Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Filuurille lämmin :hug: Meinaatko tulla tonne kolmatta kaipaavien ketjuun takaisin piinailemaan? Siellä aika hiljaista kun suurimmat suupaltit plussanneet, parit lähteneet taustalle ja osa muuten vaan heittäneet kirveen kaivoon ja hiljentyneet yrityskiertojen kasvaessa. Kiva olisi jos tulisit mukaan juttuihin sitten kun jaksat uutta yritystä aloitella. Mä ainakin pyörin siellä näillä näkymin vielä pitkään vaikkei joka päivälle juttua riitäkään.

morebabies: Aivan ihania uutisia, ONNEA miljoonasti! :heart:

M1n1:lle suuret pahoittelut ja tervetuloa joukkoon! :hug:

Filuurille tsemppiä tyhjennykseen ja toivotaan, et vuoto alkais kunnolla ilman suuria kipuja. :hug:

).( Täällä vuodoton päivä nro 2 takana!!! Jippiiiii! Voisiko 7 vkon piina olla vihdoin ohi??!! En tiedä, mutta hyvin hyvin onnellinen olen näistä kahdesta päivästä ollut, kun ei taas tiedä mitä housuistaan huomen aamulla löytää...Hcg-kontrolli siis ens viikolla ja toiv. sekin olisi jo nega. Pääsisiköhän sitä Tammikuun kunniaksi jopa uuteen kuumeiluun kunnolla käsiksi? :)

Eipä muuta, käyn lueskelemaan ajatuksella juttujanne läpi. Niin, ja Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

M1n1 Pahoittelut! :hug: Mutta tervetuloa kuitenkin joukkoon! :)

Itellä vuoto ei ole mihinkään yltynyt, joten elättelen toivoa, että on vain jonkinlaista kiinnittymisvuotoa! :) Välillä ei tule pyyhkiessä yhtään verta paperiin ja välillä pikkusen..eiköhän se pian selviä mistä on kyse! Toivottavasti ainakin! :)

diiselikissa Hienoa, että vuotosi on vihdoin lakannut! :)

Filuuri Toivottavasti tyhjennys nyt onnistuu ilman suurempia kipuja!

Kiitos tsempeistä! On tää jollain tavalla niin merkillistä toimintaa tää kohdun tyhjennys. Istua kotona ja laitella jotain tabletteja alapäähän ja toivoa, että alkaisi kunnon vuoto. Ankean vähäistä se on tähän mennessä ollut, mutta peukut pystyssä, että kroppa vaan on vähän hidas ja tajuaa vitsin kuitenkin, vaikka tähän mennessä saaliina on vasta yksi ainoa supistukselta tuntunut pieni kramppi.

diiselikissa onnittelut kahdesta vuodottomasta päivästä! =) Jospa siitä alkaisi hyvä 9 kuukauden mittainen vuototauko. :p

Pikkuinen kyllä mä varmaan vielä kolmosiinkin palaan piinailemaan, kunhan vaan pääsisi oikeasti joskus sinne saakka, että voi ruveta päiviä taas laskemaan eikä pelkästään mielessä tarvitse kuumeilla. :) Saako udella millä mielellä sun mies on siitä, että pääsette polille pian? Toivottavasti sieltä löytyisi helpolla selkeä apu. Älä kokonaan hukkaa positiivista mieltä, kyllä se pysyvä plussa sieltä varmasti tulee. :hug: Ainakaan sulla ei ole vaikeuksia raskautumisessa, jos jotain hyvää (vai onko se hyvää kun toiveet sitten heti romutetaankin?). Vaikka mulla ei ole mitään terveydenhuoltoalan koulutusta, niin jotenkin epäileväinen olen mäkin siihen, että keltarauhasvalmisteet aiheuttaisi plussia raskaustestiin. Ainakaan sulla, kun sama oli silloinkin kun ei apuja käytössä.

Google on kyllä vihoviimeinen kun on epävarma jostain, oikein hyppii silmille kaikki kauhea ja kohta on ihan varma, että suurin piirtein kuolee itsekin seuraavaksi... ;) Mutta eipä sitä itselleen mitään voi. Pitäis vain yrittää odottaa, mutta ei ole myöskään mun vahvin puoli, siis odottaminen ja katsominen.
Mulle oli todella pahaksi tutkiskella ihmisten kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Suurimmalla osalla se varmaan menee erittäin hyvin, kuitenkin musta tuntu, että kaikki vain kirjoitti, että sattuu enemmän kuin synnytys ja verta tulee kuin härän kurkusta. Suurin piirtein jokatoinen oli melkein kuollu verenhukkaan ja jokatoinen joutu kaavintaan. Tuloksena pelkäsin tyhjennystä ihan hirveästi ilman mitään omaa kokemusta. Ja hyvin ja kohtuukivuttomasti se kuitenkin meni.

Filuurille: Siis onko tuossa sun koko satsi?! Siis tyhjennykseen. Minä sain tosiaan mifegynen, jonka jälkeen välipäivä ja sitten 4 cytoteciä (kaksi oli vielä lisäksi varalla, jos ei käynnisty tyhjennys) ja vielä seuraavana vielä kaksi. Oisko ne sitten vahvempia tai jotain... Tuntuu kyllä ihmeelliseltä, että noin vähän.

Filuuri saa udella, mies on onneksi ihan täysillä mukana tässä jutussa, ollaan juteltu että varmaan spermanäytteen joutuu antamaan ja sekin on hälle ok. Yhteinen lähete meillä on naistentautien polille, ja ollaan varovaisesti mietitty miten pitkälle hoidoissa edetään jos ei vauva annakaan kuulua itsestään pelkkien hormonien avulla. Toivon silti että pelkkä hormonibuustaus auttaisi, mä kun tosiaan tulen helpolla raskaaksi kuitenkin. Kuin myös sinäkin, eikö vain? Sulla taisi kierrotkin olla tasaisia, mahdollisuudet uuteen tärppiin on siis todella hienot :)

Oon siinä mielessä päässyt helpolla että mulla raskaudet tyssää heti alkuunsa, viikon sisään menkkojen oletetusta alkamispäivästä. Ei ole noiden tyhjennysten kanssa tarvinnut pelailla, supistelut on lähteneet itsestään käyntiin. Se mua onkin muuten ihmetyttänyt, miten näissä varhaisissakin kohtu tosiaan supistaa itseään tyhjäksi, itse vertaisin sitä tunnetta synnytyksen jälkisupistuksiin joita imettäessä tulee. Ilman kipulääkettä en ole ensimmäisestä vuotopäivästä selvinnyt.

Toivon että selviät filuuri helpolla tällä kertaa, ja pääset pian taas tositoimiin kunhan keho ja mieli antaa sille luvan. Aina sitä positiivisuutta jostain saa kaivettua. Vaikkapa siitä kun tietää mikä palkinto tämän rankan taipaleen lopussa odottaa; 9kk odotus ja ensiparkaisu :)

diiselikissalle onnea vuodottomuudesta, kohta pääset sinäkin taas tositoimiin :)

Täällä mä kupeksin taas. Googlettelin ihmisten kokemuksia lääkkeellisestä ja paljonko on vuotanut ja tuntuu ihan siltä, että ei tästä tule mitään kun ei juuri muuten kun vessassa käydessä vuoda. Lääkkeethän vaikuttaa kai kaksikin vuorokautta, eli on tässä vielä aikaa, mutta mä oon vaan niin kärsimätön kun tuntuu, että tää on yhtä odottelua koko keskenmeno.

Wandii tuommoista satsia mäkin odottelin minkä sinä olet saanut, mutta en jotenkin tajunnut lääkäriltä kysyä, että mitäs jos ei käynnisty ollenkaan, että enkö saisi vähän enemmän. Google on tosiaan pahasta. :stick: Sieltä löytää vaan ne kauhutarinat ja jos jotain muuta löytyykin, niin ei ainakaan mieleen jää kun pöyristyneenä lukee siitä miten kaikki voi mennä pieleen.

Pikkuinen onpa ihanaa, että mies on täysillä mukana. :heart: Mä uskon, että teille hormoniboosti tuo varmasti avun kun niin jotenkin kuullostaa siltä, että vaikeus olisi ovulaatiossa. No, turha mun on maalikkona arvailla, mutta pidän peukkuja. :) Ja joo, mun kierto on ollut yleensä hyvin säännöllinen, kunhan ei nyt sitten tästä sekoaisi, mutta enpä vielä maalaile piruja seinälle. Tosin pessimisti ei pety. ;)

Morebabies - ihan ekaksi..
ONNEA IHAN HURJASTI PIKKU SYKKEESTÄ!

Minua uteloitti ja kävin vau:n laskuria käyttämässä..jospa siulla hedelmöittyminen onhin sattunut tuossa Joulukuun alussa(toinen ovis kenties?)
..laskurin mukaan 2.12.2011 ja silloin antoi raskausviikoiksi tuon 6+3..
Eli: 13vrk:n heitto siihen siun arvioosi oviksesta - 20.11..jos O+ tuolloin 19.11

..12.12 dippaamasi vahva O-testi ja selkeä R-plussa, olisi ollut n. dpo10..

Nyt vain päivä kerrallansa mentävä:hug:..ja tokihan siun sinne "kalliimpaan" ultraan kannattaa oman mielenrauhan vuoksihin mennä - jos vain kukkaron nyörit antaa periksi..

Tiedän, että tämä vaikiaa, vaan: Älä liikoja googlaile, sieltä löytyy sitä "EI niin mukavaa" tietoa liiaksikin asti.:(

Ihan kauhian paljon siulle nyt jaksamisia:kiss: ja pienelleis tarrasukkasia ainahin rahtikoneellinen!

Viimeksi muokattu:
TIISTAI 03.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 26/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 24/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 21/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 15/30-32
celinee..................KM 12/11......................................KP 4/28
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 25/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 21/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 8/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 15/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 54/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 6/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 24/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 26/30-33

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 5/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 20/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 17/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 11/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 14/28-33

HAAVEISSA NELJÄS

Koski.......................KM 04/11...............KP 46/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 24/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 9/33-36
Wandii...................KM 12/11..............KP?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 20/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET :heart:

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel, Callisto

Joulukuu: ElinaMaria, taaperotx5, Chamon, Quu, Coco-85, Sanle, Tillu79, morebabies

2010: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73, Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Huomenta kanssakuumeilijat. :wave:

diiselikissa Tosi hienoa, että vuoto on loppumaan päin! Jospa sullakin kroppa olis käynnistelemässä jo normaalia kiertoa. :)

Mites Evya? Oletko testaillut vielä? Jännät paikat!

M1n1 Tervetuloa mukaan ja pahoittelut raskaista kokemuksista. :'( Toivotaan, että tämä uusi vuosi toisi teillekin toisen pienokaisen. Lisäsin sinut taustailemaan, ilmoittele vaan kun tuntuu, että haluat listalle.

rontti1 Loistokasta, että hcg on jo normaali! Siitä vaan sitten uuteen yritykseen. :)

celinee Muistelenko oikein, että muutama päivä sitten sulla oli kp1? :) Tsekkaatko listasta, onko kp:t oikein. Saattaa olla, että näin unta sun kp:ista ja sen perusteella päivitin. :D

Filuurille iso :hug: ja paljon jaksamista tyhjennysprosessiin! Samoin Wandiilla taisi olla sama homma menossa vielä. Itselläni aloitettiin tyhjennys rv8+2, jolloin mitään kehitystä ei ollut tapahtunut enää pariin viikkoon. Sain ekan 4 cytotecia, joista tuloksena vain yksi isompi hyytymä ja tiputteluvuotoa pari päivää. Neljän päivän päästä sain uudet 4 cytoa, joilla ei ollut mitään vaikutusta. Sitten sain 2 suun kautta, joista alkoi varsinainen tyhjennys. Vuotoa tuli 2-3h ihan järkyttävästi plus kaiken maailman raskausmateriaalia, sitten iltaa kohden vuoto hyytyi ja loppui seuraavana päivänä kokonaan. Ja eikun uudelleen polille, jossa todettiin, ettei kokonaan tyhjentynyt vieläkään ja sain taas 4 cytoa, jotka otin suun kautta ja joiden jälkeen alkoi sitten vielä menkkamainen vuoto, jota kesti ehkä reilun viikon. Kävin yksityisellä gynellä ultrassa 2vkoa sen suurimman vuodon jälkeen ja kohtu oli tyhjä & normaali kierto alkanut.

Mulla ei siis alakautta laitetut cytot vaikuttaneet juuri yhtään. Toinen satsi tuli sulamattomana ulos tuntikausien päästä. Vasta suun kautta otettuina tehosivat. Mitään kipuja mulla ei ollut missään vaiheessa.

Kauhea romaani ja porukka täällä on varmaan ihan kyllästynyt tähän samaan tarinaan, mutta kerroinpa nyt uusilla taas kokemukseni. :D

Pitää varmaan palata työn pariin ja koittaa olla tehokas ennen kuin menen ruokatunnilla kampaajalle. ;) Kivaa päivää kaikille!

Viimeksi muokattu:
Filuuri lohdutuksen sana sulle, eli mulla kun ensimmäinen kkm todettiin 10+2 viikoilla sairaalassa kehityksen pysähdyttyä jo 7+4. Jäin suoraan osastolle aamusta ja aloteltiin lääkkeillä. Mä sain vaan cytotekkejä ja ehdin niitä sielä sairaalassa napsia peräti 6 kappaletta enkä vuotanut juuri ollenkaan. Siteeseen asti ei missään vaiheessa tullut mitään, vain vessakäyntien yhteydessä. Siellä oli sairaalassa toki hoitaja, joka valvoi vuotoa koko ajan, jotta kaikki raskausmateriaali tulisi havaituksi. Sain sairaalassa kipulääkkeitä tietysti, mutta kipu ei päässyt ollenkaan läpi, eli olin vähän vuodon lisäksi täysin kivuton. Illalla 23 aikaan pääsinkin pois jo sairaalasta, kotona jälkivuotoa ei ollut nimeksikään, käytin pikkuhousunsuojia muutaman päivän. Särkylääkettä ei tarvinnut sairaalasta tulon jälkeen ottaa kotona kertaakaan. Eli lääkkeellinenkin tyhjennys voi onnistua täysin tosi, tosi vähällä vuodolla. Ja olin kuitenkin sitä limakalvoa sinne keräilly jo sen 10 viikkoa.

Toinen km oli sponttaani 10+4 viikoilla. Se sitten oli kokemuksena aivan täysin erilainen. Vuosin tosiaan kun härän kurkusta ja luulin kuolevani niihin supisteluihin. Sekä vuoto, että supistelut jatkuivat monta päivää. Edellisen kokemuksen jäljiltä kohtu tarkastettiin keskiviikkona, kun vuoto oli alkanut lauantaina. Ke oli havaittavissa vielä kohdussa vähän tavaraa ja sain kotiin 2 cytotekkiä ja panacodia. Cytotekit otin ja vuoto yltyi ja niitten jälkeen kesti päivän ja loppui taas kun seinään. Jälkitarkastuksessa kohtu täysin tyhjä.

Eli koita pitää lippu korkeella! :)
Tsemppiä ja plussatuulia pinoon!

Naive ja Sissi 20+2

Lumi, tänä aamuna testailin, haamua antaa edelleen. En osaa sanoa, onko merkittävästi vahvempi kuin edellinen, täytynee nyt odottaa rauhassa siihen saakka, jos/kun menkat on myöhässä. Käyn ostamassa sitten loppuviikosta apteekin oman, niin ei tarvitse tuon Sofin kanssa stressata.

Eilisiltana iski suuri epäusko koko raskautumista kohtaan heti kun tajusin, että tissit on vähemmän kipeät kuin aiemmin. Tänä aamuna lämmöt onneksi vielä 37,4, ne kun on tupanneet tipahtaa alas jo ennen vuodon alkamista. Jälleen kaipailisin sitä kristallipalloa, niin ois vähemmän stressattavaa ja pelättävää!

M1N1 tervetuloa ja pahoittelut kokemastanne! :'(

Filuuri ja Wandii tsemppiä tyhjennykseen!

Tervetuloa uudet ja pahoittelut kaikille. Mutta onneksi on uusi vuosi: tämä vuosi on varmasti vanhaa parempi :)

morebabies: Kuten nimimerkki kertoo - lisää vauvoja! Tuhannesti ONNEA!!!

Täällä ollut hiljaiseloa, kun on kolmen lapsen synttärit muutaman päivän välein, joulun ja uuden vuoden sekamelskassa. Vielä pitäisi kaverisynttärit kärvistellä ;)

Täällä on ollut puhetta cytoteceistä. Mulle eivät tehneet mitään. Sain keskeytyneeseen keskenmenoon (eka ultra rv11 - lääkkeet käteen ja kotiin) neljä tabua suun kautta yhteen menoon otettuna, mutta mitään ei tapahtunut. Pientä menkkajuilintaa eikä muuta. Kolmen päivän päästä polille ja tarkastukseen: sikiöpussi ja materia edelleen ihan ennallaan, joten siltä istumalta kaavintaan (päätin itse, kysyivät haluanko lisää tabuja ja kotiin) ja illalla kotiin. Vuotoa oli vain viikon päivät. Kovien kipujen kanssa kävin tarkastuksessa 4 viikkoa kaavinnasta (pelkästin googlettamisen jälkeen tietenkin limakalvon reikiä, kiinnikkeitä ja ties mitä). Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja ilmeisestikin minulla oli silloin menkat, muttei riittävästi limakalvoa vuotaakseen. 4 viikon päästä tuosta kivusta alkoi menkat, jotka olikin sitten erittin runsaat, mutta niinhän mulla on aina ollut. Tässä kertausta minultakin ;)

Nyt siis odotellaan täälläkin. Ovistestailu alkais ensi viikolla kp16-17, katotaan vähän miltä tuntuu. Ed. kierrossa ovisplussa kp24, mutta kierto olikin 38, normaalin 33 sijaan, että katotaan mitä tällä kertaa tapahtuu.

Tsempit kaikille tällä hetkellä jännääville!

Kiitos kaikille osanotoista. Pohdin tässä viime yön että mitä teen noin pillereiden kanssa ja toistaiseksi olen sitä mieltä että jätän ne pois kun tämä laatta on syöty. Kesän lopussa pääsemme lapsettomuuspolille jos sitä ennen ei ole mitään tapahtunut. Sen tiedän etten raskaudu helposti, toista tehtiin tekemällä 8kk ja kolmatta 7kk. Ovuloiun kyllä joka kuukausi mutta kohdunlimakalvo ei ole tarpeeksi paksu jotta munasolu pystyisi tarraamaan kiinni. Sain siihenkin nyt lääkkeet.

Cytoteceistä kerron minäkin oman tarinani. Perjantaina sain mifigynet ja lauantai aamuna menin osastolle sisälle. Siellä aloiteltiin yhdellä cytolla. Toisen cyton jälkeen sikiö ja sikiöpussi tulivat ulos. Sain taas neljän tunnin päästä lisää cytoa jolla ei ollut mitään vaikutusta, paitsi kovat kivut ja supistukset. Loppujen lopuksi jouduin kaavintaan kun sinne jäi isoja riekaleita. Itse toimenpide oli nopea, mutta jäin melkein vuorokaudeksi sisälle kun minulla ei ollut hakijaa. Jälkivuoto kesti pari viikkoa. Kierto lyheni yhdellä päivällä. Jälkitarkastuksessa havaittiin vielä yksi pieni riekale joka vuoti sitten seuraavien menkkojen kanssa ulos. Itse pelkäsin kaavintaan ennen kuin laki sallii. Nukutusta varsinkin kun minulla on matala verenpaine.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja puhurin lailla plussatuulia kaikille täältä puhaltelen!

Monella ollut tosi kurjia kokemuksia lääkkeellisestä ja kaavinnasta - miulla toisenlainen tarina..

Lääkkeellinen tehtiin sairaalassa ja meni kaikkinensa, tilanteen huomioon ottain hyvin.

..jo ensimmäinen Cytotec sai aikaan mietoja tuntemuksia ja vuosin hieman..toisenhin lääkkeen sain taas vaginaalisesti ja se jo aiheutti enmmänhin supisteluja, sain myös suonensisäistä kipulääkettä samalla..tuli taas hieman vuotoa..ei mitään suuria hyytymiä, jotain pientä.

Hoitaja oli sitä mieltä, että kaikki R-materiaali ei ole vielä tullut ja antoi kolmannen peräsuoleen..ei juurikaan vuotoa enään..ja vielä kertaalleen sain viimeisen - neljännen, sen suun kautta..vuoto oikiastaan tyrehtyi jo siihen kolmanteen lääkkeeseen.

Sairaalassa olin yön yli ja aamulla kohtu ultrattiin - oli tyhjennyt hyvin.
HCG mitattiin viimeisen kerran rv6+6 ja oli alle 7000..17vrk tyhjennyksestä, HCG kontrolissa enää muistaakseni alle 10

Sairaalassa oli minulla omahoitaja sen päivän/alkuillan - tuli töihin samaan aikaan kun mie sinne menin ja oli töissä sinne klo: 21.00..aivan ihunan empaattinen ja jaksoi kuunnella jos miulla oli jotain sydämen päällä.:)

Minulla oli myös oma huone ja siitä olin kyllä kiitollinen, sillä hetkellä en kaivannut "seuraa".
En ollut mikään "erikoistapaus", huone vain sattui juuri silloin olemaan vapaana.

Jälkivuoto taisi kestää kaikkinensa sen 5vko:a - ovis oli jo kuun lopulla(tyhjennys 2.2.2010)
Vuoto oli eka viikon jälkeen sellaista, tympeän hajuista kudosnetettä:$..siitä jo hädissäni sitten soittelin osastolle - luulin tulehduksen olevan päällänsä, oli kuitenhin kuulemma normaalia.

Olen kyllä tarinoitanne lukiessani, enemmän kuin tyytyväinen, jotta tyhjennys meni noinhin onnistuneesti.

Voimasia teille, joilla se on nyt menossa:hug:

Viimeksi muokattu:
Kiitos vielä tempeistä ja mukavaa kun olette jaksaneet muistella miten teidän tyhjennykset on menneet. Erityisesti mä innostuin Naiven ja mur-murin vähäisen vuodon tarinoista. Mulla ei nimittäin juurikaan vuoda, tänään ei ole tullut mitään siteeseen saakka ja usko on koetuksella. Haluaisin silti niin uskoa, että se on voinut olla siinä jo. Arvaan kyllä, että kaikki puistelevat päätään kun kerron seuraavan. Tabletit ei ole saaneet mulla aikaan mitään muita tuntemuksia kun vähäistä kiristystä ja painetta alavatsalla ja ainoan särkylääkkeen otin illalla kun päätä särki. Lisäksi yhden tabletin bongasin sulamattomana paperista pyyhkiessä. Niitä on voinut olla enemmänkin, mutta tippua huomaamatta pönttöön. Ei taida vaikuttaa kauhean lupaavalta, vai? :| Onneksi on huomenna tarkistusaika, niin ei tarvitse pelkästään täällä palstalla arpoa. Anteeksi, että terrorisoin ketjua tyhjennyksellä, vaikka kuumeilla pitäisi. :ashamed:

Lumi hurja saaga sinulla noin monen tyhjennysyrityksen kera. Meinasiko koskaan usko loppua?

Mamiksi monelle ja M1n1 jäikö teille ihan hyvä mieli kaavinnasta? Tuliko heti sen jälkeen kipuja?

Evya haamukin on plussa! Käy hakemassa tosiaan toinen testi, niin voit yllättyä kun viiva onkin ihan eri luokkaa. =)

Filuuri Usko meinas todellakin loppua, olin ihan rikki kun mikään ei toiminut! Nyt jälkeenpäin olen tyytyväinen, ettei kaavintaa tarvittu, mutta silloin kun sai vain lääkesatsin toisensa jälkeen eikä tiennyt auttaako sekään, niin se söi kyllä naista. Mulle sanottiin silloin polilla, ettei vuoto saa loppua heti (kuten minulla samana iltana tai seuraavana päivänä, vaan pitää jatkua). Mutta ehkäpä ne joskus tyhjenisivät vähemmälläkin vuodolla. Tule sitten kertomaan, miltä näyttää. Ja valtavasti tsemppiä raskaaseen tilanteenseen!

Evya Hyvältä vaikuttaa. :) Uutta testiä vaan kehiin!

filuuri: mullahan ei tullut juurikaan vuotoa kanssa lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Sairaalassa ultratessa sikiö oli vielä ihan kokonaisena sisällä, kotona pistin lääkkeet sisään ja odotin vuodon ja kipujen alkua. Ei vuotoa (tuhrua tuli), ei mitään kipuja, vessapaperiin tuli pyyhkiessä illan aikana 2 kättä ja jalka, mutta ei mitään muuta. Kunnon vuoto ei alkanut, joten ultrasivat minut 2 päivän päästä ja kohtu oli kuulemma tyhjä. Ihmettelin suuresti, mutta sitten 3-4 päivää lääkkeiden otosta tuli yksi kipeä supistus ja alkoi verinen vuoto jota kesti muutama hassu päivä. Spontaaneissa aikaisemmilla rv:lla olen vuotanut aina sen viikon. Ultrattiin 3 viikkoa tyhjennyksen jälkeen ja kohtu näytti tyhjältä, hcg silti vielä koholla, mutta laskenut reippaasti siitä 55000.

Filuuri Vähän oli nuppi sekaisin nukutuksesta/humautuksesta, niin siksi olin vuorokauden osastolla. Toisena päivänä vasta olin kipeä. Selvisin hyvin 800mg buranalla koko päivän, vaikka antoivatkin vielä tuhdimpia kipulääkkeitä mukaan. Töihin en kyllä kyennyt menemään. Siinä keskeytyslapussa luki että saikkua saa vain 1-2 päivää niin jotenkin kuvittelin olevani heti kahden päivän jälkeen valmis menemään töihin. Olin kyllä saikulla koko viikon. Ihan hyvä mieli jäi kaavinnasta. Ei tarvinnut arpoa jäikö vielä jotain raskausmateriaa sisälle. Vähän pelotti jos olisivat tyrineet sen jotenkin ja kohtu olisi vaurioitunut, mutta mulle se tehtiin jollain uudella menetelmällä eli "imuroitiin" pois, ei tarvinnut tehdä kaavintaa vanhanaikaisella metallisella kaapimella. Anteeksi kuvaukset. En oikein muuten osannut sitä kuvata...

M1n1 Oon kuullu et jos syö e-pilleritä vähän aikaa ni raskautuminen voi olla helppoa, miula on 2 kamua tästä esimerkkinä toinen söi 2 liuskaa ja toinen 3 ja ei lopettamisen jälkeen tullut edes menkkoja. Heidän nämä aloittamiset ja lopettamiset oli ihan et imetys loppui ja ei ollut uutta suunitelmissa, mutta muutamien liuskojen jälkee tuli idea yrityksestä ni six ne söi vaan muutaman liuskan =)

morebabies kuullostaa ihan hirveältä tuo "kaksi kättä ja jalka". En voi edes kuvitella miltä on tuntunut kun olet ne nähnyt. :hug: Mutta kiitos kun jaoit muuten tuon kokemuksesi, koska se valaa niin uskoa, että ei sen tosiaan tarvitse olla mikään teurastus verimäärältä tuon tyhjennyksen. Mullahan kehitys oli päättynyt jo joskus 6 viikolla, joten ei kai siellä hirveästi voi mitään edes olla kun toinen kaksonenkin oli jo hävinnyt maanantaina ja sekin on tapahtunut ilmeisesti pienellä tiputtelulla ja kahdella paperiin pyyhkäistyllä limaklöntillä (anteeksi kuvaus :x ).

Mullakin on M1n1 yksi kaveri joka söi pillereitä vajaan puoli vuotta vuotohäiriöihin kun ei ollut silloin vauvaa suunnitelmissa, ja heti lopetettuaan tuli raskaaksi. Toivottavasti ne toimisi teillä yhtä hyvin. =)

filuuri: mäkin olin ihan järkyttynyt. En osannut kuvitella, että rv 10 pystyisi jo laskemaan sormet ym. Kaveri oli mun seurana, kun mies oli työreissussa. Olin jotenkin niin hämmentynyt, että huusin hällekin, et tule nyt katsomaan näenkö ihan oikeasti oikein. Eikä hänkään tajunnut kieltäytyä, kun ei tiennyt mitä pyysin tulemaan katsomaan. Joten tiedän ettei ole omaa mielikuvitusta, koska hänkin ne näki. Näin mulle väittivät, kun ultrassa annoin palautetta että olisivat voineet varoittaa että lääkkeet hajoittavat alkion ja tulee tuollalailla. Väittivät että kuvittelin vaan että ne olivat kädet, mutta ei ollut mitään epäselvyyttä. 1. keskenmenossa (rv 8+3) lääkäri sitä varmistaessa veti alkion samalla ulos, siinä sitä esitteli omalla kädellään 10 cm meidän kasvoista, että tälläinen siellä nyt sitten oli ja pistetäänpä tutkimuksiin. Siitä jäi kanssa inhottavat mielikuvat pääkoppaan pitkäksi aikaa. Toivottavasti kohtu on tyhjentynyt ja pääse helpolla, mutta mulle oli tosiaan yllätys etten lääkkeellisessä tarvinnut yhtään särkylääkettä kun spontaaneissa olin kyllä joutunut ottaa.

Itselläni silloin rv8+3 ultrassa, oli sikiö jo alkanut jonhin verran ns. haipumaan(hajoamaan?)..miten se nyt sanotaan?: /..

Viikon päästä siitä - 9+3 ultrassa, ei sikiötä juurikaan enää näkynyt.
...e h k ä siksikin vuoto oli sellaista, kuin oli - nopeaa ja lopuksi vain sitä kudosnestettä.

Vielä tuosta keskenmenon syystä..
Tavallisimmin alkuraskauden aikana tapahtunut keskenmeno johtuu alkion kromosomaalisesta tai istukan rakenteellisesta poikkeavuudesta.

Viimeksi muokattu:
morebabies ihan järkyttäviä keskenmenokokemuksia sinulla :hug: Todella julma lääkäri tuollainen, joka esittelee kuollutta alkiota jo muutenkin järkyttyneille vanhemmille!

Mulla ei ole tyhjennyksistä mitään kokemuksia, kolme neljästä keskenmenosta on kaavittu ja olen niihin ollut kokemuksena todella tyytyväinen. Homma on nopeasti ohi ja ainakin omalla kohdallani myös kivuttomasti ja vähin vuodoin. Aina olen päässyt jo muutaman tunnin kuluttua toimenpiteestä kotiin ja saikulla olen ollut sellaiset 3 päivää. Fyysisesti olen ollut hyvässä kunnossa jo oikeastaan seuraavana päivänä kaavinnasta. Eli on sillä kaavinnallakin hyvät puolensa eikä sitä tarvitse niin kammota.

Plussatuulia ja tulkaahan runsain joukoin tuonne odotuspuolelle!

Bebel 10+6

Yhteistyössä