**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

Joosukka, kiitos sympatiasta, pidän peukkuja, ettei sun tarvitse ryömiä sängyn alle=)

Itse voisin ryömiä sängyn alta ämpäri päässä lähimpään lääkikseen ja luovuttaa kroppani tieteelle, muuta virkaa sillä ei tunnu olevan -nyt ei enää onnistu menkatkaan, eilen just pieni luraus pikkareihin ja pyyhkiessä ja sen jälkeen täysin kuivaa. Jos pitää menkat menkat kerran pitää, niin voisko ne tulla edes kerralla ja kunnolla eikä mitään tippa tänään, luraus huomenna ja ämpärillinen ens vkolla:mad:

Anteeksi omanapainen narina, nyt vaan jurppii tosi paljon -asiaa auttaa tosi paljon, että aamulenkillä erehdyin miettimään, et milläs viikolla sitä jo olis jos..

No, ensi vkolla haetaan taas kirves kaivosta ja jatketaan eteenpäin.
 
Ollakkovaiei Jos ne menkat ei sieltä ala kunnolla, niin suosittelen, että testailet. Sellainenkin hassu ihme voi olla käynnissä, että olis kiinnittymistä vasta nyt tai alkuraskauden tuhruttelua..? Tsempit sinne, muista laittaa ämpäriin silmän reiät ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Olipas lyhyet nämä ensimmäiset menkat km:n jälkeen... : / Kestivät vain 3 päivää, mutta tuli kyllä ihan kunnolla, että kyllä ne ihan normaalit menkat oli (yleensä ne on kestäny 4-6 päivää).. No saadaampa aloittaa nyt sitten kunnolla yrittäminen!! :) En oo niitä ovistestejä vielä ostanu.. Mutta nettilaskurin mukaan otollinen aika on juhannuksen jälkeinen viikko. Että sillä viikolla varsinkin pitää kyllä lakanat viuhua aktiivisesti! :D

Mä kyllä niiiiiiiiin kovasti toivon että saisin alkaa ensi kuussa kirjoitella "Maaliskuun mussukat 2014"-pinoon! :) :heart: Jos nyt tärppäisi tosiaan heti tästä kierrosta, niin la olisi nettilaskurin mukaan (ekasta menkkapäivästä laskettuna) siinä 20. päivän tienoilla.. :) Crossing my fingers. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja Niwhai
Mariah33 Toivotaan niin, että täppää nyt!

Nyt saatte naiset nauraa :LOL: keskustelin mieheni kanssa tässä tänään, ja meni näin:

Minä: Vitsi, mä kyllä oon ihan varma, että oon uudestaan raskaana!
Mies: Mut eihän se oo mahdollista, justiinsahan sä teit testin eikä me olla tehty mitään :O
Minä: :LOL: Mä kehotan sua nyt tutustumaan tuohon ihmisen biologiaan ja lisääntymiseen :LOL:
Mies: Kyl mä tiedän miten se menee :mad:
Minä: No kerro mulle, tän mä haluan kuulla :saint:
Mies: No harrastetaan seksiä ja niin..
Minä: Tarvitaan siihen paljon muutakin..milloin naisella on ovulaatio?
Mies: No mistä mä tiedän..jokaisella vähän eri aikaan.
Minä: No mut koska se yleinsä on?
Mies: Viikko ennen menkkoja
Minä: noin 14 päivää ennen ja ovis usein on 14 päivää jälkeen menkkojen. Ovulaatio on yleinsä kerran ja munasolu elää vuorokauden, mutta sun siittiöt voi elää melkein viikon.
Mies: No niin.
Minä: Niin no mitä sitten, kun se munasolu on hedelmöittyny, miten pitkää menee että se kiinnittyy?
Mies: En mä tiedä miten pitkää menee, mut sit se kiinnittyy ja alkaa jakautuu.
Minä: No koska testi näyttää plussaa?
Mies: :confused:
Minä: Aikaisintaan 10 pv hedelmöityksestä. Meinasitko tosiaan, että heti kun oot heittäny lastin sisään, niin se näkyy testissä? Mähän voisin testata muuten aina heti kun ollaan harrastettu seksiä ja testaisinkin.
Mies: :ashamed: :) no..

Ei herran jee että mä sain nauraa! Ei tsiisus :) Mut olishan se kätevää jos jokaisen seksikerran jälkeen pissis tikkuun ja heti tulis info onko raskautunut vai ei :D Miehet!

*Muoks tuo millon ovis kohta*
 
Viimeksi muokattu:
Mun kroppa on nyt pettänyt mut kun ei menkkoja näy..No, täytyy nyt koko ajan talletella, jos vaikka ovis onkin vasta tulossa. Ärsyttää vaan tää epätietoisuus. Testejä tilasin tänään, kun tuntuu ettei enää kehtaa tuonne paikalliseen apteekkiin mennä testiä ostamaan. Pitävät pian hörhönä. :LOL:
 
Kettula Parempi talletella vaan :) ja suht tiuhaan, niin on Oililla varaa sitten valita treffikumppaninsa ;)

).( En tiedä raaskinko vielä huomenna testailla mutta maanaintaina ehkä..niin täti fiilikset ollu nyt monta päivää ja sidettäkin tullu pidettyä, kun kokoajan tuntuu, että nyt lorahti mnekat kylään. Tälläistä ei ole useinkaan kuin paro päivää ennen menkkoja (max) ja sama menkkakipujen kanssa. Ja nyt taitaa olla neljäs päivä tätä. Samaa fiilistä on ollu myös joka raskaudessa...eli toiveet on korkealla (pudotus myös).

Kävin myös tänään sylittelemässä aivan ihanaa 6kk vauvaa :heart: aivan ihana!
 
kukkurukuu no enhän mä huomiseen jaksanut odottaa :) Mutta ei, mä en saanut siihen muuta kuin viivan paikan, jonka olis vaaleenpunaisilla laseilla voinut tulkita positiiviseksi. Mälsää, mä olin ihan et jee, ihan ku täs olis joku viiva (testiajan sisällä) ja ajattelin mennä päivän valoon tsiigaamaan, niin joo..sellainen harmahtava viiva :p Liekö testi ittuillu, että alat akka vanhenee :LOL:

Omanapa Siis tän aamun testauksen tulos, viivanpaikka. Plääh! No nyt saa testit jäädä kyllä yli viikoksi. Ja pieksen sen tätskyn kun se kylään tulee, sillä jos ilmoittelee ittestään ja tulostaan, niin jumalauta, sitten olis paras tulla kylään..eikä muutella mieltään mielin määrin ja useasti! Jos viellä peruu noita sovittuja tapaamisia (tai ilmoittamatta jättää tulematta), niin mä en sovi enää yhtään tapaamista sen punaisen paholaisen kanssa. Niih! Testauksen suhteen muutan mieleni MIKÄLI tulee jotain ihan konkreettista oiretta, eli pahoinvointia ja repäisykipuja. Tissin juilimiset, olemattomien hajujen haistelut, säihkyvät silmät ja menkkajomottelut nyt ei niitä ainakaan ole. Eikä mahan turvotus iltaisin. No mutta, ehkäpä se täti tulee jo tänään ja sitten voi oikeesti alkaa bongailemaan sitä ovista, eikä kuvitella.
 
Nyt tulee urputusomaanapaa joten hypätkää yli jos ette jaksa, pahoittelut jo etukäteen. Ei ole oikein kelle livenä urputtaa niin täältä pesee:

Mä oon NIIN väsyny tähän lasteni ulosvuotamiseen. Ensin tuhruttaa pari päivää selvästikin kudosrippeitä ulos ja sitten alkaa verinen vuoto. Kunnon menkkakivut menossa. Kolmas kerta jo, yhdeksän kuukauden sisään, en kestä enää. Aikaisinhan tämä näistä keskenmenoista oli mut otti tämäkin yllättävän koville. Tällä kertaa kuitenkin tukilääkityskin päällä ja silti kävi näin. Tahtois jo tarkempiin tutkimuksiin että selviäis onko jotain vialla. Kun yksi yhteinen lapsi meillä jo on niin joku voisi selittää mitä se sitten sulkee pois mahdollisista keskenmenoon johtaneista syistä. Taitaa vaan käydä niin et eivät laske kolmanneksi kun meni näin aikaisin kesken. **tana**ttu**kele!

Tiedä taas miten näitä kiertopäiviä lasketaan kun tuhruili niin pitkään mut sanotaan nyt vaikka et kp3.
 
Voi alien. :hug:
Kyllä niiden pitäis laskea joka ikinen plussaus kerta. Minulle ainakin sanottiin, että heti kun plussa tulee niin pitää ilmoittaa tk:hon, että on plussannut, ja ne tekee veritestin, että varmasti jokainen kerta merkitään ylös. Itselläni on nyt kaksi km ja yksi ku, joten minuakin jo näistä on muistuteltu, kun nyt viime kierrossa oli tämä viimeinen. Itse laskin sen kemialliseksi, mutta verikokeessa kävin, ja tk nimesi sen ihan keskenmenoksi..
Halaus sinne, ja muista, että sinulla on oikeus vaatia tutkimuksia. Kenenkään ei pidä joutua kokemaan keskenmenoja jatkuvalla syötöllä, ja jos tilastoja on yhtään uskominen, niin kolme kertaa peräkkäin ei ole enää huonoa tuuria..

Joosukka jospa se viivanpaikka muuttuis haamuksi, ja sitten plussaksi.
Teillä mies on ihan yhtä pihalla näistä asioista kun miunkin mies. hän ihan vilpittömästi ja oikeasti kuvitteli, että keskeytetty yhdyntä on luotettava ehkäisykeino, kun niistä joskus juteltiin.. oi hyvää päivää :LOL:. sanoinkin, että ootko varma ettei siulla oo lapsia, jos tommottisia oot harrastanu.
Plussatuulosia sinne. Joosukalle, ja kaikille muillekkin..
 
  • Tykkää
Reactions: alien_1 ja Joosukka
Alien_1 Voi itku :( Tuli ihan pahamieli sun puolesta :( Ison iso hali täältä :hug: ja vaikka tää ei ehkä lohduta, niin sitten kun saatte sen nyytin, niin se on jotain niin erikoista ja ihmeellistä, ettei sitä lasta ihan kelle vaan anneta, vaan juurikin teille. Sellanen pieni timantti, joka loisteellaan voittaa kaikki tavalliset auringossa kimmeltävät katinkullat :)
 
  • Tykkää
Reactions: alien_1
Täällä kp 2/27-29, pe ja la oli pelkkää etkoilua. Ketuttaa ja tympii koko homma ja kaikki muukin. Varsinkin kun sain tietää, että yhdellä tutulla on la samoihin aikoihin kuin mullakin olisi ollut jos ei olis käynyt niin kuin kävi. Iloitsen siis heidän puolestaan, mutta tuntuu, kuin multa olis varastettu jotain:'(

Joosukka, viivanpaikasta on hyvä aloittaa -pidän peukkuja, että siihen viivanpaikalle tulee hetikohta varsinainen viiva=)
 
Tein tänään taas testin, mut aamupisusta tai neljän tunnin ja se viiva on TUMMEMPI, kun eilen.
Ehkä se vaan johtuu siitä, että oli aamun eka pissa (tai no kävin yölä vessassa).
Täytyy kokeilla samaan aikaan, kun eilen.
Mut siis mun käsityksen mukaan se ei kyllä mitenkään voi ainakaan nousta se hormooni, vaikka jotain olis kohtuun jäänytkin? Tyhjennyksestä tulee kaksi viikkoa torstaina.
Huoh... Kuluis tää aika nopeesti.

Onkos kellaan rinnat kipeytynyt tyhjennyksen/keskenmenon jälkeen.
Mulla nännit kipuilee.:-o

Joosukalle viivanpaikan vahvistumisia kunnon plussaksi!!
 
Saas nähdä tuunko tänne takasi... Tai en mä täältä viellä kunnolla oo pois uskaltanukkaan... Tein tänä aamuna huvikseni lsellasen liuskatestin... Se oli NEGA. Viellä en vuoda, mutta kattellaan.... :'(


Ja sieltähän se vuoto sitten tulikin.... :'(
 
Viimeksi muokattu:
kukkurukuu, voi että, tiedän niin miltä tuo tuntuu... Osanotot sinulle. Itsellä järkytys oli kyllä suurempi kun vuoto alkoi, himmentynyt ja viimein nega testi itsellä antoi hieman varoitusta tulevaan. Mutta pettymys on suuri joka kerta, tulipa asia ilmi miten vaan. Mutta toivotaan kuitenkin että kaikki kääntyisi parhain päin ja kyseessä olisi vaikka viallinen testi!

ON: Kiitos teille avusta, varsinkin Joosukan teksti sai kyyneleet silmiin, hyvällä tavalla :) Itkua tulee kyllä pidäteltyä jatkuvasti mutta onneksi kohta ei ehdi niin murehtia vaikka sureehan sitä taustalla koko ajan. Järkyttävät menkkakivut kyllä, jotain se sieltä enempi irrottelee... Jännään nyt mitä neuvolantäti kommentoi tähän viimeisimpään, en kyllä ihmeitä odota mutta haluaisin jo kyllä julkiseltakin jotain kantaa tilanteeseeni. Luulisi heidänkin haluavan lisää veronmaksajia prkl! Oikein mukava neuvolantäti mulla on ollut, mielellään sitä tapaisi useammin :)
 
Viimeksi muokattu:
Mun pitäis käydä ostamassa niitä ovulaatiotestejä... Onko mitään suositteluja?

Digitestiä en malttaisi ostaa joten oon ajatellu ihan jotain halppisliuskoja vaan.. Mä oon niin untuvikko etten tiennyt edes että niitä saa vissiin ihan normikaupoistakin, ettei apteekista tarvi hakea...? Mutta onko ne sitten mitä kaupoista saa kuitenkin hyviä?

Googlettamalla löysin tälläiset... Onko nämä ihan hyviä vai onko jollain ehdottaa jotain parempaa? Ja tosiaan ei nyt ihan mitään törkeen hintaisia malttaisi ostaa nyt justiin ainakaan... Ovulaatiotesti | Pregcheck

Sitten vielä tosta aiheesta kun keskenmenosta ei saa puhua.. Mua kans ärsytti kun muutamakin työkaveri tuli kuiskuttelemaan kun palasin sairasloman jälkeen töihin, että "mä tiedän miltä susta tuntuu.. mäkin oon saanu keskenmenon.." jne. Tämä toinenkin työkaveri oikeesti kuiskutteli kyyneleet silmissä vaikka sen keskenmenosta oli jo n. 20 vuotta.. Ehkä sillä oli kyyneleet silmissä mun tilanteen takia, en tiedä, mutta kova paikka siitä puhuminen näytti olevan vieläkin... Ja se sanoi että hän ei oo ikinä halunnu puhua asiasta kellekään, ei oo kertonu edes omalle äidilleen. Mutta nyt halus kertoa mulle kun mulle oli käynyt niin. Mä siis todellakin ymmärrän että kaikki ei halua puhua siitä, mutta mä olisin ainakin tarvinnu tukea sellaisilta jotka on sen kokenut silloin kun se tapahtui... Ja olis ollu jotenkin etukäteen jo ollu hyvä tietää että todellakin on muitakin saman asian kokeneita lähipiirissä, mä en oo yksin. No, mutta onneksi mulla on kuitenkin teidät kanssasisaret joille voin tuntemuksista ja toiveista puhua ihan avoimesti. :heart:

Ärsyttävimmät möläytykset/lohdutukset mitä mä sain keskenmenon jälkeen kuulla:
"Keskenmenon saaminen on kuitenkin tosi yleistä." - No joo on! Mutta ei se lohduta mua yhtään! Tämä oli kuitenkin mun oma pieni lapsi! Mun mun mun! Ja ihan oikea pieni ihminen!
"No ei muuta kun uutta matoa koukkuun!" - Äitiyspolin luukulta lähdettäessä hoitaja huikkas perään kun kävin perumassa tulevan rakenneultran. Edellisenä päivänä oli ollut kaavinta... Se rakenneultra olisi muuten huomenna jos kaikki olisi mennyt hyvin.. :'(

Mitä kaikkea typerää te ootte saanu keskenmenon jälkeen kuulla?
 
Moi kaikille, pieni esittely ensi alkuun olisi varmasti paikallaan, mutta ennen kuin alan itsestäni läpättämään niin pahoittelut kukkurukuulle, pahalta tuntui lukea viimeisin päivityksesi.

Olen itse 35 vuotias 2,5 vuotiaan ihan pojan äiti, toista lasta kovasti haaveillaan, mutta ainakin ensimmäinen haaveilukierros päättyi katkeraan keskenmenoon toukokuun lopussa. Kyseessä oli spontaani keskenmeno, veret hyytymineen tuli työpaikan vessan lattialle ja lopuksi pönttöön. Kertakaikkisen järkyttävä kokemus, jalat täristen siivoilin jälkiä vessasta ja mietin vaan että miten helvetissä tästä pystyn kokoamaan itseni siten että voin astua jossain vaiheessa ulos tästä kopista???
Sain samalle päivälle vielä ultran jossa todettiin että kaikki oli tullut pois.
Kamala päivä, itkin niin lohduttomasti että en tajua miten pääsin autolla lopulta kotiin asti.
Tämä kyseinen päivä oli ainoa täysin hallitsematon, seuraavana päivänä oli vain suuri tyhjyys ja suru, mutta voisi sanoa että ehkä ulkopuolisen silmin näytin jo ihan normaalilta ihmiseltä :) Siitä sitä sitten ollaan pötkitty eteenpäin, lähinnä vaalien ajatusta uudesta raskaudesta. Onneksi on myös hyvä mies ja ihana pieni poika jotka pitävät kiinni arjessa.

Olen lukenut kirjoituksianne jo toukokuun lopusta alkaen ja jokainen plussauutinen on saanut hymyn kasvoilleni ja luonut uskoa uuteen yritykseen. Ja vaikka en ole tänne itse kirjoitellutkaan kaikkien kokemukset ovat tulleet jo hyvin tutuiksi.

Nyt odotellaan ensimmäisiä kuukautisia, keskenmenosta on nyt 3 viikkoa. Harmikseni huomasin että lauantaina alkoi epämiellyttävä rusehtava tuhruvuoto mitä kestänyt nyt 3 päivää, toivottavasti ei ole kohtutulehdus. Täytyy käydä tämä tarkistuttamassa lääkärissä ettei tulehduksesta koidu jatkoa ajatellen harmia. Suuria kipuja ei ole ollut, juilintaa vain ja hieman lämpöä. Oletan että kaikki raskausmateriaali on tullut jo pari viikkoa sitten pois, kun suurin vuoto loppui tein 2 raskaustestiä jotka molemmat näyttivät ihan puhdasta negaa.

Tänne siis tuntoja purkamaan ilman tietoa siitä missä vaiheessa kiertoa mennään. KP1 odotellen.
 
Spirit tervetuloa joukkoomme, vaikkakin näin ikävän asian vuoksi. Pahoittelut. Muistan vielä itsekin, kuinka brutaalia se oli kun kaikki toiveet ja haaveet menivät vessanpöntöstä alas.

Mariah33 Itse olen tilannut testejä Raskauskeiju ja Kotitesti sivustolta. Jälkimmäisessä on nyt alessa Clear bluen hymynaama näytölliset ovulaatiotestit. Olen käyttänyt niitä. Noista Precheck-testeistä en osaa sanoa.

ON:huomenna aloitan ovulaation tikuttamisen. Oletettavaa on, että hynynaama tulee lähempänä loppuviikkoa.

Omituista, että mitä pidempi aika km:sta kuluu, sitä toivottavammaksi mieleni tulee. Tai siis uskon kyllä edelleen, että tulen vielä raskaaksi, mutta ajatukset eivät ole niin yltiöpositiivisia sen suhteen, kun mitä ne olivat esim. kuukausi km:n jälkeen. Silloin iloitsin (vaikka samaan aikaan surin) sitä, että edes tulin raskaaksi. Nyt pelko mahdollisesta toisesta km:sta alkaa nostaa päätään.
Mutta ensisijaisesti jaksan uskoa, että me onnistumme. Kenties jo tässä kierrossa!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33

Yhteistyössä