Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

miss bamse Pahoittelut tädistä. :hug: Toivottavasti reumaoireet helpottaa. Onko reumalääkitys muuten haitallinen raskauden kannalta? Muistelin, että nivelreumaa ja psoria sairastavalta ystävältäni jätettiin kipulääkkeet pois ennen raskautta. Tosin sanoi voineensa raskausaikana paremmin kuin ikinä aikaisemmin.
Joitakin reumalääkkeitä saa syödä raskausaikana kuten mun lääkkeitä. Mutta olen ollut niin kivuissani viime vuolen vuoden ajan etten tahdo ajatella edes raskautta tähän, kun kipulääkkeet on sit hiukan niin ja näin, ainakin kaikki vahvemmat. Jos nyt edes tulis raskaaksi ku oon syöny pronaxenia huhtikuusta asti säännöllisesti 2kert/pv. Voipi olla että haittaisi jo hedelmöitystä jos muutakin.
 
Täällä ollaan samaa mielta sanle:n kanssa, turhaan aamuun odotat. En mäkään ole ikinä aamupissasta testannut, kyllä siinä viiva näkyy jos on näkyäkseen, mitä tietysti micaela toivomme!!!

sanle: kävin lukemassa primaspanista. Sitähän käytetään juurinkin tämän saman ongelman hoitoon, mietityttää vaan, kun sen ohjeissa luki että kortisonivalmisteet voivat vaikuttaa sen tehoon. Fosfolipidivasta-aineiden ollessa koholla on asetyylisalisyylihappo on ns. paras hoitomuoto vaikka kortisoniakin käytetään, mutta sitten taas itselläni kortisoni on toiminut todistetusti esikoisen ja kuopuksen kohdalla. Tässä nyt sitten mietin, että kumpi vaihtoehto olisi parempi...Milloin aiot lopettaa primaspanin? Kortisoni on muistaakseni lopetettu n rv 10 aikoihin mulla, mutta primaspania tunnuttaisiin syövän tosi pitkälle asti, mutta eikö se sitten voi jo vaikuttaa synnytykseen?

).( luulin jo, että pääsin tyhjennyksestä tosi helpolla. Tiistaina 3-4 tuntia lääkkeiden laitosta tuli raskauspussi alkio sisällään tosi nätisti ulos ja sen jälkeen alkoi vuotokin. 2 päivää vuotanut tosi niukasti ja ajattelin, että se oli tässä. Eilen illalla alkoi kuitenkin alavatsakivut ja yön aikana olikin alkanut ihan kunnon vuoto+hyytymiä. Nyt mietinkin onko tämä normaalia, että kivut alkaa nyt kun niitä ei ennen ollut vai onkohan jotain vikana?!

tillu: mikä olo? tuleeko vuotoa?
 
Viimeksi muokattu:
morebabies: Oikein kovasti voimia sulle ja koko perheelle! Tuntuu niin väärältä, että ensin annetaan ja sitten otetaan pois. Mäkin olin hetken lähellä luovuttamista kolmen keskenmenon jälkeen. Meillä ei kuitenkaan lapsia ole vielä lainkaan, joten jostakin niitä voimia taas sai tämän rumban jatkamiseen. Mulle ja miehelle tehtiin kolmen keskenmenon jälkeen tarkat tutkimukset julkisen kautta. Mitään varsinaista syytä ei keskenmenoille löytynyt lukuunottamatta, että fosfolipidivasta-aineet olivat raja-arvoiset. Sen vuoksi lapsettomuus- ja hormonipolin lääkäri neuvoi varuilta aloittamaan tässä neljännessä raskaudessa Aspirin 100mg 1Xpvä plussatestistä lähtien. En tiedä, onko kyseisellä lääkkeellä sitten ollut jotakin vaikutusta, että tällä kertaa pikkuinen on pysynyt matkassa ainakin toistaiseksi. Mitään haittaakaan ko. lääkkeen ottamisesta ei ole todettu. Mua on kehotettu jatkamaan lääkkeen ottamista 30. raskausviikolle asti. Muuten ollaan menty "luomumeiningillä", eikä lisähormoneja tms. olla (toistaiseksi) tarvittu raskautumisen avuksi. Kannattaa soitella kyseiselle polille tai osastolle, jossa tyhjennys on suoritettu tai lääkeet määrätty, jos tyhjenemisen sujuminen yhtään arveluttaa.

Tillu79: Peukut täälläkin sulle pystyssä, että olisi vain jotakin harmitonta vuotamista!
 
Minä olen kanssa Micaela ihan sitä mieltä, että aikainen testaaja haamun nappaa, eli hus testaamaan siitä! :D

Tillu79, ystävälle kävi juuri vastavasti. Hänellä oli juurikin niin, että toinen kaksonen tuli pois ja toisen sitten synnytti täysaikaisena. Vaikea uskoa, että olis sulla muusta kyse, jos ihan hyytymiä on tullut, ja siellä edelleen sydän vaan sykkii. Toivotaan parasta. :heart:

Oh no, morebabies, nyt kannattaa olla tarkkana. Just nuo oireet kertoo kuulemma huonosti tyhjentyvästä kohdusta, että vuoto tuolleen loppuu ja alkaa. Näin mulle ainakin kerrottiin terkkarin toimesta. Mene ainakin herkästi päivystykseen heti, jos tulee kipuja tai kuumetta. Kohtutulehdus ei ole leikin asia!

ON: Eilen tuli testit ja herkällätestillä päiväpissasta erittäin haalea plussa eli hormonitasot on jo ihan olemattomat. Jei! \o/ :cool:
Jännä juttu, että tosissaan oli testiajan puitteissa ihan haamu vielä, vaikka samaan aikaan lh:ta mittaava ovistesti palaa punaista kuin liikennevalo... Mua alkaa epäilyttää, että oisko sittenkin siinä jotain perää, että ovistesti näyttäis sen raskauden ennen r-testiä. Tosi monille on käyny niin, että ne on saanu ovisplussan uudestaan kiinnittymisen aikoihin. Onkohan siinä joku mekanismi, että lh-tasot pompahtaa hetkeksi ylös siinä vaiheessa tjt...
 
Micaelalle plussatsemppiä!! :heart:

Ihanaa kuulla, Tillu! Toivottavasti olette siis selvinneet pelkällä säikähdyksellä! :)


Itse kävin tänään labrassa. Hcg 21, eli heikosti raskaana. :heart: Kuukautisista oli meneillään nyt rv 4+3, eli rajojen sisällä normaalisti on arvo noussut. Hoitajan kehotuksesta odottelen ja testaan r-testillä ensiviikon perjantaina. Pitkä odottelu, mutta toivottavasti palkitseva! Toivottavasti pieni tarraa nyt lujasti kiinni :)
 
Dyra :heart: Ihanaa! Onnittelut!

Micaela kans vaan testiä kehiin!

Tahtoo plussia, paaaaljon plussia! :) Ilmoitelkaa muuten aina sitä mukaan, kun saa siirtää plussanneisiin. Tai voitte päivittää listaan itsekin tiedon kun siltä tuntuu (en ole listan yksinvaltias :D ).
 
MOREBABIES: En oikein vielä tiedä milloin lopetan. Katsotaan nyt ensin vieläkö sikiö on elossa np-ultrassa. Voi olla että en uskalla lopettaa sitä vielä siinä vaiheessa. mitä minä olen asiaa tutkinut niin ohjeet vaihtelee tosi paljon. Joissakin sanotaan että rv12, toisissa taas rv30 tai rv 36. Jossain oli että pari päivää ennen synnytystä lopetettava, juuri sen takia että ei tuu sitten verenvuodon kanssa ongelmia synnytyksessä. Mutta mistäpä sen tietää millon se synnytys sattuu käynnistymään. Mulla pojat syntyneet 40+1 ja 41+2, joten jos kaikki ok niin vedän ehkä sinne rv36 asti. Pitää varmaan lääkäriltäkin kysellä, tosin ei ne varmaan usko että sillä on mitään vaikutusta kun mullahan ne vasta-aineet ei ollu koholla ainakaan lääkärin mukaan ja kukaan lääkäri ei oo kehottanu noita syömään. Sitä vaan mietin että onkohan tuo Primaspanin syönti semmoinen asia että sen takia joutuis äitipoli-seurantaan? Ei ainakaan nyt lääkäri vielä mitään puhunut.
 
Sanle Mä söin raskauden aikana kanssa primaspania.Sain lapsettomuuslääkäriltä luvan syödä sitä rv 34 asti.Sen jälkeen sitä ei ole hyvä enää syödä.
Itsellä oli myös kortisooni käytössä ekat rv 10 saakka.

Kätilöopiston ylilääkäri rupes mulle vittuilemaan ihan suoraan että minkä takia syöt sitä kun siitä ei ole mitään näyttöä?Mä sanoin ettei se niille kuulu ja tuo lääkäri ei todellakaan ole mikään lapsettomuuslääkäri.
Ja meillä ainakin kaikki meni oikein hyvin ja poika on kohta 3kk :heart:

Terkuin shenda
 
Viimeksi muokattu:
Oi oi ONNEA plussanneille :flower:

Tää tytsy ei tiedä missä mennään.. eilen aamulla ku nousin ja menin vessaan ni tuli verta ja olin OK. nyt alkaa menkat ja laitoin siteen. Aamulla siihen tuli muutama viiru ja se oli sit siinä "vanhaa" verta tuli vain papruun. Sama toistu tänä aamuna ja päivänä. ostin niitä halppis liuska testejä ja tein sellasen päivällä, no testiajan sisään tuli kontrolliviivan viereen toinen viiva (testi siis viallinen koska se tuli ihan viereen) testin kuivuttua viiva oli oikeella paikalla mutta se on kiero .. eipä tollasta testiä ole kohille ennen sattunu :LOL:
viiva on selvä mutta haalea joten meinaan kattoa viell et miten nää "menkat" kehittyy et teenkö millon sen toisen liuskan.
Alanko sit uutta kiertoo laskea eilisestä vaiko mistä tähä häh ku ei tälleen ole aijemmin tullu, se on hanat auki ja that´s it! ;)
 
Shenda: Mukava kuulla että teillä ainakin primaspan on tehonnut. Antaa toivoa että ehkä se itelläkin vois auttaa. Minkälainen historia teillä on lapsensaannissa ollu?

Ja mitä minä oon asiaa tutkinut niin noihin vasta-aineisiin liittyy noiden tukosten lisäksi myös muita verenkiertohäiriöitä ja esim. migreenejä. Ja niitähän mulla riitti noissa keskenmenneissä. Mulla ei normaalisti ole migreenejä mutta hormonit mulla niitä laukasee. E-pillereitä en pysty syömään just sen takia. Esikoista odottaessa kohtauksia ei ollut mutta synnytyksen jälkeen oli pari. Toista odottaessa oli yks migreenikohtaus. mutta sitten noissa keskenmenneissä niitä oli ihan jatkuvasti. Ei välttämättä tullut edes päänsärkyä, lähinnä vaan näköhäiriöitä ja toispuoleista tunnottomuutta. Ja noita oli viikottain. Nyt tässä raskaudessa niitä ei oo ollut yhtään. En sitten tiiä voiko se Primaspan vaikuttaa tuohon. kai ne jonkin sortin verenkiertohäiriöitä oli. Myöskään semmosia sykähdysmäisiä nopeita kohtukipuja ei oo nyt ollut, mitä oli kaikissa keskenmenneissä. Yleensä kai nuo vasta-aineisiin liittyvät keskenmenot tapahtuvat juuri ekan kolmanneksen loppupuolella, ja mullahan on 2 kkm tapahtunut 10+ viikoilla. Suvussa on paljon veritukoksia ollut ja verenkiertohäiriöitä. Ymmärtääkseni nuo vasta-aine testitkin pitäs tehdä tietyn aikajakson välein, ne ei aina näytä samanlaista tulosta.
 
Viimeksi muokattu:
Mä tietysti aloin katsomaan, niin mulla voi helposti olla joko huonosti alkanut raskaus tai ulkoinen, kun hcg noin alhainen näille viikoille... Hemmetti kun pitää kiusata itseään näin :ashamed:
 
Voi Dyra! Kunpa kaikki olisi kuitenkin masussasi hyvin! Voihan kyse hyvinkin olla normaalistakin raskaudesta, jossa ovis tai kiinnittyminen on viivästynyt. Nyt olisi jälleen niin mahtavaa omistaa kristallipallo, jottei tarvitsisi turhaan murehtia! Onnea toivon sinulle nyt paljon matkaan! :heart:
 
Ainoastaan kerran ollaan tässä kuussa oltu petipuuhissa, ja nekin olivat 26-27.12 yönä. Ollaan menty tjottaillen. Toivottavasti on ollut supersimppoja jotka ovat kestäneen kolmekin päivää.. Että kun alkoi stressaamaan. Huomenna käyn apteekissa hakemassa testin. Pakko sen hcg:n on ollut jo hieman nousta. Pakko.. :ashamed:
 
Sanle Esikoinen on ihan luomu joka syntyi 07.
Toista alettiin yrittämään 08/08 ja ei kuulunut eikä näkynyt.
1.ivf nega samoin pass nega
2.ivf plussa mutta kesken rv8+
3.ivf plussa ja siitä tämä poika 3kk

Meillä ei vikaa ole löytynyt,miehen tavara kunnossa mulla kaikki ok.Mulla munasoluja vaan tulee ivf.ssä heikosti ja yleensä vain 1 alkio on jatkanut kehitystä blastoksi asti.
Blasto oli tämä viimeinenkin.

Tukilääkityksenä mulla tosiaan oli primaspan,kortisoni ja tyroksiini.
Ja katsottu kilpirauhasvasta-aineet jotka heikosti koholla mutta sisätautilääkäri sanoi että ne on kaikilla niin.

Keliakia pois suljettu.Mulla on aina ollut esim. Hb n.150 eli senkin takia käytin tuota verta ohentavaa lääkettä.

Mutta tosiaan särkylääkkeitä jotka sisältää sitä asesatylihappoa? eli esim. asperiini niin ei saa käyttää viimeisellä kolmanneksella koska se voi sulkea vauvan jonkun sydämmen läpän ennenaikaisesti...googlettamalla saa lisätietoa.

Meillä jouduttiin kiireelliseen sektioon kun vauvan sydänäänet kohos 230 ja alkuun olivat vähän sitä mieltä että se on voinut vaikuttaa kun söin tuota primaspania mutta en usko,vauvan sydämmessä ei sen jälkeen todettu mitään vikaa,vain tuo hetkellinen nousu.
 
Viimeksi muokattu:
Tänne on tullut niin paljon tekstiä ettei meinaa pysyä kärryillä.

Paljon onnea plussanneille:flower:

ja :hug: keskenmenon kokeneille ja tervetuloa tänne.

Itsellä on ollut vaikea alkuvuosi. Mullahan oli km elokuussa ja enkelipoikamme laskettu aika on kohta. Ikävä suunnaton ja itku herkässä.
Sitä silloin syksyllä sinisilmäisesti kuvitteli että tulee pian uudelleen raskaaksi. Ei se näköjään niin mennykkään.
Se on jännää miten joka kuukausi menkkojen alkaessa lannistuu, kohta toiveekkaana oottaa jo ovulaatiota. Sitten merkkejä raskaudesta ja vaikka oireita ei ole niin minä ainakin olen hyvä kuvittelemaan että on ja sitte taas pettyy kun menkat alkaa...

Nyt olen yrittänyt laittaa taka-alalle koko kuumeilun. En ole käynyt laskureilla ovulaatiota laskemassa, tosin tunsin että se oli tiistaina:)
Miehen kanssa peittoja heiluteltu silloin kun siltä tuntuu.
Ja jos nyt ei plussaa tuu niin siirryn taustalle. Kuumeilu jatkuu mutta vauva tulee jos on tullakseen.

Oikein paljon plussatuulia meille:heart:
 
DYRA: Meillä oli raskaustumiskierron ainut yhdyntä 18. marraskuuta, jolloin luulin myös ovulaation olleen kp14. Niinpä vaan ultrien mukaan sikiö on saanut alkunsa n. viikkoa myöhemmin. Joten kyllä ne supersimpat hyvissä olosuhteissa saattaa sen viikonkin elää. Itekään en jaksanu uskoa että noin vois olla, mutta mitä oon netistä asiaa tutkinu niin jotku lääkärit sanonu että jopa 8pvä hyvissä olosuhteissa saattaa hengissä selvitä siittiöt.
 
Eipä ollut supersimpoista hyötyä, kesken meni tämäkin.. :ashamed: Vuoto alkoi heti aamusta.. Maanantaina soittoa lääkärille, mun kropassani on joku vika kun se ei pidä pikkuisia kyydissään..
 
dyra: voi ei, inhottavaa kun just kerkeää innostua ja sitten käy noin :hug:

shenda: miten sulla on ollut kortisoni ja primaspan samaan aikaan? Siis kun ajattelin, että yritämme vielä sen kerran ja aion aloittaa kortisonin heti ovulaatiosta, niin kuin mulla on onnistuneissa raskauksissa tehty lääkärin määräyksestä. Ilman sitä ei nuo raskaudet näköjään onnistu todisteena nyt 4 keskenmenoa. Mutta ajattelin, jos ottaisin kanssa tuota primaspania, mutta en aio enää mennä sinne lapsettomuusklinikalle missä ollaan käyty. En halua maksaa lääkärille, jonka ohjeiden muutokset on ehkä maksanut mulle nyt 2 raskautta. Mehän päästiin nyt julkiselle puolelle hoitoihin, jossa aion näitä asioita kysäistä, mutta se 1. aika sinne on 7.2. ja jos hcg laskee hyvin, niin ovis on luultavasti jo ennen tuota. Siis kun Primaspanin ohjeissa lukee, että kortisonin käyttö samanaikaisesti voi vaikuttaa prismaspanin tehoon?

wandii: kyllä mä tässä olen miettinyt pitäisikö mennä vai ei, mutta sitten toisaalta papereissahan luki, että vuodon pitäisi alkaa kunnolla 3 päivän kuluessa ja niinhän se alkoi, samoin kun nuo kivut. Vuotoa tulee tosi reilusti ja hyytymien kera, enemmän kuin missään edeltävässä keskenmenossa, jouduin yölläkin herää vaihtaa siteen. Mutta kuumetta mulla ei ole, voisin tietysti soittaa siskolle kuka on lääkäri, mutta jotenkin noiden tyhmien kommentien suhteen raskauden aikana, ei paljon kiinnostaisi puhua hänen kanssaan....

micaela: miten se testaus?!!? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä