Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Sopiskos kysyy teiltä, kun täällä on varmaan useampia kaavinnan kokeneita:

Kuinka pitkään kaavinnan jälkeen olette vuotaneet? Entä olleet kipeitä?

Mulle tehtiin imukaavinta tiistaina ja hoitaja ei sanonut muuta kuin, että jos alkaa tulemaan hyytymiä niin sitte tarttis mennä takaisin. Kait se oletti että mä tiedän mitä kuuluu tapahtua tai mikä on normaalia. Edellinen keskenmeno oli kuitenkin rv18 ja jouduin synnyttämään, joten ihan erilainen.
Nyt sitte tiistaina ja keskiviikkona ei oikeastaa mitään vuotoa. Tiistaina sairaalasta lähteissä en ollu edes yhtään kipeä, mut ehkä ne tyrkkäs muhun paljon lääkkeitä kun nukuin. Keskiviikkona kipuja oli vähän.
Torstai-aamuna en meinannu päästä sängystä ylös kun sattu niin *piip* paljon. Burana+panacod ja pystyin kävelee suorassa. Loppupäivä oli kipujen puolesta ok, mutta illalla alkoi tulla jättihyytymiä. Soitin osastolle ja hoitaja sanoi, että ei kuullosta vielä pahalle. Jos tulee tooooosi paljon hyytimiä ja paljon kirkasta verta niin sitten pitäis mennä. Muuten kuullosti vielä ihan normaalille.
Pelkään vähän kohtutulehdusta, mutta hoitajan luettelemista oireista (kuume, haiseva vuoto, kipu), minulla on vain tuo kipu. Vuoto on kyllä sellaista limaista verta (sori tämä kuvaelma).

Onko siis normaalia, että imukaavinta tiistaina ja vasta torstaista eteenpäin tulee vuotoa enemmän ja kipuja kans?
En kehtais enää soittaa osastolle ja näin viikonloppuna osasto on siirretty synnärille, joten voitte kuvitella etten lähde sinne kuin äärimmäisessä hädässä.
Toki kohtutulehduskaan ei ole kiva. Sain sen viimeksi ja silloin en huomannut oireita, jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri huomasi asian. Tällä kertaa mulla ei ole edes jälkitarkastusta.

Kaavinnan jälkeen en saanut supistavaa lääkettä, koska epäillään osittaista rypäleraskautta. Samasta syystä ne hyytymät ei kai oo hyvä juttu. Tosin sen sanoi vaan heräämöhoitaja ja mä saatoin olla niin tokkurassa, että keksin senkin itse.

-iitu

PS. Plussatuulia kaikille
 
iitu: mulle ei ole tehty kaavintaa vaan 2 km:sta spontaania, jotka siis alkaneet vuodolla, mutta 2:ssa keskeytyneessä km:ssa on käynyt just tolleen, että sinä päivänä kun annettu tyhjennyslääkkeet, niin tulleet ulos vaan alkio ja vuoto on sitten alkanut vasta parin päivän päästä kunnolla. Ja km:n vuoto on jossain vaiheessa aina ollut tuollaista limaista verta. Mä olen kanssa soittanut jo miljoona kertaa osastolle, kun sellainen fiilis että kohtuun on jäänyt jotain, mutta eivät suostu tsekkaa kun ei ole kuumetta eikä pahanhajuista vuotoa. Vaan ainoastaan kohdun viiltelyä ja nipistelyä, mitä edellisien keskenmenoissa ei ensimmäisen viikon jälkeen ole ollut. Noista hyytymistä ei ole mitään tietoa, koska lääkkeellisissä niitä tulee eikä niitä ole käsketty seuraamaan. Voi kun nyt ei olisi sulla kohtutulehdusta!! Itse pääsen nyt vihdoin ensi viikolla ultraan ja toivotaan ettei sieltä löydy yllätystä. Tein eilen taas raskaustestin toivoen ihmettä ja negaa, mutta turha toive...Mutta jos yritetään hakea jotain positiivista testiviiva tuli hitaammin ja oli haaleampi kuin ennen :)
 
Osaisiko joku kertoa, miltä ne repäisykivut tuntuu? Onko se esim. vihlovaa, pistävää vaiko tylppää äkkinäistä kipua?
Evya; mun kokemukset näistä on samanlaisia kuin morebabiesilla. Eli esim. sängyssä jos vaihtaa nopeasti asentoa ja tekee siinä jonkun kiertoliikkeen, niin tuntuu kuin joku mahan sisäpuolella "kiskaisisi" vastaan. Tätä mulla oli raskauskierrossa jonkun verran. Sama kipu tuli välillä jo siitä, jos nousi istualtaan äkkiä ylös. Sitä nyt en jaksa muistaa, missä kohdassa mahaa ne tarkalleen ottaen tuntui.

Mulla ei ole kokemuksia kaavinnasta joten en pysty yhtään auttamaan iitua, mutta eiköhän joku viisaampi kohta herää ja tule kommentoimaan :) Mä taisin kuulua niihin onnekkaisiin, joilla keskenmenosta palautuminen oli fyysisesti tosi helppoa.

Jäin miettimään kyllä tosissani tuota punaviinijuttua, ehkä munkin on todella haettava joku pikkupullo Alkosta tänään, vaikka meillä tosiaan ei yleensä KOSKAAN juoda viiniä tai mitään muutakaan alkoholia.
 
Heipsan tuolta odotus puolelta tulin kurkkimaan mitä tänne kuuluu :)

Huomasin että maanantaina tulee TV1 Hiljaa toivotut dokumenttiprojekti (lapsettomuudesta), ajattelin vinkata teillekkin.
Trailerit Tuossa trailerit
Dokumenttiprojekti: Hiljaa toivotut | YLE TV1 | yle.fi

Iitulletodella suuret pahoittelut kokemuksistasi! Huomasin sut odotuspuolellakin.. En osaa kyllä tuohon kaavinta-asiaan sanoa mitään. Itellä kun spontaaneja km:ja. Mutta limaistaverta mullakin se km vuoto oli. Ihan pikkuruisia hyytymiä tuli vielä 5. vuotopäivänäkin.

(pahoinvoiva) Adora rv 6+4 toivottaa teille kaikille paljon plussapuhureita ja kaikkea hyvää muutenkin!
 
  • Tykkää
Reactions: iitu85 ja Wandii
Morebabies ja Scarleth kiitos vastauksista! Olin siis juurikin spinningtunnilla eilen noitten tuntemuksien alkaessa. En tiiä voiko puhua kivusta, pikemminkin oudosta tunteesta tuolla alavatsalla, ihan kuin joku ois tökkinyt mua tuolta sisältäpäin. Tämä toistui useita kertoja tunnin aikana, lähinnä satulasta noustessa. Noh, oli mitä oli, seuraillaan.

*mur-mur* onpa harmi, että Oili pääsi noin salakavalasti hurauttelemaan ohi! Vesi herahti täällä kielelle noita sinun leipomuksiasi lukiessa!


On. Eka testi korkattu. Lukisin tuloksen mielelläni vielä negaksi aiemmista kierroista viisastuneena. Maanantaina uusi yritys, mikäli vuoto ei ala.

Näin pitkästä aikaa ihanaa lapsiin liittyvää unta monen viikon painajaisputken jälkeen. Oli kyllä erityisen mukava herätä tähän päivään! Ihanaa pakkasen huurruttamaa lauantaipäivää kaikille!
 
Huomenta kaikille

Iitu Mulle tehtiin kans imukaavinta loppujen lopuksi kun kaikki ei tullut ulos, siis istukkaa jäi sisälle. Silloin oli rv 11+6. Päivä sen jälkeen ihmettelin että miksi ne kirjotti mulle saikkua koko viikon... Toisena päivänä sen sitten tiesin. Luulin että henki lähtee... Popsin yhtä jos toista kipulääkettä ja makasin sängyssä lämpötyynyn alla. Mulla ei tullut yhtään isoa hyytymää. Jälkitarkastuksessa todettiin että vielä on riekale jäljellä joka tulee seuraavan tädin vierailun myötä pois. Sen takia ei saatu yrittää heti uudestaan vaan piti odottaa yhdet menkat. Mä söin buranaa sen viikon minkä lääkäri määräsi. Sehän on tulehduskipulääkekin.

unelma kolme varovaiset onnittelut :heart:

scarleth hienoa että inssi meni hyvin. :) Sitten vaan rennosti testauspäivään asti... :D

morebabies Eikös se ole niin että hitaasti hyvä tulee?? Tosi kurjaa kun hcg ei meinaa millään laskea. Tiedän tunteen kun haluaisi jo unohtaa koko keskenmenon ja keskittyä uuteen yritykseen niin sitten se kurja testi näyttää aina vaan plussaa...

Noista alkomahooleista. Sitähän sanotaan että oluessa olisi todella paljon foolihappoa. Kysyinkin sitten genetiikan lääkäriltä että onko sitä nyt sitten juotava kaljaa joka päivä jotta saan tarpeeksi foolihappoa niin sanoi että sen saa kyllä purkistakin.... :LOL: Punaviiniä en juo kun saan siitä migreenin. Olen kyllä kuullut että lasillinen punkkua auttaa juuri verenkiertoon ja tottakai rentouttaa..

Noista testeistä olisin vielä kysellyt. Kertokaas kanssasisaret minkä valmistajan testi on kaikkein herkin ja milloin sillä voisi testata?? Nyt on dpo5 meneillään ja olen ihan varma että olen raskaana. On vain sellainen tunne. Jotenkin levollinen ja rauhallinen. Tiedän kuuppa on varmaan hajoamassa.... :p Sitä korkeammalta sitä sitten tiputaan kun täti tulee kylään...
 
M1n1, mä en ole kovastikaan hifistellyt minkään ekstraherkkien testien kanssa, mutta käsittääkseni Clearbluen digit ainakin on aika herkkiä? Tosin hintaviakin, joten malttaako niitä nyt sitten ekana testinä testata. Muistaisin jossain myös Gravidan-merkkistä testiä kehutun kovin herkäksi ja luotettavaksi, mutta siitä mulla ei ole omaa kokemusta. Itse en varmaan enää koskaan testaa muilla kuin Apteekin Raskaustestillä ja digillä, mutta tuo Apteekin testi ei kyllä taida olla herkimmästä päästä.

Toivotaan nyt että sun tuntemukset on merkki raskaudesta eikä pelkästään kuupan hajoamista! :D

Nyt kun päästiin aiheeseen, niin tunnustettakoon, että oli pakko leikkiä ovistesteillä. Älkää kysykö miksi - torstaina pistin pregnylin ja ma-to Menpuria, joten en tosiaan tiedä kertooko tuo äsken saamani kaunis ovisplussa yhtään mistään mitään :D Mutta jos kertoo, niin sitten taisi inssin ajoitus mennä kyllä eilen ihan nappiin. Sitä mieltä lääkärikin kyllä oli. Ja itse kuvittelin tuntevani oviskivut eilen jossain vaiheessa iltapäivällä / illalla... juu, voisikohan joku taas kiskoa mut maan pintaan heti tässä vaiheessa...
 
Kiitos vastauksesta Scarleth. Piti mennä heti googlesta kattomaan... Mulla on kyllä noita Cb:n testejä mutten raaski niillä ensimmäisenä testata. Laskin että mun pitää ainakin viikko vielä kärvistellä ennen kuin on toivoa että jotain näkyisi... Ja ystävänpäivänä menkkojen pitäisi alkaa... Olisihan se kiva antaa isännälle ystävänpäivälahjaksi positiivinen r-testi... :D Kiskotaan toinen toisiamme maan kamaraa kohti... :p
Yritin kovin olla pyörimättä täällä mutta se on ihan tuhoon tuomittu yritys. Ehkä sitten ensi viikolla kun pitää järjestää esikoisen synttärit kahtena päivänä niin saa ajatukset muualle. Jahka isäntä nousee ylös, lähden vähäksi aikaa shoppailemaan...
 
evya: kuulostaa tosi lupaavalta, juuri tuolta multa siinä viime raskaudessa tuntui. Eli just siinä kun nousee satulasta ylös, tuntui sellaista tylppää tykytystä kohdusta. Ei varsinaisesti sattunut, mutta inhottavan tuntuista, jotenkin oli tosi tietoinen kohdun olemassa olossa. Repäisykivut on erilaisia, kun ne on sellaisia vihlaisuja kohdunsivuilla, mutta toi toinen ainakin kertoi mulle alkaneesta raskaudessa, koska käyn kuitenkin spinnaa viikoittain ja milloin muulloin ei sitä ole tuntunut.

M1n1: ihana, että sulla on luottavainen olo. Niin mullakin oli viime raskaudessa, jotenkin niin hedelmällinen olo ja ihan 100% varmuus tärpistä, siksi putosinkin korkealta, kun testi oli nega ja tuli valemenkat. Onneksi testi muuttui plussaksi, koska muuten en ikinä enää olisi voinut luottaa omiin tuntemuksiin. Ja ihan parhaan ystävänpäivälahjan saisit annettua :)
 
Joo M1n1, ollaan muuten suht samassa aikataulussa, koska mulla menkkojen pitäis alkaa noin 17. tai 18.2 ... jee, piinailuseuraa! Yritetään siis lapioida toisillemme jäitä hattuun. Tässä vaiheessa mä KUVITTELEN että tunnistan raskausoireet jos sellaisia alkaa tulla, mutta toisaalta, en tiedä yhtään miten paljon esim. noi Lugesteronit vääristää tai tuo lisää oireita.
 
Ihana päivä. Kahdella vanhemmalla lapsella meno synttäreille, kuopus ja isäntä kuumeessa, enkä ite oo nukkunu käytännössä yhtään...



Greippimehut täällä korkattu. Ihan sokeroitua vedän. Se on hyvää. Ja testitkin tilattu. R-testejäkin sen verran, että voi sen testailun alottaa ja vaikka kuinka ajoissa. :D
Oon käyttäny noita Davidin testejä (saa mammaksilta ja raskauskeijusta), eikä niistä pahaa sanottavaa. Hyvin on näyttäneet, vaikka tosin sanovat, että vaikka se on herkkä, niin apoteekin testi näyttää samaan aikaan vahvempaa viivaa. Tiiä sitten siitä. Jospa tässä kierrossa pääsis kokeileen.

Kiitti Adora vinkistä! Katson ehdottomasti tuon. Vaikka ei omaa kokemusta olekaan, voin jotenkin kuvittelemaan tuon tuskan, kun lasta ei ole eikä niin vain tule. Suuret sympatiat on lapsettomien puolella.

 
Plussia vaan lisää tänne puuh puuh (puhallan)... tämä menkka aika on jotenkin niin tylsää... miksei sitä voisi raskautua ilman menkkoja ja mihin aikaan vaan kuukaudesta? Miks luonnon on pitänyt tehdä tämä niin vaikeaksi :( ...

Raskaustesteistä mulla jotain one step raskaustestejä (kotitestistä tilattuja) ja niiden pitäisi olla herkkyydeltään 10 eli aika aikaisessa pitäisi näkyä jos on raskaana.

Kaavinnasta mulle tehtiin tosiaan synnytyksen jälkeen 2 kertaan kaavinta en muista ainakaan mitään kipuja olleen siitä syystä, mutta kaipa se on yhtä yksilöllistä kuten kaikki muukin.
 
Kiitos tuosta vinkistä adora. Tuli ihan kyyneleet jo siitä ensimmäisestä trailerista.
Itsellä jyllää nyt niin paha pelko toistuvista keskenmenoista ja siitä, että saanko ikinä tuntea pieniä potkuja sisälläni. Olen myös suunnitellut ostavani Eve Hietamiehen kirjan Puolinainen. Mutta kun tuntuu olevan joka paikasta loppu. Toisaalta sitä kaipais vaikka lukea jotain sellaista aiheeseen liittyvää, missä on todella onnellinen loppu, jos sais omankin mielen kääntymään siihen suuntaan. Onko kellään mitään kirjavinkkejä? Taikka elokuvaa?

Kiitos myös kaikille teistä, jotka vastasitte kysymykseeni. Kivut onneksi helpottui päivän myötä (kiitos burana-ystävän), mutta limavuoto on kyllä erikoista. Mutta jos teillä muillakin on sitä ollut ja ei ole silti ollut kohtutulehdusta, niin ehkä minäkin vaan nyt seurailen tilannetta. On vaan niin säikky olo.
Onko teillä muuten ollu aina jälkitarkastus kaavinnan jälkeen?
Ihmetyttää kun mulla on pelkkä soittoaika ja sekin kuukauden päästä. Tekis mieli varmistella, että onhan tuolla kaikki hyvin. Tai sitten lääkärillä ja hoitajilla meni jotenkin homma ristiin, kun mulla oli varattuna tiistaille aika, mutta hoitajat perui sen. Se kun oli alkuraskauden kontrolli. Jospa lääkäri oli ajatellut sen olevan nyt keskenmenon kontrolli? Emmie tiiä. Mutta tilanteen mukaan soittelen osastolle maanantaina.

Päätin aloittaa myös laihdutuskuurin, kun luin jostain että ylipainoisilla on enemmän keskenmenoja kuin normaalipainoisilla. En usko, että se luku nyt mitenkään suuri olisi, mutta kai sitä tässä vaiheessa haluaa sellaisen tuplavarmistuksen, ettei ainakaan se olisi syynä seuraavan tärpin jälkeen. Ei mulla kyllä kukaan ole painoon puuttunut ja neuvolan tätikin kehui normaalipainoiseksi... Niin no, 85/169, kyllä se bmi 28,9 on ylipainon puolella ja pelottavan lähellä tuota seuraavaa pykälää. Ruokavalio on meillä melko terveellinen, mutta jos sieltä edes karsisi pois myös ne satunnaiset herkut ja alkais taas harrastaa jotain liikuntaa. Elämäntapa muutos ei olis pahitteeksi noin muutenkaan.

En oikein osaa vielä kommentoida teille mitään, mutta kai se porukka tästä pikkuhiljaa tutuksi tulee. Eli sitten niitä plussatuulia kaikille edelleen vaan! :)

-iitu
 
Morebabies tuo kuvaamasi tylppä tykytys kuvasti justiinsa sitä tarkoittamaani tunnetta. Sama toistui tänään salilla ja vähän sitten aloinkin himmailemaan painojen suhteen... Jospa ne olisi merkki siitä, että masussa voisi jotain tapahtuakin. Mun piti tuohon sun tatuointiasiaan kommentoida jo aiemmin, mutta unohdin. Upealta tuo suunnittelemasi tatuointi! Siinä on sitä tiettyä herkkyyttä, kun sen taakse pohjautuu elämän tärkeitä asioita ja käännekohtia.

Mä oon tässä viimeiset päivät puntaroinut,että oiskohan mun pitänyt sittenkin ottaa ne luget käyttöön tässäkin kierrossa... Luulen, että ne otattaa ensi viikolla polilla vielä joitain verikokeita ja pelkään, että ne sitten vääristää tuloksia. Noh, eihän tässä olisi kuin muutama päivä enää. Gyne kyllä sanoi viimeksi, että ne luget voisi aloittaa myös vasta plussatestin jälkeen. Jos semmonen tässä vaan joskus vielä saadaan...
 
Iitu luin tuon Hietamiehen Puolinainen -kirjan viime syksynä toisen tai kolmannen keskenmenon jälkeen. Lukemisesta ei meinannut tulla mitään, kun hanat aukesi heti kun sain kirjan käsiini. Mutta suosittelen, se on tosi hyvä kirja. Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen oli mielestäni myös lukemisen arvoinen kirja. Sitten luin jonkun tanskalaisen tai hollantilaisen naisen kirjoittaman kirjan, oisko ollut nimeltään Rakkaustesti. Oli myös hyvä, mutta käsitteli sekä lapsettomuutta että keskenmenoja. Sari Vuoriston Laskettu aika -novellikokoelmassa taisi olla myös keskenmenoihin liittyvää luettavaa. Syntymätön -kirjassa puolestaan oli sekä yleistä tietoa keskenmenoista, että keskenmenoja kokeneiden omakohtaisia kokemuksia.
 
Evya, kiitos kirjavinkeistä. Täytyy varmaan lukea tuo Puolinainen joskus.

rontti1, mikä sovitaan kimppatestipäiväksi? Eiks nyt jo vähän aikasemmin tehdä eka testi :p Mulla pitäs menkat alkaa vasta 17. tai 18.2, mutta ajattelin kyllä ihan viimeistään 15.2 testailla ekan kerran..... jos ei peräti jo 14.2, silloin on ehkä dpo10 tai dpo 11 (en nyt ole ihan varma oliko ovis jo eilen vai onko se ollut vasta tänään...) joten voishan silloin jo testissä jotain näkyäkin.

Korkkasin sitten sen punaviinipullon, eli hyvästi selvä päivä... tein uuniin muhimaan itselleni kasvispizzaa ja miehelle kinkkupizzaa. Ja nyt pidellään pakkasta sisätiloissa eikä tehdä koko loppupäivänä yhtään mitään. Jos ei tässä rentoudu niin ei sitten missään :heart:
 
Scarleth Ei hullua saa höynäyttää... mie ite päätin että jos ja kun testaan ni se on 17 päivä ja digillä ni ei tarvii miettiä mutta KYLLÄ mie oon aikasemmin kuiteski testaamassa :p voinha mie viimesex tehä sen digin jos testeihin edes mitään saan,, joten keskiviikko aamu 15.2 ellei yhessä tuumin aikaisteta :D
 
Ok rontti, keskiviikko 15.2 siis sovittu! :D Kauheeta, kuolen varmaan jännitykseen ennen sitä.... tohon on vielä aikaa 11 yötä, huhhuh. Miten sä olet ajatellut jaksaa odottaa? Onko muilla jotain hyviä kikkoja millä saa pidettyä itsensä positiivisella mielellä ja ehkä vähän sopivasti lietsottua vauva-ajatuksia? ;)
 
Scarleth Koulu pitää ajatukset muualla sekä tuo 2 vuotias pikku likka =) nukkumaan mennessä tulee et kohta pääsee testailemaan.. mitähän se näyttää, hui jos se onki plussa jippii jos se on plussa, entä jos on nega.. näitä ajatuksia riittää =) mutta jos on tekemistä ni aika juoksee =) nyt rupes jännittää, viell on pitkä aika odotella :popcorn:
 
iitu: Mullehan tehtiin kaavinta, koska kahden lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen oli vielä raskausmateriialia kohdussa. Kkm havaittiin np-ultrassa (kehitys oli hyytynyt rv 8) lokakuun alussa ja kaavinta oli itsenäisyyspäivän tienoilla. Kaavinnan jälkeen ei neljään päivään juuri ollut vuotoa, mutta alkoi sitten ja kesti enemmän tai vähemmän tuhrutteluna melkein kolme viikkoa (oli juurikin tuollaista morebabiesin kuvaamaa vuotoa). Mulle annettiin kaavinnan yhteydessä kahta antibioottia, koska tulehdusvaara oli koholla asian pitkittymisen vuoksi. Fyysisiä kipuja ei kyllä ollut... psyyke vain koetuksella prosessin kestäessä ja kestäessä.

Kiitos myötäelämisistä kaikille! Tässä odotellaan edelleen mihin vaaka kallistuu... pregcheck näytti hiukan vahvempaa plussaa tänään, mutta omalla skaalallani haamumainen eli ei tiedä tuosta vielä. Toisaalta clearbluen plussa oli eilen selvä ja rinnat ovat aristaneet alkuviikosta lähtien... ovisplussasta huomenna 14 pvää. Miten tumma plussaviiva pregcheckin raskaustestillä tulee yleensä? Minulla ei tästä testistä aiempaa kokemusta ole. Merkin ovistesteistähän plussasta tulee tummempi kuin kontrolliviivasta, raskaustesti plussanhan ei taasen tarvitse olla tummempi kuin kontrolliviiva. :|

evyalle ja tietty muillekin pidän peukkuja! :)
 
Kiitos näistä vinkeistä Evya. Tuo Syntymätön mulla on, luin sen marraskuussa ja nyt luin sen tällä viikolla uudelleen. Tuo Anna-Leena Härkösen Heikosti Positiivinen kävi mulla kans aikaisemmin mielessä, mutta mä olin lukenut sen "juonen" jotenkin väärin. Mä olin ymmärtänyt siitä ensin, että se oli jo raskaana mutta alkoi vasta sen jälkeen haluamaan lasta. Mulla tuli jotenkin vihainen olo sellaisesta juonesta, mutta nyt kun luin sen saman juonen uudelleen, niin sehän olikin aivan eri tavalla. Ehkä mä olin niitä ihmetellessäni vielä jotenkin päästäni sekaisin.

Eli hankinta listalle sitten ainakin se Puolinainen, Heikosti Positiivinen ja ehkä sitten ne novellikokoelmat tai se Rakkaustesti.

Toisaalta en haluaisi, että mun elämä pyörii näin paljon tämän keskenmeno asian ympärillä, mutta kun tuntuu että vielä täytyy saada puhua asiasta. Etenkin tämän viimeisimmän jälkeen, no onhan siitä vasta niin vähän aikaakin.

-iitu
 
Mun ymmärtääkseni Apteekin oma raskaustesti ja CB digi ovat yhtä herkkiä, molemmissa 25 IU/l hcg Ainoat herkemmät on noi early predictorit, esim. aconilta joissa herkkyys 10-15 IU/l hcg luokkaa. Mut luulen että noi tosi herkät lisää vaan mahdollisuutta huomata kemialliset niin en tiiä onko sit väliä edes olla niin herkkiä. Mutta siis clearbluella ja apteekin omalla ei pitäs olla herkkyyseroa. Mä oon aina testannu apteekin omalla ja hyvin on plussat näkynyt jo ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa.
 
iitu; oon painiskellut vähän saman ajatuksen kanssa. Haluaisin etäisyyttä koko keskenmenoon ja uuden raskauden yrittämiseen, mutta silti en malta pysyä pois tältä palstalta. Oon sitten ajatellut, että ehkä asia on vielä sellaisessa vaiheessa, että tarvin vertaistukea ja tarvitsen sitä, että näen täällä ihmisten olevan positiivisia ja uskovan seuraavan raskauden menevän paremmin. Ensi viikolla onneksi lähden matkalle muutamaksi päiväksi, siinä tulee sitä etäisyyttä väkisinkin, ja kotiin jäävä mieskin saa tuuletella ajatuksiaan ja miettiä jotain ihan muita juttuja sen aikaa. Tekee ihan hyvää molemmille.
 

Yhteistyössä