KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Alkuperäinen kirjoittaja durasel:
hei
Olen yrittänyt etsiä netistä tietoo mutta en ole löytänyt.. :headwall: Eli lasketaanko keskenmenon jälkeen kierto ,kaavinta vuodon ekasta päivästä lähtien menkkojen ekaan vuoto päivään?? :wave:

Samaa pohdin minäki, eilen siis lääkkeellinen tyhjennys takana. Oliko eilen kp 1 vai lasketaanko tätä kiertoa mitenkää..

Miten muuten muut..aloitittako heti uudelleen yrittämisen vai odottelittako yhdet menkat ennen yritystä?

Pääsisinkö minäki listalle haaveileen neljännestä
:heart:

Minnäi
 
Olen laskenut ekan varsinaisen km-päivän kp1-päiväksi. Jos takana olisi kaavinta tai lääkkeellinen, niissä se olisi vielä helpompi määrittää kp1:ksi. Kaavinnan jälkeen kannattaa jättää kierto väliin, ettei kiinnity liian "syvälle", lääkkeellisessä ja spontaanissa on kaksi koulukuntaa. Itse olen jatkanut suoraan vaan (spontaaneja), paitsi viimeisimmän jälkeen jätin kierron väliin, kun tuli neljäs km alle 40 viikon sisälle. Mutta kukin tyylillään. Ja niitä ekoja menkkoja voi sitten odotella alkavaksi keskimäärin 4-8 viikon sisään keskenmenosta.
 
hmm...käväsin tekeen tuossa libresselle kalenterin ja se näyttää mulle ovista huomiselle, siihe ai saa laitettua ollenkaan et ovis ois huomattu...hmm...pakko kait se on mies kellistää tänäänkin :p vaikka ei se kyllä pakkopullaa ole ;) mites muuten eikai miun ovis ollu liian aikaisessa kiertoon nähden kun eka ovisplussa tuli lauantaina kp 11 ja sit sunnuntaina toinen kp 12, nyt on siis kp 14...mä niin toivoisin et tärppäis nyt ja kierrot keskemenon jälkeen olleet 41, 30 ja 28 (viimeisin)
 
Minkylle varovaiset onnittelut! :heart: Toivottavasti haamu vahvistuu!

Durasel mä en kanskaan laskenut keskenmenosta kiertopäiviä. Ei kylläkään käytetty ehkäisyä vuodon loputtua mutta aloitin vasta "ekoista kuukautisista" taas laskemaan päiviä. Enemmän laskeskelin vaan mielessä viikkoja ja mulla ne menkat tais tulla vajaa 5vko lääkkeellisestä tyhjennyksestä.

Oma napa: eli menkat ohi, tänään kp5 eli vielä odottavaisin mielin. En tiiä jaksanko tässä kuussa tuhlata rahaa ovistesteihin kun mulla on niin säännöllinen 27 päivä kierto ja tunnistan kyllä oviksen sieltä keskeltä aika hyvin. Et jos 2-3 päivä välein harrastaa seksiä, varsinkin kierron puolivälissä tehostaen niin eiköhän ne mahdollisuudet oo aika samat vaikken tikuttaiskaan... Se ois sit tammivauva 2011, jos tästä kierrosta tärppää =)
 
(.) täällä edelleen sairastellaan... ja mua vähän masentaa. Näin päiväunilla unta että menkat alkoi. Eihän ne oo vielä alkaneet ja oviskin tuntui olevan myöhässä tässä kuussa, mutta oon kyllä ihan varma ettei oo tärpännyt ja että ennen viikonloppua alkaa varmasti. Ei ole siis yhden yhtä raskausoiretta ja olipa tossa KM raskaudessakin tässä vaiheessa jo rintojen aristusta ym. Esikoista odottaessa oireilut alkoikin jo viikkoa aikasemmin ja vahvoina.
Jotenkin vaan masentaa että toi ikäero kasvaa ja oon alkanut miettimään jääkö toi yksi lapsi meille ainoaksi. TIEDÄN että niille keillä ei ole yhtään lasta olisi suuri ilo yhdestäkin ja ei sais varmaan valittaa, mutta olen itse isosta perheestä ja niitä ketkä on aina ajatelleet että en ikinä haluaisi vain yhtä lasta... Joo turhaa masentua mutta tää nyt on tätä PMS oireilua taas.. Anteeksi itsesäälinen valitus!!!
 
Juu, aattelinki et tässä menee kuiten kauemmin kuin "normi"kierrossa, et varmaa jää laskematta itelläki päivät. Kahtoo miten taas menee tän jälkivuodon yms kanssa. Mutta uus yritys jatkunee viimeistää seuraavien menkkojen jälkeen. Kotitestiin jätetty tilausta tänään, ovistikkuja sekä r-testejä tulossa :D
 
Uusille tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista :hug:

Täällä on puhuttu kp:n laskemisesta km:n jälkeen, jota minäkin tivasin silloin tänne ekan kerran tultuani :) Meillä oli siis tämä helmikuun keskenmeno lääkkein tyhjennetty, ja sen päivän laskin sitten kp ykköseksi, vaikka olin vuodellut vielä raskaanaollessanikin melkein koko ajan. Oviskin tuli ajallaan, ja sitten plussa joka tosin meni sekin kesken melkein samantien spontaanisti. Nyt sitten minäkin odottelen kierron käynnistymistä :)

Ainiin, ja me saatiin taas ilouutisia (tavallaan) lääkäriltä! Eli eilinen hcg oli enää 15! Ihanaa, mahtavaa :) Laskenut siis siitä viime maanantain 299,8 -> 15 viikossa. Ensi maanantaina otetaan vielä yksi kontrolli, jolloin on jo ihan varmasti sen alle 5 :) Kovasti toivon, että kierto ei tästä sen kummemmin heilahtaisi, ja tuskin heilahtaakaan. Jos mun kropassa jotain hyvää on, niin ainakin mulla kierto pysyy säännöllisenä ja hcg laskee nopeasti :D Viimeksikin meni reilusta 5000 nollaan puolessatoista viikossa!

Ikäviä uutisia onkin sitten se, että lääkäri määräsi nyt tämän yhden kierron odoteltavaksi. Toisaalta helpotus, ettei tarvitse tehdä sitä päätöstä itse, mutta kun mä olisin niin kovasti halunnut! Vaikka järki sanoo muuta, niin mä olen ihan varma että ens kierto ois ollut just se kierto! Noo, mutta parempi näin :) Kuitenkin.
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut km:stä :hug:
Onnittelut plussanneille :flower:
Plussan vahvistumista haamuilijoille :flower:
Jaksamisia tädin yllättämille ja muillekin :hug:
Minnäi: Mää oon poikkeus tosta pitemmästä km-jälkeisestä kierrosta, sillä kaks sen jälkeistä kiertoa ollut 20-21 päivää (ekan laskin päivästä jolloin istukka tms. tuli ulos). Onnea uuteen yritykseen :) Ja jos en vielä muistanut niin tervetuloa tänne kuumeilijoiden joukkoon :)

ON: Eli tänään kävin gynellä ekaa kertaa sitten keskenmenon. Ultrassa kaikki ok, ovuloinut oikealta puolelta. Raskaustesti virtsasta nega (vikat menkat viittas epätäydelliseen keskenmenoon). Kohdunnapukka normaalia alempana (ilmankos en oo huomannut sen koskaan olevan 'ylhäällä' saavuttamattomissa). Suositus lopettaa mannerten väliset lennot tulevan raskauden ajaksi (aikaerorasitus kuulemma lisää km-riskiä ) . Lisäksi pitäisi käydä säännöllisissä ultrissa 7+ alkaen, jotta saa heti lääkkeellisen, jos kaikki ei oo ok (saa nähdä kenet saan maksaan nää lisäultrat). Gyne myös mainitsi, että koska musta ei ole vikaa löytynyt, niin kannattaisi mies tutkia ja toisaalta ettei toistuviin keskenmenoihin aina löydy syytä (=hoitokeinoa). Siinä sivussa tietty epäilyä ettei mun keskenmenot olleet keskenmenoja vaan tuulimunia, kun en oo koskaan ultraan mennyt (eipä tämmösestä viittinyt kinata, kun en suomessa tutkimuksia yleisellä puolella tuu vaatiin, tiedän vaan mitä oon itse nähnyt vuodon mukana ulos tulevan..). Mun huoleni keskenmenojen ja hormoonipuutosten periytyvyydestä on kuulemma turha, tapahtuu tosi harvoin. Ja sitten tuosta meidän lempiaiheesta eli yhdyntäkivuista, niin tää oli kyllä kaikista paras eli jotain fysioterapiaa lantionpohjanlihaksille, jotta oppivat rentoutumaan ja kipukynnys häviää :eek: Käytännössä elektrodeja noihin lihaksiin ja sähköä, anyone ? en oo ihan heti ryntäämässä.. :LOL: Tulihan sitä muutakin juteltua, ja mm. mun turvotus (=rantapallo) joka alkoi 4-5+ johtuu kuulemma ruokavaliosta eikä hormooneista niinkuin itseluulin (tällä hetkellä alkaa ovuloidessa ja jatkuu menkkojen loppuun). Eli ei muuta kuin soija mäelle ruokavaliosta, pitäis kuulemma auttaa.. Ei tullut kysyttyä että näyttäskö kohdussa olevan sopivat olosuhteet kiinnittymiselle jne. eli piina jatkuu (tänään siis dpo6 kai) :D
 
Happihyppy: Joo, se on yks syy. Lisäks meillä on ongelmana että mun lihakset ei rentoudu tarpeeksi että mies pääsis 'sisään'/pystyis liikkumaan ilman että limakalvot on verillä eli siksi toi fysio (mies naureskelee että mää 'syön' sen miehisen elimen :D).. kun ei pelkkä oma rentoutuminen ja liukkari auta :(
 
HAppihyppy: Mutta positiivista tässä on se, että tällä tavoin me toivottavasti päästään yhdestä ongelmasta eroon, sillä kumpikaan meistä ei pysty kuvitteleen tällasta seksielämää koko loppuelämäksi.. :) Ja tietysti sekin että olisi kerran synnyttänyt saattaisi helpottaa tilannetta ;) eli baby powder tähän suuntaan, kiitos :D ja tietty muillekin!
 
Tervetuloa minna89 ja minnäi ja pahoittelut keskenmenosta :hug:

Minna,Mulla oviskipuilu alkaa noin viikko etukäteen,se munis siellä kai kypsyy ja kasvaa ja aiheuttaa siks noita tuntemuksia =)

KP:t keskenmenon jälkeen... miä oon kans laskenut vasta ekoista menkoista keskenmenon jälkeen. Etenkin kun viimeksikin vuodin putkeen sen 2kk niin ota selvää...

Cappuccino,Miä luulen kans et noi testit mitä mulla nyt on testailen...eli seuraavat 2 kiertoo ja sit en enää osta jos menkat jatkuu näin säännöllisinä ja ovis viiva suht samoilla kiertopäivillä tulee. Mitäpä sitä suotta sitte rahoja tuhlaamaan.

Minky,Voih,olispa nyt kunnon plussa ja jatkuis loppuun asti raskaus... varovaiset onnittelut :heart:

BM,Oujees hani,sulle tsemppiä kans pakkopullan syöntiin...mökötetään yhdessä B)

Kätsy,Hyviä uutisia lääkäriltä hormonien laskun suhteen ja tsemppiä tähän ns. tyhjään kiertoon =)

Minnäi,me alotettiin heti yritys kun vuoto loppui,siis lääkkeellinen tyhjennys...mut mulla se vuoto kesti tosiaan sen 2kk... en tiiä oltasko kyl ootettu vaikka ei oleis kestänyt kuin pari viikkoa.

Krizze,Mielenkiintoinen lääkärireissu... hyvä kuitenkin et kaikki vaikuttaa olevan kunnossa =)

Manna,nopeaa paranemista ja voimia :hug:

Joskohan sitä huomenna alkais pissiimään tikulle... on ollu noita pistelyjä puolin ja toisin jo muutama päivä...
 
Hei kaikille piitkästä aikaa :wave:

edelleen tulee käytyä lukemassa teidän kuulumisia, ja ikävää että tämä pino enää on edes pystyssä..toivotaan ettei enää joku päivä olisi.
Paljon on plussia ropissut viime käynnin jälkeen ja uusille voi nsanoa että tämä oli mahtava vertaistuki paikka sillon kuin itse koin keskenmenon. :heart:

Meille kuuluu hyvää, rakenneultrassa käyty perjantaina ja tyttöä lupailivat meille :heart: , pikkuisella oli kaikki mainiosti,koko 298g, vastasi 6 päivää vähemmän, mutta eivät ala muuttamaan la,koska alkuraskauden ultra on pitävämpi.

Hyvää kesän odotusta,ja tehkäähän tästä kesästä erittäin plussa-rikas :whistle:

Marsa ja Nyytti 20+5
 
Aurinkoista huomenta kaikille! Päätin et tänään on hyvä päivä, eikä masenna. Täytyy toivoa ettei mikään asia saa tänään mua raivostumaan tai masentumaa. =) Tänään en aijo myöskään murehtia raskautumis toivetani, jos täs kierros tärpänny niin hyvä ja jos ei niin en sille oikein enään mitään voi. Positiivisia ajatuksia teille kaikille! Voimia ja :hug: kaikille jotka tarvitsevat. Nyt taidan lähteä shoppailemaan ja iltapäivän vois vaik kuluttaa haravoiden ja ulkoilmasta nauttien: :D :D :D Heippa! :wave:
 
ompas sie pihalla hieno ilma B) ikävä mennä tänään iltatuuriin :/
Täälä on nyt kp 31/? viime kierroissa kp pituus on ollu 43 ja 35... vielä siis aikaa jännitykseen.... mutta tosiaan testaan vasta ekan kerran kun kp on 40... sit on vappu ja meitsi lähtee juhliin jos niikseen... on jotaki mitä odotta joka tapauksessa :D ... siis kaikkihan silti tietää kumpi olis mieluisempi... :ashamed:

 
21.4. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



durasel.....................KM 03/10............................KP 2/
sasuma....................KM 01/10............................KP 6/36
Taffo82.....................KM 02/10............................KP 6/28-29
TalvenTaika..............TM 12/09............................KP 7/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 7/28-33
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 20/27
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 23/
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 24/38-42
katjahei....................TM 02/10............................KP 24/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 24/21
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 24/29-33
nipsu86....................KM ?/09, 12/09...................KP 39/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 56/28
Orion........................KM 02/09
Kätsy........................KM 10/09, 02/10, 04/10
wendy79..................KM 02/10




HAAVEISSA TOINEN



toive81................KM 03/10......................................KP 3/28-30
miiak....................KM 01/10, 04/10...........................KP 5/
Cappuccino..........KM 02/10......................................KP 6/27
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 7/29-40
icefairy.................KM 02/10......................................KP 10/28-35
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 11/28-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 11/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09.....................KP 12/28-31
Minna89...............KM 01/10.....................................KP 15/26-33
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09...............................KP 16/27-31
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 19/31-40
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 19/30
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 24/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 28/32-36
erika76................KM 02/10......................................KP 29/40
manna-................KM 02/10......................................KP 31/31
Memmu86............KM 03/07, 11/09...........................KP 31/28-56
haicu....................TM 10/09......................................KP 86/23
Pippuri-83............KM 12/09
sunshine25..........KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.............KM 04/10..................................KP 13/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 15/28-30
Unicco...................KM 07/07, 03/09......................KP 19/45-50
Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09.................KP 20/34-45
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 21/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09....KP 23/26-29
Piijuska-78...........KM 05/09..................................KP 39/28
Double-Trouble....KM 12/09..................................KP 76/31
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10
Oltermanni..........KM 04/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09....KP 20/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 24/27-28
Orchid x2........RK 06/07, KM 06/09...............KP 34/26-36
Minnäi............KM 04/10



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 14/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Minky, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu:SpanishDancer, melina84, Keffeli, Henkari, Orchid x2, Minky





 
Minnäi: Tottakai olet tervetullut tänne :hug:

Kätsylle onnittelut arvojen laskusta :flower: Yritin muuten männä päivänä kommentoida blogissasi sadatta kirjoitusta, mutta se ei onnistunut millään, sanavarmistus osio oli jotenkin vajavainen, eli en päässyt scrollaamaan sitä laatikkoa kokonaan alas :| Yritin vaikka millä selaimilla, mutta ei vaan onnannu.. No, sanon tässä sitten: Eli onnea sadasta kirjotuksesta! Ja älä suotta ala sanojasi säästelemään tai sensuroimaan, näissä meiningeissä kun tunteet heiluu niin isolla akselilla, että parempi olla vaan rehellinen itselleen ja muille. Itse en ole omassa blogissani vauvahommaa käsitellyt, mutta jos joskus tärppää, niin varmaan käyn näitä aikoja sitten jollain tasolla läpi sielläkin..

krizzekin oli saanut lääkärikäynniltä kaikenlaista infoa :D Huomaa, että on hiukan kulttuurisidonnaisia tietyt asiat (vai oliko tää nyt Suomen päässä?), mutta hyvä kun osaat bongata ne itselle olennaiset tiedot sieltä, eiks niin! Mulla oli nyt tässä pari päivää ilmeisesti se napukka todella tiellä hommatessa, eilenkin oli vielä vähän hankalat oltavat.. On se hassua, että just otollisimpaan aikaan se napukka tulee eteen kitkaamaan :LOL: Kuulosti aika karulta nuo toimenpiteet, millä sitä lantionpohjaa sais relaamaan.. Täällä sitä saa kyllä kuulla kaikenlaista, mitä ei muualta, voi elämä :D

ON: Eli olettamus on testien perusteella, että ovis oli jotakuinkin eilen, kun kerran ne tasavahvat viivat ovistestissä oli edellispäivänä ja sitä edellisenä. Nyt oon vaan kauhulla lukenut noita kahden LH-huipun juttuja, eli että tulee joskus vielä se toinen ja se onkin sitten se itse ovishomma. Voi sentään :ashamed: Mutta kp:t 11, 13 ja 15 on nyt hoidettu homma kotiin ja oletus siis että ovis oli kp14, joten eikös tässä ole kaik tehtynä mitä tehtävissä on? Varmistella tietty täytyy sitten muutaman päivän välein, jos vaan jaksaa, mies on ihan tukossa pölyistä ja kai ihan oikeesta flunssastakin..

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille :heart:
 
Lääkärireissu takana. Vastaanotolla oli nuori, kokemattomanoloinen lääkäri, mutta tässä kohtaa se taisi olla plussaa. Tyttöraasu ei tiennyt, mitä tehdä ja otattaa vinon pinon verikokeita ja soitto ensi viikolla tuloksista. Sitten lähete naistentauteihin ja sieltä mahd. eteenpäin, jos eivät itse tutki endoa ja syitä välissä. Sisätutkimuksessa huomasi endon todellakin olevan pahenemaan päin, joten taidan aika kiireellisenä saada jatkon... Nyt sitten toivotaan.
 
BM: Tää lääkärikäynti oli itseasiassa suomessa ;) Oiskohan lääkäri aikaansa edellä noitten elektrodejen kanssa.. :LOL: Joo, pitää tosiaan joku suodatus itellä olla päällä ettei kaikkea usko mitä lääkäri sanoo.. Kuulostaa teidän hommailut hyviltä :), paljon paremmilta kuin meidän: hommailut kp 7/9/11, kp12 suomeen ja ovis kp16-17. No tosiaan jos kesäkuussa lentoliikenne on taas ok, niin se on meidän tärppikuukausi (tai sitten heinäkuu riippuen mihin tää kierto nyt asettuu..).
 

Yhteistyössä