Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

wandii: sehän mua tässä kiukuttaakin, kun aikaisemmin sama lääkäri on mulle diagnisoinut kyseisen "vian" ja sen avulla eli kortisonin, olen saanut 2 lasta, mutta viime raskaudessa meni pieleen siinä etten tajunnut, että olin tullut raskaaksi viikko kierrukan poistosta, kun ei osannut aloittaa ovistikutusta ja sitten olinkin ollut jo muutaman viikon raskaana, kun kortisoni aloitettiin. Ja sitten tässä raskaudessa lääkäri oli sitä mieltä ettei aloiteta kortisonia, kun kerta näin hanakasti tulen raskaaksi nykyisin...Mutta kun se ylilääkäri totesi sen eilen ääneen, että hänen mielestä hematoomat syntyvät siitä, että kiinnittymisessä on ongelmaa ilman että oli lukenut mun papereita, niin mulla heti hälyytti kellot.

).( täytyy sanoa, että mun luotto suomen johtavaan lapsettomuusklinikkaan koki tänään aika ison kolauksen. Siellä on siis tutkimuksissa huomattu, että mun fosfolipidivasta-aineet ovat koholla ja siksi tuo kortisoni otettu käyttöön (onnistuneissa raskauksissa), mutta viimeisemmissä ei. Käykääpä huviksenne googlettaa kyseinen sana ja raskaus, niin tulee aika tiukkaa tekstiä. Ihan kun kyseinen lääkäri olisi unohtanut koko asian? Ja sinne ollaan laitettu oikeasti tuhansia euroa näiden 6 raskauden aikana...

Viimeksi muokattu:
Koski onnea plussasta! Toivotaan että digivarmistus antaisi vähän luottoa raskauteen.

Pahoittelut tädin kohdanneille ja uusille pinolaisille keskenmenoista :hug:

ON: oviksen odottelua.. Limat on runsaat, vatsaa nippailee toisinaan, testit negaa. Yritän venyttää tätä kiertoa ensi kuulle asti terolutin avulla, aloitan ne kp 30+. Mennään ens kuun alussa jo ensikäynnille polille, toivoisin ettei uusi kierto ole vielä alkanut silloin ettei alkututkimuksia tehdä verisissä tunnelmissa. Jos ovulaatio tuleekin nyt viikon sisään, ei mun vuodonviivästys-suunnitelmat toteudu ja vuoto alkaa joka tapauksessa parin viikon päästä ovulaatiosta. Pasmat vähän sekaisin kun saatiin aika noin pian, olin ajatellut että menisi lähemmäs maaliskuuta.

Wandii: kaksosraskaus oli ja rv12 todettiin km. Ei pitäis olla (tiedossa ainakaan) mtn ongelmia lapsen saamisessa. Nopeasti olen raskautunut x2, joista esikoinen onnellisesti saatettu loppuun ja nyt tämä keskenmennyt kaksosraskaus. Ihan vaan tämä pitkittynyt km:sta toipuminen laittaa nyt vähän kapuloita rattaisiin, kukaanhan kun ei voi taata ettei tämä toistu.

tulinpas piiiitkästä aikaa kurkkimaan pinoon.. En tiedä muistako kukaan, mutta jonkun aikaa taustailijana mukana roikuin.. ( tai vuosien aikana useaankin otteeseen)
Ja kuin ihmeen kaupalla yli 1,5v sitten tapahtuneen kkm:n jälkeen meille viimein plussa suotiin. Kovin on alussa vasta ja voin huokaista helpotuksesta vasta helmikuun alun jälkeen, mutta tämä tuntuu ihmeelliseltä, koska tälle on tosiaan ollut 1,5vuotta aikaa tulla.. pitkiä kuukausia olleet.
Että näköjään kaikki tosiaan voi olla mahdollista vaikka omalle kohdalle en ikinä uskonut niin käyvän.

Plussatuulia tähän pinoon toivottelen kovasti. On ryhmä vailla vertaa :)

morebabies: Siis ei voi olla muuta kuin että: :O :mad:
Niille se on vaan työtä. Ja mitäpä siitä, vaikka saat elämänikäiset arvet lukuisista keskenmenoistasi, kun kuitenkin olet salamana uudestaan raskaana... Voi helvetti! Älkää antako periksi. Seuraava onnistuu, kun lääkitys on kunnossa! Yrittäkää vielä kerran, te olette sen vauvan ansainneet. Kisko voimia vaikka silkasta raivosta!

Eiköhän sullakin diiselikissa sitten jo seuraava onnistu. Varmaan tuo tekee sitä kapulaa, että oli kaksosraskaus, joka ehti noin pitkälle. Pääset vielä jaloilles ja jos raskaudut helposti, niin eikun uutta putkeen. Kukaan ei takaa, että ulos asti tulee, mutta se mahdollisuus on kaikilla raskautuneilla yhtä lailla. Joillakin sitten se keskenmeno näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. On ihme, että jaksavat. Sitä tuntee itsensä niin onnekkaaksi tässä seurassa, kun ihka ensimmäinen keskenmeno tulee vasta kolmen lapsen jälkeen.

Evya huutelen noista lugeista täältä taustajoukoista.. Miten niitä käytit siis kierrosta mistä mihin? En jaksanut selailla kovasti taaksepäin, anteeksi.. Meinasin vaan, että meillä siis 2km (toinen kai virallisesti kkm) takana, elämäni ensimmäiset 2 raskautta. Sitten sain yksityiseltä luget ja disperiinin käyttöön ja nyt ollaan yli puolenvälin. Lugeja käytin siis oviksesta kolmen päivän päästä ja lopetin joskus vasta rv 9+3. Alunperin neuvoksi antoi rv10-11 kun meillä km:t oli rv10 molemmat. Mutta kun sitten kävin ultrissa seuraamassa alkuraskautta, niin sanoi että rv9 voi lopettaa.

Naive ja Sissi 21+3

Morebabies: Jos suinkin vaan saat kortisonireseptin ja voimia riittää niin yrittäkää ihmeessä. Kummallista touhua siellä lapsettomuusklinikalla jos eivät teidän historiasta ja testituloksista huolimatta oo sitä nyt antaneet. Kyllähän tuo kertoo jo aika paljon että se onnistuneissa on tukena ollut ja keskenmenneissä ei.

Mulla oli eilen lääkärinneuvola. Menin sinne aika pelonsekaisin tuntein kun parina päivänä on taas valkovuodon seassa ollut verestävää ja ruskeaa vuotoa. Selkä myös kipuillut. Onneksi mahassa oli kaikki vielä hyvin. Virkeä sikiö siellä heilutteli menemään. Edelleen koko n. viikkoa pienempi kuin mitä pitäisi menkoista laskettuna olla, mutta kasvu normaalia 3vko takaiseen ultraan verrattuna. Nyt sitten seuraavaa etappia 3vko päähän odottamaan, eli np-ultraa. Pitkät piinaavat viikot edessä kun kaksi kkm on juuri siellä huomattu. Sikiön kasvu niissä loppui sinne rv10 joten aika pitkän piinaavat viikot edessä. Tosin lääkäri sanoi että jos vuotoja on niin toki voidaan jo ennen sitä tarkistaa että sykkeet löytyy, joten sitten vaan soittelemaan neuvolaan jos vielä vuotelee niin voi tarkistaa tilanteen ennen sitäkin.

Sanle rv9+0 (-10+0)

Viimeksi muokattu:
Moiks kaikki!
Pahoittelut ja :hug: kaikille meille jotka olemme tänne "joutuneet" :heart:
Olen tässä jonkun aikaa seurannut teidän kirjotuksia ja sain voimaa vihdoin kirjotella tänne kun tunnutte kaikki niin lämpimästi ottavan vastaan.
Mäpäs kerron oman tarinani.
Meillä on ihana 13kk tyttö :heart: , tosin huono nukkuja mutta silti vauvakuumetta pukkaa ja kunnolla. Imetyksen lopetin elokuussa, eli kun neiti oli 8kk. Ja vähän ennen imetyksen lopettamista kävin gynellä. Kerroin että haluaisimme alkaa mahdollisimman pian yrittään toista. Lääkäri sanoi että imetyksen on vähennyttävä todella paljon tai loputtava kokonaan ennenkuin kuukautiset voivat mulla alkaa. Noh kuukausi tästä, tyttö puri mua tissiin eikä se enää kelvannut... Hyvä vaan, kävi aika kivuttomasti. Sit alettiin oottaan ekoja menkkoja. Ulkomaan matkakin lähestyi ja olin varma et siellä ne hanat sit kuitenkin aukee, oli kuitenkin menkkakipuja jo ennen matkaa. Mut eipä kuulunut menkkoja matkalla eikä sen jälkeen...
Pari viikkoa matkasta tunsin pientä iltapahoinvointia ja hirvee nälkä oli kokoajan, mies sanoi että ookkos raskaana, kun samanlaiset oireet oli aikaisemmassa raskaudessakin. :) Mä sanoin et hahhah! (en voi uskoa koska ainokaisemme saatiin aikaan teroilla ja clomeilla)
Seuraavana yönä näin unta et neuvolan terkka sanoi mulle että oot raskaana. Aamulla kävin ostaan varuiks testin ja päiväpissalla alle puolessa minuutissa tuli kaks niiiiin kirkasta viivaa et ei voinut erehtyä! Raskaana siis olin. Ja en siis tiennyt millä viikoilla. Ultrassa kävin seuraavalla viikolla, kun oli jo hiukan verta tullut pyyhkiessä. Sen mukaan olin viikolla 6. Jossain vaiheessa mulla tuli sellanen olo et kaikki ei oo kunnossa. Kotidobblerilla en saanut sydänääniä kuuluviin. Ja kaikki joille kerroin raskaudesta kerroin myös että saas ny nähä, ei siellä kuitenkaan mitään oo. Neuvolassa viikolla 10 ei kuultu sydänääniä, mut sanoi vaan että on normaalia, istukka on niin edessä vaan.
Viikolla 12 oli sitten ultra. :'( ja eihän siellä mitään ollut. Se on tuulimuna ulkomainen, huonosti suomea osaava lääkäri sanoi. Mulla ei ollut tietoakaan mikä on tuulimuna. Eikä se osannut sitä selittää!!! Noh sain lääkkeet tyhjennykseen, sovittiin että otan ne kahden viikon päästä. Kun täällä pitää osastolle tulla päiväksi kahden päivän päästä lääkkeen ottamisesta, ja kahden viikon päästä oli vasta miehellä vapaa eka kerran että oisin voinut osastolla olla kokopäivän. Noh, vuoto alkoikin itsestään. Ja voi sitä kipua ja vuodon määrää. Isoa vuotoa kesti kaksi päivää ja pientä vuotoa noin neljäviikkoa. Kaks päivää oli vuodotonta ja sit alkoi vuoto uudestaan. Ja se loppui vasta viimeviikon lauantaina. Kävin välillä ultrassakin että onko tämä normaalia tämä vuotaminen. Eli noin kaks kk vuodin!! Ja ei siellä mitään vikaa ollut. Ja nyt, vihdoinkin, se loppui. Yhdet menkat tässä vielä pitäisi oottaa en voi alkaa yrittään uudestaan. En tiedä maltanko ;)
Anteeksi pitkä kirjottelu ja jaarittelu :)
Eli toista kuumeillaan ja kp:stä ei tietoakaan, vielä!

Terv. Lilleri

heh, kirjotusvirheitä... ulkomaalainen lääkäri siis, ei ulkomainen ;) ja vielä yks virhe, yhdet menkat pitäis oottaa ENNENKUIN, voin alkaa yrittää uudestaan.
Ja km oli 11/11
Töissä nopsaa yritän kirjottaa, suokaa anteeksi.

lilleri82: Tervetuloa joukkoon! Mulle kävi ihan samanlailla esikoisen (joka saatiin alkuunsa metformin+clomit+pregnyl+prednisol+luge-cocktaililla) jälkeen eli raskaaksi tulin spontaanisti heti imetyksen loputtua ennen menkkoja, mutta kesken meni. Mutta sitten tulin taas heti raskaaksi spontaanisti, mutta avuksi otettiin prednisol ja luget ja siitä syntyi kuopus. Julkisella puolella aina sanovat, että odottakaa menkat, mutta sitten taas yksityisellä puolella sanovat, että heti voi yrittää. Musta tuntuu, että julkisella suosittelevat odottamaan ettei tarvitse tarjota varhaisultraa raskauden keston määrittelemäksi.

sanle&Wandii: kyllä mä olen ajatellut, että yritetään siihen miedän deadline asti eli huhtikuuhun sillä, että aloitan prednisolin omatoimisesti aina oviksesta lähtien. Sitten jos ja kun raskaus alkaa ja onnistuu, mä soitan sille hemmetin lääkärille ja kerron hänelle mitä mieltä olen siitä, että meillä olisi voinut olla jo huhtikuussa kolmas lapsi. Ei vaan, ketuttaa vaan niin hulluna. Onneksi nyt ottavat tuonne julkisella, niin saan sieltä toisen lääkärin mielipiteen ja tilasin nyt Felicitakselta kaikkin mun tutkimustulokset, että näen mitä nuo fosfolipidivasta-aine arvot ovat olleet, kun lääkäri ei ikinä minulla maininnut muuta, kun että ne olivat koholla ja siksi otetaan kortisoni käyttöön. Googlettelin myös, että salisyylihappo eli asperin on käytetyin hoito kyseisessä ongelmassa?!

evya: tosi harmi, suuri pettymys taas :hug:

Viimeksi muokattu:
lilleri82 Pahoittelut keskenmenostasi! :hug: Mutta tervetuloa joukkoon! :wave: Toivottavasti pian saatte alulle uuden raskauden, joka kestää loppuun saakka! :)

morebabies Hienoa, että lähdet vielä yrittämään! Ja toivotaan, että seuraava raskaus kestää! :heart:

Morebabies: Tiedän tapauksia, että on otettu se aspiriiniapu ihan omatoimisestikin, kun diagnoosit ja kokeet ja hommelit on kestäneet ikuisuuksia. En kehota tähän, mutta tiedän näin tehdyn. Vähentääkö se sitten niitä hematoomia, eikös aspiriini vaikuta jotenkin ohentavasti vereen tmv?
Mutta toivottavasti pääset nopeesti lääkärille ja sulla pitäis olla nuo testitulokset valmiina niin ei varmaan kestä kauan. Mustakin on ihan mahtavaa, että ette nyt anna periksi. Varmasti jäisi vaivaamaankin tuo asia, jos ei sitä nyt katso loppuun asti. :)

lilleri82: Tervetuloa! :heart:

Morebabies: Minähän oon kans nyt omatoimisesti syöny tuota asetyylisalisyylihappoa. Ostin Primaspanin 50mg ja sitä oon syöny ovulaatiosta asti. Ja nimenomaan ovulaatiosta kun usein kai monet aloittaa vasta plussatestistä, mutta just sen kiinnitymisen kannalta ajatellen minusta se järkevin aloitus on ovulaatiosta. Välillä oon ottanut 100mg ja välillä 50mg, mut suurin muutos noihin keskenmenneisiin on ollut nyt se ettei mulla oo ollut noita aurallisia migreeneitä ollenkaan toispuolisinen halvausoireineen mitä mulla noissa keskenmenneissä oli tosi paljon. Eipähän nuo neuvolassa terkkari tai lääkäri siihen mitään sanonu vaikkei mitään lääkärin määräystä tai ohjeistusta ollutkaan. Eipä noin pienestä määrästä pitäisi haittaakaan olla. Se tosiaan tehostaa verenkiertoa ja pitäisi estää istukkatukoksia ja ilmeisesti myös tuota hylkimistä.

Dyra, joko oot testannut uudestaan? Voi kunpa nyt ois se tärppikierto teillä! :heart:

Wandii ekassa kolmessa keskenmenossa meillä ei ole ollut mitään tukilääkitystä mukana ja ilman lääkkeitä siis on päästy sinne rv 6+ lukemiin. Nyt näissä kemiallisissa on ollut käytössä disperin sekä viimeisimmässä lugesteron. En jaksa enää uskoa, että kyse olisi hyytymistekijöistä, kun menevät kesken noin aikaisin. Vaikuttaa ennemminkin siltä, että elimistö hylkii alkiota jostain syystä. Tuota morebabiesin mainitsemaa kortisonia oon itsekin miettinyt. Pitänee kysyä lääkäriltä siellä helmikuun käynnillä, että oisko syytä kokeilla sitä. Jos ei anna lupaa, niin täytynee sit koittaa ilman lupaa, kun noita prednisoneja on tuonne kaappiin kertynyt (muihin autoimmuunisairauksiin oon siis sitä joutunut välillä syömään).

Naive88 mä aloitin luget edellisessä kierrossa just noin kolme päivää oviksen jälkeen ja käytin sitä siihen saakka, kunnes totesin, ettei se viiva siitä enää ala vahvistumaan. Pari päivää lugejen lopettamisesta alkoikin sitten vuoto :( Noita lugeja kyllä ajattelin käyttää seuraavassakin yrityskierrossa sitten helmikuun lääkärikäynnin jälkeen.

Lilleri82 tervetuloa mukaan ja ikävää, että olette joutuneet käymään läpi
tuollaisia kokemuksia! :hug:

).( Me joudutaan nyt skippaamaan tämä kierto yrityksen suhteen jo ihan tuon tulevan lääkärikäynnin vuoksi, kun en halua sinne verissä housuin mennä. Pitää koittaa saada pillereillä siirrettyä muutama päivä menkkojen alkamista taaksepäin. Tauko tekee toki myös hyvää kropallekin. Tosin stressi tässä vaan lisääntyy tämän asian tiimoilta; mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän syntyy lapsia lähipiiriin ja sitä vaikeampaa ne pienokaiset vanhempineen on kohdata. Antaa noitten mun kiertopäivien kuitenkin rullailla tuossa ainakin sinne lääkärikäyntiin saakka. Jos sieltä tulee pidempi yrityskielto, niin käyn sitten poistattamassa itseni listoilta.

Mule saisi päivittää kp 2 Tällä hetkellä reuma oireilee niin paljon etten edes uskalla suunnitella raskautta. Olisi edes 4kk oireetonto aikaa, ni uskaltaisin edes keskustella asiasta miehen kanssa. Mutta parempia aikoja odotellessa!

Lilleri tervetuloa joukkoon ja onpa ikävän kuuloinen kokemus sinulla ollut.

Omanapaisesti sitten vaan valitusta. Mulla on koko ajan hirveä päänsärky ja olen niin hormonihirviö, että itseäkin inhottaa enkä mahda sille mitään. Tunnen oikein miten punainen verho laskeutuu silmien eteen kun joku pikkuasia menee pieleen. Ja sitten nousee raivo. Enkä pysty yhtään pidättelemään. Kai se on niin, että tarvittais niitä imetyshormoneja ja vastasyntyneen hoivaamisesta tulevia endorfiineja, että tämä tasottuisi ja kun niitä ei ole, niin... Toivottavasti menee ainakin pian ohi, on tosi ikävä olo kaikin puolin. :(

Moi! Mulle voi päivittää Toista haaveillaan Riikka90 km-12/11. Ja siis tosiaan plussasin jo mutta en halua vielä sitä esille, vasta sitten tiistain ultran jälkeen jos siellä jotain on ja niin kovasti toivon että on. Hirveää tää odottelu, ei millään jaksa oottaa sinne tiistaihin, mutta pakkohan se on. No onneksi on viikonloppu kohta ja lauantai töissä niin saa vähän muuta ajateltavaa.:)

Hei kaikille!

Aattelin liittyä joukkoon.
Tänään todettiin toinen keskenmeno :(. Sunnuntaina alkoi kivut ja vuoto, tiesin kyllä että kesken meni, mutta tänään se sitten ihan lääkärissä todettiin.
Ensimmäinen km oli 9/11. Joka tosin ensin merkattiin ulkopuoliseksi, mutta tänään lääkäri mun papereita lukiessaan sanoi että kyllä se on ollut keskenmeno (tuulimuna?).

Jos mut lisää listaan näillä tiedoilla Fossiili...... KM 9/11, 1/12..... KP ?

Moikka!
Yöllä tuli hyytymiä ja oli kovia alavatsakipuja. Kaiken toivon jo menetin. Aamulla terveyskeskukseen ja sieltä lähetteellä keskussairaalaan. Siellä ultrasivat ja siellä näkyi kuin näkyikin normaali raskauspussi ja ehkä jo vähän sikiökaikuakin. Mitään syytä mistä noi vuodot tulee ei löytynyt. Mahdollisuudet siis nämä: on menossa kesken parasta aikaa, se vuoto mikä on tullu ja ne hyytymät oli kaksonen tai sitten kyseessä on aivan normaali raskaus.
Mitään en saa nostella ja pitäis jokunen päivä olla lähes vaakatasossa.
Jos mitään radikaalia ei tapahdu pitää viikon päästä käydä uudelleen ultrassa.

Tillu&Hippu 5+5 ainakin toistaiseksi

Fossiili Tervetuloa joukkoon! :) Mutta pahoittelut keskenmenoistasi! :hug:

Tillu Pidetään peukkuja, että oli vain se harmiton vuoto kyseessä ja jatkuu pikkuisen kasvu siellä ihan normaalisti loppuun saakka! :heart:

miss bamse :hug:

Sanle Voiko siitä primaspanista olla mitään haittaa? Siis että itelläkin on niitä kaapissa, mutta en oo uskaltanu syödä niitä, ku jotkut on sanonu, et voi olla huonokin juttu..?

PERJANTAI 13.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 11/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 34/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 31/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 25/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 3/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 31/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 18/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 25/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 64/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 16/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 34/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 36/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 37/28
Riikka90............KM 12/11..........................................KP ?
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP ?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 15/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 30/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 27/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 21/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 24/28-33

HAAVEISSA NELJÄS

Koski.......................KM 04/11...............KP 28/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 5/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 19/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 15/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 3/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012:

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille. Kovaa kiirettä pitää töissä, joten kirjoittelu on jäänyt vähän vähemmälle.

Danjuskalle onnittelut plussasta! Mukavaa raskausaikaa sulle. :) Myös Dyralla kuulostaa tosi lupaavalle, testaahan uudestaan ja tule kertomaan tulokset!

Tervetuloa uudet Lilleri & Fossiili! Ja jos oli muitakin uusia. :wave: Kiva, että löysitte tänne, mutta ikävää, että jouduitte. Fossiili kerrotko, onko ensimmäinen vai monesko toiveissa, niin osaan laittaa sut oikeaan kohtaa listalla. :)

miss bamse Pahoittelut tädistä. :hug: Toivottavasti reumaoireet helpottaa. Onko reumalääkitys muuten haitallinen raskauden kannalta? Muistelin, että nivelreumaa ja psoria sairastavalta ystävältäni jätettiin kipulääkkeet pois ennen raskautta. Tosin sanoi voineensa raskausaikana paremmin kuin ikinä aikaisemmin.

Sanlelle isot tsempit täältä! Onneksi ultrassa kaikki oli mukavasti. :)

Samoin Tillu, kylläpäs pelästyttää nuo vuodot! Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menisi hyvin ja saisitte pienokaisen syksyllä. Eikös ollutkin niin, että mahdollisuus kaksoisraskauteen oli alunperinkin, joten se kaksosen pois vuotaminen vois olla ihan mahdollinen selitys? Tsemppiä ja muista ottaa rauhallisesti. :)

Evya Toivottavasti saatta apua lääkäristä! Toivottavasti, että kuitenkaan joudu pidempään yrityskieltoon.

Filuurille piti kommentoida tuohon päänsärkyyn. Mulla oli keskenmenon aikoihin ihan järjetön migreeni jatkuvasti. Välillä saattoi päiväksi helpottaa, kunnes taas alkoi uudelleen. Ja mitkään normaalisti migreeniin purevat lääkkeet ei auttaneet. Gynen mukaan johtuu juurikin tuosta hormonitasojen heilahteluista. Mullahan särky alkoi jo ennen tyhjennystä, joten oon varmaan ihan paniikissa jokaisesta pään vihlaisusts, jos joskus vielä tuun raskaaksi. Oon sitten ihan vakuuttunut, että kesken meni taas.

Omaan napaan ei kuulu mitään. Tämä kierto tais mennä puihin meiltä. Peittoja heiluteltiin siis kp9, kp10, kp12 ja kp14 muistaakseni. Ja tosiaan olen aika varma, että tuolloin kp12 oli ovis, mutta mistäpä senkin varmasti tietää. Limoja kuitenkin taisi olla kp16 asti, joten jos silloin vasta tuli ovis, niin ei kyllä tärppi taida olla mahdollinen. Mutta eipäs tässä kiirettä (vielä). ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä