KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

manna-: Tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi keskenmenosta :hug:

Tuittu-: Juuri noin se menee, eli kuukautisten alkamispäivästä seuraaviin kuukautisiin on kierron pituus eli kp1 on kk-eka päivä ja kp? on sitten viimeinen ennen seuraavia kuukautisia. Dpo:t lasketaan sitten ovulaatiosta seuraavasta päivästä lähtien, eli niin olit tehnytkin. Jos sulla on menossa dpo12, niin mun käsityksen mukaan luteaalivaihe on riittävän pitkä, jos se jää alle 10 päivän, on liian lyhyt. 12-16 taitaa olla se normaali luteaalivaiheen kesto. Ja dpo:n laskeminen loppuu viimeiseen päivään ennen seuraavia kuukautisia.

erika76: Kyllä ovis voi tulla piankin keskenmenon jälkeen, jos raskaushormonia ei enää ole edellisestä. Sitähän sanotaan, että keskenmenon jälkeen on helppo tulla uudelleen raskaaksi, mutta toisaalta lääkärit neuvovat odottamaan ainakin yhden kierron, että kohdun limakalvo toipuu ja on tarpeeksi vahva ottamaan vastaan munasolun. Eli ettei käy sitten niin, että hedelmöitys tapahtuu, mutta munasolu ei pääse kiinnittymään ja tulee kemiallinen raskaus ja vuoto alkaa myöhemmin. Toisaalta sulla on ollut (onnistunut) lääkkeellinen tyhjennys, joka ei sitten oo rasittanut kohdun limakalvoa niin paljoa, joten on ihan mahdollista, että alkaa raskaus ja jatkuu normaalisti. Tsemppiä sulle oviksen hyödyntämiseen :flower:

Ai niin, maaliskuulle vielä kiitokset vauvauutisista ja onnea tietysti myös :flower: :heart:
 
BlondeMonsoon: kierron pituus 28, tosin tänään alko menkat ja kp30. Hitto ku ehdin jo intoilla, että nyt tärppäs...Ei kai muuta ku uutta matoa koukkuun!

Rinja: Enkelivauvamme oli turner -tyttö ja pitkät tarinat olen aikoinani kirjoittanut toisia sikiöseulonnoista kiinni jääneitä -ketjuun. Otan osaa teidän menetykseenne! Missä vaiheessa itse saitte tietää, että kaikki ei ole kunnossa? Minä olin kieltäytynyt seulonnoista ultraa lukuunottamatta, mutta turvotusta oli niin paljon, että ottivat asian puheeksi, vaikka sitä np:tä ei pitänytkään mitata. Eli jännitettiin viikosta 12 saakka, siksikin jäi ehkä kammo raskautta kohtaan.

 
erika76: mulla on aika samanlainen olo kuin sulla uudesta raskaudesta. Vielä ei ole edes vuoto loppunut, mutta olen miettinyt jo paljon olenko valmis uuteen raskauteen. Toisaalta haluan vauvaa tosi kipeästi ja keskenmeno oli kamala pettymys, mutta toisaalta koen kans että uusi raskaus pian olisi jotenkin väärin menetettyä lasta kohtaan. Olen surrut, ja suren tätä lasta ja en ole varma miten kauan menee että olen henkisesti valmis kiintymään uuteen masuasukkiin. Voi olla että pelko saisi aikaan sen että olisin tunteeton uutta mahdollista tulokasta kohtaan? Tosi ristiriitainen olo, kun toisaalta kuitenkin en haluaisi odottaa yhtään ja en ainakaan ottaa ehkäisyä mukaan vaan yrittää pian uudestaan. En yhtään tiedä milloin olen valmis!!

Sitten KYSYMYS teille kaikille luonnollisen keskenmenon kokeneille:
Kuinka kauan menee että kipu (siis fyysinen) loppuu??
Minulla siis tuli noin rv8 keskenmeno joka alkoi sunnuntai aamuna (sikiö tuli ulos iltapäivällä ). Maanantaina ultrattiin ja lääkäri sanoi että vuodon pitäisi huomattavasti vähentyä parissa päivässä. Nyt siis torstai iltana, viides vuotopäivä, verenvuoto on edelleen runsasta (vähemmän, mutta edelleen mielestäni aika paljon ja ihan kirkasta) ja mulla on ollut tosi pahoja kipuja. Verrattavissa kyllä menkkakipuihin, mutta pahemmat, ehkä enemmän niin kuin jälkisupistuksia (esikoisesta oli tosi kovat jälkisupistukset) niin että joudun vain popsii buranaa, eikä sekään auta tarpeeksi ja on vaikea käydä ulkona, kävellä yms... ONKO TÄÄ NORMAALIA vai pitäiskö pelätä kohtutulehdusta tms???? Ois kiva jos joku vastais!!!

Myöskin sit tosta että lääkäri sanoi että kun tämä tapahtui "luonnollisesti" (keskenmenossa ei mielestäni ole mitään luonnollista tapahtui se sitten miten vain) niin uudelleen raskautumista voi kokeilla heti kun vuoto loppuu (pari viikkoa?) mutta oisko fyysisestikin ajatellen kuitenkin paras odottaa että kohtu palautuu kunnolla, ja antaa ainakin yhden kierron kulua?

Anteeksi kaikki kysymykset, en vain tiedä mistä muualta kysyä!
 
Manna,Tervetuloa pinoon ja pahoittelut kokemastasi. Täältä juuri pitääkin kysyä,et ei mitään anteekspyytelyjä ;)
Mulla eka km oli luonnollinen,tapahtu rv6+,ensin tuli aika kovat kivut jotka kesti pari tuntia ja siitä viikonpäästä alkoi vuoto... En periaatteessa olis huolissani ainakaan vuodosta,itelläni noi vuodot on kestäny tosi kauan vaikkakohtu on ollut tyhjä... kipuja sensijaan kannattaa tarkkailla,jos ne on sellasia et ei pysty toimimaan,niin voi olla hyvä käydä lääkärissä... en tiedä jälkisupistuksista mitään,mulla ei ollu synnytyksen jälkeen mitään kipuja vaikka joutuivat istukan ottamaan käsin pois jne... käsittämätön juttu,mut yhtäkään särkylääkettä en syöny :eek: Mut menkkakipujakin on niin monenmoisia ja ihmisillä eri kipukynnys et vaikee siitäkään sanoo,et olisko normaalia,vois olla kuitenkin... mut ehkä kannattaa soittaa gynelle ja varmistaa et pitäskö käydä tsekkauttamassa. Ainakin jos vielä kestää... toivottavasti ei oo mitään epänormia :hug:
Miä oon saanu aina luvan aloittaa uuden yrityksen heti vuodon loputtua,niin spontaanissa kuin lääkkeellisessäkin,ainoastaan viimeks kehotettiin oottamaan yhdet menkat raskauden keston määrittelemisen takia... Luulen et jos itsestä tuntuu et on ok,´niin estettä heti yrittämiselle ei ole,mut jos vähäänkin epäilyttää niin sit voi olla ihan hyvä antaa kierron mennä. Ite oon vuotanut kk tolkulla,niin ei oo tullu mieleenkään oottaa yhtä kiertoa,oon ollu ihan valmis, suorastaan kärsimätön siinäkohtaa :D mut mulla näemmä kestää keskenmenojen jälkeen tää raskautuminen,esikoista tehtiin n.6kk ja nyt taitaa olla 4-5kk takana...tai miten sen nyt ottaa,eikai tää vielä niin pitkä aika oo =)
 
manna Tervetuloa joukkoon ja voimia.

Minulla oli rv 12+0 keskenmenossa voimakkaita, synnytyskipuun verrattavia kipuja 18.30-23.30, säännöllistä supistelua kolme tuntia ja sitten meni kesken. Häränkurkkuvuotoa n. 20 tuntia, voimakasta vuotoa muutama päivä ja sitten tihkua pari päivää. Jonkin verran kipukramppeja oli pari päivää vuodon loppumisen yli, sitten tuli vielä yksi, jo väritön klimppi ulos ja kivut loppui. Aiemmin keskenmenneissä kivut ovat olleet lievemmät, suoraan viikkoihin verrattavat; 4+3 normaalia voimakkaammat kk-kivut, 4+4 erittäin voimakkaat kuukautiskivut sekä 6+0 selvästi pahojakin kuukautisia voimakkaammat kivut. Kaikki siis spontaaneja. Normikuukautiset minulla on kipuasteikolla 1-10 noin 5-6, synnytyskipu 9 (vasta hermokipu saa minut taipumaan kymppiin, joka on 'sietämätön kipu' ) Maallikkona epäilisin, että tyhjentymisesi on epätäydellistä ja kehottaisin hakeutumaan esim. gynepolille ultraukseen.

Siitä välikierrosta. Teet kuten parhaaksi näet. Meillä on nyt eka kerta, kun jätämme kierron väliin km jälkeen, kaikki muut olemme jatkaneet samaa kyytiä. Lääkäri kehotti nollaamaan tilanteen niin monen lyhyen ajan sisällä tulleen km jälkeen. Päätimme noudattaa lääkärin ohjetta lähinnä siksi, että saisimme maidontuotannon kuriin. Sinuna varmaan antaisin mennä vaan, jos pää kestää. Yhden kerran olen tullut suoraan seuraavasta kierrosta raskaaksi, että en kyllä osaa sanoa siitä helpommasta raskaaksi tulemisesta. Minä olen tullut suuremmalla prosentilla raskaaksi muista kuin ekasta kierrosta (ja suuria on prosentit kummassakin, että siinä mielessä olen huono sanomaan).
 
Tulin kertomaan kuulumiset, vaikka en nyt tähän pinoon enää varsinaisesti kuulukaan... Täältä kuitenkin "tunnen" eniten porukkaa ja tässä pinossa mun kuulumiset ehkä kiinnostaa eniten ;), en ole vielä uskaltanut tuonne kk-pinoon ilmoittautua.

Eli siis tk otti hCG:n ma ja ti, mutta lääkäri oli tilannut jotenkin vääränlaisen määrityksen, niin että tänään perjantaina sitä tiistain arvoa ei edelleenkään ole valmiina ja maanantainenkin valmistui vasta eilen. Eilen kävin kuitenkin vielä kipujen taas yllyttyä Femedassa, josta lääkäri laittoi lähetteen Kättärin naistenpolille, jossa otettiin tuo hCG pikatestinä (eli on jo valmis) sekä ultrattiin. Syynä lähetteeseen oli kohdunulkoisen epäily. Tämä yksityinen lääkäri ei pystynyt vielä näin pienillä viikoilla sitä täysin poissulkemaan ja halusi (erityisesti kun vkonloppu tulossa), että jos kivut pahenee tms, niin mulla on sitten "väylä auki" suoraan naistenpolille, eikä tarvitse mennä normipäivystyksen kautta. Ihan kauniisti ajateltu :).

Tulokset ovat nyt sitten kuitenkin toivoa antavia: hCG oli ma 154 ja to 1088! Kipujen ja sen viime viikonloppuisen tuhrun syyksi naistenpolin lääkäri arveli munasarjakystaa ja sen puhkeamista ja vuotamista vatsaonteloon. Raskaus vaikuttaa vahvasti kohdunsisäiseltä ja reilusti noussut hCG antaa myös toivoa normaalista raskaudesta, kohdunulkoisessa nousisi kuulemma tyypillisesti hitaammin. Eli mikään ei ole vielä varmaa, mutta toivoa on! Ma vielä polille kontrolliin, silloin olen taas viisaampi, jos siellä joku kasvaa niin se saattaa jo näkyäkin, nyt näkyi vaan 4mm "kirkastuma" kohdussa.

Nyt lähden hyvillä mielin viikonlopunviettoon ja jätän tämän pinon rauhaan :ashamed: ... Toivon teille kaikille sydämestäni onnea matkaan, plussaamiseen tai toipumiseen, kullekin tarpeidensa mukaan :heart: ! Kiitos siitä korvaamattomasta tuesta ja seurasta mitä olen täältä teiltä saanut, en tiedä miten olisin selvinnyt ilman :heart: :heart: :heart: !!! Toivottavasti en tänne enää palaa, mutta nähkäämme pian tuolla toisella puolella, jättimäinen plussapuhallus :whistle: , nooooin!

Terkuin,
Jaja rv 4+6 :heart:
 
Kiitos BM varmistuksesta. On se kun ei lähempänä 27 vuoden ikää vielä tiedä varmaksi kuinka kierto lasketaan. :D

Tervetuloa Manna tähän pinoon ja pahoittelut keskenmenostasi. :hug:

Kiitoksia Jaja, että tulit hyvät uutiset jakamaan meidän kanssa. Tervemenoa uusiin pinoihin ja pysykin poissa. :heart: :)

ON: Täällä yhä odotellaan tädin tulemista. Täti on jo jalka oven välissä, mutta ei uskaltanut vielä sitä pidemmälle. :) Lähden nyt viikon lomalle, joten minusta ei luultavasti kuulu viikkoon mitään. Koittakaa saada monta plussaa täällä sillä aikaa, jookos. :)
 
Tänään perjantaina kp 2.

Olen tilailemassa kohtapuoliin terveyskeskuslääkäriltä aikaa, jotta saisi lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Samaan aikaan kun tein päätöksen asiasta, niin vilkaisin viime vuoden verikoetuloksia. Huomasin, että kilpirauhasarvo oli pahasti alakanttiin eikä lääkäri sanonut mitään (toki suurin osa lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasen sairauksista). Olen valittanut väsymystä jo yli 10 vuotta aina ajoittain lääkäreille. Kilppariarvoja on otettu moneenkin otteeseen, mutta koska itse en ole ollut perehtynyt ko. sairauteen (viitearvoihin ja oireisiin) vasta kun nyt mieheni sairauden kautta, niin en ole osannut vaatia hoitoa. Kilpirauhasen sairaudet aiheuttavat lapsettomuutta, joten tämän asian aion esittää ensimmäiseksi ja pyytää uusintakokeet. Jos sairaus on jyllänyt näinkin kauan, en tosiaankaan tiedä, että onko asialle tehtävissä enää mitään.
 
Oho, kirjoitin vahingossa vanhaan pinoon joten kopioin tän tekstin nyt tännekin. Oon vieläkin suu messingillä suomen naisten menestyksestä!!! :D Kyllä me ollaan hyviä. Kyllä mitali nyt maistuu kun alkukisat meni ihan plörinäksi. Meillä tilttasi alakerran kone joten yritän jonkun tekstin tähän väkertää tällä ikivanhalla romulla yläkerrassa. Eli en pääse kovin usein nyt nettiin niin kauan kuin tuo kone reistaa alakerrassa.
Mutta siis nyt alkaa jotain tapahtua...eli PÄIVITTÄJÄ mulle voi laittaa KP1/27-31. Voisin siirtyä taas listoille jännäilemään taustajoukoista. Ihana olla taas geimeissä mukana. Vähän on oudonlaiset kivut ja hiukan pelottaa et onko nää nyt varmasti menkat jotka alkoi eikä mitään kaavintaan liittyvää . Sitäkin ihmettelen että kun sen oviksen ehkä onnistuin bongaamaan (kaks viivaa testissä silloin 12 päivää sitten sunnuntaina niin se irtoaminen olis ollut maanantaina. Eikös luteaalivaiheen pitäis olla normaalisti 14 vrk mut mun laskujen mukaan muölle tulis vain 11-12 päivää
. Mikä raja siinä oli kuinka lyhyt oli vielä normaalia. Oliko se raskautumisen kannaltahuono jos luteaalivaihe 11? Mulla on se yleensä ollut 14 päivää. Ajattelin vaan että jos se jatkossakin rupeaa olem,aan tuollainen outo!
Ja kaavinnasta ei oo edes neljää viikkoo vaan 3 suurinpiirtein.
 
Onnittelut jaja78 hyvistä uutisista :flower:

ON: Täällä mies on lähettämässä mua jo psykologin juttusille, jos kerran päivässä erehdyn kyyneliä vuodattamaan :( Olo on huomattavasti parempi kuin päiviin ja vuodon loppuminen maanantaina oli oikein mukava ylläri, kun normaalisti vuotanut lähes 2-3 viikkoo ja piteempäänkin :) Kivut edelleen tulevat ja menevät mutta muuttaneet viime päivinä taas muotoaan eli hyppivät oikea-vasen-alavatsa eli en tiedä oisko ovulaatio mahdollinen jo nyt?? keskenmeno tapahtui siis 17.päivä ja vuoto loppui 22.päivä. Lisäksi vuodon loppumisen jälkeen jotain limaa tulee joka vessakäynnillä, väri vaihtelee kirkkaan-keltaisen-ruskean välillä, onkohan ihan normaalia?? En muista tämmösiä edellisten jälkeen, toisaalta taidan vähän tarkemmin kroppaani tarkkailla nyt kuin muilla kerroilla..

hyvää viikonloppua kaikille :hug:
 
26.2. PERJANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Ninnatar...................KM 05/09..............................KP 2/
kiia79.......................KM 10/08..............................KP 2/28
Naw2012.................KM 02/09..............................KP 4/
Mahdotontako..........KM 02/08, 08/08, 12/08......KP 5/30
Sunburned................ES 11/09.............................KP 7/
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09............KP 14/28
Silent whisper...........KM 05/09............................KP 18/30
Rinja.........................KM -94,-95,-00,-08,-09.......KP 20/23
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 20/27
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 29/
Jeju81......................KM 06/09
Marie1981................KM 02/09, 07/09
Tash.........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10
katjahei....................TM 02/10
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10
nipsu86....................KM ?/09, 12/09



HAAVEISSA TOINEN



Catalia................ES 01/10.........................................KP 6/
Repa...................KM 02/07, TM 08/09........................KP 16/28-31
Nassi84..............KM 01/10.........................................KP 19/28-29
Memmu86...........KM 03/07, 11/09.............................KP 20/28-56
Toivotar-80.........KM 07/08, 09/08, 08/09..................KP 20/26-29
Blöö...................KM 10/09.........................................KP 21/28-35
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09................................KP 21/27-29
tillukas................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10......KP 25/29-33
SpanishDancer....KM 10/09......................................KP 27/28
haicu...................TM 10/09.......................................KP 32/23
Pippuri-83...........KM 12/09
stella-h...............TM 01/10
miiak...................KM 01/10
Imoen.................KM 10/09, 01/10
icefairy................KM 02/10
erika76...............KM 02/10
Cappuccino.........KM 02/10
manna-...............KM 02/10




HAAVEISSA KOLMAS



jääräpää.................KM 08/05, 01/10.....................KP 1/27-31
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09................KP 11/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09....................KP 12/27
Mutzilla....................ES 01/10................................KP 17/28-41
piprane ema............KM 06/09, 10/09....................KP 22/28-30
Double-Trouble.......KM 12/09................................KP 23/31
happihyppy.............KM 02/08, KU 12/08, 09/09....KP 24/28
Tsuba......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS







HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 11/






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ, puupi, Minky



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78







 
Mulla on to-del-la ärhäkkä täti kylässä!!! Sinänsä upeeta että tuli näin nopsaan mutta mutta MUTTA kohdun kohdalla oudot kivut ja vuoto ihan mieletöntä...parin tunnin välein saa vaihtaa rättiä eli tulee kuin hanasta joka mulle ihan outoa. Nyt siis toista päivää ja päänsärky melkoinen. Onko muilla ollut km:n jälkeen tavallista runsaammat kuukautiset??? :whistle:
 
kiia79 tervetuloa takaisin ja pahoitteluni menetyksestäsi. Me menetimme myös poikamme "myöhäisillä" viikoilla, synnytin hänet 21+0 nyt tammikuussa. Tuntuu kurjalta puolestasi, ettet ole saanut tilaa jakaa tuntemuksiasi ja murheitasi. Täällä ainakin ymmärretään ja ollaan valmiita kuuntelemaan ja tukemaan. Kuten Repakin, olen myös samaa vuosikertaa.

Ihanaa, että maaliskuu kävi meitä piristämässä uutisilla, onnittelut tytöstä!

Tervetuloa manna-!

jääräpää mulla oli kans tosi runsas täti kylässä. Ekat menkat km jälkeen alkoi siis 41 päivän jälkeen. Pari ekaa päivää tuli ihan hirveesti, ei meinannut riittää mitkään suojat. Onneks on esikoisen vaippoja :LOL: niillä pärjäsin yön...

Nyt vasta rupeaa täti pakkailemaan kamojaan ja kp 7, huoh! On mulla yleensäkin suht pitkät menkat, mutta tää kyllä jo rupeaa riittämään.

Jaahas, nyt jää tekstit taas kesken kun muu perhe tuli kaupasta ja ruokahommiin pitäis ruveta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
27.2. LAUANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Ninnatar...................KM 05/09..............................KP 3/
kiia79.......................KM 10/08..............................KP 3/28
Naw2012.................KM 02/09..............................KP 5/
Mahdotontako..........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 6/30
Sunburned................ES 11/09..............................KP 8/
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09.............KP 15/28
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 19/30
Rinja.........................KM -94,-95,-00,-08,-09........KP 21/23
viirukissa..................KM, TM 07/09.......................KP 21/27
Tuittu-......................TM 01/10..............................KP 30/
Jeju81......................KM 06/09
Marie1981................KM 02/09, 07/09
Tash.........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10
katjahei....................TM 02/10
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10
nipsu86....................KM ?/09, 12/09



HAAVEISSA TOINEN



Catalia.................ES 01/10........................................KP 7/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09.......................KP 17/28-31
Nassi84...............KM 01/10........................................KP 20/28-29
Memmu86............KM 03/07, 11/09............................KP 21/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.................KP 21/26-29
Blöö.....................KM 10/09........................................KP 22/28-35
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09................................KP 22/27-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10.....KP 26/29-33
SpanishDancer....KM 10/09.......................................KP 28/28
haicu....................TM 10/09.......................................KP 33/23
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Imoen.................KM 10/09, 01/10
icefairy................KM 02/10
erika76...............KM 02/10
Cappuccino.........KM 02/10
manna-...............KM 02/10



HAAVEISSA KOLMAS



jääräpää.................KM 08/05, 01/10.....................KP 2/27-31
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09................KP 12/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09....................KP 13/27
Mutzilla....................ES 01/10................................KP 18/28-41
piprane ema............KM 06/09, 10/09....................KP 23/28-30
Double-Trouble.......KM 12/09................................KP 24/31
happihyppy.............KM 02/08, KU 12/08, 09/09....KP 25/28
Tsuba......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS





HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 12/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ, puupi, Minky


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78


 
Heippa :wave:

Päivittelin listaa pitkästä aikaa, toivottavasti meni oikein =) Tervetuloa kaikille uusille!

Mä en ole käynyt täällä nyt vähään aikaan, kun tuntuu että olen niin eri tilanteessa monien kanssa.. mulla KM oli "jo" toukokuussa 05/09 ja sen jälkeen on menty vauhdilla eteenpäin. 4 kk:n päästä km:stä huomasin että ovis tulee ihan liian myöhään kierron pituuteen nähden. Varasin ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle jossa selvisi että mulla on lievä PCO ja miehen simppatutkimuksessa selvisi että rakenne on huono. Siinä kokeiltiin lääkkeiden avulla muutama kierto, mutta ei niistä ollut mun oviksen kannalta mitään hyötyä. Gyne ehdotti muutaman kk:n jälkeen että siirryttäisiin suoraan koeputkihedelmöitykseen, ja ensi järkytyksestä selvittyämme näin tehtiin. Nyt siis ensimmäinen hoitojakso takana, keskiviikkona siirrettiin yksi kuulemma erinomainen alkio :heart: muut 6 laitettiin pakkaseen. Nyt on siis jännät hetket ja tuntuu että aika matelee! Tällä hetkellä piinapäivä 3 menossa :$

Paljon plussatuulia kaikille uusille ja vanhoille +++++++++++ :whistle:
 
krizze Me mennään ajankohdan kanssa niin samoissa tuon km:n suhteen. Mulla oli vuotoa muistaakseni 18.-21.päivä ja sen jälkeen ei oo ollut, paitsi eilen ja tänään on tullut uudestaan ihan punaista vaikka oli 5 päivää väliä?! Raskaustesti ja ovulaatiotesti näyttää mulle edelleen molemmat plussaa. On näyttänyt kokoajan. Sit mulla on sellaisia sukkapuikko-tyyppisiä pieniä vihlaisuja välillä. Onkohan ne normaalia? :ashamed: En oo nyt jaksanut soitella vielä mihinkään kun on v.loppu ja kipu ei ole mitenkään kovaa ja jatkuvaa vaan pientä juilintaa vaan.

Silent whisperille kovasti plussatuulia!
 
jääräpää: mulla oli ensimmäisen keskenmenon jälkeen aivan järkyttävät vuodot/menkat. ensin km-vuotoa 3viikkoa, sitten viikko väliä ja 'menkat' toiset kolme viikkoa. näin jälkeenpäin ajateltuna ois varmaan ollut kaavinta paikallaan, vaan eipä silloin tullut mieleen. olo olikin sitten aivan tillintallin, en pysynyt edes jaloillani vaan koko ajan piti olla istumassa/makaamassa. viime kesäsen km:n jäljiltä oon alkanut syömään burana 600 ja cyklokapronia, jotta kivut ja vuodot pysyis jotenkin kurissa. saa nähdä miten seuraaavien menkkojen käy.. jospa muuttuisivat niukempaan suuntaan taas (girl can dream.. ) :)

cappuccino: ikävä kyllä en osaa sanoa vuodosta tai kivuista että mikä on normaalia :( omat keskenmenotkin on kaikki olleet erilaisia. kuten tosta ylempää käy ilmi, niin mullakin on vuodot tulleet ja menneet km:n jälkeen. tällä kertaa onneksi ei ole tullut vielä lisää vuotoa. mää oon aina ollut niin tyhmä päästäni (tai vaan saita) etten oo viittinyt lääkärillä käydä/tai edes soittaa jos ei oo henki ollut lähdössä, kun aina sattunut oleen ulkomailla noihin aikoihin (sain vasta tällä kertaa selville että vakuutus korvaa km:n takia ensiapukäynnit). viime kerralla tein raskaustestin pari päivää keskenmenon jälkeen oman mielenrauhan takia, kun lääkärikäynti ja ultraus oli yhtä tyhjän kanssa (kukaan ei kertonut mitään). tällä kertaa luotan lääkärin sanaan siitä, että kaikki tuli ulos, sillä ensiapulekuri näytti osaavan hommansa =)
 
ens viikolla näyttää monella olevan kriittiset hetket :D Myös minulla, millään en malttaisi oottaa :/ Toisaalta haluis tehdä testin jo alkuviikosta. Ei tarvis jänniittä niin kauaa :whistle: mut sit kestäis kauemmin se jännittäminen et pysyykö kyydissä, joten olis ehkä parempi vaan ootta ku menkat olis kunnolla myöhäs... Mut sit toisaalta haluisin kyl tietää jos on tärpänny vaikka meniski sit kesken varhases vaihees.. tietäis et missäpäin sitä vikaa on jos on :/
Mitä te tekisitte???
Alavatsassa on tuntemuksia et sie jotaki tapahtuis ja tottakai toiveet korkeella et olis kasvukipuja :D Mut jo ovulaatiotahan en bongannu joten tuleekohan tästä vaan ihan sika pitkä kierto jos jää vähäniinku yhet menkat välistä... voi että tää on raastavaa :ashamed:

Todella paljon pluuuuuussa tuulia kaikille :whistle: Saatais sit yhes laittaa pystyyn uus palsta =)

keskenmeno vuotoihin en osaa oikeen mitää sanoa... Kestäny ne olen aika hyvin ettei siis kipuja ole kovin isoja ollu.. lääkkeellises enempi ku et olis ittellään tullu.. Varhaseskeskenmenos vuodin viikon ja kaikki ok, lääkkeellises tais mennä se 2 viikkoo...
 
Jajalle isot onnittelut ja hyvästit, toivottavasti ei ainakaan näissä merkeissä enää tavata :wave:

Silent whisperin puolesta on nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä, toivottavasti tuo yksi erinomainen alkio on todellakin erinomainen! Kiva kuulla, että teillä asiat etenevät. Tulehan tänne sitten kertomaan kuulumisia, odotamme niitä innolla!

Jääräpää kyseli km:n jälkeisistä menkoista. No mun ennenaikaisen synnytyksen jälkeen menkat olivat ainakin jotain ennenkuulumatonta! Vuotoa tuli kuin hanasta ja tampoonia sekä sidettä sain vaihtaa parin tunnin välein.. ja ne kivut, voi luoja. Mies oli mua jo viemässä lääkäriin, niin kipeetä otti. Toivottavasti seuraavat ovat laimemmat. Tai toivottavasti niitä ei tule lainkaan!!
Tuo tädin vierailu kesti 6 päivää, ei onneksi sen kauemmin. Olin jo ihan kyllästynyt siihen!

Mä alan valmistautua koti-inssiin. Jännittää :) Viime kerralla raskauduin heti ja helposti, saa nähdä miten nyt käy. Toivon kovasti että natsaa heti, mutta jos niin ei käy, petyn pahasti. Pitäisi kai yrittää jo etukäteen valmistautua pettymykseen.. Mulle on tullut joku ihmeellinen pakkomielle saada vauva vielä tänä vuonna. En kestä ajatusta, että vauva syntyisi vasta 2011. Typerää, kovin typerää. Mutta tää pakkomielle luo vielä entistä enemmän paineita onnistua..

Toivon kaikille paljon, paljon plussia. Tai yksi plussahan riittää! Tsemppiä naiset!
 

Yhteistyössä