**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

Pientä hiljaiseloa tältä suunnalta. Yövuoroputki alkanut jälleen ja vielä kolme yötä, jonka jälkeen alkaakin sitten se kauan odotettu kesäloma! Vähän olen siis ehtinyt kirjoittelemaan, mutta sitäkin enemmän lukenut teidän juttuja.
Loman jälkeen uudet kujeet uudessa työpaikassa, vähän vain jännittää :)

Himotestaaja sisälläni rupeaa nostamaan päätään... Ei liene yllättävää, että dpo5 ja 6 ei r-testi näytä mitään muuta kuin negaa, mutta pakkohan noita on kokeilla :D Nyt ajattelin himmailla sinne dpo8 asti, eli keskiviikkoon. Tai torstaihin. Tai emminätiedä! Menispä päivät nopeasti niin tietäisi vähän kannattaako olla täpinöissään vai ei...
 
Sunnuntai 28.7.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 21/30-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 20/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 39/28-37
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13____________________KP 51/25-32
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 14/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 18/30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 3/?
kukkurukuu___24v____KKM 12/12, KM 6/13____________KP 14/30
Fujin___24v____KKM 3/13__________________________KP 21/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 13/28-32
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 17/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 8/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 8/28

HAAVEISSA KOLMAS

Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 18/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 10/28
Kettula____28v________KM 5/13_____________________KP 11/25-32
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 10/?
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 29/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 25/28-30
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 13/28-35

HAAVEISSA KAHDEKSAS

PiipaKaa____38v_____KKM 6/13________________________KP 27/?

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Minnah88 dpo 2 JP 5.8.
Fujin dpo 6
Mariah33 dpo 5
Rosuliina dpo 5
miwwi dpo 3
Joosukka dpo 0


TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Markke
Jetta


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille! Päivitin listan muutaman päivän tauon jälkeen..Eli voipi olla virheitä tai jotain päivityspyyntöjä on jääny multa huomaamatta, joten tarkistelkaas! :)

On ollut tässä kaikenlaista puuhaa niin on jääny kaksplussailu vähemmälle! Ja ihan hyvä vaan välillä ottaa etäisyyttä tähän vauvakuumeiluun. :D Tämä viikonloppu meni kokonaan festareilla..Ja olihan se mahtavaa! Hieno keli ja hienot esiintyjät. Kyllä nyt on saanut taas sitä hyvää mieltä ja iloa takas tähän elämään. :heart: Mahtava fiilis kaikkinensa!

Luin kyllä läpi kaikki teidän kirjoitukset..paljon tsemppiä kaikille! Onnea niille, joille tädin vierailu on ollut positiivinen yllätys ja pahoittelut niille, joille sillä on ollut negatiivinen merkitys! :hug: Ja ralliruudulle onnittelut plussasta! Hieno homma! =)

Mulla on menossa kp 13 ja on tuntunu jo muutamana päivänä kaiken maailman nippailuja ja melko kovaakin alavatsakipua. Ei ole harmainta aavistustakaan et millon ovis on ollut tai et onko se vasta tulossa! Tikkuja ei oo enkä aio ostaakaan. :D Lemmitty on ja eletty elämää kuten sitä kuuluukin eli suht normaalisti tässä kierrossa. ;)
 
Ralliruudulle hurjasti onnea plussasta!

Iloitseminen/katkeruus plussasta Mua ei oikein muiden plussailut tunnu negatiivisena pistona missään, vaan olen ihan vilpittömästi iloinen jokaisen puolesta. Eikä myöskään vahinkoraskaudet tee katkeraksi. Se, että itse sain keskenmenon, niin eihän se sitä tarkoita, että jonkun muun pitäisi haluta lapsi tai odottaa plussansa kanssa, että mä ehdin ensin :D Mutta enemmän iloinen olen kyllä tän palstan plussista, koska tuntuu, että jokainen on roikkunut täällä ties kuinka pitkään keskenmenonsa jälkeen, joten jokainen plussa täällä on pienivoitto, ainakin mulle.

Tissiarkuus oviksessa on täälläkin tuttu homma, mutta ei jokakuukautinen. Nyt sitä on ollut ja luulenkin, että mulla on dbo 0. Eli mahaa juilinut tänään, tissit paukkas kipeiksi, niin että tuntu unenkin läpi.

Ramppikuume yrittämisestä sanokaa pliis, etten ole ainoa! Talletukset tehty eilen, mutta kun tiedän, että vois vauvaa yrittää, niin muhun iskee paniikki ja ihan meiletön, että eikä, en mä haluakkaan! Apua! Selkeesti tää suunitelmallisuus saa mut panikoimaan. Mutta hei, silti mä raahasin just hiljattain kaverilta kaks kassillista kestovaippoja uudelle tulokkaalle :) Meillä nimittäin kestoillaan (kahden lapsen kanssa jo kestoiltu)

).( Siis dbo 0 tänään ilmeisesti ja eilen heiluteltu peittoja. Saa nähdä onnistuvatko treffit. Yöllä näin järkyttävää painajaista joissa synnytin kuolleita lapsia, jotka laitettiin samanlaiseen pahvilaatikkoon, jossa myydään nukkeja. Ja yksi näistä laatikoista oli tyhjä ja sairaalassa kerrottiin, että oli niin pahasti vammainen vauva, etteivät uskaltaneet laittaa lasta laatikkoon, etten järkyttyisi. Unessa sitten hoivasin sellaista "synnytysharjoitusnukkea" sydän sirpaleina, kun kaksi miltein täysi aikaista kuollutta lasta olin synnyttänyt. Ihan hirveä uni oli ja unessa ehkä järkyttävintä oli se "nukkelaatikko-myyntipakkaus", jossa oli kurkistusluukku rannekkeelle, joka annetaan syntyneelle lapselle ja siitä näki sukupuolen sekä painon, pituuden ja syntymäajan.
 
Joku kyseli tissien kipeytymisistä. Miulla viimeisimmän varhaisen keskenmenon jälkeen viimeiset kaksi ovista on olleet kyllä oireita täynnä. Viime oviksen aikoihin luulin olevani raskaanakin, kun samat oireet oli, ja niin vahvoina vielä. Siis pahoivointia, päänsärkyä, tissien arkuutta, mahanippailuja yms.. Keskenmenon jälkeen alkanu nää kierrot venyä. Edellinen oli 37 pvää, ja tämä on luultavammin sit 48pvää.. Huoooh!
 
Hyi apua mikä uni Joosukalla! Ite nään aika paljon unia, mutta onneksi tosi harvoin painajaisia.

Täällä myös daisarit kipeänä oviksen aikoihin, mutta eri tavalla kuin raskaana.
Dpo7 tänään ja ehkä sittenkin testaan illalla kun herään, onhan noita tikkuja kuitenkin se 48 jäljellä :D
 
Jee, ovistesti vahvistuu.. On nyt ollut parina päivänä täysin samanlainen testi ja nyt vahvistumista näkyvissä. Pupuilua suoritettu nyt joka toinen päivä menetelmillä mutta kaipa se haittaa jos välillä joka päivä touhuaa. :) Kunpa saisin itsekkin pian liittyä raskaana olevien mukaan.

Sanna-M kp 11/?
 
Voi, käykö kukaan muu täällä monta kertaa päivässä toivoen, että uusia viestejä olisi tullut? Itse teen sitä. Varsinkin kun töissä on tylsää. On varmaan ihmisillä vielä lomia yms.

Mitäs keskustelua sitä keksisi?

ON: tänään dpo6 eikä mitään oireita, mutta eikai niitä vielä hirveesti olisikaan. Viikon päästä pääsee sitten testaamaan. Mies ihmettelee tätä raskautumisen vaikeutta. Toivoo ihana itsekin sitä todella paljon. Sanoi jopa, että pitäisikö ottaa joku deadline, johon mennessä jos ei ole napannut, niin sitten hakeudutaan tutkimuksiin. Sanoin, että ei nyt vielä. Uskon, että meidän "ongelma" on ajoitus. Ja kerran ollaan kuitenkin onnistuttu, niin eiköhän se siitä. Tapahtuisi nyt kuitenkin mahdollisimman pian:)
 
Greek doctor posts baby in beautiful bubble birth photo | Parent Exchange

Oletteko muuten törmänneet kyseiseen juttuun? Tänä aamuna meinas jäädä puuro syömättä kun eräs facekaveri oli postannut kyseisen jutun kuvineen. Luulin aluksi, että kyseessä on joku ällö juttu ja ohitin sen nopeasti. No, nyt palasin tuohon juttuun tarkemmin ja vaikka kuva onkin vähän ällö, niin voi vitsi, miten ihana se on samalla. Ajatelkaa, että tuo pikkuinen on ihan tietämätön kaikesta. Niin liikuttava kuva. Tahdon niin vauvan!
 
No mä myönnän kyllä käyväni täällä usein :D Etenkin nyt yövuoroissa kipaisen puhelimella katsomaan, olisko täällä jotakin uutta.

Enää kaks yötä ja sitten se olis LOMA! Seuraavan kerran firman kuteet kutsuu vasta 2.9, joten paria päivää vajaa viis viikkoa ihan vain omaa aikaa. Toivon niin, että päästäis muuttamaan tässä loman aikana.

Ah niin, ja ne tikut: yllättyneitä lienee jokainen jälleen kerran kun kerron, että viivoja on kaksi. Tosin yksi kummassakin tikussa, mutta kuitenkin. Omalla tavallaan hyvä, ettei näy heti koska sitten mä vasta paniikissa olisinkin. Mikäköhän siinä on, että aina miettii onko jokin asia normaalia, on kyse sitten aikaisesta tai myöhäisestä plussasta tai oikeastaan ihan mistä vaan.
 
Tiistai 30.7.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 23/30-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 22/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 41/28-37
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13____________________KP 53/25-32
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 16/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 20/30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 5/?
kukkurukuu___24v____KKM 12/12, KM 6/13____________KP 16/30
Fujin___24v____KKM 3/13__________________________KP 23/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 15/28-32
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 19/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 10/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 10/28

HAAVEISSA KOLMAS

Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 20/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 12/28
Kettula____28v________KM 5/13_____________________KP 13/25-32
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 12/?
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 31/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 27/28-30
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 15/28-35

HAAVEISSA KAHDEKSAS

PiipaKaa____38v_____KKM 6/13________________________KP 29/?

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Minnah88 dpo 4 - JP 5.8.
Fujin dpo 8
Mariah33 dpo 7
Rosuliina dpo 7
miwwi dpo 5
Joosukka dpo 2


TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Markke
Jetta


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Huomenet, ovistestit eivät vahvistu kovinkaan vahvoiksi, ainakaan vielä. Mutta toivotaan että ovis olis vielä tulossa tai että ovis on jo nyt. Limailu ja mahan nippailu silloin tällöin voi tarkoittaa että ovis lähestyy. Nyt jo kuitenkin kp 12.. No onpa tässä touhuttu 2 päivänä peräkkäin :)

Mä käyn kanssa aina vähän väliä täällä katsomassa että onko uutta juttua tullut, oon niin koukussa tänne kirjoitteluun. :)

Sanna-M kp 12/?
 
Voi apua!
Nyt mulle on tullut tunne, että olen raskaana. Mulla ei sis ole mitään oireita, mutta jostain selittämättömästä syystä musta tuntuu siltä. Tai no pari asiaa, jotka antavat positiivisia signaaleja tästä ovat viime aamuyön pissahätä ja unettomuus sekä nyt aamulla kyykistyessä pari vihlaisua tuonne alavatsan seudulle. Toki yritän järkeillä näille "insidenteille" jotkin muut syyt. Mutta tuo pissahätä ja unettomuus veivät mut niin takaisin viime kevääseen. Enkä eilen illalla ollut juonutkaan liikaa ja kävin vielä lenkilläkin.
Nyt tiputaan kyllä korkealta ens viikon alussa testin näyttäessä negaa.

Alla vielä linkki ainakin minulle toivoa antavaan blogikirjoitukseen.
Kauan kaivattu: Älä stressaa
 
  • Tykkää
Reactions: Spirit ja Mariah33
Hmm..jokohan tää vuoto alkais olla lopuillaan. Että pääsee sitte niitä menkkoja odottamaan :p
Onko teillä ollut km:n jälkeen mitään fyysisiä oireita? Tarkoitan siis ku mä oon ihan sika väsynyt koko ajan, voisin vaan nukkua..ihan niinku raskaana ollessaki jossain vaiheessa. Lisäks on hirveen kiva ku on taas tsiljoona finniä ja näppyä ympäri naamaa ja kroppaa, kun just alkoi tasaantumaan raskauden seurauksena..
 
Eltsu täällä noita näppylöitä löytyy kans. Keho ehti silloin maalis-huhtikuussa tottua raskauteen, ja naama alkoi olemaan suurinpiirtein ok. Sen jälkeen, mun naama ei oo näyttäny normaalilta kertaakaan, kun on ollut näitä km ja kemiallisia.. Tälläkin hetkellä naama täynnä näppyjä, ja kun ei oo mitään pieniä. Johtuiskohan oviksesta vai mistä, kun viime viikolla niitä alko ilmaantumaan. Oon niin kade kaikille joilla siloinen iho. Oma ei oo sellasta nähnykkään..:stick:
Tosin näpyistä en valita jos ne jotuis raskaudesta, kun kokemusta on, että ne häviää ekan neljänneksen kohdalla.. Tänään on tällanen itkupotkuraivari päivä. Päivät toisaalta matelee, mutta toisaalta olen kauhuissani kun mennään taas kovaa vauhtia kohti negatiivisten testien tekemistä ja uusia pettymyksiä.. Mä oon niin väsynyt tähän epäonnistumiseen ja pelkäämiseen ettei mikään onnistu. Oon alkanu miettimäänki, että haluanko lasta, kun tällainen huoli ja ahdistus on jo ennen plussaamistakin. Mitä se on sitten syntymän jälkeen...
Tulipas vuodatus.. :|
 
Täällä tulvii edelleen punaiena kp5.. teidän kuulumisia olen kyllä käynyt lueskelemassa mutta omissa ei paljonkaan kerrottavaa ole. Menkkakivut on olleet ihan järkyttäviä ja nehän alkoivat jo paria päivää ennen itse vuotoa, onneksi sain hyvän kipulääkkeen lääkärilta, todellista tuskilua ollut ennen sitä. Entäs muilla, onko ekat menkat keskenmenon jälkeen olleet kivuliaat tai kivuliaammat kuin yleensä? Mulla myös tää vuodon runsaus on ihan uutta.. yleensä vuoto ollut niukkaa ja kestänyt 2-3päivää, nyt viides päivä ja loppua ei näy :( noh, ainakin nyt pysyy kiertopäivissä mukana ja uusi kierto tuntui aloittavan uuden vaiheen elämässä. kyllä se keskenmeno päivittäin takaraivossa kummittelee mutta ei auta kun pitää katse kohti tulevaa, varovaisin askelin eteenpäin.

Toi blogiteksti oli kyllä tosi hyvä. Ja muutenkin kaikki teidän avautumiset ainakin helpottaa omaa mieltä että muillakin pukkaa päälle kaikenlaisia tunteita, mm. tuo että "haluanko edes lasta kun tää on tällästä piinailua.." Tuo ja monet muut ajatukset vähän väliä vaivaa itseäkin. jotenkin väkisin koittaa ajatella että on kai elämässä muutakin mutta, silti tästä on tullut hirveen iso asia ja huolenaihe, ja henkinen toipuminen keskenmenosta vie paljon kauemmin aikaa kun olin kuvitellut, vai toipuuko siitä oikeastaan koskaan kokonaan, jääkö arvet pysyvästi.. en tiedä :|
 
Minnah88, no voin kuvitella! Mä oon normisti syöny Diane Novaa, kun sillä on pysyny iho hyvänä mut nyt on taas tilanne räjähtäny käsille tän raskaana - ei raskaana-vaihtelun jälkeen. Mullakin kyllä viimeks helpotti sen 3 ekan raskauskuukauden jälkeen. Lisäks särkee päätä koko ajan, ku nää hormonit heittelee...

evaparadise mun muistaakseni niissä kirjallisissa ohjeissakin oli, että ekat menkat voi olal paljon runsaammat ja kivuliaammat. Toivotaan että helpottaa pian!
 
Mä aina kuvittelen, etten stressaa. Ja oon kyllä luonteeltani vähän sellainen, että aika paljon voi tapahtua ennenkuin stressaannun oikeesti paljon, ehkä työn puolestakin pitää jo sietää niin paljon paineita (sosiaali & terv.ala) ettei ihan pienet töyssyt saa stressaamaan. Päin vastoin tunnen olevani parhaimmillani pienen paineen keskellä. Tänään just juttelin yhden kaverin kanssa, joka saa vauvan pari viikkoa ennen kuin oma olis pullahtanut pihalle mikäli olisi siis kestänyt loppuun saakka. Puhelu alkoi sanoilla "Mua niin harmittaa ettei me saada lasta samaan aikaan" ja mun automaattinen reaktio oli pelkästään nauraa. Ei siis itkeä, tuntea katkeruutta tai surua. Olin puhtaasti iloinen - varmaan ensimmäistä kertaa keskenmenon jälkeen. Eli enää ei suola kirvele niin pahasti vaikka haavoihin osuisikin, kohta 5kk keskenmenosta aikaa.
On varmaan luonnollista ajatella kaikkia niitä rajapyykkejä, mitkä olisi nyt tulleet vastaan ellei. Mäkin olisin viettänyt kesälomani aikaisemmin ja jäänyt suoraan äippälomailemaan. Me ei oltais lähdetty elokuun alussa megakuumaan maahan luolia ja vesiputouksia katselemaan. En varmaan ikinä olisi eksynyt keskenmenon jälkeen kuumeilevien palstalle, enkä olis ikinä ymmärtänyt miten paljon tälläinen kokemus voikaan sattua ja kasvattaa. Enkä ainakaan olisi tajunnut, miten helkkarin vaikeaa se uuden alulle saattaminen on :LOL:

Dpo8. Ovistestin viiva vahvistuu (nouseeko LH aina ennen menkkoja?) ja kuvittelin näkeväni raskaustestissä jotakin pientä viivasta. Kameralle sitä ei saa tallennettua, koska sen hädintuskin näkee vaikka käyttäisi näitä vaaleanpunaisia Mä Haluuuuuun! -lasejakin. Mitään järkeä tietenkään testata vielä nyt, mutta minkäs teet... Oireita ei ole. Tietenkään. Kaikki aivastelut, nenän kuivumisen, alavatsan nippailut sun muut voin täysin hyvin selittää kaikella muulla paitsi hedelmöittyneen munasolun avulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Spirit ja Joosukka
Rosuliina Meillä on sama dpo menossa ja mulla ihan samanlainen tunne!! :O Kokoajan saa rampata vessassa ja välillä tulee istahtaessa semmonen "vihlaisu/kramppi" tms.. En osaa selittää sitä tunnetta mutta just samanlaisia tuli viimeksikin kun olin raskaana, mutta en muista tuliko niitä vielä ihan näin alussa kun mulle selvis että oon raskaana vasta sitten kun olin jo 6+... Mutta jännä juttu! Voi että kun olis ihanaa plussata yhtäaikaa! :) :heart: Viime kierrossa jännäilin MiNalon kanssa... :) Mutta valitettavasti siitä ei tärpännyt kummallakaan.. :( Toivottavasti nämä meidän tuntemukset pitäisi nyt paikkaansa.. ;) Ja sitten vielä tuohon "palstalla moneen kertaan vierailuun päivässä".. Täällä yks kyttääjä ilmoittautuu myös! :wave: :D Yleensä mulla on tää suoraa koneella auki toisessa välilehdessä (ekassa luonnollisesti facebook) ja sit välillä päivittelen sitä että onko tullut uusia viestejä.. :D Seuraan tätä ketjua, 3-kymppisiä ensikertalaisia ja hätähousuja himotestaajia.. :) Tuohon viimeisimpään en oo itse kirjoittanut mutta sitä on kiva seurata kun siellä näkee niin usein plussia, että tulee itsellekin sellanen tunne että kyllä mäkin sen plussan tuun saamaan. :) Välillä käyn myös lukemassa odottajien ketjuja, koska nekin tuo toivoa tähän kuumeiluun. :)

evaparadise Mulla ei oo ollu MENKAT tavallista kivuliaammat mutta ovikset on! Oikeestaan ennen raskautta en oo oviksiani edes tuntenu, mutta nyt km:n jälkeen oon kyllä tuntenu! Huh huh mitä kramppeja.. :( Ei oikeestaan tarttisi käyttää noita ovistikkuja ollenkaan...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Siis mullahan on refresh-nappula niin kovassa käytössä, että siitä on kulunut teksti pois!

Salaa välillä toivon, että teillä kaikilla olis joku blogikin, jotta pääsisin oikein kunnolla teidän pään sisään. Stalkkeri, that's me! :wave:

Mistä muualta mä saisin vertaistukea ihmeellisiin tissikipuihini sun muihin nippailuihin? Bees & Honeyn Ekiltäkö? Enpä usko, että Ekin tissit saa ovulaatiokipuja, joten täältähän mä sitten haen infoa, että olenko tulossa hulluksi vai onko nää uudet ilmestykset oikeasti mahdollisia nyt keskenmenon jälkeen.

Fujin repesin kun kerroit saaneesi kaksi viivaa... Tosin yhden per testi (mustahuumori rules). Mä olen nyt sitä mieltä, että leikataan ja liimataan ne samaan tikkuun. Eli täältä nyt se iso PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH! Mäkin haluun sun puolestas!

Rosuliinalle myös puuhkutteluja niin, että keuhkoihin sattuu. Auts. Moon niin vanha.

Tässä teille vielä tyhmä kysymys 35-vuotiaalta. Jos menkkoja edelsi muutaman päivän ruskea tuhruvuoto, niin eihän siitä lasketa koopeitä vaan vasta kun se "oikea" vuoto alkaa? Totta kai mä salaa nyt toivon, että te kaikki kuorossa sanotte, että toki tuhrusta lasketaan (jotta ovis olis oikeasti ollutkin jo ja pääsisin aiemmin testailemaan)... Toivossa on hyvä elää, sanoi kirppu.

Vauvoja. Meille. Kaikille. Heti. Nyt.
 

Yhteistyössä