Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Filuuri toivotaan että nyt tyhjenisi kerralla, hyvältä ainakin kuulostaa. Tsemppiä!

Mun oviksen bongailut on sinänsä käynnissä että eilen tuli vielä runsaasti veristä tuhrua, tänään ei lainkaan. Eli olettaisin uuden kierron tästä pikkuhiljaa käynnistyvän. Mulla kun näitä hormoniongelmia on, alkaa kierrot aina parin viikon tuhruilulla menkkojen jälkeen ennen kuin munasarjat käynnistyy. Limoista ja kivuista sen sitten huomaa kun on mahdollisen tärpin aika :) Toki myös tikuttelen mutta negaa on odotetusti vielä ollut. Pari viikkoa vielä, sitten voisi jo olla oviksen aika mun kierroillani :whistle: Eilen oli jo ihan maani myynyt olo koko yrityksen suhteen kun bongasin paljon verta veskipaperissa mutta tänään on miehen kanssa kovasti juteltu aiheesta ja löytyi taas uutta puhtia tähän odotuksen odotukseen :)
Olen iloinen että ensimmäiset puoli vuotta ennen ensimmäistä kemiallista keskenmenoa oltiin niin löysin rantein liikkeellä raskautumisen suhteen ettei tämä melkein vuoden yritys tunnu niin pitkältä kuin voisi tuntua. Nuo varhaiset keskenmenot vaan tuo oman ikävän mausteensa tähän touhuun, laittaa uskon koetukselle.

Plussia taas tullut parit, onnea niistä ja toivotaan että pysyvät sitkeästi kyydissä b:)

No hyvä, että nyt sitten vuotelee kunnolla filuuri. Minä yritin liikkua ja vänkkäröidä vaikka miten kun pahin kipu/vuotopäivä (silloin makailin kodeiinipöllyssä sohvalla...)oli ohi, niin että loputkin tulis ulos, kun luin, että liikkuminen auttaa. Nyt on mulla jo vuoto loppunut, toivottavasti sullakin pian.
Jos lasken vuotopäivästä, niin ovis olis mullakin varmaan noin kahden viikon päästä (saa ny nähä onko tulossa sitten), joten ollaan pikkuinen samassa tahdissa. ;) Toivon nyt, ettei mun kroppa petä ja ovis tulee ajallaan kp 18-20... Mulle vois muuten ehkä laittaa tuohon listaan _Lumi_ nuo kiertopäivät. Lasken siis km:n vuotopäivästä, joka oli viime viikon perjantai elikkäs tänään on sit kp 8.

Mielenkiintoista oli lukea teidän kokemuksia keskenmenoista, vaikka todella paha mieli tuli siitä mitä niin moni (liian moni) on joutunut kokemaan :(

Täällä vain odotellaan nyt sitten parisen viikkoa. Eilen oli luultavammin ovis (kp16), onko tänään sitten dpo 1 ?! Tärppimahdollisuudet jäivät hyvin hyvin vähäisiksi yhden ainoan yhdynnän takia. En halua (vielä tässä vaiheessa ainakaan) aloittaa kalenterin kanssa sekstailua ;) Toisaalta myös 3 raskautta on saanut alkunsa kertalaakista, niistä tosin vain 1 maailmaan asti saatettu lapsi. Voisin päätellä että ongelma ei ole raskaaksi tulemisessa, vaan siinä että pysyy mukana matkassa loppuun asti.

Kolmen viikon loma häämöttää loppuaan, koitan asennoitua maanantaina jatkuvaan opiskeluun (opiskelen lähihoitajaksi viimeistä vuotta). Kova paluu arkeen meille kaikille kun ollaan nukuttu lomalla 10 asti ja maanantaina pitäisi jaksaa nousta kukon laulun aikaan :D

Onnittelut plussanneille!!!

Helou..
Täälä hätäinen teki taas jo ilman mitään oireita testin torstaina ja puhdas negahan se oli...
Mutta tänään pitäis menkkojen alkaa iltasella todennäkoisesti ja kyllä uskonkin että alkavat.. Mulla alkaa kyllä jo toivo ja usko loppua.. Miten ihmeessä tän saa pois mielestä.. =(
Aina siihen asti pystyn olla ajattelematta että alkaa lähestyä se hetki kun menkkoja ootellaan ja sitten taas stressi... =( No ei kai se auta kun vaan yrittää...

Moikka täällä taidetaan pikkuhiljaa saada ne odotetut menkat =) ja ei näemmä lääkkeellinen tyhjenny muuttanu kiertoa ku kierto on 30-33 ja nyt oli kp 30 ja aamusta tuli jo pikkasen kirkasta verta...siitä se lähtee :D sit saa "kunnon" luvan aloittaa taas yritys. Ainut pikku mutta tässä on... ei olla käytetty kondomia ihan alusta saakka vaan vasta loppu puolella, joten jos touhutipoista voi raskautua ni se mahdollisuus täällä on, sillä tuo mietityttää ku ei ennen menkkoja ole ollut rinnat kipeenä VAIN kun ole ollut raskaana.. mutta mutta kyll mie noihin menkkoihin luotan ku jo pikkusen tiputtelee =)

Pikaisesti vain omaa napaa, anteeksi! Edelleen tällä listalla roikutaan - menkkoja ei ole näkynyt, mutta vielä en ole vakuuttunut siitäkään, että olisin raskaana. Oireeta on, mutta kunnon plussaa ei. Toivottavasti tilanne selkenee ensi viikolla!

MAANANTAI 09.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 7/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 30/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 27/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 21/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 31/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 27/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 14/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 21/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 60/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 12/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 30/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 32/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 33/28

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 11/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 26/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 23/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 17/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 20/28-33

HAAVEISSA NELJÄS

Koski.......................KM 04/11...............KP 24/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 30/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 15/33-36
Wandii...................KM 12/11..............KP 10/32

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 26/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012:

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Viimeksi muokattu:
Rontti: Ehkä harjoitusmenkat tai sitten... ootko tehny testin? Ja saat kyllä Evya ainakin minun puolesta kirjoitella täällä, mutta iloitse kuitenkin. Plussannut kuitenkin oot. Joskus luin jostain, että asioitten sureminen etukäteen ei auta mittään, silloin tulee surtua vain kaksi kertaa sama asia, jos pahin sitten tapahtuu. Mutta eihän sille murehtimiselle kyllä oikein mitään voi.

Ovulaatiotesti tehty ja viivat alkaa haalenemaan! Jee! \o/ (näinkin päin)
Toki kontrolliajassa mentiin edelleen ihan yhtä tumman punaiseksi kuin kontrolliviiva, mutta ei sentään heti, kun pissa tikkuun kipusi... :D Eli hormonitasot alkaa täällä laskea keskenmenon jälkeen, kun vuodon alkamisesta on 10 päivää.

Ja hormonitasoista kuulemma johtuu seuraavanlainen ongelma: En saa nukuttua öisin. Illalla menee melkein joka ilta kolmeen, että uni tulee ja jos herään aamulla, en saa uudestaan unta. Ja olen aamulla tosi väsynyt. Ja siis minä olen normaalisti lahjakas nukkuja ts. nukun ennenkuin pää koskee tyynyyn ja saan unen jos havahdun ennen nuorimmaista. Mutta tämä siis johtuu kuulemma hormonitasojen romahduksesta.

Jostakin luin kyllä, että raskaushormoni elimistössä ei estäis ovulaatiota tai raskautumista. Se antais toivoa. Mutta tästä ei kyllä ole mulla varsinaista tietoa, onko muilla?

Ps. _Lumi_, kun seuraavan kerran päivittelet, niin mun kierron pituus on 32, en tajunnut sitä kertoa tuossa edellisessä viestissä...

Paljon plussatuulia! :)

Viimeksi muokattu:
wandii onnea viivan vaalenemisesta, toivotaan että viimeistään parin viikon päästä se alkaa taas tummumaan ;) Mulle raskaushormoni tekee just ton saman. Oon tosi huono nukkuja, vaikka normaalisti nukun vallan hienosti illasta aamuun. Joko kukun hereillä jonnekin aamuyön tunneille tai sitten herään kesken unien 3-4 aikaan yöllä enkä saa enää nukuttua. Saa raskausajan tuntumaan erityisen pitkältä kun 9kk nukkuu tosi huonosti. Ja öisin tulee mietittyäkin kaikkea pelottavaa raskauteen ja synnytykseen liittyvää, ei ole kovin hyväksi semmoinen.

Hei, oon ollut vähän taka alalla kun olo on niin epätoivoinen.. Kierto lähenee loppua.. Onneks ! Ens kierrossa sit kaikki hormoni kokeet ja katsotaan ovuloinko.. Outoa että mulla on lämmöt yhä 37..kaipa ne menkat kuitenkin alkaa..

Wandii Harjoitus menkoista tuo vuoto ei mene ku la.aamuna vaan tuli pikkasen verta paperiin ei sit myöhemmin tullut edes suojaan. Testiä en ole tehny ku kierto on n.30-33 ja tänään on kp 32 ja toisex joulukuun lopussa hcg oli 3 ja miun kamu sai haaleita plussia hcg 1 ni jotenki en uskalla tehä mitään testiä ku pelottaa et jos sieltä haamu tulee ja se johtus viell tuosta keskenmenosta :ashamed:

Kiitos Wandii noista sanoista! Kunpa vielä joskus pystyisinkin suhtautumaan raskauteen noin positiivisin mielin! Täällä on nyt bongailtu kaikki km-merkit (vuotoa lukuunottamatta) eikä se viiva vahvistu toivomallani tavalla. Luget on nyt lopetettu, jospa se vuotokin tulisi pian. Tuntuu niin pirun epäreilulta tämä oma elämä tällä hetkellä. :ashamed: :'(

nellielli kaikkein selvin merkki on tuo, ettei r-testin viiva ole lähtenyt vahvistumaan - pikemminkin on haalenemaan päin. (Viivanhan pitäisi olla jo ihan selkeä plussa ja sitä se ei ole.) Oon tosin tehnyt sekaisin eri merkkisiä testejä, apteekin omalla voisin vielä varmistella, että hcg on lähtenyt laskuun, mutta en taida jaksaa lähteä sitä enää tähän ostamaan. Rinnat oli vielä viime viikolla arat, mutta sekin on ollut jo poissa useamman päivän. Lisäksi alavatsalla liiankin tuoreessa muistissa olevia tuntemuksia. Tämä on jo niin tuttu kuvio, pieninkin toivonkipinä on nyt hävinnyt.

Evya :hug: Oiskohan sun mahdollista päästä hcg määritykseen verikokein?

Pipsapippuri kyseli edellisellä sivulla kiertoonsa liittyvistä asioista. Mikähän sulla tilanne tällä hetkellä? Mulla oli viime kierrossa 3 päivää enne menkkojen oletettua alkamista pientä rusehtavaa vuotoa ja menkkajuilintaa useampana päivänä, mulla normaalisti menkkajuilimisset alkaa vasta vuodon kanssa samaan aikaan. Tästä aloin epäillä raskautumista ja tein muutaman päivän päästä plussan raskaustestillä.

Kp 20 menossa ja pikkuisen hymyilyttää :D Meinaan samat oireet alkanut kuin edellisessä (raskautuneessa) kierrossa. Kp 18 oli n. tunnin kestävä todella voimakas kiputila toisen munasarjan kohdalla (ilmeisesti keltarauhas kipuilua) ja sen jälkeen kipeyty tissit. Ihan samoin meni raskautuneessa kierrossa. Toivotaan, toivotaan, mutta jalat maassa tiukasti kuitenkin :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

• Tykkää
Reactions: Wandii
Evya: Onko sulla tutkittu tuota. Jos nytkin tulee ulos, niin olisko jotakin kiinnittymisongelmaa/vaikeutta? Mun mielestä tuolla rekisterillä pitäis päästä jo erikoislääkärin konsultaatioon ja tarkkailuun raskauden kanssa. Selkeästikään ei ole ongelma hedelmöittymisen kanssa, mutta kiinnittyminen ei ilmeisesti kovin hyvin onnistu...
Tuosta en ole ihan samaa mieltä. Selkeä plussa sen ei tarvi vielä olla, koska kiinnittyminen voi tapahtua muutamassa päivässä tai mennä yli viikkoa, joten ei se ole niin sanottua, että tuolloin on vielä selkeä plussa. Itsellä ei ainakaan ole ollut tuossa vaiheessa kuin haileita plussia ja lapsia on todistettavasti niistä raskauksista ulos asti saatu.

Toisaalta itse tunnet itsesi parhaiten ja tiedät missä mennään oman kroppasi kanssa ja varsinkin kun sulla on jo vähän liikaakin kokemuksta alkuraskauden keskenmenoista ja kemiallisista raskauksista. Toivotaan kuitenkin vielä parasta!

Rontti, tekisin kyllä testin sitten, jos/kun menee tuon 34 päivän yli. En halua kylvää väärää toivoa, mutta sen verran kun on kuumeilutarinoita lukenut, niin pieni tiraus verta paperissa on yleensä hyvä merkki (kiinnittymisestä). :)

Evya Voihan surku. :hug: Luuletko, että on mitään toivetta siitä, että raskaus jatkuisikin normaalisti? Paljon jaksamisia piinaaviin päiviin. Toivotaan, että kaikki olisikin kunnossa.

Mites Vaavimasu ja kultakimpale - oletteko testailleet? Toivottavasti täti ymmärtää pysyä poissa molemmista osoitteista!

rontti Mullakin tiputteli verta viikon ennen ekojen menkkojen alkua km:n jälkeen. Ekat menkat tulikin sitten tasan 2 vkoa ovulaatiosta ja kierto oli muistaakseni noin 33 päivää (norm 28). Mutta toivotaan, että teillä oliskin käynyt ylläritärppi heti eka kierrosta, ei se mahdotonta ole ollenkaan. :)

Wandii Hienoa, että viivat alkaa vaalenemaan! Siitä se kropan toipuminen sitten alkaa. Mulla tuli eka ovis km:n jälkeen vajaat 3 vkoa tyhjennyksen alusta, joten äkkiä palautui kierto. Toivottavasti sullakin! Päivitin muuten sun kierron listaan. :)

Adorallahan kuulostaa lupaavalta oireet. Sitten vaan jännäileen! :)

Mulla taitaa olla dpo2 menossa. Ovis tuli yllättäen jo kp12, ainakin jos kipuiluun ja limoihin on luottamista. :D Ajattelinkin, että vois tulla aiemmin kun tiputteli niin pitkään ennen kunnon menkkojen alkamista. Olin taas niin kipee oviksen aikaan, että vessassa käyminenkin oli yhtä tuskaa! Toivotaan tärppiä, mutta täytyy ehkä vielä varmistella tänään tai huomenna, jos kyseessä olikin jokin munarakkulan kasvukipu tms. eikä ovis laisinkaan (vaikka en kyllä usko...).

Wandii saimme lähetteen tutkimuksiin kolmannen keskenmenon jälkeen. Verikokeet on otettu jo monta kuukautta sitten ja tulokset kuullaan muutaman viikon päästä gynen polilla. Toivottavasti siellä selviää jotain... Mä niin toivon, että olisit oikeassa ja nuo hailurat viivat raskaustesteissä eivät enteilisi pahinta.

_Lumi_ eniten epätoivoa luo nuo testit. Lämmöt on edelleen korkealla, nyt jo 37.3-37.5 (aiemmissa raskauksissa ei ole kivunnut noin ylös). Voihan ne lämmöt toki olla kohollaan jostain muustakin syystä. Muihin oireisiin en jaksa enää uskoa, kun tiedän, kuinka hyvin osaan ne kuvitella.

Hei kanssasisaret

Vauvakuume nostaa taas päätään, ei mahda mitään.
Mulla tulee tällä viikolla kolme viikkoa lääkkeelisestä tyhjennyksestä. Viikko ennen joulua alkoi tuhruvuoto ja joulun jälkeen vkolla 10+1, viattomien lasten päivänä, todettiin meidän pikkuinen Villahousumme vastaavan kokoa 6+3, eikä löytynyt mitään elonmerkkejä. Vaikka jotenkin tiesin sydämessäni tilanteen ja olin aloittanyt surutyön, niin järkytys oli suuri.
Silloin tuntui, että haluan haudata unelman viitosesta, mutta mies ja lapset aloittivat samantein höpinät uudesta yrityksestä. Nyt olen samaa mieltä, kunhan tämä jälkivuoto vain loppuu!
Kauan teillä on vuoto kestänyt?

Viikonloppuna bongasin mielestäni selkeitä ovisoireita hirmuisine haluineen ja limoineen, eli niiden perusteella kahden viikon kuluttua olisi ne kuuluisat ekat menkat. Mutta saas nähdä sitten, saattaa kroppa elää ihan omaankin..
Ja vähemmästäkin haluttaa, kun on jo viikkoja ollu ilman:whistle:

Oon vielä hetken 39 vuotias ja haaveissa viides lapsukainen. Ennestään löytyy lapsia taaperosta murkkuikäiseen.
Sukupuolella ei väliä, terveyttä tietysti toivon, mutta pienet valuviat eivät haittaa.
Enää ei väliä tulisiko kevätvauvaa tai minkään erityisen vuodenajan, kunhan vain yleensäkin saisimme vielä pienen nyytin..:saint:
Kaikki käy!

Yksi kynnys pitäisi vielä ylittää, söin viimeiset foolihapot uuden vuoden aikoihin ja nyt pitäisi käydä hakemassa uudet.
Reseptin sain juuri raskauduttuani viimeksi ja jonkun mielestä voi olla hölmöä, mut minua pikkasen ahdistaa se lääkärin kirjottama teksti siinä.
Mut ei auta, illalla meinasin käydä, niin ei tuu liian pitkää taukoa. Mulla on, tai mun vauvoilla, riski tuohon hermostoputken sulkutumishäiriöön, niin tärkee pitää tuo foolihappopuoli kunnossa

Täällä on monella jännät ajat menossa, mä toivon PYSYVIÄ PLUSSIA jokaiselle ja nää keskenmenokuviot hamaan historiaan
Mä jatkan tuota syksyn pinon lukemista, ja teihin tutustumista..

:wave: Puskajussi

Viimeksi muokattu:
Huhuilen täältä taustalta kun en malta poiskaan pysyä... :LOL: Ensi viikolla ilmoittelen sitten kun on kp1 menossa. Kierto lähenee loppuaan ja olen keksinyt päässäni kaikki mahdolliset raskausoireet vaikken voi olla raskaana kun syön vielä viikon e-pillereitä.. En edes uskalla ajatella mitä se on loppukuusta kun on mahdollisuus olla raskaana... Milläköhän saisi stressin pois? Täällä notkuminen ei ainakaan siihen auta, mutta minkäs teet... :LOL:

Evyalle jaksuja piinaaviin päiviin.

Adoran Oireet kuulostavat erittäin lupaavilta!

evya: koita apteekin omaa testiä, mulle ainakin tuo "halpis" testit näytti tosi haaleeta viivaa vaikka hcg oli yli 1500. Tai menet terveyskeskuksen kautta lääkärille ja pyydät lähetettä hcg:hen. Neuvolasta eivät pysty antaa lähetettä, paitsi tietty neuvolalääkäri.

).( huomenna mulla ylimääräinen neuvolalääkäri. Soitin neuvolaan, kun ei gynen polille enää saanut noita aikoja ultraan, niin neuvolatäti oli niin ihana että otti mut ylimääräisenä neuvolalääkärille tarkoituksena, että saadaan siltä kerjättyä lähete ylimääräiseen varhaisultraan edellisesten keskenmenojen perusteella. Pitäkää peukkuja, että neuvolatädin suunnitelma toimii ;) Ihana lääkäri siskoni oli taas niin kannustava, että oksat pois. Hänelle puhelimessa valittelin epävarmuuttani raskauden onnistumisen suhteen ja toivoin saavani kannustusta, mutta ei. Kun sanoin, että olen lukenut, että sykkeiden näkymisen jälkeen olisi 5% keskenmeno riski ja just niin kävi, niin voisiko toivoa ettei voi olla niin p***a tsäkä, että heti toisen kerran kävisi peräkkäin samanlailla niin hän totesi, että "päinvastoin, teidän historialla ja 3:lla keskenmenolla ei voi seurata tilastoja, kun sun kehossa on jotain vikaa että hylkii noi raskaudet ja menee luultavasti kuitenkin kesken. Kannattaa nyt vaan suhtautua niin, että se on vaan ajankysymys niin se on sitten vaan positiivinen yllätys, jos raskaus jostain ihmeen syystä jatkuisi". Täytyy sanoa, että tuli itku silmään, meillä kuitenkin on 2 lastakin vaikka keskenmenoja on 3 kpl:tta.

Wandii: mulle erikoislapsettomuus lääkäri totesi, että jos veressä on matala hcg, niin voi olla että munarakkula silti puhkeaa, mulle ei kuitenkaan niin käynyt vaikka ultrassa näkyi kypsä munarakkula, ei tullut plussaa ovistestiin. Mutta seuraavassa kierrossa, kun 10 vkoa km:n jälkeen hcg laski 3 eli neutraaliin niin ovistestiin tuli tuo plussa eli irtosi.

rontti: testaa nyt! Mullahan lähti kuopuksen raskaus suoraan keskenmenosta. Ei hcg 1 kyllä pitäisi yhtään mitään haamua todellakaan testiin saada, koska jo hcg 3 on neutraali. Mä sain km:n jälkeen haamua r- testiin hcg 15 parina päivänä, mutta hcg 12 ei enää näkynyt mitään.

Viimeksi muokattu:
Evya Toivottavasti nyt kuitenkin on vielä toivoa! :hug:

Adora Kuulostaapa siellä lupaavalta! :)

puskajussi Pahoittelut keskenmenosta! :hug: Mutta tervetuloa joukkoon! :) Toivottavasti pian saatte pysyvän raskauden alkamaan! Itellä kesti vuoto viikon verran..mulla keskenmeno 6+3 ja vuoti itekseen kaikki pois..

morebabies No, ei ole taas kiva sun siskosi kommentti ollut! :|

Viimeksi muokattu:
puskajussi Mulle tehtiin juuri tuon neuraaliputken sulkeutumishäiriön takia keskeytys rv11+5. Jouduttiin kaapimaan ja vuoto kesti siltikin melkein 10pvää. Nyt syön foliveria 4mg/pvä.

morebabies Voi ei tuota sinun siskoasi. Sitä kun siskoltaan odottaa edes jonkinlaista tukea...

Yhteistyössä