**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

Onko täällä semmosia jotka ovat plussanneet keskenmenon jälkeen ilman, että on tullut menkkoja.

Mä tässä arvon ja mietin, et oottasko ne yhdet menkat vai antasko vaan mennä...
Eihän se kroppa luulis raskautuvan, jos ei oo toipunut kunnolla keskenmenosta??
Toisaalta sit, jos sattus heti raskautuun ja sekin päättyis keskenmenoon, niin varmasti miettii olisko pitänyt odottaa.
Vaikeeta vaikeeta...

Nyt on vasta viikko tyhjennyksestä ja olo on malttamaton ja ihan kamala vauvakuume ja vauvan kaipuu!!
Tahtois niin nopeasti pian uudelleen raskaaksi.

Testasin taas päivällä ja selkeetä plussaa se näyttää. Haaleenpi, kun kontrolliviiva, mut selvä plussa. Tilasin 50 tommosia halppistestejä, et niillä voi tuhlata ja seurailla itse tuota haalistumista. Vaikka parin viikon päästä verikoe onkin.
Tosin soitin sinne paikkaan aikaa missä koe tehdään ja ei oo aikoja.
Pitää soittaa huomenna uudelleen, kun se tyyppi on paikalla joka asioista enempi tietää ja hoitaa ne verikokeet. Jos sitä vois siirtää heinäkuun alkuun. EEEEN mä haluu siirrellä kauheen kauaksi sitä.
Soitin tuosta vuodostakin gynepolille tänään, kun on niin niukkaa ja ihmetyttää. Eipä siteeseen tuu mitään, mut isommalla hädällä ponnistellessa tulee verta, siis sitä keskenmenon jälkivuotoa. Et ilman "työtä" ei vuoda. Et onko siellä sit vielä jotain mitä haluis tulla ulos.
Tekis niin mieli mennä ultraan jo vaikka ensiviikolla, mut ei olis oikeen varaa yksityiseenkään.
Gynepolille soittaessani kerroin, et ei oo aikoja sinne kokeeseen. Sanoivat siellä, et soittaa sit sinne, jos ei meinaa oikeeseen aikaa päästä, niin hoidetaan sit sitä kautta asia. Ihana hoitsu oli puhelimessa!
Kyselin siltäkin tuosta uudelleen yrittämisestä ja sanoi, et se yhdet menkat siksi, et lasketun vois määrittää ja sekin sanoi sen mitä aattelenkin, et ei raskaus ala, jos kroppa ei ole valmis, eikä tarpeeksi toipunut keskenmenosta.
Mut silti mietityttää mitä tässä tekis...
 
Kiitos teille sympatioista, nyt jo tuhnuttaa ja särkee eli eiköhän ne menkat huomenna ala. Henkisesti oli helpompaa kun osasin jo eilen varautua heikenneen viivan myötä tulevaan. Edellisen km:n kanssa homma tuli ihan puskista vaikka viivat heikkeni, en vaan tajunnu ja teki todella tiukkaa, nyt tiesi jo mitä tuleman pitää. Tätä tuskin lasketaan keskenmenoksi, kemiallinen lie oikea termi? Yksityisen gynen kanssa juttelin ja ajateltiin pari kiertoa jatkaa luomuna, loppukierrosta kuitenkin keltarauhaslääkitys mahdollisen raskauden tukena, tikuttelen oviksen ja siitä sitten 3 päivän päästä aloitan Luget. Elokuussa limakalvon tsekkaus ovulaation aikaan et mikä ns. normitilanne ilman pistoshoitoja ja syksymmällä sitten harkitaan uutta lääkitystä jos kesällä ei raskaus ala. Onneksi on kesä ja lomasuunnitelmat siintää, syksymmällä olisi kyllä lyöty olo. Eikö ne kaksi jo olleet tarpeeksi, täytyy näin porkkanalla kiusata ja heti keppiä perään... Ei voi edes jumalaa soimata kun en ole mokomaan ukkoon enää pitkään aikaan uskonut. Pitäkööt tunkkinsa.
 
piipakaa Periaatteessa mulla on tässä piinapäivät meneillään ja kkm oli viime kuussa. Ehkäisyä ei olla käytetty, mutta ei nyt hampaat irvessä mitään yritettykkään. Aikalailla tjottaillen, mun puolelta, ukko kuumeile enemmän. Olen lukenut netistä paljon asiasta ja on paljon kokemuksia siitä, että kaikki menee hyvin, mutta sitten on niitäkin joilla on mennyt myös kesken tai ollut tuulimuna. Vähän fifty-fifty kai? Mutta huomattavasti vöhemmän oli huonoja kokemuksia siitä, kun ooteltiin ne yhdet menkat. Eli vähemmän tuli vastaan km kokemuksia kun tärppi kävi keskenmenon jälkeen tulleiden menkkojen jälkeen. Eli en tiedä sitten...

Itse oottelen menkkoja joiden oireiden puolesta kuvittelin alkavan tänään, mutta vielä on pysyneet poissa. Toisaaltaan toivoisin että pysisivät poissa seuraavan 9kk ja hyvästä syystä ;) mutta sitten taas...jos käykin samoin :confused:
 
Ai sullakin Joosukka on sitten sama tilanne, kun mulla! Mä kävin tänään ostamassa testin ja pitihän se malttamattomana tehdä heti..Negaa näytti. Voin vielä ylläpitää uskoa, että johtui siitä kun ihan päivällä tein sen, että aamusta olisi parempi. No joo, toisaalta ihan hyvä, että ei ole ainakaan jäänyt hormonit koholle km:n jäljiltä.
 
PiipaKaa: Itsekin muistan kun olin tossa tilanteessa. Halusin niin kovasti olla taas raskaana! Meillä onneksi raskaushormoni oli nollissa (ei reagoinut enää herkkä r-testi) 14 päivää tyhjennyksen jälkeen ja sen jälkeen ajattelin pitkään että uuteen nousuun ja tästä kierrostä tärppää.. No, sitä odotellessa.. Edelleen :D Meillä siis kkm 3/13 ja kierrot olleet hyvin sekaisin sen jälkeen. Vaikka tää kiero onkin se, josta satavarmana plussaan taas!

Oon muuten miettinyt sitä, että onkohan vähän surullista olla muka taustalla, vaikka käyn päivittäin lukemassa teidän juttuja ja toivon jatkuvasti, että jollain tärppäis? Tää mun taukoilu sujui hyvin ekat kolme päivää kun vitutti niin vietävästi, mutta nyt rupeaa taas piina nostamaan päätään..
 
Kettula Mullakin eilinen päivätesti oli nega ja oikeastaan olin helpottunut siitä. Eipä oo jäänyt raskaushormooneja ja yksi testi polttelee tuolla kaapissa ja kovaa poltteleekin :LOL: Saas nähdä pystynkö pitämään itseni aisoissa ja olla testaamatta huomen aamuna :D Normaalisti mun kierrot 28-35pv ja jos ovis oli silloin kun kuvittelin sen olevan, niin tädin pitäisi tulla viikonloppuna. Mutta mun kroppahan voi sekoilla mitä vaan keskenmenon jälkeen :D

Fujin eikös toi taustailun idea ole se, ettei tartte stressailla ;) Täällä saa roikkua tai olla roikkumati ilman stressiä, että pitää kommentoida kokoajan. Periaatteessa eiköhän raskaustressaaminen ole ihan tarpeeksi, joten turha stressailla taustailusta tai sen epäonnistumisesta :D

Napaoireilua Noniin, tissijuilinnat pikkuhiljaa tekevät tuloaan tänne. Ennakoivatko sitten tätiä vai jotain muuta, niin kaipa tuo (toivottavasti) selviää pian, eikä yli kuukauden päästä :D Ja kaupassa huomasin tutun oireen, jossa melkeinpä kaikki ällötti ja oli vaikeaa päättää mitä iltapala-aineksia perheelleen tois, kun jokainen oli yökkis :D Tää oli ehkä viimeisestä raskaudesta pahin oire...mun ei tehnyt mieli mitään, mitä kaupassa myynnissä oli tai jos teki, niin niitä ei sitten muut olis syönneet. Normaalisti hedelmät ei ole mitään mun suosikkeja, mutta tänään kaihoisasti kattelin omenoita sekä appelsiineja. En kyllä ostanut, kun alkoi ärsyttämään tää mun "muka oireilu".

Mutta ehkä suurin syy, miksi olen toiveikas siitä, että tärppi olisi käynyt nyt, on uni jonka näin keskenmenon jälkeen. Siinä erään tutun miehen vaimoke oli raskaana ja oli ollut jo jonkin aikaa. Itse olin tehnyt juuri plussatestin ja murehdin sitä, että mahtaakohan johtua keskenmenosta vai olenkohan oikeasti raskaana. Muutamia päiviä tämän unen jälkeen tämä mies tuli vaimokkeensa kanssa meille ilmoittamaan iloisesta perheen lisäyksestä (muutoin mies käy meillä yksin). En kyllä pystynyt edes onnittelemaan. Hävettää myöntää. Omasta keskenmenosta oli niin vähän aikaa ja se oli tiedossa heillä, mutta mitään kommenttia siihen päinkään ei tullut vaan aika nopeasti hehkutusta omasta onnesta. Ei siinä, tämä nainen itsekkin oli Km:n hiljattain kokenut, joten ei varmaan johtunut siitä, että olisi halunut olla töykeä.. No mutta enihau, tiesin siis tämän raskauden jo ennen heidän ilmoitusta, koska olin nähnyt unen ja samantien, kun avasin heille oven, niin vaan näin tästä naisesta, että pullat on uunissa. Ja näissä raskausunissa mä olen aika haka :)

Toisaaltaan se uni saattoi myös tarkoittaa, että vasta marraskuussa tai sen lähettyvillä olis tärppi tiedossa...noh saas nähdä...Sen verran on kyllä pakko sanoa, että tää piinailu on ihan hanurista mun mielestä :LOL:
 
Perjantai 14.6.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 37/34
Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 10/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 31/27-30
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 22/28
Rosuliina__31v____KM 4/13_________________________KP 7/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 32/28-30
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13____________________KP 7/25-32
verppu_____KM 12/12,KM 3/13,KM 5/13______________KP 17/28
Helbi____26v____KM 9/12_________________________KP 18/29
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 11/31-35

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 1/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 29/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 6/23-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 39/28
NeitiT_____KM 2/13, KM 5/13________________________KP 7/28
espe--___25v_____KM 1/13_________________________KP 43/28-32
Mariah33_____KM 5/13_____________________________KP 4/?

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 17/26-27
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 26/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 22/28
Kettula____28v________KM 5/13_____________________KP 31/25-32

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 15/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 8/28-30
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 28/?

HAAVEISSA KAHDEKSAS

PiipaKaa____38v_____KM 6/13________________________KP ?/?

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Pölö- dpo 18
Ollakovai...? dpo 12
Väpä-08 dpo6
pikkusukka dpo2


TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Kenya
sydänx3
prinsessat
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
Ralliruutu
dyddö
saraah
Villemo
_Kenguru_
Fujin
Ambrosia85


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, kukkurukuu

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Voi alien miten epäreilua:hug:

Täällä oireilu jatkuu ja hätähousu testasi eilen siis puhtaan negan. Aamuyöllä jomotteli vatsaa siihen malliin, että puna-armeija tekee liikekannallepanoa piakkoin. Se hyvä puoli tässä on ettei lomaa tarvitse aloittaa kyttäämällä mahdollista km:a tai kkm:a ja lomamatkalla saa ottaa muutaman lasin viiniä ilman tunnontuskia.

Peukkuja piinailijoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Niiskunenä, mun tiedot listalle oli tuolla edellisen sivun viimeisenä. :)

Kyllä on muuten epäreilua varsinkin tässä tilanteessa tuo Alien_1:n ensin plussa ja sitten nega..! Kyllä varmasti ottaa päähän! Tuollanen muakin pelottais..

Muahan ottaa nyt ihan suunnattomasti päähän, jos menkat alkaa! Koko keskenmeno oli niin epäreilua saatika sitten se, että jos en heti tulisikaan raskaaksi..! Vitutuspäivä nähtävästi tulossa..
 
alien ja pölö olen niin pahoillani teidän puolestanne! :hug: . Todella ikävää.

raskautumisesta suoraan keskenmenon jälkeen minä tein sen. Km oli toukokuussa ja kuin ihmeenkaupalla sain nyt plussan. Ja kyllä pelottaa hiukan.
Kyselinkin jo täältä, että luuletteko että siitä on haittaa? Tunnisti. Kyllä oviksen joten sen mukaan tiedän missä ja millä viikoilla mennään.

onko kenelläkään ollut outoja jalka ja pohjekipuja alkuraskaudessa? mua sattuu jalkoihin ihan hirveästi koko ajan. Ovat turvonneet ja jomottavat. Tukisukkia täällä käytän koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Joosukka Tee testi jo! :D Mä en jaksa odottaa! :D Sulla on tissit tullu kipeiks, mahaa nippaillu. Onko hajua koska sulla on ollu ovis? Jos sulla on nyt kp 28? Ja puhuit siitä runsaasta valkovuodosta... Mä en malttais enää oottaa... :D

Niwhai Muakin ärsyttää, että siitä ei saa puhua. Ja jos puhuu, niin kukaan ei osaa sanoo mitään tai sanoo jotain helvetin tyhmää. Kaippa se johtuu siitä, että kukaan muu ei tiedä vauvan olemassa olosta, kun sinä itse ja muille pystyy vaan kertomaan. Esimerkiksi jos kertoo isoisän kuolleen, kaikki tietää, millaista on kun on isoisä. Se on kongreettisempi, kun syntymätön vauva tai "solumöykky" niin kun mulle sanottiin. Ja siinäkin on vissi ero, että jos sanon kesekenmenon tulleen viikolla 13 tai toisella kolmanneksella. Arvatkaa kumpi saa enemmän päivittelyjä? Mullekkin tää ketju on ollu niin iso henkireikä että! En olis kenellekkään voinu purkaa.

PiipaKaa Me ei pidetty mitään taukoja keskenmenon jälkeen. Kyllä sun oma kroppa tietää koska on hyvä raskautua ja koska ei. Ennen käskettiin odottaan 1kuukautiset, koska laskettuaika oli helpompi määrittää. Nykyään on ultrat. Mun yks tuttu tuli raskaaks heti keskenmenon jälkeen ja se jää nyt äitiyslomalle juhannuksena. Meillä tärppäs tosiaan 6kk keskenmenon jälkeen. Keho toipuu sen aikaa, mitä katsoo tarpeelliseks :) Toisaalta, nyt kun miettii... Olis ehkä ollu ihan fiksua pitää se pieni väli siinä yrityksessä jossain kohtaa. Ehkä tää olis alkanu sillon helpommin. Mutta nyt ollaan raskaana ja kattellaan päivä kerrallaan mitä käy. Nyt en suunnittele tulevaa, vaan pysyn tässä hetkessä. :)
 
Heti keskenmenon jälkeen raskaaksi Mullakin tuttu, joka tuli heti keskenmenon jälkeen raskaaksi. Sitten alkoi aika pian hirvee verinen vuoto klimppeineen ja ajatteli, että ei kai taas. Mutta kun sairaalaan meni, niin ultrasta löytyi elävä ja hyvin voiva sikiö. Oli alkanut siis kaksoisraskautena, jossa toinen ei sitten jaksanutkaan :( Jo potran pojan sai, oikeen jästipään :heart: ja menee eskariin nyt syksyllä.

Omanapa No pakkohan se oli testata, siksihän se testi tuolla kai oli kaapissa ja NEGA :LOL: Vahvasti tuota tulosta epäilinkin, mutta kun näin niin suloisia plussa unia yöllä, joissa tikkuihin piirtyi kaksi viivaa ihan heti, niin olihan se pakko kokeilla, että jos vaikka tulis sellainen hailura haamu :D Ja vessassa aamulla tiirailin sitä testiliuskaa niin, että meni silmät jo ihan kieroon..kuinka epätoivoista :LOL: Ja eipä siinä mitään, tissit on taas normit, mutta nänskärit on yhä ruskeat niinkuin raskaana ollessa. Keskenmenon jälkeen palautuivat pinkeiksi, kun vuoto oli lopuillaan. Mutta mun hampaita vihloo..sehän KAI voi olla raskausoire (ja jos multa kysytään, niin mikä vaan voi olla, mun unetkin). No ei muuta kun tänään kaupasta hakemaan lisää testejä kaappiin :) Ja jos ei nyt tässä kuusssa tulee plussaa (sai tulla, mulla on syntteritkin jussin jälkeen) niin tulee ainakin uusi halpa puhelin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
MiNalo Ison ison iso hali täältä :hug: Pahoittelut tädistä :(

).( No niin, se on virallista. Mä olen seonnut :LOL: Minähän olen päättänyt, että pentele plussaan, joten tottakai kaupasta piti hakea vinopino testejä (no kolme) kaks erimerkkistä ja molemmat varmasti ihan yhtä surkeita (siis testihän on ihan huono jos siitä ei plussaa saa, eiks jeh). No päätin sitten, että teen erimerkkisen puikko testin :) Ja pidättelin ja pidättelin. No kun aloin tekemään testiä, niin totesin ettei tule kuin lirahduksia :LOL: Nou hätä, väri lähti kuitenkin valumaan ja hissunkissun tuli se kontroliviiva esiin. Siinä sitten varpaat ristissä, että tule toinenkin tule nyt. Ihan tahdon voimalla yritin sitä siihen saada. No kun ei silmillä mitään nähnyt oikein, niin käntelyä vääntelyä ja lopulta irrotin sen suojamuovin päältä :LOL: ja taas sirmät kierossa väänsin ja käänsin. Mutta, ei, ei ja ei. Joten sovitaanko, että mä piitän siihen punasella tussilla viivan, postaan kuvan tonne hätähoustestaaja ketjuun ja sovitaan, että plussasin :LOL:

No mutta, mähän voin testailla ja toivella tasan niin kauan aikaa kun täti ei tuu (voi tulla aika kalliit neljäviikkoa, jos päättää pysyä poissa sen 8vko Km:n jälkeen). Ja käydä vetäsemään sen viivan tohon puikkoon vaikka jollain kivalla värillä ;)
 
kukkurukuu Joo joku siinä on, että tätä pitää kauheasti hissutella ja häpeillä. Jos miehet sais keskenmenoja, ne olis aina etusivun juttu tai vielä parempaa: niitä ei tapahtuis. Lääketiede varmana keksis miten niitä estettäis. Eheeeen ole katkera tai mitään. ;) Pois se minusta, pthyi. Mutta kun sain viestin hääpäivänäni perheenjäseneltä (mies ulkomailla, joten oli aika rankka päivä kun vietin hääpäivän yksinäni ja pikkuruisen kuolemasta tuli viikko täyteen) että hääpäivä yksin voi olla tosi jees ja nythän mä voisin vetää huoletta kalsarikännit.... Niin voi morjens. Meinas kännykkä lentää seinään.

Joosukka Hahahhahahaaa, mä voin photoshopata sulle sen viivan. Voi repsistäkukkuu. :LOL: Ehkä kroppakin tajuaa siitä viestin ja raskautuu?

Napanapa: On se nyt prkl. Oma kroppa tässä pettää jo toistamiseen, ei siihen voi luottaa. Kaavinnan jälkeen verentulo tyrehtyi melkein heti ja ajattelin, että sepä siitä, nyt toivutaan. Mutta eilen pulpahti taas vanhaa verta kunnolla ja jatkuu vielä tänäänkin. Ei ole kuumetta tai muitakaan infektion oireita... Mutta väkisinkin tulee mieleen, että a)eikö mun kohtuni osaa edes noita rippeitä poistaa, onko se ihan tuhelo? Mistä saisin palkattua Kohtukouluttajan? b)mitähän ne sinne jätti jälkeen operaatiossa c)tuikkasiko ne jonnekin minne ei olis pitänyt?

Iloisemmissa merkeissä: mies tulee ihan kohta kotiin viikon työmatkaltaan! Voi onnea! :) :) :) Tää yksin mököttäminen saa riittää! Päästään suunnitteleen sitä matkaa joka jo peruuntui kun sain tietää olevani raskaana.
 
Katrinainen En muista omista raskauksistani moista, mutta liekö kyse veren lisääntymisestä kehossa? Tai vastaavasta? Ja tuskin on haittaa, samaa toivon itsekkin itselleni ja kaikille muille, nopeaa plussaa! Ei kai se keho raskaudu, jos ei valmis ole ja keskenmenonjälkeen sen pitäisi KUULEMMA olla todella valmis raskautumaan, jopa tuplaonnen riski on suurin silloin :) Kaikki menee varmasti hyvin :heart: pakko mennä, piste :)

Keskenmenosta puhuminen mä meen jotenkin lukkoon, enkä haluis hirveesti muille puhua ja sitten taas ne asiat joista haluaisin, niin ne on semmoisia, ettei niitä oikein tajua (kai) jos ei ole keskenmenoa kokenut. Ja sitten kun mä en tiedä, oliko se lapsi jonka menetin? Vai oliko se vaan epäonninen ihmisen alku, josta ei ees lasta pitänyt tulla, alkio? Sikiö, mikä??? Vai oliko se se pieni kaunis tyttö, josta näin unta ja jonka synnytin unessa helposti, kuusiviikkoa liian aikaisin? Joka osasi heti imeä ja joka oli kaunis ja täydellinen?

Niwhai jos sulla alkoi menkat nyt? Jaloput tulee sen mukana? Kaavinnan jälkeen ne voivat tulla nopeastikkin (näin oon kuullut) ja jos näin, niin mä laitan täältä virtuaali kartan Oilille ja Simolle, jotta kohtaavat ja saat sen plussan :) Ja toi photosoppaus oli hyvä idea, mä kun en itse osaa!

Ja kaikille Oikein rattoisaa ja mukavaa perjantaita. Toivottavasti tässä päivässä on jokaiselle jotain pientä hyvää tarjolla :)
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Joosukka Ei niiden nyt vielä pitäis tulla kun kaavinnasta vasta puoltoista viikkoa aikaa. Ymmärtääkseni 4-8 viikoa voi helpostikin kulua ennen seuraavia verenluovutuspäiviä.

Kyllikki (kutsuttakoon kohtuani nyt näin) on aina ollut vähän laiska ja istunut luokan perällä, en millään uskois siihen, että se siirtyisi yhtäkkiä muiden fiksujen oppilaiden keskuuteen luokan eturiviin. Jotain se nyt siivoilee pois eteisen nurkista. Tässä on muutenkin vielä peuhauskiellot päällä, eli miehen Ninjasoturit jääkööt vielä sinne omaan leiriin ootteloimaan parempia hetkiä.

Ja vielä siitä keskenmenosta puhumisesta.... Jos siitä puhuttais enempi, tajuttaisiin, että sitä oikeasti tapahtuu aika usein ja vertaistukea olis helpommin tällöin myös saatavilla. Ei ole syytä mennä lukkoon eikä häpeillä. Oli se miten alussa tahansa, kantajalle se on aina vauvalupaus, jota ei päässyt lunastamaan. Ja se ketuttaa. Ainakin mua. Buu, Kyllikki. BUU.
 
Niwhai kauan teillä on puuhailukielto? Pitääkö oottaa ne yhdet menkat? Se on aika paskamaista, kun kroppa pettää :( Mä ainakin olen katkera omalleni, joka kasvatteli masua onnellisesti kuusi viikkoa vielä sen jälkeen kun elämä oli kuollut. Kyllä oli urpo olo, kun niin yöpeenä masusta np ultrassa ja BUM.."Ei täällä mitään ole, tai jotain..siis saitko sä positiivisen testin?" Olis tehnyt mieli kysyä siltä ultraajalta, että tuonko näytille? 26.2 sain ja vahvan sellaisen.

).( Haha..roskisesiäitienhaamu bongattu (mutta mä kuvittelin bonganeeni sellaisen esiäitien äidin tänään aamullakin, testiajan sisällä..silmät vaan oli niin kierossa, että luultavasti kontroliviiva vaan kahdentu). Mut hei, jos huomenna ei tätskää, niin uus killisilmäily aamu tiedossa :LOL: nyt mä meen hävittämään ton testin, ennenku piirrän siihen viivan vielä hulluuspäissäni :)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Joosukka :heart: Kiitos! Kävin tänään lääkärissä jalkojen takia ja tarkistettiin verikokeilla ettei veritulppaa. Mutta tosiaan hormoneista ja verenlisääntymisestä kuulema johtuvaa sanoi lääkäri kun tulppakokeet tuli negatiivisina takaisin. Eli täällä nyt sitten nautitaan kipeistä jaloista. Onpahan jokin oire :D!

Toivottavasti plussa pärähtää huomenna sinulla ja muillakin testiin!

MiNalo :hug:!
 
MiNalo Ison ison iso hali täältä :hug: Pahoittelut tädistä :(

).( No niin, se on virallista. Mä olen seonnut :LOL: Minähän olen päättänyt, että pentele plussaan, joten tottakai kaupasta piti hakea vinopino testejä (no kolme) kaks erimerkkistä ja molemmat varmasti ihan yhtä surkeita (siis testihän on ihan huono jos siitä ei plussaa saa, eiks jeh). No päätin sitten, että teen erimerkkisen puikko testin :) Ja pidättelin ja pidättelin. No kun aloin tekemään testiä, niin totesin ettei tule kuin lirahduksia :LOL: Nou hätä, väri lähti kuitenkin valumaan ja hissunkissun tuli se kontroliviiva esiin. Siinä sitten varpaat ristissä, että tule toinenkin tule nyt. Ihan tahdon voimalla yritin sitä siihen saada. No kun ei silmillä mitään nähnyt oikein, niin käntelyä vääntelyä ja lopulta irrotin sen suojamuovin päältä :LOL: ja taas sirmät kierossa väänsin ja käänsin. Mutta, ei, ei ja ei. Joten sovitaanko, että mä piitän siihen punasella tussilla viivan, postaan kuvan tonne hätähoustestaaja ketjuun ja sovitaan, että plussasin :LOL:

No mutta, mähän voin testailla ja toivella tasan niin kauan aikaa kun täti ei tuu (voi tulla aika kalliit neljäviikkoa, jos päättää pysyä poissa sen 8vko Km:n jälkeen). Ja käydä vetäsemään sen viivan tohon puikkoon vaikka jollain kivalla värillä ;)
Haha!! :) Ja soittoa neuvolaan. Mä sain plussan testiin, kun piirsin viivan siihen punaisella kynällä. Ja lähtisköhän tuo mun testin viiva pyyhekumilla pois, kun olis kiva, et tuo hormooni keskenmenon jälkeen häipyis nopiasti elimistöstä.
 
Täällä pukkaa kamalaa kateutta. Paras kaverini sai juuri äsken pikkuruisen tytön ja toinen (kummatkin vielä minun ikäisiä jotta mahdollisimman paljon sattuis ku puukkoa haavassa väännetään) ilmoitti olevansa oho-hupsistaheijaa-raskaana.

Mä ja universumi ei olla tällä hetkellä nyt yhtään kavereita. Turha oottaa joulukorttia. :( Mulla tulee vaan tuherosta tavaraa, eipä muuta.
 

Yhteistyössä