstaina(kp38?) tein negatestin. Olen päättänyt, että testaan uudestaan perjantaina, kun lauantaina meno juhliin. Ollut kyllä kaikenlaista nipistelyä ja jomottelua ja välillä särkee kipeästikin, odottelen siis vielä menkkojen alkavan. Eilen tuli punertavaa limaa, mutta vain vähän, ja oletan sen johtuneen toissa päiväisestä touhuilusta.. Tai mitä lie sitten oli.

No perjantaina tuo selviää.
 
Tuuuli+, stemppiä tulevaan yritykseen!

Eemiliah, voihan ovislimassa olla ruskehtavaaki kai seassa, ainaki niin google sanoo :)

Tossa linkkiä hyvää oviksen havainnointiin itekseen:
Perhesuunnittelun kotisivut

On:On varmaankin ovis onneks vasta tulossa, tutkittu nyt itekseen kaikki, ku testejä ei oo vielä tullu. Limaa tänään alkanu tulla paljon enemmän, tuntuu koko ajan et valuu housuihin kohta jotain ja kohdunsuuoli pehmeä ja auki. Nyt täytyy vaan kellistää se mies tosiaan illalla ku tulee töistä. lähti jo töihin ja täytyy varmaan viesteillä keskustella asia selväks. ei lasten kuullen pystyny puhua asiasta tänään mitään. onpas jännää. varasin papa-koe ajanki parin viikon päähän, ei antanu aikasemmin..hmmm.. no siinä on hilkulla tuleeko menkat ennen sitä vai oonko raskaana. sovittiin et siirtää sit aikaa jos ei voi tulla. 3vuotta sitte otettu papakoe viimeks ja haluisin sen kyl nyt ottaa. kuulemma voi ottaa sit jonku ei niin laajan jos on raskaana. nyt jotenki luottavainen mieli, mut saapa nähä. ei oo ikään heti tärpänny niin jotenki ei nyt usko siihen nytkään. mut näyttää kierto olevan suht ok, jos nyt tulkitsen limat ja muut oikein. kp17 ois nyt menossa ekojen menkojen jälkeen sitten kaavinnan. jospa se kaavinta ois sit jotain auttanu edes siihen, hope so.
Mutta iso kiitos teille ku saa jakaa tuntoja, tuntuu et hajoo pää ku ei miehen kans taas oikein osaa ihan kaikesta puhua. eikä kaikkien kavereidenkaan, vaikka heistä onkin ollut todella suuri apua tässä hommassa.Muuten kun ei kyllä keskenmenoon saanut henkistä apua mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Kiitos millamaria14 ja samoin tsempit sinne tulevaan! :)

Joo itse kanssa oon ison kiitoksen velkaa tänne :flower: kun saa puhua omia juttuja, meidän raskaudesta tiesi vain (toivottavasti pian) tuleva kummitäti ja synnyttänyt ystäväni (jolla myös yksi km ja nyt esikoinen).. Kyllä olis tehnyt mieli kertoa esim omalle siskolle joka on esikoisensa saanut jo... Mutta mielummin kertoo positiivisen asian ensin jos sen saa sen plussan ja siitä syliin asti vaavin ja sitten tulevaisuudessa myös siitä, että meitä kohtasi myös kerran keskenmeno.... (Toivottavasti ei toiste)
 
Toivottavasti et MiNalo loukkaannu, mutta en nyt viestejä selaamalla löytänyt, että onko sulla testattu kilpirauhasarvot? Ja jos on niin onhan myös muuta kuin pelkkä tsh ja asiantuntevalla lääkärillä? Eihän se kaikille tuo ratkaisua (niinkuin ei välttämättä mikään mukaan keskenmenoja selitä), mutta ne arvot on kuitenkin suht helppo käydä yksityisellä sisätautilääkärillä tai endolla katsomassa.
Mulla on nyt niin monella tutulla lukuisat keskenmenot loppuneet kilpirauhaslääkitykseen (ja itselläkin endo sanoi km:n syyksi vajaatoiminnan), että alan oikeasti olla sillä kannalla että Suomessakin kaikki raskaana olevat testattaisiin rutiinisti niinkuin joissain Euroopan maissa tehdään!
 
Viimeksi muokattu:
Plussia, ihanaa! Antaa toivoa itsellekin kun muilla käy tsägä.

Tiedän myös ne pelon ja pettymyksen tunteet mitä haalenevat plussat ja suorat negat saa aikaiseksi. Itse olen saanut niin paljon tietoa ja tukea yksityiseltä gyneltä että suosittelen kyllä kaikille. Tutkimuksista saa kuitenkin kela-korvaukset ja rahan meno jakaantuu useammalle kerralle niin ei tunnu taloudellisestikaan niin pahalta. Älkää luovuttako siskot! Toivoa on aina! Helppo on sanoa enkä tässä todellakaan onnistu aina itsekään, mutta stressaaminen pahentaa tilannetta. Kortisoli saa hirveästi pahaa aikaan kropassa, muutenkin kun raskautumisyrityksessä. Itse olen yrittänyt kehittää mieleistä tekemistä, ottaa iisisti, nauttia ja tehdä rentoutumisharjoituksia. Yrittää hallita omaa elämääni. Netistä löytyy paljon hyvää tavaraa aiheeseen liittyen, suosittelen. Jokaiselle löytyy omat keinot.

Evaparadise, onnea kuukautisista. Kuulostaa ehkä hassulta toivotukselta, mutta mulla ei vieläkään näy, ei kuulu. Terolutit eivät käynnistäneet ja nyt pelkään ettei ne ala primoluteillakaan. Olisin niiiin onnellinen kun vaan saisin uuden kierron! Iso halaus sinulle, seuraan kuulumisiasi ja olen niin pahoillani tilanteestasi. Paljon voimia ja haleja! Oon ihan varma että kaikki kääntyy vielä hyväksi, tavalla tai toisella kaikille meistä.

Olipa syvällistä, näin tänään.
Ps. Oon flunssassa, syvällisyydet voi siis johtua kuumehourailuista :D
 
eltsu81 En tietenkään loukkaannu. On testattu kilppariarvot (viimeksi tän vuoden helmikuussa) ja ihan yliopistosairaalan sisätautilääkäri on ne testitulokset kattonu. Pitäisi olla kunnossa siis. Multa seurataan kilpirauhasarvoja ihan säännöllisin väliajoin (1 krt/vuosi) mun perussairauden takia.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Kovasti onnea taas plussista =) ja MiNalolle tosi isot pahottelut, sen plussan ois kyllä sulle suonut :(

).( on nyt vähän semmonen fiilis etten jaksa enään tapella tätä kroppas vastaan, ku ei toimi niin ei toimi :( terolutit loppu 8 päivää sitte ja mitään ei kuulu.. Ei edes minkään näkösiä tuntemuksia. Ehkä se pitäs vaan hyväksyä että tämä ruho ei oo vastaanottavainen enään raskaudelle saatika sen loppuun viemiseen. Ku ois edes säännöllinen kierto, ettei tarvis aina näin kauan ootella muttaku ei niin ei.
 

Yhteistyössä