Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Heippa kaikille! Ajattelimpa minäkin nyt liittyä tänne teidän kuumeilijoiden joukkoon..Ei tarvitse mua sinne listalle lisätä, mutta taustoja sen verran että ikää kohta 31 ja poika 9/07. Vuoden verran on toista lasta toivottu ja plussan sain 6/11. Tämä raskaus kuitenkin jouduttiin päättämään rv14 kun sikiö oli kovin sairas. Tapahtui lääkkeellisesti sairaalassa, mutta kohtua ei silloin ultrattu että tuliko kaikki ulos. Kuukauden päästä oli ultra, jossa lääkäri totesi kaiken olevan ok. Kuitenkin tästä vajaa kuukausi eteenpäin lokakuussa, kuukautisten mukana tuli n. 4cmx5cm istukan palanen ulos..ja oli sitten tulehduttanut kohdun, johon hurja antibioottikuuri. En vieläkään ymmärrä miten ei lääkäri voinut tuon kokoista palaa nähdä ultrassa..No, pari normi kiertoa oli välissä ja nyt luulen että mulla oli ns. kemiallinen raskaus ja taas sen jälkeen tulehdus oireita. Huomenna menen lääkäriin kuulemaan, onko kaikki tullut ulos. Tällä kertaa kyllä yksityiselle..vähän luotto tohon kaupungin systeemiin horjunut. Mutta kovasti silti toivon että sen toisen vauvan saisimme.. Tsemppiä kaikille teillekin tähän kevääseen=)
 
Siis ei voi olla totta morebabies! Aivan pöyristyttävää! :O Miten voi lääkäri olla niin vailla kosketusta potilaan tunteisiin, että näyttää keskenmenon kokeneelle alkiota???? Mikähän sen lääkärin ajatuksena on oikein ollut, vai onko ajatellut asiaa yhtään? Huh huh. Ja tuosta käsistä ja jalasta sitten, jos ne on vaan yrittäneet lohduttaa sua siellä sanoessaan, että olet kuvitellut jotta voisit unohtaa näkemäsi. Kamalia kokemuksia sinulla kyllä. :(

Mun pitäisi perua neuvolan sisäänkirjoitusaika joka olisi ollut 10+6 eli tuossa parin viikon pääsät, mutta en saa itseäni soittamaan sinne kun se ihminen jonka kanssa puhuin ekalla kerralla oli niin ylipirteä, ihan kun olisin ollut kuntosalille liittymässä, että ei tiedä mitä sieltä voi odottaa kun soittaa ja sanoo, että kesken meni ja en tulekaan. Kun saisin itseäni niskasta kiinni vaan, ei sen nyt niin iso asia ole.

dino81 tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi. Toivottavasti ei tällä kertaa olisi mitään tulehduksia. :hug:
 
Mä voin noista omista keskenmenoista sen verran sanoa että ensimmäinen tyhjennettiin lääkkeillä rv12. Sain polilla mifegynen ja 2pvä päästä menin osastolle saamaan cytotecit. Mulla tuo mifegyne sai jo vuodon alkamaan niin reippaana edellisyönä että silloin otin panadolin mut kivut ei ollu pahoja. Cytot sain sitten suun kautta, ensin 4kpl. Lähinnä kuukautiskipumaisia jomotuksia ne sai aikaan ja kohtu lähti kyllä vauhdilla tyhjenemään mutta kipulääkkeitä en tarvinnut. Sitten sain vielä varmistukseski 2cytoa lisää mutta kohtu oli jo siinä vaiheessa tyhjä ettei ne mitään enää aikaan saanu. Sitten suoraan polille tarkistusultraan ja kun kohtu tyhjä niin pääsin kotiin. Lääkäri sano että jos ois jotain jääny niin ois suoraan kaavittu sille illalle.
Seuraava keskenmeno oli spontaani rv7. Ensin tuhrutteli useamman päivän ja sit hanat aukesi ja kohtu rupesi tyhjenemään. Vessapaperiin jäi semmonen viinirypäleen kokonen nestepussi jonka sisällä oletettavasti oli pienen katkaravun näköinen alkio jne. Tuossakaan en ollut mitenkään älyttömän kipeä ja muutamassa tunnissa oli pahin vuoto ohi.
Kolmas keskenmeno oli taas rv12 ja lääkkeillä tyhjennettiin. Mifegynen sain taas polilla ja jo pari tuntia sen otosta vuoto alkoin. Seuraava yönä olin useamman tunnin tosi kipeä supistusten kanssa ja vedin panadolia ja buranaa mutta ei ne paljon auttaneet. Sitten 2pvä päästä menin taas osastolle cytotekkien ottoon. Pyysin ensin lääkäriä ultraamaan kun vuoto oli jo loppumassa niin oletin että kohtu ois jo tyhjä. Mulle sattu niin idiootti erikoistuva ulkomaalaislääkäri vielä ettei se osannut hommiaan ollenkaan. Ensin se meinasi työntää sen ultrapuikon peräaukkoon! No sitten se sai ultrattua sen verran että pieni nestepussi kohdussa vielä näkyi. Väitti että se on sikiö, mutta on niin pieni ettei saa mittoja. No edellispäivänä se oli vielä 4cm pitkä joten tuskin on. (Tosin mulle ei oo kukaan edelleenkään kertonu että noi lääkkeet voi hajottaa sikiön niinku morebabies kerto joten tiiä sitten) No mut se lääkärikin sit sano että no joo ei se ehkä oo se. Sitten se ois ne cytotecit vielä tunkenu alapäähän ja minä taas inkutin vastaan että ei kun suun kautta kun vuotoa on niin paljon. Kysy vielä multa että pelkäänkö minä kipua kun en anna alapäähän niitä laittaa?! No aiko sit varmistaa vielä asian erikoislääkäriltä ja yllätys yllätys, suun kauttahan ne piti ottaa. Mutta siis sitten sain taas sen 4 cytoa suun kautta ja ei ne kovin kummosia enää aikaseksi saanu. Pari pientä hyytymäklönttiä tuli mut ei mitään hanoja enää aukassu. Mut sitten seuraavien kuukautisten aikaan tuli vielä peukalon pään kokoinen kudospalanen mutta onneks ei mitään tulehduksia tullu.
 
Tosi surullista kokea kolme keskenmenoa ja vielä kun niistä kaksi oli niin myöhäisillä viikoilla Sanle :hug: mutta mä en voinut mitään sille, että mua rupesi sun kertomuksessa naurattamaan ihan älyttömästi tuo lääkäri joka yrittää ultrata takapuolen kautta. Toivottavasti ei ollut vielä kovin pitkällä erikoistumisopinnoissaan, koska ainakin perusanatomia vaikuttaa olleen hakusessa. :LOL: Veikkaan, että siinä tilanteessa ei ole paljoa hymyilyttänyt eikä varmasti ole vieläkään niitä kauneimpia muistoja. :( Aika erilaisia kipukokemuksia sinulla noista. Sitä ei sitten varmaan voi tietää miten toisella kertaa menee, jos yhdestä kerrasta jokin kokemus. Ehkä onnikin, niin ei tarvitse aina kärsiä, jos joskus joutuukin.
 
dino81 Tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi! :hug:

Täällä luultavasti alko ne menkat sittenkin.. :( menkkakipuja on aika paljon..ja vuoto on muuttunu punaisemmaks, vaikkei sitä sen enempää tulekaan..tuli vaan taas aika lyhyt kierto ja luteaalivaihe jäin siihen 10 päivään.. Hieno homma kroppa! Sä oot paska.. täällä aika masentuneissa fiiliksissä.. :'(
 
Filuuri: Mulla meni kaavinta ainakin ihan ok. Kipuja ei nimeksikään jälkeenpäin. Vuoto pari päivää sidettä vaativa sitten hiipui phs-tasolle :) Ihan hyvä mieli jäi kaavinnasta, jos nyt ylipäätään näistä asioista voi hyvä mieli jäädä.

dino81: tervetuloa joukkoon. Ja parempaa tätä vuotta!

nellielli: :( :( :(

Hurjia tyhjennyskertomuksia :( Täytyy vaan todeta, että on noita lääkäreitä moneen lähtöön, valitettavasti. Mun ultraava kätilö, (joka siis ei löytänyt sykettä ja haki toisen kätilön tarkistamaan) hehkutti, että "jes, olinhan mä oikeassa, ei siellä mitään elävää sikiötä ole", kun toinenkaan kätilö ei sykettä löytänyt...sitten hän hiljeni nolona ja pahoitteli keskenmenosta. Omituisia ihmisiä polilla töissä.

Mä oon ihan ihmeissäni, kun alaselkää juimii ja tulee pientä ruskeaa tuhrua, kun menossa on kp 9/33-38. Tein lumitöitä lumentyöntimellä ja heittelin raskasta lunta ja siinä rupesi alavatsaan ja selkään jomottelemaan. Hoh hoijaa. Väsyttää tämä oman kropan vatvominen. S**tanan kone älä hyydy.
 
Mun keskenmenosta: ultraava kätilö alkoi jorista jtn siiamilaisista kaksosista, kun toista ei enää löytynyt ja toinenkin oli vaan epämääräinen möykky oltuaan jo reilu 2vkoa kuolleena kohdussa. No ei ne kyl ollu, ku omissa pussukoissaan alkujaan nähty ja eihän tommosta muutenkaan sanota ääneen juuri keskenmenosta kuulleille vanhemmille. Tuli vaan mieleen olisiko se kätilö osannut asiansa, jos kohdussa olisi ollut elämää...Katsoa kaikki tärkeät elimet jne.....

Mun tyhjennysstooria täällä kirjoitellut jo pitkin matkaa, mut nyt siis 7vkoa kestänyt vuoto tuntuu loppuneen, vuodoton päivä nro 3 takana ja tein tänään negan raskaustestin. Tai ilmaantu siihen roskishaamu, mut tässä tapauksessa sitä ei ainakaan lasketa, eix je? :D Ens vkolla viel labrassa Hcg-kontrolli ja sitä seur. vkolla meen yksityiselle gynelle. Toivon todella, että tämä alkaa olla tässä, eikä takapakkeja ja yllätyksiä enää tule.
 
Filuuri: Joo se lääkäri oli yks täys idiootti. Se oli aikasemmin tk-lääkäri ja kerran käytin nuorempaa poikaa siellä korvatulehduksen takia niin jo silloin nauroin koko automatkan kotiin, oli se semmonen kokemus. Sillä ihan järkytyin kun näin sen sitten polilla erikoistuvana. Mut jännä kyllä se ei enää oo siellä, liekkö älynny ite lopettaa vai onko saanu lähtöpassit :D Neuvolan terkkakin sanoi että joo se lääkäri oli hieman "outo" Ja useammalta naiselta kuullu jotka on polilla käyny raskaudenaikaisessa seurannassa niin ei oo esim. alatutkimusta tehny ollenkaan, että ois esim. tienny onko kohdunsuulla ja -kaulalla tapahtunu mitään. Kai se ei oo halunnu naisten värkkeihin koskea :) Sopivan erikoistumisalan itelleen valinnu.
 
TORSTAI 05.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli...................KM 08/11......................................KP 3/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 26/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 23/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 17/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 27/27


HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 23/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 10/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 17/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 56/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 8/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 26/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 28/30-33



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 7/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 22/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 19/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 13/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 16/28-33




HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 48/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 26/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 11/33-36
Wandii...................KM 12/11..............KP?


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 22/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1




:heart: PLUSSANNEET :heart:



2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel, Callisto

Joulukuu: ElinaMaria, taaperotx5, Chamon, Quu, Coco-85, Sanle, Tillu79, morebabies, celinee

2010: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73, Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian




Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jep jep..meikäläiselle saa päivittää kp2.. :( Luteaalivaihe jäi tosiaan lyhyeks..ja selvästi sinne yritti joku tarrata jo tossa aiemmin, ku tuli se pienen pieni vuoto ja mua kummasti oksetti aamulla..mut ei niin ei..
Varasin lääkärin heti aamulla..lähinnä ton mun kutinan takia, ku oon ny joka yö muutaman päivän heränny siihen ja on ihan paukamoilla iho, ku raavin..mut samalla katotaan myös, et jos saisin lääkkeet siihen lyhyeen luteaaliin..toivotaan! parin viikon päästä kylläkin vasta aika..mut sattuis ehkä just siihen oviksen aikoihin, et jos ne sais jo käyttöön tähän kiertoon..toivotaan toivotaan..
Sori omanapaisuuteni.. :|
 
Millanen eka ovulaatio teillä on ollu km:n jälkeen? Mulla on sellanen epämääränen "jäytävä" olo alavatsalla, ei mitenkään toispuoleisesti tai mtn terävää kipua tuntunu, niinku ovulaatiossa yleensä. Aamulla tuli lusikallinen ruskeaa vuotoa ja ajattelin, et jahas taasko se alkaa, mut sen jälkeen ei mtn. Eilen tuli parilla pyyhinnällä vähän kirkasta sitkeää limaa. Jos se edellinen runsas vuoto ois ollu joku tyhjennysvuoto, niin tänäänhän on kp16 siitä.
En luota omiin tuntemuksiini enää yhtään, pieni pelko tuli nimittäin, et eihän mulla nyt tee mikään kohtutulehdus tuloaan? Mut kipu ei tosiaan ole mitään kovaa, lähinä vaan sellasta jännää "alavatsan tiedostamista". Selkäkin on kipee(eilen siis ihan säteili jalkaan), ku tää elämä on pari viime kk ollu enemmän ja vähemmän epäaktiivista ja sohvalla lojumista, mitä esikon hoidolta kerkee. Niin sekin tosin voi säteillä lantiolla.
 
nellielli: voi höh :hug: onneksi lyhyt luteaalivaihe on helposti hoidettavissa lugeilla. Ainoa jos on joku nihilisti lääkäri, joka haluaa ottaa hormonitestit ja niissä taas kestää, kun otetaan tietty päivä kiertoa.

filuuri: mä olen peruuttanut neuvolan ajat aina soittamalla "ei-soittoaikaan" ettei ole tarvinnut neuvolantädin kanssa jutella. Ongelma on, että on niin yli-ystävällinen ja osaanottava etten ole pystynyt hänelle kertomaan miten on taas käynyt. Jätän sitten aina vastaajaan viestin. Täytyisi varmaan varata aikaa, mutta jotenkin en uskalla, koska sitten sen joutuu taas peruuttamaan. Odottelen nyt, että pääsisin maanantaina juttelemaan sen meidän vanhan lapsettomuuslääkärin kanssa ja kuulisin joltain asiantuntijalta mitkä mahdollisuudet tässä on onnistumiseen. Eihän se sitä tiedä, mutta haluaisin vaan jutella jonkun kanssa joka näistä asioista tietää. Ajattelin jos kävisin siellä ultrassa ennen np-ultraa, mutta vasta joskus rv 9+5 jälkeen, koska silloin viimeksi sykkeet loppui. Sori että vielä pyörin täällä, mutta ei toi odotuspuoli vielä oikein houkuttele, kun ei ole yhtään odottava olo, tai siis on keskenmenoa-odottava/pelkääväolo, mutta ei vauvaa odottava...
 
nelliellille iso :hug: Toivottavasti saat lääkäriltä lääkettä myös tuohon kiertoon! Mä vähän luulen, että liityn pian itsekin kp1-sakkiin, mutta let's see. :ashamed: onneksi ei vuotoa vielä, mutta alamahalla menkkatuntemuksia.

diiselikissa mulla ovikset olleet keskenmenojen jälkeen selvempiä ja kipeämpiä. Tässä kierrossa säteili just tuolleen reisiin saakka kipu oviksen aikaan ja sellaista menkkapolttelua oli muniksissa. Limat on myös lisääntyneet PALJON ekoista yrityskierroista. Sitten heti sen jälkeen kipeyty tissit ja lämmötkin kääntyi nousuun, joten aika vahvasti epäilen oviksen käyneen noiden tuntemusten aikaan. Toivottasti sinunkin oireesi olisivat ovisoireiluja! :)

Tuo neuvolaan soittaminen km jälkeen ei ole kyllä mitenkään helppo juttu. Sitä kun ei tiedä kuka sieltä loppujen lopuksi sattuu vastaamaan ja millä tuulella. Mulla toisen km:n jälkeen (ekassa en soittanut edes neuvolaan, olin jotenkin hirvittävän epävarma jo alussa) neuvolatäti oli älyttömän empaattinen ja kysyikin haluanko tulla juttelemaan hänen kanssaan tapahtuneesta. Kolmannessa raskaudessa soitin jo hyvissä ajoin neuvolaan, jotta päästään sitten sitä kautta pian tutkimuksiin, kun seuraava km tapahtuu. Pyysin tuolloin neuvolatädiltä, että jos hcg:n nousua olisi edes voinut seurata veritestillä, kun tausta on tämmöinen, mutta tuli heti todella nuiva vastalause ja täti vain tokaisi, että eiköhän edetä nyt niinkuin muidenkin kohdalla ja varataan neuvola-aika muutaman viikon päähän. Sanoi, ettei tässä ole nyt mitään tehtävissä ennalta ja käski vaan olla käyttämättä alkoholia (what?). Tuli sen puhelun jälkeen olo, että miksiköhän päihdeongelmaiseksi ne mua siellä luulee... Nyt viimeisellä gynekäynnillä sain onnekseni lääkäriltä käskyn olla mahd. pian positiivisen testin jälkeen yhteydessä neuvolaan. Eipähän tuu kukaan sitten sanomaan, että mitä varten nyt jo tänne neuvolaan soitat.

Sanlella ja morebabiesilla kamalia lääkärikokemuksia :O mulle toisen keskenmenon jälkeen terkka määräsi ajan neuvolalääkärille, kun oli epäselvää, oliko vuoto km-vuotoa vai jotain normaalia vuotoa, kun yhtään hyytymää ei tullut ulos. Lääkäri totesi heti alkuun, ettei ymmärrä, minkä vuoksi tulen jo nyt tänne, kun raskausviikkoja on niin vähän ja toisteli tätä samaa lausetta koko käynnin. Ihan niinkuin ei ollut jo muutenkin tarpeeksi kamalaa kuulla, että kohtu on tyhjä ja kesken on mennyt. :( hyytymät tulikin ulos sit seuraavassa kierrossa.
 
Mä taidan poistua tästä pinosta. Tällä hetkellä ainakaan ei kantti riitä uuteen yritykseen. Tää koko tapahtuma laukas uudelleen mm. paniikkihäiriön joka oli jo monia vuosia hallinnassa, ja mieli on muutenkin aika surkea. Joten mitä mä täällä sitten roikkumaan. Tulee varmasti käytyä lukemassa teidän kuulumisia kuitenkin, vaikka yritän nyt kuitenki hillitä lukemasta mitään raskaus- ja vauvajuttuja.

Paljon plussia - kestäviä sellaisia - teille :)
 
DingeLiDong: :hug:

nellielli: muistaakseni kierron 21. päivä otetaan verikoe ainakin eli nähdään onko keltarauhanen lähtenyt toimimaan. Mulla ei ole ikinä ollut arvoissa häikkää, mutta lapsettomuuslääkäri silti aina määrännyt luget ihan vaan tukemaan raskautta, jos sattuu lähtemään käyntiin, kun niistä ei ole mitään haittaakaan.
 
Heip!

Ei ollut tulehdus uusinut=) Ovulaatio on käsillä lääkärin mukaan, joten kivut kaipa johtuu siis siitä..ja tänään ei oo enää ruskeeta vuotoakaan tullut. Tosi helpottavaa! Ikävä lukee et noita ihmeellisiä ja outoja lääkäreitä tuntuu olevan osunut muidenkin kohdalle.. Ja joku muukin mietti tulehduksen mahdollisuutta..niin mulla alavatsa oli silloin niin kipeä, ettei pystynyt kivutta kumartumaan. Lääkäri sanoi että joillekin voi ovulaatiokin aiheuttaa pientä vuotoa.
 
En ole vähään aikaan jaksanut kirjotella tänne. On ollut jotensakin ahdistunut olo. Ajattelin kuitenkin kantaa korteni kekoon tähän tulehduskeskusteluun. Pari viikkoa sitten alkoi mulla tuhrutteluvuoto, jota ihmettelin. Ajattelin jonkin aikaa, että liittyy varmaan ovulaatioon, koska myös kirkasta vuotoa tuli aika reippaasti. Sitten alkoi myös alavatsakivut. Kivut on aika lieviä, mutta sen verran kuitenkin että asia on mielessä koko ajan. Alavatsalla on myös paineen tunnetta. Viikko sitten kävin lääkärissä ja otettiin eritenäyte bakteeriviljelyyn. Tuloksena streptokokkitulehdus ja kaupan päälle vielä hiivatulehdus. Nyt antibioottikuuri ja sen perään hiivalääkitys, koska hiiva luultavasti innostuu noista antibiooteista. Ja raskauden yrittäminen tietenkin jäihin lääkityksen ajaksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että streptokokki on puhjennut syystä tai toisesta keskenmenon takia. Eihän tää mikään suuri juttu ole fyysisesti, mutta mieliala on siinä mallissa, etten olisi kaivannut enää yhtään mitään vastuksia juuri nyt.

DingeLiDong :hug:
 
Viimeksi muokattu:
nellielli..

Progesteroni testi:
Viitearvot:

Naiset follikulaarivaihe 0.3-2.5 nmol/L, luteaalivaihe 7-80 nmol/l. RIA:lla 31.10.2008 asti: Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l.

Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.

Seerumin progesteroni kohoaa raskauden aikana ja se voi nousta tasolle 1000 nmol/l loppuraskaudessa. Postmenopausaalisilla naisilla progesteronipitoisuus on matala.
 
Mamiksi monelle ihana on ollut sullakin kätilö. :( Hymyilytti tuo sun s**tanan kone älä hyydy, veit sanat suustani, mä tuota hoin itselleni ma ja eilen, tosin vähän toisessa yhteydessä. =)

diiselikissa asiantuntevan oloinen kätilö on sullakin ollut, vähemmästäkin jää miettimään mitä se olisi nähnyt, jos asiat olisi olleet toisin. :( Onnea negatestistä! Toivottavasti tänäänkin on ollut ruskeasta huolimatta vuotovapaa päivä. =)

Tosi kiva Evya ollut sulla neuvolalääkäri, ihan kun sitä itse niille varaisi ajan suoraan. Marisisivat niille neuvolatädeille ja sopisivat sitten keskenään tarkemmat säännöt ettei tartte asiakkaille pahaa mieltä tuottaa.

DingeLiDong voi kun ikävää, että olet noin alamaissa. Toivottavasti aika parantaisi ja saisit myös paniikkihäiriön uudelleen hallintaan. :hug:

taraolivia inhottavaa, että sait tulehduksia rieskaksi. Toivottavasti pääsisit niistä nopeasti ja takaisin ihanaan normaaliuteen. :hug:

ON: tänään lääkärissä setä totesi, että kohtu palautunut normaaliin kokoonsa, mutta ultrassa näkyi vielä joku tumma läiskä joka saattoi olla raskauspussi tai nestettä vaan. Koska olen vuotanut niin vähän, niin lääkärin mielestä oli parempi, että jatketaan kuitenkin harjoituksia ja sain saman satsin cytotecia kotiin kun aiemmin. Ja nyt vaikuttaisi siltä, että tabletit toimii. Ekojen jälkeen oltiin lasten kanssa pari tuntia ulkona ja kun tultiin sisään, niin side oli läpimärkä. Ja sen jälkeen on jatkunut suunnilleen samanlaisena. Minkäänlaista kipua en tunne, ainoastaan vähän paineen tunnetta alapäässä. Jos tämä tällä menee, niin olen supertyytyväinen. Maanantaina on taas kontrolliaika. Jollekin toiselle lääkärille tämän puhelintunnilla, eli tulee varmaan aika pikainen tutkimus, mutta kunhan katsovat. Oliskohan tänään sitten vaikka kp 1, joko uskaltaa toivoa ja kuume nostaa päätä? :xmas:
 
Filuuri: kuulostaa lupaavalta! Toivottasti nyt olisi sitten ma tyhjä. Mä odotan koko ajan väistämätöntä tapahtuvaksi. Viime raskaudessa olin niin 100% varma, että se menee loppuun ja mies oli taas tosi varuillaan. No nyt on toistepäin, minä en näe mitään mahdollisuutta tälle raskaudella ja mies raukka on taas toiveet korkealla. Mitä pidempään menee, että tämä keskeytyy, sitä pienemmäksi jää aika3:n yritykselle, huhtikuun 15. on deadline. Siksi en odota np-ultraan vaan varaan ajan n rv 9+5 milloin sykkeet oli viimeksi loppuneet.
 
diiselikissa Mulla ensimmäinen ovulaatio km:n jälkeen sattui todella paljon. Munasolu irtos vasemmalta, minkä olen kyllä tuntenut ennen km:akin, mutta nyt kivun määrä oli jotain ihan kauheeta. Mutta tiesipähän ovuloineensa. :)

Fiiluri Hieno homma, jos tyhjennys alkais olla selvä. Uuteen yritykseen sitten vaan!

DingeLiDong Toivottavasti voit pian paremmin. :hug: Kaikkea hyvää teidän uuteen vuoteen ja pikaista plussaa sitten kun sen aika taas on. Tulethan kertomaan välillä kuulumisia?

*muoks* Miten helkkarissa mulla voi olla jo kp10? :D Mihin nämä päivät oikein menee.... Ruuhkavuodet indeed.
 
Viimeksi muokattu:
Dingelidong :hug:

morebabies ja mur-mur Kiitos molemmille infosta! :)

Päätin nyt, et varaan ihan yksityiselle gynelle ajan tänään, koska ne tietää paremmin varmaan noista Lugeista ja varmaan ultraakin samalla. Ja varmaan paremmin saa muutenkin sen reseptin niihin lugeihin. Nyt taas jo parempi mieli, kun asiaa saa eteenpäin, koska jos nyt noi auttaa tohon luteaalivaiheeseen ja ne avuksi siis saan, niin ei oo varmaan enää kun ajan kysymys, kun saa raskauden alkuun! :)

Filuuri Hienoa, että kohtu on jo melkein tyhjä. :) Pian pääsette uuteen yritykseen!

taraolivia :hug: Toivottavasti pian tulehdus on alta pois!
 

Yhteistyössä