Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Wandii no sehän tässä on ku kierto on 30-33 mutta kkm. jälkeen ekavuoto veny kp 36 että kierrosta ei voi olla 100 varma, mutta toivon todella että tämä enteilis vasta ovista ni voisin koittaa "taas" yrittää mies kellistää :p mutta ymmärrän kyll et ei tee mieli jos on kipeenä.. tänään kyll on limojaki tullu :whistle:

Täällähän on monella jännät paikat, saas nähä pääseekö itte jännitelemään parin viikon päästä.
No tuskin se kierto siitä ainakaan on lyhentyny. :) Mulle tuli plussa kp 21 eli ovis 22 eli kierto ois nyt todennäköisesti suunnilleen 36 päivää.
Mutta siis naiset, jos ette seuraile lämpöjä niin ihan tosissaan suosittelen tikuttamaan ovista, ainakin muutaman kierron (se ei paljoa maksa). Minä yritin just tuolla tekniikalla katella oireita, että koska ois ovis ja peräti vuosi yritettiin ilman tulosta. Eka kierto, josta ovistestit käytössä niin olin välittömästi raskaana ja keskenmenneessä sama juttu. Eka kierto, bongattu ovis ja raskaana.
Olin aiemmin muka tulkinnut oireista ja laskenut ihan perseelleen ovikset, ihan liian aikaisin väsytin äijän ja huti meni, joka kerta. Onhan tietenkin niitäkin seksipetoja, jotka jyystää koko kuukauden putkeen, mutta raskaaksi sekin käy.

Muakin rupes nyt mietityttään, jos on joku oireeton tulehdus...
 
en ole ite koskaan ovista tikutellu ja itse asiassa en ole myöskään ajatellut että nyt on aika "urheilla" ku menkoista menny melkein 2 viikkoa, jossain vaiheessa taisinki mainita että melko aktiivisia ollaan mutta sekään ei aina riitä raskautumiseen kuten ei oviksen tikuttelu MUTTA kannattaa kokasta ken haluaa :D
 
Hei!..esim. bagteerivaginoosi on aika yleinen juuri oireettomana.
Miulla viimeiks papa kokeen yhteydessä bongattiin, mutta en saanut lääkekuuria..kun taas eräässä toisessa papa kontrollissa 2010 se myös bongattiin ja lääkkeet sain..: /

Ihan koetan Maitohappobagteereja syödä päivittäin ja välistä alakerranahin kautta( Gynocaps tai muu vastaava)laittelen, jotta tasapaino siellä pysyis passelina.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 27.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli..............KM 08/11.......................................KP 25/28-32
Micaela.............KM 11/10, 04/11.............................KP 1/33
Idylli.................KM 09/10, 10/11
taraolivia...........TM 11/11.......................................KP 18/?
kodehu..............KM 4/11, 8/11................................KP 9/30-32
Evya..................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11..KP 17/27
Scarleth.............KM 1/12.........................................KP 7/28

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2....KM 03/09, 12/10..................................KP 45/30-35
diiselikissa.........KKM 11/11..........................................KP 10/?
beebe010..........KM 07/08, 11/11..................................KP 78/28-30
tiiru..................KM 11/11.............................................KP 29/?
Dyra ................KM 08/11, 09/11, 11/11, 1/12................KP 13/25
rontti1...............KM 09/11, 12/11..................................KP 14/30-33
meadow............KM 10/11............................................KP 24/28
Lilleri82.............KM 11/11............................................KP 9/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12....................................KP ?
Miinä................KM 01/12.............................................KP ?
Salasei..............KM 09/09............................................KP ?
Ipna.................KM 12/11.............................................KP 25/30
Cannes.............KM 11/09, 1/12......................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Whisky Peat....KM 07/11.................................................KP 11/30-35
Missa-76.........KM 04/11................................................KP 10/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11.................KP 35/27-46
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11,KKM 01/12...KP 18 (km jälkeen)
Filuuri.............KKM 1/12...............................................KP 24/36

HAAVEISSA NELJÄS

johnu..................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..........KM 08/10, 08/11................................KP 19/28-29
Mamiksi monelle..KKM 10/11........................................KP 34/38
Wandii................KM 12/11..........................................KP 31/32
M1n1..enkelivauva 12/10, KM 09/11..............................KP 11/?
Neiti-81..Gen. kesk. 12/08, KM 06/09, 06/10, 10/10, 11/10...KP 19/?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse.......KM 11/10..........................................KP 17/28
Carolina30+......KM 05/07, 06/10, 01/12......................KP ?

PLUSSANNEET:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*


2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-syksy-2011-a/
 
Viimeksi muokattu:
Tänne onkin tullut paljon tekstiä ! :)
Tosi kiva kun on niin aktiivista porukkaa, mä yritän tässä pikku hiljaa kans aktivoitua kirjoittamisen saralla, lueskelen kyllä moneen kertaan päivässä ja sirä kautta vähän teihin yritän "tutustua", on sitte helpompi jutskailla täällä :)

Kiitos teille kaikille ihan hirveästi kommenteistanne ja ihanista sanoista :heart: Musta on niin liikuttavaa ja ihanaa se miten täällä ihan tuntemattomat ihmiset on niin.. tai niin myötäelää.. ja onhan tää vertaistuki ainakin mulle ihan korvaamatonta. Kiitos teille paljon :heart:

Ihan ekana taas pakko kysyä muiden neuvoja ja kokemuksia, tuosta jälkivuodosta. Anteeksi jo etukäteen, olisin tosi kiitollinen jos taas haluaisitte neuvoa ja kertoa. Eli kaavinta mulle tehtiin viime perjantaina ja alkuviikosta verta tuli jo enää tosi vähän. Nyt loppuviikosta kuitenkin parina päivänä tullut välillä aika paljonkin ja vähän sellasia pieniä hyytymiäkin. Onkohan ok? Samoin veri on sellaista limaista.. siis vähän kuin ovislimaa ja verta sekaisin-- yök.. onkohan normaalia? Saikulla snaoivat että jälkivuoto kestää pari kolme päivää.. mulla kestänyt kohta viikon.. pitäskö mun soitella lekuriin? Antibioottikuuri edelleen päällä mulla..

Tosiaan tulehduksista oli puhe, mullahan tulehdusarvot oli tosi korkeet- huomattiin kaavinnan jälkeen ja tulehdus siis oli ollut jo varmaan ainakin pari viikkoa. Oireeton minullakin, näin jälkikäteen kyllä pystyn päättelemään että ois ainakin jonkun viikon ollut sillä oon ollut tolkuttoman väsynyt, toki jos tulehdusarvot niin korkeat ja mulla oli epämääräisiä kuumeita parin viikon ajan, aattelin tosin niiden johtuvan flunssasta. Mulle tosin jäi epäselväksi, että missä se tulehdus oli, mut ymmärsin siis että kohdussa.. kovasti pelottaa ettei kaavinta+tulehdus oo aiheuttanut mitään.. :/
Pitää alkuviikosta käydä viel antaa labrat et on laskenu crp, voisinkohan samalla kysyä lekurilta laittaisko lähetteen et kattos samalla sen hcg n?

Tehdäänkö teillä muuten jälkitarkastuksessa automaattisesti ultra? Täällä ei.. vaan tk ssa käydääne ikä ultrata. minä kyllä aion ultran vaatia, mitä hiton järkeä siellä tk ssa on käydä jos siellä ei mitään ees katota.. pöhköä minusta.

Ovistesteistä Mä muutamissa kierroissa ennen tärppiä tikuttelin ja aina sainkin sen plussan. Mä tunnistin oviksen aika helposti ilmankin, eli max 3päivänä piti tikuttaa aina et sai sen plussan. Mulle ne aiheutti aikamoista stressiä, että nyt on sit pakko pupuilla ym ja sit viimeiset kierrot olinkin niitä tekemättä ja mentiin ihan mutu-tuntumalla, pupuiltiin silloin kuin huvitti ja sit se tärppi viimein tulikin. Mä stressaannun ihan superhelposti tälläsestä, et on "aikataulut" ja puuh..

Mutta nyt kyllä aattelin ens viikolla tilata ovistestejä ja tikuttaa ainakin nyt tässä ekassa kierrossa. Missähän vaiheessa se tikuttelu kannattaa aloittaa?

Me ajateltiin tosiaan aloitella yritys nyt heti.. ehkä. Fiilikset mulla vaihtelee koko ajan, toisaalta pelottaa tulehdus ym etten voisi vielä sseksiä ajatellakaan, mut toisaalta haluan heti yrittää. Ja ja ja.. mä oon ihan että pakkohan sen on ekasta tai viimestään tokasta yk sta sitten tärpätä.. tiedän että petyn ihan hirveesti sitten kun niitä negoja taas testailee :/

Mä juttelin mun mutsin kaverin kanssa joka on gyne. Hän sanoi, että suositus on odottaa ne yhdet menkat, kuten mullekin lekuri sanoi, mutta kertoi kuitenkin että osalla naisista kaavinnan jälkeen raskautuminen onnistuu helposti tai parhaiten, tai siis että kaavinta ns auttaa, että se hedelmöittynyt munasolu jotenkin tarttuu paremmin siihen limakalvoon tai jotain. Ja kun kysyin että kun monesti kuuluu puhuttavan että keskenmenon jälkeen just raskautuis muka helpommin, että onko siinä mitään perää, niin sanoi että jotain tutkimuksia on kuulema tehty että osalla naisista asia niin olisi. Voi miten toivon että tähän kastiin kuulun! Ja että sitä pienempi riski keskenmenoon on mitä vähemmän aikaa on edelliseen keskenmenoon.. tiedä sitten. :) Onko teillä tietoa onko näillä väitteillä mitään perää? :)
Mun työkaverilla oli kaavinnassa kohdun limakalvo mennyt niin huonoksi, tai kaavinta epäonnistunut niin ettei sitten enää voinut tulla ilman hoitoja raskaaksi, toisella taas oli oireeton tulehdus pitkään joka kans aiheutti ettei ilman hoitoja ole tullut raskaaksi.. kyllä itseä pelottaa tosi paljon mitä se tulehdus ja kaavinta voinutkaan aiheuttaa. :/

Hirveösti onnea plussanneille :heart:
Tuli niin hyvä mieli lukiessa ilouutisia, se antaa toivoa itsellekin. Onnea ja paljon tarrasukkia matkaan :flower:

Morebabies kiitos vastauksestasi! Ihan kyyneleet tuli, kun luin miten 3,5vuotiaanne suhtautui keskenmenoon. Kuinka liikuttava <3 Ihana kun pieni ajattelee että vauva meni sinne mummon ja ukin hoidettavaksi, kun heillä oli niin kova ikävä <33

Me ollaan tytölle sanottu että vauva meni taivaaseen, sinne isopaapan ja isoisomummon ja mummon ja ukin koiran seuraksi, ollaan aiemmikin puhuttu hautajaisten yhteydessä taivaaseen menosta ja se asia jossain vaiheessa alkusyksystä hirveesti kiinnosti tyttöä, kyseli paljon mikä se taivas on ja mitä siellä tehdään ja miksi sinne mennään ym. Ajattelin jo että tyttö tajusi asian, mutta edelleen joka päivä useaan otteeseen puhuu mitä aikoo sitten vauvan kanssa tehdä kun tämä syntyy, mitä vauvalle ostetaan ymym ja aina joudun muistuttamaan että vauva meni sinne taivaaseen, ettei vauva enää ole äitin masussa. Eilen sitten itsekin puheli että siellä taivaassa vauva on, ja että hän vilkuttaa vauvalle pilvenreunalle ym ja sitten taas kurkisteli mun paidan alle, otti jotain muka laatikosta ja taputti mun vatsaa ja sanoi "Äiti, tässä on uusi vauva sinulle". Vaikeita asioita, kun ei yhtään osaa ajatella miten tuo pieni asian ajattelee siellä päässään ja mitä hänelle sanoisi. Nyt on puhunut eilisen ja tänpäivää monesti että sitten ens kerralla tulee uusi vauva äitin masuun.. äh. ehkäpä pikkuinen unohtaa asian ajan kanssa, ei paljon uskalla lupailla että myöhemminkään vauvaa tulisi kun koskaan ei tiedä. :/

Scarleth Kiitos paljon sinullekin vastauksesta! Kiva kuulla etten ole ainoa jolla mielialat vaihtelee koko ajan..- mulle itselle taas illat on vaikeimpia, aamuisin on niin kiire, samoin päivisin paljon puuhaa ettei asiaa ennätä ajatella mut sitten ne illat.. kyllä itkeä tihrustaa saa vähän väliä.. :(

Tosiaan, minä en voi kuvitellakaan miltä sinusta tuntuu, ja teistä jotka ensimmäistä yritätte. En voi omaa tilannettani verratakaan teihin enkä tiedä miten itse kestäisin, meillä eka tuli vahingossa eikä lapsi ollut vielä silloin suunnitteilla joten mä en edes sitä yrittämisen tuskaa ole kokenut kuin vasta tämän toisen kohdalla. Mutta ihan varmasti se meillä kaikilla vielä tärppää, toivosta ei saa luopua :heart: Toivon kovasti että saisit pian oman pikkuisen syliin, on nuo lpaset vaan tämän elämän suola, etten tiedä miten ilman pikkuistani olen pärjännytkään.
Mutta niin, minäkin ajattelisin asian että onhan tämä keskenmeno siinä mielessä positiivinen asiakin, tulit raskaaksi ja se on siis mahdollista! Nyt varmasti kun tulit raskaaksi, se tietyllä tavalla vähentää sitä stressiä joka taas varmasti osallaan helpottaa raskautumista. Oletteko te miten pitkään yrittäneet? Oliko tämä eka raskautuminen? Mun kavereilleni kävi niin että he yrittivät 3vuotta lasta eikä kertaakaan tullut raskaaksi. Sitten kun he tavallaan luovuttivat että eivät enää jaksa yrittää, hän huomasikin pian että on raskaana. Se raskaus meni kesken, mutta hön tuli pari kk päästä uudelleen raskaaksi ja varmasti asiassa auttoi se, ettei stressannut niin paljon- kun tosiaan oli tullut raskaaksi sen kerran jo, vaikka se keskenmenikin.

M1n1, kiitos paljon sinullekin ! Liikuttavasti sinunkin lapsesi on asian ajatellut, ihana ! Meillä on myös puhuttu että vauva meni taivaaseen, sinne missä isoisomummo ja isopaappakin on ja että vauva on pilvenreunalla. Tyttö vilkuttelee kyllä taivaalle vauvalle ja puhuu että vauva on taivaassa, mutta samalla kyllä myös puhuu paljon, että sitten kun vauva syntyy tehdään sitä ja ostetaan tätä ym. Eilen sitten sanoin taas ettei äitin vatsassa ole enää vauvaa, kaivoi sitten laatikosta muka jotain ja taputti vatsaani ja sanoi "Äiti, tässä sinulle uusi vauva". Hmph, voi kun pääsisi tuon pienen pään sisään näkemään miten hän asian oikeasti ajattelee.. ehkä aika auttaa tässä asiassa. Toivottavasti pian raskautuisi uudelleen, tosin en todellakaan uskalla kertoa kuin vasta mahd. myöhään. Nytkään ei kyllä pitänyt kertoa kuin vasta rv12, mutta tyttö tajusi jo ennen varhaisultraa ja varhaisultran jälkeen oli pakko kysyä kun tyttö oli jo monta kertaa kysynyt että onko äitin masussa se vauva. Tyttö oli jo kauan haaveillut pikkusisaruksesta ja kysellyt milloin hän saa sellaisen. On tämä menetys siis suuri hänellekin, odotti niin hirveästi pikkusisarusta :/

Aivan hirveän kauhea sinun kokemuksesi! En tiedä mitä sanoisin, ei kai ole edes sellaisia sanoja.. niin väärin mitä olette joutuneet kokemaan:heart: Toivottavasti teillä hyvin pian tärppää ja saatte 9kk päästä pienen kultakimpaleen syliinne :heart:

Mutta palailen taas, nyt täytyy joutua sänkyyn että jaksaa aamulla duuniin taas, puuh. :/

ps. Miten te olette kokeneet keskenmenosta kertomisen muille? Kerkesittekö kertoa jo monelle? Mä kerroin parhaille kavereille ja vanhemmille (niille joille ajateltiin että halutaan sitteb puhua jos keskenmenokin tulee)varhaislultran jälkeen ja osa näki vatsasta jo rv10 eteenpäin (maha oli siis rv14 jo oikeesti iso, samanlainen kun ed raskaudessa viikolla 25 .. :S) ja arvasi, osalle ystävistä ja sukulaisista ja töissä kerrottiin rv12 ultran jälkeen.. mä laitoin lähimmille viestin tapahtuneen jälkeen ja töihin myös kun olin saikulla pari pv. Mut sitten jo kaksi ihmistä on nyt 3pv sisällä tullut kaupassa/työpaikalla vastaan ja kysynyt masukin voinnista. Tänäänkin entinen työnantajani (jolle jouduin kertomaan raskaudesta jo aika aikaisin ku tarjosi töitä) tuli vastaan ja kysyi miten masu kasvaa. Vastasin siinä ääni väristen, että ei se enää oikein kasva ja työnantaja ei sitten vissiin tätä ihan kuullut ja vastasi tähän, "onhan tuo jo kasvanutkin, näkyykin jo selvästi"-- no itkuhan mulla siinä sitten tuli asiakkaiden edessä kun kerroin, että ei se enää kasva, että sain keskenmenon. Työnantaja oli tosi nolona, mutta eihän hän ois voinu tietää. Samoin näin yhtä tuttuani toissa päivänä kaupassa joka oli kaveriltani kuullut raskaudesta, tuli sitten kyselemään miten masu voi ja kun kerroin, sain silloin kyllä nieleskeltyä kyyneleet, niin oli tosi pahoitteleva ja nolona. Tosi inhottavia tilanteita molemmille osapuolille :/

Onko muille sattunut vastaavia? Mä niin odotan että kaikki ketkä asiasta ovat tietäneet, niin savat pian tietää että keskenmeno tuli eikä tälläisiä tilanteita enää tule. Vaan pienessä kaupungissa on tuo sana kerennyt kiertää ystävien ja sukulaisten kautta jo aika pitkälle :/

Mut nyt, palataan ja paljon plussapuhureita kaikille !!!
 
Ovistesteistä: Mä en oo ikinä käyttänyt ovistestejä. Mutta mulla on siitä helpompi tilanne että mulla on aina säännöllinen kierto 28pvä ja ovulaatiolimat ja (halut :)) tulee yleensä aina siinä kp14 joten sen perusteella on menty. Niin ja minä olen tosiaan jo 6 kertaa tullut raskaaksi yk 1 joten sen enempää ei ole tarvinnut yritellä. Mutta kyllä minä uskon että jos raskaaksi tulossa kestää ja kierto on sekaisin niin noi testit auttaa että suurinpiirtein tietää missä mennään. Mutta toisaalta kun aina puhutaan stressin vaikutuksesta raskautumiseen niin voi olla että toi jatkuva tikuttelu ei välttämättä olekaan paras vaihtoehto. Tosin kukapa sitä enää tässä vaiheessa osais täysin stressittömästi suhtautua näihin raskauskuvioihin.

Mulla on nyt menossa rv11+1, ensi keskiviikkona olisi np-ultra ja tuomiopäivä. Oon kyllä tuolla kotidopplerilla kuunnellu sydänääniä päivittäin ja jos en nyt ihan metsään oo menny tuon kans niin kyllä siellä vielä joku elää. Oireet on kyllä jo hieman lieventyneet, iltaisin ei enää pahaaoloa tule. Pissalla saa kyllä juosta ja väsyttää ja rinnat on edelleen turvoksissa niin että liivikauppaan sais marssia. Mutta katsotaan siis keskiviikon jälkeen mikä tilanne. Aikaisemmat keskeytyneet rv10+, joten himpun verran pitemmällä jo ollaan.
 
Juu, totta tuokin, että stressi joillain estää sitten kokonaan raskaaksi tulon noitten ovistestien kanssa värkätessä. Mulla ei sitä tee, oon sikäli onnekas.
Mutta sillä vaan, kun näen niin paljon sitä, että tyypit luulee ovulaation olevan kp 10-11, vaikka kierto on yli 30 päivää... Kun ei se ovulaation ja menkkojen välinen aika (noin 14 päivää) juuri vaihtele naisesta toiseen, vaikka kierron pituus voikin vaihdella parilla viikollakin. Jotenkin haluaa auttaa, ettei menis ihan puihin se homma ja saisivat sen vauvan alulle. Stressin välttäminen onkin sitten se vaikeampi juttu. : /

),( Tää mimmi on muuten melko varmaan pieniin päin, jälleen kerran yk1:stä. Hyvin vahvat on fiilikset. Ei mitään yksittäistä mainittavaa, mutta kaikki taas viittaa siihen. :) Ui, kun jännittää sunnuntai. Toivottavasti ei tulla rytinällä alas. Ja nyt rupes lisäksi pelottamaan, että jos onkin lisäksi joku oireeton tulehdus päälläja tämäkin tulee ulos, äh.
Ja oireitakin on, vaikka käytössä siis on kiinteänä asennuksena oireidenvähättelijä, Skeptikko XP 2000. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
*mur-mur* Mikset saanu siihen tulehdukseen lääkekuuria? Eikö sitten ole vaarallinen tulehdus, jos ei ees lääkkeitä määrätty..? Pitäisköhän sitä itekin alkaa vetään maitohappobakteereja ihan varmuuden vuoks..:whistle:
 
Jee, Micaela! Hyvä että asiat etenee :)

Mulle vois kans päivittää kp 7/28, pelästyin itsekin että perhana, onko nyt oikeesti vasta 6 kun listassa lukee niin ja sittenhän mulla on mennyt clomien otto päin helvettiä :D Mutta onneksi oli näköjään vain jäänyt päivittämättä.

Oli sitten pakko aloittaa edes joku testailu, että saa pidettyä pössiksen yllä ;-) Eli tein tänään ovistestin, ihan vaan nähdäkseni / varmistaakseni, että se on nyt selkeä nega. Ja niinhän se olikin. Jospa saisi itsekin sitten vähän seurailtua, lähteekö kropassa mitään tapahtumaan. Ja jos nyt sattuisi niin, että ovis olisikin tulollaan aiemmin kuin kuvittelen, niin pitäähän siihen sitten ehtiä reagoimaan. Mies on hirveässä flunssassa kyllä, joten voi olla ettei ole hänellä sekstailut päällimmäisenä mielessä, mutta eikai tuo silti voi vastustaa vonkaavaa naista :cool:

Vyöhyketerapiasta kiinnostuneille; olin siellä eilen ekan kerran ja oli tosi mukava kokemus :) Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan olin eilen illalla jotenkin rento ja levollinen. Nyt on pikkukiirus töissä, joten en ehdi kirjoittaa siitä nyt enempää, mutta palaan illemmalla tai viimeistään huomenna kertomaan pidemmälti tuosta.

Ihanaa perjantaipäivää, siskot!
 
Micaela, mulla on Clomit kp 3-7. Mulle ei oikein ikinä oo auennut, että millä perusteella se määrätään joillekin eri päiviin. Jollain on mun mielestä ollut vielä vaihtoehto 4-8 käytössä. No, pääasia että toimivat.

Wandii, testiä kehiin nyt, et voi pitää meitä jännityksessä sunnuntaihin asti!!! :D
 
salasein mulla ei ekan kaavinnan jälkeen vuoto loppunut, koska kohdussa oli vielä materiaalia jäljellä. Toisen kaavinnan jälkeen kesti vuotoa tasan kaksi viikkoa joka mulle oli sairaalassa sanottu sellaiseksi ajaksi jonka jälkeen pitäisi olla yhteydessä, jos yhä paljon vuotelee. Ja tosi vaihtelevaa oli aluksi, yhtenä päivänä vähemmän ja seuraavana päivänä taas enemmän.

ovistesteistä mulle ne ei ainakaan aiheuta mitään stressiä ja vaikka kierto on säännöllinen, niin musta ne on hauskoja "leluja" siinä kierron keskivaiheilla. Mulle tosin oli yllätys, että ovis tuli tuossa muutama vuosi sitten välillä kp 17-18, vaikka kierto oli tasan 28 päivää. Luteaalivaihe jäi lyhkäseksi enkä raskautunut. Ei se tasainen kiertokaan aina takaa ovista juuri siihen puoleenväliin. Nykyään tunnen oviksen niin hyvin, että ei jää huomaamatta, silloin kun tuntemuksia tulee. Niitäkään ei vaan joka kierrossa tule, vaikka lämmöt sanoisi, että ovis on tapahtunut.

Micaelalle onnittelut menkoista! :)

Wandii toivottavasti tuntemukset pitää kutinsa, pidän peukkuja ja jännitän mukana sunnuntaita! :)

morebabies laitatko mut mukaan listalle? Luulen, että ovis oli ja nyt siis voi odotella kierron joskus päättyvänkin. :) Mä en välitä vanhempia muistella, niin rivi näyttäisi tältä. Kolmatta toivon ja Filuuri.....KKM 1/12 .... kp 24/36.
 
Viimeksi muokattu:
Filuuri Mulla kans ovisplussa tullu yleensä siinä kp17-kp18 ja sillon on sit kierto ollu kp28-kp29.. joitain poikkeuksiakin on..mut siis et menis samoihin kun sulla on joskus ollu ja sanoit et luteaalivaihe oli lyhyt..saitko siihen sit jotain lääkitystä sillon? Kun mulle sano gynekologi, et mulla on ihan normaali kierto, kun kävin siä kyselemässä tosta luteaalivaiheesta. Tänään tosiaan kyl olin verikokeissa, et katotaan mun keltarauhashormoniarvo, et onko se hyvä..jos se on huono, niin sit saan ne luget. Mut voi olla, et mun tulehdus on ny voinu vaikeuttaa raskautumista..
 
Scarleth: sori, että oli jäänyt päivittämättä, toivottavasti ei ole muillakin näin!

wandii: joskus sen vaan tietää! Niin mullakin oli viime raskaudessa, että olin ihan 100% varma, siksi olinkin ihan puulla päähän lyöty kun testi olikin nega. Muutuihan se siitä plussaksi, mutta jotenkin kun niin aikaisin olin varma.

).( kävin tänään verikokeessa ja klo 14 saan soitella hcg-tuloksia.
 
niin kun mä vannoin etten ole raskaana kun ei ole yhtään semmoinen olo... :heart:

dpo11 päivällä, apteekin oma. Tunnin verran rakossa ollut liru (piti odottaa huomiseen mutta testailufanaatikot tietää miten siinä aina käy, pari tuntia ehti testi vanheta veskin kaapissa..)

Aijaa.com - 9440696.jpg

Oireina olleet kipeät nännit oviksesta asti, tosi kova iltapalelu ja huono ruokahalu, yhtään mitään ei tee mieli syödä. Teetä juon pari litraa ainakin päivässä, se menee alas (ja tekee testailusta aika hankalaa..). Aamuisin on tosi kova pissihätä jo 4-5 aikaan. Aika vähän oireita siis, pelottaa uusi kemiallinen mutta ainakin tänään, mä olen raskaana :heart:

Anteeksi omanapailu, oon niin hämmentynyt tosta testistä. Pakko vähän purkaa tätä adrenaliinia jonnekin :D
 
nellielli mulla oli silloin ovis tosiaan aika myöhään, taisi joku kerta olla kp 20 jopa. Tuosta kp 17-18 gyne sanoi, että siinä rajoilla on onko luteaali liian lyhyt. Sain luget, tosin sanoi, että jos ei anna niin ei otakaan. Kai se oli vähän mun mielen parantamiseksi. Niillä pidensin kiertoa johonkin n. 30 päivään, mutta sitten kolmessa kuukaudessa kyllästyin niiden kanssa tuhrailuun ja lopetin ne. Mulla oli kyllä samaan aikaan ongelmia kohdun limakalvon kanssa ja sain sitten parin kuukauden kuurin estrogeenia sen parantamiseen ja sen kuurin loputtua oli ovis kp 14-15 ja raskauduin. Eli ehkä toi on väärin sanottu, että luteaalin lyhyydestä johtui etten tullut raskaaksi, mutta luulen sen olleen siellä yhtenä syynä.

pikkuinen hyvin näkyy viiva, onneksi olkoon! :flower: Jos uskaltaa onnitella? Toistaiseksi ainakin. =) Mäkin toivon, että tuo olisi nyt se pysyvä plussa ja kaikki menisi hyvin! :kiss:

morebabies kiitos listalle lisäämisestä!
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkuinen12
Wandii, tosiaan, taitaa olla aikaista testata. Katsoin vain nopeasti listasta sun kiertopäivän mutten muistanut, että on kuitenkin vasta dpo 6. No, malttia siis sunnuntaihin asti ;-)

Pikkuinen, varovasti uskaltaisin kuitenkin onnitella :heart: Niinkuin itsekin sanoit, olet raskaana ainakin tänään, ja sekin on jokatapauksessa jo jotain!! Toivotaan kaikki peukut pystyssä, että tuo plussa pysyy. Ihanaa!!
 
:'( hcg edelleen 660 eli ei todellakaan ole laskenut hyvin. Viime km:ssä rv 10 laski 16 päivässä 55000>187, nyt ei lähtötilannetta tiedetä mutta varmasti ollut alhaisempi hcg, koska sykkeet loppui rv 7+3 ja nyt km:stä 18 päivää ja edelleen noin korkealla. Kätilö juttelee lääkärin kanssa ja soittelee sitten mitä ovat mieltä.
 

Yhteistyössä