KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Alkoholi ja testaus,Miä oon testannut siinä tapauksessa jos mulla on osunu joku juhliminen niihin aikoihin kun menkat pitäs alkaa,mut ei oo vielä alkaneet...käytännössä siis testaan mikäli on mahdollista et se jo näkyis.
Muussa tapauksessa elän ihan normaalia elämää,koska kuka tietää kauan tähän plussaamiseen menee...parempi vaan kun ei liikaa ajattele asiaa koko ajan.
Enkä usko et lasillisella tai kahdella missään kohtaa kiertoa on suurta vaikutusta ennen plussaa,mut perskännejä en kyl vetäis enää oviksen jälkeen...eikä niitä tuu vedettyä kyl muutenkaan :D Miä aika harvoin otan muutenkaan,kun on toi esikoinen olemassa :heart:

Jaja,Huh,jännittää sun puolesta ihan sikana :p Mulla on hyvä kutina tosta hommasta,jos se nyt mitään merkkaa,mut kuitenkin ;)

Memmu,jos se vaan tosiaan nyt jäin bongaamatta sen testin kans.... joku täälläkin palstalla muistaakseni raskautui sellasesta kierrosta missä ovistesti ei näyttäny mitään. Ja toiseksee,siittiöt on pitkäikäsiä... voi elellä muutamankin päivän ;)

BM,ei muuta kuin peukut taivasta kohti ja jännittämään!! Nauratti toi sun kertomus ylempänä...kyl tää joskus työstä käy perkule :LOL:

 
Kiitti Repa :heart: , tottakai meinaa! Voi kun olisit oikeassa...

Ja mua nauratti myös BM:n "hiljaiset ja eleettömät" puurtamiset tuossa tovi sitten (jos sitä samaa viestiä meinaat) :LOL: ! Kyllä tosiaan tää on täyttä työtä ja salatiedettä välillä...

 
Cappuccino, mulla kesti vuoto tyhjennyspillereistä, 5 päivää +2 pientä tiputtelua, sen jälkee ei tullu mitää. Olin ihan varma et kohtu ei olis tyhjentyny kunnol niin niukalla ja vuodolla, mut kävin verikokeis ja kaikki oli ok. Sillon ensimmäisenä päiväni tuli melko runsaasti sitä verta mut muuten oli, ihan ku normi menkat. Olin kans odottanu et se vuoto olis ollu paljon runsaampaa ja kestäny paljon pidempää..
 
cappuccino: mulla ei oo lääkkeellisestä kokemusta, mutta edellisessä keskenmenossa vuotoa oli 12 päivää, josta neljä viimestä päivää vuodin paljon (enemmän kuin menkat). tein raskaustestin toka vikana vuotopäivänä, jolloin se jo näytti negatiivista. tällä kertaa vuoto alkoi heti kovana ja vähentynyt huomattavasti viiden päivän aikana, vaikka ihan kirkkaanpunasta edelleen on. kävin kolmantena vuotopäivänä ensiavussa, jolloin totesivat kaiken näyttävän 'hyvältä'. mistään jälkitarkastuksesta ei ollut puhetta, jos kivut ja vuodot loppuu viikossa. ajattelin käydä raskaustestin hakemassa ja testata parin päivän päästä ja jos näyttää negaa, niin sitten oletan kaiken olevan ok. aikaisemmissa keskenmenoissa en käynyt lääkärissä kuin vasta pari kuukautta myöhemmin, vaikka ekassa vuosin ekat 2kk todella paljon.. olen kai vähänkin liian suuri riskienottaja tai sitten en vaan tiennyt mistään komplikaatioiden mahdollisuudesta silloin.. ajattelin tilata gyneajan suomessa käynnille joka tapauksessa (noin 7 viikon päästä )ja mennä jutteleen mahdollisista keskenmenoon johtavista syistä. saa siinä samalla sitten tarkastettua myös sen että kaikki on ok keskenmenon jäljiltä..paitsi tietty jos sitä ennen taas alkais petipuuhat maistuun ja jotain yllättävää tapahtuisi.. aika näyttää.. :ashamed:
itse ajattelisin että jos vuoto vähenee ja kipuja _ei_ ole, niin voit hyvin odotella sitä verikoetta. toi vuodon määrä varmaan vaihtelee tapauskohtasesti (niinkuin varmaan sekin kuinka nopeeta raskaushormooni katoaa kropasta) ja viikotkin varmaan vaikuttaa (mulla on aina vuotanut paljon ja mitä enemmän viikkoja, niin sitä enemmän kipuja ja vuotoa ollut).
tsemppiä :hug:
 
Aamun toivoa antava testitulos (CB viikko-digi): Raskaana 2-3! Perjantaina sain Raskaana 1-2 ja kesti sen täydet 3 min ennen kuin mitään ilmestyi ruudulle. Nyt tuo "Raskaana" ilmestyi melkein heti (n 30 s) ja "2-3" 2 min 30 s kohdalla. Eli jos alkio olisi irronnut jo siinä kipujen aikaan (pe) niin ei kai hCG nousisi enää sen jälkeen? Vai nouseeko? No, spekulointia tää vaan on, tänään toinen verikoe ja huomenna saan tietää arvot... Kyllä jännittää! Nyt on jotenkin raskausoireetkin taas voimistuneet (tissien kipuilu ja etominen) tai sitten vaan toivon niin kovasti, että mieli tekee tepposiaan...

Toivotar, onnea ovisplussasta! Toivottavasti pääsitte hyödyntämään =)
 
viimenen tikku tänään käytetty ja negaa tuli :'( ovis jäi siis bongaamatta...
koko viime yön haavaillut/ nähnyt unta että olisin raskaana =) olis se niin ihanaa :heart:
eilen illalla jännästi kihelmöi alavatsasta ja alaselästä :D taidan vaan tulla luulosairaaks :LOL: Miks tää raskaaks tuleminen on näin vaikeeta!!!!! alkaa toisaalta jo usko loppuun :headwall:

Jaja78 hyvältä vaikuttaa =)

Toivotar nyt plussa hyvään käyttöön :D

Repa juu bongaamatta jäi :( no toivotaan et ne siittiöt säilyis sen 4 päivää ni sit olis ehkä jokanen päivä turvattu :D
 
Cappuccino mulla on kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä...tässä viimeisessä km:ssa. Ne ei tosin oo hyviä kokemuksia sillä kaikki ei tullutkaan ulos vaikka sairaalassa hoitajat silmämääräisesti katsoivat että ok ja mars kotiin :headwall: . Eivät suostuneet ultraamaan. Itsellä vuoto muuttui ruskeaksi muutaman päivä'n jälkeen mut edellleen silloin tällöin jotain riekaleita tuli ulos vaikka vuoto oli vähäistä enää siinä vaiheessa. Menin yksityiselle ultraan reilun viikon päästä lääkkeellisestä ja niin siellä oli pala istukkaa sitkeästi kiinni vielä ja joku hyytymä ja kirjoitti että kohdunsuu tursuaa residuaa :eek: . Sitten sairaalaan kaavintaan jossa vielä ultrattiin lopuksi ja nyt pitäis olla tyhjä. En osaa muuta neuvoa kuin että suosittelen ultraamista vielä vaikka yksityisellä jottei tulisi kohtutulehdusta tms. Mutta jos ei sulla mitään riekaleita tule niin sitten saattaa kohtu olla tyhjä.
 
23.2. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 2/30
Sunburned................ES 11/09..............................KP 4/
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 11/28
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 15/30
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09........KP 17/23
viirukissa...................KM, TM 07/09......................KP 17/27
Tuittu-.......................TM 01/10.............................KP 26/
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 33/
Naw2012...................KM 02/09.............................KP 40/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10
katjahei.....................TM 02/10
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10
nipsu86....................KM ?/09, 12/09



HAAVEISSA TOINEN



Catalia................ES 01/10.........................................KP 3/
Minky..................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 6/30
Repa...................KM 02/07, TM 08/09.........................KP 13/28-31
Nassi84..............KM 01/10.........................................KP 16/28-29
Memmu86...........KM 03/07, 11/09..............................KP 17/28-56
Toivotar-80.........KM 07/08, 09/08, 08/09....................KP 17/26-29
Blöö...................KM 10/09.........................................KP 18/28-35
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09..................................KP 18/27-29
tillukas................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10.........KP 22/29-33
SpanishDancer....KM 10/09........................................KP 24/28
haicu..................TM 10/09........................................KP 29/23
Pippuri-83...........KM 12/09
stella-h...............TM 01/10
miiak..................KM 01/10
Imoen.................KM 10/09, 01/10
icefairy.................KM 02/10
erika76................KM 02/10
Cappuccino...........KM 02/10




HAAVEISSA KOLMAS



Riinu........................KM 02/07, KK 11/09.................KP 8/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09.....................KP 9/27
Mutzilla.....................ES 01/10................................KP 14/28-41
piprane ema.............KM 06/09, 10/09......................KP 19/28-30
Double-Trouble.........KM 12/09................................KP 20/31
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 21/28
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
jääräpää.................KM 08/05, 01/10



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09..........................KP 27/28-47



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 9/






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ, puupi



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna








 
Lääkkeellisestä tyhjennyksestä: muthan ultrattiin heti lääkkeellisestä tyhjennyksestä seuraavana aamuna. Olin ollut vuorokauden sairaalassa (olin ulkomailla yksityisessä sairalassa kun km alkoi lomamatkalla) vuotamassa ja alkio tuli todistetusti kokonaisena ulos (pussikin oli ehjä ). Lääkäri totesi kohdun tyhjentyneen hyvin ja sain lentoluvan kotiin. Suomessa kävin vielä yksityisellä ultrassa viikon päästä ja sama vastaus: hyvin tyhjentynyt, vain vähän pitäisi enää vuotaa. Silti vuoto kesti yhteensä 5 vkoa (jälkimmäisestä ultrasta vielä 4 vkoa) välillä lähes loppuen ja kuitenkin taas viimeinen viikko tuli kuin saavista kaataen ja hillittömiä hyytymiä/klönttejä/riekaleita yms tavaraa :eek: . Gyne sanoi, että todennäköisesti se viimeinen vko oli ns ekat menkat ja niiden mukana tuli sitten vasta viimeiset raskausmateriaalit ulos.

Mutta varmaankin on yksilöllistä tuo vuodon määrä ja sitten toki raskausviikot, eli alkion/sikiön koko vaikuttaa. Mulla alkio vastasi 7+4, mutta ymmärsin, että muuta roipetta oli vähän enemmänkin. Aloin vuotamaan vasta 10+6, joten ilmeisesti tuo on vaikuttanut, jotain materiaalia on kehittynyt niiden viimeisimpienkin viikkojen aikana vaikka itse alkion kehitys oli jo pysähtynyt.
 
Kiva kun kerroitte kokemuksia vuodoista! Mulla ei eilisen jälkeen tullut enää mitään paitsi pyyhkiessä vähän. Ehkä se kaikki tulikin ulos. Aion marssia sinne terveyskeskukseen sit viikon-kahden kuluttua ottaan sen verikokeen. Siis jos mitään ihmeellisiä tuntemuksia ei ilmaannu. Mitään kipuja tai tulehdusoireita ei kyllä onneksi oo. Jos tuo oli tuossa niin mun kohdalla km ei ollut lainkaan vaikea, muutenkuin henkisesti...

Toivotar Nyt sit niihin "hiljaisiin ja eleettömiin" puuhiin :LOL: Voi vitsi kun mäkin repesin sille jutulle!
 
Onnittelut kaikille plussanneille! :flower:

Tervetuloa uudet!


Mä olen ahkera taustailija, mutta kirjoittaminen tahtoo takkua... Nyt piti ihan tulla kirjoittaan muutama rivi, kun itseäni niskasta kiinni otin...
Mulla kun on nyt pikkuinen ongelma... Onko kenelläkään muulla tullut tunnetta ettei enää uskalla kokeilla uudelleen raskautta keskenmenon jälkeen? Mä vaan mietin sitä että jos/ kun uusi raskauskin menee kesken niin jälleen romahdan ja jaloilleen pääsy kestää oman aikansa..
Toisaalta meillä vauvanteko-puuhat on olleet nyt jonkin aikaa ns.jäissä koska olen sairastellut ihan hirveesti koko alkuvuoden. Nyt on menossa suolistobakteerin häätö-kuuri, joka on ihan hirveetä!!! Sata kertaa kamalampaa kuin normi vatsatauti.. Joten ei tässä peittokaan ole juuri heilunut viimeiseen 3 viikkoon..

Tää pelko on kyllä niin ristiriidassa kovan vauvakuumeen kanssa. Hirveesti haluaisin pienen ihmeen kotiin, mutta sitten taas tuo keskenmeno-kummitus nostaa päätään.... :'(

 
Mun oli pakko tulla pikaseen kertomaan.
Plussa :D :D :D Tein aamulla apteekin oman testin ja kyllä se vaan näyttäis et raskaana ollaan.Tiedä sitten et kuinka kauan tällä kertaa.Mut olishan se ihanaa jos nyt kestäis sen yhdeksän kuukautta :heart:

Ja sitte mä joudun heti kavereille ensi viikonloppuna paljastaa ku ollaan kutsuttu ne meille iltaa istuu.Ja mä en haluais heti kertoo :ashamed:
 
Mulla oli kanssa viimeisimmässä keskenmenossa lääkkeet(edellisessä ei ollu) Sain yhen tabletin sairaalassa ja kaksi kotiin mukaan. Mulla sen kerran piti olla toinen ultra ku katottiin onko kehittyny eteen päin ja ei ollu sitten :'( Mulle ne lääkkeet teki tosi kovan kivun alavatsalle, mut meni parissa päivässä ohi kokonaan. Kuitenkin lääkkeet autto, mutta mulle ei tehty ees mitään jälki tarkastuksia. ainoastaan se hcg arvo piti labrassa käyä tekemässä. Onko teille muille tehty tarkastusta km:n jälkeen? SINTSU78: Paljon onnea sulle alkavan raskauden johdosta :flower:
 
ONNEA sintsu78 :flower: valaa jonkun näköistä toivoa itseenkin nämä plussat :)


Mulla otettiin toissa viikolla hcg verestä ja se oli vaan 11 (normaali viis piste jotain) eli ilmeisesti aika matala jo...Onko jollain parempaa tietoa. Jo kolmatta päivää tuleekin vähän ovisliman tyyppistä, joten toivottavasti päästäisiin kohta uuteen yritykseen ja sintsu78 seuraksi plussapuolelle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja viivi ja vagner:
Onko kenelläkään muulla tullut tunnetta ettei enää uskalla kokeilla uudelleen raskautta keskenmenon jälkeen? Mä vaan mietin sitä että jos/ kun uusi raskauskin menee kesken niin jälleen romahdan ja jaloilleen pääsy kestää oman aikansa..
Tää pelko on kyllä niin ristiriidassa kovan vauvakuumeen kanssa. Hirveesti haluaisin pienen ihmeen kotiin, mutta sitten taas tuo keskenmeno-kummitus nostaa päätään.... :'(
"Tunnustan" poteneeni samaa. Yllättävän nopeasti se sitten kuitenkin meni ohi ja toivuin tästä toisesta keskenmenosta huomattavasti nopeammin kuin ensimmäisestä.

Nyt kun ollaan saatu folli kasvatettua ja tärppipäivät ovat käsillä ensimmäisen kerran keskenmenon jälkeen, täytyy kyllä myöntää, että pelottaa ja pirusti. Luotan, että voin tulla taas uudestaan raskaaksi, mutta se raskaana pysyminen... :eek:

Pakko vaan on yrittää uskaltaa, jos meinaa jotain saada. Niin se vaan on... Ja kai mie uskon siihenkin, että kyllä meidänkin on joskus onnistuttava.

Kovasti tsemppiä ja uskallusta tulevaan. Anna itsellesi aikaa, huomaat kyllä kun olet valmis.

 
ja taas uusi päivä.. seuraa tilitystä :ashamed:

mikä helkkari sitä saa menemään takaisin tonne kuukausipalstalle itseään kiduttaan ja lukemaan miten muiden raskaudet etenee.. kun itsehän sitä EI enää OLE RASKAANA! :'(

aluksi ajattelin kokonaan jättää tän palstailun, kun keskenmeno tuli, mutta kun toi mies ei tunnu haluavan asiasta jutella (ainakaan yhtä paljon kuin minä )niin pakko jossain vähän tuulettaa ajatuksia, ettei pää poksahda.

...

onneksi tätä palstaa lukiessa saa jotain toivoa, että asiat tulee oleen vielä paremmin kunhan vaan on kärsivällinen.. :)

en tiedä mitä ajatella seuraavasta yrityksestä/raskaudesta.. edellisten välissä on ollut pitkiä taukoja, koska en oo töiden tai toisessa maassa olon takia saanut/voinut tulla raskaaksi (ja muulloin sitten on vaan ovulaatio ollut hukassa), mutta nyt sellaista estettä ei ole.. pitäisi saada opiskelut loppuun tänä keväänä ja vähän pelottaa että jos keskenmeno tulisi uudestaan parin kuukauden sisällä, niin miten opiskelujen kävisi. toisaalta taas, mies haluaisi kovasti sen esikoisen ja minä myös.. ehkä aika näyttää..
 
Hyvä seiskakasit eli paljon onnea JaJalle ja Sintsulle!

Krizze, minäkin sorrun usein samaan ja menen maaliskuisten pinoon katsomaan miten muiden raskaudet etenee. Nyt alkaa olla vaikea paikat, kun oma laskettuaika lähenee ja muut saavat vauvoja.. Olis hyvä ettei miettisi muita mutta miten sieltä voisi pysyä poissa?
 
Hei!!

Onnea kaikille plussanneille ja voimia kaikille jotka sitä tarvii.
Kyllä muakin pelottaa uudelleen raskautuminen mutta ainoa mahdollisuus on edes yrittää, ei voi ku voittaa pelkonsa ja heittäytyä elämän virtaan..

Mulla on ovis aika nyt kivuista päätellen, joten ei muuta ku flunssanen mies juhlakuntoon :LOL:

Mä en oo kyllä käyny hcg testissä vaikka piti käydä jo 10.2 mutta meen huomenna ku alkaa uuden vauvan odotus touhut..tietääpähän sitten senkin, vaikka ei kai sitä ovulaatiota voi raskaana olessa tulla..???

Oikein mukavaa illanjatkoa!!
 
sintsulle suuren suuret onnittelut, vihdoin :flower:

Tähän väliin suolistopoliittinen kysymys (ja anteeksi jo etukäteen): menossa siis melko varmasti dpo3 ja sekä eilen että tänään vatsa aivan sekasin. Tiedän, että kaikenlaista pöpöä on liikkeellä mutta muuten en tunne itseäni erityisen kipeäksi (mitä nyt päässä viiraa ihan normaalisti). Kysynkin siis teiltä arvon naiset, onko teillä ollut tai oletteko lukeneet/kuulleet, että kiinnittymisen aikaan tämmöstä vaivaa ilmenis?

Huvittaa vaan tää mahan möyryntä, kun aiemmin tänään bongasin tuolta höpöhöpömitäsnyt-puolelta ketjun, jossa pohdittiin peräruisketta synnytyksen yhteydessä enkä ihan viittiny mennä sinne elvisteleen, et mulla suoli tyhjenee jo, kun solu kiinnittyy :LOL:
 

Yhteistyössä