KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Nytpä se isäntä oikein pommin pudotti . Ilmoitti et kolmatta lasta ei tuu kun ei oo varaa... . Minähän siitä hermostumaan ja vakuuttelemaan et kyl minä hoidan kaikki kustannukset mitä kolmanteen lapseen tulee jos sellainen yleensä vielä saadaan . Ei tuo sitten sanonut siihen mitään muuta kuin puisteli päätään. Hänellä on oma yritys eikä koskaan juttele mulle niistä asioista jote n ei hajuakaan miten menee. Meilllä kuitenkin on ihan erilliset tilit ja mulla omat säästöt...ja kesällä alkaa taas palkka juoksemaan tilille... en tiedä sainko hänet vakuutettua . Tulipa levoton olo tuollaisesta yhtäkkisestä mielenmuutoksesta.
 
me lähdemmekin siskon ja lasten kanssa toisen siskon mökille junalla tässä parin tunnin päästä. Pitäkeehän plussalista nousussa ja muutenkin palsta pystyssä

jääräpää: tollaset puun takaa tulevat uutiset on niitä inhottavimpia :hug: toivotaan et kaikki järjestyy ja saisitte kolmannen pienokaisen
 
Täällä on tosi reilua porukkaa :hug: Kyllä me kaikki vielä saadaan se plussa sinne tikkuun ihan pysyvästi =) Mulle ei oo ihme kyl tehty munasarjojen aukiolotutkimusta ja sitä mä ihmettelen kun niin monelle muulle se on tehty :/ voikohan siel olla jotain mikä sen keskenmenonkin aiheuttaisi...Onko muille tehty sitä ja onko se mitenkä kivuliasta? Minä en oo sitä itse tohtinu ehottaa, ku oon aatellu että mulla se raskaus on kuitenkin päässyt parikin kertaa alkuun vielä ku onnistus pysyvästi =)
 
jääräpää, meillä myös mies jäi kesken tämän lapsiprosessin työttömäksi eikä ole uusia töitä näkyvissä. Välillä on puhunut siihen tyyliin ettei nyt olisi oikea aika yrittää lasta saada, mutta välillä taas on toistakin mieltä. Tsemppiä!

Uusille pahoittelut ja tervetuloa! :hug: Kurjaa että aina vaan enemmän ihmisiä "joutuu" tänne, kun toivoisi ettei niin olisi ja mekin kaikki päästäisiin joskus pois.

ON, mulla alkaa loma ja olin toivonut että päästäisiin taas harjoituksiin kun loma-ajat on aina jotenkin aktiivisempia. Edellisestä lomasta tuloksen oli tuo lyhyt muutaman päivän raskaus-yritys. Mutta eipä päästä kun tämä h*tin vuoto vaan jatkuu ja jatkuu. :(
 
Pikainen tilannepäivitys: Eilen illalla nukkumaanmennessä jäi vessareissulla paperiin ihan aavistus vaaleanpunaista :( ... Sit alkoi juilimaan ja supistelemaan ja sitä jatkuikin sit koko yö, nukuin muutaman puolen tunnin pätkän ja lopun aikaa pyörin tuskissani ja ravasin vessassa. Olin ihan varma, että nyt tulee täti ja rytinällä (mulla ei siis siis perusmenkoissa ole juurikaan kipuja, mutta kemiallisissa ja km-vuodossa oli senkin edestä ), mutta vuotoa ei ole näkynyt. Nyt aamusella jäi pyyhkiessä aavistus ruskeaa paperiin, mutta siteeseen ei tule mitään... Ainakaan vielä. Jossain vaiheessa yöllä sit tajusin, että jumantsukka, mullahan on virtsatieinfektio! Edellisestä on niin monta vuotta, että en heti tajunnut oireita... No ei kun aamulla heti terkkariin kun se aukesi ja nyt oon ab-kuurilla. Heti muutama tuntia ekasta tabletista onkin olo helpottanut. Nyt päivällä kotona tein vielä (päiväpissasta, aamupissan sai tällä kertaa labra...) sen viimeisen Pregcheck-testin: tuloksena eilistä ja toissapäiväistä selvästi vahvempi viiva ja sit törsäsin sen Clearbluen diginkin: tuloksena Raskaana 1-2 vkoa. Eli testien mukaan olen tukevasti raskaana, mutta nähtäväksi jää, selviääkö pikkuinen tuosta vti:sta. Lääkärin mukaan vti on voinut aiheuttaa ne krampit/supistelut, eli ei välttämättä enteile keskenmenoa... Mutta kyllä niin tuli marraskuu mieleen kun yöllä kärvistelin kipujen kanssa, että en kyllä tiedä mikä alkio tommoisesta hätyytyksestä muka selviää hengissä :( ... Jos se ei nimittäin tule nyt samantien spontaanisti pihalle, niin olen ihan varma, että viimeistään alku-ultrassa tyssää tämä raskaus... Pitääkö tän olla näin hemmetin vaikeata? Anteeksi marinani... Nyt on vaan niin pessimistiset fiilikset, että en osaa plussasta iloita yhtään.
 
Jääräpää,varmaan vaan joku tilapäinen häiriö miehelläs,toivotaan näin =)

Jaja :hug: Jos se nyt meni kesken,niin vuodon pitäis tulla kuitenkin suht nopean ajan sisällä...mulla meni viikko kivuista ekassa km:ssä mikä tapahtu ihan alkuviikoilla. Mut en miä usko,varmaan toi pissatulehdus teki ne krampit,ja sillon alkio on hyvässä suojassa kohdussa.
veemäistähän se nyt on kuulostella sit jatkuvasti olotilaa, varmaan kannattanee tilata varhaisultra heti kun vaan jotain näkyy,rv7? Niin saa siltäosin mielenrauhan.
Kyllä miä toivon ja uskon et kaikki on pikkusella alulla hyvin :heart:

Huomenna pääsee vasta korkkaamaan kierron niin sanotusti,mies ei oo ollut oikein antiksella B) Mut tosiaan jännäjuttu kun viimekierrossa ei oikein mitään tuntemuksia ja nyt mua on jo parina päivänä nippaillut munasarjojen kohdilta... ja kuitenkin ollaan näin alussa kiertoa. No jotain sielä tapahtuu...liekö "kypsymistä" :p
 
jaja79 soititko neuvolaan vuodosta. täälä ainakin lähettävät heti ultraan jos vuotoa vähäkin niin tietää onko kaikki vielä hyvin. Itsellä ekassa keskenmenossa ei ollut juurikaan mitään kipua mutta hieman tuli verta, sairaalassa vasta pillerin jälkeen alloin kunnolla vuotaan... toivotaan että kaikki hyvin :hug:

Itsellä vieläkin alavatsalla nippailua, ollut nyt 3-4 päiväää... mistä vois johtua???
Ovistesti kolmas tehty.. viiva samanmoinen??? mitä meinaa???
olen ihan hukas noitten kans :headwall:

Nyt kp 13 joten toivottavasti ei tämä kierto ole vielä menetetty :eek:
 
Ei tullu plussaa tänne ei vaan joka kuinen riesa...mieli maassa niin mulla ku miehelläkin, jään nyt taustalle hetkeks ku pieni tauko voi tehä ihan hyvää.
Toivottavasti te täällä plussailette!!! :)
 
Heippatirallaa...

Joku on ehkä voinut huomatakin, että en oo juurikaan jaksanut kommentoida tai ajatuksiani vuodattaa... Ne vaan ovat olleet kokoajan niitä samoja, toivoa lähinnä...

Mä en edes tiedä, uskallanko (taas) ilmoittaa, mutta plussa tuli!!! Toissapäivänä testasin ja toinen viiva oli yhtä voimaksa kuin vertailuviivakin =) Mutta mutta... mä olen niin monesti jo pettynyt ja pettymyksistä kovettunut, että en yhtään osaa olla sillai "jippii"... Tavallaan takaraivossa on ajatus, että vuoto voi alkaa milloin tahansa...

Odotan muutaman viikon, sitten otan yhteyttä neuvolaan ja menen alkuraskauden ultraan... siis sikäli mikäli pysyy sisällä siihen saakka. Reilu kuukausi sittenhän kävin teillekin "kuiskimassa" silloisesta plussasta, josta tuolloin nautin n. viikon... ennen kun vuoto alkoi.

Mutta siis Kaikille plussanneille tsempit ja onnittelut ja menetyksen kokeneille niin ikään tsempit ja hali!
 
Onnea Rakuuna :flower: ! toivottavasti pieni pysyy matkassa!

Uusille tervetuloa, en ole tainnut muistaa sanoa kun olen niin täynnä omaa napaani :ashamed: !

Kiitos tsempityksistä Repa ja Memmu :) !

ON: ab-kuuri on auttanut, mutta ruskea tuhru jatkuu... Sitä ei tule siteeseen asti, mutta melkein joka pyyhkäisyllä pikkuisen. Seassa myös ihan kirkasta valkovuotoa ja tuhrun väri on tummentunut nyt koko ajan vaaleanruskeasta ihan tummanruskeaan eli vanhaa verta on eikä uutta ole tullut. Villeimmissä toiveissani ne vti:n aiheuttamat supistukset irrottivat vähän verta esim kohdunsuulta tai saivat alkion porautumaan tiukemmin kiinni, mikä voisi aiheuttaa pienen hiussuonivuodon... Todennäköisesti tämä on nyt kuitenkin vain alkusoittoa km:lle, joten sitä odotellessa :( .

Imoenille tsemppiä, toi on niin väärin, että ihan alkuraskauden km voi vuotaa noin kauan! Eihän siellä nyt pitäisi niin paljoa olla mitä vuotaa, tosi kurjaa. Pelkään, että perässä tullaan ja mulla sama kohtalo edessä... Vastahan mä viime vuoden lopussa vuodin 5 vkoa putkeen, ei kun uusiksi vaan... Jos niin käy, niin en kyllä tiedä mitä teen. Voi kun sullakin Imoen jo loppuisi tuo ja pääsisitte uuteen yritykseen!
 
Ai niin, piti vielä sanoa, että menen kyllä ultraan heti kun mahdollista, jos ei tule selvä km ennen sitä. Vielä mun ei vaan pariin viikkoon kannata, kun ei siellä mitään varmaa näy vielä näin varhaisilla viikoilla kuitenkaan...

Ja neuvolan kautta meillä ei pääse mihinkään, yksityiselle meen sitten jos meen. Ajattelin, että voisin käydä hcg: otattamassa yksityisellä ehkä ens viikolla ja vaikka sit seuraavalla ultraa odotellessa (jos siis sinne asti päästään), saisin ehkä jotain osviittaa siitä, eteneekö raskaus. Minkähän hintaista lystiä on, tietääkö kukaan?

Meillä en siis neuvolan kautta päässyt hcg-mittaukseen edes rv 11 km:n jälkeen (koska sain km:n ulkomailla ja olin ollut siellä sairaalassa, niin en päässyt suomessa mihinkään tarkastukseen tai jälkiseurantaan), niin en usko, että huolivat nytkään. Siellä ei tehdä mitään ylimääräistä ja ajatkin on tosi kortilla. Eikä neuvolan th:ta saa edes puhelinaikana yleensä kiinni, on niin iso alue ja paljon asiakkaita. Soitan sinne siis vaan ärimmäisen pakon edessä = ajan varaus.

Aiemmissa raskauksissakin kun oli jotain ongelmia, niin marssin aina suoraan Kättärille, neuvolasta ei ikinä ehtinyt olla mitään hyötyä kun sinne ei pääse puhelimitse läpi ja paikalle ei voi vaan mennä mihinkään aikaan päivästä... Ihan yhtä tyhjän kanssa siis aika pitkälti, silloin kun olisi jotain akuuttia huolta. Kyllä ne pakolliset tarkastukset hoitaa ihan ok, mutta koskaan en ole ylimääräistä käynyt. Ja heti jos on käynyt yksityisellä ultrassa tai sairaalassa päivystyksessä, niin tippuu neuvolalääkärin käynnit pois "turhina" . Eli en ole käynyt kertaakaan kahden täysiaikaisen raskauden aikana neuvolan kautta lääkärillä! Kävin molemmista pojista alku-ultrassa yksityisellä ja sit rv 20 jälkeen alkoi supistelujen seuranta Kättärillä, niin sen koommin ei neuvolalääkärille ollut asiaa... No eipä ollut niin väliksikään, mutta kovin tuntuu vaihtelevan kunnittain nämä hommat.
 
Onnea rakuuna! Toivon kovasti, että kaikki sujuu hyvin. :heart:

Onpa teillä Jaja siellä neuvoloissa todella kurja tilanne. :( Täällä Tampereellakaan ei pääse ultriin, mutta ennen joulua ensimmäisellä neuvolakäynnillä th määräsi hcg:n verestä. Epäilin tuolloin oireiden vähyyttä ja että olenko varmasti raskaana. En tiedä onko tämä yleinen käytäntö, vai oliko minulla vain ihana terveydenhoitaja. Akuuteissa ongelmissa piti kyllä mennä acutaan. Olen näistä keskusteluista ymmärtänyt, että joissakin kunnissa ultrankin voi tehdä neuvolassa. Toivottavasti tuhruttelusi loppuisi tai ei ainakaan lisääntyisi enempää. :hug:
 
Vautsi vau rakuuuna! Tarrasukkia ja kaikkea mahdollista nyt matkaan sinne....

Memmu mitä tarkoitat, että viiva on samanmoinen? Samanlainen kuin muina päivinä? Mulla on ennen ovista testiviivat olleet kaikki suunnilleen samanvahvuisia monta päivää ja sitten ihan yhtäkkiä on pläjähtänyt yhtävahva viiva tai vahvempi viiva kuin kontrolliviiva. Eli peliä ei ole vielä menetetty =) . Ovisplussa voi pläjähtää vaikka huomenna.

).( Mulla aika mataa mahdollista kiinnittymispäivää odotellessa. Nyt taitaa olla dpo 4.
 
Onnea Rakuuna
:flower: :flower: :flower: :flower:

Mulla on pelkkää tyhjäkäyntiä :kieh: kun ei tapahru mittään tällä hetkellä kropassa mut jospa se siitä sitten taaas alkaa pelittää kun kärsivällisesti odottaa ja antaa hormonien palautua normaalitilaan epäonnistuneen raskauden jäljiltä :attn: . Taisin tännekin valittaa että mies sanoi ettei kolmatta lasta tule meille rahatilanteen takia mutt on tuo jo vähän suopeampi vauva-ajatukselle.
 
Heippa!

Pääsiskö mukaan pinoon?! :wave:
Eli toista kuumeillaan ja KM 02/10

Olen tuolta syyskuun pinosta pudonnut. Meitähän on näköjään useampia! Meidän keskenmeno tapahtui viikoilla 8+. Edelleen on vuoto käynnissä, kun vasta tämän viikon maanantaina sain tyhjennyslääkkeet. Me nähtiin alkio ultrassa viikolla 7+2 eikä oikein vastannut viikkoja, syke oli myös hidas. Sitten oli uusi ultra 8+1, jolloin ei enää sykettä havaittavissa :'( Nyt on jo tottunut ajatukseen ja pahin on takana. Meille lääkäri suositteli pitämään kuukauden taukoa, jotta uuden raskauden alkamisajankohta olisi helpompi määritellä.
Minkälaisia ohjeita teille muille on annettu?!
 
20.2. LAUANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 8/28
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 12/30
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 14/23
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 14/27
Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 23/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 29/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 30/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 37/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10
katjahei.....................TM 02/10
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10
nipsu86....................KM ?/09, 12/09



HAAVEISSA TOINEN



Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 3/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 10/28-31
Memmu86............KM 03/07, 11/09.................................KP 14/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 14/26-29
Nassi84...............KM 01/10............................................KP 15/28-29
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 15/27-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10..........KP 19/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 21/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 26/23
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10
icefairy.................KM 02/10
erika76................KM 02/10
Cappuccino...........KM 02/10




HAAVEISSA KOLMAS



Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 5/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 6/27
Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 11/28-41
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 16/28-30
Double-Trouble.........KM 12/09..................................KP 17/31
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 18/28
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 31/26-35
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
jääräpää.................KM 08/05, 01/10



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 24/28-47



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 6/






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna







 
Jahas jahas, nyt oli pakko jo lisätä plussanneisiin sekä Jaja että rakuuna :heart: :heart: Onnea, onnea molemmille hirmusasti!

Cappuccino: Tervetuloa :hug:

Pahoittelut tädin kohtaamille ja plussapuuhkuja oviksen bongaajille sekä piinaviikkolaisille!

ON: Himpula sentään, vasta tänään alko valkkarit näyttää ovistyyppisiltä ja kamala nipistyskipu tuli aiemmin päivällä. Kivaa vaan, että ollaan anoppilassa, saa nähdä miten päin saa peiton heilumaan, kun ei uloskaan voi mennä pakkaseen pupuilemaan :headwall:
 
Cappuccino Pahoittelut keskenmenostasi ja kyllä tänne mahtuu. :hug: Varmaan ollut rankkaa, kun ensimmäisessä ultrassa olet kuullut huonoja uutisia ja seuraavassa ultrassa vielä huonompia. :'( Oman keskenmenon jälkeen lääkäri kehotti pitämään myös tuon kuukauden tauon ja sen pidinkin. Olen ymmärtänyt, että taukoa suositellaan juuri hedelmöityksen helpomman arvoinnin mukaan. Toiset puhuu, että elimistökin olisi paremmin ehtinyt toipua etenkin, jos on tehty kaavinta.
 
happihyppy joo siis viiva samanmoinen ku muinakin päivinä :ashamed: tuntuu ettei se ikänä muutu, vie 3 ovis testiä kaapis.... täytyy ehkä hakee lisää :ashamed:

todella paljon onnea plussanneille :heart: ja jaja78 toivotaan et kaikki olis hyvin, mut kyl teidän neuvolas on asiat huonosti !!!! täälä kyl kuunnellaan ja tutkitaan heti alkuraskaudesta lähtien jos jotain "poikkeavaa" ilmaantuu... isommalle paikkakunnalle laitetaa heti lähete ku tää vähä huonot ultra vehkeet :|

täälä peittoa heiluteltu aika mukavasti vaikka ovistikku ei mitää näytäkkään, mut varmuuden vuoks :D ja kai se hyvää tekee parisuhteellekki :heart:
Miettinyt et ottaa likan neuvolas puheeks tän yrittämises jos ei nytkään onnistu. jo 9kk koitettu niin jos jotain vikaa oliski vaikka yhen saatu, mun tätini on kokenu lapsettomuuden, syytä en tie miks ei oo tullu mut koittaneet ovat kyl! mitähän ne sie mahtaa tuumia ??
 
Moikka. Mulla on 1,3kk tyttö, ja toista haaveillaan. Yritystä takana reilu puol vuotta. Takana keskeytynyt keskenmeno lokakuun lopussa, np-ultrassa paljastu että sikiö oli kuollut jo rv7, ja jouduttiin tekemään lääkkeellinen tyhjennys. :'( Nyt alkaa pikku hiljaa pääsemään yli asiasta, vaikkakin asia pyörii mielessä edelleen päivittäin. Uutta ollaan yritetty siitä asti. Viime menkat alko 6.2, ja ehdin tunti ennen menkkojen alkua tehdä raskaustestin, joka näytti haaleata plussaa. Eli taisi kyseessä olla todella varhainen keskenmeno?.. Kierron pituus mulla on ennen ollu 35 päivää, mutta viime kierto oli vaan 28 päivää. Ja nyt taas tässäkin kierrossa ovulaatio on tällä hetkellä, eli ilmeisesti tästäkin kierrosta on tulossa normaalia lyhyempi, tänään on kp 15. Mistähän syystä kierto yhtäkkiä lyhenee viikolla? En käytä ovis tikkui, ku tunnistan ovulaation ajankohdan aikahyvin mahakivuista ja limoista. Olis kiva jos voisin tulla tänne juttelee teijän kanssa, mul on niin hirvee vauva kuume et tulee lueskeltuu nykyään näit tälläsiä palstoi melkeenpä päivittäin. :p Nii esikoista ennen ei ollu puoleen vuoteen mitään ehkäsyä käytössä, mut oltiin puhuttu et vauva saa tulla sit ku on tullakseen, mitään päiviä ei kuitenkaan sillon laskettu. Ja toi toinen raskaus alko heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen, mitkä esikoisen syntymän jälkeen tuli. Huh tulihan selitettyä sekavasti nää jutut. :D
 
Blöö,tervetuloa ja pahoittelut :hug: Km:n jälkeen kierto voi muuttua tilapäisesti,hyvähän toi 28 päivä on,et sikäli en olis huolissani. Ja voihan se kierto muuttua vaikkei olis mitään keskenmenojakaan vaikka aikasemmin oliskin päivälleen sama kierto...se sit yleensä palautuu takas uomiinsa jossain kohtaa =)

Cappuccino ,pahoittelut myös sinulle :hug: Samantyyppistä ohjeistusta oon saanu,tosin on just korostettu et sen kk tauon pitäminen on hyödykästä lähinnä seuraavan raskauden ajankohdan selvittämiseks,mut mikään pakollinen se ei oo. Mulla takana ennen esikoista spontaani alkuraskauden km ja tuulimuna josta lääkkeellinen tyhjennys...

Rakuuna,Aivan mahtavaa :heart: :heart: Ymmärrän tuntees,en minäkään tuu mahdollista tulevaa plussaa juhlimaan,raskaus alkaa vasta hyvistä varhaisultrauutisista =)

Jaja,Jospa se vuotelu nyt hiipuis...mulla oli esikosta tollasta ruskeeta,melko paksua ja runsastakin vuotoa jossain kohtaa,mut ei siis sit ollut mitään. Mitäs se sanois jos tekis sen viikkonäyttö r-testin,tai normi testin ja kattois miten siinä viiva kehittyy...viikon päästä vaikka.
Meil on neuvolassa kyl ihan samaa palvelua,etenkin alkuraskaudessa saa tehä vaikka kuolemaa,ei niit kiinnosta |O Meen suosiolla yksityiselle...

Mulla tuli sellanen limatulpan olonen juttu :x Ja nipistelee niin pirusti... eli kyl siel joku kypsyy. Jostain luin et enteilis ovista,eli siis ei oo vielä ja ei tietty olekkaan kun on vasta kp 10. Hitto toi on hyvä toi lista,saa aina tarkistettua kiertopäivät :p et kiitosta vaan päivittäjälle :wave: Tänään saatiin sit kierto korkattua,tästä se taas lähtee :LOL:
 

Yhteistyössä