KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Pahoittelut uuteen kiertoon lähteneille ja negan testanneille. :hug:

BM:, hyvä että sait ovistestit toimimaan sulla. Toivottavasti siitä on apua jo tässä kierrossa, vaikka viimeiset varmistelut jäivät pois. Pesu:n sivuilla on, että oviksen aikaan kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin. Mutta henkilökohtaista se on missä se sijaitsee. Olen tarkkaillut napukkaa nyt toista kiertoa ja tuntuu, että enemmän sekaisin vain menen, kun se liikkuu/muuttuu miten sattuu.

Tervetuloa uudet, ainakin Minna89 ja Minnäi olivat uusia. Ja Minnäi, mulla alkoi menkat suoraan tyhjennyksen jälkeisen tuhruttelun perään. Eli jos spontaani tuhruttelu olisi kp1, niin cytotecit sain kp7 ja toistamiseen kp8 ja menkat alkoi kp19.

Onnea Minky haamusta. :flower:

Krizze, sullapas on ollut monipuolinen juttelutuokio gynen kanssa. :)

ON: Täällä ei oireita vielä kumpaankaan suuntaan. Kierron pituudeksi odotan 29 päivää.

Kuinka moni on mittaillut aamulämpöjä? Mittaatteko te suusta vai mistä? Mä yritän nyt säännöllisemmin ekaa kertaa ja mittailen suusta. Ongelmana on digitaalisella mittarilla mitatessa, että se tulos vaihtelee niin paljon. Esim. tänä aamuna kun mittari piippasi, niin lukema oli 36.6. Pidin mittaria vielä puoli minuuttia, niin se nousi lukemaan 36.9. Onko tuo jälkimmäinen se oikea vai pitäisikö mittaus lopettaa heti, kun mittari piippaa? Se kyllä liikahtelee kielen alla ja yleensä sen jälkeen heti piippaa.

Listassa näyttäisi olevan muutama kierron lopussa oleva. Oletteko vielä uskaltaneet testata? Onnea testailuihin. :)
 
Kiva että porukkaan mahtuu, jotenkin hiukan mieltä piristää kun saa alkaa täällä haaveileen uudesta tärpistä ja toiveesta et tällä kertaa pääsis loppuun saakka. Tämä on sitten meiän neljäs ja viimeinen lapsonen, kunhan se vielä meille suotaisiin :heart:

Mulla siis ensimmäinen keskenmeno 10/06 jolloin kans tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja muistaakseni vuotelu kesti aikas pitkään, mut tosi vähäisenä kuiten. Mutta yhtään en muista miten mulla silloin alkoi menkat, tais mennä kuiten useampi viikko kuitenki. Pitäneekin tässä rauhassa katella miten nyt homma etenee.

Isosti tsemppiä uusiin kiertoihin joutuneille ja paljon plussa onnea piinaileville. Jospa kesän aikana viimeistää päästäis kaikki täältä tuonne odotuspuolelle (ei yhtää isot odotukset itelläkään :whistle: )

Tänään on muuten ollu taas se kauhia alakulo-päivä, voimia eikä hermoja tunnu riittävän mihinkään. Masuun vihloo ja hankala olla..*plääh* huomenna onneski tulee ystävä kyläileen ja piristään.

Auringon paistetta kaikille toivoen Minnäi
 
Hei aika mielenkiintoista hoito Krizze sulle on tarjottu tuohon rentoutumiseen. En ole KOSKAAN kuullut. Kuulostaa hurjalta, oliskohan mitään lievempiä hoitomuotoja olemassa?!

Tillukas toivottavasti pääset pian eteenpäin endo-vaivan kanssa!

Tuittu mulla ei ole kokemusta aamulämpöjen mittauksesta. Mutta ajattelisin, että vanhanaikainen elohopeamittari voisi olla luotettavampi jos suusta mittaat lämpöä. Pitää vaan muistaa olla purematta sitä poikki, jos tulee hyvä ovisvihlaisu ;) Muutenkin luotan enemmän noihin elohopeamittareihin, vaikka vaarallisia ovatkin. Hoitajana voin sanoa ettei aina ole luottaminen digeihin.

ON. Eilen vihlasi tuolta noin. Ainut vihlaisu menkkojen jälkeen. Ovisko? No peitot heilui, saas nähdä miten käy. Viime kierrossa voisin tuntemusten perusteella sanoa, että ovis oli kp 19. Ja nyt kp, öh, 21? Jos menkat alkaa, menen sanomaan gynelle, että nyt jotain pilleriä ettei tarvitse ovista odottaa kolmea viikkoa! Hermo menee!
 
Sunburned: Noita lievempiä hoitokeinoja aion itse myös yrittää löytää. En haluu olla mikään gynen/fysioterapeutin 'koeihminen'. Tosiaan gyne sanoi ettei kaikki noita hoitoja tee, no ei varmaan tosiaan! Eli jatkan etsintää.. JA vähän googlettamalla tosiaan löytyi artikkeli ko. hoidosta eli tosiaan laitetaan elektrodi emättimeen.. :|

Mittareista: Aion itsekin aloittaa lämpöjen tarkkailun varmaan ens kierrossa. Just eilen ostin mittarin, joka on periaatteessa kuin elohopeamittari, mutta ei sisällä elohopeaa (vaan jotain turvallisempaa nestettä ) :) Käytössä on tarvittaessa digikin, mutta alotetaan nyt tällä.

Täällä ollaan selkä- ja lonkkakipujen kourissa, toivottavasti kohta helpottaa. Lisäksi käsivarsi edelleen kipuilee eilisen rokotuksen takia. Mitään menkkoihin tai muuhunkaan viittaavia oireita ei oo vielä ollut eli odotellaan.. taitaa mennä vielä viikko ennenkuin mitään tapahtuu eli tulis noin 30 päivän kierto.
 
Olen ollut kiireinen ja nytkin vain äkkiä käyn päivittämässä viimeisimmät. Eli nyt on menossa kp 19/31-40 ja luulen että ovis meni jo kun limat muuttivat muotoaan. Toivottavasti se todellakin oli tuossa viikonlopun vaihteessa, tässä on nyt nimittäin pupuiltu joka päivä perjantaista asti :D Odottelin sitä kyllä vasta huomiselle "peruskiertoni" (n.34) mukaisesti, mutta eihän näistä minun kierroistani ota erkkikään selvää.
 
Huomenta,
Voi ei, meillä täällä tulee lunta, e-suomi... :( en yhtään tykkää, kesää odotan niin kovasti..
Oikeesti, mä lupasin itselleni etten tee r-testejä ennen kun menkat on myöhässä päivän! Tää oli pyhä lupaus. Ovistestejä en osta, ehkä, niin vissiin... :LOL:

missä vaiheessa te alkaisitte testailla ovista näillä mun kierroilla?

manna- Toivoa vielä on, paljon!
mulle muuten neuvolatäti sanoi että jos menkat on myöhässä, testata kannattaa vielä 2 viikonkin jälkeen, joillakin on kuulema niin myöhäänkin vasta tullu plussa, riippuen erittymisestä!

kengu
 
Aamulämmöistä sen verran,et mitenkäs se nyt sit menee... kun sanotaan et lämmöt kohoo vasta kun ovis on ohi,eli siis sillä menetelmällä ei vois kun todeta et meni jo..niin mitäkäs hyötyä siitä mittaamisesta on? Jos siis siinäkohtaa on jo myöhästä toimia. Oon jo pitemmän aikaa pohtinut tätä,et jos joku vois valasta B)

Eilinen testi oli aika vahvan olonen haamu,verrattuna edelliskierron vastaavaan aikaan pissattuun...tai sit muistan väärin kun alotin aikasemmin viimeks =) Mut selvä nega vielä kuitenkin...

Mannalle pahoittelut negasta...toivotaan ihmettä et plussaks vielä muuttuis =)
 
Repa, Joo ei siitä aamulämmön mittailusta ole hyötyä juuri siihen kiertoon eli se kertoo tosiaan myöhässä sen oviksen menon. Lähinnä se toimii apuna siihen, että tietää ylipäätänsä ovulaation tapahtuneen ja tietää missä kohti kiertoa ovis tapahtuu. Ovistikut on siksi parempia, että ne kertoo etukäteen sen parhaan hetken. Mä myös haluan nähdä, että missä vaiheessa lämmöt romahtaa kuukautisten alkaessa.

Pitäisköhän munkin ostaa normi kuumemittari, kuten sä krizze teit. Niin kyllähän tuo digin lukema nousee vielä, kun vaan jaksaa pitää kauemmin, mutta perinteinen olisi perinteinen.
 
Tuittu: Mulla ton mittarin lukemat pysyi samana noin 1min jälkeen vaikka piti 4min pitää suussa eli vaikuttas luotettavalta. Aluksi meinasin ostaa digin (eri mittari ovisbongailuun niin ei tarvi kenenkään kainalohikiä maistella.. :LOL: ) ihan vaan koska lupasivat että mittaa suusta 60s:ssa.

Manna: Toivottavasti nega vielä plussaksi muuttuu :hug: Mullakin ovis tuli tosi myöhään enkä tiedä yhtään koska menkat tulis eli jännäilyä piisaa (tiistaina lääkärillä testi nega)..
 
22.4. TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



durasel.....................KM 03/10............................KP 3/
sasuma....................KM 01/10............................KP 7/36
Taffo82.....................KM 02/10............................KP 7/28-29
TalvenTaika..............TM 12/09............................KP 8/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 8/28-33
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 21/27
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 24/
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 25/38-42
katjahei....................TM 02/10............................KP 25/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 25/21
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 25/29-33
nipsu86....................KM ?/09, 12/09...................KP 40/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 57/28
Orion........................KM 02/09
Kätsy........................KM 10/09, 02/10, 04/10
wendy79..................KM 02/10




HAAVEISSA TOINEN



toive81................KM 03/10......................................KP 4/28-30
miiak....................KM 01/10, 04/10...........................KP 6/
Cappuccino..........KM 02/10......................................KP 7/27
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 8/29-40
icefairy.................KM 02/10......................................KP 11/28-35
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 12/28-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 12/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09.....................KP 13/28-31
Minna89...............KM 01/10.....................................KP 16/26-33
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09...............................KP 17/27-31
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 20/31-40
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 20/30
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 25/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 29/32-36
erika76................KM 02/10......................................KP 30/40
manna-................KM 02/10......................................KP 32/31
Memmu86............KM 03/07, 11/09...........................KP 32/28-56
haicu....................TM 10/09......................................KP 87/23
Pippuri-83............KM 12/09
sunshine25..........KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.............KM 04/10..................................KP 14/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 16/28-30
Unicco...................KM 07/07, 03/09......................KP 20/45-50
Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09.................KP 21/34-45
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 22/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09....KP 24/26-29
Piijuska-78...........KM 05/09..................................KP 40/28
Double-Trouble....KM 12/09..................................KP 77/31
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10
Oltermanni..........KM 04/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09....KP 21/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 25/27-28
Orchid x2........RK 06/07, KM 06/09...............KP 35/26-36
Minnäi............KM 10/06, 04/10



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 15/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu:SpanishDancer, melina84, Keffeli, Henkari, Orchid x2, Minky




 
mannalle pahoittelut negasta :hug:

lämmöistä: Eikös ne lämmöt romahda, kun munasolu irtoaa? Eli sillon on vielä se n. vuorokausi aikaa, jos on huomannut lämpöjen laskeneen ja sitten nousseen? Mulla kans ihan turhake digimittari, pitäs käydä uus muunlainen hakemassa, koska ei tuolla saa esim. lapsen lämpöjä luotettavasti mitattua..
 
täällä ollut eilen ja tänään kuvotusta ilmassa, mut eihän se mitenkään oo viel mahdollista et ois mahdollisesta raskaudesta, eikai se viel oo ees kiinnittynyt jos on hedelmöittynyt, oli siis la ja su viivat ovistestissä :eek: tää on kuitenkin haaveilua vain :ashamed:
 
Joo kyllä se lämpö ensin romahtaa, mutta mä en saanut sitä tuolla digillä kiinni. Lämmöt vaihtelee mulla vähäsen koko ajan, etenkin kun en tajunnut pitää sitä ehkä tarpeeksi kauan. Ennen ovista ne oli 36.6 tai 36.4 ja nyt oviksen jälkeen 36.8-37.0. Oviksen aikaan mittailin useamman kerran päivässä ja jos haluan tulkita mielivaltaisesti niin näin siinä myös romahduksen. :) Ottaen tuloksissa huomioon myös sen seikan, että iltaisin lämpö normaalisti mulla aina nousee. Jos sitä tulevissa kierroissa oppisi oikeasti lämpöjä tulkitsemaan. :)
 
Onnittelut Orchidx2 ja Minky!!

Pahoittelut negan testanneille ja tädin yllättämille.

Lämpöjen testailusta Mä olen mitannut digimittarilla ja aina aamulla ennen kuin nousen sängystä. Mulla on ihan selkeää kyllä toi testailu. Normiaamulämpö mulla on 36.6 ja oviksen jälkeen 37.1. En ole mihinkään muuhun aikaan testannut ja mun mielestä ei kyllä kannatakaan. Kuitenkin se aamulämpö on se luotettava. Ja mulla ei oo ollut tarvetta tavalliseen mittariin kun toi on noin hyvin toiminut. Otan pois heti kun piippaa ja siis mitään tuolta alaosastolta, koska luulen, että siellä se lämmönvaihtelu on vähäisintä ja näin on mulla ainakin ollut. Ymmärrän kyllä, että aamulämmön mittaaminen on haaste jo sinänsä, että muistaa sen sitten aina mitata ennen kuin pinkaisee pystyyn. Noh, toivotaan, että selkiää noi kaikkien mittailut. Ja muuten, yhdessä kierrossa mulla on tullut pieni notkahdus just ennen ovista. Silloin mittari yhtenä aamuna näytti 36.3 ja siitä sitten pompsahti seuraavana aamuna ylös.

Täällä ei ihmeitä, kiirettä on pitänyt. Harjoittelu lapsivuodeosastolla on ihanaa! Mulla menossa nyt dpo 7 ja viikon verran pitäis taas vielä malttaa...kuinkahan lie onnistuu?

Harmaasta päivästä huolimatta mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
 
nippaillu ja juilinu ala vatsaa ja ala selkää... koko aika aattelee et josko nyt olis tärpänny, mutta aina tehny tällästä pitkissä kierroissa :headwall:
mutta testaa en varmasti vie!!!!!

Lämpöjä en itse ole seurannu, mut tosiaan ei ne digimittarit niin luotettavi oo...
 
nyt sitten tänä aamuna testasin hailakan haamun :)
mutta vähän jännittää kyllä, haluaisin niin että siitä testistä tulisi sellainen kunnon tumma plussa niin kuin esikoisesta. Pelottaa kun viimeksi KM raskaudessa oli just näitä haamuja vaan ja sitten menikin kesken... taidan nyt taas testata joka päivä niin näkee tummuuko se. Miksi pitikin olla niin selkeää selkeämpi plussa esikoisesta niin nyt ei uskalla luottaa että tääkään ois sitten ihan normiraskaus...

mutta yritän nyt kyllä olla onnellinen siitä haamusta! =)
 
Huomenia!
Tässä pohdiskelin ku lueskelin kaikki eri pinoja, et millaisia kontrolleja teillä on ollut km jälkeen. Tuntuu et tosi moni käy verikokeissa mittauttaa hcg-arvoja yms.
Mulla kun ei viimeksi ja ei nytkää ole muuta kontrollia kuin pissanäytteen vienti tk:n labraan 5-6vko päästä..
Itse kuiten aattelin hiukan kahtella r-testillä (ja oviskin) aina väliin et mitä näyttää. Tänään ovis sekä r-testi näyttii tosi haaleeta viivaa, niin haalee et sai ihan tihrustaa, et aikas hyvin kuiten laskenu. Ovistestiki ku näytti ylitummaa viivaa raskauden aikana.
Vuotoki on aikas pientä, kuhan loppuis pian, tiedän kyl et varmaa tuhnuttaa vielä viikkojakin ja sekös mua ahistaa jo valmiiksi. Nimittäin inhoan siteitä |O
Ja pääsis sitten jo uuten yritykseen.
 
Minnäi: tuntuu olevan tosi paljon vaihteluja ainakin eri paikkakuntien välillä sen kanssa mitä tekevät keskenmenon jälkeen. Mut ultrattiin ja todettiin että kohtu oli tyhjentynyt (päivää vuodon alkamisen jälkeen) ja sen jälkeen kahden viikon päästä oli verikokeet, niiden tulokset sain kuulla viikkoa myöhemmin neuvolassa, jossa mulla oli siis jälkitarkastus sen takia, että olin jo ehtinyt käymään neuvolassa raskauden aikana. Riippuu kans siis varmasti siitä että kuinka pitkällä raskaus oli. Mulla oli sen verran kurjaa että toi jälkitrakstus oli vasta 3 viikon päästä jona aikana mun hb oli laskenut ihan hulluna, ois ollut hyvä jos se olisi huomattu jo aiemmin kun vuodin oikeesti kuin seula yli kaks viikkoa...
 
Varovaiset onnittelut Mannalle haamusta, toivottavasti siitä vahvistuupi!
Ja kiitos vastauksesta.
Minäkin oli kummassakin raskaudessa käynyt neukassa mutta mitää kontrollia sinne en saanut. Tässä km kuiten ultrattiin samana päivänä ku lääkkeet otin ja pahin vuoto oli. Aikasemmassa ei etes ultrattu. Mutta eipä mua se asia niin kauhiasti askarruta. Ekakin onnistui hyvin ja nytki ultra näytti et tyhjänä ois. Mietiskelin vain et miten on kuiten tuossa asiassa näinkin isot erot.

Mietinkin joskos alkais pikkusen rautaa napsiin, jos sillä tämä huimaus lähtisi pois.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Hieman vahvistui plussa seuraavan päivänä, joten lopetin testaamisen siihen. Olo on edelleen aika varovainen ja jännittynyt. Oireita ei ole mitään. Ei oikeestaan yhtään mitään. Päivä kerrallaan eletään ja kuukauden päästä pääsen ultraan. Ei malttais millään sinne asti, mut ei auta..

Onnea Manna! :flower:

Tsemppiä muille! :D
 
Onnea Manna haamusta. :flower:
Ja Minkykin sai viivan vahvistumaan. :heart: Onnea odotukseen. :)

Minnäi, Noi tosiaan tuntuu vaihtelevan nuo käytännöt. Mulla oli kontrollilabra verestä 4 viikon päästä. Soitin neuvolaan peruessani ekaa lääkärineuvolaa ja mukava terveydenhoitaja muistaakseni määräsi tuon labran sekä antoi ajan neuvolalääkärille. Neuvolassa ei ultraa ollut, mutta sisätutkimuksen lääkäri teki. Tein kyllä itsekin raskaustestin reilun parin viikon päästä tyhjennyksestä ja negaa mielestäni näytti (vaikka myöhemmin selvisi, että vielä oli hcg:tä veressä ). Ja mulla tuo ehkä pieni määrä hcg:tä ei enää vaikuttanut kiertoon, sillä bongasin oviksen tikuilla ja limojen avulla. Joten jos sulla nyt jo näyttää r-testit pelkkää haaleaa viivaa, niin voi olla että kierto palaa piankin. :) Tietenkin jokaisella nää asiat menee eri tavalla.
 

Yhteistyössä